načítám data...

Zachraňte roztomilá autíčka!

28. prosince 2016, 07:22 34 komentářů Adam Forman TopX

Dnešní auta jsou dravá, dynamická a sebevědomá. Opravdu je taková chceme? Co když potřebujeme jen něco roztomilého?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Všimli jste si trendu v designu dnešních automobilů? Snaží se vypadat vyšší, schopnější a drsnější. Vezměte si třeba takový RR Evoque. Nejemenší Range Rover je prakticky hatchback. Je sice nečekaně schopný v terénu, ale svými vnějšími rozměry a strohým deisgnovým jazykem připomíná britského buldočka. Všechny ty děsivé linky tam jsou, jen je někdo nacpal na tak malý prostor, až jsou vlastně roztomilé. Pojďme se ale raději podívat po vozech, které svoji roztomilost nezastírají.

Fiat Seicento

Malý městský vůz snad ani nemůže vypadat drsně, tak proč se rovnou nesmířit se svým údělem a nevdechnout vozu kapku té deisgnové něhy záměrně? Seicento (italsky 600) přišlo na trh v roce 1997 a ihned utržilo rekord za nejhorší výsledek v testech EuroNCAP s výsledkem pouhé půl druhé hvězdy. Pod kratičkou přední kapotou sloužily nohy posádky jako deformační zóna a někde v koutku byste našli i 0,9 litru objemu s rozvodem OHV. Celých 39 koní si dokázalo poradit s třičtvrtětunou italského plechu a plastu s typicky vysokootáčkovým projevem týraného skůtru. O něco lépe si vedla jedenáctistovka z rodiny FIRE, která poháněla ostrou verzi Sporting. Nacpat do městského přibližovadla 55 koní připomínalo rozhodnutí vyměnit svému dítěti špuntovku za automatickou airsoftovou zbraň. Sice sem tam něco rozbije, ale ještě pořád to není na zavolání sociálky. Sporting se ostatně jako malý raubíř projevuje. Komunikativní řízení, přehledný hranatý půdorys a především ponoukavá povaha neposedného motůrku dělají z nenápadné krabice excelentního domorodého válečníka pro městskou džungli.

Renault Twingo

Malá auta jsou prostě roztomilá. Možná se v tomto článku mihne i něco přes čtyři metry, ale nanejvýš jednou nebo dvakrát. Zato takové twingo třetí metr délky o mnoho nepřeleze. Miniaturní městské MPV zaznamenalo naprostý úspěch okamžitě po svém představení a miliony jeho bratříčků ihned zaplavily celou evropu. Malé twingo je tak trochu metrosexuál. Nejen že je jeho vnější podoba neskutečně chic, ono je barevně sladěné i uvnitř. Zkuste z hlavy vylovit, které jiné auto mohlo mít citrónově žluté ovladače topení. Pokud vás skutečně nějaké napadlo, tak tyrkysová klička stahování okénka už vás do kolen dostat musí. Naprosto geniální byla i stahovací plátěná střecha, která připomínala italské pětistovky z konce padesátých let. Nebyl to však jenom vzhled a pestrý vzorník laků, které dopomohly Twingu k prodejním úspěchům. Malé vozítko je příkladem geniálního využití vnitřního prostoru s příkladnou variabilitou interiéru. Posuvná a vyjímatelná zadní lavice pomohla tisícům studentů k přestěhování se do prvního domova a možnost sovnat všechna sedadla do roviny jistě stojí za zrozením nespočtu potomků. Jedinou nevýhodu spatřuji v nepříliš kvalitní úrovni výroby. Spousta plastíků má tendenci ztrácet svůj tvar, barvu či umístění. Naštěstí drobnému vozu s vahou pod 800 kg sekunduje ochotná dvanáctistovka, která sice není tak sportovně točivá, jak by se na minivůz slušelo, avšak svými 75 koníky výkonu poskytuje důstojně svižnou dynamiku. Ale kdo by od roztomilého fešáka kampusu očekával atletické výkony, že? 

Fiat Panda 4x4

mohlo by se zdát, že Panda třetí generace ve verzi 4x4 na svého teréního předka z osmdesátých let poněkud ztrácí. Má otevřené diferenciály s elektronickou náhražkou uzávěry, která přibržďuje kola na základě detekce prokluzu systémem ABS. Pravověřní bahňáci již jistě dští síru, avšak zvědavější jedinec se ještě může ubránit ukvapení. Nezávislé zavěšení i na zadní nápravě je dobrým znamením nejen pro komfort, ale i pro terénní schopnosti. Zvedlý podvozek a kraťounká jednička (na silnici se skutečně nevyplatí ji řadit) povyšují nenápadnou krabičku do říše kamzíků. Pomyslnou třešničkou na dortu jsou pneumatiky s rozměrem 175/65 R15, které se ochotně zakusují do libovolného podkladu s odhodlání dovádivého kotěte. Jestliže nutně potřebujete vůz s reálnými schopnostmi v terénu, nemáte příliš velkorysý rozpočet a vaši psýché dominuje ochranitelský pud, pak je pro vás Panda dokonalou volbou.

Daihatsu Copen

Potřebujete kabriolet, ale Miata (Přece jsem ji dostal do článku!) je na vás moc velká, drsná a výkoná? Potřebujete Copen! Jen musíte být poněkud úspornější tělesné konstituce. Trochu pochybuji, že je tento japonský vůz schopný přepravit ve svém interiéru více než sto kilogramů lidské tkáně. Tedy bez použití drtičky, samozřejmě. Čas od času tyto malé skvosty potkávám na silnicích a nejčastěji u našich západních sousedů. Když jsem Copena viděl poprvé, trpělivě vyčkával, než olbřímí Mini vzdá marný pokus vměstnat se do parkovacího místo v centru Vídně, načež nacvičeným manévrem vklouzl do opuštěné mezery. Aby k poranění hrdosti odjíždějícího vozu přidal i urážku, učinil tak pohými dvěma tahy. Dopředu, zacouvat a vystoupit. S touhle rybkou proplujete nástrahami městské delty jako neohrožená piraňa a to i díky 87 poníkům táhnoucím 830 kilogramů váhy. Bohužel v naší inzerci jsou tyhle malé rybky druhem zapsaným v červené knize.

VW Type 2 T2

Druhá generace Typu 2, neboli busíku, už oproti svému předchůdci nabízela jistou dávku skutečně každodenní použitelnosti. Kotoučové brzdy na přední nápravě, dvanáctivoltová elektrická soustava a nakonec i výkonnější a spolehlivější motory z Typu 4, to vše z T2 dělá spolehlivého veterána. A ten kukuč! Předchozí generace byla spíše elegantní s odkazem na aerodynamické křivky předválečných vozů. Zato druhá generace je již utilitární a neplánovaně roztomilá. Největším zázrakem je, že člověk by ochránil od všeho zlého auto, které vlastně není zase tak malé. Jistěže v porovnání s dnešními dodávkami je T2 miniatura, ale ve své době byly větší snad jenom Transity. Kromě zajímavého starého auta, které už dnes strhává pohledy všude kam vjede, získáte i překvapivě praktické vozidlo. Dnes již to tolik neplatí, ale VW byl ve své době expertem v tom, jak nacpat co nejvíc auta do co nejmenšího kvádru. A ten návykový zvuk vzduchem chlazeného motoru, ideálně v kombinaci s obytným vybavením interiéru, to je přece snový stroj na zážitky.

SHERP

Už vás někdy napadlo zkombinovat uspořádání minaturního bagříku zvaného 'bobík' s pneumatikami velikosti teenagera? Jistěže ne, kdyby vás to napadlo, byli byste úspěšnými podnikateli. Tenhle miniaturní náklaďáček se dostane kamkoliv. Tedy pokud ho nezradí jeho dvou a půl metrová šířka. Jinak si poradí s metr vysokou pevnou překážkou a 35 stupňovým stoupáním. Brodivost netřeba řešit. Pneumatiky s centrálním systémem dofukování se dokáží nahustit jako bójky a zastanou tak funkci plováků. Tedy rotačních plováků. Díky nim je vozítko schopno uhánět až 6km/h po vodní hladině. Zatáčení po vzoru zmíněného mini-nakladače zaručuje potřebný průměr otáčení limitovaný jen délkou vozidla 3,4 metru. Pohon zajišťuje naftová jedna-pětka o výkonu 45 koní napojená na manuální převodovku. I přes kompaktní rozměry je ŠERPA (název původně z ruštiny nemá moc smysl přepisovat anglicky) schopný odstěhovat až tunu nákladu. Výrobce nabízí i víceúčelovou zateplenou nástavbu, která z vozítka, které za příplatek uveze až 158 litrů paliva, činí zajímavý expediční prostředek do neprobádáných končin věčně bílého severu.

Austin-Healey Sprite

Jen těžko byste hledali větší blešák na kolech, než jakým je Sprite. Na konci padesátých let mělo vzniknout co možná nejlevnější sportovní vozidlo, které by masám poskytlo radost z řízení. Právě proto konstruktéři zaútočili na regály sesterských značek a vyrabovali co šlo. Základem se stal řadový čtyřválec z masového Austinu Minor o objemu necelý litr. Díky dvojici sportovních karburátorů ze sebe vymáčkl celkem slušných 43 koní výkonu. Minor poskytl i převod řízení a přední zavěšení bylo pro změnu vyrabováno z Austinu A35. Inspirací pro šasi byl supersport D-Type od Jaguaru a tak ani zadek Sprintu neměl víko kufru. Do dutiny byl přístup pouze přes sklopná opěradla sedadel – až tak daleko došla snaha poskytnout co nejvíce strukturální tuhosti za co nejnižší možnou cenu. Váha vozu se zastavila na 664 kilogramech a s rozložením 54:46 byl Sprite perfektním dostupným sporťákem pro masy. Lidé si ho zamilovali nejen pro jízdní vlastnosti, ale také pro snadnou dostupnost dílů pro úpravy a v neposlední řadě i pro roztomilý a bezelstný vzhled s neobvyklým umístěním světlometů.

Mazda Porter Cab

Pokud by jste se snažili najít auto, které je svým vzhledem nejvíce podobné zvířeti, nutně by jste museli skončit u dua Mazda porter Cab a Outloň váhavý. Zatímco druhý jmenovaný z řádu primátů tráví dny přitulený k větvím stromů a v noci rozvážnými pohyby sbírá plody stromů, jeho automobilový ekvivalent má denní rytmus přesně obrácený. Pohání jej nepříliš výkoný dvoutaktní dvouválec řady CC (vůbec první v dějinách Mazdy) a na svoji korbu dokázal přes den posbírat až 300 kg nákladu. Stejně jako jeho živý protějšek, i malý pickup umí překvapit nenadálým přískokem nebo čilým manévrem mezi kolosy, které jej v provozu obklopují. Nakonec jsem si docela jistý, že když se ráno vraceli řidiči pro své vozy, stály k sobě o něco blíže než když je opouštěli. Najednou mi nejde obrázek několika malých náklaďáčků, tulících se v noci k sobě jako skupinka křečků, z hlavy.

Dodge L-600

Po krátkém pohledu nejdříve na Mazdu Porter Cab a poté na Dodge L-600 musím přemýšlet, kdo od koho asi opisoval. Nakonec se spokojím s vysvětlením, že v tomto případě jde o zajímavý případ konvergentní evoluce a ponechám čest designérských oddělení obou automobilek neposkvrněnou. Kromě vzhledu jsou si oba vozy podobné i základním uspořádáním. Motor je pro uspoření délky umístěn pod kabinou a o pohon se starají zadní kola. Hlavní rozdíl je ale ve měřítku. Oproti ani ne půl tuny těžké Mazdě s rozvorem 183 cm je Dodge s 2,3 metry mezi nápravami tak trochu obr. Obvzlášť když porovnáme jeho schopnost odtáhnout až pět tun nákladu. V šedesátých letech bylo v americe trambusové uspořádání velmi populární a kromě měnších dodávek se dostalo i do středně těžkých užitkových vozů. Náklaďáky najednou potřebovaly mnohem menší plochu pro manévrování a podstatného zlepšení doznal i přístup k motoru, kdy se kabina dala jednoduše odklopit dopředu. Přesto se časem dlouhé kapoty pomalu vplížily zpět na své místo před kabinou. Zkrácená L-600 tak má reálnou šanci zůstat ještě na dlouhou dobu tím nejroztomilejším náklaďáčkem.

Ford Puma

Puma je tak roztomilé malé autíčko, že hned dva členové naší redakce neodolali ochranitelskému pudu. Zatímco stříbrná trpí v každodenním provozu a pomalu zmírá na neduhy našich silnic, Zlokoččina si jen vrní blahem. Obvzlášť když se o ni tak hezky stará a neustále ji dopřává péči odborného servisu. Odvážně tvarované kupátko (které je ve skutečnosti hatchback) stojí na půdorysu Fiesty avšak používá spoustu dílů z většího Focusu a vrchem přihazuje i nějaké ty vlastní. Pod maličkou kapotou se tísnily celkem tři variace na čtyřválec. Ten nejmenší o objemu 1,4 litru dokáže s nápadným vozem předvést poklidný a důstojný slowfox. O trochu odvážnější 1,6 předvede dynamický foxtrot ale ta pravá zábava začíná, až když 1,7 vyvinutá Yamahou spustí quickstep. Poskakování po špičkách, okamžité přenášení váhy, ale i děsivě končící nehody, to vše zabalené do elegantního kabátku  tanečníka standartního tance. Skutečně dobré ovládání a povedený motor bohužel zastiňuje náchylnost ke korozi a zvýšené nároky na servis, takže tato opuštěná koťátka s ostrými zoubky často končí opuštěná. Adoptujte jedno dokud ještě nějaká jsou!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

La
Ladislav
28. prosince 2016, 07:43
0

Seicento mám již druhým rokem, před tím jsem měl Cinquecento. Jsou to skvělá autíčka která díky své váze umí ,i s malým výkonem, udělat z 600 mrštnou městskou myš. Díky modularitě motorů FIRE není vůbec problém vyměnit původní jednotku za něco silnějšího. Od 1,2 8V až po 1,4 T-Jet z Fiatu 500 Abarth. Zkrátka to autíčko miluju a věřím že s ním zůstanu ještě hodně dlouhou dobu.
Co se týče Pumy tak jsem měl tu čest a celý minulý měsíc jsem něco najezdil s 1,4 16V. Ač je to nejslabší motorizace tak mě překvapilo jak je autíčko živé a mrštné. Líbila se mi i kraťoučká převodovka, líbil se mi projev motoru. Co se mi ale nelíbilo byla pozice za volantem který není nastavitelný. Sedačku jsem měl nízko a úplně vzadu a stejně jsem měl nohy nacpané do věnce volantu. Jsem sice tlustoprd ale v Seicentu takové problémy ani zdaleka nemám.

reagovat
Skipper
28. prosince 2016, 11:53
2

A já bych ještě přidal Mini. Pro tradicionalisty je současná generace obludná, ale to já naštěstí nejsem. Pětidveřový červený Cooper dělá jen radost, do jeho roztomilosti jsem se trochu zamiloval, takže dnes jdu objednat další auto a rodinnou garáž doplní Clubman v british racing grenn.

reagovat
H_F
28. prosince 2016, 19:29
0

vrcholem roztomilosti sou klasicky mini, dnes uz bohuzel drazsi nez bmw mini, ktere je ale narozdil od tece nepovedenyho brouka (dtto ale plati o origo brouku vs klasickymu mini) hodne dobry, bohuzel cim novejsi tim vetsi traga

Skipper
28. prosince 2016, 21:41
0

Jde o to, jak se na to koukáš. Co Ti na dnešních Mini vadi? Já, jako třicátník ae dvěma dětma prostě oceňuji každodenní použitelnost, komfort, kvalitu zpracování za zachování fun factoru, jistého podvozku a zábavmého motoru. Asi to už není jednoúčelovč motokára, ale jako kažsodenní univerzál je prostě skvělé.

H_F
28. prosince 2016, 22:18
0

dnesni mini jiz patri do srotu, ubiraji se podobnym smerem jako zbytek bmw
posledni petrolheadsky pocin od bmw je mini coupe jcw, ktery se jiz nevyrabi, nejlepsi mezi beznymi mini byl prvni kompresorovy, jcw, nedejboze prvni gt, jeho kvalit se jiz nastupcum docilit nepodarilo
motory spolehlivosti predchudcu nedosahuji a silne plastovy interier me tez nepresvedcuje, vzhled je ciste otazkou vkusu, ale prvni bmw mini s absenci predniho previsu mi prijde daleko hezci nez ta nafoukla odpornost, co se vyrabi dnes.. navic jizdne tahle ropucha za predchudcema taky notne zaostava

Skipper
29. prosince 2016, 11:30
0

To je osobní zkušenost, nebo JPP? Chápu, že první JCW už asi nic dalšího nepřekoná, ale to je přeci jen trochu hardcore verze. U běžného Cooperu je podle mně posun k větší univerzálnosti naopak správná cesta. A plastový interiér? V prvním Mini jsem taky pár krát jel a interiér v novém je kvalitou i provedením daleko výš.

H_F
30. prosince 2016, 00:22
0

ano, muzu porovnat stare i nove bmw mini, i s novymi jsem par tisic km najezdil
me to prave jako posun neprijde, interiery aut usly za ty roky vc bmw milove kroky a teda nove mini me nijak nepresvedcilo, zatimco prvni bmw mini na svou dobu byla sic etrochu bakelitova, ale presto neotrela pecka, za tu jedenapul dekadu se temer nic nezmenilo, pricemz design vnejsku sel s treti generaci definitivne do kopru

prvni jcw ani nebyly tovarni, nicmene mi neprijdou mene pouzitelne proti cooperu s pro denni pouziti, mozna tak jeste o gt se to mozna da rici, me tedy 2sedadlovy setup vyhovoval a zlobilo me pouze na hodne rozmlacenych silnicich
gt sem jel pouze prvni generaci, s druhou srovnat nemohu
v druhe generaci me nejvice oslovilo(ac se mi vzhledove nelibi) coupe jcw, ktere po jizdni strance bylo skvele, musim vyzdvihnout i priplatkovy sesle

posun k vetsi univerzalnosti dela bmw napric modely a je to cesta do pekla, i kdyz to kratkodobe sype
prvni bmw mini az na cenu a prostor vzadu ctil sveho predchudce

bmw mini dodnes velmi silne a trapne tezi z one velmi povedene prvni generace a je cim dal hnusnejsi a jizdne nudnejsi.. je to jako kdyz inzenyri a designeri prijdou s takrka dokonalym konceptem, ktery pak do sparu dostane marketingove oddeleni a totalne ho zmrvi

me je z novych mini blivno, momentalne ac maji nejvice modelu v historii, tak v nabidce nemaji jedine hezke a jizdne zajimave vozidlo ktere by bylo nejakym pozitivnim posunem vuci predchozim generacim

Ma
Machy_CZ
28. prosince 2016, 12:53
0

Mini, 5OO, Libero, StreetKa, atd....

reagovat
Sa
Safa
28. prosince 2016, 13:22
0

Za Libero dávám ruku nahoru taky. Jednoznačně! :o)

beastar
28. prosince 2016, 15:55
0

VW Beetle obě generace disponují jakousi odpornou roztomilostí a "new" mě vždycky dostane tou vázičkou na kytičky.

reagovat
Ma
Matúš
28. prosince 2016, 16:59
1

Nehnevajte sa, ale choďte s tou Miatou už niekam... :D Už ste horší ako Bednář z Autoforum.cz, ktorý dokázal odkaz na Octaviu natlačiť ešte aj do nejakého rebríčka dostupných áut s V12, alebo také niečo...

reagovat
M P
28. prosince 2016, 17:07
2

to je jakože tamto, no, jak se tomu říká... legrace? :)

Fr
Franta
28. prosince 2016, 17:48
3

Spíš se divím, že v seznamu není NA, vždyť má takový roztomilý kukuč :D

krab
28. prosince 2016, 23:38
1

Moc milej článek a podle mě a toho co jsem v životě v reálu viděl a toho co si myslí paní "Krabová" je nejroztomilejším autíčkem BMW Isetta 300.
A ještě lepší pán z Kalifornie, co kdysi sehnal náhodou zpět svůj kus co kdysi koupil fungl nový, zrestauroval ho a jezdí s ním dodnes. A new Mini má taky, ale asi jen do krámu pro rohlíky...

To je jeden z fakt hodně povedenejch až dojemnejch dílů Petrolicious:

reagovat
Goldies
29. prosince 2016, 10:21
0

Ja musim napsat tu moji mrchu, protoze porad slysim: to je tak hnusny az je to roztomily :-)

reagovat
sumy
29. prosince 2016, 12:45
0

Ale jo, toyka je roztomila svou velikosti/malosti a rad si ji od panmami pujcuju. Ale pro me top roztomilosti Honda Z600 a prvni generace mitsu L300

Goldies
29. prosince 2016, 15:42
0

Coto slysi usi me? Dalsi MR2? By me zajimalo kolik jich tady ted je :-)

sumy
29. prosince 2016, 21:34
1

Jj, jiz 6 let je decentne(2-3tkm rocne) provozovana mou tchyni. Naprosta luxuska, 2001, limitka, najetejch ani ne 70tkm, bez jedinyho skrabanecku. Pojistovak z toho byl uplne v pr... bo tehdy na 13 let starym nenasel jedinej skrabanecek :-) Vlastne jediny co ji kdy bylo, tak to kdyz jsem ji ulomil limec na 17"litaku v kaluzi hloubky tankovyho okopu :-) V lete se chystam na odstrojeni a zakonzervovani podvozku. Preci jen vek uz ma.

Goldies
29. prosince 2016, 22:44
0

Ooo super! Limitka, to je ta oranzova competition? Nebo snad cervena? A jak to jezdi na17kach?

sumy
30. prosince 2016, 10:07
0

Nechtej po nekom, kdo ma jako daily car 2,3t vaziciho mastodonta s 31" hrubejma ATckama aby hodnotil MR2 na 17. Na to se opravdu necitim povolan :-)

Goldies
30. prosince 2016, 12:59
0

Smarja co mas jako daily? Ja mam totiz neco podobnyho :-D hmotnost taky skoro 2,3T a taky ATcka jen nudne 17ky :-(

sumy
30. prosince 2016, 13:37
0

No roztomily to moc neni, az na tu barvu folie, ta mela byt piskova ala afrikacorps-no, holt nevyslo :-)

Goldies
30. prosince 2016, 14:09
0

Chapu, mame podobnou uchylku :-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. prosince 2016, 17:41
0

Jak ja vam rozumim hosi. :-)

Sa
Safa
30. prosince 2016, 21:04
0

Nic proti, pánové. Ale nespletli jste si téma? :o)))

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. prosince 2016, 21:15
0

Safa: Uz jsem rikal, ze maly roztomily auticka jsou absolutne mimo moje rozlisovaci schopnosti? ;-)

Sa
Safa
30. prosince 2016, 22:14
0

Ale no tak. Určitě by se nějaké našlo, ne? ;o)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
30. prosince 2016, 22:19
0

No vlastne ne. :-) Mam rad americky káry prave proto, ze jsou to poradny kusy zeleza a ne maly papirovy mrdky s moturkem od steracu pod kapotou. :-)

Goldies
30. prosince 2016, 22:44
0

Vzdyt sou taky roztomily :-)

Sa
Safa
31. prosince 2016, 17:13
0

Ale jo, jsou. ;o)

PachezZ
29. prosince 2016, 19:52
0

A proto mám kanárkově žlutej New Beetle :D

reagovat
Ronin
30. prosince 2016, 10:26
0

Jeden Sprite u nás nejaký čas parkoval.A Nesmie sa opomenúť Isetta,Prvá Multipla a Messerschmit

reagovat
custom1
02. ledna 2017, 08:30
0

Dodge A-100

reagovat
Da
Dad
05. ledna 2017, 02:11
0

Kde je nissan figaro?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem