načítám data...

Projekt Žába: Legenda o nesmrtelném Piánu

11. července 2013, 19:24 13 komentářů Vojta Dobeš

Každý pořádný web pro benzínové hlavy by měl mít vlastní projekt. Nějaký vehikl, v němž bude jeden či více členů redakce utápět své těžce vydělané peníze a čtenářům se svěřovat se zoufalstvím svého marného boje, prokládaným občasnou radostí z prchavých úspěchů, aby tak ty rozumnější z nich od podobných nápadů odradili a zoufalé snílky naopak motivovali.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Každý pořádný web pro benzínové hlavy by měl mít vlastní projekt. Nějaký vehikl, v němž bude jeden či více členů redakce utápět své těžce vydělané peníze a čtenářům se svěřovat se zoufalstvím svého marného boje, prokládaným občasnou radostí z prchavých úspěchů, aby tak ty rozumnější z nich od podobných nápadů odradili a zoufalé snílky naopak motivovali.

Nám první Autíčkářovský projekt přihrál do cesty osud v podobě mého bývalého kolegy z TopGearu, Richarda Herbicha, který se mě jednoho dne zeptal, jestli bych se neujal jeho Žáby. Tedy legendárně nezničitelného Mercedesu 200D řady W123, jedné z nejpomalejších, ale také nejvytrvalejších, nejúspornějších a nejjednodušších aut, které můžete na našich silnicích potkat. O tom, proč je "stodvacettrojka", lidově zvaná "Piáno", ideálním objektem pro kohokoliv, kdo hledá levného a přitom užitečného veterána, se nedávno rozepsal Greeny.

Cena byla více než příznivá, na "Piána" mám krásné vzpomínky a jako bonus tu byl poměrně originální stav s jen malou nákazou kutilem a hlavně fantastická barevná kombinace zeleného laku Kaledoniengrün s čalouněním v hnědé barvě Bambuss, provedeným v nezničitelné kožence "MB-Tex. "Úchylná sedmdesátá" jako ze žurnálu. Ještě chromované poklice s mezikružím v barvě, a výsledný efekt bude dokonalý.

Další příznivou zprávou je, že s výjimkou korozí zasažené karoserie a zašlého laku je auto v solidním stavu – motor dokonce před necelými 40 tisíci kilometry a několika lety absolvoval cosi jako generálku, a předchozí majitelé investovali do mechanických záležitostí nemalé sumy. Takže by teoreticky mělo zbývat jen oživit, probrat ze zimního spánku, vybojovat bitvu s kovomorkou a vydat se na silnice. Což vypadá jako snadný úkol na pár dní nebo týdnů, ale předchozí zkušenosti nám říkají, že to nakonec bude trvat přinejmenším měsíce, a že to nakonec bude zatraceně drahé. Ale nechme se překvapit – skutečný okamžik pravdy přijde, až se do auta pustí klempíř.

Zatím se nám podařilo jen výměnou vstřikovačů oživit a poprvé nastartovat motor, dalším krokem bude odstranění nánosů špíny z laku a zjištění, jak na tom vlastně jsou plechy karoserie. S novinkami se určitě ozveme, držte nám palce!

P.S.:

A pokud se zadaří, tak Žábu uvidíte osobně na příštím Kafe a káry

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pe
Petrucha
11. července 2013, 20:36
0

Na stáří vozu (a asi i velké porci najetých km) vypadá ten interiér hodně zachovale!

reagovat
Ma
Martin
12. července 2013, 06:32
0

Držím palce, a budu čekat na další postup :-D auto bude jiné, ale osud dost podobný :-D teď se snažím najít střechu, pod kterou by bylo možno nechat něco i dlouhodobě rozdělané :-D pak se vrhnu na shánění :-D

reagovat
Da
David Marek
15. července 2013, 01:48
0

No... hodně štěstí :D

reagovat
Bu
Bubák2
18. července 2013, 10:52
0

Pěknej kousek, mám slabost pro auta v tomto stavu :-)
Jen mě napadá, pokud je motor po "GO", vyměněné mechanické součásti a teď mu klempíř vymění velkou část plechů za nové.... v čem vlastně spočívá nesmrtelnost tohoto vozu?

reagovat
Su
Supafly
22. července 2013, 12:26
0

no Žabka solidně putuje.. uvedu jednu pikantnost - dvěstědí motor v ní je marine verze, takže je to vlastně trochu loď :) a ne že sundáš to epesní křídlo, víš co se s ním cikán musel nadřít? :))

reagovat
Su
Supafly
22. července 2013, 16:22
0

já to úplně poplet, ten lodní motor měl vlastně Rudolf... odvolávám co jsem odvolal :)

reagovat
Ti
Tina
26. července 2013, 19:34
0

Co že je to za rok výroby..? Docela mě zaskočilo ovládání některejch prvků otočným ovladačem.. :O

reagovat
Bo
BobAsh
01. srpna 2013, 16:19
0

1976. Co je zvláštního na otočných ovladačích?

Ti
Tina
02. září 2013, 11:07
0

Jak už tu někdo pode mnou psal, obvyklejší v té době bylo ovládání táhlem.. mám 12/94 a otočnej je tam akorát volant :D

Mi
Michelin
29. srpna 2013, 08:30
0

Protoze bylo obvyklejsi ovladani tim tahacim bazmekwm treba? :-)

reagovat
Mm
Mmm
02. září 2013, 09:47
0

Jaký s nim jsou další plány? Dneska jsem ho viděl a pořád ve stejnym stavu na stejnym místě :)

reagovat
Bo
BobAsh
05. září 2013, 13:59
0

Hledá se klempíř, který bude ochoten se do toho pustit a nebude za to požadovat sumu ekvivalentní nákupu neshnilého piána :)

Ha
Hazoš
05. září 2013, 07:31
0

Kurde petrolhead web koupi jako maskota naftaka? :-D
Ale jinak interier naprosta pecka, exterier naprosty peklo!!! Drzim place a bacha na ziby, tohle bude hodne tvrdej orisek!!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem