načítám data...

Autíčkář se ptá: Auto s nejlepším interiérem

Spousta z nás tráví na silnicích víc času než doma. Proto je důležité vybrat si auto s opravdu kvalitním interiérem. Které má ten úplně nejlepší ze všech?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Ať se nám to líbí nebo ne, design exteriéru je základní atribut při nákupu vozu. Prostě a jednoduše se auto musí v první řadě líbit. Kvality pohonné jednotky a podvozku nebývají pro běžného člověka, který je nepolíbený automobilovým šílenstvím, zas tak důležité. Osobně proti tomu nic nemám, ať si každý vybírá auto třeba podle počtu koncovek výfuku. Také bych nejezdil autem, které se mi nelíbí. Překvapením ovšem pro mě je, jak málo lidí řeší při nákupu auto jeho interiér. Exteriér vašeho vozu vidíte jen párkrát za den, když do něj nasedáte, když se vzdalujete a když vám stojí před barákem. Většinu času však trávíte uvnitř auta, za jeho volantem. Proto si myslím, že na vzhled interiéru by měl být kladen minimálně stejný důraz jako na vnější design. A k tomu se pojí naše dnešní otázka. 

Vytvořit dobrý interiér je svým způsobem alchymie. Musíte použít kvalitní materiály a všechny komponenty precizně smontovat, protože není nic horšího než když vám nové a vysněné auto začne vrzat na prvních kočičích hlavách. Samostatnou kapitolou je ergonomie. Rozestavit ovládací prvky uvnitř vozu tak, aby řidiče co možná nejméně rozptylovaly a rozčilovaly, je pro některé automobilky naprosto nadlidský výkon. Vzhledem k tomu, že platí známé pořekadlo ,sto lidí má sto chutí', není pro výrobce vůbec jednoduché vytvořit univerzální vzhled vnitřku tak, aby se líbil úplně všem. Každý z nás má také jiné požadavky na materiály uvnitř. Někomu stačí nejobyčejnější plast, někdo vyžaduje klavírní lak, jiný chce ušlechtilé dřevo či broušený kov nebo dokonce karbon. Jestli preferujete kůži nebo textil jsme již zjišťovali. Další otázkou jsou čudlíky. Spousta lidí na ně nedá dopustit a čím více knoflíků, tím lépe. Na opačném pólu jsou lidé, kteří naopak potřebují naprosto uklizený vnitřek, minimum tlačítek a ovládání skrze dotykový displej. Požadavky jsou velmi různé a vytvořit bezchybný interiér je prakticky nemožné. Vybrat ovšem ten nejlepší vnitřek podle vás a vašich preferencí, to jde. 

Jaké auto disponuje tím nejlepším interiérem? Obecně se tvrdí, že v tomto ohledu se hřeje na výsluní Audi a je v podstatě jedno jaký model. Ano, jsou precizně sestavené a z vybraných materiálů a téměř bezchybnou ergonomií. Jenže také bývají na pohled trochu nudné a sterilní, chybí tomu ,wow' efekt. A tak tomu je téměř u všech Němců. Co tam máme dál? Francouzské interiéry jsou prostě jiné. Můžete se prakticky spolehnout, že ovládací prvky uvnitř budou jinak než jste zvyklí nebo jak velí logika věci. Jak jsou na tom Italové, mistři designu? Na první pohled velmi dobře, všude spousta emocí a krásných detailů. Jen ta kvalita zpracování občas pokulhává. Asijské vozy mívají spoustu netradičních řešení, které ocení především technicky založení lidé. Já osobně mám slabost pro britské interiéry. Líbí se mi na nich jistý aristokratický nádech, takový ten nenucený styl. Okázalý, ale zároveň vkusný, jednoduchý a čistý design. Ale jak jsem řekl na začátku, sto lidí má sto chutí. 

Jaké auto se podle vás může honosit tím nejlepší interiérem vůbec? Jaký styl preferujete vy? Máte raději dřevo nebo kov? Jste spíše ,čudlíkový' člověk, nebo raději ovládáte všechno přes dotykový displej? Diskuzní ring je volný, podělte se o svůj názor… 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
03. února 2017, 09:58
0

Tak obecne se rika, ze nejlepsi interier ma v kazdem ohledu RR Phantom. Videl jsem jej sice jen na autosalonu, ale i tak bych souhlasil:) jinak se me libi nova Mazda 3. Tam je to pekne ciste a vkusne.

reagovat
H_F
03. února 2017, 15:49
0

interier phantomu mam docela prolezlej a i kdyz je celkem kvalitni, urcite bych si ho nedovolil oznacit za nejlepsi a uz vubec ne v kazdem ohledu
nebudu mluvit o miste pro ridice, ktere patri spise k lepsimu prumeru
v zakladu ani nema napriklad vyklapitelne podnozniky, chybi spousta prvku vybavy, a moznost pololehu, ktere clovek najde v stejne kvalitne provedenych interierech VIP dodavek typu v classe ci sprinter
audio tez nema nejlepsi

Ma
Martin92
03. února 2017, 10:21
0

Nejlepší interiér bych řekl taky RR Phantom, jednou se mi poštěstilo sedět v EWB verzi a ty materiály jsou úžasný. Pak z trochu levnějšího kraje se mi hodně zamlouvá e65/e66 BMW, ovšem musí mít komfortsitze :D, jinak osobně mám novou 308ku a i když na to polovina lidí nadává tak mi ten interiér přijde celkem dobře vymyšlenej. hlavně díky malýmu volantu odpadá dilema - dobrý držení volantu/místo pro nohy pod volantem :D

reagovat
M P
03. února 2017, 15:10
0

Ohledně 308 je nejlepší to, jak spousta novinářů řekne, že pozice za volantem JE taková a taková. Na základě své postavy, třeba i nekonfekční, vynesou rychlý soud o tom, jaký interiér JE. S 308 GTI jsem strávil týden, a pozice za volantem, jeho velikost a posaz včetně výhledu na budíky mi vyhovoval mnohem lépe, než třeba v AR Giulietta. Holt každý má jinak dlouhé nohy a trup, a pak vznikají takovéhle urychlené soudy. Co mě trochu mrzelo, že ovladače klimatizace jsou pouze přes touchscreen, jinak na mě ta kabina působila fakt příjemně, a to i přes vtipné detaily jako prošívaná guma na palubní desce :)

briza
03. února 2017, 10:31
0

Dlouhodobě se mi líbí Audiny a koncern asi vlastně nějak celkově, počínaje 997 jsem začal cítit náklonnost k Porsche a třeba v Panameře je mi vyloženě příjemně. Fajn jsem se taky cítil např. v Accordu 8G, Mazdy cca od 2gen. 6 a 3, prostě je toho hromada. Oproti tomu jsem nikdy nepřišel na chuť luxusním věcem typu Bentley, RR a další. Chápu, že je to superkvalita, ale vizuálně mě to odpuzuje, byť ne tak moc, jako ameriky (krom jedné výjimky jménem CTS 2gen.), ikdyž tam se to taky pomalu lepší. A největší zklamání zažívám u Mercedesu. U něj jsem měl interiéry vždycky rád, ale to co předvádí poslední dobou, to se mi vyloženě hnusí a asi bych musel být pasák nebo kolotočář, abych to docenil.

reagovat
On
Ondraa
03. února 2017, 23:17
0

Audiny mají interiery kvalitní a hodně příjemný na ovládání. Celkově se v nich jezdí hezky. Ale nic jiného to ve mně také nevyvolá. Žádně vzrušení nebo emoce. Interiery mercedesu mi příjdou moc hezké od Cečka výše. B a A na tom moc slavně nejsou. Jinak nádherný interier má Alfa 159.

krab
03. února 2017, 10:43
1

Mě se líbí, že jste si vzpoměli jedním obrázkem na Cadillac Allanté :) To je hodně cool auto!

Jinak jsem přemýšlel jaký interér... krásných je jich spousty. Jeden ale kompletně vyčnívá a je to tenhle: (Mr. google našel :) )

reagovat
Irwinek
03. února 2017, 11:39
0

McLaren je sice super, ale zkoušel jsi se do toho někdy dostat?

M P
03. února 2017, 15:16
2

:D nevěrník krab má doma 911 a tady obdivuje jakési McLareny. Ne vážně, je na tomhle interiéru něco špatně? Snad jen ten potahový vzor (mně se líbí) není pro každého

krab
03. února 2017, 21:10
0

Bohužel, do Mc Larenu mě ještě nikdo nepustil ani Mr Bean :) Viděl jsem ho naživo ale víckrát....

Matěji, já vím, ty jseš na ty 911tky vysazenej :) .. ne, je fakt že jsem si říkal jestli napíšu, že nejvíc nejlepší interiér je od Singer 911 .. pak jsem si řekl, že ten Mc Laren je přece jen daleko víc cool.

A teď mě vlastně napadlo, že nejhezčí interiér snad má Alfa Romeo Duetto Spider. Pininfarina, je pininfarina...
https://www.google.cz/search?q=alfa+romeo+duetto+interior&biw=1399&bih=804&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwi8ormI3fTRAhUsLZoKHU7EAOIQsAQIGA#imgrc=bOU8TV-JGbQXlM:

A z mých aut? Padadoxně fakt upřednostňuju interiér Z3jky před tím v 911. V 911 se investovalo do techniky, ne do vzhledu, takže bude jezdit fantasticky... jak já se těšim na jaro! A další skvělej interiér byl v MBG GT. Ten mám fakt rád. No, nakonec něco o tom najdete i v blogu...

M P
03. února 2017, 21:41
0

Ta 911 je jen takové období, to zase přejde a bude dobře :) ale s alfou souhlasím, jak jinak. Velice se mi líbí ta coupé, junior, Gtv, Giulia sprint a podobně. Je to vlastně několik modelů, ale všechna coupé sdílí designový jazyk a proporce, a dokonce ten junior ani není zase tak nedostupný. Ale pak je tu ještě Fulvia, a ekonomická varianta, Fiat 124 Coupé. Úžasná auta, nic vzácného, ale radost by mi dělala obrovskou

krab
03. února 2017, 22:55
0

Jednoznačně. Všechny italský auta 60tých a 70tých let jsou nádherný. Do toho spadají právě i relativně pořád snadno dostupný Fiat 127A a nebo 128 Sport Coupe. Vlastně ještě k tomu dodám i 850 Sport Coupe. To je fakt nádherný auto. Přesně... ten designový jazyk těchto aut a Fulvií a Alfiček z tý doby je stejný. Taky to je sen to jednou mít. Legrace, že jen pár jízd ve 127 A co měl táta doma mě hodně dostalo. Zajímavý, že ne tehdy, ale teď si na to zpětně vzpomínám a vyloženě si říkám že jednou starý italský auto doma bude!

No a k období 911! U mě ještě naplno nepropuklo, protože jsem se ještě zatí pořádně nesvezl. Až se tohle stane což počítám už na dny a zaklínám v duchu zimu a sníh ať už jdou konečně někam do Ruska..., budu mít asi intenzivní fanatický 911 období. No a kdyby tě to Matěji mělo začít opouštět, stav se, svezeme se a dáme tvojí psychiku zase do pořádku :)

Michal88
03. února 2017, 11:36
0

Když pominu estetiku, tak očekávám od interiéru schovávací rádio, pohodlné sedačky a dostatek místa na "rozvalení". Vzdušnost pak už patří k tomu místu. Ještě je dobré, když tam jsou běžná tlačítka, dotykáč je ku zlosti.

A když nepomíjím estetiku, tak se mi líbí styl "ploché" horizontální přístrojovky a malé kapličky na přístroje, něco jako u C4 B7, jedničkové Octavie ve vyšší výbavě (ty nižší výbavy měly přístrojovky pěkně hnusné) nebo u XM před modernizací. Přístrojovky, jako má XM po modernizaci nebo Xantia atd, tak se mi moc nelíbí, ale kvůli jiným přednostem jsem ochoten to zkousnout (např. to schovávací rádio aj.)

Co mi v interiéru přijde jako naprosté barbarství, tak je rádio úplně na vrchu přístrojovky, jako u Fiatu Doblo mk. I nebo UFO Corolly... Je to hnusný, jak medvědí pr.el a ještě hned zloděj vidí, že je co ukrást, ani k autu nemusí moc blízko. Co mě taky vytáčí, tak modré podsvícení u starších VW... Bolí z toho oči. A paradoxně, i když modrá by měla zabraňovat spánku, jsem z toho akorát kvůli očím unavený...

Jinak z moderních aut jsou mi blízké esteticky přístrojovky medvědů a bramboráků. Teda fakt jen esteticky, ergonomicky už tolik ne...

reagovat
cP
cPetan
03. února 2017, 14:34
0

Modrý podsvícení je zlo, nejenže z toho oči bolí, ale osobně se mi na modrou ledku prostě ani nedaří zaostřit a vidím to rozmazaně...

Ta
Tarrantula
03. února 2017, 15:09
0

Modré podsvícení je zlo uplně všude nesnáším to a unavuje to. Takže přesně WV je zlo a pak co vím tak Megane II po fl má modré podsvícení a to je taky peklo. Nejvíce se mi osvědčilo oranžové.

Ra
Rampa
03. února 2017, 19:50
0

Ad rádio nahoře - jak UFO corollu nemusím, tak tohle má jeden prostý a logický důvod a to je ergonomie. Rádio je v zorném poli a blízko po ruce. Pro mě lepší než mít nad rádiem ovládání topení.

Modré podsvícení souhlasím.

Hodnocení interiéru je hodně subjektivní, podobně jako obecně vzhled. Za mě "řidičsky" orientované interiéry.

Michal88
03. února 2017, 21:18
0

Rampa: Od toho mám ovládání rádia na volantu. :) Mám to originální díky převodníku i na neoriginálním rádiu a jsem spokojen. Ergonomicky to rádio na vrchu trochu chápu, ale stejně na to musíš zaostřit.

PeterLuk
04. února 2017, 17:26
0

Tak rádio je dkvelo vyriešené v prvom Eurovane. Je síce vysoko, ale dá sa "skryť". Dá sa ovládať z volantu, zároveň ho ale môže ovládať aj spolujazdec.

whitenight
03. února 2017, 12:06
1

mně osobně se líbí moderní mercedesí interiéry, trochu blbě tam u některejch modelů ční ten centrální displej, ale údajně je maj jednou u budoucích modelů nahradit na tom místě tablety

reagovat
Mr
Mr.Dan
03. února 2017, 12:43
0

Budu kopat za vlastní tým. Pokud beru do úvahy víc ergonomii než estetiku, tak aspoň soukromě nejlíp z toho, v čem jsem se kdy vezl, mi stále přijde nepřekonatelnej můj saabí skvost:
http://img.auto.cz/moje.auto.cz/img/galleries/4c4984b84b83b/4c90b89bbf1df.jpg
http://img.auto.cz/moje.auto.cz/img/galleries/4c4984b84b83b/4c90b8ebec70d.jpg

reagovat
H_F
03. února 2017, 16:18
0

kdyz budu brat v potaz ciste ergonomii ovladani, tak asi nic lepsiho, nez hondu s2000 nevymyslim

H_F
03. února 2017, 18:03
0

clovek krom razeni (ktere mezi manualy s ultrakratkyma presnyma drahama patri k vubec nejlepsim) v podstate nemusi sundat ruku z volantu
ergonomie pedalu je tez top

krab
03. února 2017, 21:19
0

MR. Dan: To je trefa. Saab z hlediska ergonomie a pohodlí sedaček a opěradel je pořád nejlepší auto. Já měl asi rok a půl 900vku ( holt už NG) a ergonomie a posez byl vynikající. Pak jsem jí prodal mýmu holanskýmu kolegovi z práce a nakonec se dostal k nějakýmu Saab fandovi, tak snad furt jezdí. Otec má rád Saaby, taky máme doma dvě 96tky. Jsou to auta co mají svojí osobitou duši. Saaby mám rád.

H_F
04. února 2017, 00:10
0

zrovna s 900ng jsem mel opacnou zkusenost, kdyz mi docasne umrel civic eg6 v kuzi, znamy prodaval 900 ng 2.0t, tak jsem si ho pujcil, ze bych ho odkoupil, vracel jsem ho ten samy den
interier jezevcik, resp. cele auto-dlouhe ale nesmyslne uzke jak ve tride mini
proti hloupemu civicu neergonomicke a nepohodlne
pedaly-tragedie, razeni tragedie, rizeni bez citu, ani sedacky nebyly pohodlnejsi nez civic, proti napr. volvu nebe dudy
spolu s naprosto prisernymi jizdnimi vlastnostmi a ovladanim me prave hlavne neprivetivy interier, nepohodlne sedacky bez naznaku bocniho vedeni silne odpudily od koupe a da se rici ze od saabu vubec
z tech starsich mel vylozene skvele pouze jediny saab-9000 aero
kabrioletove 900 se tez daly snest

Mr
Mr.Dan
06. února 2017, 09:43
0

Mnó, ale NG900 už není Saab, ale přestrojená Vectra, takže to se nepočítá. Naproti tomu 9-5 je v podstatě taky Opel, aspoň co se podvozkových partií týká, ale interiér je poměrně povedený. Na AR 166 to ale nemá, v přímém porovnání nesrovnatelno (nicméně Saab přece jen působí vzdušněji): https://s1.cdn.autoevolution.com/images/gallery/ALFAROMEO166-1283_1.jpg

krab
06. února 2017, 09:50
0

Ale jo, jasně GM tomu dalo ťafku...I když pořád je to jiný, pořád I 900 NG je SAAB. Logicky, mě se víc líbí 9000, takové Aero nebo Griffin, ty měli interiéry opravdu ultrakvalitní. Ale I ty novější klony GM bych neoznačoval za přestrojené Vectry, protože když se svezeš s Vectrou A nebo B a stejně starým Saabem, tak ten Saab je opravdu v pocitech z jízdy úplně jinde. Prostě o dost propracovanější. Nakonec, to by člověk musel odsoudit 90% jezdících Saabů, to bys nechtěl... Ale je pravda, pokud bych chtěl dnes nějakého Saaba, asi by to byla zachovalá 9000, kterou bych intuitivně hledal.

Franz Kafka
06. února 2017, 11:44
0

Saab dělal zajímavá malá dopravní letadla to je snad jediná věc co se mi od nich líbí. Pravdou ale je že interiéry dělali pěkně když na to tady koukám. Ty auta jsou jinak úplně mimo mé chápání o co oni se snažili? O luxusní a zároveň sportovní auta? Nebo o co šlo. Švédsko a vůbec jejich výrobky od SKF po Scanii mám rád, ale ty Saaby jsem nikdy nepochpil. Tím nemyslím že jsou to špatná auta.. Přijde mi že se neuměli dlouho přizpůsobit nové době ať už designem tak filozofií. Jeden příklad kde udělal tenhle koncern GM něco dobře?:)

Franz Kafka
03. února 2017, 12:57
0

Když pominu krále pro krále RR Phantom, který je jedním slovem úžasný a také ne pro každého co zbyde. Za mě jednoznačně Bmw 7 f01 to znám jako řidič i jako pasažér a skvěle, prostor, komfort, materiály. Z levnějšího kraje Audi A4 tam je všechno hned jasné. Ve své třídě Julinka od Alfy. A ze sportovních aut jednoznačně Porsche 993 v kožichu tam je normální výbava, klima, rádio, elektrické věcičky a přitom se člověk cítí jako v pravém "závoďáku" a řekl bych že Porsche to +- dělá dobře doteď.

reagovat
Vavris Vavrisovic
03. února 2017, 13:07
0
reagovat
Franz Kafka
03. února 2017, 13:12
0

To obšití a ten volant vypadají vážně dobře. Bude to určitě pohodlné a určitě dobře slícované:)) Tak mě napadá pravý opak.. Jaký je podle vás nejhorší interiér.

Vikis
03. února 2017, 13:30
0

Prostě Lexus... Miluju LFA. Dokonalej interiér a hlavně ten zvuk... pokud někdy bůh dá a padnou správná čísla, tak je to jasný :)

Jinak to mám docela složitý.. líbí se mi třeba interiér Insignie před fl, kdy každá věc má svou funkci, pohledově nový MB C a celkově Audi, až Tesla S, se kterou jsem se sžil docela rychle :)

as
asdf
03. února 2017, 13:21
0

Odporný interiér je důvod, proč nemůžu mít např. BMW E36, Mitsubishi Carisma, Ford Focus I a mnoho dalších aut.

Top je např. BMW Gran Lusso: http://bm.img.com.ua/berlin/storage/orig/a/f0/560fc766ba7502c993afe84e51208f0a.jpg

reagovat
cP
cPetan
03. února 2017, 14:31
0

Taky se mi vnitřek e36 hnusil. E30 dobrý, 46 taky, ale ta 36 je prostě divná. Nicméně se mi naskytla nabídka co nelze odmítnout a 36 coupe se ke mně nastěhovalo a musím říct, že jsem se velice rychle zabydlel :)

zimbic
03. února 2017, 13:56
0

Já mám rád kůži a dřevo takže za mě anglická auta (Bentley, Rolls, Range rover, Aston) nebo ještě staré baworáky s natočeným středovým panelem k řidiči a nebo hranatá Ferrari z 80. let z černým koženým interierem a hliníkovou kulisou řazení.

reagovat
PepaSFI
03. února 2017, 15:08
0

tuhle jsem parkoval u obchoďáku vedle Mercedesu A, toho šišatého mámamobilu a koukám, něco tam je divně. Mělo to hnědý textilní interiér. Což už samo je výjimka, v té záplavě šedi u jiných aut. Jenže to nebyla jen taková obyčejná hnědá, ono se to tak nějak lesklo a byl na tom nějaký vzor. Zkrátka, byl to snad nějaký brokát nebo co, to bylo jak na Zámku. Kožený interiér je už v kdečem, nikoho to neohromí, leckoho ani nenadchne ale tohle jsem obcházel dokola a zíral. Luxus jak v korunovačním kočáře.

reagovat
M P
03. února 2017, 15:12
0

Ano, já bych si taky přál zajímavé vzory potahů, jiné látky apod. Jakou jsem měl radost z pepita, co bylo v pětistovce :) A brokát je boží, akorát jsem ho viděl jen v amerikách.

Franz Kafka
03. února 2017, 18:40
0

Tak u Audi, BMW nebo Mercedesu si v individual programu můžeš vymyslet taky skoro cokoliv třeba oranžovou kůži Connoly a modrý strop z pravé kůže antilopy. To jsou potom skvělé kombinace asi před rokem jsem na nějakém srazu potkal A6 se vzorem "gepard" a byl to nějaký semiš nebo co, komplet čalounění i strop.

H_F
03. února 2017, 16:14
2

pokud pominu specialne stavene interiery pro cestujici, kde jednoznacne vedou individualni zastavby dodavkovych vozu, a mel bych se zamerit na interiery z pohledu ridice, tak skvely ma bugatti veyron
z normalnejsich sfer ma uzasny interier 911 991
a ac to auto jinak nemam v lasce, a mozna to trochu zavani kycem, tak pro me top v cem jsem se citil vubec nejlepe byl continentalu gt, to auto bych chtel jen kvuli interieru na kazdy den

zklamani z temer vsech novych ferrari , maserati, mclarenu, astonu a treba i mercedesu (sls black.... v amg gt ani s coupe jsem jeste nesedel)
v suv jednoznacne range rover, nicmene kvalita nekterych komponentu silne pokulhava (displeje, calouneni nekterych dilu-staci je pokropit vodou a semis sleze), kahn a overfinch uz zavani kycem a vyrazne zkvalitneni neprinasi
bentaygu proti konceptu pekne domrvili (koncept treti obrazek)

reagovat
J.K.
22. května 2020, 11:04
0

Souhlasím s Bentley Continental GT, ale nové verzi.

H_F
29. května 2020, 02:35
0

To uz je navic snesitelne auto i z jineho duvodu
Uz nesedi na platforme sileneho Phaet(=fat)onu, ale na Panamere, takze se i pridavaji veci, jako treba jizdni vlastnosti, a tak)

ja
jazet
03. února 2017, 17:58
1

Pro mě asi mamut


reagovat
MG
MGRR
03. února 2017, 20:39
0

Neni nejlepsi, byl bych ale spokojeny. Zacne se to prodavat 2018, takze za deset let mi muze ten Lexus LS rikat pane :)
https://www.google.cz/search?q=lexus+ls+2018+interior&prmd=inv&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiNqLuy1vTRAhVLhiwKHTTnCJQQ_AUIBygB&biw=360&bih=592

reagovat
VK
VK
03. února 2017, 20:50
0

Zaznělo v článku Audi, ve smyslu etalonu automobilového interiéru - tož jsem se chtěl zeptat, kdo v tom seděl - taky jsou tam pedály tak nemožně vysoko, jak v Oktávkách nebo recentní dobíhající C5?

reagovat
Sh
Shackall
03. února 2017, 21:02
0

Interiér, přátelé, to je alchymie. Základem jsou pohodlné sedačky a ergonomie, ale pak už narážíme na požadavky jednotlivých uživatelů a tam platí tisíc lidí, tisíc chutí. Je třeba hrozně fajn mít nějakou super designovku, která za chvíli morálně zastará, ještě dřív se okouká a opotřebuje a ve finále aby se v tom člověk styděl jezdit. Nebo ty super interiéry ve fotogalerii... Ty fungují bohužel jen v režimu "klimatizovaná garáž u vily - zastřešená benzinka - podzemní garáž a zpět". Jezdit s tím po Praze je třeba v tomhle počasí ojeb a třeba podlaha vypadá za chvíli jak v prasečáku. No a pak jsou použité materiály - třeba moje Teranno má bez ironie nejlepší sedačky, které jsem kdy v nějakém autě zažil (podotýkám, jel jsem i v RR či Ferrari), ale použitém materiály stojí dost za @ - zvláště to rádoby dřevěné oblečení. Atd. Nicméně kdybych měl skutečně vybrat jedno auto, asi by to byla Tatra 603. Současně prostorné, vzdušné, luxusní, pohodlné, geniální minimalistický design, člověk se do toho nemusel bát sednout v zablácených holínkách po honu, protože konstruktér myslel hlavou... Viz: http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A090713_175013_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV2c66a2_Tatra_603_14.JPG
a http://auto.idnes.cz/foto.aspx?r=auto_ojetiny&c=A090713_175013_auto_ojetiny_fdv&foto=FDV2c66a8_Tatra_603_26.JPG

reagovat
Franz Kafka
03. února 2017, 21:43
0

Tak ona taky 603 je celkově nadčasové a skvěle postavené auto a velké plus je ten gauč vepředu. Šalrr pod volantem nemusím, ale optikou doby je to pochopitelné. V době vzniku pro běžnou populaci nedostupný dream car:)

Sh
Shackall
03. února 2017, 22:15
0

Šaltr pod volantem člověk nemusí, dokud ho nezkusí - já ho v jednom autě měl (nebyl to Trabant, ani Wartburg) a je úžasný. Samozřejmě s absencí středového tunelu - pokud mám kvedlačku pod volantem a tunel 50 cm od podlahy (Starší r7, je to designerský úlet o ničem). Pokud ovšem tunel chybí a páka je pod volantem člověk má najednou daleko víc možností parkování. Jinak průser u Tater byla absence automatu (ano, vím, 613 Special ho měla). Teprve s ním má ta kvedlačka smysl - člověk prostě přehoupne na D a jede.

Irwinek
03. února 2017, 23:27
1

No já nevím, jak vám, ale já jsem byl maximálně spokojený s tímhle :-D

reagovat
krab
04. února 2017, 10:00
1

To je Peugeot 505, že? Ty už taky nejsou... to je ještě ten Peugeot z doby než se rozhodli, že namísto kvalitních výborných aut budou dělat příšerná auta! ( jak to bylo jednou v TG... ) :-D
tenhle skeč :



Franz Kafka
04. února 2017, 11:14
0

:D Tohle mě vždy pobaví. No 505 už nejsou a když ano tak je u nich parádní cena. Ono už i 405 když pominu TD a obyčejné výbavy začíná být ceněný kus. Každopádně 505 jsme měli když jsem byl kluk a tehdy to bylo skvělé a nadčasové auto což dokazuje i ten tady postnutý interiér.

Irwinek
04. února 2017, 14:28
0

Jo jo, tohle konkrétně je Peugeot 505 GTi 2,2 Berlina A 86 r.v.85/86 ( kastle a část interiéru 85, ostatek 86 - kompletace na zakázku pro Švýcara, co se mu nová kastle nelíbila - mě ostatně taky ne :-D ) moc mě mrzelo, když šel z domu, ale garáž jsem neměl a venku už začal budit pozornost
a pro nepamětníky : spolu s 604 poslední RWD od Peugeota

PeterLuk
04. února 2017, 13:23
0

Musím uznať, zaujímavá téma. Pre mňa osobne je interiér pri autách nesmierne dôležitý. Chcem sa cítiť v aute čo najlepšie. Keď som v aute, ktorého interiér sa mi nepáči, ktorý je farebný, pôsobí lacno alebo smrdí a nebodaj je rozpadnutý a špinavý, tak sa v ňom proste necítim dobre a aj sa mi horšie jazdí.

Čím som sa starší, tým viac sa mi páčia staršie autá a aj staršie interiéry. Staršie autá mávali síce tvrdé plasty, ale zato sa často nešetrilo textilom či koženkou a tieto sa používali aj palubné dosky a výplne dverí. Dnes mám pocit že stále ustupujú plastu. Mäkčenému, ale stále plastu. Taktiež mi staršie autá príde oveľa vzdušnejšie, či už kvôli väčším (a rovnejším) sklám (čo cítiť najmä pri bežných autách), alebo kvôli menšiemu množstvu elektroniky a tlačidiel. A volanty sú v nich okrúhle! Úplný ideál sú pre mňa európske autá zo skorších 90. rokov až 70. rokov a americké autá z 50. až 70. rokov. Samozrejme, vždy záleží na tom danom aute.

Preferujem skôr textil pred kožou, nesmierne sa mi páčia kárované vzory. Veľmi rád mám potom klasické drevené volanty. Mám rád palubovky "orientované na vodiča".

Ináč, rozlišujem dve veci, a to či sa mi páči palubovka, volant, či sa cítim dobre na mieste vodiča, a potom interiér ako celok, vrátane nastavovania sedadiel, ergonómie, kufru apod. Trebárs náš Citroen Evasion nemá práve najkrajšiu palubovku, ale interiér samotný je nesmierne praktický, priestranný a variabilný.

Z dnešných áut by som označil za najlepšie asi Audi A6. Nie je najkrajšie, ale všetko je tam kde má byť, sú použité kvalitné materiály a nič nepôsobí rušivo. Zvlášť potom oceňujem elegantné integrovanie displeja do navigácie. Toto žial mnohé automobilky "odfláknu" a aj v niektorých ďalších modeloch Audi to nieje zvládnuté práve ideálne, keď to pôsobí akoby bol v strede palubovky dodatočne nalepený tablet. Obzvlášť mi to potom prekáža v Mercedesoch, kde mne osobne nevyhovuje ani grafika tohto displeja. O to viac ma štve, že nahrádzajú klasické analógové budíky (podľa mňa stále najlepšie) digitálnymi. Keby sa aspoň pokúsili ich tam nejako "začleniť", ale oni tam proste nalepia hranatý tablet (v niektorých modeloch veľký tablet cez polovicu palubovky). To podľa mňa vyzerá otrasne a môj dojem z nových Mercedesov to kazí...

Audi A6: https://www.netcarshow.com/audi/2017-a6_avant/1280x960/wallpaper_0f.htm

Z o niečo starších áut sa mi páči BMW E30. Jednoduchá, prehľadná, na vodiča orientovaná palubovka: https://www.netcarshow.com/bmw/1987-m3/1280x960/wallpaper_08.htm

Úplne najkrajší interiér má podľa mňa pôvodný Mustang. Ten je podľa mňa skoro dokonalý, má krásny volant a tie budíky...
http://cdn.silodrome.com/wp-content/uploads/2016/10/Shelby-Mustang-GT350H-3.jpg

Z amerických áut tiež:
http://cdn.silodrome.com/wp-content/uploads/2016/06/ford-mustang-boss-429-car-8.jpg
http://cdn.silodrome.com/wp-content/uploads/2016/02/AMC-AMX-Car-5.jpg

Z európskych áut staré Alfy:
http://d39a3h63xew422.cloudfront.net/wp-content/uploads/2013/01/20092021/a-tale-of-two-gtvs-1476934865440.jpg
http://d39a3h63xew422.cloudfront.net/wp-content/uploads/2015/12/20220903/an-alfa-romeo-giulia-gt-junior-makes-any-day-magic-1476934555295-2000x1331.jpg

Alebo Porsche 356.
http://cdn.silodrome.com/wp-content/uploads/2016/06/Porsche-356-Car-13.jpg

No a samozrejme, interiéry áut od Singeru sú tiež úžasné. Ani interiér nového Porsche 911nieje zlý.
https://www.netcarshow.com/singer/2012-911/1280x960/wallpaper_48.htm
https://www.netcarshow.com/Porsche-911_R-2017-1280-32.jpg

reagovat
PepaSFI
05. února 2017, 11:09
0

ony jsou ty staré interiéry prostě jednoduché, nekomplikované a v tom je síla. To platí i o těch nejjednodušších lidovkách jako byl starý Fiat 500, Mini, VW brouk nebo Trabant. Jeden budík, jedna páčka, tři kontrolky, dva nebo tři vypínače, nějaké to tahátko od topení. I v miniautě bylo místo, člověka nic netísnilo. V Trabantu nebo ve staré Pabdě bylo víc odkládacího prostoru než ve většině dnešních aut. Bohužel dnes už to tak snadno nejde, tedy až na výjimky jako je třeba zde dobře známý Fiat 500. Klidně tam použili panel v barvě vozu, lesklé neměkčené plasty, pár nezbytných čudlíků a ono to funguje.

M P
05. února 2017, 11:46
0

Ale toho místa v nové pětistovce, co si budem povídat, zase taky tolik nebylo. Třeba když vyberu náhodně, například jen o málo větší toyotu yaris, tak ta je o celý vesmír jinde. A s pětistovkou se dá eurobouračka zvládnout za 5 hvězd :)
Se starou pětistovkou bych nechtěl srazit ani cyklistu. Pamatuju si ale na to, jak mě prostorem překvapila osmsetpadesátka, tam bylo místa, pro 4 lidi uplně luxusně

PeterLuk
05. února 2017, 23:55
0

V jednoduchosti je krása a tu to vyniká. Zvlášť potom preto, že je to aj lepšie pre vodiča, keďže je interiér prehľadnejší. Hoci, neviem či môžeme práve v prípade Porsche 911 či starých musclle carov s množstvom rôznych budíkov hovoriť o prehľadnosti. :D Toto sa týkalo najmä lacnejších áut, ako vravíš. Tam bolo minimum výbavy, nebolo treba toľko tlačidiel a kontroliek ako dnes.

Ináč som si spomenul, keď už spomínate 500-ku (mimochodom, s podareným retro interiérom, mne tam akurát vadili sedadlá a hlavové opierky) na nový Beetle. Tu musím VW pochváliť, vyzerá podľa mňa veľmi slušne a pohodlne.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/6f/18/22/6f1822b121fc1a559e3c5785fb41c9f3.jpg

Franz Kafka
06. února 2017, 11:33
0

Jako jo oproti staré 500 je 911 s kteréhokoliv období složitá, ale jinak v podstatě až dodnes jen reflektuje dobu vzniku. Když budeme brát první 911 nebo 356 tak tam toho také moc není a je to vcelku přehledné akorát někdy se na tom podepsal vkus majitele přece jen sedačky v barvě kyltu a nebo rudá kůže neosloví každého.

Trinom
04. února 2017, 23:54
-1

Osobně jsem tvor převážně čudlíkový. Důležité a často používané věci by prostě měly mít čudlík. Ostatní kraviny ať si klidně kempí někde v hlubinách menu dotykové obrazovky.
Jinak je pravda, že v moment, kdy jde rádio ovládat z pod volantu, tak člověk vůbec nemusí nikam šahat. Klimatizaci mám dlouhodobě nastavenou na automatickou rychlost, 24°/22° (řidič/spolujezdec) a ofuk okna. Nešahám na to, jak je rok dlouhej.
Naproti tomu ovládání světel musí být na svém místě vždy, to je jasný, protože s tím člověk šibuje furt.

reagovat
Da
David Havelka
05. února 2017, 22:32
1

Jaguar xf a jaguar xj...ta vyjizdeci ventilace je uzasna. Plus volic prevodovky jako kolecko. A pak bmw e30 a e36. Vsechno krasne po ruce a namireny na ridice.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem