Korejský přístup k elektromobilitě je mi veskrze sympatický. Jak Hyundai, tak Kia u toho totiž přemýšlí hlavou a vrhají na trh elektromobily, které prostě dávají smysl, ať se vám to líbí, nebo ne. Vlastně si snad ani nepamatuji, že by z jejich dílen přišlo něco vyloženě nepovedeného. Však už původní Hyundai Ioniq dělal co měl a tak nějak správně. Modelová ofenzíva poslední let toto jen potvrzuje a Korejci to nepochybně uchopili za dobrý konec. Stačí se podívat na takovou Kiu EV6. Tohle auto se povedlo a víceméně vše, pro co je určené, dělá dobře. Osobně bych řekl, že to není jen dobrý elektromobil, nýbrž je to velmi dobrý automobil jako takový. Správná velikost, slušná prostornost, pěkný interiér, to všechno zde najdete. Návdavkem k tomu se můžete spolehnout i na tu elektromobilní část. EV6 je velmi efektivní, což znamená moc hezký dojezd, zároveň máte k dispozici nadstandardně rychlé dobíjení a tak dále. Mám to auto a jeho funkčnost prostě v oblibě.
No jo, ale co se stane, když se z něj někdo pokusí vykřesat sportovní načiní? Může to fungovat? Vždyť je to BEV. To přece nemůže být sportovní. Určitě je to těžký, nikam to nedojede a především to nedělá brm brm. Jako kdybych tohle už slyšel. Nebo viděl v prakticky každé diskuzi o EV. Pokud i vy zastáváte tento přístup, dost možná vás dnes překvapím. Kia totiž nadmíru dobře zvládla i tuto výzvu a z původně rodinného crossoveru postavila zajímavé sportovní náčiní. Jak? To si řekneme na následujících řádcích.
Nebudu vás tady zatěžovat běžnými věcmi, které obvykle řeším v testech. EV6 jsme testovali již několikrát, takže pokud vás zajímají diskuze ohledně vnějšího designu, či rozložení interiéru, s dovolením vás odkážu na nějaký ze starších testů. Je to prakticky stejné, až na malé detaily, takže nemá moc smyslu se tím zaobírat zde. Tady totiž máme na práci důležitější věci. Zajímá nás přeci to, jak to jezdí a funguje, ne? Opravdu může být elektrický crossover sportovním vozem?
Elektromobilita má řadu nevýhod, na čemž se bezpochyby shodneme. Zároveň má však i řadu výhod. Mezi rozhodně patří fakt, že za relativně málo peněz, umí nabídnout poměrně dost muziky, co se výkonu týče. Udělat silný elektromotor totiž není tak složité, jako postavit funkční osmiválcem. Právě díky tomu tady teď přede mnou stojí modrý automobil, který zcela bez potíží pojme čtyři až pět cestujících, včetně jejich zavazadel a zároveň disponuje výkonem větším než třeba bájný supersport desetiválcový Lexus LFA, přičemž třeba na semaforu si při zrychlení můžete v pohodě vyšlápnout na takové Porsche Carrera GT. A tyhle zážitky si můžete dopřávat v tomto rodinném balení, za pouhý zlomek ceny těchto legend automobilového světa. Konkrétně se bavíme o zhruba o milionu a tři čtvrtě. Což sice v absolutních číslech není částka dostupná každému bez rozdílu, ale levnější auto s podobnými dynamickými parametry asi na trhu nenajdete.
Kia se totiž vytáhla, EV6 tak dostala do vínku vpravdě výjimečné hodnoty. Maximální výkon činí pozoruhodných 585 koní a točivý moment vás uhrane celými 740 Nm. Už na papíře jsou to ohromující čísla. Realita je však ještě lepší. Způsob, jakým tohle auto nabírá rychlost je zcela drtivý a nejsem si jist, jestli takové slovo dokáže správně vyjádřit naléhavost celého toho procesu akcelerace. Mám docela dost zkušeností s vysoko výkonnými vozy. Ale už dlouho nepamatuji, že by se mi z něčeho zamotala hlava. A to doslova. Stačí tři, možná čtyři ostré starty za sebou a fyzicky cítíte, jak se vám odkrvuje mozek. Rozhodně nic pro slabší povahy. Zrychlování je prostě velký zážitek i pro zkušenějšího řidiče. Je to doslova katapult na čtyřech kolech. A nekončí to jen tou obyčejnou stovkou. EV6 GT zrychluje nadmíru dobře i daleko za hranicemi legálních rychlostí. Kdybych byl v Německu na autobahnu, tak bych vám mohl potvrdit, že i za dvousetkilometrovou rychlostí má dostatek elánu a dosáhnout maximálních 260 km/h není ani moc složité. Dynamika EV6 GT je prostě ohromující. Jasně, rychlost v přímce je super, ale sportovní auto to z něj nedělá, to přece musí fungovat i v zatáčkách. Inu, ani zde velká Kia nezklame.
