reklama
načítám data...

Jak si koupit závodní auto a dostat za to peníze

Všechno začalo vcelku prozaicky. Před lety jsem si při jednom výletu do Británie koupil v podstatě omylem Toyotu MR2 MK3 a došel k závěru, že to je naprosto skvělé auto...

zobrazit celou galeriiAutíčkářova garáž, Garážoví kutilové: Jak si koupit závodní auto a dostat za to peníze

Poznámka redakce: Pokud jste navštívili některý z Autíčkářových Trackdayů, asi si vzpomenete na Robina a jeho šílené plechcupové speciály (většinou s pravostranným řízením). Robin je živoucím důkazem toho, že pokud máte čas, nadšení a fantazii, můžete s minimálními náklady postavit schopný závodní stroj.

…Co na tom, že na běžné ježdění je malé a jako závodní auto má pouze 145 koní a kroutí se, protože nemá střechu. MR2 je přesně to auto, které mi vyrobí nezničitelný škleb, který zmizí až při vytažení klíčku ze zapalování. Připomíná mi odrostlé štěně, které chce neustále blbnout, jakmile vezmete do ruky hračku, začne vrtět ocasem a za hozený klacek udělá cokoli si přejete. V případě MR2 to není jinak. Úplně cítíte, jak se těší na zatáčku, jak chce, abyste si před ní podřadili a na výjezdu přidali, poslechne na slovo a čím větší kravinu uděláte, tím víc ji to těší. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby při průjezdu zatáčkou vrtěla výfukem, je z ní cítit neskutečná radost z toho, že se jede rychle. Tedy, rychle z pohledu okruhového ježdění, tohle auto nikdy nebude na lámání dálničních rekordů.

Abych se dostal k podstatě titulku, tedy k informaci, kde rozdávají auta a dávají k nim peníze. To bylo tak..

reklama

Tato MR2 o které je řeč, je již čtvrtou v řadě. První jsem koupil za necelých 500 liber, byla z roku 2000, byla černá, hnusná a měla volant vpravo. Z Británie jsem jí dovezl s Davidem a Luďkem, oba dva o ní mluvili ošklivě a nechtěli ji řídit. Nechápal jsem proč, jakmile si člověk sedl dovnitř, přestal vnímat, že auto zřejmě vyhodil bezdomáč z kotejneru při hledání jídla, nastartoval a přesto, že 140 koní nedává autu žádnou významnou dynamiku, jednoduše se skvěle řídí.

Dvě další MR2 v řadě přeskočíme, s těmi jsem se různě seznamoval a rozcházel, až se dostaneme ke čtvrté, kvůli které tento článek čtete. Tu jsem koupil před dvěma měsíci na aukci za 350 liber. Byla trefená na čumák, oba airbagy venku, ale ten kdo ji naboural, to udělal krásně, autu se krom plechařiny nic nestalo. Je z roku 2003, tedy se samosvorem a šestistupňovou převodovkou. Důvod, proč jsem koupil tuhle čtvrtou je jednoduchý. Vím co od ní čekat a zároveň můžu s klidným svědomím prohlásit, že neznám lepší auto na závody, které má cenovku 10.000,- CZK. MR2 od roku 2003 můžete s klidem posadit na závodní trať tak, jak byla vyrobená a neudělá ostudu. Zvlášť když z ní vyndáte všechno nepotřebné.

Dohodli jsme se s Láďou, že jí koupíme napůl a časem se dohodneme, jestli budeme kupovat druhou, nebo ne. Z auta jsme o víkendu vyndali střechu, kompletně interiér, hlavový oblouk (je to tenkostěnná legrace, která k ničemu jinému, než „na oko“ není), windshot a spoustu dalších zbytečností, které jsme prodali. A tady to začalo být zajímavé. Díly celkem se prodaly za 24.100,-, motor s převodovkou a TTE výfukem za dalších 25.000,-. 2ZZ motor, který dává 190 koní a točí špičkově 8.100 otáček nás stál 2.400,- (za 600 GBP jsme koupili Corollu a za 15.000,- ji bez motoru prodali). Za 2.000,- jsme koupili na inzerát čtyřbodové pásy a hnusnou trubkovou sedačku. V jednoduchém součtu jsme na záporné pořizovací částce a sice – (mínus) 25.236,- včetně usazení a zapojení 2ZZ. Pro ty, které zajímá detail, je dole připravená tabulka.

Vzhledem k tomu, že chceme auto posunout dál, dostane rám, Moroso olejovou vanu s chladičem, nové vnitřky motoru, programovatelný počítač, musíme sáhnout do podvozku a udělat další úpravy. Tohle všechno nás přesune do červených čísel. Nicméně, pokud si chcete zablbnout a mít auto na amatérské závody bez velkých ambicí jezdit na prvním místě, nic ze zmíněného dělat nemusíte. Dokonce v ní můžete nechat i původní motor. Bude vás těšit, že porazíte velkou hromadu aut, která stála někde mezi 100-500 tisíci a vy jim dáte na zadek v autě, za které vám ještě zaplatili. A to člověku radost jednoduše udělá.

S Robinem a jeho speciálem se můžete blíže seznámit už tuto neděli. Než se s jeho MR2 stane skutečné závodní auto, zkusí štěstí ještě jako ‚plečka‘ do 15 tisíc na Autíčkářově PlechCupu. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Raspby
14. září 2018, 08:11
0

Vítám další MR2 na Autíčkáři :-D . Mám podobné plány, i když ryzí závoďák z toho dělat nechci. Na okruhy se ale určitě podívám..tak snad si příští sezónu někde zajezdíme společně :)

reagovat
Goldies
14. září 2018, 09:07
0

A ja se tesim na Moroso! Už aby tady byla :-) tesim se jak malej kluk :-D

reagovat
JF
JFK
14. září 2018, 09:47
4

Dobry, a kde jsou naklady za kompletně dopravu vseho

reagovat
Letis
14. září 2018, 09:58
0

Pěkný inspirativní čtení. Kde se vám povedlo sehnat tu Corollu?

reagovat
RP
Robin Pet
14. září 2018, 14:26
0

Taky v UK, je jich tam hromada a daj se sehnat ještě levněji, než za 600GBP. Chtěli jsme jí rychle, tak holt stála 600GBP. A bylo s ní hezký svezení do ČR :).

bkralik
14. září 2018, 10:36
0

Noo, tak to bude v neděli dobrej boj :-). Bojím se toho, že tohle s Microu i přes provedená vylepšení (termostat z Alfy 166 a zadní pružiny z Alfy 159) nedáme...

reagovat
Vojta Nekvapil
14. září 2018, 11:18
0

Fto is ready. :) Bude sranda.

reagovat
beastar
14. září 2018, 12:18
1

Hezký. Ona byla docela pěkná. Trochu do vůně a šla by za dvě kila:D

reagovat
Knightrider
14. září 2018, 12:21
5

Posledních několik článků se zdá, že Autíčkář znovu nachází svoje dávno ztracené kořeny. Tak ať vám to psaní podobných nesmyslů vydrží kluci. Kvůli tomu tu jsme. :-)

reagovat
Knightrider
14. září 2018, 12:23
0

P.S. A já bych potřeboval tu C6, zaparkovanou vedle. :-D

RP
Robin Pet
14. září 2018, 14:25
0

C6ka vedle je na prodej, ale má taky ťuklej čumák :)

Knightrider
14. září 2018, 14:33
0

Koukal jsem podle fotek, že je bouchlá. Momentálně ale není za co a navíc ceny oprav jsou tady v jiných řádech. ;-)

Kuře
14. září 2018, 12:41
1

Pěkný, tak že bych zahodil letenku a za ty tři neděle jel domů radši MRdkou?:)))

reagovat
RP
Robin Pet
14. září 2018, 14:33
0

S pojistkama je trochu problém. Ideální je se domluvit s majitelem auta, to je nejjednodušší a nejlevnější. Dá se zvládnout přejet za jeden den a náklady jsou benzín a trajekt s tim, že nejlevnější je koupit zpáteční trajekt do 24h od přejezdu jedním směrem a ten druhej nevyužít. Je to o dost levnější, než jednosměrná cesta. Nástup na trajekt nejdříve 24h před objednávkou.

Když jsem vezl první auto, tak šlo zařídit pojistku z Čech a bylo to levný, to už teď nejde.

Každopádně Britové český značky neřešej vůbec a českou pojistku taky ne, naopak britská značka bez pojistky jim vyskočí na úsecích s kamerama a můžou za váma okamžitě poslat policajta.

Beny
14. září 2018, 12:45
0

Měl bych dotaz na autora, když chci jet s autem koupeným v UK po vlastní ose, platí česká pojistka? Některý zlí jazykové tvrdí že ne a pojišťováci sami netuší...

reagovat
krab
14. září 2018, 13:07
0

Beny, já se nechal tenkrát napsat na tu pojistku co měl majitel, zařídil to pro mě. Českou na vin jsem taky radši měl s sebou. Na nájezdu na trajekt nic, tak snad to tak bylo ok. Asi dneska už bych to vzal na plaťáku a jezdil až přihlásim doma ...

Ma
Machy
14. září 2018, 13:41
0

No, podle toho co vim, tak je treba mit platnou UK pojistku....

Jinak u nas jezdim na UK znackach nekolik roku s pojistkou na VIN a vse bezproblemu

Beny
14. září 2018, 14:20
0

Díky pánové, vypadá to blbě, UK pojistka bude drahá. Jde mi o to, že potřebuju "pár" dílů a bude lepší mít celý auto. Podval taky nepřipadá v úvahu, sám jím nedisponuju a zprostředkovaná doprava vyjde na ranec. To pro krám v hodnotě kolem 500 Liber nemá smysl.

RP
Robin Pet
14. září 2018, 14:41
0

UK pojistka pro export auta je naprostej nesmysl. Co si matně vybavuju, stálo to cca 3.000,- za den na 2.0 auto. Jak jsem psal vejš, pokud se to kupuje od majitele, nejlepší domluvit s nim, že to odhlásí až o den pozdějc.

Beny
14. září 2018, 14:53
0

Takže jestli to chápu správně, tak problém je pouze po území UK. Jakmile se dostanu do Francie už nic neřeším a valím na českou zelenou kartu. Je to tak správně?

beastar
14. září 2018, 15:48
0

Ono je to v pohodě všude. Jen se nesmí stát žádná pojistná událost. Vidim to tak, že nejlepší bude nechat to pojištěný v UK od majitele a dojet domů na ostrovácký pojištění. Český pojišťovny do toho vůbec netahat. Dokud to nebude doma.A nebo jestli máš káru s tažnym tak si půjčit za 800,- na den plato a je to.

Goldies
14. září 2018, 19:53
0

A pokud máš Ečko ;-)

beastar
14. září 2018, 20:56
2

Každej spravnej petrolhead má écko... Aby mohl tahat svůj voe sharp ring vehikl na světovy vokruhy bez cizí pomoci. Jakože správnej kár frík si v tomhle musí poradit....


Takže počítám s tim že má i papíry na bus.

Vojta Nekvapil
15. září 2018, 08:46
0

Nebo B96 pokud nechce psát testy. :)

Beny
15. září 2018, 09:17
0

Na bus papíry nemám, ale céčko jo. Kdo mi půjčí odtahovku? :-)

beastar
15. září 2018, 14:07
0

Odkud si? A za jak dlouho to otočíš? A máš auto který to utáhne:) Vim i o béčku odtahovce na půjčení ale je to drahý na tu anglii asi blbý. Plaťák je sranda...

Va
Vasek7
14. září 2018, 15:02
0

Dik za fajn clanek!

reagovat
Lišák
14. září 2018, 15:03
0

Super inspirující článek. Výměna motoru 1ZZ za 2ZZ jde v pohodě? Uchycení je stejné? Převodovka to dá?

reagovat
sumy
14. září 2018, 16:39
0

To jo, zrovinka vyhnali z emisí tchyninu MR2, tedy už bude papat olej, tak taky přemýšlím co stim a ta 2ZZ by byla taky reseni

Goldies
14. září 2018, 19:54
0

Pánové, mrkněte do mého blogu, zase tak moc easy pokud to nema byt “na hovado” to neni, ale zrovna držaky jsou tušim v poho, až na jeden

sumy
16. září 2018, 19:32
0

No právě. Na akci za 9700,- mi to dle popisu nesedělo.

Id
Idaho
předevčírem v 11:10
2

Ono je to složitejší, robin motor usadil "tak jak přišel" v corolle co vím tak jen jsme doporučili díly vhodné na výměnu. My jsem v podstate řešili jen kabeláž a problémy spojené s výměnou ecu..

CZmisak
včera v 07:16
0

sumy: Můj 1zz vyhodili z emisí též, překvapivě to nebylo olejem, ale vypáleným katalyzátorem ;-)

Id
Idaho
včera v 09:29
1

On ten katík odejde práve kvuli tomu oleje co se v nem hromadí a teplem vypaluje.. pokud ten motor olej nežere tak ty katíky fungují i dalece přes 200tis km, zde je to zhorčené tm že je ten katík jeste tak blízko za motorem ( ve svodech ) ( viz poface 1ZZ v AVE kde je také ve svodech nebo 1/2AZ řada kde ty katíky jsou ok i po 250tis km..)

sumy
včera v 09:50
0

no tchíni tvrdili, že má špatný lambdy a znalecky zhodnotili, že ten motor netáhne a tak je špatnej. Holt netáhne to jako TDI :-)

Id
Idaho
včera v 10:29
0

Znalci :D ten moto r jede velice spatně pokud jsou špatné lambdasondy nebo pokud ecu vyhodnotí chybu katu :(

sumy
včera v 10:38
0

Ježis, tchÍni, to jsem vůl, no nic :-) Právě že ji tvrdili, že má určitě v hajzlu lambády, tak jsem ji uklidnil ať neplaší. No, ale novejm pístům a převložkování se holt nevyneme. Před cca 3 týdny jsem ji byl protáhnout krušnejma horama... svištěla jako vždy, parádně :-) Krásný volnoběh, plynulý nástup výkonu, žádný pocukávání a v utaženejch zatáčkách na dvojku výkonu až až :-) No nic, za chvíli stejně končí sezóna, vemu si ji na dílnu(kterou musím urychleně dostavět), motor ven a než ho nechám poléčit, tak alespoň pořešim takový ty neviditelný drobnosti uvnitř a na spodku auta.

ToMyx
14. září 2018, 15:19
0

Krásný nádech starých časů :-) Už aby byla neděle!

reagovat
RP
Robin Pet
14. září 2018, 18:39
1

přehodit 2ZZ motor by mělo jít i v amatérskejch podmínkách, co si vybavuju (ale můžu se plést), tak tři ze čtyř držáků sou stejný, čtvrtej je jinej a musí si vyrobit mezikus. Pak, pokud nemáš 6st převodovku a budeš jí tam dávat, tak si musíš vyrobit takovej mnohohran, kterej tam dáš místo toho a pak už akorát 2ZZ počítač a pár drátů v elektrice. Kdo to dělá a umí je Dicomp racing, ty nám to dělali a dělali to i Goldiesovi. Pokud tě baví se v tom hrabat, tak fajn, ale pokud to chceš mít bez problémů, dal bych to klukům.

reagovat
RP
Robin Pet
14. září 2018, 18:45
0

Ohledně pojistek. Ideální je jet na britskou až do ČR. Dřív to šlo na českou převozní, ale to už nejde. Moje poznámka se značkama byla myšlená tak, že v Británii jezdit s britskou značkou, která neni pojištěná je dost o hubu, poznaj to z kamer a než dojedeš do přístavu, tak tě můžou chytit a je z toho dost průser. Naopak u český značky nepoznaj jestli to auto je, nebo neni pojištěný. Stejně tak v evropě nepoznaj, jestli je britský auto pojištěný. Před naloděním máš spoustu času si hrát se značkama. Jakej si z toho uděláš závěr a jak moc velkej střelec seš..
Nicméně, bezproblémový, legální, mně známý možnosti jak dostat auto do ČR jsou tři. Na britskejch značkách s pojistkou původního majitele (nestojí to nic), nebo na podvalu (zbytečně drahý, počítáš dvě cesty), nebo na kamionu na sběrce, to je z okolí Londýna za 13.000,- do Prahy.

reagovat
Londoner
předevčírem v 15:31
0

Jen k te UK pojistce. V UK je pojistka na auto a ridice, takze vas majitel musi dopsat na pojistku - coz u cloveka co nema UK ridicak neni zadarmo (po me chteli 300GBP za tyden u brachy). Pokud pojedete jen s pojistenym autem na majitele, tak vas policajti nezastavej ale pri nehode se to bude brat jako nepojisteny auto.

BubaaCZek
14. září 2018, 21:30
0

Zdravim, to asi na plechcupu vsem zatopi a jeste s Robinem za volantem :)
Ted me napada, ze jsem nikde nevidel vyjit clanek s videem jak se tehda v Myte natacelo srovnani Peugeot vs Clio Cup, tak necely rok zpatky.

reagovat
RP
Robin Pet
15. září 2018, 17:42
0

To nevim, nikdy to nebylo na geometrii, je to zatim stavěný horkou jehlou a 2ZZ ani neotestovaný, budou tam běžný gumy z roku 2006 takže se uvidí, jak a jestli to pojede..
Video bohužel stále neni hotový, vleče se to strašně.

In
Indy72
předevčírem v 11:25
0

Na to ze je v tom 2ZZ, tak cas na Plechcupu nic moc - zajeli jste mimo Plechcup neco lepsiho?

reagovat
RP
Robin Pet
předevčírem v 17:35
0

To je o pneumatikách. Na plechcup jsme měli zteřelý přední pneu, starý 12let a půjčený zadní semislicky (za což děkuji, jinak bychom vůbec neodstartovali). Ta auto v podstatě nezatáčelo a nebrzdilo, ty semislicky na zadku se samosvorem nedovolily přidat plyn jindy, než úplně rovně. Pokud si tam byl, tak si viděl jak jsem vyletěl nahoře z trati, nebo před tribunou málem trefil pneu. Po plechcupu se na to nasadily slicky a udělal jsem čas 52,27 a určitě by se dalo jít ještě níž. Akorát to auto není ještě úplně v kondici. Jinými slovy, není to o motoru, je to o pneumatikách.

Goldies
předevčírem v 18:42
0

Paradni cas! Vzdyt hodne podobnej daval Sagee s Catem :-)

In
Indy72
předevčírem v 19:00
0

Ja prave videl ten semislick vzadu a ten cas mi nesedel :) 52,27 to uz je jina, moc pekne.



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Torino Ford Torino 500 6.6L  1971
Ford Torino Ford Torino 500 6.6L

1971 rok výroby
300 koní výkon
6 600 ccm objem

Ford Mustang Manual / TOP STAV / 1966
Ford Mustang Manual / TOP STAV /

1966 rok výroby
200 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Corvette cabrio 1987
Chevrolet Corvette cabrio

1987 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Hummer H1 HMMWV Humvee 1987
Hummer H1 HMMWV Humvee

1987 rok výroby
150 koní výkon
6 200 ccm objem

Dodge Coronet Red ram 1953
Dodge Coronet Red ram

1953 rok výroby
103 koní výkon
3 900 ccm objem