reklama
načítám data...

Co je vlastně jinba-ittai?

Co je to komunikativní řízení? A co Jinba-Ittai? Začínám tomu pomalu rozumět, nebo mám jenom bujnou fantazii?

zobrazit celou galeriiEditorial: Co je vlastně jinba-ittai?

Pokud na tomto místě čekáte referát na téma ‘Řízení automobilu’, pak jste tu špatně. Berte to spíš jako příběh o tom, jak se může u člověka vyvíjet vztah k autu a jeho řízení. 

O auta jsem se začal zajímat vlastně docela pozdě. Až někdy okolo patnácti let jsem poznal, že existují i jiné zajímavé stroje než lokomotivy a letadla a že je u nich i mnohem pravděpodobnější, že se dostanu k jejich kočírování. Kromě čtení časopisu Chrom&Plameny, který psal o těch, která mě zajímala nejvíc, jsem začal hltat i další média. A vždycky jsem se podivoval nad souslovím ‘komunikativní řízení’. Co tím chce sakra autor říct? Nedal si dotyčný novinář nějaké kvalitní halucinogeny, po kterých se mu na volantu objevil obličej a povídal si s ním? Celá ta komunikace mezi řidičem a autem mi přišla nějaká divná a poněkud hodně abstraktní.

Myslím, že jsem čekal, že na to všechno přijdu s nabývajícími kilometry za volantem, ale nestalo se tak. Jediné, co jsem na své zaoceánské bárce poznal bylo, že když otočím volantem, tak auto zatočí a když zatočím moc rychle, tak se to trochu pohrne po tečně ven ze zamýšlené stopy. A na jiných autech to nebylo o moc lepší. A to i v případě, že jsem se dostal za volant nějakého auta, které bylo v tomto ohledu vychvalované. Kde je ten tok informací? Jak si se mnou má ta kulatá věc jako povídat? Tomuhle říkáte komunikace? Tak to ani prd, vážení! V mých osmnácti letech mne to ale moc netrápilo. Řízení auta jsem nebral jako nějakou disciplínu, kterou bych musel zvládat na úrovni některých mých starších a zkušenějších přátel, se kterými jsem občas zažíval až strašidelně rychlé přesuny republikou.

Takže by se dalo říct, že jsem byl, co se teorie řízení, dost nevědomý. Mohl za to jak nedostatek zájmu, tak i to, že v mainstreamových médiích se vychvalovalo ‘komunikativní řízení’ na každé blbosti, ale nikde se už nepsalo o tom, jak to celé funguje a že jde o komplexnější záležitost, než by se mohlo zdát. A tak by to i zůstalo, jenže jednoho dne mi v hlavě naskočilo, že bych asi chtěl taky umět řídit auto tak precizně, jak někteří lidé v mém okolí. Pak přišlo hledání informací na internetu, mnoho čtení a později i hraní si na simulátorech, kde jsem honil setinky a hledal lepší stopu. Ale to nestačilo, musel jsem si to přece zkusit i v praxi. Dobrým začátkem byly první trackdaye, kde člověk využil nějaké ty vyčtené vědomosti a pomalu začal chápat, jak je přenést do praxe. Lepší pak byl rok s Plechcupovou Corollou, se kterou jsem se jednou dokonce umístil na třetím místě v Sosnové. Ale pořád tomu něco chybělo.

reklama

Když nadešel čas propustit Lincolna ze svých služeb, nějak jsem vytušil, že další auto musí být zábavné. A ne v tom smyslu, že se zábava bude odehrávat na zadních sedačkách, ale za volantem. Takže jsem brouzdal inzercí a koukal, co bych ke svému dalšímu růstu potřeboval a pak z toho vybíral to, co bych si mohl i dovolit. Mezi tím vším se v mojí hlavě objevovala MX-5, kterou jsem chtěl už dřív. Protože je roztomilá a určitě by se ke mně hodila, jsem přece taky roztomilý. A teď už jsem věděl, že asi bude docela dobrá. Nakonec jsem s ní skončil a tím se otevřela poslední etapa mého dosavadního řidičského života.

