načítám data...

Ford Mustang Mach E GT: Musclecar, který neřve a nečoudí

Klasický Mustang patří k mým oblíbencům, samozřejmě pětilitrový. Znamená to, že musím jeho elektrickou mutaci automaticky nenávidět? Nemyslím si.

zobrazit celou galeriiFoto: Radek Kukuš

Lukášův test Mustangu Mach E tu před dvěma týdny mnoho úspěchů nesklidil. Lukáš je v tom nevinně, hejt schytalo výhradně auto. V komentářích se hovořilo o žaboidních mutantech, vylučování tráveniny a produktech defekace, došlo i na vzývání nejmenovaného proroka nebo formáty řeckého dramatu. A samozřejmě nechyběla Tesla, v tomto případě model Y. Pro mě to znamená v jistém smyslu tvůrčí osvobození. Nečekám ovace, nečekám souhlas, prostě si to napíšu, jak mi zobák narostl a srdíčko nadiktovalo. 

Dneska tu totiž máme Mustang Mach E podruhé, ovšem v té nejlepší a nejrychlejší podobě, jakou Ford stvořil, ve verzi GT. Aby bylo na první pohled jasné, že jde o něco extra, dostal kanárkově žlutou barvu. K mání byla ještě šmoulové modrá, ale ta mě zas tolik neoslovila. A rovnou si povězme, že něco extra je i cena, která u gétéčka začíná na částce 2 123 900 Kč. Začíná a končí. Připlatit si totiž můžete jen za barvu (kanárek se jmenuje Cyber a stojí 33 tisíc) a za černě lakovaná kola. Teď, když početná skupina odpadla v mdlobách a můžeme si tu udělat trochu víc pohodlí, pojďme se podívat na další čísla, která nejsou o nic míň ohromující. Nejrychlejší elektrický Mustang nabízí výkon 487 koní, točivý moment bestiálních 860 Nm a zrychlení z nuly na sto za 4,4 vteřiny. Ano, tamhle slyším pána s brýlemi ušklíbat se, že podobnými, ba lepšími hodnotami disponovala Tesla už před pěti lety. Je to pravda, nebudu se přít. Ale ono už moc není kam navyšovat, na technologii teleportu teprve čekáme. A pro běžného uživatele, který není zvyklý prohánět supersporty, je zrychlení generované pěti sty koňmi, navíc v kombinaci s mamutím krouťákem elektromobilu, fakt zážitek. 

Sednete-li si do Machu E GT, prvních pár dní nebudete dělat nic jiného, než přelétávat rovinky, závodit na semaforech nebo prostě jen bezdůvodně dupat na plynový pedál a užívat si pocit těla vcucnutého do sedačky. Odpich je působivý bez ohledu na jízdní režim. I když se zapomenete v módu “whisper”, auto vystartuje vpřed, až vám cvaknou zuby. Můžete si k tomu pustit mírné bzučení nebo i hučení připomínající spalovací motor, ale tyhle věci jsou mimo mě. Mnohem víc mě baví katapultovat se vpřed za doprovodu hrobového ticha nebo správně zvolené hudby. Mimochodem, sedačky jsou famózní a nedovolí vaší tělesné schránce jediný zbytečný pohyb. 

Kabina se samozřejmě od klasického Mustangu liší, přesto má v sobě pořád ten klasický americký feeling. Na všechno je dost místa, některé detaily působí malinko humpolácky a materiály taky nevyvíjel tým zkušených frotérů jako u jiných automobilek. Tím nechci říct, že interiér působí lacině, to by bylo nefér a hlavně nepravdivé. Vycizelovanost typickou pro některé japonské nebo německé značky bychom tu ale hledali marně. Je to přesně takový Ford, jak ho máme rádi – aby bylo dost pohodlí, aby bylo kam si položit kafe a nemuselo se přitom moc přemýšlet. Záleží přece hlavně na tom, jak to jede!

A jede to skvěle. Verze GT je samozřejmě stejně zavalité SUV jako jeho pomalejší a levnější sourozenci, upřímně ale musím říct, že mě jeho agilita překvapila. Teď mě pro změnu překvapuje, že používám slovo agilita, které tu působí až nemístně, ale zkusím to vysvětlit. GT je vybavené adaptivními tlumiči MagneRide, které dokáží měnit svou charakteristiku v reálném čase. Počítač vyhodnocuje vnější podmínky jako stav silnice, prudkost akcelerace, intenzitu brzdění nebo úhel řízení tisíckrát za vteřinu a pohyblivé kovové částečky pak mění viskozitu kapaliny v tlumičích. Pokud to potřebujete vysvětlit své přítelkyni či babičce, nebo jste jen trochu natvrdlí jako já, tohle je to pravé video. 

Díky magnetickým kouzlům dokáže být auto během normální jízdy komfortní a během té ostřejší dle potřeby přituhne. Nejspíš proto jsem po celou dobu testování přemýšlela, kam vlastně Mach E GT zařadit. Je zkrátka dokonale přizpůsobivý (kromě módu Untamed, to je pak tvrdý jako prkno). 

Ale zpátky k agilitě. GT používá k pohybu dva stejné elektromotory, jeden na přední a druhý na zadní nápravě. V zatáčkách si pak všimnete, že do oblouku vás tlačí primárně ten zadní, zatímco přední spíš přizvukuje. Ne že by se auto hrnulo do každé zákruty bokem, ale na svou konstrukci a hlavně váhu se stáčí nečekaně obratně, skoro jako by umělo natáčet zadní kola. Taková vehemence v kombinaci s rychlostí a hmotností skoro dvě a půl tuny ze všeho nejvíc připomíná útočícího divočáka. Což je vlastně trochu creepy. Bez okolků přiznávám, že jsem na okreskách častěji dala přednost svižnému, ale plynulému vykružování zatáček, protože jakákoliv chyba tu smrdí záhozem do lesa a zadlužením na mnoho dalších let. To mi připomíná, že jsem se ještě nezmínila o brzdách, které jsou setsakra účinné, ale taky pěkně kousavé, a než se s nimi naučíte zacházet, vysloužíte si od spolucestujících mnoho nepěkných přízvisek.

Mach E GT každopádně dokáže být zábavné auto, to popře jen zatvrzelý odmítač všeho nového. A teď nemám na mysli hry, které můžete pařit na obřím displeji, když zrovna čekáte na nabíječce. 

Verdikt

Tentokrát to musím vzít trochu zeširoka. Samozřejmě se nelze zcela vyhnout srovnání s klasickým Mustangem, které je předmětem těch nejohnivějších internetových diskusí. Jistě, Mach E je SUV, které převzalo zvučné jméno zejména pro marketingové účely. Ale ať dělám, co dělám, vidím tu celou řadu podobností. Ani jedno z aut si člověk nekoupí, protože by ho potřeboval. Obě jsou podobně zbytečná a podobně cool, i když ne pro stejnou cílovku. Ani jedno není sportovní a sázejí spíš na hrubou sílu. Obě jsou výkonově naddimenzovaná a žerou jako prokopnutá. Ano, zde je Mach E “klasice” důstojným partnerem, neboť při hodně drsném zacházení dokáže sežrat i 40 kWh na 100 kilometrů. Ale komu to vadí? Řidiči muscle cars se s oblibou trumfují, kdo propálí víc benzínu, proč bychom tedy nemohli elektrice měřit stejným metrem?

Pokud se naopak jakémukoliv srovnávání vyhnu a budu se tvářit, že žádný spalovací Mustang neexistuje, vyjde Mach E z celkového hodnocení ještě líp. Je to po všech stránkách zajímavé auto – pekelně rychlé, vizuálně výrazné, vyčnívající z řady. Můžete si bručet něco o kekelu, ale až kolem vás kanárek prosviští, automaticky se za ním ohlédnete. Pro velkou skupinu zákazníků bude splňovat i další body zadání – je to crossover (trend) a svým jménem se hlásí k dlouhé tradici (image), koho zajímá, jaká tradice to vlastně je…  Domnívám se, že i vyšší cenu si může dovolit. Nejde totiž o auto, které se kupuje mozkem a peněženkou, a když ho miluješ, není co řešit. 

Máte si pořídit radši Teslu? Těžko radit. Moje volba by to nebyla. Interiér mi pořád připomíná papundeklovou unimo buňku, exteriér žaboidního mutanta a celá značka je mi nesympatická, jakkoli cenami v současné době válcuje konkurenci. Vy to můžete mít přesně naopak. A to je taková pěkná tečka za tím dnešním článkem. 

