Ne každé auto má to štěstí přijít na svět jako Ferrari, McLaren nebo Pagani a od prvopočátku do úplného konce světa se vyhřívat na piedestalu slávy a automobilové ikony. Vlastně to má drtivá většina aut naopak. Narodí se jako obyčejný plevelný vůz a pouze čekají, než je někdo opotřebuje k smrti a následně jim dopřeje lifting pomocí hydraulického lisu. Ale i plevelné auto má určitou šanci prožít si svůj “americký sen” a vyškrábat se z prachu lidového vozu mezi smetánku.
To proto, že automobilky rády vytvářejí na bázi stěžejních (a tím nutně obyčejných) modelů různé zvláštní edice. Tu kvůli homologaci pro nějakou disciplínu v motorsportu, jindy čistě z hlediska image a podpory prodejů a občas mám pocit, že mezi důvody může patřit i nějaká brutální pařba představenstva, kde se všichni sjedou houbičkama a druhý den tu šílenost raději odklepnou, protože za dveřma přece číhá to hejno pestrobarevných draků ze včerejška. Výsledkem je, že speciálních edicí aut jsou mraky.
Kdybych začal jmenovat zpaměti, zastavil bych se večer a ztěží bych vyčerpal podstatnější část arzenálu. Jenže která speciální varianta je ta vůbec nejšílenější, nejulítlejší a nejneuvěřitelnější ze všech? O různých továrních speciálech a tuningových zýležitostech už jsme na Autíčkáři psali vícekrát. Třeba o těch, které by nevznikly bez rallye nebo za jejichž zrod pro změnu mohou okruhy. A vlastně jsme se před delší dobou snažili sami nalézt desítku nejulítlějších speciálních edic sami ve dvoudílném článku.
Jenže našli jsem vůbec tu nejulítlejší speciální edici? Opravdu je vrcholem úchylnosti nacpat šestiválec místo zadních sedaček Clia? Nebo do karoserie Citroenu BX uzpůsobené koncepci s motorem vpředu příčně a pohonem předních kol nainstalovat motor podélně? Anebo prostě stačí naplácat na muscle car od Plymouthu pár laminátových součástí a vytvořit komiksového závoďáka? Není třeba více ulítlý přístup Nissanu, kteý do relativně obyčejně vypadajícího modelu Juke nacpal vnitřnosti z Godzilly? Ale vlastně, co bych se namáhal – diskuze je vaše. Jako obvykle doufám, že nás překvapíte a příjdete na něco, na co jsme sami nepřišli.









krab
31. 10. 2016, 09:41Já myslím že je to jasné! Přece neulítlejší edice je: Skoda Favorit "Henlein" :) https://www.google.cz/search?q=%C5%A1koda+henlein&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwjxv-CV0oTQAhWrD8AKHWqkAeIQsAQIKw&biw=1333&bih=646#imgrc=dNPz3Q0GVIPfiM%3A
bitner
31. 10. 2016, 10:09Ano, jednoznacne. Navic Skoda touto edici znacne predbehla dobu, ponevadz Skoda Favorit Henlein mela jako vedlejsi efekt nulove emise. V polovine 90. let! Toto reseni se jiz v minulosti osvedcilo.
Přemda Honda
31. 10. 2016, 13:29Motor je řízen počítadlem :-)
Safa
31. 10. 2016, 11:03No, takový Smart ForJeremy byl taky hodně vypečený... :o)
http://womenonwheels.fetcha.co.za/wp-content/uploads/smart-forjeremy.jpg
M P
31. 10. 2016, 12:10To je pro Rona Jeremyho nebo Jeremyho Clarksona ?:D Asi radsi nebudu klikat ani na ten odkaz
zimbic
31. 10. 2016, 16:00Pro Jeremyho Scotta, modního návrháře :D
M P
31. 10. 2016, 18:02Tak toho jsem neznal, ale jak se tak divam, je to uplny Zoolander :D
RCNP
31. 10. 2016, 12:52Šílená verze šílenýho auta. Mitsuoka Orochi ve speciálni anime edici Neon Genesis Evangelion.
Gastronome
31. 10. 2016, 13:20Me napada trebas Renault Safrane Biturbo, kterej byl tak trochu jako z jinyho sveta (v te dobe).
Liqid
31. 10. 2016, 13:32Pomenovat tuhle špatně vybaveno socku Monte Carlo, to chce hodně odvahy. A výsledkem je až překvapivě směšné vozítko s bubnama na zadní nápravě.
Polar Bear
31. 10. 2016, 13:48Počkat, F II MC neměla na výběr z palety více motorů jak je zvykem? Já myslel, že v té době se tam (za dlouhý peníz) dala nainstalovai i nějaká TSi. Samozřejmě jsem věděl, že politika Škodofky tam nabídne i ten motorek ze stěračů jako hlavní pohon a nabídne to také jako holobyt edition (tisíc lidí, tisíc chutí a cena až na prvním místě! :) ). Taky bych tipoval, že se silnější motorizací tam šly výkonnější brzdy. Ale to jen hádám, moc jsem se o to nezajímal. Pro mě je FII hnusná jak pr..l a MC verze to nijak nenarovnala. Tady prosím no flame na téma vzhled, vzhled je čistě subjektivní ;)
Michal88
4. 11. 2016, 15:11No, tuhle "šílenost" znám i z pohledu 1,2TSi/63kW s 18" koly (nějaké 225/35), předními brzdami brembo, že vyplňovaly ta 18" kola a origo zadními brzdami, což vypadalo setsakra směšně. :D
Přemda Honda
31. 10. 2016, 13:37Clio V6,to je bez debaty..Mercedes G AMG...Jinak mě napadá Lotus Omega..Z mých oblíbených japonců potom nenápadné Mazdy MPS..A moc se mi líbí Forester Sti.Je toho víc..
Safa
31. 10. 2016, 17:07Forester STi? Safra, musím se dovzdělat. Každopádně líbí! :o)
Hippieguy
31. 10. 2016, 22:24Safra, tohle auto vznikne v momentě, kdy chce myslivec občas zajet na okruh.
whitenight
31. 10. 2016, 14:55Spousta byla řečená, ale co třeba Nissan 240RS?
VolvoMirek
31. 10. 2016, 15:37Jsou dva smery uletu - ty, kterym se clovek smeje od oznameni a mnoho let i zpetne a ty, ktery cloveka prijemne prekvapi.
Za ty smesny tu byla naznacena Fabia Monte Carlo, ale podle me snad vsechny specialni edice skodovek jsou ulitly (Laurinky jsou vyjimka, co tvrdi tohle pravidlo). At uz slo o Scout, co nejde do terenu. Monte Carlo, ktery je holota s cernou strechou. Citigo Active Pro, coz je jiny nazev pro "auto" s radiem a klimatizaci.
Na druhy strane mne vzdycky prekvapily Rkovy kombiky od Volva - at uz dneska letita 850R nebo V70R - auta, do kterych na silnici nikdo nic nerekne a i kdyz jsou zaparkovany, tak je od ostatnich pozna malokdo. Ale kdyz se slapne, tak jedou fakt fakt fakt dobre.
Irwinek
31. 10. 2016, 22:05Mno, když Volvo, tak 960 s V8 ( z F Mustang 5,0 l třeba ) nebo z jiné stáje Peugeot 505 V8 ( Rover 4,6 l ) ale to jsem odskočil od tematu :-)
téměř každá automobilka má někde ve svém nitru uschovanej úlet typu co nejmenší auto s co největším motorem apod. Dostat se k nim je ale sněním o bájném jednorožci :-( Někde jezdí Volvo S80 s V8 pod kapotou a zadním náhonem ( prý i více kusů ), mělo by to být dílo automobilky a úpravce Heico - víc nevím. Prý existovala 911 s V12 nad zadní nápravou - nějak spřažené V6 ? Tohle jsou věci, o kterých bych chtěl vědět víc, o tom, že bych se k nim dostal se neodvážím ani snít :-(
a nejvíc ulítlá specielní edice? nebyl to ten Trabant 601 s motorem s Wartburgu 350? Mělo to být někdy ke konci výroby, dokonce možná i po konci ( tedy předtím, než do něj nacpali motor VW )
Chase
31. 10. 2016, 23:27Tak ona S80 AWD, případně XC90 jezdí s 4,4 V8 vcelku běžně (byť jsou samozřejmě vzácnejší než klasické pětihrnky) :)
Přemda Honda
2. 11. 2016, 19:45Údajně skvělý motor,vyvinutý Yamahou...
Irwinek
2. 11. 2016, 21:27Jo, AWD je celkem běžné, ale RWD ve formě S80 je asi bájnej jednorožec :-(
Chase
3. 11. 2016, 02:53Přemda: Je to hodně zajímavý motor. Díky malému uhlu rozevření válců musí mít vyvažovací hřídel (první serie měla právě s touto hřídelí docela problémy a proběhla i svolávačka, nasledně se byl problém vyřešen a další motory již byly v pohodě), což dělá jeho chod i zvuk na V8 trošku nestandardním, ale velmi závavným. Patří mezi jednu z nejkompaktnějších V8, která se kdy do aut monotvala (díky tomu je ve volvu vždy napříč). Jinak Volvo si opravdu nechávalo při vývoji pomáhat Yamahou a to konkrétně divizí lodních motorů :)
krab
31. 10. 2016, 16:32Ještě mě napadlo jedno legendární auto. Aby to byla ulítlá verze něčeho sériového a nebylo to auto které většinou obdivujem a slintáme nad tím je potřeba zůstat ve Francii :) .... a u Citroenu. Oni v záplavě šílených a šíleně geniálních nápadů mají take mnoho klasických cimrmanovských "kroků stranou" !
Myslím že králem je : Citroen GS Birotor ( Auto už tak dost notoricky nespolehlivé, reznoucí před očima, vybavené dvou rotorovým Wankelem co nikdy pořádně nefungoval.... Myslím že tohle je to auto který hledáme :)
PeterLuk
31. 10. 2016, 18:33Náhodou, ja mám GSo moc rád! :D
Michal88
4. 11. 2016, 15:19Po Birotoru toužím, ale musím si vystačit s litrovkou. :(
Jinak, Citroen dělal i M35 Prototype a běžně ho prodával. :) Byl to předchůdce Birotoru, v podstatě to bylo Ami8 Coupé s hydropneumatikou a jednorotorovým wankelem. :) Potkal ho ale stejný osud jako Birotor. Tedy automobilka většinu aut skoupila zpět a sešrotovala. A měl být i CX trirotor, ale toho vzniknul jen jeden kus a další vývoj stopnul po koupi Citroenu Peugeot.
PeterLuk
4. 11. 2016, 17:23Tak tak. :)
Breakthru
31. 10. 2016, 19:40Ford Capri Perana s V8 z JAR....
MGRR
31. 10. 2016, 19:58Renault 5 Turbo... pak obyčejné 405 Mi, 205GTi, 505 Turbo, Renault Fuego Turbo, Clio Williams, Mitsubisho Sapporo Turbo...
http://www.google.de/search?q=renault+5+turbo&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjIy6SO24XQAhUF2xoKHQPjAvcQ_AUICCgB&biw=1024&bih=466
MGRR
31. 10. 2016, 20:02Renault Alpina Turbo...?
http://www.google.de/search?q=renault+fuego+turbo&biw=1024&bih=466&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjumcSX3IXQAhVFDxoKHbujDKQQ_AUIBigB#tbm=isch&q=renault+alpina+turbo
beastar
31. 10. 2016, 20:59Nejvíc povedená "edice" nebo řekněme verze je podle mě hned 3x z koncernové stáje a to hned od tří členů tohoto etalonu spolehlivosti, dlouhověkosti a uživatelské propracovanosti totiž od VAG.
VW Polo mk.3 edice Harlekin aneb jak vyprodat sklad náhradních dílů lidem bez vkusu nebo bez očí za totéž co je normální verze akorát ne tak hnusná a říci si i stejně peněz.
Škoda Fabia "Junior" aneb jak i poslední Felicie výbavou a vzhledem může trumfnout novějšího následovníka a jak nejen Český člověk dokáže koupit i "****o" hlavně když má správný emblém ve znaku.
A za třetí Seat Toledo 1L ve verzi Magnus ideálně 1.6 možno však se zdatným sportovním motorem 1.9 TDi aneb jak to vypadá když dáte 100 koní do houpací sítě přihodíte klima a hnusnější sedačky a vykouzlíte exluzivní sportovní verzi. Jinak samozřejmě že jsou desítky zajímavých verzí aut ale není to taková sranda jako tyhle hříčky marketéru.
Zdeny
31. 10. 2016, 21:05Trochu si přihřeju polívčičku :) Není sice nejvíc ulítlá, zato téměř neznámá a to forfour BRABUS. Než bych dohledal nějáké info, musel jsem ho koupit :) Jestli je puma gay auto, todle je doslova gay autíčko na steroidech :D Těch protažených obličejů co jsem viděl když jsem jej vyměnil za 328i a marných tipů, že to má maximálně 90koní a já chtěl přece sporťák :D
Hippieguy
31. 10. 2016, 22:30Moc dobře ti rozumím. Před týdnem jsem koupil Saxo 1.6 VTS. První reakce sestry byla. "Ty tu máš holku?" "Ne, nemám." "No že venku stojí takový pussyauto."
Honza Hamster Křeček
31. 10. 2016, 22:22Ford Supervan?
vonkreuz
31. 10. 2016, 23:05V tom případě i Porsche B32. VW Transporter T3 s technikou a motorem 3.6 z Porsche 911, který byl stavěný přímo v Zuffenhausenu. Celkově ale ulítlejší pakty hledejme u luxusních značek. Takové Bentley Bentayga v lovecko-rybářském paketu je masakr.
Chase
31. 10. 2016, 23:31Tak pokud tento tranzit, pak je jednoznačně také Renault Espace F1, který z 0 na 200km/h uměl pod 7 sekud (6,9s) :)
http://www.carbuildindex.com/wp-content/uploads/2014/04/12.jpg
Logan Ševela
1. 11. 2016, 08:47Volvo 850 T5-R GUL (cream yellow), to je přeci jasné!
FikKus
1. 11. 2016, 12:46Za mě asi největší úlet Espace F1
Krocan
1. 11. 2016, 18:46Mne hodně pobavilo, když hladový technik z naší firmy objednával několik náklaďáků Renault Spermium. Chtěl je úplně bez výbavy a prodejci zdůrazňoval, že nechce ani elektrické stahování oken (na Kauflandy to stačí). Když pak tu "Asocial edition with švihadla" přebírali, zjistili, že je na faktuře naúčtován příplatek 8.000Kč za každé auto kvůli výměně stahování oken......
Peťas
2. 11. 2016, 19:56Za mě teda Felicia Fun, Citroen C3 Pluriel a Polo Harlekin, které už zaznělo.
bobo23
6. 11. 2016, 14:28Polo Harlekin a Fabia Junior už byli zmíněny, takže já říkám Nissan Juke R. :-)