Při téměř každodenním ježdění se mi pomalu začala spojovat načtená teorie s praxí. Pomalu jsem začal chápat, jak to všechno funguje doopravdy. Začal jsem i získávat cit pro to, co se kdy s autem děje. Dokonce jsem i zjistil, jak je to s tím komunikativním řízením. A začal jsem zjišťovat na vlastní kůži, co vlastně v Mazdě myslí tím jinba-ittai. Oficiálně se tomu říká souznění koně a jezdce. A člověk jako já to zjistí pouze za dobré konstelace hvězd, vhodného natočení obratníku raka vůči nějakému jinému. V ten moment máte pocit, že jste v naprosté harmonii se svým autem. Váš zadek cítí to, co odpružení celého auta. Vaše ruce jako by prorostly až do řízení. Je to jen fantazie, nebo přišla ta chvíle, od které je vaše řízení už spíš umění? Ha, ten apex byl dřív. Tak nic. Pocit dokonalosti zase zmizí a nahradí ho všechny ty věci, které vůbec neumím. Tolik práce. Ale třeba se to jednou povede a z pokusu o precizní řízení se stane precizní řízení. A třeba přijde i ten opojný pocit, že jsem jako jezdec srostl se svým koněm. Možná…

 

 

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Letis
05. ledna 2017, 11:19
0

Hezky napsaný, v podstatě hlavní důvod proč si chci koupit MX-5. Moc aut jsem ještě neřídil a to popisované jinba ittai asi prakticky nezažil.

reagovat
PeterLuk
05. ledna 2017, 12:39
1

Že som ja vedel, o ktorom aute bude reč :D Ale, pravda, sem sa snáď žiadne nehodilo viac. Priznám, osobne som to zatiaľ v aute nezažil. Ale jazdil som len nejakými tými kombíkmi, hatchbackmi a MPC-čkami. Ale viac menej to snáď chápem. Ešte že tu máme tie motokáry :D

reagovat
ToMyx
05. ledna 2017, 12:46
1

Pěkně a hlavně trefně napsaný článek!! Tyhle "zážitky" má nebo měl snad každý, kdo se někdy snažil o pilování jízdních dovedností. Už aby bylo po zimě, trackdaye jsou parádní věc :-)

reagovat
To
Tomáš
05. ledna 2017, 14:05
0

Trochu mě zklamal poslední odstavec, anebo jsem ho nepochopil. Měl jsem za to že onen příděl komunikativnosti a souznění s autem se v MX-5 dostaví okamžitě na prvních metrech. Kór ve verzi NA! Pamatuju si na postřeh jednoho majitele NC, který napsal na Foru "i naprostý diletant a lama pozná po prvních 10 metrech, že tohle auto dává něco víc". Z tohoto článku spíše plyne že se to začne zjišťovat až pak - pomalu - možná - jen když s tím člověk jezdí každý den. Zklamání, no...

reagovat
Ev
Evlo
05. ledna 2017, 14:21
0

Me se to jeste v mx-5 nestalo (ani v jedne generaci), zato v hyundai, navic s automatem, ktery je obecne povazovany za motor co nekdo narval do karoserie aby se nereklo ano, tak si vyber.

František Čáslavský
05. ledna 2017, 15:35
0

Řekl bych, že sis to vyložil trochu jinak. Když do MX-5 posadíš někoho, kdo autům nerozumí, tak ti řekne tak leda to, že se to ovládá pěkně. A nebo taky že na to musí bejt hrozně opatrnej, protože to všechno dělá hned. Už jsem to zkusil. Článek má popisovat nějaký můj vývoj, takže pokud sis vyložil, že je MX-5 špatná, protože s ní jezdím a "učím" se s ní, tak sis to vyložil špatně.

Ev
Evlo
05. ledna 2017, 18:31
0

Me spis napadlo, ze v 5 nemam ten pocit synchronizace, protoze je tak nejak automaticka, proste si reknu, tady to zatocim bokem a pekne plynule to uhlazune uklidim a je to, zadne moc premysleni a boj proti elektronickemu plynu atd. Takze kdyz je to automaticke, tak si to tezko uzijes? Eh? Proste to neni jimba-itai.

To
Tomáš
05. ledna 2017, 19:13
0

Taky bych řekl že jde o vyložení. Jinak jej bude chápat a užívat si ten kdo už zažil ovládání komunikátoru. A jinak jej pochopí mudla, který nejtrefnější Jinbu měl za volantem Felicie 1.3. Leč mám už našetřeno a na jaře mě čeká quest se sháněním pěkného NCéčka. Dokonce se těším, že pak si tento článek zreprízuju.

S tou feldou to nebyla ironie. Párkrát jsem ve firmě jel s kouskem bez posilovače a i přes nahrkaných 415tis.km a pokročilou rezatost se mi to auto dobře řídilo, moc dobře. Navzdory želatinovému podvozku a chabému výkonu! A poté na tomto webu jeden z vašich kolegů přidal v nějaké debatě pod článkem postřeh, že "felicia má na dnešní dobu komunikativní řízení a rychlé reakce na plyn", tím přesně mi popsal můj dojem. A dodám ještě, že felcka s motorem 1.6 a posilovačem je už obvyklý sterilní a tupý přepravník typu fabia, oktávka, superb či passat.

Ev
Evlo
05. ledna 2017, 19:44
0

Proste - Ittai vs. Itai.

Tomáš Trýska
05. ledna 2017, 20:55
0

S tou 1,6kou si dovolím nesouhlasit. Přijde mi taky fajn a komunikativní, naproti tomu 1,3 bez posilovače byl jen a pouze opruz. V pohybu mi to přišlo ukecaný tak nějak stejně.

Matěj Podhorský
05. ledna 2017, 21:03
0

Já teďka na jedné rajtuju, a teda nevím. Na jednu stranu uznávám, že mě absurdita toho povozu celkem baví, a přistihnu se často, že se směju jako šílenec. Na stranu druhou je to fakt mizerný kus auta, jakkoli je nebo není komunikativní. Ale stačí chvilka a člověk se z nového auta přeprogramuje fakt rychle

sp
spooon
05. ledna 2017, 21:44
0

s tím nadšení u půjčování mám teda opačnou zkušenost. Místo aby dotyčná slečna (o auta se nezajímá) pěla ódy na komunikativnost řízení, tak říkala že se v tom špatně jezdí, že její Skoda Yety je lepší, necítí nic ve volantu, nemusí se tolik soustředit na pouštění spojky a tak...takže tak :-D

Ev
Evlo
05. ledna 2017, 21:51
0

tak asi nechtela sportak, sokujici

gr
gramo
05. ledna 2017, 22:18
0

Musím dát Ferniemu za pravdu, že v prvních metrech jsem měl z MX-5 celkem i respekt, to "všechno dělá hned" je docela výstižné. Oproti tomu, co jsem byl zvyklý, ostrý převod řízení, bezprostřední reakce na plyn, rychlejší nástup brzd, i větší ochota zatáčet a své udělal i vítr "ve vlasech" (byla půlka března a asi 15°C, takže jsem jel v čepici) -- první zážitky byly intenzivní, ale nebyo to jinba-ittai, líbilo se mi to, ale můj pocit byl, že se mám hodně co učit. Samozřejmě, díky té bezprostřednosti to jde aspoň ze začátku docela rychle.
Ale nemyslím, že je jinba-ittai něco vyjímečného, že by člověk musel být kdovíjak vyježděný a precizní řidič, ani nemusí jet kdovíjak rychle nebo na limitu, aby to ve vhodném autě zažil. Hlavní je oboustranná komunikace. Ve směru od řidiče k autu je to jasné, a když se člověk naučí vnímat i ten opačný směr, tj. co cítí ve volantu, v sedačce, jak se auto naklání a přenáší váhu, co slyší od kol, a když pak má radost, že to všechno dává nějaký smysl, tak to snad i stačí, aby se tomu dalo říct jinba-ittai, i když je to jen první krůček, protože díky tomu se člověk může v řízení dál zlepšovat a posunovat to jinba-ittai na vyšší úroveň.

sp
spooon
05. ledna 2017, 22:40
0

gramo -> přesně, při první jízdě sem měl velmi podobné pocity. A nechápal jsem, jak je vůbec možné takhle cítit auto.

Evlo -> to byla reakce na tomášův příspěvek, konkrétně: „i naprostý diletant a lama pozná po prvních 10 metrech, že tohle auto dává něco víc“, a mělo to vyznít, že ne každý pozná, že tohle auto dává něco víc, ale dokonce že některým se to něco navíc nelíbí. A sporťák nechtěla, tak proto si ho nekoupila a má Yetiho. Šokující.

Sa
Safa
05. ledna 2017, 23:04
0

Souhlas s gramem. Ten respekt tam byl z mé strany taky. A je pořád, i po skoro 28 000 km za volantem. Na druhou stranu, nikdy jsem neměl z řízení takovou každodenní radost jako v Majdě, ani v Jagu ne (nic lepšího a dražšího jsem od té doby neřídil). Nepotřebuju okruhy, nepotřebuju jezdit na svých limitech (což se stává jenom občas při výletech s dalšími Miaťáky :o)). A už vůbec ne na limitech auta. Když si chci občas zablbnout, tak nejradši zvolím čistou stopu a okresky. Když se to klikatí a je to do kopce/z kopce, tím líp. A když už mám potřebu zažít ten pocit smyku a okruhu, tak poprosím kluky z MX-5 na nějaké akci, vždycky se najde někdo, kdo mě ochotně sveze (že, Fernie). Pro mě je spojení Mazda MX-5 a jinba-ittai to, že auto používám jako dailynu, baví mě každý odjetý kilometr, je mi v ní fajn, Majda mi mé chybky zdvořile odpouští a já ji za to pravidelně šlechtím. To je můj svět a jsem za něj rád. pořídit MX-5 bylo mé nejlepší automobilní rozhodnutí v životě a jen tak tu svou holku šedivou neopustím...

Sa
Safa
05. ledna 2017, 23:11
0

A ještě jednu věc bych chtěl dodat. Už jen v jediném dalším autě jsem měl za těch skoro dvacet let, co mám papíry, podobné pocity jako v Majdě. Bylo to v Opelu Speedster. No jo, asi jsem těmi malými roadstery bez střechy posedlý.

Ev
Evlo
05. ledna 2017, 23:36
0

No jo, to jsou ty recovy triky "kazdymu je jasne", to neni dobre chapat doslova.

Deenz
06. ledna 2017, 12:48
0

S tou Felicií, bohužel jsem Alfu rozmetal o pangejt, takže teď denně jezdím dědovou felicií, auto mělo 27k na tacho, výbava žádná, 1.3 MPI 40kW. Osadil jsem ji podvozkem HP Sporting, dal rozpěry mezi tlumiče a auto je jako motokára, to že to nemá posilovač má něco do sebe, tady opravdu cítíte ve volantu každý hrb a to jek je to lehký taky není k zahození. Po instalaci předního stabilizátoru už to byla spíše motokára. Jen škoda té zadní nápravy, která uskakuje, jinak si myslím, že to je skvělé splynutí člověka a stroje, auto nemá zádné asistenty a posilovač jenom brzd. Jenom to předjíždění je peklo :(

Letis
08. ledna 2017, 19:00
0

Tak ta 40kW felda musí bejt peklo. Já měl 1,6 55kW a HP jsem zvažoval chvilku, než jsem si řekl, že to na takový auto nemá cenu. Ani ty rozpěry jsem neměl, nevím třeba jsem udělal chybu a mohla s tím bejt větší sranda, ale myslím si, že jsou lepší auta, do kterejch ty peníze vrazit.

j3
j3rry
05. ledna 2017, 18:02
0

jinba-ittai u mě poprvé nastalo s Legacy Spec.B po asi 10tkm svižně-ostrým tempem. Měl jsem tehdy nájezd asi 50tkm ročně, z toho dobrou půlku jsem si to auto vodil zábavně... Je to fantastický pocit, být srostlej se svým vozem... Když jsem pak o něco později vyzkoušel NCčko na cestě z legend do Brna po okreskách, jinba-ittai se dostavilo asi po 50km. Nebo "skoro" jinba-ittai. Od těch dob chci MX-5 :D

reagovat
Knightrider
05. ledna 2017, 19:15
0

Ja nejvetsi nirvanu zazil za volantem Corvette C6 Z06, 505HP. Pred par lety jsem zvazoval vymenu Mustanga prave za ni. To auto je opravdu neskutecne rychly. Pan, co jel se mnou, uz pak ani nemluvil a jen se drzel dveri, ale zazitek to byl uzasnej. :-)

reagovat
Sa
Safa
05. ledna 2017, 23:07
0

Na některých z budoucích Kafe a kárách mě už konečně musíš v té tvojí bezstřeché krasavici svést. Je nádherná a ještě jsem v ní nikdy nejel. Na oplátku svezu já tebe, ať trošku obrousíš svůj vztah a názor k MX-5. ;o)

j3
j3rry
06. ledna 2017, 06:07
0

Neskutečně rychlé? :D Než mě ve 180 utnul JDM omezovač, neujela mi v přímce ani ta nejnovější korveta... V zatáčkách bych si s tím nejspíš vytřel prdel...

jc
06. ledna 2017, 07:20
0

Hlavne o rychlosti tenhle clanek (nastesti) neni. V dobe, kdy jsem schopen jet pomerne rychle i v Yarisu, je pro mne rychlost pomerne nepodstatna velicina a hlidam ji v absolutnich cislech jen kvuli legislative.

Knightrider
06. ledna 2017, 08:24
0

J3rry: Tak nez si s ni budes vytirat prdel, tak si o ni nekdy neco precti a podivej se na par srovnavacich testu, aby ses vratil zase zpatky na zem.

Knightrider
06. ledna 2017, 09:26
0

Safa: Jasne, klidne te svezu, ale asi to pro tebe bude velkej kulturni sok. Jednak uz je to stary auto a oproti tvoji zanovni Miate to bude urcite hodne hruby a syrovy. :-)

Sa
Safa
06. ledna 2017, 10:42
0

Určitě to nebude větší hrubost a syrovost než má ex- Š 105 L, kterou jsem jezdil pár let před Mazdicí... :o)
Btw. můj největší zážitek ze svezení v roce 2016 byla oturbená NA Miata od kolegy z fóra Lorda Jamese, byl s ní i na dubnových kárách v Klecanech (možná jste se potkali). To byl fakt brutál...

Matěj Podhorský
06. ledna 2017, 11:12
0

No teda nevím, s čím j3rry srovnává, ale C6 Z06 s 500+ koni a časem na stovku pod 4 sekundy už nabízí supersportovní dynamiku (na tehdejší poměry samozřejmě). Díval jsem se schválně na časy tratě TopGearu s tím, že se zasměju, jak ta americká věc byla pokořena kdečím 'horším'...a ono hovno. Je v dobré společnosti, vlastně jediné 'normální' auto, které bylo blízko, ač o půl sekundy, je Porsche 911 997 Sport Classic, která má o 100 koní méně. Vůbec ta tabulka je zajímavým studijním materiálem: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Top_Gear_test_track_Power_Lap_Times

Bez ambicí míchat se do vaší 'rozepře' se musím jenom podivit nad tím, kolik lidí Corvette reálně podceňuje. Přitom už od C4 to jsou auta dynamicky srovnatelná s mnohem dražšími a exkluzivnějšími vozy. Můžem se jí vysmívat kvůli interiéru, plastovým částem karoserie nebo listové pružine (což zrovna by byla blbost), ale rychlost Corvette podceňovat fakt neradno.

Knightrider
06. ledna 2017, 11:36
0

Matej Podhorsky: Je to zajimavy, kolik lidi ma zkresleny predstavy o tom, jak Corvetty jezdi. Ono treba i vysledny casy na Sachsenringu jsou dost vymluvny: http://fastestlaps.com/tracks/sachsenring

Nedavno jsem cetl nemecky srovnavaci test nove C7 Z06 proti McLarenu, kde mu nadelila pres 2 sekundy. Takovy rozdil jsem ani necekal.

Knightrider
06. ledna 2017, 11:44
0

Safa: Taky jsem jezdival kdysi se 105 a se 120. To byly casy. Ale to uz je tak 15 let zpatky :-D

Petr 'Krab' Jeřábek
06. ledna 2017, 12:33
0

Když to čtu, taky musim přiznat veřejně, že jsem jedním z těch podvědomých podceňovatelů jízdních vlastností amerických aut. Zkušenosti mam asi právě přesně jen s řízením asi tří US "popelnic" původem ze 70-80tých let. A Corvettu, ať už jakoukoli považuju za to nesportovnější, co v USA vyrobili. ( když pominu některá BMW ze závodu ve Spartanburgu ) :)

Ve fóru se objevila taková debata malé skupinky lidí, co se snad na jaře projedou a poklábosí u kafe o svých autech. Na to se těšim.

A právě ohledně Corvetty mám pořád v hlavě takovej ten předsudek, pocit, že by mě ( ač pomalýho jezdce) zklamala takovou tou těžkopádností. A právě to může bejt nakonec omyl. Ona má ( např C5) dlouhej rozvor 2654mm a váží přes 1500kg a motor o 355koních, ale 475N.m , někde kolem 4000 otáček. A je široká, takže právě je otázka jak příjemně se s ní opravdu jezdí na běžných českých okreskách. ( tím nemyslim nějakou palbu) . A vůbec, jestli nakonec tolik točivýho momentu není nakonec pro svižnou silniční jízdu příliš, což může být I problem třeba v Mostě, kde jsou i pomalejší zatáčky a s takovým krouťákem se musí umět dávkovat plyn a nebude lehký zvládat optimálně ty výjezdy z nich.

Každopádně teď na sněhu by to byla asi hodně velká sranda. 475N.m, 275 široký letní vzadu.... :)

Knightrider
06. ledna 2017, 13:25
1

Tak samozrejme, ze je to velky a tezky auto, ale ono je to asi spis o zvyku a o tom, do jaky kategorie to auto patri. Zase to ber tak, ze Miata je opacnej extrem. Z normalnich sportacku je maloco takhle maly a lehky. A ty jsi zvyklej na anglicky auta ze 60. let, ktery se svoji vahou a velikosti priblizujou vic ty Miate. Ja jsem zvyklej na velky americky kravy, ve srovnani s kteryma je Corvette anglicak. A pak je potreba taky brat v uvahu fakt, ze C4 je konstrukcne 33 let stary auto, C5 bylo letos 20 let a i C6 uz je dneska 12 let stara. Aktualni C7 je nekde uplne jinde. Proste leti to a tezko se daji tyhle auta srovnavat s dnesni produkci. A i kdyz kouknes na primou konkurenci Corvetty, tak zjistis, ze je podobna i vahove a rozmerove. Ono s Lambem nebo s Ferrari to na ceskych okreskach taky asi nebude zadna velka hitparada. Spis jde asi o to si ujasnit, co od toho clovek chce. Ja mam rad velky auta se silnym motorem a navic uz jsem ve veku, kdy opravdu nemam nutkavou potrebu si neco dokazovat a byt vsude prvni. To prenecham tem o polovinu mladsim, kteri maji cerstvy ridicaky a citi se byt pány volantu.

Knightrider
06. ledna 2017, 13:48
0

Safa: Kolik koni mela ta oturbena Miata? To uz asi mohlo jet hodne slusne. A to bylo turbo nebo kompresor?

Petr 'Krab' Jeřábek
06. ledna 2017, 14:51
0

Je to přesně, hodně o zvyku. Navíc u některých sportovních aut se cítíš doma rychleji, u některých to trvá. No, já se těšim na další sezonu. Myslim, že bychom v sezoně i mohli nějaké Autíčkářovo mini "ECOTY" vytvořit. Takový mini kafé & Káry v pohybu. Ne, nějaký blbnutí, projet se, zastavit, pokochat. jsou tu přispěvatelé právě z různými auty, koncepcemi atd.. Ačkoliv Corvettu bych si v dohledný době pořizovat nechtěl, i tak to nasátí atmosféry to US superauta mě láká hodně. A je fakt, že těch ca. 1500-1600kg co má C4-C6, oni váží tak nějak podobně není tak moc. Nakonec M3 E46 váží taky 1.5 tuny, 911 z těch let dejme tomu o nějakých 200kg méně, ale třeba i atraktivní hot hatch jako je Focus RS MK2 k těm 1.5 tuny taky nemá daleko.

Knightrider
06. ledna 2017, 15:08
0

Vylety by byly naprosto perfektni. Zadne nesmyslne zavodeni a honeni si ega, jen pohodovy vylet nekam po mistnich krasach s pokecem u kafe nebo obedem nekde v hospode bez ohledu na to, kdo cim prijede.
Akorat letos na tom nebudu s casem uplne nejlip. Jednak i normalne jsem pracovne hodne vytizeny a do toho jeste stavime barak, takze uz se nejak nedostava casu ani financi na dalsi aktivity. Ale uvidime. Nejake volno se snad najde.

Sa
Safa
06. ledna 2017, 15:18
0

Lord má čistokrevnou turbofoukačku, ale kolik koní? Fakt nevím. Fernie, Vavrisi, neznáte? Nevíte?

Ev
Evlo
08. ledna 2017, 19:37
0

Nevim, ale nota mel kolem 340 rwhp. Me stacilo NC s nejakymi 250rwhp abych misto nejakeho souzneni s tim jel pomaleji nez se serii. To auto je fakt malinky a neni to pak nejak zvlast stabilni.

Petr 'Krab' Jeřábek
05. ledna 2017, 20:45
0

Arigatou! Watashi mo onaji kangae desu. (jo, stýček google umí I japonsky :)...

První letošní článek o nejlepším autě světa. A taky jsem zažil své Jinba-Ittai v tomto stříbrném šípu :)

reagovat


reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1997
Chevrolet Tahoe

1997 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom 2015
Ford Mustang GT 5.0 (2015) Custom

2015 rok výroby
309 koní výkon
3 700 ccm objem

Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),  2003
Nissan Primera Kombi, 2,2 DI, Wagon, (WP12),

2003 rok výroby
93 koní výkon
2 ccm objem

Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO  2001
Chrysler Sebring 2.7 V6 dovoz ŠVÝCARSKO

2001 rok výroby
200 koní výkon
2 736 ccm objem

Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2.0 104 kW LPG 2001
Chrysler PT Cruiser Limited Edition 2.0 104 kW LPG

2001 rok výroby
141 koní výkon
1 999 ccm objem