načítám data...

Číslo 5 nežije, jen přežívá

24. října 2021, 13:54 42 komentářů Michal88

Aneb soužití s C5 x7 pokračuje...

zobrazit celou galeriiMichal 88: Číslo 5 nežije, jen přežívá

Bylo nebylo, minulý rok jsme vyměnili celkem spolehlivou C4 B7 1,6VTi za C5 x7 Tourer 3.0HDi…

Auto bylo po pečlivém majiteli, ale jak jsem postupem času zjistil, nejmenovaný autorizovaný servis, kam bývalý majitel auto dával, nebyl úplně pečlivý, ač má trochu jiné renomé i mezi Citroënisty a bývalý majitel tam nechával za tuto C5 poměrně dost peněz.

Po roce a fous (cca 20t km, teď má najeto 295t km) soužití s touto C5 jsem nad míru nasrán. Ani jsme do ní tolik peněz nepustili, jako se tradují historky o C6 (základ to má stejný, jen se liší kastle), ale furt na tom řeším nějaký průšvihy, dílem konstruktérů, dílem předchozích oprav. A co je větší boj, tak se na to dost blbě shánějí díly. Jak nové, tak starší…

 

Ale od začátku. Všechno začalo tím, že jsem sháněl 5. dveře… Ty na autě už byly vykvetlé, tak jsem počítal s tím to sehnat. No a od minulého října se mi nějaké rozumné povedlo dohnat až někdy v březnu. Podotýkám z vrakáčů, To je asi důvod, proč potkávám tolik těchto C5 s různě poškozenými vraty. Není asi ani tolik problém v tom, že by nebyly ošetřený, ale spíš v tom, že ta vrata jsou z alobalu. To je nějaká 0,5 plech. Ono teda celé auto je z alobalu. Třeba místa pro hever se u této generace C5 velmi rády ohýbají pod auto i když pro to není žádný extra důvod (třeba vyhnilé kapsy bez odtoku, jako u XMka). A jak víme, když se zinkuje plech, tak čím je slabší, tím se na něj chytí méně zinku. Pak nejsou ani problém prohlubně promáčknuté rukou třeba právě v těch 5 dveřích. Přestrojení vrat už takový problém nebyl, jen jsem přitom opravoval kabelový svazek do nich, které Citroëňáci asi dělali z neohebných kabelů do zdí, když se tak snadno lámou a praskají bužírky. První problém solved.

Pak začal pleskat řemen příslušenství a takový popiskovací zvuk po startu. Kouknul jsem na řemenici na klice a klasika, utržená dvouhmotová řemenice. Koupila se nová, pleskání řemenu furt, akorát popiskování zmizelo. Tak jsem koupil alternátorovou volnoběžku. Výměna proběhla v pohodě na autě (což je prý neproveditelné, mě se povedlo v pohodě). Problém 2 solved.

Pak začalo po chvíli veselo s elektrikou… Začalo vypadávat rádio a ventilátor topení, plus občas škublo řazení… vždycky tak na vteřinu to vypadlo. Zjistil jsem, že na volnoběh dává altík 14,4V, na baterce v kufru je 14,4V, ale na jakékoli pojistce na rozvodné jednotce motoru BSM a rozvodné jednotce interiéru BSI je jen 12,6V. Očistil jsem tedy veškeré konektory a přihnul pacičky kolem obou jednotek. Na dva měsíce to dalo pokoj. Tak jsem rozebral kostry, všechno pořádně očistil, plus kontakty na baterce. Zas to dalo na chvíli pokoj. Tenhle problém se mi, zdá se, zatím vyřešit nepovedlo a už netuším, kam dál. Ještě se měnila baterka, taky jsem čekal že to tím bude, ale hlavní důvod byl, že auto padalo do economy módu už po 5 minutách puštěného rádia. Bohužel, abych dodržel startovací proud, musel jsem koupit originální baterku, protože druhovýroba se dělá jen ve větších vnějších rozměrech a tak se do kufru nevejde. A startovací proud je, řekl bych u tohoto auta důležitější, než kapacita i vzhledem k tomu, že to má to šílený inteligentní dobíjení a 180A alternátor i když to nemá S&S.

No a pak začalo veselo… Přestal na volnoběh fungovat posilovač řízení… Po projetí dírou. 19” ráfku nic nebylo, pneu nic nebylo… Po konzultacích s pár Citroëňáky udělal Citroën zásek ve výrobě převodky řízení a stávalo se to. Kulance na to nebyla, v záruce to řešili, všichni ostatní si cálovali sami. A tak jsem se vrhnul shánět řízení… Nový nesehnatelný vůbec, existují repasovaná, ale všechno vyprodaný. Sháněl jsem po vrakáčích, ale vzhledem k tomu, že 3.0, 2,7HDi a 3.0 benzin mají jiné řízení, než ostatní motorizace, tak dost oříšek.  Po půl roce se povedlo sehnat starší až v Litvě. Vrhnul jsem se do výměny a nadávám ještě teď. Řízení bylo připravený na vyndání během 2 hodin, ale vzhledem k tomu, že tam byly vysloveně konstruktérský naschvály, aby musela dolů celá nápravnice, což obnášelo shodit skoro celý výfuk s FAP a dalšími věcmi. Dva dny jsem se s tím sral na “kozách", abych pak zjistil, že to řízením nebylo… Co zklamalo? Pumpa posilovače řízení… To, že se to stalo po projetí dírou byla jen blbá shoda náhod. I když už to má čerpadlo na hydropodvozek elektrické, tak to má ještě jedno čerpadlo na posilovač řízení. 1,6THP, 2.0 benzin, 2.0 a 2.2HDi mají pumpu posilovače elektrickou (ještě navrch proti podvozku i když nádobka pro LDS je jedna). Ostatní motorizace (1,6HDi, oba 3.0 a pak 2.7HDi) mají pumpu honěnou z řemenu příslušenství… A proč se to stalo… Když jsem pumpu vyndaval (mimochodem, nová se taky nedá koupit, druhovýroba nikde není dostupná, protože vyprodáno a po zkušenostech s řízením jsem se vybodnul to shánět tady a po několik málo dnech jsem sehnal zas v Litvě), tak drží na 2 šroubech a jednom svorníku s matkou. Šrouby drží pumpu u řemenice, svorník pak v zadní části, aby nekmitala na řemenu. No a matka tam nebyla, tak tipuju, že jak pumpa kmitala, protože když tlačí 115bar, tak bude mít asi odpor a snahu kmitat, tak to přes zátěž na hřídel zkurvilo vnitřek pumpy… A zas, pumpa byla povolená za hodinku, aby šla ven, ale pak jsem musel rozebrat půlku motoru, abych ji měl vůbec kudy vytáhnout a stejně to byl ježek v kleci… Mimochodem hromadu hadic na vodu, EGR ventil s chladičem spalin a další zbytečný balast na motoru. Naštěstí už posilovač posiluje, ale teda přístup maximálně na houno. Po výměně pumpy a níž popsané řemenice se zas srovnal i ten výše popsaný úbytek napětí, jsem ale zvědavý, na jak dlouho, protože netuším, jakou to má spolu souvislost, krom řemene příslušenství.

Mezi tím tam pak byly různý kravinky typu různých přírub na vodu, které snad byly z papíru, protože všechno je to extrémně zkřehlý a láme se to i špatným pohledem (něco už ulámaný a zamaskovaný od předchozích zásahů), natož když se to člověk snaží i velmi opatrně rozebrat. I ta kvalitní druhovýroba bohužel stojí za starou belu, protože když jsem měnil tu pumpu posilovače, tak jsem zjistil, že ta dvouhmotová řemenice, která má najeto 15000 km už se zas začíná trhat z gumy… Což, že i kvalitní druhovýroba stojí poslední roky za houno vidím už dlouho, třeba Mann filtry, jedny z nejdražších na trhu stojí za houno hlavně od doby, co koupili značku Filtron. Dneska jsou to Filtrony za cenu Mannu. Na XMu se mi rozpadl naftový filtr po 5000 km a to netankuju žádnou srajdu, vzducháč pořádně neseděl do svého místa… Do Loemforder čepů pravidelně ještě před montáží tlačím vazelínu a tím 2x prodlužuju životnost (z roku na dva), ale tohle jsem fakt nečekal…

Co mě ale nejvíc irituje, je ta nesehnatelnost dílů… To je pomalu jak na starší japonce a takhle blbě se mi neshání díly ani na 30 let starý XMo, který už není skoro vidět oproti téhle C5, kterých jezdí ještě kvanta. Plus třeba palubní elektronika. Například jsem měřil preventivně mazací tlak motorového oleje, měl jsem vytažený spínač tlaku a místo něj budík a myslíte, že si auto stěžovalo, že by nemělo tlak? Ani bůů to neudělalo.

 

Takže tuhle C5 už bych znovu nekoupil, raději sáhnout po té starší, které jsou výrazně jednodušší a dají se provozovat za pár korun (předfl a pofl mají naši a vidím to), a jsou uvnitř větší a i díly podstatně lépe sehnatelnější… Jediné co, tak předchozí C5 vypadá proti X7 blbě, to je asi jediná přednost X7… Tedy vzhled. A novější Citroën tím pádem taky nepřipadá v úvahu. Vždy jen starší. Do jiné automobilky, když to nebude PSA, taky nepůjdu, vzhledem k tomu, jak je všechno sešňěrovaný to nebude o moc jiný, jen si vezmu výhodu v tom, že na to nebudu mít přípravky a jiné nástroje plus nebudu mít načtený fóra a další věci. Rád bych tohle auto prodal a koupil staršího Citroëna, ale bohužel, žena se toho nechce zbavit… Tak se snažím vybojovat aspoň to, že pustíme ty sice hezký, ale na podvozek drastický 19” ráfky a místo toho na to posadit 18”.

 

EDIT: Ještě jsem řešil na začátku co do rádia to, že v autě je příplatková soustava od Phillipsu s názvem HiFi, tedy 4 středobasy, 4 výšky a subwoofer v kufru a na to, že je to originální audiosoustava a ještě příplatková, to hraje dost blbě. Jakoby někdo pustil pidireprák v telefonu uprostřed tunelu. Tedy převýškované, ale zaniknou veškeré nástroje v hudbě. Je to mírně nadnesené, ale pocit z toho takový je. Ani žádné nastavení (ekvalizér, loud, atd.) to moc nevylepšuje, jen to přidá neidentifikovatelné dunění emulující basy. Tak nějak jsem čekal víc, ale když jsem to nenapsal do prvního článku, evidentně jsem si na to zvykl. Nejsem audiofil, ale kvalitní zvuk si poslechnu rád. Proběhlo porovnání s jinou C5 x7 s tímto systémem a je to to samý v bledě modrém, tak to tipuji na vlastnost, ne závadu. Klasickou audiosoustavu jsem neměl možnost slyšet, tak to nemohu porovnat. Zkoušel jsem ještě pro jistotu koupit před poslechnutím jiného auta vyměnit středobasové repráky, protože se zdálo, že nehrají (nejvíc jsou slyšet výšky a středobasy pro změnu téměr vůbec), ale to bylo beze změny. A tak jsem se na další laborování vybodnul, nechtěl jsem s audiosoustavou už úplně laborovat, jako jsem laboroval kdysi u stříbrného XMa a pak to přenesl do Holanďana a u C5 si tak nějak zvykl.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
24. října 2021, 19:24
13

Skutečnost, že jsi člověk, co na denní bázi servisuje XM a říká, že to vlastně není nic zas tak složitého, posouvá vyznění tohoto blogu ještě o notný kus dále do kategorie "děsivé historky".

reagovat
Michal88
24. října 2021, 20:12
2

A ne jedno XMko... Sice s 2,1TD v obou autech jsem již najel dost kilometrů (s prvním kolem 150t, s druhým zatím kolem 70t km), ale letos mi přibyla i 3.0V6 v automatu a příští rok snad konečně dodělám tu 3.0V6 v manuálu.

Velká výhoda, i finanční, je v tom, že si to dělám sám, dávat všechno do servisu, tak jsem zadlužil i svoje vnoučata, ale ta C5 mě prostě nebaví díky těm konstruktérským jebům... Kam se na to hrabou v minulých blozích popisované problémy s Lucas Epic čerpadlem.

Od téhle doby, co se se.u s touto C5 mě přešla úplně chuť i na C6 a to jsem si říkal, že poslední vlajkovou loď Citroënu si jednou pořídím. Ale vzhledem k tomu, že C6 i bez amvar musí být ekonomická sebevražda i kvůli specifickým venkovním dílům, které neexistují v druhovýrobě, si na ni nechám rád zajít chuť...

Jinak, evidentně je to čím dál horší i u jiných značek, co tak čtu třeba o PHEV Volvu...

Jakub Pospíšil
24. října 2021, 20:29
2

Ano, není to teď ideální. Servisně snadnější luxusní auta hledej spíš za oceánem.
3.0 V6 v manuálu bez klimatizace, ročník 89, v tom jsem jako děcko najezdil asi sto tisíc na zadních velurových sedačkách. Moc rád na něj vzpomínám.

beastar
24. října 2021, 22:59
3

:D To je krásný. Konečně větší krám jak starší Maserati. Mimochodem překvapilo mě, že c4 jmenuješ jako relativně spolehlivé auto. Osobně nevím. Jen teda obecně nemá moc dobrou pověst.

reagovat
Michal88
24. října 2021, 23:23
1

Spolehlivá byla, protože to žena měla skoro od nova, prodávalo se to se 140t najeto a údržba tam byla nadstandardní.

PB
25. října 2021, 06:38
6

Jak jsem nedavno psal u clanku o Plurielu pane Soukupa: citroena chces toho nejzakladnejsiho, aby z nej mohlo vsechno nedulezity opadat a pak se dal pouzivat na jezdeni okolo komina:) za mlada jsem mel stare Renaulty a par Citroenu. Renaulty byly super, daly se dokola opravovat kladivem a stahovackama... ale ty citroeny, ty chtely vzdycky srdicko. Kdyz jsem si pak poridil Subaru a zjistil, ze to co se ve Francii povazuje za beznou udrzbu je v Japonsku generalka, uz mi ty zabi pristroje nesmi do domu ani do kopriv za nim. Jeste cekam, az neco zasadniho upadne z ty C3... ale tu jsem vyzenil, tak tam to neberu tak osobne :D

reagovat
Bavoraczech
25. října 2021, 07:57
-1

Nevím ja s tou běžnou údržbou u Citroenu, ale v podstatě souhlasím, že Citroen / Peugeot nejlíp základní model v nějaký nižší výbavě. Na dojíždění do práce to funguje skvěle za minimální peníze. Všechny ty 206, 307, C3, Picassa a starý C5ky jsou všude. Na každým vrakáči se na to válí hromada dílů a zbytek je v druhovýrobě za cenu asi jako na Fijata nejmíň od 15 dodavatelů. Tyhle vlajkový a skoro vlajkový lodě... Francouzi prostě tu nadstandardní výbavu neumí.

Michal88
25. října 2021, 10:28
3

Citroëny vlajkový lodě uměly, ale to bejvávalo...

HeavySmoker
25. října 2021, 09:12
2

Obdivujem nesporný talent a šikovnosť autora, ale podobne ako u toho Volva úplne nechápem prečo si to robí? Je to pekné auto, na fotke inzerátu s nadpisom "Predám udržiavaný Citroen" sa bude dobre vynímať. Aspoň zostane čas a nálada na to XMko.

reagovat
Michal88
25. října 2021, 10:32
5

Auto je ženy, autor se v tom musí hlavně hrabat. Být moje, už jde z baráku.

Pochtli
27. října 2021, 12:14
2

Vím, že je to balancování na tenkém ledu, ale nejde ženě na rovinu říct, že už se s tím střepem nechceš dál drbat a jestli ho chce provozovat dál, ať si sežene jiného nadšence na opravy?

Michal88
27. října 2021, 13:01
0

Něco v tom smyslu jsem jí řekl krom toho konce. :) Servis nepřipadá v úvahu a zvlášť u tohohle auta, stejně bych to v tuhle chvíli platil já, vzhledem k tomu, že je žena na mateřský.

ro
rock
27. října 2021, 15:32
1

To bych nedělal, protože to dopadne tak, že si paní sežene jiného nadšence na údržbu, zatímco autor se bude dál patlat s opravami :-/

Ch
Chochin
25. října 2021, 09:24
1

Zrejme tie problemy budu zapricinene z velkej casti aj touto motorizaciou, niekde som cital ze 3.0 HDi nie je prave najstastnejsia volba... Sam uvazujem nad tymto Citroenom, ale ideal 2.0 HDi, jedine s Hydractive a v tejto suvislosti ma prekvapuje, kolko inzeratov je pisanych tak, ze sa tam Hydractive ani nespomenie, a niekde sa ani podla fotky neda zistit ci to tam to auto ma.. a pritom je toto asi najvacsi dovod na kupu tohto auta... citroen bez Hydra.. mi velmi zmysel inak nedava.. ale tento clanok ma trocha odradza aj od toho 2.0 HDi :-)

reagovat
Michal88
25. října 2021, 10:32
0

S motorem jako takovým problém není aspoň u tohoto kusu. Co jsem zjistil až posléze, tak třeba ten hydractive je u tohoto auta problematický, protože ani v Citroënu na to nekoupíš pístnice a že se taky stává, že začnou téct, protože mají oproti starému řešení s McPhersonem jen velmi krátký chod a v kombinaci s horším materiálem se snadněji vydírají... To u starších C5 bylo jen na zadku při přetěžování a i tak je stačilo jen přetěsnit, tady už je nerozebereš nedestruktivně. S tímhle jsme zatím problém neměli, ale taky to čekám.

Bavoraczech
25. října 2021, 12:20
0

Mně se C5ka celkem líbí, ale asi jsem rád, že jsem na tenhle článek narazil a nechám si zajít kus.
Já jsem s Citroeny bez hydra spokojený, ale jsou to ty levné jednoduché přepravníky, žádné vlajkové lodi :)

Ch
Chochin
25. října 2021, 13:30
0

Asi si aj ja necham zajit chut. a pritom som si myslel ze je to tajny tip a celkom fajn ojetinu. asi bude lepsie hladat inde, ale podobny komfort za take prachy asi neponukne nic ine.

eLzyx
25. října 2021, 11:23
2

že něco nefunguje, nebo se rozbíjí, to ještě neberu jako nějaký průšvih. Že se to rozbíjí docela často je sice naprd, ale to může být kus od kusu. Ale že nejsou díly ani v autorizáku, to je extra průser.

ad filtry - jedině Mahle/Knecht. Všechno ostatní je aušus, včetně Bosche.

reagovat
Ch
Chochin
25. října 2021, 11:31
3

a este vacsi pruser je, ked sa to kazi casto, nie su diely ani v autorizaku a este sa k tomu neda dostat alebo sa musi rozobrat CELY TRAKTOR :-D aby sa dala opravit nejaka blbost

bkralik
25. října 2021, 14:17
0

Tohle je přesně ten důvod, proč se mi hrozně zalíbilo BMW/Mini. Sice se mi r53 taky různě sere (termostat, servo, víčko nádrže, atd), ale většina dílů je do druhého dne od objdnání a takové úchylnosti jako trubička olejové měrky do týdne. Na dvacet let staré auto...

eLzyx
25. října 2021, 15:08
0

to u Volva taky plus mínus docela někdy funguje. Dříve to bylo lepší, ale dost dílů se sehnat. Někdy se tam asi i někdo praští do palice a vyrobí na sklad takovou "kravinu" jako set hliníkových disků na 26let staré auto, které bylo vyrobeno v cirka 7000ks. Ale tleskám tomu.
Ale jindy je to tak, že na díl na 8 leté auto se čeká x měsíců.

Blix
26. října 2021, 00:10
2

Já provozoval dlouho výrobky PSA kratší dobu Alfu, Volvo, Mazdu a teď udržuju vrak BMW. Z dostupnosti dílů BMW jsem totálně nadšený plus je k tomu INPA a kódování.

U Peugeotu mi dva roky zpět nebyli 4 měsíce schopní dodat těsnění/gufero termostatu na 3.0 V6 přitom ten motor jezdil ještě v téhle C5. Těsnění bylo napuchlé korozí, musel jsem ho vyndat vyškrábat a dát zpátky jak někde v africe :D

Mechanik
09. listopadu 2021, 19:47
0

Přesně, moje řeč. Měl jsem tuhle C5 a servisně hrozný, všechno drahý a nikde nic nebylo, měsíc a půl jsem čekal na noční okýnko. Teď 20 let starý BMW, díky úplně všude, za pár korun a ještě si to člověk zvládne opravit sám levou zadní

VK
VK
25. října 2021, 20:19
1

S C5 x7, vlastně tou skoro samou, s 3.0 HDi, jsem (se) soužil pět let a něco přes 200 tisíc kilometrů.
S výsledkem - už nikdy nechci ojeté auto, v životě ne.

reagovat
Rob
25. října 2021, 22:11
1

No, mám rád auta který jsou něčím trochu jiný, nebo jen zajímavý. Přiznám se že párkrát mě tady ta c5 napadla, bo poslední Citroen s hydropneumatikou. Ale asi si raději nechám zajít chuť

reagovat
Michal88
26. října 2021, 22:00
1

Úplně stejně jsem to měl já, než jsme ji koupili, chtěli jsme poslední hydropneumatický Citroën, ale je vidět, že je auto postavený dle "posledních" trendů. Tzn. hezký na vzhled, ale mechanicky žadná sláva bo plánovaná životnost, ať taky maj výrobci co žrát...

ReVolte
28. října 2021, 14:03
0

Tak tohle je pro mě zklamání. Když si vezmu, že Xantie co máme na blbnutí nechce nic jiného než jednou za 2 roky vyměnit olej a možná brzdy, tak tohle je změna. Teď jak moc se na tom podepíše Stellantis do budoucna u nových vozů :\

reagovat
Michal88
28. října 2021, 20:23
1

Mám obavu, že spojení do Stellantisu bude mít za následek akorát to, že si oba koncerny od sebe akorát opíšou, kde se dá ještě víc ušetřit a snížit flotilový emise. O nic jiného nejde... A časem se začnou automobilky ořezávat a slučovat, aby se zas ušetřilo (k čemu třeba 3 "prémiový" značky (DS, Lancia, Alfa Romeo) z toho dvě zaměřený na luxus? Nebo dvě značky mířící na obyvejnou klientelu (Fiat, Peugeot) nebo na "neortodoxní suv klientelu" jako Jeep a Citroën?

12MM
29. října 2021, 10:26
0

Ahoj, je mi líto těch Tvých špatných zážitků s C5III, ale nedá mi to a musím reagovat. Měl jsem od nova 2,7Hdi, ujel jsem 210tis. km s výměnou předních pístnic na záruku, nějaké tyčky stabilizátoru, dva výměníky klimatizace v nárazníku a prorezlá trubka topení, co na ni stříká voda od LP kola. Myslím, že řemenice byla také, čistili jsme EGRy. Pak jsem pořídil pětileté 3,0Hdi v DE s nájezdem 110tis km, opět výměník, tyčky, motorek ventiltoru v kabině, jeden EGR, opět prorezlá trubka topení, nějaká čidla. Obě jsem upravoval na ŘJ a jezdím docela svižně.
Olej měním po 10tis km, v Aisinu po 60tis km. Obě měly maximální výbavu, 3,0 včetně Criollo paketu uvnitř, všechny asistenty. 2Din NG4 rádio, JBL atd., vše fungovalo od začátku do konce soužití. Jen autorizovaný servis v Citroen v MB. Tu druhou jsem prodal letos s nájezdem 186tis km.

V C5III jsem tak k naprosté spokojenosti najel cca 300tis km a strávil v ní 12let. Nikde mě nenechala a v součtu za těch 12let strávily v servisu kvůli závadám do 14dnů.

Docela se tedy divím tomu, co Tě potkává. Myslím, že odpovědi jsou obsaženy v Tvém popisu - základem dobré opravy je správná diagnóza závady, a to je zjevně to, co se Tvému vozu nedostávalo. Souhlasím, že ne vše je na C5III a FR autech vymyšleno dobře, ale o to více je potřeba je svěřit servisu, který tomu rozumí a ví, co dělá nebo co dělat má.

Na závěr, zrovna nedávno, když jsem se loučil s mojí C5III, mi v servisu Citroen v MB ukazovali ze všech stran obouchanou, s rozbitou mlhovkou a celkově nepěknou C5III, co přijela na pravidelný servis. Byla to 2.0Hdi, najeto snad kolem 500tis km, na servis prý jezdí tak jednou za 50tis km +/- co dva roky, zkrátka na to peče a jenom jezdí. To auto kromě toho jak blbě vypadalo prý ale nemá žádné vážné závady, samozřejmě servis po takové době a zanedbání je větší, ale auto pořád jezdí a nic nenasvědčuje tomu, že by mělo přestat.

V hydraulických Citroenech jsem strávil 20 let, letos jsem skončil, protože jsem se chtěl posunout dál a Citroen bohužel nástupce nemá, to C5-X z Číny mne neoslovuje. V každém případě jsem se však naučil jezdit jen do autorizovaného servisu, kde nikdo nic nehledá, netápe a má manuály jak se k čemu dostat. A pokud snad neví, tak se má kde zeptat, tím myslím podporu v rámci sítě ale i podporu výrobce, o které za tu dobu zvláště u PSA vím, že funguje docela dobře. Nota bene, před tuším pěti šesti lety byla česká výprava na celoevropské soutěži servisů Citroen v Paříži na prvním místě, vedl ji p. Sibera z Citroenu v MB, na showroomu jim visí ocenění... Francouzi byli tuším čtvrtí...

Zdravím. Michal

reagovat
Michal88
29. října 2021, 15:05
0

Tam právě taky je trochu zakopaný pes. Předchozí majitel to vozil taky do autorizovaného servisu, jenže i mezi autorizovanými servisy jsou dost propastné rozdíly v kvalitě práce, záleží na konkrétním dealerovi, jak přistupuje k vedení servisu a výběru lidí. Tedy ne vždy platí, že je autorizák lepší, než nějaký garážník.

Jinak, já auto do servisu nevozím a to je taky trochu jiná písnička. V servisu si třeba zanadávají na řešení, ale Tobě to pak akorát přimáznou do faktury. Já to všechno dělám sám, většinu přípravků na to mám i když nemám třeba zdviž, protože se hrabáním v autech neživím (živí mě pojízdná dílna a opravy stavebních strojů od železa, přes mechaniku a hydrauliku až po elektroniku a hlubší diagnostiku, dneska je i ve stavebních strojích skoro víc elektroniky, než v autech).

Jinak, když si přečteš zbytek blogů, tak taky jezdím léta v hydropneu Citroënech a ty nejnovější mě moc neoslovují, tahle C5 je pro mě ale velkým zklamáním mezi hydropneu Citroëny... "Problém" je, že mám právě i porovnání co do mechaniky a přístupu k opravám a dílům z těch starších.

Michal88
30. října 2021, 00:17
0

Jen tak mimochodem, je to zbytečný komentář, ale C5 x7 již neměla JBL jako předchozí generace, ale příplatkovou audiosoustavu s názvem HiFi od Phillipsu a hraje to příšerně. Máme to v autě taky právě s NG4. Nejsem žádný audiofil, ale takhle blbě jsem už dlouho originální audiosoustavu, natož příplatkovou, hrát neslyšel...

12MM
30. října 2021, 18:22
0

:-) tak je pravda, že Bose co mám teď hraje lépe, ale že by pětka s HiFi hrála špatně, to si nemyslím. Víš, já jsem hlavně na Xantii, C5I a 2xC5III oceňoval mezigenerační pokrok, auto bylo vždy celkově lepší a lepší, a lepší, hodnotnější a komplexnější byla vždy i ta nejvyšší Exclusive výbava, a v tomhle smyslu spolu s výbornými vztahy v servisu jsem byl dvacet let s citroeny naprosto spokojený.
Pokud autu něco bylo, tak jsem mu chtěl pomoci, to si myslím vystihuje můj navýsost pozitivní vztah k věcem, které se po dlouhém a pečlivém rozvažování rozhodnu si pořídit. Jsem moc vděčný, že co jsem si takto vybral a koupil, mi sloužilo perfektně od začátku do konce, ostatně stejně, jako jsem se o něj dobře staral. Však jsem také moje auto vždycky dobře prodal a žádný z kupců mne nikdy ničím neobtěžoval. Nemám tak v historii žádný vůz, na který bych vzpomínal ve zlém. A to je to nejlepší, co se autíčkáři může přihodit, když mu auto dělá radost od začátku do konce.

Michal88
31. října 2021, 23:33
0

Tenhle pocit jsem právě od C5 už bohužel neměl... Design minimálně vnitřku byl na oko sice od Xantie u C5 I a C5R lepší (vnějšek byl u C5 před fl. děs, což trochu dorovnal fl. C5R), ale svezení už tolik ne... Z C5 I a C5R sedaček mám dodnes tak trochu pupínky, to byly trestné lavice a ne sedačky. Zadek na tom lítal, měkký to taky moc nebylo a menší koule komfortu jízdy taky moc nepřidávaly. Technická řešení ale furt byla dělaná tak, že se myslelo i na mechanika. Naopak u x7 je svezení i design sice výrazně lepší, než v C5R, ale zas pokulhává ten přístup, a technická řešení, plus vnitřní prostor, ten se od C5 I a C5R hodně zmenšil a to jsem na stísněnost nadával i právě v předchozí generaci. Jinak, i když má C5x7 stejné koule (netuším ale, jestli i stejný tlak a průměr dvoucestného ventilu), tak i na 18" kolech je komfort jízdy celkem slušný. Samozřejmě, nemá to na starý Citroëny a na menších kolech by to bylo ještě o fous lepší, ale proti C5I na 15" a C5R na 16" kolech je to furt dobrý...

12MM
01. listopadu 2021, 10:15
0

Uff, tak to je mi opravdu líto, že jsi nějak/nečím/někým tlačen si koupit, užívat a servisovat věc, která ti vlastně vůbec nevyhovuje, dokonce dlouhodobě. V našich končinách je auto druhou největší (po vlastním bydlení) a nejčastěji dokonce úplně největší investicí v životě. Úplně nechápu, proč si tak důležitý výběr lidé nedokáží provést tak, aby byli spokojeni, vždyť nabídka výrobců, modelů, výbav atd. je tak široká. Největší chybou podle mého je, když si člověk za své těžce vydělané peníze pořídí nespokojenost. Jednou, dvakrát, to se asi stane, ale být v tom kolem dokola, to už je zvláštní.
Jak jsem psal, moje očekávání Xantia-C5I-C5III-C5III splnily navýsost. A souhlasím, že tomu bylo i proto, že jsem ta očekávání vystavěl úměrně tomu, že jsem dvacet let života hodlal spojovat s Citroenem, a ne na tom, že chci MB ale mám jen na Citroen.

Michal88
01. listopadu 2021, 18:08
1

Já jsem spokojený se svými XMy, míval jsem Xantii a u těch XMek jsem zůstal. C5 I měli naši, C5R mají naši teď, C5 x7 je ženy, která chce jezdit XMem svátečně, ale na běžné ježdění chce novější (prý rovná se hezčí) auto.

Mě se x7 taky proti C5I a C5R líbila, ale vzhledem k tomu, že dokud se do toho člověk neponoří po hlavě, nezjistí, kde udělal kdo jakej špek a jestli se mu to dobře servisuje. Takže dnes bych klidně místo C5 x7 koupil C5R, nějaký ty mouchy, jako sedačky jsem ochoten přejít, ale zbytek je podstatně lépe postavený. A nejezdím Citroënem, protože nemám na MB, jezdím Citroënem, protože je to pohodlné a nemám v úmyslu jezdit v něčem jiném, jen mi holt zůstanou ty staré Citroëny, protože z aut po 2004-2008 bych si nevybral vůbec nic ani z portfolia jiných automobilek. A hlavně, neporovnávám ty generace s konkurencí, ale protože mám srovnání i se staršími většími Citroëny, než C5 I, C5R, C6, které mi na výsost vyhovují právě díky tomu, že nemají tyhle drobné ústupky a není na nich znát katování kostů. A navíc se drtivá většina věcí dá rozebrat a bez problémů opravit. Chčije řízení? Koupím dle specifikací výrobce gumičky, nemusím celé řízení. Chčije pístnice? To samé. Něco nefunguje elektricky? Rozeberu, očistím kontakty, jedu dál... Ani si nepamatuji, kdy jsem kupoval nějaký díl na XMo, který by byl rozbitý... A to jsem s ním do nedávna jezdil 25t ročně, zima nezima. Od doby, co mám firemní dodávku i pro soukromé účely, je to již jen letní auto, potažmo slouží jako záloha, když nejezdí C5... Což je taky docela "divný" vzhledem k tomu, jakou ta auta měla pověst a u spousty lidí, co si s tím nevěděli rady a byli odkázáni na servis, museli mít zálohu pro xmko.

martin_100
08. listopadu 2021, 21:47
0

Jestli se toho žena odmíta zbavit tak se o to přestaň starat. Až bude podruhý nebo potřetí někde v mrazu čekat pár hodin na odtah tak to sama odveze na první vrakáč nebo bazar co potká.

reagovat
Michal88
09. listopadu 2021, 13:33
1

Takový postup ve vztahu nevnímám úplně jako košer, zvlášť když žena jezdí s miniMíšou. Ona přesvědčit půjde, jen to bude chvilku trvat...

martin_100
09. listopadu 2021, 23:21
0

Košer to neni ale ušetří to spoustu tvých nervů i financí. Některý ženy jsou totiž tvrdohlavý a nepoučitelný. Pak se musí poučit vlastní zkušeností.

Michal88
10. listopadu 2021, 08:03
1

Zatím stačilo, že se půl roku musela prát s vejtřaskou v kabátě C5, když nefachal posilovač... Uvidíme teda na jaře...
-
Komentář upraven 10. 11. 2021, 14:12:56

Mechanik
09. listopadu 2021, 20:04
0

C5 jsem taky měl, do 140t vše super, pak to začalo, dalších 20t. Km mě stalo 55t Kč na údržbě, díly nebyli už tenkrát a v autorizáku mi na rovinu řekl ať to prodám, že za pár let to bude bezceny nepojízdny auto, protože na to nic neseženu. Prodáno a mám klid.
Měl jsem dvě Xantie, úžasný auta, jen benzin a olej, jelo to krásně, pohodlný, prostorný, příjemný auto, bohužel rezly.

reagovat
Frankie
09. listopadu 2021, 21:45
0

Teda, to ti vůbec nepřeju, takové trápení. To bych nečekala od generace,co chtěla svou střední přiblížit německé konkurenci

reagovat
Michal88
10. listopadu 2021, 08:04
0

Bohužel přiblížila, ale ve špatném směru.