Za nádherné fotky děkuji Radkovi Kukušovi, Radkovu tvorbu najdete na jeho instagramovém profilu @radek_kukush

Technické údaje

Motor: dvojice elektromotorů na přední a zadní nápravě
Výkon: 2 x 286 koní (210 kW), celkový výkon 487 koní (358 kW)
Točivý moment: 860 Nm 
Kapacita baterie: 91 kWh (využitelná)
Maximální rychlost: 200 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 4,4 s 
Provozní hmotnost: 2332 kg 
Normovaná spotřeba (WLTP): 21,2 kWh/100 km
Dojezd: až 490 km dle WLTP
Cena vozu Mustang Mach E GT: 2 123 900 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
08. února 2023, 14:04
0

"Řidiči muscle cars se s oblibou trumfují, kdo propálí víc benzínu, proč bychom tedy nemohli elektrice měřit stejným metrem"

Pretoze ridic "musclecaru" po blbnuti natankuje a ide dalej. Tady ridic po elektro zabave smeruje na nutenu prestavku, nsvyse v odlahlejsich lokalitach nastava anxiety ako neprijemny bonus navrch.

reagovat
HeavySmoker
08. února 2023, 14:27
1

Nabíjanie nie je problém. Zatiaľ som nemal česť s elektromobilom ktorý by po pár minútach neupozornil že brzdy sú prehriate a zábavu neukončil.

Jindra
08. února 2023, 14:38
0

Nevíte proč je celkový výkon nižší než součet výkonu obou motorů?

reagovat
HeavySmoker
08. února 2023, 14:43
1

Batéria/inverter nie je dimenzovaná aby uživila oba motory na plný výkon naraz.

po
powpow
08. února 2023, 21:09
0

Spíš ta baterie, inverter má každej motor svůj.

Trinom
09. února 2023, 12:37
1

Krom toho ještě dost často má vliv, že ne každý motor má stejnou charakteristiku. Pak to nejde jednoduše sečíst.

Viola Procházková
09. února 2023, 13:52
1

Je to omezené možnostmi baterie.

fortress
08. února 2023, 14:44
0

Marketingově název Mustang chápu, ve skutečnosti je to ale spíš Edge. To kdo si pamatuje bylo zbytečný předražený SUV které na trh přišlo současně s Mustangem GT. Kde zatímco Mustang za dobrou cenu přinášel něco co nikdo jiný nenabídl V8/MT/Vzhled tak Edge přinesl do vysoce konkurenčního trhu SUV/Crossoveru druhou jakost (motor, interier, infotainment) za vyšší cenu. Podle mě dopadne tenhle školák z 3.B. podobně.

reagovat
Trinom
08. února 2023, 16:06
5

Když už tomu dávat jména již neprodávaných Fordů, měl bych jedno příhodnější. Pinto.

Jakub Pospíšil
09. února 2023, 15:10
0

Myslíš že má nějak nešikovně umístěnou baterii v zadním nárazníku?

Trinom
10. února 2023, 09:27
0

Tak zrovna na tohle moc nenarážím (byť jako vtip na problémy s hašením by to sedělo taky), jako spíš že když už chtějí auto s koníkem ve znaku, tak to nemusí být nutně Mustang (a ani Bronco).

Hato_0710
08. února 2023, 15:40
0

Díky za příjemně odhlečené a vtipné čtení Violo :-) úplně mi to připomělo starý TopGear

reagovat
ro
rock
08. února 2023, 15:44
-1

Docela by mne zajímalo, jak z normované (WLTP) spotřeby 21,2 kWh/100 km a využitelné kapacity baterie 91 kWh vyčarovali (opět podle WLTP, takže stejná, STEJNÁ norma, ne?) dojezd 490 km.
Pokud jim to v tom půlhodinovém testovacím cyklu ukázalo 21,2, proč není předpokládaný dojezd 429 km...

reagovat
MB
MBMB
08. února 2023, 16:07
0

Protože nominální WLTP spotřeba je včetně nabíjecích ztrát, a to je těch 21,2 kWh/100 km (při WLTP se uvažuje energie odebraná ze zásuvky při nabití, nikoliv energie v baterii). WLTP spotřeba vozidla při jízdě už jen 18,6 kWh/100 km, kde už to odpovídá.
Takhle to bylo vždy, stačí se podívat na parametry u pár dalších aut. Ta udávaná spotřeba je vždy o něco vyšší, než kolik by odpovídalo dojezdu a kapacitě baterie.
Jinak auta na palubním počítači ukazují tu spotřebu vozidla, tj. bez nabíjecích ztrát.

ro
rock
08. února 2023, 17:18
5

No, mně to bylo divný i u těch ostatních aut :-).
OK, rozumím. Takže když chci počítat dojezd, uvažuji těch 18,6 kWh/100 km. Když počítám náklady, uvažuji 21,2 kWh/100 km.
Ne nadarmo se říká, že pro EV je třeba překalibrovat myšlení :-).

Trinom
09. února 2023, 12:39
0

A teď je ještě otázka, jak rychle je baterie nabíjená, když tam jsou ztráty cca 14% (což není úplně nejmíň).

ro
rock
09. února 2023, 13:29
0

Do tohodle jsem už raději nerejpal :-) Říkal jsem si, že 14 % je tolik, že ať už uživatel zvolí jakýkoliv jiný způsob nabíjení než v testu, tak horší to snad nebude...

MB
MBMB
09. února 2023, 14:38
0

Dle WLTP, pokud je vozidlo vybaveno palubní nabíječkou, tak nabíjení probíhá přes ní, tedy přes AC. Což je ten horší případ z hlediska účinnosti, protože to běží přes AC/DC měnič, který má nějaké ztráty a záleží na jeho charakteristice. Zpravidla je účinnější nabíjet třífázově 400 V, než jednofázově z obyčejné zásuvky.
DC nabíjení samo o sobě je velmi účinné, ale jsou tam zas obvykle parazitní ztráty, respektive spotřeba navíc kvůli temperování baterie.

Jinak taky jsem si dříve všiml, že to s tou WLTP spotřebou nevychází a tak zjistil, že je to právě včetně nabíjecích ztrát. A evidentně spousta lidí to neví, protože jsou různé testy, kde se porovnává spotřeba v provozu z palubního počítače s normovanou WLTP spotřebou, což právě nejsou zcela srovnatelná čísla. A navíc často uvažují nějakou nejnižší spotřebu z katalogu a ne WLTP spotřebu konkrétního kusu, která může být o pár jednotek procent vyšší, typicky když tam jsou nějaká velká neaerodynamická kola.

Ča
Ča Snač Aj
09. února 2023, 19:00
0

Při nabíjení DC ale přeci taky máte ztráty přes menič. Akorát že ten není v autě ale v externí nabíječce/boxu bo co jsem si zatím stihl všimnout tak rozvodná soustava beží na AC.

MB
MBMB
09. února 2023, 20:03
1

Pochopitelně, účinnost samotných DC nabíjecích stanic je kolem 95 %. Ale člověk platí za odebranou energii. Pro nějakou diskuzi o účinnosti celého řetězce by to samozřejmě bylo relevantní. Zde šlo spíše jen o to, co je za tou WLTP hodnotou.

beastar
08. února 2023, 16:51
10

U celé věci sem si odnesl že Radek fotí opravdu dobře. I když na Pepu to dle mého vkusu nemá. Každopádně děkuji fotografům, že alespoň z těch fotek jdou nějaký emoce. Ono totiž když tyhle auta pak vidím naživo. Vidím kolik to stojí a tak dále. Má to na mě odstrašující účinky. Celá ta auta na mě až na pár výjimek působí jak unimobuňky. Tady trochu dělá barva. Povedený je volant a sedadla. Jinak je to úplně obyčejné trendy tvarované něco. S tím že udělat rychlý EV už mě fakt dávno nevzruší. Umí to všichni. Navíc je to docela nuda čím víc je to mainstream.

Chápu že půjčit si to a povozit se je fajn. Taky to tak občas když můžu udělám. Koupit si to za 2,2m. Nechci hejtit autorku protože si to nezaslouží. Jen apel. Koukni se doma na nabídku aut. Máš přes dva miliony na auto. Nebo platit úvěr, leasing. Já teď platím za auta asi 30 tisíc korun měsíčně. Opravdu by si byla ochotná to za tohle dát? Nemluvě o akontaci, závazku. Pochopím že to lidi kupují defakto pod tlakem. Dneska u mě u práce byla po dlouhých třech letech plná nabíječka. Máme tam pět míst.

Většinou auta na firmy. Byla tam dokonce Škoda. Nějaký BMW obligátně Tesla... Jednak auta nejsou, druhak tlaky a dotace. Rovná se zákazníky si to občas najde. O nějakých emocích nemůže být řeč. Srovnání s Mustangem podle mě dost mimo jako s tím pravým. To je tak voda na mlýn marketingovým heslům Fordu. Novináři mainstreamu to většinou sežerou rychle... Tady bych to úplně nečekal. Už podruhé ovšem tento narativ otevíráte. Podle mě dobrý elektromobil ale rozhodně relativně nezáživné drahé auto.

reagovat
Viola Procházková
09. února 2023, 11:36
3

Když mám přes dva miliony na auto, pořád je rozdíl, jestli je to na auto, které potřebuju, nebo chci. Radit někomu, jaké auto pro radost si má za své peníze pořídit, je bez znalosti konkrétního člověka úplně mimo mísu (a možná i se znalostí). 95 % nákupů aut ostatních lidí mi nedává smysl, lidí, co nechápou moje nákupy, by bylo podobně. Takže na tvou otázku opět nemám odpověď, snad jen že už začíná být kapku ohraná.
Můj úkol není poradit lidem, jak mají rozumně utratit peníze. Spíš přinést nějaké dojmy, ze kterých čtenář pozná, jestli se mu to bude, či nebude líbit. Tobě asi nebude, a to je naprosto v pořádku. Já bych si třeba koupila Alpinu GT, ale jenom růžovou!

Na závěr potravinová analogie: Zbožňuju krůtí prsní filet z Alberta. Jo, je drahej jak kretén a z hlediska kvality srovnatelnej s o třetinu levnějšími produkty. Kupovat ho nedává smysl výživový ani finanční. Ale mně prostě chutná nejvíc, co se dá dělat.

ro
rock
09. února 2023, 11:53
4

Existuje smajlík "rozpačitě se škrábu na hlavě"? :-)

beastar
09. února 2023, 13:26
1

Viola: Pokud si našla chuť reagovat. Čekal bych nějakou odpověď. Ano je to jakoby hypotéza. Jednoduše koupila by si to? Ty osobně. A teoreticky ať chceš nebo nechceš tak lidem poradíš jen proto, že to píšeš. Respektive píšeš na internet o autech. A určitě je dobré lidem poradit. Na tom stojí spousta byznysu. Protože lidi si chtějí nechat radit. Někteří právě i kolem aut. Dobrý novinář, prodejce kdokoliv od aut by měl pokud je tázán. Nebo to někoho zajímá umět vyjádřit a obhájit svá tvrzení.

Nevím co je na tom ohrané. Navíc asi zrovna u tohoto odhadnout cílovou skupinu není tak složité. Mimochodem přinést dojmy a pocity. Takže zprostředkovaně poradit. Zpět k otázce. Růžová Alpina GT je určitě zajímavé auto. Jen trochu jiná kategorie než EV za dvojku. Od mainstreamové značky až to bolí.

Ten filet maximálně můžu vidět jako odpověď a analogii k tomu zgarbu nahoře. A tím nemyslím tu Alpinu. Zároveň chápu jako ne nekoupila uměla bych svojí dvojku utratit líp. Něco bych k tomu dodal obecně. S Top Gearem kdysi přišli články a pořady které bývaly cool a funny. Taky taková automobilová žurnalistika která vlastně o autech není. Bohužel to zůstalo spoustě lidí dodnes.

Většině. V ČR asi díky bohu za Honzu Koubka. Měl by pořádat workshopy. ... Co asi kupuje u Aholdu on... Abycg nezůstal nic dlužen. Proteinový deserty Ehrmann jsou v ReWe výborný předřazený a nedává smysl je kupovat. Přiznám se že je beru hlavně v akci. Každopádně pořád jsou drahé... Jenže nikdo nic lepšího nevyrábí;)

je
jerry
09. února 2023, 13:58
0

Dík za tip. V REWE kupuju pravidelně. Ochutnám:-)

Viola Procházková
09. února 2023, 13:59
2

Proteinový dezerty jedině v Lidlu - super kvalita za super cenu!

Kdybych byla elektro geek a měla doma nabíječku (což nemám a považuju to za hlavní důvod, proč si nic elektrického nekoupím), spíš bych šla do EV6 GT, protože se mi prostě líbí víc. Ale zcela upřímně, mě ten Mustang bavil. Navíc mě neuráží design, neuráží mě elektro, nesere mě dokonce ani to "znesvěcení" jména. Tohle jsem si vnitřně vyřešila u Pumy a od té doby je mi to buřt.

beastar
09. února 2023, 15:45
0

Viola: Děkuji za odpověď. A ano Milbona tu svou kopii dělá taky výbornou. Nakonec na tom postavili nedávno marketingu a ne neoprávněně.

VK
VK
10. února 2023, 10:17
3

Co se ekonomiky nákupu týče, největší smysl v současné době dává koupit Teslu 3. O pětinu lacinější proti srovnatelné konkurenci, k dostání do čtvrt roku.

Divím se, že se tváří v tvář tomu klasické automobilky dosavadní cenové a výrobní politiky stále drží.

ro
rock
10. února 2023, 10:29
-1

Hyundai Ioniq 6 stojí +- stejně. Tesla je o pár korun levnější, Hyundai dodá v ceně auta interiér.

VK
VK
10. února 2023, 10:45
1

Ioniq 6 je o dobře dvě sta tisíc dražší i se slevou, ve srovnatelné výbavě a motorizaci. Tzn. dva motory 4x4, židle v kůži a podobně. Dodají za dvanáct měsíců od objednání.

ro
rock
10. února 2023, 11:21
-2

Zrovna o sedačkách v kůži bych u Tesly hovořil opatrně. Mám za to, že Tesla používá výhradně umělou. To už raději nejlevnější látku.
A ano, Tesla je o něco levnější (v základu obou je tesla levnější asi o 50t). A znovu opakuji, Hyundai v ceně auta dodává interiér. Ten v Tesle není ani za příplatek.
Jako jediný problém vidím dodací lhůtu.

MB
MBMB
10. února 2023, 14:21
1

"Cena od" je hodně podobná a Ioniq 6 je i o něco větší auto. Ale jak už tu padlo, je taky potřeba se podívat na výbavu. Tesla v zásadě nenabízí polovičatá auta, všechna mají výbavu odpovídající dnešní době. Připlatit si lze jen za barvu, kola a stupeň autopilota. Základní Ioniq 6 nemá ani elektrická sedadla s pamětí a jejich vyhřívání, tepelné čerpadlo či předehřev baterie, což jsou věci, které by prostě měl mít každý elektromobil nabízený v zeměpisných šířkách, kde existuje zima. Jakmile si člověk koupí aspoň ten druhý nejnižší stupeň výbavy, kde tyto základní věci jsou, tak je o 250 tisíc výš.
Tím ale neříkám, že je to špatná volba. Naopak za mě dělá Hyundai/Kia jedny z těch nejlepších elektromobilů na trhu a je jedině dobře, že tu taková možnost je. Určitě ne každému sedne Tesla.

ro
rock
10. února 2023, 15:22
-1

Tepelné čerpadlo s předehřevem baterky je za příplatek 40 t, vyhřívání předních sedaček je v základu a vzadu ať si vezmou bundu :-).

Ale vážně. Tesla je levnější, ale diskutoval bych o tom, jestli nabízí kompletní auto. Protože ergonomie je teslovská a z toho mála, co jsem viděl (a ještě méně, co jsem osahal) tohle člověk prostě musí chtít, aby to překousl. No a kvalita zpracování -jakkoliv se asi zlepšila- pořád není na úrovni mega+ auta.
Čistě můj osobní problém je jejich chování v některých směrech připomínající podomní prodejce dodavatelů energií a hrnců. Například v tom, že nejsou schopni na stránky pověsit jednoduchý pdf s cenami a druhý jednoduchý pdf s technickými údaji (nebo ho umístili tak, že jsem ho nenašel).

MB
MBMB
10. února 2023, 16:03
0

Ano, nevšiml jsem si, že tam není jen vyhřívání zadních sedaček. Tak to není až tak hrozné, jak jsem si myslel. Každopádně Tesla 3 to má a ta druhá nejnižší výbava zkrátka odpovídá výrazně lépe.
Každopádně Ioniq 6 má v nabídce věci, které v Tesle 3/Y vůbec dostat nelze a jsou třeba až v S/X, Tesla má zas své výhody především v oblasti SW. Obojí jsou relevantní možnosti pro různé typy lidí/požadavků.
Jinak ano, PDF na stránkách Tesly skutečně nejsou, technické informace a ceny jsou tam jen ve webovém rozhraní.

ro
rock
10. února 2023, 17:07
-1

Informací obecně je tam minimum (dají se tam třeba najít rozměry auta? Velikost akumulátoru? Rozsah výbavy? Jestli jdou sklopit zadní sedačky? Bude mi fungovat android? A do jaké míry? atd atd. Možná někde jo, ale v r. 2023 takový přístup k zákazníkovi?), ceny jsou jen v konfigurátoru.

MB
MBMB
10. února 2023, 19:16
0

Je pravda, že ta prezentace spíš uživatelsky zaměřená, podobně jako u Apple.
Člověk tam třeba ani nenajde někde v tabulce velikost kufru, to je tam napsané v textu u vlastnosti "Velké úložiště" včetně zmínky o tom, že to zadní víko je elektricky ovládané. A takových věcí je víc. Uznávám, že pro nějaké tabulkové porovnávání s jinými auty to není nejvhodnější. Na to je asi lepší využít rovnou nějakou stránku, která se porovnáváním tabulkových specifikací zabývá, tam to člověk najde pohromadě.
Velikost baterie tam skutečně není, pouze dojezd jako ta pro uživatele relevantní hodnota. Přesné rozměry a další podrobnější specifikace jsou jen v manuálu (https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/cs_cz/). Rozsah výbavy je rovněž v konfigurátoru stejně jako ty ceny. (je tam tlačítko "Funkce" u výběru verze a pak ještě jednou u interiéru) Vzhledem k jeho jednoduchosti a struktuře mi to nepřijde extra závadné. Jsou tam prostě tři ceny pro tři různé verze a k tomu pár věcí na výběr. Osobně bych asi neměl potřebu si to tisknout a něco s tím dál dělat (což souvisí i s tím, že Tesly se objednávají výhradně online). Ale každý to má jinak.

je
jerry
08. února 2023, 17:53
0

Proč jsou bateriová auta tak drahá, když už jen z logiky věci musí být výrobně méně nákladové? Protože automobilky vydělávají víc a víc a přitom vyrábějí míň a míň. Pak už jen najít ty hejly, co to zaplatí a je hotovo.

reagovat
Trinom
09. února 2023, 12:43
0

Protože vývoj těch aut stojí mrak a automobilka není charita, takže očekává, že prodem aut ty peníze získá zpět a ještě něco vydělá.

je
jerry
09. února 2023, 13:54
0

A ten vývoj je vynucen trhem nebo regulací? Je lepší kapitalismus nebo socialismus? A co je za systém v současné EU?

Trinom
10. února 2023, 09:32
0

To už je věc jiná. A nepopírám, že by na to (zejména v západní Evropě) nemuseli tak moc tlačit. Nicméně u nás je tlak takřka nulový a přesto si je lidi kupují (byť v menším měřítku).

je
jerry
10. února 2023, 09:38
0

Ve svém okolí neznám jedinou rodinu, která by si koupila za vlastní našetřené peníze auto na baterky. Furt čekám, který soused si to vysněné fáro přiveze a nic.

Trinom
10. února 2023, 09:40
0

Přiznám se, že nevím, kde bydlíš, ale v Brně je potkávám poměrně často a to i u nás na sídlišti. Na druhou stranu tu potkáš i nový sedmičkový BMW, Mustanga a podobné věci, které jsou dražší.

beastar
10. února 2023, 23:05
2

Ono to opravdu v ČR s těmi skutečně privátně koupenými EV nebude tak horké. A mimo těch pár větších měst to bude úplně náhoda. Když potkáš Ev a navíc aby to koupil někdo vyloženě rodinný. A když už bývá to Tesla. A když už tak málokdo, kdo to má jako hlavní rodinný auto a má děti. Tzn skutečně větší rodinu. Prostě statistika. Ono to teda není zatím úplně častý ani v tom Švýcarsku a Německu.

A čistě bateriové auto jako jedno jediné vlastní i v tom pohádkovém Norsku jen 13% lidí. Jen o procento více, než je v průměru lidi, co tam vůbec auto nemá. Takže to Jerryho tvrzení v rámci ČR nebude úplně mimo.

I když pojem vlastní peníze je v dnešní době hodně flexibilní. A v zásadě pokud ti pořídí tvoje firma služební Elektromobil. A si tam CEO, nebo něco tak. Je to vlastně taky tvoje... Pohled na flotily OL a půjčoven říká, že je to zatím pořád okrajová věc. Logicky v Brně potkáš EV. Potkáš ho ale stejně často v Sokolově..

To je jak žít v Pařížské a tvrdit, že potkat denně pět 911, Rollse, tři Bentley a Ferrari je úplně easy. Potkám denně. Tak jednoduché to není :))

je
jerry
11. února 2023, 08:01
0

Přesně tak jsem to měl na mysli. Rodina, která má bateriák jako jediné nebo jako hlavní auto. Aby v zimě naložili děti a haraburdí a vyrazili s bateriákem na lyže a v létě stejně k moři. Jinak znám několik fandů, kteří mají bateriáka jako druhé auto. Mohu posoudit střední město a venkov v Česku a Bavorsku.

PeterLuk
08. února 2023, 18:42
0

Na to že to má byť Mustang, a zvonku to podľa mňa v tejto farbe vôbec nevyzerá zle to má teda strašne nudný dizajn palubovky a volantu. Zvnútra to skôr než ako Mustang vyzerá ako nejaké generické nudné miniauto či MPV, a v mojich očiach to zabíja dojem z celého auta. Jedna veľká a jedna malá obrazovka, kam sa podel dizajn??

reagovat
Trinom
09. února 2023, 12:46
0

Nedělej si iluze, nový Mustang s V8 bude uvnitř vypadat podobně. Holt je před námi doba velkých obrazovek...

je
jerry
09. února 2023, 14:00
0

A lidí, co do nich furt čumí a končí v pankejtu nebo protisměru nebo v zádi auta před nimi. Ach jo, lidská blbost je nevyčerpatelná.

Ronoath
08. února 2023, 19:12
5

Zásadní otázka: jaké jsou tam ty hry? Need For Speed 3? Pak by to mělo smysl:-D

reagovat
bkralik
08. února 2023, 21:52
5

No, jak bych to jenom to, no...
Celkem souhlasím s tím, že to může být obstojné auto a že to může jezdit i fakt dobře. Jenže ať se Zlokočka snaží srovnat mach-e s benzínovým Mustangem jak chce, tak to má jednu zásadní chybu - musclecary jsou v USA prostě levný vozítka, kterých se většina prodala/prodá s nějakým slabším motorem než s V8čkou. A tam je pak cenový rozdíl úplně gigantický. Tohle jsou čísla vytažený teď z ford.com

- benzinový 2023 Mustang s I4 2.3 ecoboost - $23000
- benzinový 2023 Mustang s V8 5.0 - $38000
- elektrický 2023 Mustang Mach-e - $45000
- elektrický 2023 Mustang Mach-e GT - $68000

Takže místo jednoho základního mach-e můžu mít dva základní Mustangy s Ecoboostem. A i V8 je levnější než úplně základní Mach-e.

Neříkám že to je správně nebo špatně - ale to z těch aut dělá úplně něco jiného. To je jako říkat, že Oktávka je přeci to samé jako BMW 3er a zamlčet že oktávka je "od 550k" a 3er je "od 1100k".

reagovat
Sa
Sato
09. února 2023, 10:10
1

Odkial máš tam tu cenu pre ecoboost, nejaký akčný cenník? Ja tam vidím 27770, ale samozrjeme na pointe toho čo píšeš to nič nemení a plne súhlasím. Je to cena bez sales tax, +-4%, záleží na štáte. Že to je v prepočte stále menej ako octavia combi v základe asi písať ani nemusím, proste amerika.
Mal som ecoboost mustang na roadtripe v US a na to, že to je base model od mainstreamovej značky tak je to vlastne úplná pecka. 320ps/1650kg, lsd...

ro
rock
09. února 2023, 11:41
-1

Tak nějak matně si vybavuji, že když se u nás ještě Mustang s Ecoboostem prodával, tak cenová odchylka od V8 byla okolo 10 % a ne 40 jak v US. Smutné...

Sa
Sato
09. února 2023, 12:13
0

rock: vtedy sa to osprpravedlňovalo výbavou, tj. v amerike to bolo hololené a tu to v základe malo kadejaké veci naviac. Predpokladám, že si niekto spočítal čo ponúka konkurencia a tým pádom nemali potrebu bojovať nízkou cenou, nebolo proti komu.

bkralik
09. února 2023, 12:15
1

Sato: taky tam teď vidím $27k, buď jsem se včera překoukl a nebo to přes noc zdražili :-D

esmo
09. února 2023, 10:39
2

Ty fotky jsou fakt dobrý!
Auto jako takový se mnou nic nedělá. Ale věřím, že někomu to může připadat hezký a stylový. Asi takovým těm co sedí v Tesle a menežujou byznys z auta, protože musí hodinu dobíjet.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem