načítám data...

Bazarový snílek: Vítr ve vlasech

Jaro už pomalu klepe na dveře a vy stále nemáte svůj roadster?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je zima. Hondu mám zavřenou v garáži, už přes měsíc jsem ji díky bohaté nadílce soli od silničářů nebyl projet. Chodím se na ni sice aspoň občas podívat a pohladit po střeše, ale každý den v předpovědi vyhlížím příjemnější teploty a trochu sluníčka. Pro ty z vás, kteří máte stejnou úchylku jako já, totiž malé dvoumístné roadstery, ale ještě jste nestihli nakoupit do garáže nový přírůstek, jsem zabrouzdal do inzerce a našel několik adeptů, které bych si do své garáže klidně pořídil já, kdyby byla dvoumístná a můj stav bankovního účtu měl aspoň šest nul.

 Kadeřník se šnekem

Myslíte si, že sériová MX-5 v generaci NB je slabá? Tak zpozorněte. Tenhle kousek ve verzi Sportive, která je nejvyztuženější verzí generace NB, má pod kapotou nainstalovaný turbokit, který je dle tvrzení majitele naladěn na celkem rozumných 228 koní s možností dalšího navýšení. Výkon dále supluje stavitelný podvozek MeisterR a řada dalších úprav, nepochybně v autě skončilo mnoho peněz, minimálně z fotek vypadá dokonce bez koroze. Dnes se prodává za celkem rozumných (na dnešní dobu) 260 tisíc, tedy v případě, že budete chtít, je možné mít pěkné NBfl s poměrem jednoho Palackého na jednoho koně. A to se vyplatí!

Ovdovovač z Japonska

Toyota MR2 ve druhé generaci se v našich končinách prodávala s atmosférickým dvoulitrem 3S-GE s výkonem 138 nebo 156 koní. Tento kousek, importovaný z USA, je však verze MR2 Turbo, která má tentýž motor ve verzi 3S-GTE a má navíc pod kapotou šnečka, díky kterému dodává na zadní kola až 200 koní. Prodávající tvrdí, že auto je nebourané a po velkém servisu, zahrnujícím renovaci nejen laku, ale i sedaček. Nerozumím sice tomu, jak by mohl mít vůz s 55 tisíci kilometry sedačky na renovaci, ale dohledat fotografie z aukce bouraných vozů v USA se mi nepodařilo. Osobně jsem měl možnost se svézt na spolujezdci atmosférického auta a věřím, že tato verze bude tak trochu zlejší, než atmosféra. Držím budoucímu majiteli palce, ať se nezabije. 

Italská Miata na steroidech

Chcete něco novějšího, co nebude úplně náročné na provoz, ale nepotkáte každý den na okreskách další kousek? Berte Abartha. Na toho “svého” z Kanárských ostrovů vzpomínám stále a stále si říkám, že nestojí za to vyměnit za něj Hondu. Abarth 124 Spider sice nemá atmosférický průběh výkonu jako MX-5 generace ND, zato má spolehlivější převodovku (z generace NC), více krouťáku, (subjektivně) hezčí vzhled a v neposlední řadě taky dělá brapapa. Tento kousek z inzerce je v neobvyklé šedé metalíze doplněné zlatými koly, bohužel u nás jsem žádný nenašel, tedy budete muset jet na výlet k sousedům do Německa. 

Jekot v devíti tisících

Nemůžu vynechat ze snílka mého oblíbence. Hond S2000 je sice v naší inzerci poskrovnu, ale po krátkém hledání jsem v Polsku našel tenhle kousek s kompresorem. Dle inzerátu je současný majitel teprve druhý a Honda má instalovaný kompresor od Kraftwerks, který údajně dodává na zadní kola 391 koní. Já osobně si myslím, že sériových 241 koní je akorát na naše okresky, ale věřím, že na větším okruhu typu Most či Brno lze tento výkon využít. Tato S2000 je zároveň i pravděpodobně jednou z posledních vyrobených a na rozdíl od americké verze AP2 zachovává motor F20C, který točí až do devíti tisíc otáček, ale zároveň by údajně měla zachovat vylepšení ohledně jiného (hodnějšího) podvozku a modernizovaného vzhledu. Lahoda pro uši.

Eliška s kompresorem

Nad Lotusem přemýšlím často jako nad nástupcem Hondy, byť by to nebylo za cenu ústupků. Elise má sice trochu více ortodoxní přístup a asi bych taky ještě méně měl chuti vyrazit na delší výlet (čti – dále než za hranice Středočeského kraje), ale tento kousek je natolik zajímavý, že při psaní článku jsem přemýšlel nad sepsáním inzerátu. Eliška je v krásné oranžové metalíze, s nejvýkonnějším motorem 2ZZ-GE s kompresorem a výkonem 220 koní. Navíc je vybaven klimatizací, kterou moc kousků nemá. Sice váha navíc, ale ruku na srdce, občas přijde vhod. 

Francouz bez střechy

Můj osobní guilty pleasure. Ze všech zmiňovaných vozů za mě nejzajímavější, i když nejméně použitelný v každodenním životě. Renault v devadesátkách sice zabil Alpine (aby jej o dvacet let později znovuzrodil), ale fanouškům nadělil lehký dvoumístný roadster. Spider přinesl nadčasový design a mnoho zajímavých konstrukčních řešení, včetně usazení motoru a převodovky v takzvaném oscilačním závěsu, které poskytovalo posádce mnoho zpětné vazby – údajně silentbloky takřka nepohltily vibrace od motoru. Zadní kola zde přes manuální pětistupňovou převodovku roztáčí atmosférický dvoulitr známý z Clia Williams o výkonu 150 koní. Tento kousek je navíc vybaven dokonce i příplatkovým čelním sklem, auta bez něj byly vybaveny pouze deflektorem, takže při jízdě bylo nutné řídit v helmě. Vzhledem k počtu vyrobených kusů (pouze 1726) se jedná spíše o investiční vůz, který už jen poroste na hodnotě, ale přeci jen se musím zeptat: neznáte někoho, kdo to má? Fakt bych si do toho rád sednul, aspoň na místo spolujezdce. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jyrki
12. února 2023, 15:01
0

Mně už 11 let dělá společnost přes léto Alfa Romeo Spider 916. Nesčetněkrát jsem hledal náhradu, objel jsem spousty aut, ale po jejich projetí jsem vždy došel k závěru, že bych si koupil Alfu Romeo Spider 916. A tak spolu bojujeme dál. Před novou sezonou mě ještě čekat vytahnutí almary, aktuálně totiž má zaseklou jedničku, která nejde vyředit. Už jsem trénoval na jiné almaře, abych si připomněl, jak se ta potvůrka skládá.
Z daného výběru se mi nejvíce líbí Lotus, ale nešel bych do něj. Přece jen, už nějaký ten rok mám doma i dvě děti a občas mě zamrzí, že když je chci svézt, a tím nemyslím cestu 600 metrů ze školky, kdy si oba sednou vedle sebe na jedno sedadlo, musím jet s jedním a pak s druhým. Kdybych teď reálně uvažoval o změně, tak vybírám nejspíše mezi Lancii Betou Spider a Alfou Romeo GTC. A jedna GTC mě teď v inzerci v Čechách řádně provokuje!

reagovat
Opelfahrt
12. února 2023, 15:23
1

GTC super, ani jsem to neznal. Na první pohled mně to připomnělo šlapací Moskvič pro děti.

Or
Oris
13. února 2023, 23:12
0

Citroen DS Decapotable přece :-)

Jyrki
15. února 2023, 21:04
0

to sice je můj šálek čaje, ale není to moje cenová skupina. Upřímně, v téhle ceně už se dá koupit Lancia Aurelia B24 Spider, což je sice zase dvousedadlové auto, ale zase když bych postavil vedle sebe DS a Aurelii, vezmu raději ji :-D

Jyrki
18. února 2023, 10:18
0

a samozřejmě jsem zapomněl na jedno zajímavé auto. Starý Fiat 124 Spider. "Occasional rear seats" tam jsou. Je dokonce i zadohrab, krásný design by Pininfarina s boulema na přední kapotě, Lampredi Twin Cam, dřevěný dekor palubky. Fiat, který má opravdu šmrc a zvuk.
A střecha tam jde složit z místa řidiče jednou rukou.

Michal88
12. února 2023, 21:15
0

Taky jsem přemýšlel nad nějakým bezstřecháčem. Bohužel pro mě, Citroën nedělá nic takového krom blbě použitelného Pluriela nebo Berlinga s Webastem. K Pugu se mi moc nechce, protože CC. Snad jen 306 cabrio by přicházela v úvahu, ale nepříjemný podvozek a špatný výběr neotuzených kusů trochu vyřazuje.

A protože jsem magor, co chce pohodlí, tak jsem přišel na možnost, jak zkombinovat hydropneumatiku a kabrio.

MG F. :D Ceny přijatelný, ftuningi jich moc není, motor před zadní nápravou... Ale bohužel dvousedlák a co mi bylo řečeno, tak se svou postavou (cca 185cm a korpulentnější postavy), do auta bych nesedal, ale auto si na sebe oblíkal.

No tak nic... :D Zůstanu u pevný střechy se střešním oknem. :D

reagovat
kotzitzaq
13. února 2023, 07:31
0

No ještě je jeden hodně známý Citroën k kusem plátna místo střechy a má i 4 místa. Ale tu Kachnu si musíš buď zrekonstruovat, nebo (ty opravený kousky) dost zaplatit.

Sa
Sato
13. února 2023, 10:50
0

take twingo s hadrovou strechou by nestacilo? :)

HeavySmoker
13. února 2023, 10:53
5

Hydro, pohodlie, Citroen, 4 miesta... to znie ako zadanie na Citroen DS Decapotable. Len sa treba pred kúpou uistiť že váš zostatok na účte vyzerá ako telefónne číslo.

Michal88
13. února 2023, 20:03
0

Samozřejmě Kachna by byla pěkná, žena po ní touží, ale furt to je jen plátěná střecha, ne kabrio. :)

DS/ID od Henri Chapron, stejně jako SM Mylord jsou dost drahý a vzácný srandy a CX Orphée nebo XM cabriolet jsou spíš kusový záležitosti a ne úplně snadno dostupný a cena taky bude trochu jinde. :) Jako můj zůstatek na účtě vypadá jak telefonní číslo. Teda číslo na tísňové linky policie.

Ještě by možná šlo AX cabrio, ale furt zůstávají zase oblouky dveří a rám. A je jich taky jako šafránu.

Jen škoda toho MG F. Jsem masochista, ale nosit na sobě auto bych teda nechtěl. :D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
13. února 2023, 22:50
1

Mehari?

kotzitzaq
14. února 2023, 07:13
9

Nicméně já stále tvrdím, že kabriolet rozděluje lidi na dvě skupiny. Jedni, kteří si myslí, že je to úžasná super cool věc, a druzí, kteří již kabriolet měli :-).

je
jerry
14. února 2023, 19:02
1

A co roadster? Jízda v roadsteru a cabrioletu jsou dva rozdílné zážitky.

kotzitzaq
15. února 2023, 06:43
1

Ten narozdíl od cabria nemám, takže jsem přesvědčen, že je to úžasná super cool věc. Ale až si ho koupím… ;-)

Jakub Pospíšil
15. února 2023, 10:53
1

Velká pravda ;) Kabriolet je super, akorát že není.

beastar
18. února 2023, 10:34
1

Přesně tak. A když už tak teda alespoň s pevnou střechou a ne hadrem :))

Sa
Sato
13. února 2023, 11:16
0

mne by sa pacilo nieco 4 miestne kde do zadu nefuka, je take nieco?

reagovat
HeavySmoker
13. února 2023, 11:37
0

Mercedes (vrátane posledného C-Class) má vzadu za príplatok elektricky výsuvný deflektor v kombinácií s deflektorom na hornej hrane okna. Nie je to zázrak, ale nič lepšie nie je. Mimo karosérie typu Brougham, ale tam bude problém s vekom tých jazdeniek :)

Kl
Klíšťák
13. února 2023, 11:56
0

Chtěl bych první generaci MX-5. Na tu si ale ještě rok, nebo dva musím počkat. A obávám se, že za tu dobu zase hodnota pojízdných kusů vzroste...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem

Buick Riviera  1974
Buick Riviera

1974 rok výroby
220 koní výkon
7 500 ccm objem

Toyota Aygo pro mechanika NOVÉ BRZDY K AUT 2006
Toyota Aygo pro mechanika NOVÉ BRZDY K AUT

2006 rok výroby
67 koní výkon
999 ccm objem

Ford F150 5.0L V8 | Camper Special 1989
Ford F150 5.0L V8 | Camper Special

1989 rok výroby
188 koní výkon
4 942 ccm objem