načítám data...

Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády

Opět nám začíná jaro a my už zase máme potřebu koupit sobě kabriolet. Který nás láká tentokrát?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Pomalu, ale jistě se nám opět otevírá sezóna. Dobře, je pravda, že zrovna letos se spíš zdá, že ani neskončila, avšak to v tomto článku nehraje roli. Je tu jaro a to se počítá. No a právě proto, že už začíná být hezky, nastupuje tradiční Autíčkářův bazarový snílek věnovaný kabrioletům. Ano, opět budeme hledat auta bez střechy, která bychom tuze moc chtěli.

Dan snil o otevřených vozech do města, Marek o úžasných dvoumístných roadsterech a už zazněly i velké cestovní kabriolety s víceválcovými motory. Letos to bude zase trochu jiné, protože výběru jsem se tentokrát ujal já. A já mám ještě jiná očekávání od ideálního vozu zajišťujícího jízdu s nebem nad hlavou.

zdroj: endurance warranty

Nemyslím si totiž, že kabriolet musí být apriori jízdně talentovaný. Je to samozřejmě velké plus, ale není to nutné. Nevím, proč bych s ním měl mít potřebu řezat zatáčky a překonávat vlastní rychlostní rekordy. Na tyto věci se přece hodí víc z principu tužší a jistější, přitom klidně lehčí a hbitější kupé, alternativně nějaký hothatch.

Otevřené auto má za mě umět zprostředkovat hlavně dvě věci: styl a zábavu. Má se umět klidně nést krajinou a otáčet hlavy. Má zprostředkovávat pocity radosti vně i uvnitř. To první naprostá většina kabrioletů zvládá už samotnou absencí střechy. Ale co ta zábava? To je nejasná veličina, protože každý si pod ní představí něco jiného.

zdroj: wallpaper flare

Za mě je vyjádřena přítomností lidí, se kterými rád trávím svůj volný čas. Máloco mě baví tak jako dobrá konverzace s kamarády. Ať už nadáváme na stav věcí nebo se smějeme vlastním životním eskapádám, vždy to stojí za to. Proto abych se dobře bavil, potřebuji své zážitky sdílet. A ač jeden člověk klidně stačí, vždy platí, že víc hlav víc ví. 

Asi už tušíte, kam tím mířím. Ano, v mých očích má ideální kabriolet víc než dvě místa. Proč bychom se měli větrem ve vlasech bavit jen dva, když můžeme čtyři? A že na ty vzadu víc fouká? To nevadí, však nemusíme nikam spěchat, pojede se pomalu. V tomto snílku se tak podíváme na auta, která umí zprostředkovat přesně toto.

Citroën C3 Pluriel

Začínáme z ostra. Snad jste nečekali, že vám ho sem nedám. Na to se už známe, ne? No jistě, ideálním kabrioletem v mém zadání je samozřejmě Pluriel. Pokud se ptáte proč, tak vězte, že právě proto, že je prakticky stejně prostorný jako normální C3 první generace, tedy na rozdíl od naprosté většiny kabrioletů hodně, a přitom se mu dá stylově sundat střecha. Neznám vzdušnější otevřené auto, než je on.

zdroj: Bazos.cz

Ostatně proto, aby zůstalo prostorným kabrio-hatchbackem pro čtyři pasažéry a jejich zavazadla za jakýchkoliv okolností, auto dostalo ono bláznivé řešení střechy. Plátno je tak malé, že se schová pod normálně veliký kufr a oblouky dolů jít můžou nebo nemusí, ničemu nevadí. Pokud se vyhnete verzi s robotickým manuálem, dostanete příkladné řešení otázky otevřeného vozu pro více lidí. Navíc s benzínovými motory vydrží i hrubé zacházení a nestojí mnoho, jak můžete vidět třeba zde.  

Fiat 500C

No jo, jenže Pluriel má takovou francouzskou potíž. Ono řešení střechy jeden problém řeší, ale jiný, podstatně větší, způsobuje. Je natolik složité a kostrbaté, že ho nikdo nepoužívá. Kdy jste naposled viděli projíždět Pluriel bez střechy? Takže snít potřebujete nad něčím jednodušším. Ale není potřeba být kreativní příliš, odpovědí je italská ikona v té jediné správné verzi, Fiat 500C.  

zdroj: Bazos.cz

S tímto autem je skvělá sranda, umí nabídnout spolehlivé jednoduché motory FIRE nebo historicky přesný dvouválcový MultiAir, jeho střecha se jednoduše a bez námahy elektricky shrne a stylu má už z podstaty věci na rozdávání. Návdavkem ani on není přehnaně drahý, jak se můžete přesvědčit třeba v tomto inzerátu

Volvo C70

Jenže i s 500C je jeden drobný zádrhel. Je ještě o třídu menší než Pluriel, což je hlavně vzadu znát. Snít o něm (potažmo si ho klidně i koupit, chtějí-li) by tak měli jen lidé s malými kamarády. Pro přátele standardních rozměrů je chtě nechtě potřeba zamířit do kompaktní až střední třídy. Zde je výběr poměrně široký, nicméně já vhodné řešení spatřuji ve druhé generaci Volva C70.

zdroj: Bazos.cz

I po patnácti letech je pořád pěkné (dokonce ani plechová střecha u něj nevede k nevzhlednému kufrovému hrbu jako u většiny kupé-kabrioletů), stylové a protože je to staré Volvo, tak by mělo být i spolehlivé. K tomu je to snad jediný kabriolet, který dokáže být charakterní i v dieselu. Slyšeli jste už jeho naftový pětiválec? Má fakt zajímavý zvuk. A pořád se dá koupit za použitelné peníze. Nádhera! 

Jeep Wrangler

Takže už máme ideál? No, já nevím. U C70 narážím na ono úskalí, které chtěl řešit Pluriel. Pro rozložitou konstrukci střechy a všelijaké zpevňující výztuhy je jen relativně malé procento plochy vozu určeno posádce. Dva páry lidí se vejdou, ale na to, jak dlouhé a široké Volvo je, se pořád trochu tísní, zvlášť vzadu. Ne, to chce něco ještě jiného. Ale nebojte, já vím, co. Potřebujete pravou americkou legendu: Jeep Wrangler.

zdroj: Bazos.cz

Znáte jiný kabriolet, který by pojal bez problému čtyři cestující, aniž by příliš z jejich životního prostoru usurpoval pro sebe? Který by měl stylu až na půdu? Který by se vyráběl s benzíny vlastní konstrukce pro radost a naftami od Mercedesu pro odolnost? Jako bonus u něj platí, že zábava s ním na šotolině nekončí, ale teprve začíná. Ano, pokud jste jako já a auto bez střechy je pro vás především o zábavě s přáteli, sněte právě tímto směrem. Třeba přes tady tento kus.   

Takový je kabrioletí bazarový snílek v mém podání. Co myslíte vy? Jaké čtyřmístné otevřené auto byste si vybrali a proč? Diskuze je vaše.
 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Sa
Sato
22. března 2024, 21:32
1

Nissan Murano Cross

reagovat
Sa
Sato
22. března 2024, 21:32
1

Cabriolet

HeavySmoker
22. března 2024, 22:51
2

Pán je gurmán.

to
tomaass2
29. března 2024, 08:28
0

Fajnšmekr :D

Is
Iskar
22. března 2024, 21:47
1
reagovat
Is
Iskar
22. března 2024, 21:50
0

...teda samozrejme dvojdverové, štyri dvere má sedan. :)

HeavySmoker
22. března 2024, 22:52
3

Kto potrebuje, môže aj 4-dverové.

Is
Iskar
23. března 2024, 09:03
0

Pôvodne som chcel napísať štvormiestne a nie štvordverové, ale ako vidím, aj štvordverák má niečo do seba. :)

Jakub Pospíšil
23. března 2024, 09:17
5

No...má něco do sebe jak kdy...

wdave_t
23. března 2024, 00:58
0

F32 M4 :) První 4series žeru po designový stránce. Kousek sem řídil e46 M3 Cabrio a taky mi přišlo super.

reagovat
Janus
23. března 2024, 17:50
0

Jak se tu zmiňuje Sebring - podle mechaniků je prý špatně, kvalita se prý už příliš přechýlila na čínskou stranu zpracování. Svůj “Poslední kabriolet” (je i stejnojmenný román, co zachycuje étos, o kterém mluví autor článku výše) jsem chtěl z ameriky, protože.. viz samostatný post o Baronu níže - prostornost a americký pocit z opulentního mixu hnusného s kvalitním… Sebring prý selhává.

Janus
23. března 2024, 17:41
4

Každý má svůj osobní bias, samozřejmě… čtyři lidé pohodlně? Nefouká tam i bez windschottu? Má to “neco navíc” (konkrétně mrkačky, digitální přístrojovka a hlasové instrukce jako ze StarTreku)? Je to Chrysler LeBaron - dá se koupit kolem 100tis, všichni se tomu posmívají, protože to na ameriku má jen poloviční počet válců, ale ty základní pohodlnostní věci tam jsou: je tam místo, střecha je na elektriku, topení topí hned, řízení je bez zpětné vazby, kastle se kroutí, přejezd dlaždic je utrpení, jízdní vlastnosti to ve smyslu “vlastnost=charakteristika, která je neměnná” ten vůz nemá, pokaždé se chová jinak a po svém, sedíte sice v pěkné kůži, ale ovladače mají china-feeling, jak se na pravou ameriku sluší… přístrojovka je z opravdové plastické hmoty, co vypadá jako dřevo… vůz jako celek má nádherné devadesátkové charisma, spolkne do 11l - mám tříkvalt 2,5l, u jiných motorizací a převodovek je to prý lepší, ale už zas nemají mrkačky atd. … děti to milují, chodci se otáčejí (auto má opravdu plavnou siluetu), v motorovém prostoru je místo, vůz je uchopitelný a opravitelný - pořád mne trochu s*re, chtěl jsem MB 124 nebo Jag XJ, ale nakonec si tohle nechám - value for money je neuvěřitelná. Mohu si koupit ještě tak čtyři tahle auta, abych dorovnal cenu třeba té 124ky, která stejně bude “haluz” Nebo spíš říkejme “zážitek for money”. Je to můj pátý “daily” kabriolet a je nejvíc. Že se všichni vejdou a cítí se dobře jsem už zmínil. To je o té “partě” z článku (pod jehož étos se mimochodem podepisuji, kabriolet si člověk nekupuje pro sebe). Pak je pohled řidiče: Pomohu si srovnánním s motorkami: Baron není silnička, kde brousíte slidery a drtíte zlomky vteřin na každém apexu. Baron je spíš supermoto, které jste právě vytáhli z terénní vložky a skládáte do prvního vinglu a nevíte, kolik bahna zůstalo na kolech a jak to bude na asfaltu držet. Prostě nikdy nepojedete tak rychle, jako s opravdovým autem, ale koeficientu dobrodružství si užijete naplno.

reagovat
ro
rock
24. března 2024, 18:12
2

Za mne absolutně famózní.

to
tomaass2
29. března 2024, 08:29
1

LeBaron má neskutečný množství stylu už ve jméně. Co na tom, že odevšad zní kritika. Za ty prachy to je bomba! Janusovi můžeme jen závidět ten boží digitální otáčkoměr z osmdesátek.
-
Komentář upraven 29. 3. 2024, 08:30:15

Mechanik
24. března 2024, 10:02
0

Za mě BMW E46, Cabrio pro čtyři je úplně v pohodě

reagovat
Sa
Sato
24. března 2024, 21:04
0

da sa dat difuzor nejako az za zadne sedacky? aby na decka tak moc nefukalo?

Mechanik
25. března 2024, 13:51
1

To jsem neviděl na žádném 4. mistnem kabriu

Jyrki
24. března 2024, 18:42
0

už opravdu dlouho vlastním Alfu Spidera, model 916. Na zimu jej zazimuji a pravidelně se mi po něm rok co rok stýská když přijde únor a už myslím na to, kdy jej zase proženu.
S příchodem rodiny taky rok co rok dumám, jestli jej neposlat do světa a nekoupit si něco s plátěnou střechou, co nás odveze všechny čtyři. A za těch 5 let co je nejmladší dítko na světě, jsem nepřišel na nic, čím bych toho Spidera nahradil.
Snad jen Lancia Beta Spider...

reagovat
Mi
Michal Lenc
25. března 2024, 13:08
0

Vybrat cabrio pro čtyři je jednoduchý. Ale já bych měl skutečnou výzvu. Mám tři děti. Existuje kabriolet pro pět lidí?

reagovat
Mechanik
25. března 2024, 13:49
0

Jasné, dvakrát Fiat 500

Jakub Pospíšil
25. března 2024, 20:23
-1

Některé verze Audi a4 (obrázek níže).

A pak novější wranglery, které mají odnímatelný hardtop a dveře. Což není úplně prakticky kabriolet. A pak, to mi ale už poradil Google, prý ještě existuje petimistna DS3 s plátěným dílem strechy.
-
Komentář upraven 25. 3. 2024, 20:25:08

je
jerry
25. března 2024, 22:24
3

Sem se dva dospělí a tři děti vejdou.

kotzitzaq
26. března 2024, 07:13
0

Z tradičních kabrioletů toho asi moc nebude. Z netradičních to může být Felicia Fun (ale je to cabrio?) a nebo celá řada aut s plátnem na střeše ve stylu zmiňovaného DS3 - VW Polo, Felicia Bluesky a hlavně z této skupiny skutečně pětimístné Berlingo, nebo Kangoo první generace.

Lukáš Naske
26. března 2024, 07:35
3

Pořiď si víc dětí a tady máš kabrio 😃

Jakub Pospíšil
26. března 2024, 07:38
0

Felicia Fun je taky jen 2+2

Mi
Michal Lenc
26. března 2024, 08:56
0

Díky za vzpomínku na TopGear espace. Tak jsem schválně zkusil vyhledat můj současný vůz ve variantě cabrio. A světe div se, jeden exemplář skutečně existuje. A vypadá úžasně.

kotzitzaq
26. března 2024, 18:17
0

Někde mi to vyhodilo obrázek sedačky se třetím pásem, ale když se dívám na detail, tak je to evidentně dodělávka. Takže mea culpa, Funka je 2+2

to
tomaass2
29. března 2024, 08:27
0

@Iskar: takovýhle parádní Eldorado se fakt dá pořídit za tři kila? Já vždy myslel, že to jsou káry tak o řád dražší :)

@Michal Lenc: ta střecha vzadu vypadá jako stan a vůbec bych neřekl, že po rozbalení dosáhne až dopředu :D

to
tomaass2
29. března 2024, 08:41
-1

Za mne pokud bez střechy, tak Mercedes. A když čtyřmístný, tak E. Mám radši plátěný střechy, což drahý SL stejně škrtá. Starší kusy jsou i s osmiválcem, mě by v klidu stačil šestihrnek.

reagovat
bo
bonup
03. dubna 2024, 22:40
0

No po MR2 a Porsche jsem došel také k tomu že cabrio 4 místné je super jen by mi v uvedeném výběru chyběl zvuk 8válce. Ten z kroutivého cabria udělá zážitek. Skončil jsem u Mustanga New Edge (ani rozpočet nezrujnuje). Pořádný zvuk si teprve bez střechy řidič užije. Dokonce ani motorka nenabídne to co cabrio. Na motorku si v karaťasech, tričku a větrem ve vlasech netroufnu. Takový pocit svobody jako dává cabrio jiný motorový prostředek nenabídne.

reagovat
Frankie
05. dubna 2024, 08:19
1

Pod tenhle závěr se můžu podepsat. I kamarád motorkář mi říkal, kabriolet skoro jako motorka, krom náklonu v zatáčkách, ale můžeš do něj bez helmy, štítu a v kratších a tričku.
Proto mi teď v hlavě leží bratříček, 645 nebo 650 kabriolet, tam těch 8 hrnců a poradny objem jsou.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental  1960
Lincoln Continental

1960 rok výroby
315 koní výkon
7 000 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary 1978
Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary

1978 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8 1995
Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8

1995 rok výroby
210 koní výkon
5 735 ccm objem

Buick Apollo Enclave 2008
Buick Apollo Enclave

2008 rok výroby
220 koní výkon
0 ccm objem