načítám data...

Bazarový snílek: Kam dále?

Kam se posunout dále, když to nejlepší už v garáži máte?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dnešní bazarový snílek bude nejspíš trochu jiný než ty předchozí. Posledních pár měsíců totiž přemýšlím, kam bych mohl svou garáž posunout dále, a nemyslím tím dekoraci na stěnách. V červnu Honda oslavila se mnou dva roky, během kterých jsem s ní najezdil skoro deset tisíc kilometrů, v podstatě bez sebemenšího zaváhání. Během těch dvou let dostala více či méně běžný servis, z Japonska připlula dobová kola, prostě všechno dobře. Jenže i když je všechno super, funguje tak jak má a auto mi stále dělá radost (když už na něj teda mám čas, kterého bylo poslední dobou málo), pořád mi hlavou probíhá myšlenka, co dalšího by jí mohlo nahradit. Vždycky, když už to je na hranici únosnosti, vezmu Hondu na delší projížďku po mých oblíbených okreskách a zase mě to přejde. Jenže co když mi jednoho dne opravdu hrábne a budu jí chtít prodat? 

Stuttgartský brouk

Zdroj: Porsche

První možnost mi zároveň zatím přijde stále jako ta nejméně vyhovující. Už delší dobu pokukuju po nějakém Porsche, který by mi dělal radost. Jenže jsem zároveň docela náročný a nějaká Carrera s volskými oky místo světel mi prostě tep nezvedne, správné Porsche má z mého pohledu mít buď křídlo, nebo násosy za dveřmi. GT3 jsou ale fakt moc drahé, minulý rok jsem měl vyhlídlou jednu docela pěknou 997 GT3 za “rozumný peníz”, ale pořád nejsem ochotný si brát hypotéku na auto, ve kterém se nevyspím. Alternativou by mohla být 996 Turbo, která by měla být spolehlivější než Carrera díky dvakrát přeplňovanému Mezgerovi, ale taky to není žádná láce (i když stále dosažitelnější než GT3). Pěknou 996 Turbo jsem měl teď zrovna vyhlídlou v Německu, tmavě šedá metalíza, prasácky červený interiér, udržovaná a jen lehce nad milion… ale už taky zmizela. Navíc Turbo už jsou všechny auta po faceliftu, který mi přijde mnohem přitažlivější.

Zdroj: Porsche

Proč nejméně vyhovující? Mám stále za to, že jsem docela mladý na tak usedlé auto, připadal bych si v něm nejspíš dost nepatřičně, ceny servisu budou určitě mnohem vyšší než v Hondě, interiér 996 je pro mě ošklivý plasťák (ale asi bych to přežil, no… ) a hlavně – má střechu. Turbo Cabriolet je vzácnější než Coupe a obávám se, že kastle uříznutím střechy také nebude žádné terno. Navíc to nejspíš nebude ani řidičsky tak zajímavé jako Honda… no, asi budu muset holt počkat, až budu starý pán a 991 Targy budou stát rozumnější peníze. Anebo jít do Boxstera..? 

Britský sporťák se spolehlivým motorem

Zdroj: Carfarm.com.hk

Druhá možnost, která mi přijde asi nejrozumnější, je Lotus Elise. Přesněji teda S2, s 2ZZ, ideálně ve verzi s originálním kompresorem. Ano, asi bych se v tom zabil ze všech aut na seznamu nejrychleji, ale o to přece jde, ne? Elise láká hlavně tím, že jsou si s Hondou velmi podobné, jen Elise váží skoro o třetinu méně a má motor uprostřed. Mechanicky je to vlastně Celica, takže to bude levné na údržbu, jen to nesmím zbořit, to by asi dobrý moc nebylo kvůli specifické laminátové konstrukci.

Zdroj: Carfarm.com.hk

Trochu mě odrazuje ten motor uprostřed, prostě jsem zvyklý na klasickou FR koncepci vozu, a i když má S2000 motor umístěný až za přední nápravou, furt křičí přede mnou – ne za mnou. V Alpine mi motor uprostřed vůbec nevadil, naopak mi to přišlo super vyvážené a ovladatelné. Další nevýhodou je tak nějak absence (skoro) všech komfortních prvků. S autem bych pořád rád jezdil občas i každý den, když počasí dovolí, ne jen na okreskové a okruhové dovádění. V Elise prostě není kam dát telefon, kam dát doklady, kam dát věci, nic. 

Svoboda, bělehlaví orli, bílé ňůbalancky

Zdroj: Chevrolet

Nejméně pravděpodobné, protože se mi nevejde do současné garáže. Dva roky zpátky si jeden známý dovezl vysněnou Vette C5, v manuálu. Co z toho, že na ní půlka věcí nefungovala, měla vymlácený celý podvozek… byla levná a v manuálu. Kousek jsem se s ní svezl a… jo, to bych hodně rychle přišel o papíry. Nebo o život.

Zdroj: Chevrolet

Pak si před rokem kamarád vydražil zbořenou C6 a svépomocí jí dal do kupy (jako fakt, na to bych neměl nervy, skládat na malém dvorku před barákem dohromady auto). Když jsem si vyžádal po doskládání svezení, měl jsem fakt sevřený půlky strachem, jak rychle to dokáže akcelerovat a přitom dělat pořádný bordel. 

Zdroj: Chevrolet

Proč jo? Je to osmiválec, takže mě redakční amerikanofilové pochválí. Targa, takže vítr ve vlasech vánek na plešce. C6 už má stravitelný interiér, je pohodlná i na delší cesty, jede to, ideální výletnický sporťák. Levné náhradní díly, teda karosařina tradičně už tak moc ne, ale pořád asi nejlevnější auto na opravu na tomhle seznamu.

Proč ne? Je to velký, musel bych jí asi hodně upravit (podvozek, brzdy), aby fungovala tak, jak chci. Už jsem řekl, že to je na naše okresky fakt velký? 

Splašené trubky 

Zdroj: Caterham.cz

Tahle možnost mi přijde asi nejbláznivější. Caterham se mi líbí hodně moc. Jízdně by mě bavil asi nejvíc ze všeho na seznamu, jen se obávám, že je to až příliš jednoúčelová věc. Stále bych rád s autem vyjel rád i na výlet a nějaký komfort i od víkendovky prostě očekávám. 
Zdroj: Caterham.cz
Plusy? Lehké, hromada gripu, pořád tradiční FR koncepce, vánek na plešce, neokoukané, rozumný servis. 
Mínusy? Nemá ŽÁDNOU komfortní výbavu, přijde mi, že cena ojetých kusů v žádném případě neodpovídá tomu, co za ty peníze dostanu (motokáru se značkama), rozhodně bych s ním už nejel více než 400 km za den – prostě žádný delší výlet. 

Zdroj: Caterham.cz

Tak..a teď babo čtenáři raďte. Co byste si pořídili vy? Letos určitě obměna vozového parku neproběhne, čekají mě jiné vyšší výdaje, takže nejspíš ani příští rok, a za dva roky už může být situace na trhu úplně jiná než dnes, ale… nyní již víte, o čem sním, když spím. A pokud něco z mého seznamu máte doma v garáži a chcete se svézt mojí Hondou, dejte vědět do zpráv – rád se potkám a můžeme si auta vzájemně porovnat (a třeba i nějaký článek tady na Autíčkáři z toho dopadne).

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vavris Vavrisovic
13. srpna 2023, 12:07
6

Rada nad zlato - neměň... Nebo došetři aspoň dvojnásobek rozpočtu...

1. 996 - sdílím tvé pocity. Je to jistě skvělá all-round volba, ale syrovost S2K by ti imho chyběla velmi rychle. Jestli je teda cílem něco z dna Hondy zachovat... Pokud ne, Porsche je vždycky správná volba :-)

2. Budu teď asi patřit k podivínům, ale mě Elise/Exige vůbec nechytl tak, jak jsem čekal... Najel jsem v tom teda jen pár desítek km, a ano, je to ryzí a dá se tomu skrz podvozek na okresce furt stát na krku,jak to každou zatáčkou projede v absurdním tempu... Ale že bych z toho měl nezapomenutelný zážitek a říkal si "tohle strašně potřebuju" vlastně nenastalo... Možná to chce jen více času...

3. Vette je úplně jiné zvíře... Co se týče zážitků a syrovost, asi by to mohla být dobrá volba. Ale samotná sportovnost a přesnost šasi a řízení je dosti diskutabilní... Přestože po basic úpravách ta auta podávají šílené výkony...

4. Cat je boží... Když jede... Neznám nikoho, komu by Cat jezdil... Jakože dlouhodobě...všichni se s tím strašně trápí a je to prostě mrdka, která potřebuje neustálý servis...

5. Jako posun bych vnímal až něco jako R8, Cayman 981 GTS, Alpine...

6. Všecko jsem si vymyslel... S2k je krám... Dám 400 :D

reagovat
riderhenry
13. srpna 2023, 15:28
0

Naprosto souhlasím, osobně bych doporučil toho Caymana GTS. To auto má všechno - kvalita kam se podíváš, super komfort když potřebuješ, vypadá skvěle, dá se připlatit prodloužená záruka bez omezení za celkem směšné peníze. Ve srovnání třeba s F-Typem (který tu níže taky padl) je to jiný vesmír. A na okruhu je přitom jako doma. Jen teda s otevřenou klapkou už není ani v mýtě "legální" :D

Pak by mě lákala Alfa 4C a Alpine 110, ale to bych si nedovolil nikomu doporučit, jelikož bych sám nevěděl a nevím o nikom, kdo by obě ta auta řídil a mohl srovnat.

Jako zajímavý přechod z S2000 by mohl být taky Ariel Atom :)

Marek Brunner
13. srpna 2023, 17:07
0

Novější Cayman už je přes nějaký mentální limit (a má střechu). Alfa 4C je příliš drahá, to bych si radši koupil tu Alpine (i když má střechu), to mě fakt bavilo hodně i když začalo pršet...
A Atom? To asi fakt radši ten Caterham, ten mi oproti tomu přijde jako cestovní GT :)
Každopádně - jo, ta R8 by byla moc fajn, ale dost mě děsí servis a taky bych musel ještě mnohem víc přišetřit:) jen to bez střechy přijde o ten boží průhled na motor...

Radim Nemec
13. srpna 2023, 18:09
1

Ad R8 - servis jsem tu rozebiral, kdyz nemas vylozene OEM pozadavky (jako ja), tak to neni vubec zadna hruza, kdyz by's neco vybiral/kupoval, tak se klidne ozvi, skoro bych na to uz mohl kreslit diagramy. :D Akorat oproti snad vsemu krome tech Porsche je to ... no jestli na okresky, tak na velice pekne okresky. Ale tak proti gustu...

riderhenry
13. srpna 2023, 22:30
1

Marek Brunner: Hele nevím, jsou tu mnohem zkušenější (Vavris, Krab a určitě i další), ale zrovna R8 mě neoslovila snad vůbec (když se teda zohlední cena a věci kolem, samozřejmě - jinak je to úžasné auto). Ač jsem byl vždycky takový ten zarytý purista, co chce vše s atmosférou a manuálem, ideálně bez klimatizace a jen s ABS... Nějak jsem dospěl k tomu, že když už bych chtěl vyhodit (znovu) peníze za sranda auto, bylo by s největší pravděpodobností Porsche. To DNA na mě dýchlo hlavně díky tomu Caymanu GTS (a to byl navíc s PDK). Když jsem z toho na okruhu vystoupil, tak jsem byl reálně dojatý. Auto, se kterým bych jel klidně 1 000 km na jeden zátah, nebo se na něj jen díval z okna, které zároveň funguje na okruhu tak perfektně, že by skoro člověk nechtěl věřit, že je takový mix technicky možný.

Vavris Vavrisovic
14. srpna 2023, 08:52
0

Henry: Já měl krátký šolich s R8, u které proběhla RWD konverze a měla nějaký hrozný výfuk a ano, je to asi moc dospělé, ale jako posun mi to teda přišlo jednoznačně :-) Ale je pravda, že ty zážitky v dostupných rychlostech to úplně nenabídne.

krab
13. srpna 2023, 13:01
1

S2k je úžasný auto. Já jsem jí řídil prakticky jen pár desítek km, ale v hezkým úseku a užíval jsem si to. A to jsem vylezl z té 2ZZ Elise ... Ale samozřejmě, že Elise je lepší, protože je lehčí a ještě daleko víc neodfiltrovaná od silnice. Řízení bez posilovače a úzká přední kola zkrátka vždycky dělají své. To vidím i aktuální rok se starým Poršákem. A ten jsem vyměnil za tu Elise jen protože to jinak nešlo, jinak bych si jí nechal bejval taky :)

Když se tak zamyslím v tvým případě, tak bych ti Elise doporučil, ale pěkný kusy jsou dneska drahý, milion už pomalu nestačí. Ostatně na pěknou 996 C2 taky, Turbo to je v reálu od 1,5 dál, protože automat určitě nechceš. Ale přesně, to je trošku něco jinýho, to je jiná nátura než tyhle okreskový malorážky.

Kdyby člověk nechtěl mít s ničím starosti a chtěl jen jezdit, navíc s nízkými náklady, tak nepřekonatelná nabídka je dneska to BRZ / GR86. Ono to fakt jezdí hezky. Já jsem s jednou testovačkou strávil odpoledne a byl jsem v podstatě z toho velice nadšenej. V podstatě za ty prachy vs. Alpine A110, která stojí reálně bezmála dvojnásobek je to nový Toyobaru úžasná hodnota za peníze. A má to manuál a je nastavené tak, abys ho řídil ty, není to jedno z těch nových sporťáků co se řídí rychle tak nějak samo.

Cat sice každýmu sem tam zlobí, ale zas je to zážitek jako nikde jinde. A jde s tím i cestovat, jen nesmíš bejt slečinka. Ale jo, jet s tím dálku je fakt drsný, hlavně mi vadí, že nemám kam si dát levou nohu protože vedle spojky už není vůbec místo. A pak mě na tom štvala ta střecha na ty patenty nacvakávací, to jsem viděl u kluků, když jsem jim třeba pomáhal nandavat střechu, že je to opruz, chce to ideálně dva lidi a beztak to věčně nělícuje , no je to prostě úplně jinej typ auta než cokoli normálního "plechovýho".

reagovat
Marek Brunner
13. srpna 2023, 17:14
2

Toyobaru je fajn, ale - má střechu a má boxer, a na to už jsem starej, abych se bál, kdy se to vykurví...nikomu to neberu, svezení je nová generace fakt super, ale já tomu prostě už nevěřím a stejně bych radši přišetřil na zánovní A110 (i když má taky střechu, tak je to nesrovnatelně lepší svezení i za cenu automatu.
Ke Catu - já věřím, že to je boží svezení, a fakt bych se s tím už rád svezl, ale nebyl bych asi ochotný s tím cestovat někam dál než na Šumavu, i když to možná fakt je to nejlepší na řízení.

Pignon
16. srpna 2023, 16:09
1

Nechci na sebe přivolat nějaké zlo, ale mam s Catem za 2 roky 10.000km zábavných bez jediného problému..(mimo jiné po Červenkovi a najeto 60tis. km) proto mi přijde Vavrisův bod 4. až brutální.
Je to vyloženě hračka, ale nejlepší co jsem měl a i delší cesta se dá zvládnout..
Do Mýta jedu na odpolední jízdy...

krab
16. srpna 2023, 16:22
0

Ty máš koukám ten co mělo hrozně moc lidí ... vlastně osobně znám 4 majitele tohoto oranžovýho catu a ten poslední z něj udělal opravdu auto vyladěný k okruhovýmu ježdění , přičemž na začátku "kariéry" to auto fakt lítalo z Červenkou okruhy v academy závodech když to ještě bylo. A já s ním mám objeté asi dvě kola na Smyčce a jednou v Mýtě, když mi to kamarád půjčil, taky něco malinko na silnici. Tohle konkrétně byl suprovej cat ...

Obecně ty 1.6 tky roadsporty totiž fungují prý v zásadě spolehlivě, ty silnější zejména CSR to už jsou závodní auta a to už se provoz může počítat fakt na motohodiny a měl bys dělat preventivní repase.

Náhodou máš to suprový, kdoví jak to s caty bude, takovejhle roadsport nějakej s tímhle Ford motorem to bych si nechal taky líbit. A byl jsem tomu catovi blízko, akorát pak jsem v tu dobu koupil Elise a tu jsem stejně nakonec v zimě prodal po asi 3 letech, protože na nějaký svezení na okruh není bohužel čas, tak si užívám okresky a automobilový veterány. Ale ke catu se možná jednou stejně nakonec zas dostanu. Jak říkáš, delší cesta se zvládnout dá, ale má to svoje , musíš tomu trošku komfortu přeci jen obětovat. Dneska toto zkousne bohužel málodko co tak vidím kolem sebe

Pignon
16. srpna 2023, 16:25
0

Tak i Tvoje profilovka je on, ne? ;-)

krab
16. srpna 2023, 16:27
0

víš, že jo? Teď na to koukám, to je z doby, kdy jsem se sem začínal přihlašovat určitě.

Initial C
13. srpna 2023, 13:55
0

Co treba F-type?

reagovat
Marek Brunner
13. srpna 2023, 17:14
1

příliš moc cestovní GT, to bych už skočil spíš do té 911.

Vavris Vavrisovic
14. srpna 2023, 08:55
1

No... cestovní... Mi teda F-Type přijde v první řadě jako nevychované hovado, pak až cestovní, pak až sportovní... :-) Ale hledíc na zážitkovou linku, proč ne...

Wa
Wakantanka
13. srpna 2023, 17:01
0

Ak sa povie motokára na značkách, mne hneď napadne ako prvé X-bow. Ale na výlety to asi moc nebude to pravé orechové. :)

reagovat
Augi
13. srpna 2023, 17:16
0

S2000 mám přes 3 roky, a akorát se ji chystám prodávat ve prospěch STI. Záleží, co přesně hledáš. Pokud chceš zůstat u zadokolky, tak by mohlo být zajímavé nové Toyobaru, které bude perfektní na daily. Úplně bych taky nezatracoval čtyřválcovou Supru.

reagovat
riderhenry
13. srpna 2023, 22:35
0

Supra je asi zajímavý typ, to by mě nenapadlo. Toyobaru za mě cesta zpátky, v porovnání s S2000. Kromě komfortu tam nevidím žádné výhody.

Marek Brunner
14. srpna 2023, 07:37
0

Se čtyřválcovou Suprou jsem nejezdil, za to jsem se kousek svezl čtyřválcovou Z4 (test vyjde brzy), a..jako jo, dobrý, ale že bych si z toho sednul na zadek? Zvuk - meh, převodovka - meh. Víc komfortní než esko určitě, ale asi nic pro mě :)

Ju
Junior
14. srpna 2023, 17:28
1

Chodí tady občas "honziss", častěji ho jde potkat na AF.cz. Drtí R4 Supru na daily v režimu 40kkm ročně a nezdá se, že by byl nespokojenej :-) Ale na 5000 km ročně mi to přijde až jako zbytečně safe volba... :)

Vr
Vrooom
13. srpna 2023, 19:52
-2

Hm, tak to by mě zajímalo jaká ta s2000 je. Já ji měl za auto s vydechlým motorem a nic moc elektrickýn řízením a divnýma vlastnostmi na limitu?! Takový horší starý roadster toyobaru. A kolik je limit? Gt3 auto z x milionů a nejspíš astronomický provoz a pak ty ostatní 😀

reagovat
Jakub Pospíšil
13. srpna 2023, 21:02
5

Jako s2000 má pár neduhu, ale zrovna vydechlost a nijaký řízení mezi ně fakt nepatří.

Vr
Vrooom
14. srpna 2023, 08:36
1

Tak mám za to že to jede podobně jako brz a to není známé jako sprinter.
A ještě zpět k tématu. Nevím co vlastně autor chce. Ale jestli chce syrovost tak bych koupil cokoliv a předělal to na nějaký track tool/clubsprt. Tuhý podvozek, tužší silentbloky, závodní destičky, to by mohlo být dost syrové. Třeba taková M3 e90, V8 a podobná předělávka ala ty schirmer M3 z ringu, to bude syrové až až.
Prostě něco takového
https://racecarsdirect.com/Advert/Details/91927/schirmer-gt-bmw-m3-e92 (samozřejmě provozní náklady nebudou lidové)

Vavris Vavrisovic
14. srpna 2023, 09:02
2

Tak to by tě teda mělo zajímat! Vvydechlá trochu je, resp. ten výkon je v tak úzkém spektru, že ji dneska obloží kde co... vlastnosti na limitu - nikdy jsem neřídil S2000 se sériovým torsenem, ale s lamelou to bylo tak čitelné a přirozené, že se člověk úplně rochnil v tom, poslat to vratama na krajnicu... A obecně, je otázkou, jestli se dá do 0,75 mega najít intenzivnější svezení...

Marek Brunner
14. srpna 2023, 09:59
0

S2k jede možná podobně jako nové BRZ (rozhodně ne jako ta předchozí chcíplotina), ale ten motor má charakter. Na limitu umí kousat občas, jde velice jednoduše rozhodit brzdama, ale nepřijde mi to nijak zásadně záludné. Já mám teda nestandardní geo, takže možná sériová fakt víc kouše.
Tracktool není cesta, kterou bych chtěl jít, radši se jedu projet po okreskách než vymetat okruhy...

Vr
Vrooom
14. srpna 2023, 18:11
0

Vavris: v čem je problém u torsenu, měl jsem to v z4 a pohoda? Teď mám lamelu a taky pohoda.
Marek: nebudeš s tím v Mýtě? Nechal bych se svézt? :-)

Marek Brunner
14. srpna 2023, 18:39
0

Vroom: když vyjde počasí, tak samozřejmě budu :)

Vr
Vrooom
16. srpna 2023, 14:16
1


Tak tady z toho fakt není odvařený ...

Oo
Oostines
08. září 2023, 10:26
0

Tady je věc ta, že auto máme absolutně stock, vyjma běžného servisu se na autě nedělaly žádné úpravy. Výkonová křivka je jasná věc, aby byla jízda zábavnější, motor musíš nonstop držet na 7 tis. otáček. Hlavní neduh byl ale příliš měkký podvozek, menší kola a gumy s vysokým profilem. Když to tak sečtu, tak do auta dáš 150 tis. Kč a máš neskutečně zábavnou věc, kterou si na okreskách nesmírně užiješ. Poslední komentář bude k Ringu samotnému: S2K nebyla a není dělaná na jízdu na podobném okruhu, už jen z hlediska členitosti, rozmanitosti a převýšení.

Jakub Pospíšil
13. srpna 2023, 21:03
4

Měl bys koupit tu Corvette. Nejsem si jistý, zda by ti vyhovovala, ale já bych si ji tuze rád pak půjčoval :)
-
Komentář upraven 13. 8. 2023, 21:03:42

reagovat
Sa
Sato
13. srpna 2023, 21:26
0

S2000 som teda nikdy nešiel, ale predstavujem si to ako rýchlejšiu a lepšiu miatu. "Problém" výkonných áut na okreske oproti menej výkonným autám je v tom, že sa zvezenie na okreske stáva menej plynulé. Zo zákruty sa výchádza rýchlejši a do ďalšej zárkuty trebatreba brzdiť skorej. Takže sa z toho chtiac nectiac stane trochu iný druh zábavy. Niekomu to bude vyvovať viac, inému menej.

reagovat
riderhenry
13. srpna 2023, 22:33
4

S2000 je ve srovnání s MX-5 asi jako BMW 330i vs M3. Miata je v základu auto na zábavnější výletování, zatímco S2000 je ostrý roadster, který (na dnešní dobu) samozřejmě třeba trochu více ždímat, ale ten motor o tom taky je. A hlavně ta technika, na které je to postavené, je hodně zajímavá. Zatímco MX-5 je prostě lehké auto s dvoulitrem, nic moc technicky převratného.

Btw. MX-5 mám 15 let, to jen abych nebyl nařčen z nějaké zaujatosti proti tomu autu...

Sa
Sato
14. srpna 2023, 19:21
0

Díky za objasnenie, aj ked za tým zvyškom textu si ďalej celkom stojím. Nejká tá corvetta, prípadne dole postovaný 400kw Ftype a pod bude na okreske pri pokuse hladania limitov dosť o hubu, alebo žrať hodne brzdy, resp oboje :) Myslené v dobrom.

Tak ma napadá nestačil by kompresor kit pre s2000? :D

beastar
14. srpna 2023, 07:46
3

Hale asi dobrý jakože ten výběr. Jen jako kolik na to budeš mít? V zásadě údržba při řekněme tom nájezdu co děláš na té Hondě. Pojistky případně atd. To vše vyjde dost jinak na Turbo dost jinak na gt3 a dost jinak na Corvette. Co bych z toho já osobně vyhodil tak Cat. A jak tady zaznělo Supra nová? Já ji koupil a jsem s tím spokojený. Určitě lepší než držet živý starý Porsche. Teda pokud vyloženě nechceš investici víc než jezdit. Nebo nemáš na nový či zánovní Porsche. Zmiňované 997 už asi ok v takovém případě. Já vidím sám u těch starých Maserati že jako pohodička svezení dobrý. Jezdit s tím ale zábavu mě nebaví protože je to prostě starý. I když je to v top stavu pořád mám pocit že se něco rozbije. Teoreticky je to celý hezký. Prakticky bych si našetřil na nový či zánovní sportovní auto tam kam tě to nejvíc táhne...

reagovat
HeavySmoker
14. srpna 2023, 10:31
1

Pokiaľ ide o staré Porsche, v Prahe sú dve firmy ktoré vedia spraviť zo starej paštiky auto, ktoré spoľahlivosťou dorovná nové. Spravili mi takto 996tku a po 20 tisíc Km som mal 0 závad a nebojím sa to poslať k obmedzovaču alebo ísť po autobahne ako sa patrí. Marek spomína nájazd 10 tisíc za dva roky, takže je to v poriadku. Len neviem čím by si proti Honde pomohol, je to iné, je to dobré, ale nie nevyhnutne posun. A tiež to niečo málo stojí, v mojom prípade 60% kúpnej ceny auta a pri predaji z toho neuvidím dokopy nič. Pokiaľ to Marek vyložene nechce pretože je v duši strateným synom Kraba, tiež by som ho poslal smerom k zánovným autám.

beastar
14. srpna 2023, 15:06
2

A tak jasně. Já nemám na mysli servis. Jako že by na Porsche nebyl. Spíš stojí trochu jiný peníze než Honda. A 996 prostě v úplně top kondici nebude. A když jo bude ta kupní cena opravdu dost limitní. U 997 to je podobně na to je všude spoustu pěkného čtení. V hodně jazycích. Servisovat jde vše. Musíš na to mít čas a peníze. Ideálně oboje. Nájezd deseti tisíc za dva roky to láká k velkýmu sportovnímu autu. Jenže ona ta realita je trochu jiná. Mě můžeš věřit mám asi desáté takové auto. Dobře ne Porsche ale i tak sem si něco už zkusil. Proto to píšu tak obecně a popisně. Pokud by s tím prostě chtěl pár let jezdit. Bavit se je nový auto super nápad. A jako nechci nikoho ehm jakože zrazovat snů. Přechod z s2k do GT3. To je trochu jako napsat noo teď mám Fabii ale přemýšlím o S4.. Prostě nepoměr všeho. Takže to byla asi nadsázka. Koupit můžeš docela snadno druhá věc je to skutečně používat a využívat. Protože to jsou auta kde toho má dost na práci i první a velmi bohatý majitel.

Jinak jak sem psal dobrý výběr. Akorát hodně rozkročmo.

Ju
Junior
14. srpna 2023, 17:31
1

Kajel ti to zaservisuje jak vovci...

beastar
14. srpna 2023, 21:27
0

Copak Karel ten má velký kladívo. Dá do toho čtyři rány... Pogůglí

Ju
Junior
14. srpna 2023, 22:15
0

Já myslel úplně konkrétně toho démona z Počernic

beastar
14. srpna 2023, 23:44
0

Počkej ten dělá jen Jaguáry ne? :D

krab
15. srpna 2023, 19:32
1

Ne, to on myslí toho slavnýho kajla z jůtůbu, ten ladí a dovyvíjí lidem hlavně pojše, přímo gététjojky :-D

Mechanik
15. srpna 2023, 20:01
0

Krabe : že ty na toho svého prcka šišláš :-D

Ju
Junior
15. srpna 2023, 22:17
0

beastar: Jak píše Krab. Nemyslím Filipa Turka (artofperformance.cz) ale právě Karla z Počernic Mechanikovi budiž odpověď, že "kajel" potažmo reakce kraba naráží na vadu řeči pana Neffeho. Což věřím nikdo nebude vnímat jako urážku, ale "pouze" blbej humor.

A některý ty videa jsou prostě hrozně srandovní. Pánovi asi nelze upřít nějaký zkušenosti se závodama, ale celý to prostě strašlivě působí jako past na (bohatý) blbečky. Pořád tak nějak věřím tomu, že kucí v Pojše ví co dělají a nepotřebujou, aby to po nich někdo dodělávat. Myslím v ohledu nastavení těch okruhových a sportovních aut. Video o krutochipu dojetýho Cayenna je zase z jinýho soudku, prachy se musí točit a každý ráno se vzbudí blbec... :-)

krab
15. srpna 2023, 22:47
0

jo, právě, já jak viděl jméno "Kajel" tak jsem se smál, protože si z toho s pár kámoši děláme občas infantilní prdel. To je ale spíš klasika tím, že si tahle firma hraje na něco jako "český Manthey" ale přeci jen, buďme realisti, v reálu je to trošku jinak. Ale evidentně ten business kvete, takže zákazníci co tomu věří jaksi jsou...

beastar
15. srpna 2023, 23:07
1

Aha. Tak to už je na mě moc insider joke. Turka znám. Tady borce s vadou řeči ne. Chtěl sem ale napsat to stejný že jako ladit GT3 pro amatérské ježdění je trochu blbý. Protože ten řidič to stejně pořádně neocení. Zkušenosti ze závodů má dnes kde, kdo. Jako byznys dobrý to věřím že funguje. Lidi chtějí vždycky víc než má někdo další...

Vr
Vrooom
16. srpna 2023, 08:16
1

krab: tak zrovna manthey věci ti tam Kajel namontuje, to mají v nabídce. A minimálně GT porsche jsou nastavitelný i v základu, takže se s tím dá pohrát. A firem co se točí kolem úprav těchto aut je ve světě bezpočet stejně jako majitelů co ty auta chtějí upravit (viz rennlist). Je to podobný jako když si amatéři kupují špičkový horský kola, lyže, boty etc. všeobecně techniku co ani nevyužijí, ale udělá jim to radost :-)

krab
16. srpna 2023, 16:13
1

Berte to jako srandu jenom ... ale často hlavně nejde o to ty špičkový komponenty namontovat, jde o to je umět hlavně nastavit přesně tak, jak ten klient bude potřebovat. A to je alchymie .. nastavit třeba štelovatelný podvozky tak, aby to splnilo účel (traťě) na který se to ladí. Ne, já si dělám hlavně srandu z toho jak tam Kajel občas medializuje takový šílený tuning věci, ať už na ty Yarisy GR nebo třeba jak tomu týpkovi z Ukažkáru "poladil" vejfuk na jeho C63 AMG W204 a vyrobil něco co mělo fakt příšerně uřvanej zvuk, přičemž v sérii je to prostě odladěný náramně dobře. Další věci je, že třeba na ty Yarisy toho fakt moc potřeba není řešit, ale jak tu psal Beastar, lidi chtějí vždycky víc než má někdo další a často z mýho pohledu zbytečně utrácejí za něco co fakt nemusí, kolikrát je to pak i ke škodě. Ale já jsem celkem odpůrce tuningu, takže další věc , když jsi založením tuner tak prostě "musíš" :-D

Ju
Junior
16. srpna 2023, 16:31
1

Já teda Kajlovi jednu věc neskutečně závidím. Jako byznys, ne nic s autama.
Jsem se informoval, co u něj stojí nějaký základní servisní úkony.
A musím konstatovat, že pokusit se mi servis něco podobného vyfakturovat, asi bych se nejprve posral smíchy a pak jim to nezaplatil.
Předpokládám, že pro jeho cílovku je "50k běžnej servis woe, prostě musíš, sporťák víš co" ještě benefitem, na který jsou vlastně hrdí.
Asi jako kamarád, kterýmu "mění" autorizák co 30 000km kompletní brzdy na dvoulitrový naftě, protože jezdí vole ostře víš jak.
Říkal jsem mu, ať jim příště řekne, ať mu jenom přinesou ty starý. A uvidí tu paniku...
Pochopil. Nechtělo se mu do toho...

Frankie
14. srpna 2023, 09:56
0

Dosetri a jdi do Jaguar F type, kabrio. Alespoň mi teď přichází na mysl. Jen finance chybí.

reagovat
riderhenry
14. srpna 2023, 12:00
0

F-Type má cool projev, ale jinak mi přišel Cayman GTS fakt úplně jinde.

Frankie
14. srpna 2023, 12:10
0

To asi ano. Ale je to prostě něco jiného, jinde než S2000. Ale pak už toho moc dalšího na zvažování není, co by bylo sportovní, dosažitelné a zajímavé. Aktuální Z4 tu už tazatel zmínil. Lexus by byl taky zajímavý, ale nejspíš narazí na cenu a GT projev. Ještě je otázkou co by řekl na roadster od Mercedesu, ale ani tam nevidím tolik sportovnosti.
Kdysi jsem byl na krátko svezen s Pontiac Solstice. Turbo, 4 válce, dost zběsilý projev, bez střechy to je. Jen už starší holt.
Asi tohle dilema nejspíš skončí u status Quo myslím, ne?

riderhenry
14. srpna 2023, 12:21
0

Mně právě paradoxně tohle zadání přijde (v mém vesmíru) krásně jednoduché. Daleko hůře se mi vybírá rodinné MPV/SUV/auto :D Supru/Z4 jsem v podstatě taky uvažoval, ale když se nad tím člověk zamyslí víc, tak to smysl moc nedává, stejně jako u Lexusu - fajn sportovního GT, ale není to ten správný nástroj.

sheogh
14. srpna 2023, 16:12
0
reagovat
Pkr
15. srpna 2023, 14:18
0

Ahoj, já z toho co si napsal mám spíš takový pocit, že se musíš rozhodnout zda to má být nový a nebo starý auto.

Abych to rozvedl. Jestli chápu dobře, hledáš intenzivnější zážitek, ať už v rámci výkonu, emocí, přesnosti nebo čehokoliv. Což neznamená, že hledáš paušálně lepší auto než s2000 :-D

Pokud ti nevadí výletovat a občas drtit starý auto až budeš mít trenky zaražený v pr#eli, tak subjektivně si myslím že nějaký V8 hovado ti dá co potřebuješ. - vette, camaro SS, stang, jag,.
Pokud chceš starý přesný auto na hranu na okresku - e46 M3 (otázkou o kolik lepší to bude zážitek než S2000 že ano).

Já bych ale spíš odhadl z toho co píšeš, že by ti větší radost udělalo něco nového. Třeba ta supra právě, yaris GR, cayman,...neznám je, ale všchni jsou s nima spoko.

P.

reagovat
StreetPro
17. srpna 2023, 10:21
0
Pkr
17. srpna 2023, 12:08
0

:-D

Marek Brunner
17. srpna 2023, 21:32
0

Pkr: máš pravdu, sám nevím co chci :) ale nesmí to mít střechu, a to dost omezuje výběr. Osmiválec mě samozřejmě láká hodně, ale Vette prostě aktuálně do garáže nevleze, nebo vleze, ale nevylezu už já:) a zmiňované novější vozy sice fajn, ale mají střechu.

StreetPro: F20C sice vydrží dost, ale nechci jít novému motoru naproti touhle cestou...navíc by ten motor přišel o veškerý charakter si myslím.

StreetPro
18. srpna 2023, 09:21
0

Nevím, když se přeplňuje i stará NSX :-)


posunout video a volume doprava :-)

blud
17. srpna 2023, 13:31
0

Jezdím daily Nissan 370Z nismo i na sněhu, když zrovna napadne.
Možná je trochu tlustší, trochu těžší, ale za mě boží. Podvozek je tuhý, ale ne zbytečně tvrdý, takže nismo po silnici neposkakuje, ale kopíruje povrch. Gripu má na rozdávání (vzadu 285) a když se utrhne, je to krásně čitelné. Obecně je v něm hluk, když se však vytočí motor až do 7500 otáček, je to vlastně jedno. Asistenty nemá a to ESP jde vypnout tlačítkem. Daily spotřeba 14, na okruhu 36.
Bude to posun oproti S2000? Těžko říct, ale do rozpočtu se ti vleze. Kdybych měl měnit, asi bych bral Porsche nebo Jaga (protože V8). Dneska drtit okresky je téměř nemožné. Cyklisti se fakt už nas*ali všude.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer 6,2D Silverado 1988
Chevrolet Blazer 6,2D Silverado

1988 rok výroby
130 koní výkon
6 217 ccm objem

Cadillac Escalade  2007
Cadillac Escalade

2007 rok výroby
409 koní výkon
6 162 ccm objem

Chevrolet C30 Hauler - ramptruck 1984
Chevrolet C30 Hauler - ramptruck

1984 rok výroby
210 koní výkon
7 500 ccm objem

Ford Mustang 3.7,USA verze 2015
Ford Mustang 3.7,USA verze

2015 rok výroby
300 koní výkon
3 700 ccm objem