načítám data...

Autíčkář na lovu: Hračky pro trackday

Další autíčkářův trackday se kvapem blíží. Už máte to správné okruhové auto? Pokud ne, třeba si vyberete z dnešní nabídky.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Každý člověk má při výběru auta jiné priority. Někdo chce malé, někdo velké. Jiný potřebuje stovky koní pod kapotou, aby se mohl stát králem semaforových bitev, druhý je zase především okreskový válečník, takže potřebuje odtučněné vozidlo. Nejinak je tomu také při shánění auta na okruh. Jsou mezi námi lidé preferující drsné předokolky, vyznávající čistou stopu. Další skupinku tvoří nadšenci, kteří nejsou s trackdayem spokojení, pokud nespálí aspoň dvě sady pneumatik. Každý z automobilových entuziastů si však zaslouží respekt ať už vyznává jakoukoli filozofii. Hlavní je podělit se o svou radost z jízdy s ostatními a to se nejlépe dělá na trackdayi. My vám tu možnost dáme. Již příští neděli vás rádi přivítáme na okruhu ve Vysokém Mýtě. Připravte své plechové miláčky a přijeďte se svézt. Pro ty z vás, kteří nemají čím dorazit, nebo hledají novou hračku, jsme připravili pár tipů jak vyřešit váš problém. Tady si určitě vybere každý. 

Ford Fiesta ST 

Začneme pozvolna. Ford Fiesta páté generace je jedno z naších oblíbených malých aut. Tím spíš v ostré verzi ST. I když byste to do ní možná na první pohled neřekli, tohle auto jezdí prostě skvěle. Podvozek je veselý a hravý jak děvčata z půlnoční reklamy, motor je klasická atmosféra se vším všudy. Sto padesát koní pod kapotou a nevelká hmotnost lehce přesahující jednu tunu, to je mnohem lepší než voucher na instantní štěstí ze slevového portálu. Jasně, není všechno zlato co se třpytí, takže pokud to s okruhovým ježděním myslíte opravdu vážně, budete muset dříve či později investovat do lepších brzd, neb ty standardní mají tendenci k rychlé smrti. Stejně tak vás asi neuspokojí pohled do interiéru. Na druhou stranu, zajímá snad někoho kvalita vnitřku u okruhového auta? Já pevně věřím, že ne. Jízdní zážitky, to je oč tu běží. V tomhle ohledu Fiesta ST rozhodně nezklame

Renault Clio RS 

Clio RS je takový Ódin mezi splašenými nákupními taškami. Někteří nekritičtí obdivovatelé mu přisuzují až nadpozemské schopnosti a jízdní výkony. Je to však pravda? To si teda zatraceně pište, že je. Motor ze sebe doluje to nejlepší někde za sedmi tisíci otáček. Podvozek je kouzelný a řízení snad ještě lepší. Dokonce i převodovka, věc která ve francouzských autech nebývá zrovna vzorem geometrické přesnosti, zde funguje správně. Co správně, možná ještě líp než byste čekali. Trochu podezírám inženýry v Dieppe, že kvůli vývoji tohohle auta, podepsali smlouvu s ďáblem. Nejspíš to bude i pravda, vzhledem k následující generaci. Tu sem ale tahat nebudu, nechci si kazit den. Clio vám rozhodně bude dělat radost pokaždé, když usednete za jeho volant. Je to úžasné auto. Pokud toužíte po předokolce, moc lepších možností nemáte. Jistý pan Tolkien kdysi napsal, že jeden vládne všem. Ten jeden je Clio. Minimálně na poměry malých FWD. 

BMW Z4 Coupé 

Opouštíme malé předokolky a přesouváme se do vyšší ligy. Když se řekne sportovní auto, hodně lidí si mezi prvními představí značku BMW. Takže jsme pro vás jedno ideální okruhové BMW našli. Z4 Coupé s třílitrovou řadovou šestkou, roztáčející zadní kola. Že je Z4 malý roadster? Ale kdeže. Stejně jako u předchozí Z3, tak také u Z4 přišli mnichovští konstruktéři s uzavřenou verzí, která přinesla výrazně vyšší tuhost karoserie. S čímž se samozřejmě pojí také lepší chování v zatáčkách. Podobně jako u staršího sourozence také u Z4 Coupé je design tak trochu diskutabilní. Na druhou stranu, ono asi není úplně jednoduché naroubovat pevnou střechu na roadster. Musíte se smířit s faktem, že asi nevyhrajete se Z4C žádné soutěže krásy. Mrzet vás to nemusí, dokonale vám to vynahradí jinak. Libozvučný šestiválec vás okouzlí 265 koníky a vytříbeným chováním. Podvozek je také až neuvěřitelně schopný. V neposlední řadě se může jednat o investici do budoucna. Vzhledem k počtu vyrobených kusů, se dá odhadovat, že by Z4C mohla mít jistý potenciál ke zhodnocení úspor. Až ji koupíte, rozhodně nám ji přivezte do Mýta ukázat. 

Porsche Cayman 

911, Carrera, Turbo. V horším případě Cayenne, či Panamera. To jsou jména, která ze sebe vychrlí méně znalí spoluobčané, když se jich zeptáte, jestli znají Porsche. Na Cayman si vzpomene málokdo. Neví tak oč přicházejí. Tohle auto je jednoduše božské. Dokonce se traduje historka o tom, jak se manažeři od Porsche vyděsili, když vyrobili prvního Caymana. Údajně byl lepší než celá slavná 911. Co je na tom pravdy asi nezjistíme, může to být však jedno z vodítek k jeho schopnostem. Cayman prý může i za to, že se výše zmíněnému BMW Z4C nedostalo od motoristické veřejnosti zasloužené úcty. Říkáte si proč? No protože Z4C upadla, po představení baby Porsche, v zapomnění. Čím je malý Cayman tak výjimečný? Dalo by se říct, že snad vším. Neuvěřitelně vyladěnému podvozku sekunduje neméně přesvědčivý motor. Na okruhu vám budou pomáhat také výkonné brzdy. Radost budete mít z kvality zpracovaní, která je na excelentní úrovni. Tohle je špička. Pokud chcete být hvězdou trackdayů, pořiďte si Porsche Cayman. 

Alfa Romeo 4C 

S tou poslední větou v předchozím odstavci by nejspíš nesouhlasili alfisté. Něco na tom možná bude. 4C je neuvěřitelně vzrušující. Však si udělejte obrázek sami. Kulaté a vytažené boky, široký postoj. Ještě kdyby tak něco udělali s optikou předních světel. Místo smyslného pohledu krásné ženy, to vypadá spíš jako kdybyste koukali z blízka na včelu. Naštěstí zpoza volantu budete tohoto pohledu ušetřeni. Minimalistický interiér vám bude dělat na okruhu radost, nic nerozptyluje, nic nepřekáží. Všechno je soustředěno pouze na řidiče. Jen ten malý volant vypadá, jak kdyby ho ukradli z dětského pokoje od Play Stationu. Za zády řidiče pracuje přeplňovaná, čtyřválcová 1.75. Jejích 240 koní nemá s muší váhou okolo 900 kil, nejmenší potíže. Z nuly na sto zabere pouhé 4.5 sekundy, pomáhat vám v tom bude dvojspoková převodovka. Karbonový monokok slibuje velkou tuhost karoserie, což se na závodní dráze víc než hodí. Mnozí recenzenti si stěžují, že má příliš kamenný podvozek a život na normální silnici je s ní velice obtížný. Těžko soudit, zatím jsme se 4C neměli tu čest. Dnes ale vybíráme okruhová auta, a tam tuhý podvozek vadit nebude. Takže hurá na nákupy a příští týden na viděnou v Mýtě. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Regular John
02. července 2016, 11:54
0

Pěkné tipy, ale u toho Clia 197 není úplně na místě obdivovat převodovku, protože to je zrovna asi nejproblémovější věc na tomto autě - těch lidí, kteří měli brzy problémy se synchrony je fakt mraky a mám pocit, že kvůli tomu byla i svolávačka. U faceliftu si to Frantíci už ohlídali.

reagovat
Aleš
02. července 2016, 21:23
0

Já bych si vybral asi Caymana,ale i ty ostatní se mi líbí.
PS. Občas vídám jednu modrou Z4Coupe na jihočeských značkách v ulicích Českých Budějovic a musím říct,že je to auto opravdu krásné(dokonce se mi líbí víc než roadster). Z4 bych si vybral už mnohem radši ve verzi Z4M Coupe než tu co je v článku.

reagovat
Vr
Vrooom
03. července 2016, 13:09
0

Z4 3.0si je fajnovejsi auto, M-ko ma asi o 70kg tezsi motor, Si lip zataci. I dobove recenze uprednostnovali Si pred M-kem. Navic mnohem nizsi provozni (M-ko je kasicka) a porizovaci naklady.

HerrHobler
02. července 2016, 22:27
2

Já už nechci být student bez (zatím) řidičáku a s Fabii I 1.2HTP Combi na krku...

reagovat
CerVus
02. července 2016, 23:37
0

Za cenu toho caymana se už pomalu dá sehnat 997. To je potom na zvážení jestli si nepořídit plnohodnotné porsche. Mě se tahle první generace holt nelíbí. Ta současná už je něco jiného, ta se povedla po všech stránkách.

reagovat
whitenight
03. července 2016, 18:49
0

Cayman bude (asi) v lepším stavu a na trackdaye na místních menších okruzích vhodnější, ale to spíš hádám

CerVus
03. července 2016, 19:55
1

Jo, to mi je jasné. Navíc jsem pátral po cenách těch 996 a ony sice na těch cenách začínají a podle toho i vypadají. Tenhle cayman je navíc koukám eSko, takže to není ten chudý příbuzný, ale schopný sporťáček.

Mírus
04. července 2016, 16:39
0

Á propos 911 vs. 718. Chápu, že třeba z určitých praktických nebo právě také estetických hledisek i Autíčkář může dát nezřídka devětsetjedenáctce přednost před Caymanem. Ale jinak - u víkendovky - okruhovky? Současně narážím na výroky typu: "Cayman = neplnohodnotné Porsche". Mimo výše zmíněné pragmatické důvody tuto formulaci shledávám poněkud snobskou - bez urážky.

Mírus
04. července 2016, 16:49
0

...slovo Autíčkář jsem napsal nezvýrazněně a s malým prvním písmenem, opak je zřejmě práce automatického korektora komentářů. Čili, měl jsem na mysli člověka - nadšeného řidiče a milovníka aut a ne zdejší (námi oblíbený) web nebo jeho představitele.

CerVus
04. července 2016, 18:56
0

Když moje výhrady vůči první generaci caymanu jsou čistě estetického rázu. O jeho jízdních vlastnostech bych si ani nedovolil pochybovat. Praktičnost je dost možná i mnohem vyšší než u 911. To u mě ale nic nezmění na faktu, že to je prekopane kabrio s divnou střechou. Naštěstí reparát složilo Porsche na jedničku a na současnou generaci je radost se podívat.

Mírus
04. července 2016, 20:11
0

OK, rozumím. Dojem ze vzhledu je hádám pro většinu lidí důležitý faktor výběru auta. Mám to stejně.

M P
04. července 2016, 20:39
0

Nojasně, přece se nebudeš nechávat vidět v nečem, co se ti samotnému nelíbí. A nebudeš koukat z okna na hnusné auto:)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem