načítám data...

Audi A3 1.5 TSI S-line: Nejvíc nejlepší Golf

Na tohle malé Audi jsem se těšil, protože mi uhranul jeho interier. Zbytek jsem moc neřešil a třásl se, jak se povozím.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Audi A3 1.5 TSI S-line: Nejvíc nejlepší Golf

První malé zklamání přišlo, když jsem přebral "tu svou" a zjistil, že nemá kulatý střed volantu, narozdíl od Kubovy. To bylo tak elegantní… Ale obvod je stále kulatý. Věnec se směrem k řidiči zužuje a něžně tlačí do dlaní. Roztomile to dodává pocit jemné kontroly nad moderně netečným řízením předokolky. Všechny displaye jsou lesklé, design jejich obrázků je usedlý a elegantní. Palubní deska je svěže hranatá a čudlíky ovládající základní funkce jsou cvakací a intuitivní. Sedím vůbec v produktu Volkswagen group? Jen ukecané hlášky na digitálním přístrojovém štítu ukazují trošku té německé říznosti.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jezdím tedy po Praze, intuitivně vypínám lane assist, ale skoro pořád používám drive assist ve formě jakéhosi samořízení. To funguje fajn a dá se jednoduše vypnout, když si přijde bezradné. Narozdíl od lane assistu, který se plaší trošku moc daleko od krajnice, se tenhle poloautomatický řidič hrdě snaží plašit spíše pronásledované vozy. Potud velmi dobře, přátelé.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Navíc mi pořád nešlo do hlavy, proč se téhle patnáctistovce přezdívá "litr a půl ničeho". Motůrek nebyl ve vyšších rychlostech nijak dravý, ale po městě autíčkem škubal radostně. Samozřejmě, že jsem to měl po machačovsku v tom nejvzteklejším módu, decentně pojmenovaném "dynamic". Ale i tak! Pak jsem se podíval do papírů a zjistil, že to auto je mild hybrid. Jsem já to ale novinář! Jeminánku…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Takže elektrika nám radostně dodala šťávičku unylé patnáctistovce a ač tahle dvouspojka spolu s motorem odmítají řadit pod plným tahem a semtam se nechají nachytat, jde o autíčko živé, efektivní, a na oslizlých zimních silnicích jisté, nezáludné a pohodlné. Už jsem se srovnáním s C5 Aircross pokusil urazit Citroën, zopakuju to i zde: Tohle není německý kostitřas. Na agilnosti mu to ale neubírá. Jen možná to řízení by chtělo pokrátit…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Vždy je to ale hlavně rychle vpřed, žádná sranda s vybočením zádě. Na sněhu se se zapnutými asistenty nedostanete do jiné šlamastyky, než že jste do zatáčky najeli fakt rychle. To pouze fyzika vás vytrestala. Auto můžete i humpolácky pokládat do zatáčky pouhým natočením a ono se sice sklouzne, ale to jen proto, že asistenti driftí. Pak se zase jede hrdě vpřed. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Milým překvapením bylo, že i poté, co jsem vypnul, skutečně vypnul, všechno, co vypnout šlo, se auto nezačalo chovat nějak extrémně odlišně. Stáčivost je tedy přirozená. Samozřejmě, když vám to ESP správně nenakopne, můžete zatáčku proplužit. Ale když si chcete onu hranu hledat, najdete ji tam, kde má být. A ano, kufr byl prázdný a gumy zimní, díky za voptání ;-)

foto: Jan Machač, autickar.cz

A všechny základní funkce včetně adaptivního tempomatu a jeho nastavení mají svůj čudlík. Musíte se to naučit, ale jakmile pochopíte ten jednoduchý systém, je to balada. Přímočaře, bez kravin, efektivně vpřed, toť heslo pokroku díky technice. Proč ne… Chcete zážitky? Jděte na horskou dráhu. Tímhle potřebujete rychle domů k pivu. A to jde. Mým favoritem v interieru je ovládání klimatizace pomocí čudlíků co se jimi dá mačkat nahoru i dolů. Je to hezké, funkční, maličké, poslušné, nenáročné, přímočaré, nezdržuje, budeme doma dříve.

foto: Jan Machač, autickar.cz

A všimli jste si, jak se ovládá audio od spolujezdce? Je na to taková malá věc jakoby ipod, dá se to tím zhlasit, stlumit, přepnut a zastavit, no bezva! Dlouho jsem neviděl v autě tak podařenou zkratku. Dokonce si mě koupila tak, že nesoptím na klavírový lak a ladné křivky tam, kde mohla být kasička na bordýlek.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jediné, co interieru vytknout musím, jsou pocity, když do něj praštíte. Nejde ani tak o to, že o ostré hrany se udeříte do holeně, když jste tele jako já. Ony ty zvuky připomínají… Udeřili jste někdy do budovy modelového kolejiště velikosti H0? No prostě… Je to jako bořit hrad z Lega. Nemám nic proti tomu, když jsou cingrlátka levná, takže mě to neuráží, navíc Lego je nejvíc. Ale musel jsem to zmínit, abych dostál své novinářské cti po tom faux pas s hybridem…

foto: Jan Machač, autickar.cz

A pak musím přiznat, že exterier mne nenadchnul. Jistě, že proporce malého hatchbacku nemohou být elegantní natolik, aby se v něm nedalo sedět… Ale proporce to nejsou. Auto trošku vypadá jako sumec a prolisy na karoserii jsou na můj vkus příliš barokní. Jen faktická velikost auta z něj nedělá tlusťocha. Moc tomu nerozumím, interier se s mou filosofií designové elegance potkává, ale exterier nemůže být dále. Jestli je to záměr, nevím, je mi to jedno, já jezdil uvnitř.

Verdikt

Audi A3 1,5 TSI S-line je i s dvouspojkou, kterou nemusím, naprosto efektivním nástrojem přepravy a ten elektrický motorek dodal šťávičku i oné sice efektivní, ale unylé, patnáctistovce. Žralo mi to 8,5 litru na sto, což považuji za zázrak, udrží se to na sněhu, není s tím žádná sranda, ale nenaštve vás to, protože je to promyšlené. Stojí to za ty peníze? To je tak trošku na hraně. Ale svoje publikum si najde. O to se vůbec nebojím. A kupte si volant s kulatým středem a pitomě modré obložení, je to lepčejší!

Technické údaje

  • Spalovací motor: 1,5 TSI, řadový čtyřválec s přímým vstřikem a turbem, 148 koní v 5000 rpm, 250 Nm v 1500 rpm
  • Elektrický systém: 12 koní, 50 Nm
  • Převodovka: 7stupňové DSG
  • Provozní hmotnost: 1 320 kg 
  • Délka: 4 343 mm
  • Maximální rychlost: 224 km/h
  • Cena A3 1.5TSI MHEV S-line auto od: 832 900 Kč.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

El Gringo
01. února 2021, 03:40
1

Audi A3 TSi s vysavačem za 8,5l/100km, Citroen pseudo-C5, Subaru megatrapný e-boxer, Audi A3 35 TDi-omg, Renault Trafic, Opel Insignia. Tož...

Ropa, Buick a spaní v luxusním kombíku za 100k se mezi články čte dobře, bo sranda. Ale opravdu si začínám pohrávat s myšlenkou, kde že to vlastně trávím čas čtením :(




reagovat
Jakub Pospíšil
01. února 2021, 10:50
9

Já bych to tu nečetl. Píšou sem divný lidi...

beastar
01. února 2021, 23:08
8

Sem rozhodně já už sem ani nechodím. Většinou lestim svou 911 a u toho pozoruji svou sbírku deseti mx5. Když přijede domu stará s Toyobaru fajnl edizione prelejsknu ji ráfek. Děti trenujou většinou na zahradě drifty v replice BMW 2002. K tomu nám běží top gear na Oravě v garáži o výměře stadionu La Kings. Prostě petrolheadi celá familia.. Takže mejnstrym Autíčkář suX pro nás..

El Gringo
02. února 2021, 03:27
0

:D :D :D Beastare, opět jsi mne potěšil tvojí reakcí. Čekal jsem, že děti budou driftovat v Hellcatu a stará bude jezdit v nějakém SUV SRT, ale i tak dobré :D Tvé komenty mne zde baví nejvíce :)

Jakube, v pohodě. Divný jsem určitě já a vůbec se tomu nebráním :-) Rozhodně můj koment není a ani nemůže byt osobní, bo vás neznám, ale o co mi jde, tak abych si zde jako v minulosti rád přečetl něco zajímavého, odlišného od jiných auto webů. Poslední výběr výběr aut je prostě nudný. Ten, kdo si jde koupit nové auto (A3, Subaru, Trafica atd) to zde rozhodně nečte, bo je rozhodnut dávno předtím.

Jakub Pospíšil
02. února 2021, 09:29
7

Já to myslel ale vážně. Kdybychom byli normální, tak už to tu dávno nepíšeme a nakládáme s volným časem rozumněji.
Recenze nových aut čte dlouhodobě úplně nejvíc lidí. Oproti psaní o starých autech to jsou klidně dvojnásobné počty. Ale jsou to takové "mrtvé duše", nepíšou do diskuzí, nechodí sem denně. Každopádně právě recenze těhle pleček nám dělají většinu čtenosti, prokliků a tím i příjmů z reklamy. Takže zjednodušeně řečeno "vydělávají" na kravinky typu "Franta se rozhodl zprovoznit Lincolna", nebo "v severní Arubě používali tento obskurní autobus z kokosových listů".

St
Staromil
02. února 2021, 12:08
1

Dodal bych k tomu výběru aut...někdo to třeba taky čte s určitým zájmem a snahou sledovat vývoj, z čehož pak plyne, že pro žádné nové auto až tak chodit nemusí a o nic nepřijde. Raději pak klikne tady, nemusí přispívat jiným vebům za totéž a hůře, nebo spíše většinou méně čtive ( pro mne ) napsané. Aspoň ale tedy trochu ví, která bije...:-)))... Pak si právě strašně rád přečtu o autech, která nemám, mít asi nikdy nebudu, ale hrozně se mi líbí a bavila by mne. Pokud jsem ale tedy v tomto zdůvodnění jediný, tak jo, no...

El Gringo
02. února 2021, 18:19
0

Jakube, díky za vysvětlení. Žil jsem v domnění, že právě ty super články typu "Franta zprovoznil Lincolna" jsou nejčtenější včetně recenzí na staré "investiční" plečky, které jsou na každodenní jezdění úplně na nic a přitom je všichni chceme. Už to chápu a držím hubu.

beastar
02. února 2021, 18:28
1

Nikdo nevyjebe s Ježíšem. I ten jezdí daily v Lotusu a sere na spotřebu. Protože je to drsnej petrolhead! A todle tady už nečte.

JZ
Jan Zavrtálek
01. února 2021, 08:19
1

kolik že to žere? má to hybridní pohon, malý turbomotor, 7-st převodovku a žere to stejně jako moje subaru s 2.0 atmosférou, čtyřstupńovým prehistorickým automatem a stálým pohonem všech kol? Kde je ta ekologie sakra? To palivo se prostě promění na spaliny, zákon o zachování energie je neúprosný, jen to udělalo "méně" jakéhosi sodovkového plynu, který žerou kytky, ale zase to udělalo asi více pevných částic (nebo nevim kam ten uhlík mizí), které se vyvezou někam za město a spálí se v dálničním režimu...docela mi chybí ty doby, kdy se automobilky přetahovaly o co nejnižší spotřebu, to alespoň dávalo smysl, ale tohle je fakt komedie, když si člověk uvědomí, kolik "ekologické" energie tam padlo na výrobu čínské minibaterie, která má na celkovou ekonomiku provozu asi stejný dopad jako bilaterální smlouvy na anexi Krymu...

reagovat
Jan Machač
01. února 2021, 08:37
3

to zas není úplně pravda, žralo mi to o pět litrů míň, než kaďas stejným stylem...

Jakub Pospíšil
01. února 2021, 10:50
1

Jencka nejde brát v tomto jako reprezentativní vzorek. Jemu žerou auta paušálně tak o 40-80% víc, než mi.

če
čert
01. února 2021, 21:15
0

Taky bych to tak viděl, že Jeník má opravdu hodně těžkou nohu. Já s tím ve čtyřkový oktávce jezdil normálně kolem 6l, a to jsem měl jenom 6st manuál. A nedá mi to nepodotknout, že oproti starýmu subaráckýmu dvoulitru (měl jsem tu čest mnohokrát) poskytuje tenhle malej turbomotor úplně jinou dynamiku (čti daleko lepší).

JZ
Jan Zavrtálek
01. února 2021, 22:27
3

Ok tak v tomto kontextu to dává smysl. O té dynamice nepochybuju, moderní turbomotory mě většinou baví, i když proti nim mám své výhrady, ale určitě ne z důvodu jízdní dynamiky... Autíčkář by mohl zavést nějaké koeficienty pro úpravu spotřeby při testu podle "těžkosti" nohy, škála by mohla začínat u zlokočky a letních balerínek a končit u jenckovo kované kanady o hmotnosti menší neutronové hvězdy...

MB
MBMB
02. února 2021, 00:23
0

Od toho jsou normované testy spotřeby WLTP, kde se člověk může srovnat auta vůči sobě za exaktně stejných podmínek, přestože to reprezentuje na dnešní poměry spíš konzervativní styl jízdy. A tedy velká část řidičů bude jezdit v absolutních číslech za víc.

JZ
Jan Zavrtálek
02. února 2021, 08:25
0

to je asi taková rada jako bys mi řekl a'ť si přečtu složení jídla na krabičce a představím si jak to chutná... testy aut se dělají právě proto, abys měl porovnání s tabulkovými hodnotami, které jsou mnohdy vykouzlené... i když se po dieselgate teď všichni kasají jak jsou hodný kluci, tak třeba Audi u předchozí generace TSi mělo vypínání válců, které bylo nastaveno primárně pro snížení emisí při měření v cyklu a takhle se v autech nastavují všechny systémy... myslet si, že nás WLTP spasilo je blbost, pouze se upraví parametry spínání různých eko prvků. převodové poměry, spínání hybridního pohonu atd., aby více odpovídaly cyklu... cyklus samotný má slabiny, třeba doba potřebná ke zrychlení je stejná pro fabii jako pro R8, což realitě rozhodně neodpovídá...

MB
MBMB
02. února 2021, 08:46
0

To ale není smysl normované spotřeby. Ta ukazuje, jaká budou mít auta spotřebu, pokud projedou stejnou trasu naprosto shodnými rychlostmi. A tím pádem je lze navzájem porovnávat. Na to, za kolik jezdí majitelé R8, když využívají schopností svého auta, jsou jiné nástroje. Pokud možno se statistickým rozložením. Jedno číslo od konkrétního novináře, u které netuším, jak a kde s tím jezdil, je naopak pro mě dost neuchopitelné číslo.

St
Staromil
02. února 2021, 12:20
0

Jasně, nějaká ta normová spotřeba pro základní porovnání být musí, já ale vždy dám i na tu "realitu". Má to, podle mne, pak pro jízdu s auty takové dvě "ale". Použiju tu Fábii a RS8. U fábky mne asi normálně nic nedovolí nebo neláká to pškně prošlápnou a prohnat. Tak se to neděje. V R8 to je sakra velké pokušení, spotřeba jde tedy jinam. Druhé "ale" je trochu opačné...když naložím litrový tříhrnek a budu potřebovat vyjet kopec na dálnici, jsem s botama na vnitřní straně blatníku, jak tlačim plyn a tu energii prostě dodat musím. Žere to hodně a stejně tak moc neupaluje. Zato v pro mne zatím "normálním" autě, tady asi spíše něco jiného, než R8, plyn sotva šolichám, v kopci mírně přišlápnu. V obou případech jedu třeba za podobnou spotřebu, tedy u té Fábky v takové případě i za víc, ale v techničáku nemám spotřebu třeba 5-6 ltr., kterou bych tedy měl jako očekávat.

MB
MBMB
02. února 2021, 13:17
0

To je pravda, každé auto bude jinak efektivní v různých režimech. Na to by holt bylo potřeba více než jedno kombinované číslo z jednoho vybraného cyklu, který odpovídá spíše nižší zátěži.
Nejjednodušší by bylo, jak už jsem tu koneckonců psal nedávno, kdyby výrobci udávali alespoň každou část WLTP zvlášť, a jen jen kombinovanou hodnotu.

Sedrik
01. února 2021, 09:23
13

Já jsem v poslední době hrozně urejpanej, ale prosím - uberte na těch zdrobnělinách. Ještě jeden motůrek a kontroloval bych, jestli nejsem omylem na e-miminu.

reagovat
ja
jazet
01. února 2021, 10:33
0

Poslední dobou se ten radobyvtipnej styl článků nedá moc číst.

Sedrik
01. února 2021, 11:59
4

Tento pocit nesdílím. Naopak si myslím, že články jsou super (i tento). Jen těch zdrobnělin bylo opravdu mnoho.

Sa
Sato
01. února 2021, 09:51
6

Proste fajn auto pre ľudí čo nemajú radi autá (a majú peniaze).

reagovat
Slower
01. února 2021, 10:42
2

Jsem zmaten!
Nedavno Honza Krecek tvrdil, ze cudliky patri do propadliste dejin a my bychom se meli naucit pochopit ovladani auta pres radiomapu. A tady se vychvalujou cudliky.

reagovat
Jakub Pospíšil
01. února 2021, 10:49
3

Honza není Jeník.
Nebo teda technicky vzato je, ale není :D

Jan Machač
01. února 2021, 11:39
2

Já si spíš myslím, že Honza psal o tom, že i dotykové ovládání může být použitelné a chytře vyřešené ;-)

vojtacz
01. února 2021, 11:45
0

Jestli jsem to správně pochopil tak je to hybrid co má 150 koní a váží 13 metráků jezdí za 8,5? Za 8,5 jezdím s atmosférickou 1.8 co má o 30 koní min a o 150 kilo víc. A to je ještě ta horní hranice spotřeby. Dost šílený.

reagovat
krab
01. února 2021, 12:17
0

8.5 skutečně není nic moc, ale tady jde fakt o jízdní styl než o nějakou objektivní spotřebu. Schválně mě to zaujalo a podíval jsem se zpět do testu Golfu 1.5 TSI (130 k a ještě bez mildhybridu) a za celotýdenní ježdění (ale byla v tom teda tenkrát cesta do Budapešti a zpět - to jsem jel na otočku jako blázen takovou dálku dívat na jednu Elise S2, kterou jsem pak stejně nekoupil) a do testu pak napsal, že naměřený průměr byl 5.8 , takže jsem to tenkrát doopravdy měřil na asi 1500 km ježdění. Takže by bylo divný, kdyby tohle úsporně jezdit neumělo. S někým bez olověný nohy to bude benzín pomalu vyrábět, vždyť je to fau vé! :-D

vojtacz
01. února 2021, 12:20
0

Ok, to beru. Je fakt že vliv olověné nohy jsem nějak zapomněl přičíst.

krab
01. února 2021, 12:28
0

Právě :-D ... Jeníka Machače známe. Je teda ale fakt, že někdy se mi u těch modernějších aut, když zrovna nějaký testuju taky neumím udělat fajn spotřebu a překvapí mě to. Specielně když jsou to SUV kastle. Tam pak kategorie 1.4-1.6 turbo a benzín neumí fakt nic lepšího než 8 a často to bývá i přes 10 ... je to daň tý vyšší krabice. Stejnej problém vidím i tý naší obstarožní X3. (ale to si nestěžuju, páč jsem to měl předpokládat) , tam benzínová R6 jezdí za 10-15 podle toho jak dlouhá je trasa a kolik je podíl město nebo mimo město. Přitom trojka z tý doby nebo i pětka s tím samým motorem jezdívala o dobrý 3 litry míň. K SUVčkám (i těm menším) si vždycky člověk ty 2-3 litry spotřeby musí připočíst oproti hatchbacku, kombíku nebo sedanu. Rodiče mají od loňska ten Karoq, taky tohle 1.5 TSI 150 koní, DSG a taky jim to žere co jsem koukal tuhle, když jsem v tom jel nápočtově 7.5 ... a to oba jezděj v klidu a v podstatě pomalu...

vojtacz
01. února 2021, 12:46
0

V tomhle moc zkušeností nemám, ale například otec má novou Toyotu Proace a ta jezdí za 6. Ovšem je to nafta. Pro změnu Aurisem s hybridem se dá jezdit za 4-6, ačkoliv dálnicím je lepší se vyhýbat, tam chlastá jak protrženej. Ale obecně mě to překvapuje, zrovna u té X3 bych nečekal až takovou spotřebu. Asi to jedině přikládat vyšší karoserii a váze.

krab
01. února 2021, 13:01
-1

U těch dieselů to asi není takovej rozdíl, ale u benzínů určitě jo. Mě to napadlo, že jsem měl poslední dobou víc těchto SUV střední třídy s benzínovým motorem doma a bylo to znát, že úplně za málo jezdit neumí. U tý X3 je to fakt váhou. My máme doma ještě starou X5 generačně vlastně podobnou a tam je 4.4 osmiválec. A obě ty auta žerou prakticky stejně, přitom X3 má o dva válce a dobře litr a půl menší objem. A ta X5 váží ještě o 300 kg víc. Už i tak je X3 s cca 1800 kg větší cvalík než bych chtěl. No, když jedu delší trasu, třeba často o víkend tady od nás jakoby Beroun - Louny , tak to možná je těch 9-10, můžu někdy schválně změřit , samotnýho by mě mě to zajímalo. Ale jak se jede přes 150 na tacho, tak už pak to žere určitě dost, takže plynule a těch 120-130 .. nejvíc si to vezme tady po těch kratších trasách. Ale zase mi to vůbec nevadí, já záměrně diesel nechtěl, protože by zas stál prachy na opravách, zní to blbě, smrdí to, v zimě dýl trvá než se ohřeje. Ale nedivím se, že ty diesely má skoro každý starší SUV , protože nikdo nerad tyhle dvouciferný spotřeby.

Sedrik
01. února 2021, 16:47
0

Krabe, moc jsem nesledoval, kterej ten motor v té X3 máš, ale já měl E90 s motorem N52B25 (2,5l, xDrive, automat) a v sedanu jsem měl průměrnou spotřebu 11,2l za asi 30tis, co jsem s tím najel (30 procent město, 30 procent okresky, 40 dálky). A co jsem viděl kolem sebe, tak zkušenosti majitelů byly +- stejný.

Takže jestli jezdíš 10-15, tak vliv té kastle není zas až tak veliký - což se přiznám mě samotného dost překvapuje.

krab
01. února 2021, 16:58
-1

Aha... já mám ještě předfacelift, tak nějak i záměrně jsem právě koupil ještě motor M54 (B25) je to. A to je taková vlastně evoluce klasiky M52 motoru. Bál jsem se aby nebral olej, což je typický co se majitelům stává, ale naštěstí jsem zatím naměřil za 2000 km nulovou spotřebu... benzín nápočtem 12.3 tam svítí. A po dotankování když to tak nějak spočítám to +/- sedí. Jezdím na N98 nebo resp. na Vervu 100. Tak asi to teda není o tolik víc než jsem čekal. Já vycházel z toho že mi E39 523i M52 B25 žrala fakt bez potíží 8.5 a Z3 Coupe 2.8 taky kolem devíti ...

Sedrik
01. února 2021, 18:01
0

Ona ta 4kolka a automat něco udělá - vím, že s N52B25 jezdili se zadokolkou a manuálem klidně za 9.

Ale je to zajímavé :)

Mr
Mrkef
01. února 2021, 20:52
0

Superb 1.5TSI + DSG v městském provozu 7-8l, mimo 6-7l, rychlá dálnice 10l

St
Staromil
01. února 2021, 23:31
0

Také mne těch 8,5 ltr. hned zarazilo, ač dále diskusní příspěvky lescos vysvětlují.
Tak se mi zdá, že po období snižování spotřeb, je zde období již ne tak často prezentovaného zvyšování. Jenže to snižování bylo asi z velké části jen na papíře a ty reálné spotřeby byly jiné, skoro každý tu zkušenost měl. Nicméně z toho tedy plyne, že moje 10 let staré auto, které je asi o 120kg, těžší, vybavené 170 koňovým atmosférickým dvouapůllitrem (ale jo, napíšu to, je to Mazda 6 GH, 2,5 Sport...) je na tom v reálu velmi podobně. Reálnou dynamiku neposoudím, zkušenost s 1,5 TSI chybí, ale v disciplíně 0-100 jsem na tom o nepatrný chloupek i lépe. Do tohoto motoru jsem s plným vědomím šel s tím, že "kdo chce mít opice, musí mít i na banány", jak se někdy říká. Řekl jsem si, že to tedy nebudu moc sledovat....ale sleduju... Začnu tím "nejhorším", ve městě teď v zimě a na krátkých trasách to je lehce přes 9, i 9,5, mimo město v klidu tak 7-7,5, normální dálnice do skutečných 125-130km/h tak 7-8, rychleji do 145km/h pak podle profilu 8,5-9. Dlouhodobý průměr od srpna 2020 je asi 8,1. Je to vlastně asi i lepší, než jsem čekal. A víte co, je skoro jedno, jestli v tom jede 1 člověk, nebo 4. Kdyby to někdo chtěl fakt honit, došel by možná tak na 10 (musím to zkusit...). Tak si říkám, kde je ten zásadní ekologický efekt vývoje ?...jestli to nebude tou fyzikou, jak píše Vrták. Připouštím, že na papírové emise ( = zde ale maximální skutečné !!!, naměřené mám zatím mnohem menší ) bych asi prohrál. Možná by ekoparametry srovnatelně ovlivnilo, kdyby místo emisních limitů hlídali i součinitel odporu. Trochu by tím asi omezili vtloukání SUVéček lidem do hlavy a jejich kupování tam, kde to nepotřebují.

Jinak, jak také u mne jinak, oceňuji převahu tlačítek na skoro všechny funkce. Možná se do některých aut v tomto vrací rozum? No, cílovkou ale nejsem...

MB
MBMB
02. února 2021, 00:52
1

Spotřeby prodávaných aut se skutečně statisticky o něco zvýšily. Přikládá se to právě prodejům SUV.

Jinak v absolutních číslech se spotřeby skutečně zas tak nemění. Nicméně při té podobné spotřebě jezdíme ve stále větších, těžších, bezpečnějších, komfortnějších a rychlejších autech. Čili se to projevuje spíše v tomto.

Na druhou stranu, on už v dnešním stavu asi nikdo spalovací motor zásadně nevylepší tak, aby se člověk dočkal zásadního zlepšení spotřeby. Musí se na to přes hybrid, který jednak umožňuje rekuperaci energie a jednak provoz spalovacího motoru v nějakém účinnějším režimu alespoň částečně nezávisle na tom, jak rychle řidič zrovna v daný moment chce jet. Čili podstatně úspornější auta, než na co jsme zvyklí z nedávné minulosti, jsou auta jako Yaris Hybrid či nový hybridní Jazz.

Cu
Curdin
02. února 2021, 07:07
0

Ta audina váží jak ta tvoje mazda. Bohužel doba je taková, že kdyby ten tvůj motor musel splňovat emise jako ta 1.5 a měl stejně těžkou převodovku, tak ho předjedeš na kole a sežere tě.

St
Staromil
02. února 2021, 13:00
0

Není to zase tak úplně podstatné, nechci se přít, ale v provozmím stavu může ta Mazda podle výbavy vážit i přes 1500kg, použil jsem tu nejmenší možnou a ještě bez benzínu. Váha převodovky je tom v obou případech, ne? To je problém té Audiny, že má nebo potřebuje těžší...Když k té mojí hmotnosti přidáme ještě minimálně 20-30kg všecho možného, co vozím, tak stejně fakt v porovnávání spotřeby nevážíme. No, ekologicky to ale opravdu žádný zázrak není, to nebylo moje kritérium...má to EURO5 a CO2 185 g/km...

MBMB: tady je to s vývojem v motorech při srovnání starých a novějších aut fakt jasné...dobře si pamatuji naší Š110L, vážila, jestli se moc nepletu, okolo 900kg, měla necelých 50k, žádné velké jízdní výkony a bezpečnost a jezdilo se tak za 7-8 ltr. Klobouk dolů, kam to motory dotáhly za stejný přísun potravy, ale reálně bych řekl, že to hlavní se událo tak do počátku druhého destiletí tohoto století a od té doby se to vylepšovalo hlavně na papíře nebo už za cenu fakt velkých složitostí. Jinak proti zrovna tomuto motoru v Audině vůbec nic nemám, naopak, určitě patří k těm nejlepším pohonům ve své kategorii, jen sama jeho existence ve své složitosti a výsledcích zase není tak super a eko, jak by se mohlo zdát, zejména, kdyby mu emisně nepomohl ten elektromotor.

Bu
Bubak.cz
01. února 2021, 14:08
0

Takže to není vyloženě zázračně rychlý (po městě do 50kmh může působit svižně i felicie, když se do toho bude řidič opírat), oproti předchozí, stejně výkonné verzi se zhoršilo zrychlení o 0,6s (pokud jsou údaje, co jsem dohledal, správně), předpokládám že těžším převodem v rámci snížení emisí, interiér působí rozpačitě, a pocit z řízení je na úrovni "Chcete zážitky? Jděte na horskou dráhu. Tímhle potřebujete rychle domů k pivu.". Zajímalo by mě na koho to auto vlastně míří, pokud pominu lidi co chtějí jakože prémiovku, když se zdá že to nabízí oproti o třeti levnější Corolle a podobným jen trochu nablýskanosti, možná lepší odpich a vyšší spotřebu. A o 50k výš začíná A4.

reagovat
Bu
Bubak.cz
01. února 2021, 14:15
0

*o třetinu levnější

BubaaCZek
01. února 2021, 20:00
0

Zdar, ja jen zareaguju, at je jasne, ze kolega je temer jmenovec a ne moje alter ego :)

jH
jHanak
02. února 2021, 11:00
0

Audi dlhodobo robi pekny a minimalisticky design, na druhu stranu tie ich auta nie su az tak zabavne (ale to asi cely VW Group s vynimkou Porsche).Kazdopadne mozno je to len moj nazor.

Inak vcelku fajn rrecenziu na novu A3 mal nedavno aj Hrubis -> https://petrolhlad.net/video/25686
-
Komentář upraven 3. 2. 2021, 13:42:03

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Tahoe  1996
Chevrolet Tahoe

1996 rok výroby
180 koní výkon
6 473 ccm objem

Cadillac Eldorado  1976
Cadillac Eldorado

1976 rok výroby
230 koní výkon
6 999 ccm objem

Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4 2000
Ford F150 Ford F-150 5.4 V8 LPG 4x4

2000 rok výroby
270 koní výkon
5 400 ccm objem

Cadillac Brougham ď Elegance 1988
Cadillac Brougham ď Elegance

1988 rok výroby
142 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford E250  1967
Ford E250

1967 rok výroby
168 koní výkon
5 700 ccm objem