načítám data...

Autíčkářův týden: Elektrické novinky z Mnichova a jedna nečekaná hvězda

Mnichovský veletrh mobility jasně podtrhl elektrickou budoucnost. Největší hvězdou výstavy však bylo to nejobyčejnější auto.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Autíčkářův týden: Elektrické novinky z Mnichova a jedna nečekaná hvězda

Dlouhá léta jsme byli zvyklí, že každý podzim lichého roku se koná slavný frankfurtský autosalon. Frankfurt byl místem mnoha důležitých světových premiér a především domácí automobilky vždy využívaly této možnosti k prezentaci svých vizí. Dalo by se říct, že Frankfurt Messe tvořil automobilovou budoucnost. Jenže časy a svět se mění. Na posledním dostaveníčku v tomto slavném městě se odehrálo pár nepěkných událostí a protestů všelidových aktivistů za větší (či snad zelenější) dobro. Dalo by se říct, že to byl poslední hřebíček do rakve a chvíli se zdálo, že Německo, jakožto nejvýznamnější hráč na evropském automobilovém kolbišti, přijde o svůj nejdůležitější autosalon. A to by bylo vskutku mrzuté. Tyto chmury se naštěstí podařilo zaplašit a pořadatelství se chytil Mnichov, což byla pro našince možná ještě lepší zpráva, vzhledem k příznivější vzdálenosti z naší domoviny. Jenže není všechno zlato, co se třpytí. Právě proběhnuvší mnichovský veletrh mobility byl totiž poněkud jiný, než na co jsme bývali zvyklí. A hned pochopíte proč.

Hlavním tématem byla elektromobilita, což asi není ve světle posledního dění zrovna překvapení. Snad každá významnější automobilka, která byla přítomna, přivezla nějakou elektrickou novinku. A tentokrát se nejednalo pouze o tu čtyřkolovou mobilitu. Návštěvníci tak mohli obdivovat elektrické koloběžky, kola a spoustu dalšího náčiní, určeného k individuální přepravě. Festival mobility podle nové doby. Já říkal, že se časy mění. Ale teď už se pojďme podívat na to, co nás v budoucnu čeká a nemine.

Důležitou novinkou se pochlubil francouzský Renault. Ten do Mnichova přivezl elektrickou verzi Méganu s přídomkem E-Tech Electric. Trochu si říkám, jestli předchozí označení (Z.E.) elektrických vozů značky s diamantovým logem nebylo jednodušší, ale já nerozumím marketingu, takže mě berte s rezervou. Tvarově se jedná o takový nafouklý hatchback, jak je dnes zvykem, a pro začátek by měl doplnit celou stávající řadu Mégane. Nicméně vězte, že dříve či později bude právě toto klíčový model celé značky. Co skrývá pod líbivou fasádou? Elektrický Mégane využívá koncernovou platformu CMF-EV, kterou známe již ze sesterského Nissanu Ariya. O pohon se stará jeden elektromotor o výkonu 95 či 160 kW. Na výběr bude ze dvou kapacit akumulátorů o velikosti 40 a 60 kWh. Ta menší by měla stačit k dojezdu na hranici 300 km, s větší baterií byste se měli dostat až někam ke 470 km. Rychlodobíjení zvládne až 130 kW, takže byste energii potřebnou k ujetí 300 km, měli získat za půl hodiny. Potěšující je i pomalé dobíjení, které zvládne až 22 kW, což je rozhodně nadstandardní hodnota. Objednávky budou spuštěny v únoru příštího roku a první kusy by se k prodejcům měly dostat o měsíc později. Ceny zatím neznáme.

Svou vizi budoucnosti přivezl také Volkswagen. Ten se pochlubil dostupným elektromobilem ID.Life, u něhož vesele rozdával úsměvy nám dobře známý designér Jozef Kabaň. No nevím jak vám, ale mě vzhled ID.Life přijde poněkud povědomý a mám dojem, že pan Kabaň koukal při návrhu vozu k Hondě. Také vám připomíná Hondu E? Koncept ID.Life má sice do sériové výroby ještě daleko (počítá se s rokem 2025), ale jasně naznačuje předobraz menšího městského vozu. Že by nové Polo? Autíčko stojí na zkrácené platformě MEB a o pohon se stará jeden elektromotor o výkonu 172 kW. Baterie má kapacitu 57 kWh, což by mělo zaručit dojezd okolo 400 km. Pro potřeby použití asi dostatečné parametry. Nejzajímavější by měla být cena, kterou by VW chtěl udržet na hranici 20 tisíc euro. No, uvidíme za čtyři roky.

Volkswagen však do Mnichova přivezl ještě důležitější novinku. Je jí zbrusu nový VW Multivan T7. A když říkám zbrusu nový, tak to myslím doslova. Poprvé v historii totiž Multivan nestojí na základu užitkového Transporteru, nýbrž na platformě MQB, určené pro osobní vozy. Multivan je nyní podobnější, aspoň co se techniky týče, novému Caddy. Tato platforma by měla zajistit lepší jízdní vlastnosti, mnohem bližší běžnému osobáku než dodávce. Revoluční je také design, který je výrazně odlišný od stávajícího Multivanu. Podobně je na tom také interiér, který používá palubní architekturu jako osmičkový Golf. Multivan by měl být však stále králem vnitřní variability a neměl by rozhodně ztratit nic ze své praktičnosti. Pod kapotou budou výhradně čtyřválce. Z těch zážehových se jedná o 1.5 TSI (100 kW) a 2.0 TSI (150 kW). Vznětové jednotky budou zastoupeny výhradně dvouliltrem o výkonu 110 kW. Novinkou je PHEV, který kombinuje benzínovou 1.5 a elektromotor. Systémový výkon činí 160 kW a čistě elektrický dojezd by měl být 50 km, o což se postará akumulátor s kapacitou 13 kWh. Na trh se nový Multivan dostane v příštím roce a jsem velmi zvědavý, jak jej veřejnost přijme. Osobně se na něj docela těším.

Elektrickými novinkami se pochlubil také Mercedes. Ten ukázal zbrusu nové EQE, což je sedan (liftback) vyšší střední třídy. Vzhled asi nikoho nepřekvapí, vypadá přesně jako již známé EQS, které jen někdo vypral na 90 stupňů. Pod zvláštní karoserií se ukrývá jeden elektromotor o výkonu 215 kW a baterie s kapacitou 90,6 kWh. To by mělo garantovat normovaný dojezd až 660 km a to už vypadá použitelně. Uvidíme, jaká bude realita, první kusy by měly být k dispozici v polovině příštího roku.

Dalšími modely, které Mercedes přivezl, byly nový crossover divize Maybach a plně elektrické géčko EQG. Maybach asi ani nebudu detailně rozebírat, neboť jeho cílový trh jistě nebude Evropa, nýbrž čínský a také arabský trh. Zato géčko by mělo cílit na celosvětový trh. Vypadá přesně tak, jak má třída G vypadat. Je to stará dobrá kostka na kolech. Stále se tak budete moct těšit z osvědčeného žebřinového rámu a tuhé zadní nápravy. Elektromotory zde budou čtyři, pro každé kolo jeden. Převodovka bude dvourychlostní, nic bližšího však Mercedes neuvádí. Nevíme ani datum uvedení na trh, ale Mercedes na tomto modelu pilně pracuje, takže hádám, že to nebude zase tak dlouho trvat. Budoucnost ukáže.

Z pohledu automobilového fanouška bylo asi nejzajímavější novinkou stuttgartského stánku vrcholné čtyřdvéřové kupé, co není kupé. Mercedes-AMG GT 63 S E Performance. Také máte pocit, že je tam málo písmenek? Žerty stranou, to důležitější se nachází pod kapotou. Asi těžko by mohl mít v „obyčejném“ AMG GT něco něco kdokoli pocit nedostatku výkonu. V čistě spalovací verzi Mercedes vydoloval ze svého osmiválce celých 640 koní a 900 Nm. Dynamika tohoto čtyřdveřového kupé s pěti dveřmi byla už tak naprosto drtivá. Jenže Němci si řekli, že to dokážou ještě lépe, a proto k osmiválci přidali elektromotor. Výsledkem je děsuplných 843 koní a 1470 Nm. Uff. Sprint na stovku zvládne tohle monstrum pod tři vteřiny a ručička rychloměru se zastaví na číslovce 316 km/h. V „rodinném“ liftbacku. Slušný, tohle asi dokážu ocenit. Plug-in hybridní systém je zde opravdu čistě kvůli zvýšení výkonu, elektrický dojezd pouhých 12 km tak ani nemusí vzbuzovat žádné velké úšklebky. Na trh by se měla novodobá „Rudá svině“ podívat v příštím roce, cenovku však zatím neznáme.

Kdo by to ještě před pár lety řekl, že patrně nejzajímavější novinku na německý veletrh přiveze rumunská Dacia. Novinka nese jméno Jogger a už teď je jasné, že to bude hit. Dacia dobře pochopila, že klasické kombíky a rodinná MPV jsou na ústupu. Proto nový Logan už nedostane variantu MCV a velkoprostorové Lodgy skončí též. Místo obou dvou však zaujme právě Jogger, který představuje zajímavého křížence mezi MPV a kompaktním kombíkem. Vzhledově navazuje na příbuzné Sandero, se kterým sdílí platformu CMF-B. Jen taková vsuvka, také vám zezadu připomíná Volvo?

Do 454 cm dlouhé karoserie si můžete objednat pěti či sedmimístnou specifikaci. Vnitřní prostor je velice dobře obestavěn, takže se i do třetí řady vejde normální člověk (byť asi spíš na kratší cesty). V pětimístné konfiguraci pak nadchne zavazadlový prostor, který přesahuje 700 litrů. Robustní vzhled podporuje i vyšší světlá výška, která činí rovných 20 cm. Na začátku budou k dispozici dva motory. Respektive jeden, litrový tříválec, ale ve dvou verzích. Ta základní má mít 81 kW a 200 Nm. Ekologičtějším zástupcem s nižšími emisemi bude varianta na LPG. Ta bude mít 74 kW a dvě velké nádrže na pohonné hmoty (50 l na benzín a 40 l na LPG) což dohromady zaručí dojezd více než 1000 km. Za da roky pak do nabídky přibude i hybridní pohonná jednotka, díky které by se Jogger měl stát tím nejdostupnějším rodinným hybridem na trhu. To nejdůležitější, cenovku, však Dacia dosud neodhalila. Obvykle dobře informované zdroje však hovoří o tom, že by se základní cena měla vejít pod 400 tisíc korun, což by bylo super, vzhledem k tomu, jak rostou ceny nových vozů. Jo, tohle Dacia trefila dobře.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ch
Chochin
16. září 2021, 06:57
0

Ja viem, ze pokorok sa zastavit neda, ze elektromobilita nas neminie, ale ked si citam o novinkach z kategorie elektro aut, tak si pripadam podobne ako keby som cital popis domácich spotrebicov :-) Ludia to prijmu.. casom.. za par rokov mozno nebude ina moznost. Zvykne si kazdy, len teraz je take obdobie prechodu zo spalovacich na elektricke a sam na sebe pozorujem, ze tieto novinky nehltam tak, ako kedysi, ked automobilky prichadzali s novinkami, pohananymi spalovacimi motormi a zaroven v dobe krizencov sa uz pomaly nevyznam ani v portfoliu jednotlivých znaciek, tak ako kedysi davnejsie

reagovat
Vavris Vavrisovic
16. září 2021, 08:00
8

Jako přiznávám se dobrovolně, že mi už totálně ujel vlak a já vlastně ani nevím, co která automobilka vyrábí.

M P
16. září 2021, 09:20
0

a není ti líp? :D

beastar
16. září 2021, 11:21
7

Mě už to taky moc nezajímá. Zajímám se čistě už jen o luxusní ojetiny. A ty novinky jako pro přehled znám, ale že bych se těšil až se s tím svezu, nebo až si to někdo koupí abych to viděl na silnici. Tak to kurva ani omylem.

Pochtli
16. září 2021, 19:47
2

Auto se bohužel stává obyčejným spotřebičem..

Vavris Vavrisovic
16. září 2021, 21:21
0

No hele ho, Beastar žije, vzýval jsem ho v blogu a už je tu :D

Kuře
16. září 2021, 21:47
0

Teda, když sem bístův návrat zaregistroval já s asi 14ti denním zpožděním, myslel sem si, že sem fakt jako hodně zaseklej...

Ale teda Vavris zbořil všechny meze;D

fr
frite
16. září 2021, 21:50
2

99 % aut co se reálně doteď prodávalo byli taky obyčejné spotřebiče. Jenom řádově dražší než ledničky a pračky. Prostě průmyslový výrobek který musel splňovat nějaké legislativní požadavky co fabrika vyrobila aby uspokojila spotřebitele a něco vydělala.
A to 1 % automobilové šlechty nad kterou slintáme nabídnou i EV.

beastar
17. září 2021, 00:05
0

Vavris: Ty kluku jeden, tak v blogu? To ani nevím, ale to je teda pocta. Fakt je ten jak píše Kuře, že přispívám občas asi dva týdny. To je jedno věci se mění. Naštěstí furt můžeme sednout do těch starých mrdek a povozit se. Jen bohužel už ubývají i místa. Projel sem o dovolené svou super luxusní QP asi 6 zemí. A místa kde jsem si fakt užil výkon a vůbec to auto... To bych spočítal na prstech jedné ruky. A to je to jen velký sedan. Představa že si někde na skutečných cestách užiju 911 turbo se rovná skoro 0. Super no že kluci testují novou gt3 na Šumavě, ale to je reálně prostě už jen takový to jdeme si tam zajezdit. Kde jsou ty časy když sem lítal do Udine za 7,15h s klidem:))

Vavris Vavrisovic
17. září 2021, 13:50
0

Východ? Balkán? Tím směrem to ještě půjde, ne?

Kuře: No jo no, když já fakt nečtu skoro nic poslední dobou...

beastar
19. září 2021, 22:15
0

No jo Balkán. Když už jsou rozumný silnice je na nich obrovský provoz. Zbytek žalostně rozbitý. A když už se něco postaví, tak je to úsek pár kilometrů. Nebyl jsem třeba v Albánii, nebo v Montenegro, ale co tam slýchám ráj milovníka apexů to asi nebude.

Vavris Vavrisovic
20. září 2021, 08:12
0

No třeba Rumunsko mi přišlo dost dobré..

togi
16. září 2021, 08:15
0

Jak si v poslední době stojí dacie co se spolehlivosti týče? Nebudu lhát, o Joggerovi přemýšlím, protože jiné velké auto už v podstatě není :( Potřebuju co největší kufr a na bazarech už je vlastně jen S-Max a Galaxy...

reagovat
Be
Beran
16. září 2021, 13:42
0

Taky me zaujala. Ale nevim jak na tom bude s bezpecnosti. Nemyslim elektroblbiny, ale ciste vysledky crashu. Sandero moc nezazarilo a pokud to jenom preberou na tezsi jogger tak to bude bida.

bitner
16. září 2021, 14:30
1

Nevim jak soucasna produkce, ale Sandero Mk I 1,6: 125 tkm a 10 let = prevodovka na odchodu.
Logan 1,2: 6 let a 107 tkm = tesneni pod hlavou KO, 2x vytekle servo kvuli jakemusi cidlu.
Moje dalsi auto snad bude Zigul...

Be
Beran
16. září 2021, 15:08
0

To zadna slava. To jsou prevzate renaulti motory a prevodovky nebo si je dacia upravovala sama?

bitner
16. září 2021, 15:12
0

Motory jsou od rencka, prevodovka netusim. No ale ta 1,6 ma brutalni vykon 62 kW a 130 NM kroutaku, tak se nedivim, ze sem to po 125 tkm ustval :-D
Poslednich par mesicu se me ta auta snazi presvedcit, ze za nic nestoji.

ro
rock
16. září 2021, 19:03
2

No tý jo... ve 125 tkm byly všechny moje auta teprve tak akorát zajetý a do nejmíň dvojnásobku jsem o nich vyjma oleje a spotřebáku ani nevěděl.
A to se říkalo Fordem tam a vlakem zpátky...

bitner
16. září 2021, 20:19
2

Místo jogger bych vzal berlingo. Nebo rifter, podle aktuální ceny. Pokud to musí být suv, tak tivoli grand.

Kuře
16. září 2021, 21:50
1

Moje další auto snad bude žigul...

Bitner já tě asi budu mít rád:D

fr
frite
16. září 2021, 21:56
0

No s tím žigulem si pomůžeš. Půlka z nich jsou přeznačkované Dacie a ta druhá původní produkce ruského průmyslu včetně jejich smyslu pro detail a komfort.

togi
17. září 2021, 06:15
0

než berlingo nebo rifter jsem spíš uvažoval o Caddym... SUV nechci. Já potřebuju vyhrát soutěž o nejvíc převezeného vzduchu :D Mám to kvůli psovi. Když jedu na výlet někam se psem, tak dám do kufru přepravku a tím jsem skončil

bitner
17. září 2021, 09:00
0

frite: no ja vim no, ale kdyz me uz pomalu dochazi napady. Soucasna Dachna uz je taky narvana picovinama, navic je to osizena mrdka i co se tyka bezpecnosti https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/nehoda-libinske-sedlo-celni-stret-predjizdeni-auto-ridic.A210910_123656_budejovice-zpravy_khr
Zigul ma sice zdechlou, ale furt atmo neprimovstrik jednasvestku, nema radar, nema start stop. Nicmene s dostupnosti toho ruskeho zazraku je to na levacku. Bud do Vyskova a zaplatit klukum za dovoz z Blavy, nebo se do te Blavy vydat sam a obehat si DPH a prevozni kokotiny.
Mel sem si v 2015 kopit Roomstera za 260 nebo kolik to tehdy davali. 1,4 16V 63 kW, dal bych to do LPG a treba by byl klid.

Pochtli
17. září 2021, 09:30
0

Bitner: To už je dost smutný, když už i fanda značky uvažuje nad něčím jiným, než nad dáčkou.

sp
spooon
17. září 2021, 09:40
0

Já myslel, že odpověď na otázku jaké jednoduché auto dnes koupit je Fiat tipo.nebo to už taky neplatí?

bitner
17. září 2021, 09:44
0

Tipo uz je taky jenom v primovstriku. Navic tam je jeste vic debilovin nez v Dachne.

bitner
17. září 2021, 09:47
0

Jeste mozna i30 1,5 - "assistenti" tam jsou, ale aspon to ma neprimovstrik, i kdyz dva vstrikovace na valec znamenaji, ze uprava na LPG bude asi taky docela vyzva.

bitner
17. září 2021, 09:54
0

Tohle je pro me totalni deal breaker:
Asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích LKA a sledování únavy řidiče DAW
Autonomní nouzové brzdění FCA včetně varování před čelním nárazem FCW s detekcí chodců
ISG - stop & go systém

beastar
17. září 2021, 11:20
0

Když nebudeš řešit LPG, Tipo je pořád dobrý a těch aut je daleko víc. Akorát prostě obyčejný člověk ať už to je cokoliv pokud bude chtít nové auto. Bude muset o třídu níž. Takže žádný oktávie do každé rodiny. Spíše prostě kompakty a mini auta, která už vlastně mini nejsou. Prostě jsme si celý bohatý svět v devadesátkách zvykli že si kupujeme lepší auta, protože to šlo. Ono to ještě pár let půjde. A jako sorry asistenty sem měl před lety v Q50, nebo ML, nebo GL to jako není dávno nic z posledních let. Zbytečně to hrotíš do extrému Bitnerovic.

bitner
17. září 2021, 11:26
0

Mels asistenty v autech, ne v osizenych mrdkach, kam se narve ten nejvetsi sunt. Kterej pak prekvapive nefunguje.
Zrovna slintam nad timhle: https://www.sauto.cz/osobni/detail/skoda/roomster/18867703
Jedno z poslednich aut pro plebs.

beastar
17. září 2021, 11:39
0

Máš pravdu srovnávat Q50, nebo nedávné Mercedesy s tím, co dnes běžně dávají do Dacie, nebo malých Korejců fakt nejde. A pravdou je i to, že když to funguje ledabyle je to k ničemu a život to fakt otravuje. Roomster je fajn jedna z mála škodovek s nápadem. Kamarád ho měl moc let na rozvoz dortů jako jedno z aut ve firmě zrovna v LPG. A co vím, tak i když teď v jeho konci měli možnost řidiči jezdit těmi novými (hnusnými sráči) Partnery a Proacem, tak si často tuhle olítanou škodovku brali. Možná ho ještě mají ale spíš ne.

S těmi motory bych to úplně neprožíval ona 1.4mpi případně ta 1.6 jsou taky dost sračkový motory a ani to nejede. Proto říkám jak nebudeš řešit LPG hned je větší výběr. Každopadně jako před lety už to nebude. Taky mě sere že CNG a LPG zabíjí posraný EV. Nakonec to LPG si při nejhorším vrazíš i do Mustanga, nebo RAMa jezdíš...

Leo29
16. září 2021, 08:29
-1

Možno by sa zišlo popísať aj to množstvo čínskych modelov (špecialne elektro) ktore sa na IAA vystavujú a v dohľadnej dobe zaplavia európsky trh. Toto bude veľmi pravdepodobne veľká konkurencia pre EU automobilky a potenciálny problém do budúcna.

reagovat
Ch
Chochin
16. září 2021, 09:03
-2

Suhlasim. v 2017 som mal tu cest navstivit Shanghai a co si tak pamatam, uz vtedy tam ludi do prace bezne zvazali elektroautobusy, co sa tyka skutrov, za dva tyzdne môjho pobytu som videl mozno 2 alebo 3, so spalovacim motorom, inak komplet vsetko v elektrike, vela hybridov aj elektroaut, a v Antingu, co je cast Shanghaja, kde je Industrial park, nazyvany aj Auto town, uz som vtedy videl dokonca aj autonomne vozidlo v premavke, bez vodica.. ako testovacie.. ale aj tak... su pred nami

Grand Admiral Thrawn
16. září 2021, 20:53
0

Chochin: To, co jsi viděl, byla vesnice vybudovaná na počest křižníku Potěmkin, oni totiž soudruzi cizincům nic jiného ani neukazují. A co se týče toho autonomního vozidla, tak Tesla vydala první verzi Autopilotu už v roce 2014 a první pokusy na západě probíhaly už v 90. letech.

Galveston
16. září 2021, 12:18
-1

"Největší hvězdou výstavy však bylo to nejobyčejnější auto." Tento výrok hovoří za vše. Kdo je zvědavý na novinky, na které nikdy nebude mít dost peněz? Nedostupná auta jsou k ničemu. Nemusí se ani představovat. Jediné rozumné auto je to, které si může dovolit dost lidí, aby se je vyplatilo vyrábět. Bohužel, trend posledních let je paradoxně obrácený. Automobilky se vrhly na produkci aut, která si může dovolit málokdo. Padla tu zmínka o Číně a jak tam ta elektrika funguje. Fajn. Jenže Čína je brutální diktatura! Z ní si fakt příklad neberme. To, co v EU předvádí chlapci z Evropské komise, je ale pokus o podobnou diktaturu. No nic, já bych měl nápad, co takhle uspořádat veletrhy ojetých vozidel? A hned by vyšlo najevo, o co reální lidé reálně stojí.

reagovat
Ch
Chochin
16. září 2021, 13:21
0

funguje, mozno relativne, neviem. vo velkomestach urcite. a ako bolo spomenute, je tam brutalna diktatura, ale bohuzial sa v tomto u nas EU inspiruje.. teda aspon sa mi zda...

Jimi
16. září 2021, 12:30
0

předobraz utěšené budoucnosti od nevolených zástupců EU... našli jste se?

reagovat
M P
16. září 2021, 13:14
3

joo, ten týpek na tom gravel biku nahoře vypadá docela spokojeně, našel bych se

Ha
Hansoff
16. září 2021, 13:39
2

Všimli jste si, že ty autonomní samohyby jsou prázdný?

bitner
16. září 2021, 14:35
1

Nedavno jsme se s deckama bavili, co vsechno bude na elektriku. Od aut jsem se pres letadla, lode apod. dostal k velrybam a nakonec i kravam. Kravy musi byt taky na elektriku! Bo vypoustijou strasne moc metanu!

kotzitzaq
16. září 2021, 14:57
2

Ale ten gravel je evidentně sdílenej (minimálně s tou paní níže).

Sa
Sato
16. září 2021, 16:41
0

Co ten bezici robot? Ten nekoho dopravuje?

HeavySmoker
16. září 2021, 17:59
1

Nikdy som nebol na naozaj veľkom autosalóne a veľmi ma potešilo že časovo aj vzdialenosťou by mi to tento rok do Mníchova vyšlo. Ten plagát ma demotivoval tak že som šiel radšej do Porsche múzea. A celkom ma to mrzí, pretože v podstate ma ani elektro nejako neuráža, ale tieto sračky o udržateľnosti a veselej zdieľanej budúcnosti čo sa na to nabaľujú mi robia ťažko na žalúdok. Asi som svoju šancu nadobro premeškal.

ro
rock
16. září 2021, 19:00
1

A navíc je ten gravel baterkovej :-(.
Na závodní tempo už mne zdraví nepustí, ale dokud nohy dokážou otočit klikama, tak si na kole na ten kopec vyjedu za svoje.

beastar
17. září 2021, 00:11
0

Sato: Ten robot je kurýr asi mesík. Právě běží někam, někomu dát hrozně důležitou zásilku. Třeba plechovku piva z obchodu se speciálním povolením na prodej alkoholu. S dopravou 66 kreditů.

Ch
Chochin
17. září 2021, 07:16
0

HeavySmoker: s tym Porsche muzeom si urobil urcite lepsie. Este sa urcite oplati zajst aj do muzea Mercedes a relativne nedaleko je perfektne múzeum v Sinsheime, kde su auta, lietadla a rozna ina technika. myslim ze namiesto týchto vystav mobility a nadhernej veselej eko buducnosti bude prijemnejsie zajst si do muzea a zaspominat na lepsie casy...

Pochtli
17. září 2021, 09:32
0

Zvláštní, všechny samohyby jsou "futuristicky" laděné, jen kolo je "trapně" stejné. Kde udělali zelení soudruzi chybu?

ro
rock
17. září 2021, 10:27
0

Pochtli:
Dobrej postřeh :-), dokonce tam dali jakousi lowcost verzi s přehazovačkou, do města vysloveně nevhodné řešení. Vůbec se v té scéně neorientuju, ale nemohlo mne minout, že existují tucty různých studií, od nezávislých designérů přes výrobce kol po automobilky (Audi, Porsche, Tesla atp). Každá z nich, i ty 10 let staré, vypadá proti tomu z plakátu jak z jinýho světa.

beastar
17. září 2021, 10:33
0

Kolo vynález nového světa. Koukám že taky budeme hodně běhat to mi nedělá problém. Když ale vidím nejen v ČR tu tělnatou populaci, tak nevím, nevím. Jestli comrades zařídí dvoudenní pracovní týden a mzdu pro všechny bude to ok.

bitner
17. září 2021, 10:56
0

Vite jak kluci. Me strasne "bavi", jak na jedne strane je ten nas kapitalisticky zazrak postaveny na tom, ze polovina populace auta primo nebo neprimo vyrabi a vsichni to kupujeme (protoze tak je to spravne, kazen musi byt - aspon 1 nove auto za 5 let) a na druhe strane ses ten nejvetsi hajzl a zmrd, co tim svym autem otravuje zivot vsem okolo. Uz by si meli vybrat. Neni mozne stavet ekonomiku na jedne jedine veci a zaroven se tvarit, ze prave tahle jedna vec muze za vsechno a je potreba ji zlikvidovat (k cemuz smerujeme).

kotzitzaq
17. září 2021, 11:16
1

Kolo už je vyřešený - Němci mají alternativu, kde pedálama roztáčíš alternátor a drátem se to žene do motoru v zadním kole. Má to sice pár kilo navíc, ale zase v ideálních podmínkách je účinnost “jen” o 5-10% horší, než klasika s řetězem. Pokrok holt nezastavíš...

beastar
17. září 2021, 11:49
1

Ano tohle mě taky baví. Ideologicky postavené světlé zítřky na kole a čisté město s dětmi. Z dálnic pomalu pěší zóny. Mimo to že ta auta půlka populace vyrábí. Když teda zrovna nevyrábí ta zatracená letadla, kterými přece lítat nemusíme ne. Jako by to bylo jen o dovolené v Egyptě. Pokud vím letecká nákladní doprava kvete a jako jediná roste a slušně vydělává v oboru letecké dopravy. Stejně tak ty kamiony oni jsou zlé, ale jaksi nám vozí to zboží do těch narvaných obchodů. Kde si kupujeme ty mobily, hadry, žrádlo a podobně. A jak správně píše Bitner kázeň musí být to by nešlo budovat hen ten kapitalismus a demokracii, bez výroby a nákupu. Nakonec relativně svobodný trh mají i v té zlé Číně, nebo démonickém Rusku.

Proč asi? Takže já marně čekám až nám soudruzi z Bruselu vysvětlí až se tam propracujeme, co teda bude. Trochu mi to přijde jako v jednom hodně starém filmu, co jsem viděl. Bylo mi tak 12. A tam takový správný bodrý pražský komunista vyjede mezi dělný lid na venkov... A začne rozdělovat Úkoly jak je třeba zbudovat ten socialismus aby teda byl ten komunismus. A bába na něj čumí v šátku a pronese... Panáčku vy snad v tej Praze už ten komunismus máte, že to vidíte tak snadno... Půlka ekonomik silných v EU stojí na autech a strojírenství a MY to zrušíme. Už jen čekám kdy začneme Gripenama rozhánět mraky aby pršelo. Ať mi nikdo nevykládá´že přechod na EV bude EASY když teď není z čeho vyrábět ani konvenční auta. Dokonce ani lednice... Tak jestli jsou ty světlý zítřky, že budeme mít holý prdele a chodit pěšky. To už tady jednou bylo a nakonec to všechny sralo. Opravdu se nedivím, že pak lidi tíhnou naopak k pravicovému extremismu, protože tahle parta co teď táhne Evropou to je čisté ZLO. Amen.

bitner
17. září 2021, 11:56
0

LOL, lednicku sem ted taky shanel a byl to ocistec. Mesic cekani (Rychlart vedel uplny hovno, kdy to jako bude), tak sme nakonec prihodili Masaryka s Bozenou a vzali nejakym zazrakem se objevivsi 1 (slovy jeden) kus, co se tam objevil.

ma
martinw
17. září 2021, 12:22
0

Nereste prosim tolik EV a dopravu. To je takova ta medialni mrkvicka za kterou mame jit a resit ji neustale. Energetiku jak je videt nezmenime tak rychle a bez levne energie 24/7 jsme absolutne v hajzlu. Klasicke politicke prani a stret s realitou.

Kecy o komunismu tomu moc nepomahaji - nasi potomci jsou evropane uz to neni ten stary svet kdy jsme si natahli draty na hranicich a bili jsme se do prsou ze jsme cesi ...to uz je pryc, puste si film pro pametniky ! Vy ostatni se ucte jazyky a premyslejte jak Green Deal vyuzit, nemecko nas tahne cela desetileti ekonomicky kupredu a pokud se rozhodli skocit do nejistoty green dealu tak my nemuzeme stat a cumet, holt musime take. A jako cela evropa si musime zvyknout ze Cina nas nepotrebuje, my potrebujeme je a podle toho se musime v dalsich letech zaridit a alespon tu 1 tovarnu na cipy by bylo opravdu hezke mit jestli nechceme byt takovy ten vymirajici skanzen kde driv bylo lip.

beastar
17. září 2021, 17:35
3

Martinw: Taky názor no. Do jisté míry pravda. Vůbec to ale není o tom jestli se cítím jako Evropan nebo Čech, nebo co. Máma je Čech, táta Ital. Mám byt v Praze a Baselu. Umím čtyři jazyky. A Česky. Z toho ve 4 se domluvím fakt dost dobře. S gramatikou je to horší. Zatím sem nepřišel jak ten green deal využít aby mě to bavilo. Až na to přijdu založím startup.

Kecy o komunismu padnou na současnou podobu jako ulitý. A to ať volíš v té naší pidi zemi kohokoliv. Mimochodem o té ekologii nebasnime my a ani média zas až tolik, ale právě EU a prostě politici. Ti to vymýšlejí. Euro normy a tak dále. Čínu potřebujeme a Čína zase celý svět. Jsou to spojené nádoby. Stejně jako Rusko a plyn. Zjednodušené fráze co si použil ty ve smyslu oni nás nepotřebují. To je také velký nesmysl. Možná by si mohl začít myslet jako Evropan tedy... Nic ve zlém.

Pochtli
18. září 2021, 22:49
1

Takhle to dopadá, když tomu velí zelení bezmozci - zavírají se stabilní a výkonné jaderky, ale autíčka na baterky tlačí dál, protože si myslí, že to větrníky a solárka utáhnou..

ma
martinw
20. září 2021, 08:31
0

Bestar: Taky jsem si rikal jak je svet jako spojene nadoby, ale kdyz si poslechnu jak v Cina nebo Indie muze behet nekolika dni zakazat pusobeni libovolne firmy napr. Mastercard :) tak to uplne nevypada ze jsme tam potrebni a zadani > https://www.info.cz/podcasty/insider-podcast/codr-ruzicka



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Brougham  1988
Cadillac Brougham

1988 rok výroby
103 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Ranchero Ranchero  GT 1977
Ford Ranchero Ranchero GT

1977 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Chevrolet Apache  1957
Chevrolet Apache

1957 rok výroby
140 koní výkon
3 850 ccm objem

Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited 1990
Jeep Cherokee XJ 4.0 Limited

1990 rok výroby
169 koní výkon
3 956 ccm objem

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem