Mercedesy W123, u nás tradičně přezdívané "Piáno", jsou obvykle považovány za téměř nezničitelné a věčné stroje. Zejména atmosférické motory, v čele s legendární 200D alias "Dvěstědem" vydrží neuvěřitelné věci, najedou miliony kilometrů a za to všechno vyžadují jen minimální údržbu. Se zbytkem mechaniky je to podobné a pokud je dotyčné Piáno vybaveno interiérem z legendární koženky MB-Tex, můžete v něm odpálit i atomovou bombu a nic se nestane.
Bohužel ale i W123 má svou slabou stránku, v podobě nepříliš vysoké odolnosti vůči oxidaci železa. Jinými slovy, Piáno poběží, sedačky budou stále vypadat zachovale, ale karoserie shnije.
A přesně to je situace, ve které se dnes nachází redakční Žába. Podařilo se oživit motor a byť ještě nedošlo na testovací jízdu, zdá se, že mechanika je ve velmi solidním stavu – přinejmenším motor má před sebou ještě mnoho set tisíc kilometrů. Podle informací od předchozích majitelů dokonce prošel kompletním přetěsněním. Stejně tak interiér v neobvyklé barvě Bambuss je v překrásném stavu, dokonce bez typického prosezení sedačky řidiče.
jako majitel dvou levých rukou a vymeteného konta nevidím renovaci dvěstědu jako dobrý nápad
Kde se skrývá problém, to můžete vidět na fotkách. Karoserii sice kdysi někdo vyvařil, ale očividně neodvedl svou práci zrovna kvalitně, což (spolu s dlouhým stáním) zapříčinilo, že je auto zralé na další generální opravu karoserie. Já sám, jakožto majitel dvou levých rukou a nepříliš tučného bankovního konta, nevidím renovaci "Dvěstědu" jako věc, pro kterou by mi stálo za to obětovat desítky tisíc, nutné na klempířské a lakýrnické práce.
A protože vůz je sice odložen mimo pozemní komunikace, takže by absence jeho pojištění teoreticky neměla ničemu vadit, ale je také stále v polopřevodu na předchozího, nyní z pochopitelných důvodů již poněkud rozladěného majitele, je nutné se ho nějak zbavit.
Otázkou zůstává, milí čtenáři, co udělat s Dvěstědem, který nemá zaplacený ekopoplatek, je v polopřevodu (což znemožňuje uložení značek do depozitu) a je nutné zbavit se nějakým způsobem nutnosti držet ho pojištěný?
Nejzazší metodou je samozřejmě ekologická likvidace, nicméně nakrmit lis spoustou použitelných a zachovalých dílů je věc, nad kterou dieselheadovo srdce krvácí. Nějaké nápady od vás, čtenářů? Nebo snad někdo, kdo se Žáby ujme, nebo za ní dokonce dá peníze?
Podrobné fotky Žáby najdete v tomto článku…
05. února 2014, 21:21
0
Zajímavé, že jsem zrovna dnes odpoledne projekt žába pročítal. Žábě přeji nejlepší možné řešení...
05. února 2014, 21:41
0
Pokud je platna technicka, vzal bych ji na vylet do Mauritanie ci jeste adl a strelil nasim Africkym sousedum... Epic roadtrip +-zdarma...
05. února 2014, 21:43
0
Technická platná není a udělat jí, dokud nedojde k vymýcení kovomorky, je poněkud nereálné...
06. února 2014, 15:59
0
Marty : Jedeš "Bamako"? Já jo, 2015, máš na sebe nějaký kontakt? :)
05. února 2014, 21:42
0
ho prihlaste an veterany 25 let uz ma urcite, potom neni co resit
05. února 2014, 21:45
0
Chudinka Žába :( Zaslúži si určite zachrániť...
Neskúsili by ste na jej záchranu nejakú formu crowd raisingu?
Skusiť si nechať naceniť čo by stála záchrana a skúsiť vyzbierať tú sumu od všetkých čo im na jej osude bude záležať?
A za odmenu slúbiť napr. najpomalšie kolo na potencialnom budúcom Track Days? ;)
05. února 2014, 21:52
0
na kickstarter s ní s tim, že když se vyberou prachy nad určitou hodnotu tak se udělá výlet do, přes maroko a zpět a k tomu pořádná reportáž v AJ + CZ
05. února 2014, 22:00
0
Co se poptat po blízkých známých po někom, kdo má babičku/dědu ZTP, napsat to na ni/něj a hodit do depozitu?
Pak už je možností více, zavřít piáno do suché stodoly a nechat jej čekat není ideálním řešením, ale lepší, než SD to je.
Ano, nezní to moc reálně, ono najít "duchnu", co si to na sebe nechá napsat je asi horší, než hledat jehlu v kupce sena, ale lidi z vaší novinářské branže mají určitě spoustu známých..
Úřednický šiml bohužel dnes nehází fandům do starých aut pod nohy klacky, ale ocelové ingoty, a to rovnou na palec..až je mi z toho blujno.
05. února 2014, 22:38
0
mám pocit, že přepis bez eko přes ZTP už od nového roku nefunguje :/
05. února 2014, 22:19
0
Už jen pro ten interier prosím zachránit. Já mám letos bohužel stop stav na jakékoli další přibližovadlo, musím nejprve postavit garáž.
06. února 2014, 10:43
0
Pojistku nemusíš platit za auto, který se prokazatelně nepohybuje po pozemních komunikacích i když nemáš čísla v depozitu ;)
06. února 2014, 10:57
0
A jak to prokáže?
06. února 2014, 12:15
0
Kde stojí? Asi bych měl zájem, prý toho tu mám málo ... :D
Za kolik a kdy se můžem domluvit ;)
06. února 2014, 13:52
0
ZTP se sice placení EKO daně vyhne, ale pak jí bude oplatit další majitel. Ale pro účely uložení do depozitu by to mělo stačit.
06. února 2014, 19:57
0
a co tak to skusit spravit doma na kolene s co najnizsim rozpoctom? ako taky chalenge ci aj amater dokaze zrenovovat auto.. pozbierat rady od skusenych a potom sa ich pokusit previest do praxe.. :)
06. února 2014, 20:23
0
Neblbni, tady se o takových věcech jenom tlachá.
06. února 2014, 21:44
0
Sau: Nee, no time... vratil jsem se po 3 letech do cech a musim makat :(. Navic si nejsem uplne jisty, jestli je ted sever Mali prave chytry napad, ale situaci uplne dukladne nesleduju...Kazdopadne preju dobrou zabavu, Mauritanie je super a Mali od hranic po Bamako taky... Pak se tam naserou francouzsti duchodci a uplne to znici, ale na sever nepachnou :)
06. února 2014, 23:00
0
Ono už sa do Mali taky že právě nejezdí, skrz tu situaci tam... V názvu sice Bamako pořád je ale končí sa (letos) v Gambii. My ale už auto máme, resp. od samého začátku plánujem jet něčím inčím, piano by ale jako tak bylo rozhodně vhodný kandidát.
18. února 2014, 06:41
0
Pokud by to šlo vozu bych se ujal a zrenovoval ho do původního stavu.Více e-mailem.Jarda
18. února 2014, 13:06
0
Nový majitel už se úspěšně našel... ale kdyby se zalekl renovace, předám kontakt ;)
26. února 2014, 10:02
0
Takže vrak už ofiko?
http://www.k-report.net/discus/obrazky/10/42/921042.jpg
26. února 2014, 13:41
0
Ne, má novýho majitele, čeká, až si jí odveze...