EV6 GT totiž dostala poměrně velkou podvozkovou péči. Příčně stabilizátory jsou tužší o 15%, zadní pružiny o 11%. Ty přední jsou naopak měkčí o 9% vůči běžným modelům. Jenže to není ani zdaleka všechno. EV6 GT dostala jinou přední nápravu, vyztužené šasi a zcela jinou geometrii. Spolehnout se můžete i na strmější řízení a v neposlední řadě i systém e-LSD, což je věc, která supluje tradiční samosvorný diferenciál. Jak to celé funguje? Nad očekávání dobře. Od prvních metrů cítíte, že tady je něco jinak oproti normálním modelům. Podvozek je mnohem pevnější, ale zároveň není nepohodlný. Nástrahy českých cest zvládá skvěle bez ústupků v komfortu, zároveň na něj můžete opravdu hodně zatlačit a nezklame vás. Já měl EV6 GT půjčenou na zimních kolech a v takovém tom prosincovém počasí, kdy se střídaly nízké teploty s takovým tím oslizlým asfaltem, takže ani zdaleka jsem se nemohl přiblížit limitům. Nicméně si za celý týden snad nepamatuji, že by se mi jej podařilo dostat byť jen vzdáleně do úzkých. Tento velký crossover se i na točité okresce může proměnit ve hbitou myšku, která se protahuje úzkými zatáčkami s nadšením a chutí.
Pokud máte chuť a náladu, můžete do aleluja jezdit bokem. Ano, i tohle má EV6 GT v repertoáru a zcela upřímně, je to výrazně snazší, než byste řekli, byť si musíte dát trochu pozor na práci s pravým pedálem. Nesmíte vyměknout a pustit jej moc zprudka, aby to nezačalo brzdit. Celkově ten jízdní zážitek je jiný, než se spalovacím autem, o tom žádná. Ale určitě nemohu říct, že by to bylo horší. Musíte si zvyknout na spoustu věcí, jako třeba rekuperace, či okamžitý nástup všech 585 koní. Obzvláště na navlhlé silnici občas cítíte, jak ty zimní pneumatiky bojují s přívalem síly a klidně i v rychlostech okolo osmdesátky či devadesátky hledají trakci. Prostě si to hrábne, navzdory tomu, že je to čtyřkolka. Každopádně zážitek je to velmi intenzivní.
Verdikt
Ano i elektromobil může být sportovním autem. A nemluvím teď jen o fenomenální dynamice, s tím se tak nějak počítá. Kia EV6 GT funguje především podvozkově tak, že až překvapí. Je to relativně velký a těžký crossover, přesto je v každé chvíli čitelný a nemáte v něm pocit nejistoty. Za každé situace máte pocit, že jste pánem situace, auto reaguje na vaše povely a plní je do posledního puntíku. Zapojí vás do děje a dá vám najevo, že vy, jako řidič, jste hlavni hvězdou tohohle bijáku a auto vám jen poskytuje ten nejlepší servis pro váš oscarový výkon. Je to dostatečné potvrzení, že i elektromobil může být zábavný a sportovní?
Technické údaje
Motor: synchronní AC elektromotor
Výkon: 430 kW (585 koní)
Točivý moment: 740 Nm
Kapacita baterie: 77,4 kWh
Maximální rychlost: 260 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 3,5 s
Provozní hmotnost: 2125 – 2185 kg
Průměrná spotřeba: 26,6 kWh/100 km dle WLTP
Spotřeba v testu: 23,5 kWh
Dojezd: 424 km kombinovaný
Cena testovaného modelu EV6 GT: 1 780 980 Kč
Frodo
11. 1. 2024, 07:01 -1 reagovatNejzajímavější články úvodní stránky: zaostalá Praga, kombík mrtvé značky, Citron mezi lidojedy a výčet oslavenců. Skvěle to doplní blogy, kde se vyjímá výlet za starými Škodovkami a Krabova garáž. Jinak nuda, šeď. Moc vám to nezávidím, dělat v téhle době zajímavé periodikum o autech. Tak asi tak o sportovnosti přes dvě tuny vážícího blobu.
VK
11. 1. 2024, 09:20 0…a ty hrozny by stejně byly kyselé!
kotzitzaq
13. 1. 2024, 07:34 5Já bych ho až tak za tu kyselost nemínusoval. Ono to bohužel posledních pár dní opravdu nepřipomínalo klasického Autíčkáře:
esmo
11. 1. 2024, 07:44 2 reagovatAbych se přiznal, tak tomu úplně nerozumím. Mezi spalováky byly vždycky automobilky, které se zaměřovaly na sportovní vozy, pěstovaly si svoje knowhow, čerpaly z dlouholetých zkušeností a vývoje.
A teď s nástupem EV dělá sporťáky každá druhá značka, i ty které se tím nikdy nezabývaly.
Myslel jsem, že je to pouze elektromotrem. Máme zrychlení za XY, tak tomu budeme prostě říkat sporťák.
Ty tady ale Dane píšeš, že to auto funguje i v jiných ohledech, tak čím to je? Je sporťák tak jednoduché udělat?
VK
11. 1. 2024, 09:26 4- je jednodušší udělat EV obecně.
- vlastnosti elektropohonu dělají sportovní vlastnosti tak jaksi samy od sebe. Díky baterce v podlaze je nízko těžiště. Elektromotor reaguje okamžitě, bez zpoždění, zvýšením výkonu, jakmile se zvýší příkon. V neposlední řadě je i konstrukčně jednodušší umístit elektromotor na zadní nápravu - a mít přitom ideální rozložení hmotnosti předek/zadek 50:50.
-
Komentář upraven 11. 1. 2024, 09:34:34
-
Komentář upraven 11. 1. 2024, 09:52:03
HeavySmoker
11. 1. 2024, 10:23 2To je všetko pravda, ale treba dopísať aj B. Je to ťažké ako krava. Na Tesle mi seklo výkon po pár minútach decentného jazdenia aby neuvarilo brzdy a baterka tiež nevedela dodávať výkon po dlhšiu dobu. Tiež by som doplnil že 50:50 nie je ideálne rozloženie hmotnosti ani pre akceleráciu ani brzdy. Váhu treba na hnanej náprave a pri brzdení trochu viac vzadu (plus poriadnu elastokinematiku) aby pri ponore čumáku mohli stále pracovať aj brzdy vzadu. Ferrari F488 má na predku napr. 46,5% a nie preto že sú v Maranelle lamy. Elektro vie byť príjemné a veľmi kompetentné (napr. Lucid), má úplne nové vlastnosti ohľadom vektorovania točivého momentu a vie regulovať trakciu motorom sto krát za sekundu, ale kým to bude ťažké, bude to viac ako zdokonalená M5 než MX-5.
VK
11. 1. 2024, 10:30 0Třeba TM3 má 1,8 tuny, pírko to není, ale v oblasti normálních hmotností spalováků už je. Škoda, že se ostatní značky zatím nedaly podobnou cestou snižování hmotnosti.
-
Komentář upraven 11. 1. 2024, 10:30:46
MBMB
11. 1. 2024, 12:18 0Obecně neexistuje jedno ideální rozložení hmotnosti, na různé dynamické situace a pro různé koncepce se hodí něco jiného. Extrémní případ, pro zadokolku s náhonem na zadek (s neomezeným výkonem) bude pro co možná nejlepší zrychlení ideální rozložení 0:100. Primárně proto ty zadokolkové supersporty jako zmíněné F488 mají mírně víc hmotnosti vzadu, zvyšuje to zatížení hnané nápravy, a tedy trakci.
Pro neutrální průjezd zatáčkou konstantní rychlostí je to zas ideálních těch často citovaných 50:50.
Například předokolka s rozložením 60:40 zas bude mít ve specifických situacích lepší trakci než zadokolka s rozložením 50:50. Ale se všichni shodneme, že ta zadokolka s rozložením 50:50 je v principu "sportovnější" koncepce než ty běžné předokolky, i když to není za všech okolností ideální koncepce.
Tady EV6 GT je čtyřkolka, takže tam ani není důvod přesouvat hmotnost víc dozadu kvůli trakci a 50:50 je v zásadě nejlepší možná volba.
buteo
12. 1. 2024, 12:11 1A terazky mi povedztě, Kefalín. Čo vy si predstavujetě pod takým slovom SPORTOVNÍ ?
Stanley
11. 1. 2024, 08:11 8 reagovatMně se líbí, jak ještě před deseti lety byly vlastnosti sportovního auta, jako štíhlý nízký design, nízká hmotnost, zvuk motoru, kvalitní řazení a např. výkonová špička chváleny a v recenzích velebeny.
Dnešní způsob každé recenze "sportovního" EV je postaven tak, že se nejdříve vymezíme vůči výše zmíněným požadavkům (protože ani jedno z toho EV "sporťáky" nemají), a pak v dlouhé litanii popíšeme zrychlení (protože to jediné elektriky mají). No a zbytek recenze už se nějak domastí.
Jako bych takto postavený text viděl prakticky v každé recenzi "sportovního" EV.
David Střítežský
11. 1. 2024, 10:15 8Né, že bych se chtěl zastávat sportovních EV, ale nízké váhy už dnes nedosahují ani spalovací sportovněji střižené modely.
Stačí to tu sledovat pravidelněji:
M2 - 1800kg
M3 Touring - 1940kg
M340d - 1870kg
AMG C43 - 1840kg
LC500 - 2000kg
Definici "lehkého sporťáku" dnes plní leda MX-5 ND, GR86, Caterham s přivřením očka možná Supra? Zkrátka nic, co by mělo čtveřici sedaček i dveří.
HeavySmoker
11. 1. 2024, 10:30 1David: Pravda, ale to je aj dôvod prečo zachovalé BMW 1M s váhou pod 1,5 tony stojí aj po desiatich rokoch dva milióny. Čo je plus mínus cena nového BMW M2. Dnešná konštrukčná škola proste tomu čo sa zvyklo nazývať "športové" príliš nepraje. Dnes fičia ťažké a silné kladivá, čo je OK a trh to chce, ale tuto ste si spravili webky pre nás, menšinu magorov, tak to potom v diskusií tak vyzerá :)
Vrooom
11. 1. 2024, 11:37 -1HeavySmoker: To zachování ceny je spíš tím, že jich udělali málo. :-)
Frodo
11. 1. 2024, 11:56 0Vrooom: Stejně jako všechny deriváty sportovních aut od Fordu, Renaultu, Seatu, Subaru, Mitsubishi, VW? Všechny tyto vozy si cenu drží, nebo jejich cena roste. I když jsou to občas už vybydlené pelechy. Nejsou ty důvody trochu jiné?
Stanley
11. 1. 2024, 12:02 4David Střítežský: Tady ale nejde o to co je nebo není. Jde o převlíkání kabátků. Ještě nikdy jste v recenzi sportovního auta - když už cíleně zmiňuješ samé těžkotonážníky, tak v recenzi šesti nebo osmiválce - nenapsali, že dělá jakési brm brm, až na špatné výjimky jste byli ze zvuku vždycky nadšení. Teď už je to jen brm brm. Ostatně ten sám autor napsal do recenze jistého V8 ke zvuku toto: "Chtělo se mi plakat štěstím". A není to výjimka, stačí to tu sledovat pravidelněji.
Naopak při testu "sportovního" EV začnete zpravidla bagatelizováním některých ze sportovních vlastností, které mají spalováky, ale EV ne, a pak terve pokračujete v recenzi. O tohle jde.
Samozřejmě je možné mě opět chytit za slovíčko a vybrat si, co se hodí :-)
Možná, kdybyste prostě EV testovali, jak jsou, bez zbytečného otírání se o minulost (kterou naopak chválíte, pokud i dnes přijde na test) tak by šlo recenze brát věrohodněji.
David Střítežský
11. 1. 2024, 14:18 0Stanley: však já ti tvůj názor nevyvracím, vidím to podobně, jen jsem chtěl podotknout, že ani moderní spalováky už dnes nejsou nejlehčí. Však i XM je prezentováno jako sporotvní ... sice spíš stodola než auto, ale rozhodně sportovní! Cíleně vybraní těžkotonážníci jsou z posledního roku testů.
Mě samotnýho taky zvuk baví a hezkej ocením, na druhou stranu, když něco nemá moc zajímavej (určitě Yaris GR, možná i 340d) zvuk, určitě ho na místě nezatratím. Upřímně, ani mnou zmiňované ND nebo 86 nemá kdovíjaký sériový zvukový doprovod, k tomu je prostě potřeba těch válců víc.
Na naprostý sportovní ticho EV bych si asi musel chvíli zvykat, ale hejtit ho jen proto, že nedělá zvuky a je těžký ... tím by se dalo strefovat do mnohem více aut. Zajímavější mi přijdou námitky o přehřívání drivetrainu a/nebo brzd, protože jsem na to narazil i já s běžnou (nesportovní) MG4.
ransom
11. 1. 2024, 15:54 1Hele, třeba takové stíhací letadlo. To vždycky bývalo v principu lehké, obratné, jednomístné, a ke hbitosti nepotřebovalo kdovíjaké motory.
No a pak McDonnell postavil sedmadvacetitunový F-4 Phantom II.
Sato
11. 1. 2024, 19:42 0No jo, len ucel F4ky nebol pobavenie a vyzitie pilota ale preriedenie komunistov.
bitner
11. 1. 2024, 21:10 0F-4 bylo vítězství síly nad aerodynamikou. A když bys posadil 2 rovnocenné piloty - jednoho do F-4 a druhého do MiGu-21,tak hádej kdo přežije.
Stanley
12. 1. 2024, 09:39 -1David Střítežský: Ano, ty mi můj názor nevyvracíš, a dokonce se jádru mého sdělení obratně vyhýbáš. Jak v jedné scénce říká Kaiser: "Dělá, že telefonuje" :-)
Názor si obhájit neumíte, za mě tedy vše :-)
Vrooom
12. 1. 2024, 10:38 0Ale ta 1M nikde neztrácela na ceně a pohybovala se někde okolo nákupky i před těma 10 letama. Podobně jako dnes třeba yaris GR. To že dnes roste cena kde jaké paštiky je už něco jiného.
ransom
12. 1. 2024, 11:35 0Bitner:
Zpočátku měly trochu navrch MiG-21. To ale proto, že výzbroj Phantomu původně nepočítala s kanónem, jen s raketami. A s těmi se nedá bojovat nablízko.
bitner
12. 1. 2024, 15:13 0Migy neměly navrch nikdy, protože v nich sedeli lempli. Ale jako stihacka samotná to F-4 deklasovala.
S.h.I.t.
13. 1. 2024, 12:18 0Mig 21 totiz byla opravdu stihacka a prepadovka. F-4 Fantom nikdy nebyl ciste stihacka. Vzdycky to byl viceucelak, mimo jine i pro prepady. A jako takovy mel sve plusy i minusy. Ale vyzbroj, kterou F-4 diky tomu mohl nest, to Mig 21 nikdy nest nemohl.
bitner
13. 1. 2024, 20:53 1Vsak presne. F-4 unesl 8 raket air to air, nebo hafo bomb - paradni stihaci bombarder.
MiG-21 prepadova stihacka k obrane bodovych cilu. Start, nahoru, odpalit obe stangle, kdyztak poskadlit kanonem (verze PF a PFM ho teda trestuhodne nemely a taky mely v CSLA puvabnou prezdivku "holubice miru") a dolu. Opakovat.
Ta analogie se sportovnim autem (MiG) a mnohatunovou stodolou na vsechno (F-4) je naprosto presna.
jazet
11. 1. 2024, 09:07 1 reagovatNějak nechápu, proč musí pořád většina lidí elektroauta hejtovat, asi je to tím, že je nevyzkousela, po vyzkoušení si myslím, že většinou změní názor. Je mi jasné, že o nějakou ekologii moc nejde, to beru, ale jinak proč ne. A to říkám jako majitel benzínového dvouapulitru.
HeavySmoker
11. 1. 2024, 12:55 1Nemyslím že niekto hejtuje Kiu, asi všetci chápeme že je to veľmi dobré auto. Pohodlné, tiché, bezpečné a rýchle. Červený hadr bol až nazvať to šporťákom. Napr. mne sa veľmi pozdávala Tesla 3, jazdilo to pekne, ale športový sedan to pre mňa nie je. Športové auto by za mňa malo byť postavené tak, aby ma bavilo sa v ňom voziť aj keď nikam nemusím ako voľnočasová aktivita. Také EV som ešte nevyskúšal, ale možno to Lotus, Caterham alebo Porsche časom zvládnu.
Frodo
11. 1. 2024, 10:21 0 reagovatNa první dobrou mě napadlo BMW M340i X Drive Touring. za 1.85mil.. Za mě to auto jezdí skvěle a má jako správné sportovní auto i motor. Vyrovná se jízdně tohle EV tomu BMW? Koupil by si tohle EV člověk co má rád sportovní auta místo BMW?
Vrooom
11. 1. 2024, 11:35 5 reagovatKdyby někoho zajímala recenze, tak tady je. Spoiler, ne není to v žádném případě sporťák. Tupé a zcela bez citu. Dost tam tomu nakládají ...
Frodo
11. 1. 2024, 11:58 -1Jak jsem psal výše, postav to třeba vedle M340i. Obstojí to?
Stanley
12. 1. 2024, 09:44 1Jo, takhle má vypadat recenze. Mluví tam o věcech, kterým se na Autíčkáři při testu tzv sportovního EV často vyhýbají.
Je to škoda, ale pro objektivní informace musí jít člověk jinam.
Marek Brunner
12. 1. 2024, 10:19 0Savagegeese nakládá úplně všemu, co není osmiválcový musclecar pomalu:) ale ty videa má skvělý, poučný a člověk se toho může dozvědět fakt hodně, já si třeba docela pravidelně opakuji jeho "dokument" o LFA, to je hodně povedený video a silně doporučuju.
Ale v některých ohledech se s ním nelze shodnout, on je prostě takový klasický midwest vidlák a často tak jeho názory působí.
buteo
12. 1. 2024, 12:22 -1O sportovnosti zde recenzovaného výtvoru si lze udělat obrázek i z tohoto slovenského videa:
krab
11. 1. 2024, 12:21 2 reagovatČtu ty komentáře a přemejšlím nad tím ... zkrátka je to jedno z těch aut dnešní doby, který funguje neskutečně rychle a rychle ho může řídit každý. Ne, že by si s takovým výkonem nešlo namlátit hubu, to asi šlo a snadno, ale spoustu řidičských chyb tyhle auta vyřeší za vás. Ostatně trh to asi dneska chce.
S tímhle jsem nejezdil, ale týden s tím rychlým BMW "M" na elektriku, taková ta trojková řada jako EV a pak Tesla model 3 DualMotor. Ta mě překvapiva, že vážila reálně o 400 kg míň než ten bavorák, přitom měla stejně ne-li lepší dojezd.
Rychlý ty auta jsou, vlastně skoro až moc, ovladatelnost se u nich s každou generací asi lepší, ale sportovní svezení je pro týpka mé generace někde úplně jinde. Každopádně nedivím se, že ty automobilky zkoušejí tuto cestu, raketový zrychlení je možná taky jedno z lákadel jak motivovat někoho ke koupi...
Marek Brunner
11. 1. 2024, 14:37 1Kousek jsem se s tím svezl, a namlátit si s tím jde příliš jednoduše (když vypneš pomocníčky, jako u každýho auta, logicky). Srovnání s TM3LR je úplně mimo, tohle je dynamicky na míle daleko a možná i podvozkově. Nepřišlo mi to jako úplně jako “auto co zvládne řídit každej pepík”, prostě to fakt chce šikovnýho řidiče, rozhodně víc než třeba ten Mercedes-AMG C43 (ano, sice má o pomalu dvěstě koní míň, ale je rozhodně jednodušší s ním jezdit rychle).
-
Komentář upraven 11. 1. 2024, 14:39:07
krab
11. 1. 2024, 19:39 0Znám kluka, kterej auta Kia prodává, tak se ho zeptám, jestli by toto někdy nevzal domů a nesvez mě v tom ... jestli je to ještě o dost větší mazec na zrychlení než ta silná verze Tesly 3 co jsem s ní jezdil, tak to bude docela dobrá šílenost...
liška
18. 1. 2024, 13:26 0 reagovatKdyž už se tu tolik rejpe a hejtí (ostatně jako u každýho el. auta) tak já se taky přidám, ale trošku z jinýho soudku a nepatří to jen pod tenhle článek. Občas si prosím ty články po sobě dvakrát přečtěte nebo najměte korektora (soudě dle toho milionu reklam, co tu v poslední době přibylo, by se na jeho provoz peníze možná našly :) ). Chybějící slova, opakované výrazy, věty nedávající smysl, namátkově třeba:. " Pokud i vy zastáváte tento přístup, dost možná vás dnes."