načítám data...

10 největších automobilových průšvihů – 2. část

Příprava nového produktu ve světě automobilů je zdlouhavá a nákladná věc, žádá si stovky špičkových odborníků a tisíce hodin plánování a testování. Někdy však ani to není dost.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Přes veškerou snahu a vynaložené finanční prostředky se čas od času na trh dostane vůz, který by jeho mateřská automobilka raději vůbec neviděla. Toto jsou některé z příběhů automobilového neúspěchu.

TSI

Po letech výroby nepříliš zajímavých zážehových motorů přišla automobilka Volkswagen se zcela novou řadou pohonných jednotek s přímým vstřikováním označených zktratkou FSI. Přes občasné nářky nad tím, že udávaných parametrů tyto motory dosahují jen na drahý vysokooktanový benzín, se jednalo o příjemnou změnu po letech produkce utrápených jednotek MPi. Dalším nevyhnutelným krokem byl v rámci světového trendu tzv. downsizing, tedy nahrazení atmosférických motorů motory menšími, avšak přeplňovanými. Po krátkém experimentování s přeplňováním turbodmychadlem i kompresorem zároveň, který skončil sice povedeným, ale příliš drahým motorem 1.4 TSI, se automobilka uchýlila ke konvenčnímu řešení s jedním turbem a začala motory TSI v různých kubaturách osazovat do všeho, co zrovna stálo na výrobní lince. A chvíli se zdálo, že je vyhráno.

Bohužel zdání někdy klame. Motory TSI byly sice vybaveny rozvodovým řetězem, který platil ve světě automechaniků za nesmrtelnou komponentu, to se však mělo již brzy změnit. Tyto motory měly totiž tendenci páchat sebevraždu selháním rozvodů a to často ještě coby zánovní stroje. Automobilka na věc reagovala vylepšováním a zpevňováním rozvodového řetězu, což nemělo příliš velký efekt. Mohlo by to souviset s tím, že vada nebyla v řetězu samotném, ale v jeho hydraulickém napínáku. Rachtání řetězů nejen na Mikuláše tak dodnes děsí tisíce majitelů těchto zázraků německého inženýrství. Noční můru ukončil až příchod nové generace jednotek TSI s rozvodovým řemenem.

Chevrolet Trans Sport / Opel Sintra

V půli devadesátých let zažívala kategorie MPV nebývalý rozmach. Kdo neměl ve výrobním programu automobil schopný přepravit rodinu, psa, kočárek a půlku domácnosti, ten jako by nebyl. Koncern General Motors nemohl zůstat pozadu. Jeho americké značky Chevrolet a Pontiac měly v nabídce vizuálně velmi zajímavý model Trans Sport, ten však již potřeboval nutně generační střídání. A v Evropě chybělo MPV úplně. Proto vznikl nový vůz, pro Evropu vyráběný pod označením Opel/Vauxhall Sintra, pro USA potom v prodloužené verzi jako Chevrolet či Pontiac Trans Sport. Auto to bylo velké, prostorné, mělo boční praktické posuvné dveře, slušnou výbavu a výkonné motory. Zkrátka všechno, co od rodinného vozu očekáváte.

Tedy skoro všechno. Katastrofa nastala s nárazovými testy. V nich automobil zcela propadl, a to jak v Evropě u EuroNCAP (hodnocení 2,5 hvězdičky), tak v Americe u IIHLS. Při čelním nárazu se kabina bortila jako domeček z karet a lámala testovací figuríny na kusy. A protože zákazníci nechtěli být lámáni na kusy, zájem o tento automobil byl rázem pryč. GM potichu utlumil výrobu, z některých trhů model zmizel úplně. Opel se dnes tváří, jako by nic se jménem Sintra nikdy neexistovalo a éra MPV začala až s modelem Zafira. Nedivíme se mu.

Mercedes-Benz třídy E (w211) SBC

V prvním díle povídání o nepříliš úspěšných automobilových projektech jsem se zmínil o Mercedesu třídy A, jeho revolučním pojetí a také o revolučním průšvihu. Nebylo to však zdaleka jediné zakopnutí vývojářů značky s trojcípou hvězdou ve znaku. Další zábavnou kapitolou je například systém Sensotronic Brake Control, zkráceně SBC. Mercedes totiž v rámci překotného vývoje palubní elektroniky nabyl dojmu, že mechanická řešení jsou věcí minulosti a budoucnost patří servomotorkům a ještě většímu množství kabelů. Mercedes třídy E tedy v roce 2003 vyjel do světa s novátorským řešením brzdového systému, řidič vydal pedálem příkaz, elektronika jej vyhodnotila a zareagovala tak, jak by si to řidič přál. Skvělé, pokrokové, úžasné. A také věčně rozbité… 

Systém byl tak komplikovaný, že se servisní střediska Mercedesu nezabývala prakticky ničím jiným než zoufalou snahou udržet auta svých zákazníků ve funkčním stavu. Když se v roce 2006 na trhu objevil inovovaný model třídy E, nebylo velkým překvapením, že systém SBC zmizel. Jeho brzdy byly opět konvenční, nezajímavé, méně sofistikované – zato funkční.

Volkswagen TDI

O aféře okolo vznětových motorů TDI se toho již napsalo mnoho, v článku o průšvizích automobilového průmyslu však TDI chybět nemůže. Přestože celá aféra poškodila především automobilku Volkswagen, ve skutečnosti se týká daleko většího počtu výrobců automobilů. Na vině je hon za čísly a hysterie okolo skleníkových plynů a emisí oxidů dusíku. Co přesně se vlastně stalo? Na výrobce aut jsou kladeny stále přísnější požadavky stran ochrany životního prostředí, motory musí být stále čistší a voňavější, a tak jsou normy přísnější a přísnější. Volkswagen přišel s poměrně inovativním přístupem, co se výkladu těchto norem týče. Norma říká, že při předepsaném testu má motor dosáhnout předepsaných hodnot – a ve Volkswagenu to vzali s německou precizností doslovně. Vytvořili motor, který skutečně dosáhne v předepsaném testu předepsaných hodnot. O tom, jak se takový motor má chovat v běžném provozu, přeci norma nepraví nic.

Když se na to přišlo, rozpoutalo se peklo. Postupně byli snad všichni výrobci aut usvědčeni z toho, že jejich motory jsou nastaveny speciálně pro testovací cykly a reálné dopady na životní prostředí jsou násobně horší. Přesto jediný, na koho aféra dopadla plnou vahou, je právě Volkswagen. Jeho technici totiž zašli až příliš daleko, když vyvinuli motor, který sám pozná testovací cyklus a přenastaví se do módu, kdy z něj vychází jen vůně ranní rosy. To už bylo trochu moc.

Následky pro automobilku byly a stále jsou poměrně zdrcující, krom odlivu rozhořčených zákazníků se na ni sesypala i řada žalob a pokut. Jaké si z toho vzít poučení? Těžko říct, snad jen, že nic se nemá přehánět.

Hammerhead Eagle i-Thrust

Poslední vůz na seznamu není výtvorem velké automobilky. Vlastně to není produkt automobilky vůbec. Hammerhead Eagle i-Thrust vznikl v kancelářích redakce britského magazínu TopGear a dokazuje dvě důležité věci. Za prvé, že motorističtí novináři zdaleka nejsou jen pisálci, co ničemu pořádně nerozumí, jak je nám často podsouváno. A za druhé, že závist je nekonečná a dokáže zničit jinak velmi nadějný projekt. Hammerhead Eagle i-Thrust je vozidlo přelomové, technicky vyspělé a šetrné k životnímu prostředí. Do značné míry svým konceptem pohonu předběhlo dobu, až později jeho filozofii převzal Fisker Karma a další vozy budou jistě následovat. I s minimem financí a prakticky bez technického zázemí vznikl v redakci britských kolegů tento klenot, navíc oděný do elegantní nadčasové karoserie – hrany se až teď opět vrací do módy, jako by to Hammerhead Eagle i-Thrust předpověděl.

Bohužel vše předčasně ukončila závist. Test konkurenční redakce Autocar byl nemilosrdný, místo ocenění geniality konceptu se redaktoři neustále zabývali podružnými detaily a zbytečnou kritikou. Je to škoda, byla tak promarněna příležitost ukázat světu potenciál, který se skrývá v myslích motoristických novinářů. Nevěšte však hlavy, proslýchá se, že redakce Autíčkáře již pracuje na vlastním projektu převratné automobilové novinky.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
16. prosince 2016, 10:46
0

Hammerhead bych si hned koupil! :) A co terpve obojživelný elegantní Triumph Herald convertible :



Ale s tím výběrem : s motory TFSI/TSI souhlasím. Znám dva lidi z blízkého okolí co jim u první generace TFSI 2.0 zkolaboval rozvod motoru. ( patrně vždy přeskočení řetězu vinnou povolení napánáku) A to je průšvih, protože oba končili s výměnou polomotoru. A obě auta koupili jako nová a ty motory nenajely ani 100tis km. Náhoda? Těžko soudit. A pak motory 1.2 TSI v prví verzi. Zase znám osobně případ kdy na záruku měnili ve Škodovce motor ( Fabia) kvůli enormní spotřebě oleje. A mnoho zákazníků dopadlo hůř. Jim jejich 1.2 TSI olej žerou, ale ne víc jak 1l /1000 km (taková ta nepsaná norma platící snad už 50let) a musí s nimi dál jezdit a kupovat I benzín i olej jako kdyby snad koupili dvoutakt :) ..
V ostrým kontrastu s tím byl motor VW/AUDI 20V Turbo. Ač na svoji dobu s novátorskou koncepcí pěti ventilů na válec, fungoval výborně. (osobní zkušenost asi 40tis km s tímto motorem) Atmosferický 20V údajně ale už žádnou slávu nezasloužili...

Když zmiňuju ty motory, tak snad nejvějtší průšvih ( ale ne úplně masově rozšířený) byl v letech 2001-2005 ca. Třílitrový turbodiesel od Isuzu ( aplikace : Saab 9-5 3.0 TiD , Opel Signum 3.0 V6 CDTI , a v některých Renaultech ( 3.0 DCi nebo podobně) , silný 130kw motor, kultivovaný ( v jedné tímto motorem vybavené 9-5 jsem jel) trpěl na hromadu vývojových nemocí, specielně na tepelné zkroucení bloku a povolení vložek válců. Plus když k tomu přidáte závady vstřikovačů Denso (common railu) , tak to docela zní jako motor co by do "top 10" patřit mohl.

reagovat
Woyta
16. prosince 2016, 11:17
0

Hlavní problém tsi byl nekvalitní řetěz. Ve je nakupovali v Číně. A jak je vw zvyklé, tak řeklo dodavateli, že má snížit cenu. Zatímco v Evropě zůstane kvalita zachována a výrobce se musí uskromnit Číňan začne šetřit na materiálu. Ty řetězy byly delší o 3cm už po 10 000km. To nemá napinak šanci napnutí.

reagovat
Honza Hamster Křeček
16. prosince 2016, 11:59
0

Potize byly i s pojistkou, ktera mela zajistit napinak retezu TSI vystaveny i po vypnuti motoru, kdy ho nedrzi tlak oleje. Proto k selhani TSI dochazi vetsinou pri startu. Modifikovany retez kladl na napinak mensi naroky, uplne se jim vsak problem nevyresil.

M P
16. prosince 2016, 12:06
0

Tohle snad dělalo HTP ne?

krab
16. prosince 2016, 12:49
0

To je přesně jak popisuje Honza. Stalo se to při studeným startu. Motor nenaskočil, kamarád se divil co se děje. Pak zavolal do servisu , odtáhli to, zkoumali až zjistili... řetěz poskočil o x zubů a bohužel se potkal. Nevim jak by to bylo opravitelný, ale Škodovka se k němu zachovala teda nic moc. 80tis km, půl roku ca. po ofiko záruce a bohužel stejně musel velkou část opravy ( tuším práci autorizáku) zaplatit. Materiál hradila Skoda. Dostal novej motor, de-facto. Min teda alespoň tak mu to prezentovali.

Tohle je vážně ostuda VW/AUDI. Když to srovnám s tím jak robustní rozvodový mechanismus fungoval v motorech řady M50/M52/M54 v BMW, kdy na mnoha kouscích nic nerachtá ani po víc jak 300tis. km a pokud se vůbec na těch motorech něco časem opotřebí je to rozvod variabilního časování ventilů.

Ještě koncern asi měl prsty při vývoji vodou chlazených motorů Porsche pro Boxster a 996. Jedno gufero se bohužel zasloužilo o velkou negativní reklamu spolehlivosti těchto fantastických motorů. Jedno to ložisko ukládá středový hřídel, který je nedílnou součástí rozvodového mechanizmu a snaha o tišší chod motor a možná I touha ušetřit přinesla v roce 1999 změnu na jednořadé zapouzdřené průmyslové ložisko. A to pokud se zadřelo ( statisticky 3% vozů) udělal ze sebe motor hromadu šrotu. A proto tak nějak Boxster, Cayman první generace a především 996 má takovou určitou horší pověst. Jenže narozdíl od jiných motorů, tohle jde řešit preventivní výměnou toho ložiska. A nakonec problem se podle mého zbytečně zveličil.

M P
16. prosince 2016, 13:14
0

No jo, to je pravda. Člověk, který hledá ojetý první Boxster nebo 996, tak je defacto všude za vola, a je varován, protože o přítomnosti syndromu IMS ví všichni všechno a rozhodně se nevyplatí takové auto kupovat atd atd...skoro jako když si někdo chce koupit alfu :)

beastar
16. prosince 2016, 14:00
0

Ono i ten problém s tím Vanosem u BMW se dost zveličuje. U těch Porsche je to docela problém ale rozhodně ne přímá úměra realita bude někde 30% aut. To je asi jako pozir na tds ty hlavy to je problém a ja neviděl kus kde by byla fouklá zatu u 2.8 od VW se mi to stalo na různých kusech hned několikrát. Tyhle věci a články tohohle typu zásadně nečtu protože mě se*ou tady sem udělal výjimku a asi je to popsané hezky ale vypovídací hodnota v reálu bude dost malá jenom nám to snižuje prodeje protože lidi tak potom stahují na všechna auta protože tam to přece psali ;)

beastar
16. prosince 2016, 14:03
0

Omlouvám se za mizernou čecha já psát z telefon s androida a on dokončit slovo špatně:))

krab
16. prosince 2016, 15:16
0

Beastar: to já souhlasim. I když konstrukční průšvihy prostě jsou a budou. To že by o některejch prodejci a výrobci aut radši neslyšeli, to je jasná věc. Jenže, právě, zase se z toho nesměj dělat novinářský senzace.

Matěji : přesně... kvůli té pověsti přesně je zájemce o 996 při hospodský debatě za troubu, přitom, ale stačí mít oči otevřený při výběru toho co si kupuješ. A pak s toho najednou rázem může být perfektní kup.

beastar
16. prosince 2016, 15:40
0

To je právě ono mě vadí ta skutečnost že se to mnohdy zveličuje a udělá se z toho senzace. A bylo to a bude o tom žádná nicméně informujme o těchto věcech přiměřeně. Ve skutečnosti je to tak jak si napsal Mateovy chce to myslet a potom tě nepřekvapí ani 2.5 tdi 110 kw vw jo a v neposlední řadě servis! Jinak třeba ml měl spoustu nedostatků v prvním roce výroby ale dnes u ojetin je to dÁVNO vyřešené a takových věcí je víc.

Br
Breakthru
16. prosince 2016, 17:46
0

tyhle řetízky u HTP a TSI jsou k smíchu.I na bicyklu mám silnější...Měl jsem Sierru s 2.0 DOHC, kde byl řetěz a ten byl doslova nesmrtelnej.Měla najeto přes půl mega, ale bohužel se otevřelo olejový čerpadlo - častá závada, napínák nedopnul a řetěz roztrhal dlouhou vodící lištu, ale v pohodě to 15 km dojelo.Lišta propadla dolů, jen to chrastilo:)...

Woyta
16. prosince 2016, 22:07
0

VW respektive Skoda potkanej motor od preskoceneho retezu neresila jako zarucni opravu. Jen potaji menila rozvody pri servisnich prohlidkach. Takze prvni preskocenej a bohuzel potkanej motor stal firmu 80k. Zbyle 2 TSI na firme preskocili pozdeji, kdyz uz o tom vsichni vedeli a plne to hradila zaruka. Vim, ze se pak snazili ze Skodovky dostat penize i za prvni motor ale nevim jak to dopadlo.

vojtacz
19. prosince 2016, 08:23
0

Tchyni se stalo něco dost podobného - Superb II, tuším že má 1.4 TSi - motor se odporoučel po cca 100 tisících, dostala nový motor, ale taky probíhalo dost dohadů ohledně hrazení škody, Škoda se k tomu moc neměla. Vzhledem k tomu že se to stalo v řádu několika týdnu dvoum firemním autům, tak nakonec myslím firma platila "jenom" práci..

Fr
Franta
16. prosince 2016, 21:16
0

O tom Opelu jsem doteď nevěděl, že existuje. Asi se jim opravdu povedlo jeho existenci obstojně zatlouct :D

reagovat
beastar
16. prosince 2016, 22:35
0

V Německu se občas nějaký "pěkný" objeví a pověsti odpovídají i ceny ojetin není problém koupit docela pěknou od 300 euro když přehlídneš tu bezpečnost a dnes už i beznadějnou zastaralost je to docela "svezení" a dá se koupit i jako 7 místná a skoro 150 kobyl ,)

Radohanno
17. prosince 2016, 11:40
0

On ten Signum je u nás rarita...Ale pokud řidič nebourá tak jako železo to celkem funguje...Jinak já mám např motor 3.0 V6 v omeze a je to neskutečný stroj...16 let běžná údržba..Joo a ještě mám Renault..1,4 OHV.. má to 27 let a nikdy žádný problém s rozvody??? :-) :-)

Kr
Krocan
17. prosince 2016, 12:38
0

Můj absolutně největší kamarád už má druhou Sintru. První měl dvoulitr a mělo to nějaké mouchy, ale rozhodně ne víc, než jakékoliv jiné staré auto. Asi před dvěma roky, když se na autě něco posralo, tak se zrovna dozvěděl o třílitru na prodej a tak ho koupil a dvoulitr odstavil. Srandovní na tom bylo, že mu prodávající slíbil spotřebu do deseti litrů. Já jsem si od něj toho třílitra půjčil na celý víkend hned ten týden, kdy ho koupil a protože půjčené auto vracím zásadně s plnou, tak jsem se dopočítal ke třinácti litrům. Když jsem mu ho v pondělí vracel a řekl mu o té spotřebě, tak trochu protáhl ksicht a mudroval, že to je tím, jak jezdím a kudy jsem jezdil. No po čase se mi přiznal, že pod dvanáct nezajede ani on.
To auto mám z obyčejných aut zdaleka nejradši. Není tedy vůbec hezký, ale má nejpohodlnější interiér a nejpohodlněji naladěný podvozek ze všech jednoprostoráků, se kterými jsem jel. Je pravda, že jsem nejel ve Voyagerech a Lanciích.
Jo a ten můj kamarád, když jsem si u něj bral auto poprvé od koupi, tak vyslovil zajímavé zjištění a to že; "za celý život jsem za auta včetně oprav a servisů ještě neutratil tolik peněz, aby to dalo na novou Dacii". Tak jsem se zamyslel a ani já si nejsem jistý, zda bych na novou Dacii dosáhl.

beastar
17. prosince 2016, 12:56
0

Nevím kolik ti je let aby to bylo fér ale za sebe mohu říci že těch Dacií bych měl slušný fleet ale nechtěl bych. Možná se někoho dotknu ale raději servisovat pár let staré ml a podobně s tím že nakupuju za hotové než mít novou Dacii nebo Octavii přece jen zcela objektivně to ml nebo jiná starší luxusní auta vždycky bude o několik tříd jinde co do pohodlí atd. Ta Sintra asi nebude úplně hrozná ale čekat od 3litru spotřebu pod 10 je hodně troufalé jinak věřím že servis bude na úrovni Astry takže easy a levný.

Radohanno
17. prosince 2016, 11:33
0

Jen taková myšlenka..Všude se píše jak těžce VW drtí problém s chrochtákama..Ovšem jinde zase čtu jak vysoké prodeje VW má a letos ještě lepší než loni??? Tak kde je pravda..Dá se vůbec něčemu věřit...????

reagovat
beastar
17. prosince 2016, 13:01
1

VW v Evropě na důležitých trzích má stabilní prodeje ta aféra ohrozila prodeje zejména v NA což ale není hlavní cílový trh a takticky se do budoucna VW soustředí hlavně na Čínu a Indii s tím že středně zajímavé je Rusko zejména potom pro Škodu. Odštěpna fabrika VW v Jar ukončí výrobu vw city a chystá výrobu nového modelu na platformě b. I když si to někteří přejí hlavně Korejci tak VW stále drží pozice. Můžeš mi věřit a nemusíš ale v tomhle směru mám zdroje přímo u zdroje.

Honza Hamster Křeček
17. prosince 2016, 19:43
1

Problem se tyka predevsim US trhu, kde se TDI prezentovalo jako cista alternativa k benzinovemu motoru, takze tam se zakaznici asi citi vice podvedeni.
Jinak se to prodeju prilis nedotknulo. Jina vec jsou pokuty a povinne upravy ci dokonce odkupy aut zpet, o tech se v mnoha zemich stale jeste jedna a dopocitat se celkovy castky za tenhle prusvih nebude snadne. Nicmene zanedbatelne penize to nebudou ani optikou tak velke firmy.

VK
VK
18. prosince 2016, 13:40
0

Co se automobilových kiksů týče, postrádám ve výčtu motor N47 od BMW s praskajícím rozvodovým řetězem a blokem motoru - přičemž současné benzíny nebyly o moc lepší.

reagovat
beastar
18. prosince 2016, 13:54
0

Tak kdybychom šli až takhle do hloubky tak ten článek nebude mít konce on N47 byl opravdu problém a na tom motoru snad nefungovalo dobře vůbec nic a když hrozí roztržení řetězu a fatální konec není to nic příjemného inu majitelé by mohli vyprávět. A co potom 4.4 to jsou taky zejména teď v případné ojetině super kousky taková 650i to je potom radost bez komprese a tak dále.

VK
VK
18. prosince 2016, 14:12
0

Právě, že vůbec ne do hloubky, N47 je jeden z největších kiksů motorářské tvorby vůbec, nota bene značky zakládající si na jakési prémiové pověsti - proti tomu byl problém, navíc poměrně rychle vyřešený, s SBC u Mercedesu, v podstatě prkotina.

beastar
18. prosince 2016, 14:24
0

Tam mi hlavně vadí že automobilka ač o problému už věděla dost tak se ani moc neměla k tomu to řešit a nalezená řešení byla spíše na úrovni záplaty než nějakého komplexního přístupu a mám pocit že zejména s pověstí jedničkové řady to dost zamávalo.

RCNP
18. prosince 2016, 15:21
0

Sranda, že jsme v rodině měli jak N47 (320d), tak ten benzínovej osmiválec S63 (X6 50i). Nevím který byl ten problémový jestli N63, S63 nebo oba. Nicméně s 320d jsem jezdil šest let absolutně bez problému. Ani nebyla žádná svolávačka, ani známka jakýhokoliv problému. Tam jsem měl i trochu štěstí, jelikož nejvíce problému měli 320d od roku 2007 do půlky roku 2009 a následně po faceliftu v roce 2010. A já měl tu z druhý půlky roku 2009 :D Tu X6 s osmiválcem měl otec a to byl větší průšvih. Ta ho nechala na dálnici 1000km od domova s mrtvou ECU a následně jí prodal známému. A ten chlapík pak měnil, snad ještě v záruce, komplet vnitřnosti protože se ten motor prostě upekl. Víceméně kromě bloku, vyměnili celý motor. Následně jako prevenci přehřívání přidávali/měnili se mezichladiče turb a nějaký další díly kvůli vedení tepla. A jen tak matně si ještě ze stejný doby vzpomínám na dvoulitr turbobenzín (co nahradil atmo šestiválec), který dělal nějaký problémy s rozvody, pokud si správně pamatuju. Myslím, že to byl N20 ve verzi 28i, v ostatních verzích fungoval OK. Ale jak píše Beastar, tak takhle bychom mohli pokračovat celý den, jelikož snad na každý motor byla na nějakou šarži svolávačka.

beastar
18. prosince 2016, 16:07
0

N63B44 sem zažil jak v 7er ( na prodej ) tak kamarád to měl v 6tce a v obou případech tam byly problémy přímo s tím motorem. U té jedničky do 011 bych se tomu vyhnul taky raději obloukem samozřejmě u každého auta nebo motoru můžeme najít i dobré kusy. Tak jediné plus na tom vidím že pan otec má vkus X6 s tímhle motorem je docela výkvět když si teda odmyslíme ty neuchladitelná turba a protékající vstřiky a posléze nulovou kompresi. Je nejhorší že i potom co to dodělali při opravě tak ten problém postupoval dál skrze další součásti. Když už to konečně celkově doladili tak se z toho stal tak nesmyslně složitý motor že to stejně asi nemá smysl provozovat...Bylo by to nadlouho protože každá značka každý výrobce se někdy spletl nebo něco překombinoval jak tady někdo psal overengineering kvete sem tam.

RCNP
18. prosince 2016, 16:43
0

Otec má dobrej vkus na auta, někde jsem to podědit musel :)Jo, jsou dejme tomu od základu problémový motory jako ta N63, kde nezáleží moc na modelu nebo modelovém roku, prostě to furt nedělá dobrotu. O těch by měli být asi články jako tento. Pak špatný šarže nebo celý modelový roky, jako ten N20, který by se měli zmínit třeba v bazarovém snílkovi. A pak normální motory, na kterých i tak je tu a tam nějaká chybka/potenciální závada. Což jsou vlastně všechny motory a nemá to smysl řešit, možná tak na konkrétních fórech. Jinak já mám asi dobrou karmu na auta. Ta N47 mi sloužila moc dobře, první generace novýho MINI(obecně ne zrovna spolehnlivý auto, prý) mi taky nedělal žádný problémy. A teď mám BRZ a před jeho koupí jsem si nic nezjišťoval o nějaký spolehlivosti. A čistě náhodou moje objednávka už spadla do dalšího modelovýho roku (MY2015), který se zbavil všech potencíálních problému prvních ročníků. Tam občas byly problémy s těsněním vstřikovačů a pár nějakých drobností. A počítám, že s tím autem nebudou žádné problémy, nemá se tam moc co pokazit, a když už, tak spíš jen rychle opotřebovat.

beastar
18. prosince 2016, 17:17
0

Tam to prostě moc nevymysleli a trochu mi přišlo jako by postupovali stylem nemáme nic extra luxusního a exotického a dostatečně silného tak tady zbastlíme tohle biturbo stejně si to koupí pár lidí ale bude se o nás psát jak máme zatraceně rychlé SUV a limuzíny a ono to nějak nevyšlo v praxi to byl pěkný malér zvýrazněný ještě tím že si to opravdu koupilo pár lidí ( narozdíl třeba od TSI ) ale když se to stane každému doslova... A ty si měl tu naftu v té jedničce ? Tomu se mi nechce věřit :D

RCNP
18. prosince 2016, 21:05
0

Já nevím, podle mě jsou trhy (USA?) kde ten motor není takový ufo. Prostě silnej osmiválec. Jen to nějak nezvládli. Já měl N47 v trojce, 320d E92, manuál. Moc fajn auto, co umělo všechno dobře, ale nebyla s ním vůbec sranda.

beastar
18. prosince 2016, 21:12
0

Řekl bych že v kombinaci jak ze 7 tak potom i s tou X6 je to defaultně hlavně USA ve zbytku světa je to trochu přežitek jo potom určitě místa jako Omán nebo UAE tam je místa pro tyhle motory vždycky dost. Ono tam to trochu začalo e90/2 a dál to už není ta typická sportovní trojka ( podle mě ) i když teda ono hrozně záleží co si do toho prostě člověk nechá dát sice to asi nebyla priorita ale ten diesel tady je spíše jako chytrá volba pro firmy a tam kde je třeba reprezentovat a zároveň nejezdit za 12. Nicméně chápu tě tyhle motorizace mě taky nebaví i přestože většinou zbytek toho BMW je skvělý a dělá to co čekáš.

RCNP
18. prosince 2016, 21:41
0

V sedmičce bude asi slušný ufo v12, ale ty osmiválce sypali celkem hodně. 5,6,7,X5 a X6. To už pár tisíc jednotek ročně udělá. Dokonce jsem jel v krásně naspecifikovaný 550ix f10, tam si člověk připadá tak nějak dospěle a sofitikovaně :D U těch trojek/čtyřek hrozně záleží na specifikaci. Přesně, já to měl jako dostatečně rychlý, pohodlný, praktický GT a to splňovalo dokonale. Manuál jsem měl abych se úplně nenudil, ale jinak cesťák. S třílitrem a nějakýma blbinkama to je ale fajn sporťák. Bohužel čtyřka, ač hrozně hezký auto, tak ji zbytečně nafoukli. Paradoxně zvětšením jí udělali míň praktickou. Aby udrželi na větší délce hezkou siluetu, tak zkazili jinak perfektně použitelný zadní sedačky nízkou střechou. V E92 jsme jeli ve čtyřech, všichni okolo180-185, do Polska na výlet (cca1500km) a úplně na pohodu. Plus samozřejmě větší auto víc váží, hůř se řídí na okreskách a hůř se s ním parkuje apod. Takže máš menší auto uvnitř a větší z venku, na hlavu. Navíc řízení úplně tupý a kromě šestiválců žádná sláva. Proto jsem si i dalšího bavora nekoupil. Dvojka je nová trojka, ta je fajn nejenom s šestiválcem.

krab
18. prosince 2016, 22:10
0

Přečtěte si tohle od D-fense : http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-vrcholu-primo-do-propasti/
Nevim do jaký miry je to nafouknutý problem, ale fajn čtení. Já jsem fanoušek BMW, takovej ten klasickej co končí u E46, E39, E38 :) ... Pak už mě ty bavoráky nějak neberou. Vlastně kromě 6er od Bangla. Ta se mi poslední rok začíná hrozně moc líbit, ač dřív vůbec ne. Takže já mám BMW zafixovaný jako extrémně spolehlivý auta. A tzv. "overengineered" , nevím jaký správný český slovo k tomu pasuje.
Jediná zkušenost s novějším BMW , byla v rodině tatíkova 525xd /2010 (ale E61). Dobrý auto, ale ve srovnání s extrémně zachovalou a 100% funkční E39 co jsem měl se našlo fakt pár mist kde staré bylo lepší. A když se asi ve 180tis km vysypal mechatronik převodovky a stálo to fakt hromadu času a peněz to úspěšně opravit, tak tím bylo dílo skepse s moderním BMW dokonáno. Kdybych si dneska měl vybrat nové/novější BMW tak ani upřímně nevím jaké. I když, asi před 2 lety jsem jel s kamarádem který měl nové BMW M435d (nejsilnější diesel) a v řízení jsme se střídali. A to auto teda jelo nesktutečně. Ale je to velký, na dálnici hlučný na moc velkejch kolech a tím pádem I nepohodlný. Respektive na naše silnice to není moc vhodný.
RNCP: teď už se nedivim proč jseš vlastně tak nadšený z BRZ. Já ho měl tendenci srovnávat s jinýma autama, ale v porovnání právě s modernějšími BMW například je BRZ opravdu čistoktrevný ovladatelný sporťák.

beastar
18. prosince 2016, 22:27
0

Tak zrovna ze sedmičkovou řadou mám zkušenost s V12 F01 jsem asi před čtyřmi lety jezdil denně šlo tehdy o jeden ze čtyřech kusů přihlášených v ČR na značkách a asi i celkově. Bylo to asi v maximální možné výbavě a ještě jsme na to dávali doplňky B7 tedy kola a lízátko nakonec i ten malý spoiler a jezdilo se s tím samozřejmě báječně jak jako cestující tak jako řidič v přímce to byl král a do kopce nahoru na Barrandov jsme občas vylétli zejména potom v noci za pocitu že tě to auto chce našlapat do sedačky. Na okreskách už to taková paráda nebyla tam bych se nebál říct že to bylo doslova peklo v tom autě jsme trávili někdy denně i 1000 km a když se dostalo na silničky bylo to na mořskou nemoc na dálnici to byla radlice.

Co mě však překvapilo ten motor umí pod 10 jasně chce to dlouhou trasu a hodně dálnic a sebezapření ale dokáže to což je famózní. Jinak 4ka je povedená ale pravdou je že je možná až moc velká co se týká trojek tak jak píšeš s nějakými fintami a s třílitrem je celý zážitek úplně jinde ovšem na to co píšeš tzn. cesťák je ta nafta asi ideálnější.

Srovnávat třeba 4ku s BRZ ale podle mě moc nejde přece jen je to jinde i konstrukčně i tím co s tím zamýšlí automobilky tedy cílovka je asi jinde nicméně abych byl přesný ono na dálnici rovně jede každé BMW tedy z těch s poslední dekády to platí dvojnásob. E61 má podle mě jeden zásadní problém a to sice že je především hnusná zvenku i uvnitř ale to je subjektivní věc další co považuji za chybu brát Xdrive z těchto let poněvadž to není Quattro od Audi. Ono i u těch starších BMW najdeme ne vyloženě špatně zkonstruované motory ale například M52B20 co do dynamiky a vůbec celkově v kombinaci s automatem je taky děs. Základní R4 v osmnáctce nebo 1.6 bylo taky zlo a přesto se toho prodalo mraky. No já mám BMW a Alpinu rád hlavně jako zboží pro tu jejich nepochopitelnou auru kterou kolem sebe ty auta mají tady u nás se to dobře prodá chtějí to mladí i starší.

PeterLuk
18. prosince 2016, 21:07
0

Človek by povedal, aké sympatické MPV-čko... Brr, ten crashtest vyzerá strašne!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Ram 1500 Laramie Sport 2019
Dodge Ram 1500 Laramie Sport

2019 rok výroby
401 koní výkon
5 654 ccm objem

Alfa Romeo 159 1.9 jts 2007
Alfa Romeo 159 1.9 jts

2007 rok výroby
160 koní výkon
0 ccm objem

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem