načítám data...

Kia ProCeed GT: Kombík pro nadšeného řidiče

Sháníte stylový kombík, který skvěle jezdí? Měli bychom pro vás tajný tip...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Třetí generace Kie Ceed vzala evropské trhy útokem. Na našich stránkách jste se již mohli setkat s recenzemi na modely SW ProCeed GT Line a krátký Ceed GT. A ve všech třech případech se nám auto opravdu zamlouvalo, protože jedná velmi příjemného zástupce kompaktní kategorie. A prodeje to jen potvrzují. Dnes tu máme nejdražší možnou variantu Ceedu a jsme zvědaví, jestli i tahle vyšňořená verze bude dávat stejný smysl jako levnější modely. 

Pokud si udržujete přehled na automobilovém trhu, jistě si pamatujete, že auto s názvem Proceed už tady bylo. A to jak v první, tak i ve druhé generaci. Akorát se jednalo o třídvéřový hatchback. Jenže jak tak koukám, tady je něco jinak. Už nemá jen troje dveře a už vůbec to není hatchback. Kia totiž usoudila, že třídvéřové hatchbacky už netáhnou, a proto reinkarnovala Proceed do podoby šviháckého kombíku. A ne jen tak ledajakého. V marketingových materiálech se dočtete něco o karoserii shooting brake. No, o shooting brake mám trochu jiné představy, ale velkou dávku šarmu rozhodně Proceedu upřít nemohu. Je až s podivem, nakolik působí nový Proceed odlišně oproti usedlému SW. Zatímco na obyčejném kombíku na první dobrou vidíte, že byl zkonstruován za účelem maximální praktičnosti a velikosti zavazadlového prostoru, Proceed hraje na city. Splývavá záď dává najevo, že stěhování ledničky není jeho hlavním úkolem. Nástavce prahů a agresivněji tvarované nárazníky dodávají bílému kombíku šmrnc, stejně jako kontrastní červené lakování. Povedená je chromovaná ploutvička na C sloupku a vůbec nejzajímavějším prvkem jsou jednolité zadní svítilny, které především v noci vytvářejí nezaměnitelný světlený podpis. Jsou to právě takové detaily, které odlišují Proceed od běžné šedě na silnici, ale přestože jednotlivě mohou působit trochu kýčovitě, jako celek to hraje moc hezky a výsledek je překvapivě povedený. Proceed rozhodně patří mezi nejhezčí kompaktní kombíky dneška a je jenom škoda, že Kia nepoužila bezrámová okna, která by se k takovému vozu skvěle hodila. V otázce vnějšího designu sbírá Proceed plusové body. 

Škoda, že nastolenou laťku stylovosti nedokáže udržet také v interiéru. Ne, že by byl špatně zpracovaný nebo ergonomicky nedomyšlený, to vůbec ne. Ke zorientování stačí pár minut za volantem a dílenské zpracování je na úrovni, nikde nic nevrže ani neskřípe i přesto, že testovaný kousek měl poměrně krušný život (podíval se i na Nordschleife). Hlavní nedostatek vidím v tom, že je prakticky shodný s obyčejným Ceedem, to znamená zoufale nudný. Auto, jehož primárním úkolem je hra na city a emoce, by si zasloužilo větší odvaz v interiéru. Tady člověka potěší akorát kontrastní prošívání a povedené Recaro sedačky, které poskytují tělu vynikající podporu a zároveň jsou i dostatečně pohodlné na delší cestování. Výhodou sdíleného vnitřku je dostatek prostoru ve všech směrech. Dozadu se i přes lehce klesající záď vejde dospělý člověk a kufr s objemem 594 litrů postačí i náročnější rodince. Proti tomu nemám námitek. Jen bych v příští generaci uvítal maličko větší odlišení, Proceed by si jej jistě zasloužil. 

Pod kapotou nejsilnější varianty GT pracuje přeplňovaná jednašestka, produkující příjemných 205 koní. Takové stádečko bohatě stačí na každodenní potřeby. Potřebujete předjet pomalu jedoucí auta před vámi? Není problém. Pospícháte domů z pracovní schůzky a máte před sebou prázdný Autobahn? Jasně, jak je libo. Proceed GT zvládá vcelku bez potíží udržovat ručičku rychloměru v okolí dvousetkilometrové hranice a vy díky tomu budete patřit mezi nejrychlejší účastníky provozu široko daleko. Přeplňovaný čtyřválec je typický “střeďák”, nejlépe se cítí mezi 2 a 5 tisící otáček. Zároveň umí potěšit srdéčko automobilového nadšence překvapivě hutným zvukem, který má na svědomí aktivní klapka výfuku. Ve sportovním režimu se naplno otevře a vy tak můžete ohromit své okolí zvukem, za který by se nemusel stydět ani objemný šestiválec. Obě koncovky výfuku jsou plně funkční, což v dnešní fejkové době působí jako milý detail. Spotřeba se za celý týden pohybovala někde mezi 9 a 10 litry, to je tak nějak očekávatelné na dvousetkoňový motor. Zázračnou efektivitu tady nečekejte, což zamrzí především kvůli malé nádrži. Akční rádius se stěží vyšplhá na 500 km. Co se pohonného ústrojí týče, největší starosti mi dělala asi sedmistupňová dvouspojková převodovka, která nepatří k nejrychlejším a také mi přišlo, že nechává spojky až zbytečně dlouho v prokluzu a subjektivně tak trochu otupuje vnímanou dynamiku, především při rozjezdu. Rozhodně bych doporučil manuál, který je naopak velice povedený. Obecně vzato, motor je velice příjemný společník, jen jsem si s ohledem na schopnosti podvozku trochu říkal, jestli není škoda, že Proceed GT nedostal do vínku přeplňovaný dvoulitr ze sesterského Hyundai i30N. Myslím, že by mu moc slušel, nicméně chápu firemní pravidla. 

Podvozek je totiž chloubou nového Proceed GT. Zatímco obyčejný Ceed SW konejší svou posádku houpavým nastavením, Proceed GT je úplně jiný. Pár desítek kilometrů jsem ujel také ve slabším GT Line, jehož recenzi vám přinesl před pár týdny kolega Adam. Pamatuji si, že tenhle slabší Proceed se mi zdál trochu zbytečně tvrdý na zadku, zatímco předek zůstával poddajný a měkký, a tak nějak se mi to nehodilo k naturelu toho auta. Nicméně, GT je citelně tužší i na předku a světe div se, ono to funguje. Jasně cítíte co se děje pod koly a jak (ne)kvalitní je vozovka, ale není ten otravný typ tvrdosti, který by vám měl vymlátit plomby ze zubů a zpřerážet plotýnky. Nikde nic nebouchá a neodskakuje. Naopak tohle je ten příjemný typ tuhosti, díky kterému máte maximální důvěru v auto, protože přesně cítíte, co si můžete dovolit a co už ne. Dává vám dokonalý přehled o situaci a díky tomu můžete i na okreskách nasadit extrémní tempo, aniž by vás to mělo jakkoli vylekat. Náklony karoserie jsou minimální a v součinnosti s výborně naladěným řízením se z Proceed GT stává překvapivě schopný, a hlavně i docela zábavný společník na zakroucené silničky. Až to ve mně opět vyvolalo jeden menší povzdech. Škoda, že tohle auto není osazené samosvorným diferenciálem, protože tady by jistě využití našel. Podvozkově je pro mě Proceed GT jedno z velkých překvapení tohoto roku. 

Verdikt 

Škoda, že nemá silnější motor. Škoda, že nemá samosvor. Škoda, že jsem neměl k dispozici manuál. Vážně tohle říkám o lifestylovém kompaktním kombíku, jehož hlavní náplní práce by měly být cesty ze satelitního městečka do korporátních kanceláří ve velkoměstě? Ano, je to tak. Kia věnovala tomuhle autu až nečekanou porci péče v oblastech, ve kterých byste to možná ani nečekali. Až si trochu říkám, jestli náhodou na finální ladění Proceed GT nedohlíželo také přísné oko pana Biermanna. Skoro bych si tipnul, že ano, protože kombinace každodenní použitelnosti a skvěle naladěného podvozku na okreskové skopičiny, je až nápadně podobná sesterskému I30N, jen ne v takovém extrému. Často nám posíláte dotazy, ve kterých nás žádáte o radu, který ostřejší a jízdně nadaný kombík mezi ojetinami pořídit. Mám pocit, že za pár let budeme doporučovat právě Proceed GT. 

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec 1 591 cm³
Výkon motoru: 205 koní (150 kW) v 5 500 ot./min
Točivý moment: 265 Nm v 1 500 – 4 500 ot./min
Převodovka: dvouspojková sedmistupňová
Maximální rychlost: 225 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 7,5 s
Objem zavazadlového prostoru: 594l 
Pohotovostní hmotnost: 1438 – 1540 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 6,2 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 9,4 l/100 km
Cena od (s danou motorizací): 679 980 Kč (GT MY19 manuál)
Cena s danou motorizací a výbavou: 739 980 Kč (výbava GT MY19)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

st
stirling
23. října 2019, 13:50
0

Kedze momentalne hladam do firmy auto, bol som skusit Proceed ktory sa mi velmi paci. Podobna vybava ako na fotke, motor je fajn aj ked ten umely zvuk mi trocha vadil. Velka chyba je pre mna v kufri,kedze potrebujem vozit bandasky kvoli dnu v kufri to nie je mozne. Su tam sice prakticke odkladacie priestory ale dost zmensuju kufor. Xceed je v tomto o nieco lepsi,takze pravdepodobne dam prednost jemu. Co sa tyka spotreby myslim ze sa da v pohode chodit aj pod 8 litrov,vzhladovo je to auto podarene aj pomer cena vykon je fajn.

reagovat
Tomino
23. října 2019, 14:07
0

Nejsem zrovna příznivcem korejských značek, ale řekl bych, že v poslední době se začínají smazávat rozdíly vůči, dejme tomu, tradičním značkám. Když se pak podívám jen deset let zpět, na první generaci I30 nebo sesterského Ceedu, tak ten posun je obrovský. To jen tak čistě subjektivním pohledem. Navíc mi přijde, že v tomto konkrétním případě dostanu opravdu dobrý poměr cena/výkon.

reagovat
Ja
Jacob13
23. října 2019, 18:27
1

Super fotky, pochvala pro autora!

reagovat
BubaaCZek
23. října 2019, 20:11
0

Nahodicka :)

reagovat
beastar
23. října 2019, 21:03
0

Co k tomu dodat. Snad jen. Byl si rychlejší:) Ano originální design který se nikde neinspiroval že. Zase jako za ty prachy je ta Kia prostě dobrej kauf a designově je to dobrý taky...ehm

BubaaCZek
24. října 2019, 08:48
0

Jeste k tomu chybi reklama: Libi se vam Porsche? Kupte si Kiu!

Ale tak me se to docela libi. Z profilu az tak ne, ale celkove ano

Pólin
25. října 2019, 08:43
2

V minulosti už podobné reklamy dělali...ale dneska se holt berou automobilky až moc vážně...:D

Adam Forman
24. října 2019, 06:29
0

Ha! Nejsem v tom sám. Už jsem se bál, že mi měkne mozek. KIA za poslední dvě generace udělala gigantické skoky dopředu. Popravdě bych řekl, že ProCeed zabírá ono magické místo na trhu, jaké kdysi okupoval první Focus. Jen věčná škoda toho automatu. Mám moc rád HDM, o moc raději, než DSG a podobné srandy, ale KIA ten software prostě ještě neumí. Mít v tom skříň z Mazdy 6, je to úplně geniální.

reagovat
CerVus
24. října 2019, 19:16
0

Škoda jen že ta sedačka v tom nejde dát níž. A že bych klidně oželel její elektrické nastavení.

reagovat
Augi
28. října 2019, 22:10
0

Přesně tak, se svýma 189 cm se do Proceedu ani Stingera bohužel nevlezu :-( (leda bych si absurdně sklopil sedačku) Jsou to auta pro lidi do tak 185 cm.

Bavoraczech
25. října 2019, 07:39
1

Já nechci rejpat, ale zajímá mě, jestli na levém zadním sedadle taky fičí od okýnka / dveří jako v "civilní" variantě Ceedu. Interiér je asi krok zpět. Zvuk je zajímavý, skoro by si to člověk spletl s tím Porsche. A jestli to tak dobře jezdí tak to bude moc fajn auto. Takové to, jak se tu někdo rozhodoval co do města, ale aby to zároveň byvilo občas na okresce a stálo do 900k. Tak tohle je, myslím trefa do černého a ještě zbyde 200 k na nějakej ten exotickej výlet s manželkou. Jen ten interiér mi oproti předchozí generaci designově přijde jako krok zpět.

reagovat
ja
jardeur
25. října 2019, 12:53
0

na exotickej vylet s manželkou?? ta at doba zreje zahradku a bereme na vylet mladsi kousky ))))

Hn
Hnzn
25. října 2019, 09:05
0

Škoda, že si recenzent nezjistil/neověřil fakta. Vlastnil jsem předešlou generaci třídveřového GT a teď mám pár měsíců tuhle. Sedačky v Proceedu nejsou Recara, ty měla předešlá generace (tyhle současné jsou o poznání horší). To, že se na podvozku Biermann přímo podílel není zdání, ale fakt. Jinak povedené auto, až na občas příliš vysokou spotřebu (na to, jaký je to motor) a na očividné šetření na některých místech.

reagovat
Daniel Borský
26. října 2019, 19:07
1

O sedačkách Recaro se píše přímo v oficiálních materiálech, sedačku jsem nerozebíral abych ověřil pravost tvrzení z ceníku :)

Hn
Hnzn
27. října 2019, 01:46
0

Ok, v tom pripade se omlouvam za krive narceni :) Chyba je tedy u ofic. materialu, zrejme copy&paste odminula :)

beastar
27. října 2019, 10:29
0

Že vám vstupuju do plodné debaty. Oficiálně dodává ty sedadla do těch krámů pořád Recaro. Takže nevim kde je chyba. Jestli tam teda je, tak kdo jim ty sedadla dodává? Napsat tam je nesmysl umí každá guma. Takže když mistře víte že to nejsou Recaro, tak kdo jim to dodává?

Hn
Hnzn
27. října 2019, 18:25
0

Třeba z ofic. materiálů Recaro, kde figuruje jen a právě předchozí generace :) Kdo je dodává nevím, brandované nejsou.

beastar
27. října 2019, 19:49
0

Tak ofic. materialy Recaro sem právě viděl. Tzn. To vim. A co? Myslel sem že se něco dovím nového;) A zase ne.

rs
rs.radek
25. října 2019, 10:30
3

Jako spokojeny majitel Proceedu GT pridavam jedno zamysleni.

Po mem nedavnem odzkouseni i30 N fastbeck mi zustalo v hlave nekolik otazniku a naslednych odpovedi.
Enko je fakt neskutecnee, super zatah motoru, neskutecny podvozek se samosvorem, brzdy, zvuk, strelba,nastavitelnost....byl jsem nadseny, ale zaroven jsem se pravda trochu zapotil pri "pruletu" okrskou...OK, hned mi blesklo hlavou, to chci! Ale pak prisly v hlave ty otazky a odpovedi. Je skutecne lepsi posouvat svou rychlost pro trochu lepsi zazitek? Co rodina a kazdodeni pouzitelnost? V tom je Proceed proste lepsi. Pak myslenka, co kdyby byl za priplatek motor, samosvor, atd pro Proceed? Bylo by to urcite fajn, ale pak mi doslo, ze Proceed jde trochu jinou cestou a ta se mi vlastne maximalne libi. Ma take spoustu zabavy za volantem, ale stale za prijatelnou cenu (spotreba,servis,porizovaci cena - vse bajecny MIX), s rozumem a nedela z cloveka pro okoli jen namachrovaneho pirata silnic...a piratem bych se dost pravdepodobne stal, protoze bych tezko odolaval tomu pokuseni (pokud bych odolal, tak to zase ztraci smysl a tim se kruh myslenek a odpovedi uzavira).
A enko? Je to super vikendovka na blbnuti, ale nema z meho pohledu smysl jako auto pro rodinu, nezachrani to ani podvozek v rezimu konfort kdy je hodne podobny naladeni Proceedu GT, takze bud jako vikendove/druhe auto, nebo pro kluky co maji trochu jine priority ;) Sve nazory nenutim nikomu, jen jsem se chtel podelit o me zamysleni s ohledem na clanek atd. :drink:
rs.radek Neuvedeno
Přispěvatel fóra

reagovat
ma
martinw
25. října 2019, 10:48
0

velmi rozumný příspěvek v době kdy je skoro v každé zatáčce nálož mokrého listí a mlha :)

ja
jardeur
25. října 2019, 12:46
0

tak mým 707ps na zadku to ani neva ))))

beastar
25. října 2019, 13:21
0

Aha fajn názor, chápu. Sem ale kluk co má jiné priority v tomhle případě. Memu italskému tanecnikovy s 300 kW a čtyřkolou listí moc neva. A Ibiza se s tim taky jenom s 200 koněma popere. Martine divím se že v dokonalý Toyotě musíš takový věci řešit.

ma
martinw
25. října 2019, 14:39
0

narážel jsem na to jak se tu recenzoval fastback i30 N že připadal řidiči jako auto - velmi rychlé a zábavné auto, skoro až moc 'riskantní' na denní ježdění ;)

beastar
25. října 2019, 16:34
0

No já sem si zvykl na to, že když se tady většina shodne na tom, že je to super nedostižný etalon čehokoliv co se zrovna hodí. Tak je to potom prostě SUPER s velkým ES. To znamená i30N raději nekomentovat. To je uberauto, co pojezdí cokoliv a kdekoliv. To znamená, že ano je to na daily prostě nezkrotitelná bestie. Proto tady všude kolem jezdí daily ty 911 Turbo a emerický překoňovaný mustangy a tak dále. Protože to prostě na daily NEJDE a je to zbytečný ,D

krab
26. října 2019, 09:41
-2

Co máš Bíste vlastně za tu Ibizu? To je nějaká ta starší Cupra s motorem Audi 1.8T anebo už to nové, s TFSI ?

Jinak tenhle komentář od rs.radek (majitel ProCeed GT) ukazuje na zajímavou věc. U toho prvního testu tohoto auta tady jsem cosi utrousil, že nevidím moc důvod proč si nekoupit rovnou povedené i30N, které má na rozdíl od Kia i zvuk, i fajn podvozek, řízení atd... Vůbec by mne nenapadlo, že to naladění někdo už bude považovat za něco příliš extrémního, zkrátka "na víkendy". Já bych si naopak i30N nekoupil z důvodu stále příliš kompromisního naladění a pohonu přední nápravy. I když je teda pekelně rychlé. Ale to je zase ta vlastnost, kterou zas až tak úplně od auta nepotřebuju.

PS: vím, že si děláš z nás kdo jsme chválili i30N srandu, ale běž si to auto půjčit, jestli tě baví lítat nějde se starou Ibizou, tohle tě bude nejspíš bavit víc.

beastar
26. října 2019, 10:14
0

Trochu upravený 1.8 dělalo se na tom. Mám to vyloženě na ježdění po kraji co občas jezdíme prasit. Je to ta ošklivá generace. Mám to proto, že se o to nemusím bát. Můžu s tim jezdit bez obav.

Co se týká i30n. Já respektuju to ze je to rychlý. I to že je to povedený hh se vším. Sice se mi nelíbí ale to je vedlejší. Podle mě ideální daily. Pokud nemůžeš mít řekněme coupé, roadster, nebo třeba Audi RS6. A obecně mě tyhle auta baví Leon, Focus, Golf, Civic, dokonce i stupidní Wokyna f tom tsíčku. Tam je to už hodně kompromis v nějakým továrním nastavení ale i tak. Takže spíš sem se vyhranil vůči nazoru že jako daily je to špatně použitelný. Nebo zbytečný. Ono ja nevim jo když máš mozek v pohodě a zkušenosti s autama co jedou. Tak umis jet pomalu i v WRX sti a neohrozí tě to na životě. Trochu tu preventivně přeháníme někdy.

Ok Nissan GTR je na daily píčovina třeba. Moc rychlý, moc extrém, moc uřvaný, nepraktický...ne i30...i když N.

beastar
26. října 2019, 10:14
0

Takovou paštiku mám. Tuším 2nd gen.

krab
26. října 2019, 10:47
-2

Jo, to je dobrá sranda... a je to ještě ten 20V motor turbo, ten se dá ladit a vydrží. A SPZ parádní :-D

beastar
26. října 2019, 11:19
0

O to právě jde, že v základu to jede tak normálně, ale vcelku levně jde získat 20-30 koní navíc. Ten motor to vydrží. Jasné není to jako ty moderní lodě Leon a Focus atd. Ty m€ naklepou kdykoliv. Kdekoliv. Ale lovkyně sériových miat je to slušná;D

BubaaCZek
26. října 2019, 21:04
0

Sorry, ze vam skacu do diskuse, ale vzpomnel jsem si jak kure chtel davat jeste vetsi kola. To uz bys to musel dat naruby :D Gumu dovnitr a hlinik ven. Pokud je to teda primo to ono a ne ilustracni foto "osklive" Ibizy

beastar
27. října 2019, 10:37
0

Ono je to celý jinak s kolama. Proto sem původně psal větší:) Prostě jedna věc je výška bočnice. Oni to vezmou a defekto rozšlápnou na max možnou šířku. Druhá věc je průměr kola. A třetí to jestli to při zhoupnutí sekne skrzs blatník do pneu. Ono se tam dá narvat kde, co. Bohužel potom je to nepoužitelný jako auto. Ještě o číslo by se tam vešlo ale museli by se vybrušovat blatníky na hraně zevnitř. A případně řešit podložky atd. A to zase bude už míň stabilní v zatáčce. A jako zase nejsem magor abych do toho rval další desítky tisíc... Aby to bylo profi. I když tu mrdku mám rád, tak jako není to nějaký projekt či co.

ja
jardeur
25. října 2019, 12:48
0

Povedený auto , motor tak akorát na daily , 7 let záruka . čili prodej za 5 let v pohode, Zkuste prodat 5 letýho Golfa po záruce ))))
Holt Korejci se snaží , Němci usli na vavřínech a Italové tančí ))) Japoncům se zbláznily designéři ...

reagovat
BigBen
22. března 2022, 15:21
0

Právě jsem si ji vyzkoušel. Autor píše, že sedmistupňová dvouspojková převodovka nepatří k nejrychlejším a nechává spojky zbytečně dlouho v prokluzu což subjektivně otupuje vnímanou dynamiku. Také jsem měl stejný dojem, nicméně pokud potřebujete rychle předjet, použijete na podřazení pádla pod volantem a jediný problém tohoto vozu je vyřešen :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem