načítám data...

Autíčkářovy tipy na letní dovolenou

14. února 2017, 07:22 55 komentářů Adam Forman TopX

Plánujete dovolenou, ale nudí vás resorty? Toužíte po benzínem provoněných exotikách na čtyřech kolech? Víme kam vyrazit!

zobrazit celou galeriiTopX: Autíčkářovy tipy na letní dovolenou

Jestliže si v létě chcete užít příjemnou dovolenou a rádi byste se vyhnuli vysokým cenovkám sezónních zájezdů, je třeba začít plánovat již nyní. Ačkoliv dobrodruhové jistě počkají na last-minute, čtenáři se závazky musí pečlivě naplánovat termín, zajistit si dovolenou u zaměstnavatele a obstarat hlídání pro děti a domácí mazlíčky. Jak vyrazit za automobilovými zážitky když drahá polovička nechce o závodních tratích ani slyšet? Stačí zkrátka odletět někam, kde potkáte poklady na čtyřech kolech doslova na každém rohu. Spousta automobilových rájů nabízí nejen podívanou na výjimečné stroje, ale poblíž poskytnou vyžití i plážovým povalečům, nakupujícím paničkám či kulturu hltajícím ratolestem.

Tokyo                                         

Hlavní město Japonska je nejvíce zalidněnou oblastí na světě a v útrobách betonové džungle skrývá zábavu pro každého návštěvníka. Tradiční kultura se zde snoubí se samozřejmým přístupem k moderním technologiím. Je libo automatizovaná parkoviště, či  záchody s větší výpočetní kapacitou, než  stroj, na kterém vznikl tento článek? Na své si přijdou milovníci divadel noh kabuki a ti, co nehoví tradicím, ocení čtvrť Harajuku zaměřenou na mladou módu, novátorskou hudbu a k dokonalosti dotažený cosplay. Nejlákavější je kulturní šok, který nutně utrží každý Evropan poprvé navštěvující Japonsko. Stejně tomu je u vášnivých autíčkářů. Budete rádi, když poznáte pouhou promile roztodivných povozů. Nejoblíbenější jsou samozřejmě motorky a titěrná kei-cars. V nóbl čtvrtích může šťastlivec zahlédnout klasickou evropskou aristokracii. Nebyli by to však Japonci, kdyby vše nechali v sériovém stavu. Ve městě, kde na každý kilometr čtverečný připadá přes šest tisíc lidí, je důležité se odlišit. Supry, 180 SX (opraveno-díky Aleši za bystrý zrak)Miaty (ehm, pardon, Eunos Roadster) čekáte, přesto vás svými šílenými úpravami pokaždé dostanou do kolen. Mě pokaždé nejvíce zaujmou hlavně historická vozidla. Dědečkové, kterým by se v našich končinách dostalo nejlepší péče a ‚numbers matching‘ láskyplné renovace v Tokiu šlehají plameny z výfuků a honosí se okázalými bodykity.

Nejšílenější věci se ale dějí na vrcholu potravní pyramidy. Kde jinde než v Tokiu byste hledali prestižní tunerskou scénu značky Lamborgini? A teď nemluvím o trapně decentních úpravách od Mansory. Japonští hoši mají svérázný styl a tak se Diabla a Gallarda honosí chormovými foliemi, neonovým podsvícením podvozku a oslňujícími pásky LED na všech myslitelných místech. Zcela šílené barevné kombinace doplněné o rave soundtrack navozují nejdivočejší trip aniž by bylo třeba shánět LSD. Pokud to s láskou k automobilům myslíte vážně, nesmíte na cestách po hlavním městě vynechat jeden z četných srazů podobně smýšlejících mladíků. Nemusíte se toulat jen po zavřených podzemních garážích. Srdce nadšence zaplesá i nad těmi nejobyčejnějšími užitkovými vozy a příměstskými přibližovadly. Jen pozor na místní policii. Ve vašem oblíbeném filmu sice říkali, že auta jedoucí nad 180 kilometrů v hodině ani nezkoušejí stíhat, opak je však pravdou. Na odstavných pruzích číhají nehezky nadopované Nissany Skyline GT-R, připravené uzemnit jakýkoliv náznak nelegálního závodu. Takže na co ještě čekáte? Není to sice dovolená z nejlevnějších, ale jednou za život se zvládnout dá. A do té doby se zabavte třeba sledováním animečtením o redakční Japonce.

Dubaj

Jestliže jsem předchozí odstavec zakončoval steskem nad cenami zájezdů na Honšú, u Spojených Arabských Emirátů otázku peněz raději vynechám úplně. Jestliže se musíte ptát, kolik co stojí, pak na Dubaj raději zapomeňte. Tady se jede ve velkém stylu a přijet do hotelu bez geparda na vodítku je považováno za faux pas. Velký důraz dávají Arabové nejen na to, s kým přijedete, ale zejména v čem. Potkat na ulici Ferrari je asi tak výjimečné, jako střetnout se na Wilsonově nádraží s bezdomovcem. Exotické supersporty jsou všude. Není divu. Koupit si ojetý skvost z Modeny je zde levnější, než vlastnit dům. Na ulicích se mladí potomci důležitých šejků snaží zaujmout tím nejdražším, a nejvýjimečnějším, co kdy spalovalo benzín.

Jestliže vás již nyní láká změřit schopnosti s cháskou za volantem půjčené Zondy, pak doporučuji se vyvarovat místním strážníkům. Šáría naštěstí nepřikazuje useknout pravou nohu každému, kdo nedodrží maximální povolenou rychlost v obci, ale i tak na cizácké hříšníky nepohlíží shovívavě. Aby uličníkům v tátově supersportu stačili, pořídili sobě policisté několik nadprůměrně rychlých vozů. Z Japonska převzali pod svá křídla nejvýkonější specifikaci Nissanu GT-R, která zlé hochy v ulicích skutečně nahání. Spíše na okrasu mají mezi služebáky i nejrychlejší bochník chleba pod sluncem (označení patentováno Autíčkářem) v podobě Bugatti Veyron. Pokud se vrátíme do řad ostřílené stíhací jednotky, pak se musíme obávat i hlídkujícího Lamborghini Aventador, nebo praktického hatchbacku doprvní policie v podobě Ferrari FF. A protože Arabové nejsou včerejší, mají ve svých řadách elektromobily od BMW. Praktické přibližovadlo i3 poněkud zastiňuje nepříliš ekologická, ale královsky zábavná i8 . Mohlo by se zdát, že k provokaci místních švestek je kromě úchvatné podívané ještě jeden důvod. Stačilo by zmizet supersportům do pouště například s Mercedesem G63 AMG 6x6. Bohužel i na tento případ jsou strážci pořádku připraveni. Nevyhnutelně by vás pronásledoval Brabus G700, který by těžšímu sourozenci nevyhnutelně zatopil i v rozpálených píscích nekonečné pustiny. Zoufáte, že na takovou dovolenou nikdy nenašetříte? Stačí se cestou do Tokia ulít na několik hodin na přestupní stanici, kterou bývá právě Dubaj. Už jen obhlídka místního letištního parkoviště rozhodně bude stát za to.

Havana

O amerických klasikách na ostrově svobody slyšeli i lidé motorovým olejem nepolíbení. Jak se ale stalo, že doprava hlavního města Kuby zamrzla v minulosti? První náznaky problémů začaly na začátku roku 1958. Kuba byla vedena autoritářským režimem Fulgencia Batisty Zaldívara, avšak za nitky ve skutečnosti tahal americký kongres, řízený ropnými společnostmi. Svobodu na ostrově určovaly zájmy vlastníků rafinerií a lid měl po krk loutkové vlády a urputné dřiny pro cizí pány. Proletariát se dožadoval vyšší životní úrovně, demokratické vlády a bezplatného zdravotnictví. Pracující lid, bandy krvežíznivých hrdlořezů a spousta nejchudších, kteří neměli co ztratit, se postupně probojovali až do hlavního města a svrhli tyrana. Jenže Castrova vláda potřebovala na udržení kontroly nad ostrovem zmítaným občanskou válkou zbraně. Hodně zbraní. Američané, otrávení sesazením oblíbeného diktátora odmítli pomoci a tak se Kubánská komunistická strana obrátila na velkého bratra. V dnešním ohledu asi nebyl moc dobrý nápad hledat podporu u sovětů, avšak oni jediní byli ochotni poskytnout zbraně, ropu rafineriím a jídlo a léky lidu. Američané uvalili na Kubu obchodní embargo a země se ponořila do pět dekád trvající izolace. Vše co tehdy na ostrově bylo, tak mělo zůstat na věčné časy.

Opusťme utrpení mnohých a vraťme se k potěšení několika málo. Na začátku nové éry zbyly na Kubě rozměrné koráby z padesátých let. Tehdy to byly desetileté ojetiny, kterých se bohatnoucí Američané rádi zbavili. Pro Kubánce to byl veškerý jejich majetek. Pečlivě udržované a opravované za pomoci všeho možného vydržely tyhle stroje času v ulicích Havany dodnes. Slouží především jako taxíky pro majetné turisty a jen zřídka je provozují místní. Šetřivá vláda jim zakazuje používat automobil bez spolujezdce a benzín pro žíznivé osmiválce je od pádu Sovětského svazu nemožně drahý. Nedávno kolovala médii zpráva o uvolnění napětí mezi USA a Kubou. Milovníkům klasické oceli se jistě zaleskly oči. Přivézt si provozuschopný ‘53 Chevy Bel Air jako suvenýr z dovolené zní přece báječně. Problém je, že místní zákony zakazují prodej automobilů mimo ostrov a díry v karoserii byly tisíckrát zalátané, interiérové dily poztrácené a pod dlouhými kapotami nyní místo původních osmiválců bijí naftu žeroucí motory z vysloužilé vojenské techniky. Nezbývá, než vychutnat unikátní dopravu přímo na ostrově, kde skvostně namíchané mojito přehluší dieselové nýtování a krásné Kubánky svedou pohled z opotřebovaného čalounění. Zatímco tady by to byly jen ohavné hory rzi a sovětské oceli smutně moknoucí v únorovém dešti, v ulicích Havany navždy zůstanou kouzelnými koráby brázdícími prosluněné štěrkové cesty

Modena

Nedokážete rozlišit hentai od anime, šítíte se špinavých ulic Havany a zároveň se posmíváte nabubřelosti hýřících Arabů bez špetky vkusu? Máte rádi dobré víno, krásnou architekturu a klasickou hudbu? Pokud k tomu všemu holdujete elegantním liniím a ušlechtilým výkonům, zapomeňte na předchozí odstavce. Vašim rájem je Modena. Na místních polích závodili na koních již staří Etruskové dávno před objevením Kuby. V dobách, kdy Japonci teprve začínali pěstovat rýži a Arabové o ropě věděli jen to, že hoří a je jí všude dost, se na apeninském polostrově stavěly závodní ovály. Touto částí světa kráčely dějiny a každý, kdo tudy prošel, zanechal po sobě něco ze sebe a své doby. V historickém centru naleznete Vévodský palác, na jehož podobě se podepsal Gian Lorenzo Bernini. Ten samý, který dokončil Svatopetrské náměstí před bazilikou sv. Petra ve Vatikánu. Návštěvníky láká i vyhlášená památka UNESCO, tedy městská radnice spojující několik dříve samostatných budov do jednoho celku, ozdobeného věží pocházející z 15. století nesoucí orloj.

Zatímco si zbytek skupiny bude prohlížet vzdušnou architekturu a delikátní umění italských sochařů, vy se můžete vytratit do průmyslové zóny. Co tam? Tak třeba navštívit místo první továrny Enza Ferrariho z doby, kdy ještě pracoval pro Alfu Romeo. Nebýt ničivého bombardování druhé světové války, nejspíš by neměl potřebu odstěhovat se do nedalekého Maranella. Pokud vzpínajícího se vraníka nemáte kvůli všudypřítomným kšiltovkám v lásce, můžete zajet vzdát hold zaniklé automobilce De Tomaso. V halách kde kdysi vznikaly mocné Mangusty a Pantery dnes leží rozvaliny. Ze suti stále ještě vyčnívají dřevěné karosářské formy a sem tam kus nedokončené palubní desky. Není-li vám ani nostalgie po chuti, co takhle navštívit továrny Pagani? Nemusíte být ani milionář, aby jste okusili opojnou vůni spálených semi-slicků. Maranello a Modena jsou města v severní části Itálie a navštívit je vyžaduje jen pár plných nádrží a ochotu přečkat noc v autě. Odměnou vám budou nové vozy opouštějící brány továren, krásné město plné muzeí a s trochou plechově zvonících mincí po kapsách můžete okusit i místní vynikající kuchyni. Jen pozor na svůdné víno a poněkud živelnější tempo dopravy.

Čestní poražení

Kus automobilové kultury nabídne i Londýn. Hlavní město říše, nad kterou již slunce zapadlo, otevřelo ulice nejen místním boháčům, ale i playboyům z blízkého východu, kterým se zamlouvá uvolněný životní styl nevěřícího západu. Prominenti využívající klasického evropského vzdělání tráví svůj volný čas parkováním těch nejdražších vozů před místním hypermarketem. Podobně nacpané ulice nabízí i New York (odkaz sice vede na anglickou stránku, fotky však překlad nepotřebují). Hlavní slovo zde mají akcionáři, politici a synkové těžařů. Naštěstí se po ulicích potlouká i spousta celebrit, spisovatelů, geniálních muzikantů a malířů. Podél chodníků tak potkáte nejen klasiky v podobě Volva p1800 ale i poctivou ocel z Detroitu. Doslova každý výlet po ulicích se stane zážitkem pro milovníka automobilů. Evropana potěší zejména ošuntělé vozy z šedeátých a sedmdesátých let, které slouží místním umělcům a bohémům. No a pokud máte dovolenou jen na víkend, proč nevyrazit na Nürburgring? Není dne, kdy by se po legendárním okruhu neprohánělo něco zajímavého. Od šíleností jakou je dodávka balíkové služby a cateringový náklaďák, přes obligátní BMW s Islámským Státem pod kapotou až po utajené prototypy ladící podvozky pro ortopedickou torturu svého řidiče.

Zapoměl jsem na nějakou zemi autíčkářům zaslíbenou? Byli jste na dovolené někde, kde se to automobilovými poklady jen hemžilo? Komentujte, sdílejte tipy a postujte fotky! Nechcete přeci, abychom krásné vozy z nezanalosti minuli o pár kilometrů.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
14. února 2017, 08:50
0

Modenu mám za sebou a opravdu můžu doporučit. Krásná architektura, krásné muzea, výborné jídlo...on celý ten kraj je nádherný a i lidi jsou tam v pohodě. Nikdy nezapomenu, jak jsem na motorce stál v hodně těsné koloně a italský policajt v té elegantní uniformě mě plácačkou navádí, ať tu kolonu předjedu po chodníku. Nebo další situace, kdy jedu po dálnici cca 150km/h. Kolem mě proletí Ferrari 458 hodně přes 200km/h. Za pár km jej vidím stát na krajnici s policisty. Projedu kolem a za asi 5 km mě předjede hodně rychle to policejní auto s majáky a za ním to Ferrari. To je opravdu Itálie, jak jsem si ji představoval...

reagovat
Ro
Ronoath
14. února 2017, 08:52
0

Nesmysl se špínou na Havanských ulicích. Tam je tak čisto, že Praha se může učit.

Na Varaderu doporučuji se svézt taxíkem. Jezdí tam několik prastarých Fordů - náš byl z roku 1929. Úchvatný zážitek... Herdek, proč nejde do příspěvku vložit fotky?

reagovat
Rémy
14. února 2017, 09:19
0

To jsem v tom případě byl asi v jiné Havaně než vy, protože já tam zažil bordel a špínu k poblití. :)

Vt
Vtec
14. února 2017, 10:08
1

Počítám, že Ronoath, vzhledem k tomu že píše o Havaně a Varaderu, byl pouze v turistických lokacích, kde se skutečně čistota dodržuje. Stačí ale zajít o pár uliček vedle a už jsme u bordelu o kterém píše Rémy :)
A co se týče aut, tak zase tolik "Amerik" tam taky nejezdí, spíš je to ráj Lad a Moskvičů.

A abych nebyl tolik OT, tak bych možná přidal výlet po Azurovém pobřeží spolu s krásnou autíčkářskou zastávkou - Monakem.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. února 2017, 10:38
0

Tak to souhlasím. Azurový pobřeží je na projížďku autem naprosto úchvatný. A v monackých tunelech motor duní fantasticky. :-D

Goldies
18. února 2017, 23:18
0

Azurovy pobrezi bych rad letos zvladl, da se to za cca 9 dnu?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. února 2017, 10:43
0

Prijde na to, jak chces jet tam. Jestli po dalnici a sjet na okresky az na tom pobrezi nebo celou cestu mimo dalnice. Kazdopadne je to fakt daleko. Ja tam byl loni i predloni, ted jsme jeli az k Bodamskymu jezeru po dalnici, pak Svycarsko po okresce, Italie zase dalnice, ze ktery jsme sjeli u Ventimiglie a bylo to i tak nejakych 12 hodin cesty, protoze pres to Svycarsko byl provoz a kolony. V Italii na mytnych branach taky a ani ta Francie nebyva o moc lepsi. O rok driv jsme vetsinou popojizdeli v kolonach kolem Nice, rano a odpoledne, kdyz jedou vsichni z/do prace. Lepsi asi je, rozvrhnout si cestu tam na dva dny.
Jinak my byli ted v Mentonu. To je hned za italskyma hranicema. Odtud jsme pak vyjizdeli smer Monaco, Nice, atd. a pak na druhou stranu az do Janova. Oboji uzasny silnice kolem more. Chystam se k tomu neco napsat v blogu, ale zatim nebyl cas. Predloni jsme byli v Saint Tropez a odtud treba do toho narodniho parku Verdon. Taky absolutni bomba. Je tam jezero lac de Sainte Croix, kde se daji i pujcit slapadla a jet potom kus po rece mezi skalama, je tam i malej vodopad. Ty mista jsou fakt uzasny, nejen pro milovniky aut, ale i prirody. V tom Saint Tropez se v ty dobe jel jachtarskej zavod Rollex cup. To je taky neskutecna podivana. Na molech zaparkovany Ferrari a Rollsy a na vode luxusni jachty s posadkama, sladenyma do stejnyho obleceni. Fakt zazitek. :-)

Franz Kafka
19. února 2017, 11:59
0

Stejné pocity jsem z toho měl dva a kus roku zpět také. Jen ten Menton mě moc nenadchnul ale asi jsme bydleli špatně na náměstí v farní hotelu kousekbod kasína rovnalo se nevyspat se. Monako bylo jedním slovem super a nejen kvůli autům. Ono vůbec celé Côte d Azur je taková ta top snob destinace což je ale z pohledu turisty fajn. Jachty a ještě větší jachty s vrtulníkem na palubě, Lambo, mambo, před kasínem v Monte Carlu... Měl sem štěstí na jachtu Abramoviče to bylo k nepochopení. Vlastně je to celkem fajn a daleko to je zase můžeš jet autem a nemusiš letět. V St.Tropez hlavně četnickou stanici a vyfotit si jiní s autem ;) Jo a támhle vpravo tak tam má vilu Tom Cruise...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
14. února 2017, 09:11
0

Já jsem byl loni v létě v těch muzeích Ferrari v Maranellu a v Modeně a opravdu můžu doporučit i těm, koho tahle značka zase tolik nebere. V Maranellu je naskládaná hromada aut ze současné i minulé produkce, včetně takových skvostů, jako byla F40 nebo F50, kterou já osobně považuju za to nejhezčí, co kdy odtud vyjelo.
A ta Modena sama o sobě, je moc hezký historický město, jak píše Adam, navíc bez davů turistů. Přes den je tam docela mrtvo. To muzeum Enza Ferrariho fakt stojí za to navštívit. Mimochodem, navrhoval ho Jan Kaplický, který kdysi chtěl postavit v Praze tu šílenou knihovnu, a ten jeho rukopis je tady znát. Nicméně kromě prohlídky aut tady běží na obřím plátně i sestřihy filmů, ve kterých se objevily nějaké jejich modely aut a je to opravdu neuvěřitelně emotivní zážitek, podbarvený hudbou a zhasnutým sálem. Opravdu doporučuju vidět. Stojí to za to.

reagovat
Pólin
14. února 2017, 10:59
0

To muzeum potvrzuji- je výjimečné. Jak architektonicky, tak obsahem. A taky tam nejsou jen Ferrari, ale točí se tam všechna krásná a ikonická auta včetně těch závodních. Když jsem tam byl já, tak tam byla i výstava volantů a helem slavných závodníků. Nevzpomenu si, že bych někde jinde viděl např. Sennovu, nebo Huntovu helmu...

Ma
Marek
15. února 2017, 06:24
0

2 týdny zpět a musím souhlasit :)

Sa
Safa
14. února 2017, 09:46
1

Vždy si vzpomenu na Vietnamský speciál Top Gearu jako na jednostopý ráj... Asi by mě to bavilo i naživo a nejspíš to nebude úplně nejdražší.

reagovat
Ka
Karlsberg
14. února 2017, 10:32
0

Albánie - pro milovníky vozů s třícípou hvězdou. Nikde na světě (ani ve Stutgartu) jich neuvidíte tolik na jednom místě jako třeba v Tiraně.

reagovat
Aleš
14. února 2017, 10:38
0

Jo Japonsko a jeho tunigová scéna je proslavné a nádherná. Někde jsem se kdysi pobavil nad komentářem,,Může být v Japonsku něco seriového?". Jinak můžu se zeptat co je SX 240? Já znám akorát Nissan S13 240SX a na ten v Japonsku nenatrefíte,protože se jako 240SX prodával v USA. V Japonsku se prodával jako 180SX. K těm Bosozoku Lamborghini bych doporučil hlavně dokument ,,Love to hate me"


A článek z TG ,,Meet the maddest Lambo tuner"
http://www.topgear.com/car-news/supercar/meet-maddest-lambo-tuner,
Taky bych doporučil Modenu. Tam je to krásné.

reagovat
HerrHobler
14. února 2017, 22:16
0

Krásný video, díky za doporučení

PeterLuk
14. února 2017, 10:48
0

S tou Kubou to nieje také idylické. V poslednom čase sa objavilo dosť článkov, videí a snáď aj kniha o Kubánskej automobilovej kultúre. Tie fotky odtiaľ sú krásne, ale väčšina tých áut musí byť v hroznom stave, opravené tým čo práve bolo poruke... Aj keby sa odtiaľ dalo auto doviesť, to je snáď lacnejšie kúpiť nejaký vrak z Ameriky. Každopádne je Kuba mojim cieľom.

reagovat
Xander_Cage
14. února 2017, 21:53
0

Ano hodně lidí si auta na Kubě představuje jako zakonzervované parády, ale viděl jsem pořad (běžel na Discovery) Kubánský Chrom, kde byl přesně popisován stav a údržba a renovace těhle aut. Oldsmobile jednoho Kubánce měl motor z lodi (dieslový) a chtěl ho vyparádit tak aby dostal osvědčení pro taxi pro turisty, málem na tom zruinoval celou rodinu, další si nechal auto přestříkat barvou co zrovna byla v dílně o které se nedá říct bezprašná, nářadí je tam taky z roku 1950, většina aut má motor z Lady nebo komplet součástky, jenom opravdu velice málo aut má originál motor a to ještě bůhvijak opravovaný, i součástky se tam dědí z otce na syna a prodávají se za šílené peníze a většinou ani ta karoserie nestojí za řeč - podomácku vyrobené blatníky či nárazníky stylem co dům dal a jiné. Každý si představuje, že jestli se někdy Kuba otevře, tak sběratelé tam půjdou ve velkém nakupovat, bohužel to není pravda, daleko lepší kusy v lepším stavu se dají najít na Amerických vrakovištích nebo u soukromých sběračů (typ lidí co má obrovské pozemky nebo budovy a shromažďují různé krámy a mají toho tuny).

BobAsh
14. února 2017, 23:15
0

Na amerických vrakovištích se najde vcelku prd, resp. spíš díly. Ale u majitelů hobbistů/sběratelů je v Americe aut jakéhokoliv věku kvanta a není problém je dovézt, je to jen o penězích - a auta z padesátek, pokud nejde o něco zajímavého jako jsou kabria, kupé nebo nějaké výjimečné modely, se pořád dají koupit v originálním udržovaném stavu pod půl milionu našich peněz (myšleno po zaplacení dovozu a všeho kolem).

Jestli dojde k otevření hranic, tak spíš kubánští majitelé starých amerik ve velkém zaútočí na RockAuto, YearOne a eBay a začnou ta auta opravovat originálními díly.

PeterLuk
14. února 2017, 10:51
0

Ináč ľudia, keď už sme pri turistike, neboli ste niekto na Goodwood festivale alebo na Goodwood revival? Nemáre skúsenosti "čo a ako"? Čo to som našiel, rád by som sa tam dostal, ale chcel by som dopredu vedieť na koľko to vôbec výjde a ako tom funguje...

reagovat
Sau
14. února 2017, 20:11
0

Byl. Nechapu ze to tu neni jako tip cislo jedna. Co chces vedet? Penez si priprav hodne, neni to zrovna levna akce :-)

PeterLuk
14. února 2017, 20:17
0

Tak všeobecne, zatiaľ. V akú dobu vopred je to dobré vybavovať, aby si človek našiel ubytko, načo si dať pozor...

Sau
14. února 2017, 20:46
0

Uf, ubytko... Na to je pozde asi vzdy :-) Resp. v dobe festivalu na neco cenove prijatelneho narazit podle ma nejde. Ceny su x kilometru v okoli na maximu. Ja sem spal ve stanu v kempu u Worthingu, tam to bylo za ok cenu.

Listky doporucuju poridit spis s predstihem, je omezeny pocet vstupenek na jednotlive dny a vikend pak byva vyprodany.

Na jeden den ma smysl prikupit si grandstand (vstup na tribuny), vic dni je zbytecnych.

Porid si opravdu pohodlne boty a namasiruj nohy, areal festivalu je obrovsky. Z parkoviste aut na konec arealu nahore u tocny je to dobrych 5 kilometru...

Na miste vsechno stoji hodne hodne hodne, je treba s tim proste pocitat, levne sa tam urcite nenajis ani nenapijes. A ani suvenyry nenakupis :-)

Ale kazdopadne to stoji za kazdu utracenu korunu!

Franz Kafka
14. února 2017, 11:39
1

Dubaj? Noo, jako dobře jezdí tam na ulici hodně rychlých aut, exotických, nevídaných. Určitě má Policie super, rychlá auta to ale především na ježdění a jako atrakci pro turisty nedovedu si představit, že by tam někdy někoho skutečně pronásledovali. Kvůli autům (jenom) bych tam nejezdil, ale je to jiný svět snad ve všem. Jasně jezdím tam občas pracovně tak neznám ty fičury jako krytou sjezdovku zato vím,že to není je o luxusních hotelech a bohaté mládeži místních, bohužel.

Jinak auta.. to jooo, oni neumí řídit /většina/ ale to je jak v Evropě a nedodržují skoro nic z předpisů na prázdných silnicích (relativně) Myslím že jinde ale neuvidíte u dealera italů 3x Ferrari Laferrari v jedné řadě možná v té Modeně:)

reagovat
Aleš
14. února 2017, 15:38
0

Jinak pokud by jste toužily po nějaké té letní vnitrozemní dovolené tak mohu s klidem doporučit oblast okolo Frymburku a Lipna nad Vltavou. Hlavně na náměstí v létě ve Frymburku stojí dost exotických aut. Támhle Ferrari,támhle Audi R8,o kousek dál několik 911(ty jsou tam celkem běžné),pak tak občas nějaké to Bentley a Lamborghini a docela často se tam vyskytují i Nissany GT-R. Prostě jako v Londýně akorát Araby nahrazují Češi,Rakušáci a Němci. Fakt se tam stačí projít jenom městem. Plus tam mají nádhernou pláža možnost se project na parníku. Nebo si do některé kavárny zajít na dort,kafe,limonádu nebo zmrzlinu. A okolí má krásné silničky jako stvořené pro otevřená auta. Nejkrásnější je pro mě silnice mezi právě Frymburkem a Lipnem nad Vltavou. Tam většina silnice vede do cca 300 m od vody(takže taková menší riviéra).

reagovat
Aleš
14. února 2017, 15:58
0

Jinak co se týče Lipna nad Vltavou a způsobu jak zabavit manželku a děti tak se jde vydat na procházku po přístavní promenádě nebo do krytého bazenu nebo na Stezku korunami stromů,která je zakončena nejdelším suchým tobogánem( v něm bude sedět ve speciálním pytli) a nebo na bobovou dráhu. Tam jsou dvě verze-rodinná ve výšši,která je nezáludná(něco na způsob horských drah)- a adrenalinová-věřte mi,že sedět v jednobobu a hnát se dle radaru v jednom úseku 40-50 km/h se zadkem pár cm nad zemí je úplně o něčem jiném než se hnát stejnou rychlostí v normálním autě(a jentak mimochodem sedí se níž než v Caterhamu)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. února 2017, 07:34
0

Souhlasim. Silnice z Krumlova na Lipno, do Horni Plany nebo pak na ten Frymburk a Vyssi Brod jsou fakt skvely. Vybornej asfalt, zatackovity silnice a krasna krajina. Na projizdku dobrym autem jako delany. A i ta stezka v korunach stromu je fajn.

briza
14. února 2017, 16:49
2

Japonsko bych fakt nedal. Úplně mi tu onehdá stačil článek o tom úchylovi, co řeže do 993 a to nejsem úplně fanda značky. Což se ale nedá říct o Lambu a konkrétně Diablu. Vidět ho tam doprasený live, tak mi noumálně praskne cévka.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. února 2017, 07:36
0

Nedivim se ti. Mne ten japonskej styl taky prijde jako totalni kyc.

krab
14. února 2017, 19:08
0

Burgundsko. To byla krásná dovča. Víno, hezká cesta přes Alpy v roadster jehož jméno tu neradno vyslovovat :)
A jako bonus je kousek od města Beune zámek, kde ale nenajdete obrazy a opulentní nábytek, ale motorky, neskutečně krásnou a vzácnou sbírku závodních i sériových Abarthů a na zámecké zahradě sedí britská stíhačka :) http://reception-aviation.chateau-savigny.com/musee.htm

reagovat
Ra
RadekZ
14. února 2017, 19:50
0

tohle muzeum je paradni, dobrej je ve Fr jeste Loheac (Bretan)
jinak tech stihacek tam sedi asi 60 co si pamatuju :)

Pólin
14. února 2017, 22:19
0

ty Manxy jsou kouzelné. Jedny z nejhezčích motorek, které snad kdy vznikly...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. února 2017, 07:37
0

Pekny cesty jsou i pres narodni park Verdon. Naprosto uzasna krajina.

Přemda Honda
14. února 2017, 19:49
0

Jednoznačně Tokyo :-)

reagovat
Sau
14. února 2017, 20:13
0

Netusim jestli autor clanku v Dubaji nekdy byl, rozhodne tam ale bezne na cestach Ferrari a spol. clovek nepotka. Resp. potka asi stejne tak jak nekde po Praze. Cimz nechci rect ze tam nejezdi, urcite jich bude ve vhodny cas na vhodnem miste plno, ale normalne v provozu, jak kdekoliv jinde.

reagovat
Franz Kafka
14. února 2017, 21:02
0

Já tam jedu tak 4x do roka a v zásadě máš recht. Nicméně složení provozu je asi o něco pestřejší, než třeba běžně v Česku. Fakt je ten, že opravdu luxusních super sportů potkáš asi stejně jako kolem Pařížské nebo v tom Londýně. Ono taky málokdo i z těch bohatších Arabů chce jezdit denně ve Ferrari:)

Franz Kafka
14. února 2017, 21:04
0

Ve správný čas na správném místě .... jinak to je zajímavé asi jako Jižní Bronx.

Sau
14. února 2017, 21:14
0

Presne. Zajimavejsi vozovy park nez u nas tam asi je, jezdi tam hromada amerik treba. Zas ale - je to tam same SUV bile barvy :-)

liška
14. února 2017, 22:41
0

Ha, akcniletenkar sau, koukam ze internet je docela malej :) chtel jsem napsat to stejny ale byl jsi rychlejsi. I ta kuba je podle mne dost precenovana. Naopak treba v berline sem si mohl docela ukroutit krk. Ono asi v kazdym hlavnim meste je ta koncentrace zajimavejch aut vetsi nez nekde na venkove.

Ro
Ronoath
14. února 2017, 23:52
0

Kuba je krásná, když víš, co chceš. Jet tam jen kvůli amerikám je blbost - praskne ti cévka hned, když uvidíš Plymouth Fury 1959 s hlasitým nýtováním šinoucí se okolo tebe.

Ale je to zajímavý svět - třeba mě překvapilo, kolik aut tam jezdí na "hlínách". Jejich styl tuningu je prostě svérázný, ale byl mi daleko sympatičtější než u nás. Dokážeš si představit "Leninovy sáně" s komplet dřevěným interiérem? Ne pitomé papírové polepy, ale prostě z kusů dřeva udělaná komplet palubka i výplně dveří. Jen budíky zůstaly plastové.

A neřekl bych, že ruská auta převažují - podle mého pozorování třetina ameriky, třetina ruské vozy a třetina Čína a Korea.

Sau
15. února 2017, 14:44
0

Jaryn: Ano, to su ja :-) Btw. kdyz uz neco videt v Emiratech, tak rozhodne doporucuju zajet domizea aut toho jekich prvniho vladce. Neni teda v Dubaji ale par desitek kilometru za ni, uprostred pouste. Kdo a proc tu lokaci vybral opravdu netusim. Je ve forme pyramidy a v ni su schovane snad stovky aut, ktere za cely svuj zivot ten jejich kral ci co, nashromazdil. Uzasna prehlidka jak uplnych seriovek az po zcela na zakazku postavenych specialu. U muzea je pak treba taky ten obri Jeep, co byl v kteremsi Top Gearu s Hammondem.

liška
16. února 2017, 11:27
0

jj tam sme byli, akorát ne vevnitř, páč ženu se mi do toho nějak nepodařilo ukecat a nechat ji stát v poušti, zatímco se budu kochat by nebylo úplně férový. i to co bylo venku je ale docela zajímavý:) no a dyž už se tam pojede tak doporučuju zastávku ve ferrari worldu v abu dhabi, hlavně ta nejrychlejší horská dráha na světě 0-100 za 2s a dál zrychluje, to byl zkrátka masakr
http://img12.rajce.idnes.cz/d1202/12/12246/12246231_3ee76b22473c9845ff8f8b7c6ac9c0c1/images/11.24.15_Cesta_pousti_15.jpg
http://img12.rajce.idnes.cz/d1202/12/12246/12246231_3ee76b22473c9845ff8f8b7c6ac9c0c1/images/11.24.15_Cesta_pousti_09.jpg
http://img12.rajce.idnes.cz/d1202/12/12246/12246231_3ee76b22473c9845ff8f8b7c6ac9c0c1/images/11.24.15_Cesta_pousti_06.jpg
http://img12.rajce.idnes.cz/d1202/12/12246/12246231_3ee76b22473c9845ff8f8b7c6ac9c0c1/images/11.24.15_Cesta_pousti_07.jpg
http://img12.rajce.idnes.cz/d1202/12/12246/12246231_3ee76b22473c9845ff8f8b7c6ac9c0c1/images/11.24.15_Cesta_pousti_13.jpg

Sau
16. února 2017, 21:11
0

Jn, myslel sem to i jako tip pro ostatní lidi, co by tam jeli. No, bohužel mi přijde - ač sem tam teda sice nebyl a ani nikdy skrz to že Ferarri opravdu nemusím ani nebudu - že ta horská dráha je tam jako jediná zajímavá věc v celém parku. a jestli to stojí teda za těch 15 kil či kolik že tam je vstupné, no, pro mně ne :)

liška
19. února 2017, 17:19
0

já byl mile překvapenej, jsou tam i další zajímavý a jinde nevídaný věci a bavilo to tam i ženskou. každýmu sedne něco jinýho, ale určitě si vybereš a zabavíš se. cena myslím byla vyšší ale s knížkou entertainer to bylo 1+1 zdarma takže to zase tak nebolelo (na SAE poměry)

Ma
Marek
15. února 2017, 06:16
0

Modenu a Maranello jsem navštívil před 2 týdny. Rozhodně doporučuji i má drahá polovička si to vážně užila:) Pro mě jeden z jeden z nejhezčích zážitků, opravdu to tam na vás dýchne. Ta atmosféra je neskutečná.

reagovat
sheogh
15. února 2017, 16:06
0

Ja muzu doporucit navstevu tady v Zurichu. Je tu videt i slyset spousta zajimavych kousku. Asi jsem nevidel nikde vetsi koncentraci 911tek. Na druhou stranu je to strasne vtipny, protoze tady jsou radary opravdu vsude :-)

Franz Kafka
15. února 2017, 17:20
0

Ty si v Zurichu? Bydlíš tam ? Jinak ono celkově vozový park tam je trochu jinde, než v České Republice.

sheogh
15. února 2017, 17:57
0

Jo, bydlim, celkem kratce. Jakoze je to trosku jinde, ale pravy poklady jsou videt hlavne v lete - spousta lidi vytahne buhviodkud neuveritelne vypadajici veterany :-) Casto ve stavu, jako by to vyjelo z fabriky :-)

Par mesicu zpatky jsem si na ulici vsiml chlapika, jak otvira u baraku garaz.... mel tam solidni muzeum Alfa-Romeo :-D

Jsou tu dost oblibeny Lotusy, vidam je casto, pak ty 911 (vsech vekovych kategorii) a pak ruzny nasteroidovany verze jako Audi RS, Merc AMG apod..

Franz Kafka
15. února 2017, 18:05
0

Jasně no je to tak. 911, S, RS Audi a taky je celkem hodně Maserati sem tam nějaký Jaguar. Tak ono finančně je to tam trochu jinak a lidi obecně mají o něco více peněz. V Zurichu jsem byl naposledy někdy před půl rokem nemám to tam moc rád, ale je to hodně o čtvrti:)

Super a to máš služebku nebo bude snaha o občanství, nebo si občanem ? :)

sheogh
15. února 2017, 20:07
0

Je to financne jinak, ale nejen prijmy, i vydaje... semtam je to celkem masakr :-) Kde jsi byl? Ja si tu zvykl celkem rychle kupodivu. Obcan nejsem, a jeste je brzo po roce ctvrt na to se rozhodnout, jestli tu vubec zustat. Zatim v pohode :-)

Franz Kafka
15. února 2017, 20:31
0

Já jsem poloviční, táta je Švýcar, žije v Baselu tak tam za ním jezdím jednou za 3 měsíce +- někdy víc jak to vyjde. Další část rodiny máme v Nyonu. Po roce a čtvrt je brzo to je fakt. Tak samozřejmě, že většina věcí je cenově úplně jinde a jít si třeba takhle na večeři s rodinou je trochu jiná legrace než v Praze. Bydlení ve městě (jestli bydlíš přímo v Zurichu) tak je taky trochu jinde. Nevím co děláš, ale vím že si vyděláš asi 4 násobek toho co by si měl v ČR:)

sheogh
17. února 2017, 10:46
0

Jo taaak, ja v Baselu jeste nebyl, a to jsem to tu minuly leto celkem projezdil. Ale jakozto priznivce letniho hikingu a semtam bicyklu se mi tu celkem dost libi :-) Navic koupani v mistnich jezerech se v pohode vyrovna mori (aspon podle myho meritka) :-)

Odhad celkem dobrej s tim 4-nasobkem. Jak rikas, vecere za 30Fr/osoba v nejake obycejne restauraci bez problemu, parkovani taky celkem mazec. Najem v ZRH se da i kolem 1300Fr/mesic, ale to dostanes malickou garsonku a vetsinou je na to spousta zajemcu. Spis tak ke 2000 za rozumnejsi velikost. Ale zase elektronika je tu levnejsi :-)

Kolega byl zrovna nedavno v servisu s Peugeotem (tusim 508) a platil pres 200 za hodinu :-)

Franz Kafka
17. února 2017, 11:02
0

No jo. Basel je celkem pěkné město proti Zurichu, ale pravda proti tomu je malé. V létě jsme se koupali v pohodě i v Rýnu takže jezera proč ne. Mě tohle už nezaskočí jsem tam poměrně často,ale jak mám sebou někoho poprvé to jsou výrazy v očích když si někde sedneme. To jo, ale za ty 2000 to máš byt někde tak maximálně 40 metrů pro dva lidi. Pro mladé v pohodě, ale něco většího:) Zase na druhou stranu kamarád portugalec dělá v Laussane pro jednu pojišťovnu a bere měsíčně 6k v eurech to je potom jasné, že půlka kuřete chlazaneho stojí to co v Čechách dvě celá. K těm servisům to je tak no cena práce je jinde, ale zase většinou zase dostaneš kvalitu.

sheogh
17. února 2017, 11:16
0

V rynu jsme se valeli taky, kousek od Stein am Rhein :-) Bylo zrovna strasny horko, a bylo to naprosto genialni, ma to tam i docela proud :-)

S tim bytem mas pravdu, za ty 2k dostanes trosku vetsi 1+1, nebo malinkej 2+1. Ja platim necely 2 za 1+1, ale zase je to na celkem dobrym miste.
Na periferiich jako Adliswil se za tu cenu da i docela velkej 3 pokojovej, ale zatim jsem nemel stesti, je o to fakt zajem.

Je fakt, ze ty servisy jsou tu trosku jinde, ja byl uz i ve vylozene garazovce s troskou strachu (geometrie), a pak kdyz jsem tam videl, co mu tam stalo na zvedaku, strach opadl :-)

sheogh
17. února 2017, 11:22
0

Zurich bych rekl, ze celkove je celkem pekny mesto, ale na svycarsky pomery fakt nic moc. Moje oblibeny z mest kde jsem byl je Interlaken a pak ty vesnicky kolem a pod Zugem (Kussnacht, Vitznau, Weggis atd). :-) Je to tam krasny i na projizdky s koupanim, jen tomu chybi to auto s uriznutou strechou :-)

Franz Kafka
19. února 2017, 21:02
0

Přesně tak Zurich je dá se říct prostě pěkné velkoměsto jako třeba Vídeň, ale na bydlení jdou najít hezčí místa. Okolí Nyonu je krásné zase úplně něco jiného než na severu tam se dostanu opravdu málo, ale o to víc si to užívám.
V Baselu je to taky, že ty "horší" části jsou levnější táta kdysi bydlel v bývalé celnici než teda potřeboval místo na dílnu a to bylo obrovské 4+1, ale jak to vypadalo si asi dovedeš představit... a kde to bylo také. Interlaken jsem kdysi jen projel, ale ta oblast včetně Thunu kolem jezer je pěkná hlavně v létě a řekl bych, že je tam krajina jedna z nejhezčích v Evropě.
Jako na projížďky v létě je to tam super přesně v těch rychlostech co nabízí nějaký pěkný povoz bez střechy. Jako úroveň práce servisu nemusí být ve výsledku jinde, ale podle mě nakonec je. Samozřejmě známe Turka, Srba nebo Chorvata a tak podobně, ale jinak bych asi strach neměl ani na té garáži. Kolikrát přesně přijedeš garáž u stodoly před tím tři auto vlezeš dovnitř a tam zvedák za raketu, výbava jak v autorizáku a na zvedáku Aston :))



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem

Ford Ostatní Eskort 1988
Ford Ostatní Eskort

1988 rok výroby
56 koní výkon
1 350 ccm objem