načítám data...

Radit s výběrem auta? Prdlajs bude!

17. července 2018, 21:35 70 komentářů Kuře

Vždycky jsem si myslel že jsem hodný člověk. Až moc. Když můžu, pomůžu. V práci už jsem kolikrát zůstaval dlouho, dělal věci za ostatní. Ale čeho je moc, toho je příliš. Radit s výběrem auta už nebudu.

Cink cink, sms. 

Anička:

“Nazdar Albe, hele, bratr bude kupovat svoje první auto, ale moc o tom neví, nepomohl bys mu s tím, když se o ty auta zajímáš?”

“Jasně, ať koupí Focuse.”

“Počkej, vždyť jsem ti ještě neřekla ani co by chtěl ani kolik má peněz a tak… Jak můžeš vědět co by pro něj bylo dobrý?

“Hmmm, no jo no. Tak ať koupí Miatu.”

“Co je zase Miata?”

“Odpověď. Vždycky. Ok Ančo, promiň, vezmu to vážně, na co má zálusk?”

“Chtěl by něco menšího, ale zase ne úplně malýho, ať se s tím dá i na dálnici. Přiměřený výkon, spotřebu a spolehlivost. Taky ať to aspoň trochu hezky jede a daj se složit zadní sedačky ať se tam daj dát dvě kola pro něj a přítelkyni. A má na to 60 tisíc.”

“Hele ale jako vážně, ať koupí jedničkovýho Focuse. S Benzínem 1.8 popřípadě 1.6 to jezdí slušně, podvozek skvělej, kola tam dá, pokud vezme komba tak víc než dvě, spolehlivost dostatečná a za šedesát litrů koupí kousek z konce výroby co nebude zrezlej… fakt upřímně, podle mě ideál, koneckonců, sám sem to udělal stejně…”

Nemusím snad říkat, že Focuse nekoupil. Následovalo ještě docela hodně zpráv se samotným bratrem. Nakonec se ukázalo že z požadavků si Anča většinu vymyslela, spolehlivost, spotřeba, kufr a pod jsou nepodstatné, důležitá je prďáckost a hlavně, HLAVNĚ znáček BMW. A protože nic z minulého tisíciletí není prďácké vůbec nic, to snad všichni víme, tak to musela být E46. 

Jak jsem říkal, jsem hodný člověk. A tak jsem strávil celkem dost, žádné celkem, strašně moc času snahou toto zastavit. Neúspěšně. A tak se stalo že milý Ondra koupil snad nejlevnější E46 318i ve Střední Evropě. No, já to auto naživo neviděl, jen fotku, ale už z té je mi jasné, že u nájezdu 193 tisíc kilometrů prodejce opoměl napsat číslovku mocniny. 

Toto všechno se tedy stalo už někdy před čtvrt rokem a upřímně řečeno, dost se divím, že dané BMW jezdilo tak dlouho. A proč ten minulý čas? Předevčírem ráno se mi doneslo, že se motor rozhodl státi tříválcem. K tomu ještě nějaké drobnosti vypluli na povrch když servisák hledal důvod. Sakum pinkl oprava za nejméně třicet, spíše třicet pět tisíc aby auto za měsíc a půl mělo šanci projít STK, která jen tak mimochodem končí. 

Ale ne, nebudu škodolibý, nebudu říkat že jsem to říkal. Ono těch padesát tisíc za tři měsíce vlastnictví BMW určitě stály.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Testeuros
18. července 2018, 06:32
3

Tak už to v případě mnohých jedinců bývá (zde ještě doplněno o humornou vsuvku ohledně skutečnosti) - většina lidí už ví, co si koupit, jen to chtějí "posvětit" jako nejlepší volbu.

reagovat
Bavoraczech
18. července 2018, 06:42
0

Jo nikdy nekupuj nejlevnější kus nejoblíbenějšího auta v doufání, že tam bude všechno uděláno, projdeš bez problémů STK a za 2 roky vyměníš olej a brzdový destičky. Když chceš škaredou E46 za 60, tak musíš počítat, že do ní ještě minimálně 20, spíš 30 hned padne. To samé platí pro Golfa, Oktávku, A4 a další oblíbené povozy mladých chlapců...

reagovat
Pólin
18. července 2018, 06:47
0

Jééé, není ten článek o mě?:D Já si takhle v 18 letech za několik málo prvních výplat koupil e36 318IS:D Ale pravda je, že mě jezdila cca 4 roky denně 140km, takže to taková vražda nebyla...jen pak byla tak zrezlá, že se skoro rozlomila na půlky a taky docela žrala olej...:D dneska samozřejmě lituju toho, že jsem ji za 15K prodal, než abych ji zatalčil do garáže a nechal si ji na později, až budou prostředky na nějakou stavbičku. Ten motor byl parádní...točil jak blbý a i to docela jelo...

reagovat
Kuře
18. července 2018, 08:32
0

Tak jestli si s ní jezdím 4 roky takovéhle dardy, to musel bejt super kauf, ne?:)

Pólin
18. července 2018, 14:12
0

Jako vyloženě špatné nebylo, to bych nemohl říct...ale mým dnešním pohledem to byl strašný pelech. Podvozek se pořád sypal a hlavně jsem měl hrůzu z toho, že se mi to někde daleko na cestě zadře... ale vzpomínám na něj rád...bylo to prostě moje první auto:)

Irwinek
18. července 2018, 08:03
0

Hmm, já koupil MB za litr a měl jsem ho 3 roky a největší investice byla baterka - všichni mi říkali, že jsem bl..., že je to vrak a budu do toho akorát cpát prachy, pak jsem koupil 120 za 25 tis - všichni říkali, jakej je to super kauf a nebudu na to muset sáhnout až do důchodu - byl jsem rád, když se mi to se ztrátou podařilo za měsíc prodat
kdepak, není nad dobré rady :-D

reagovat
Kuře
18. července 2018, 08:48
0

Heleď jako jo, souhlas, ale přeci jen se mi to zdá trochu jinej případ. Když koupíš mergla za litr tak zas až tolik netrápí když se za čtvrt roku vysype, proste koupíš další... cokoli nad to už je příjemný bonus. On ale to auto koupil za pade a to už zabolí víc..

Irwinek
18. července 2018, 13:00
1

jo sorry, MB bylo embéčko - škoda 1000 MB, nikolo mergl :-D
jo, souhlasím

Kuře
18. července 2018, 15:43
0

Aha, nojo no, to sme my mladý co embéčko nepamatujem:D

St
Stefan
24. července 2018, 12:05
0

Dobře jsem se teď zasmál ohledně MB.=D K dotazu prvního auta,člověk poradí kde co.Papíry jsem udělal až ve 21,ale jezdil jsem od 17 tak nějak.Škoda 120,Favorit, Vectra C, atd.Kritéria byly spolehlivost,benzín,max. ABS+posilovač.Nissan Almera N15 1.4 padla jako supr volba.Auto naučilo přesně to co mělo,opravy za 4 roky manžeta a hned na to první ťukanec kdy řidil kamarád.=D Narazník,směrovka+vyklepaní. Sednout za PC a hledat co nejlepší volbu (recenze,zkušenosti a tak.)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
18. července 2018, 08:37
5

Tady je strašně oblíbená rubrika "Ptejte se": Kde každou chvíli někdo hledá nějaký posunovadlo. Abych řekl pravdu, já to ani nečtu, natož abych někomu radil, co si má koupit, protože je mi vlastně úplně ukradený co ten dotyčnej chce. Stejně je to jen o tom, že chce posvětit nákup ptákoviny, kterou si sám vymyslel.

reagovat
Ho
Honza123
18. července 2018, 08:45
0

Super pribeh, jediny nepodstatny detail je, ze s trochou snahy se da e46 318i za 50-60k koupit a pokud se vybere spravne (tzn. starsi, 8v M43 motor), tak to je na udrzbu levne a bezproblemove auto, mnohem lepsi, nez focus..

reagovat
Kuře
18. července 2018, 09:05
0

Jestli je E46 lepší než Focus se asi nebudeme bavit, je to něco dost jiného. Ale přesto š tebou nesouhlasím, jasně, když vybereš dobrej kus tak můžeš být v pohodě. Ale těch už je celkem málo a musíš o tom něco vědět, např že správně je 8v M43 nevím ani ja, a to se o auta zajímám.. 18ti lety frajer co chce prostě rychle koupit a machrovat před školou koupí první plecku v inzerci na kterou má prachy a jak to asi dopadne. U toho focuse, nebo třeba astry a podobně je to výrazně bezpečnější.. .
Ale je fakt ze u Forda ja nejsem objektivní:)))

Ho
Honza123
18. července 2018, 13:02
0

Nic ve zlym, ale tohle je rada na urovni hospodskeho moudra "kup si oktavku v tdi, jezdi za 4l a je jich vsude plno". U kazdyho auta za 50k se musi clovek premyslet, nekoupit prvni kus a najit si neco o konkretnim modelu. Snad mi nechces tvrdit, ze kazdy 15 let stary focus za 50k bude super koupe a nemuze se na nem nic podelat?

Kde beres tu jistotu rict, ze e46 je spatna koupe, kdyz o tom aute vlastne vubec nic nevis?

beastar
18. července 2018, 14:03
0

Prvně je třeba si přiznat že u auta za 50,000 je úplně jedno jestli to je Focus, nebo e46. Oboje v téhle ceně je totální dno. Jediný co jde mimo tohle tvrzení jsou vrcholový verze. Takže problém může koukat i z toho malýho benzínu o naftě nemluvě. Dneska obě auta budou trpět ve většině případů na korozi. Vůle v řízení budou u takovýho auta pravidlem. A to že chytneš auto po dědkovy co najelo pravých 100,000 tak to je dneska už šance 1:10 000. Stejný průser může být ta oktávka s tou rotačkou anebo Astra, která byla v některých verzích nedomrlá už jako nová. Finálně se ti to bude lišit jenom v tom jak drahýho a schopnýho mechanika umíš na tu značku sehnat. A jak se dají sehnat díly (předpokládám na tyhle pelechy jen druhovýroba) Potom je jedno co doporučíš za model. Jde primárně o mechanickej stav spojka, převodovka, podvozek, opotřebení tlumičů a tak dále. Funkčnost veškerý výbavy v el. už je jen třešinka na dortu. A je třeba si uvědomit, že opravená bouračka sebelíp bude navždy už jenom opravená bouračka. Jsou to obecný věci a nezáleží jakej znáček na tom máš. Raději doporučim Astru v dobrým stavu, než před boudu otočený e46 po nějakym mladym ichytylovy v kšiltu kterej neměl ani na destičky....

Breakthru
21. července 2018, 15:47
0

beastar:pokud tomu někdo nerozumí, tak koupí dno v každý cenový relaci...nicméně mladejch čuráků s bawkama je v poslední době nějak moc a začínám na ně být alergickej....
Za 50k může bejt slušný auto, ale člověk musí trošku přemejšlet a ne chtít luxus za pár suchejch z nosu...to nefunguje....

beastar
23. července 2018, 13:21
0

Souhlas. Za 50 jde sehnat mechanicky funkční auto ve slušným stavu s přijatelným servisem. Jenže asi to těžko bude shnilý éčko s 800 000 km anebo starej dodriftovanej kompakt. Nechápu třeba proč se tyhle mladý šulini vyhejbaj věcem který dělal Fiat, nebo francouzi. Přece jen i když jsou to taky pekáče ročníky i stav za 50 bejvá fakt jinde. Navíc bavec za 50 už stejně dávno nemá jízdní vlastnosti bmw a je to mrdina plná starlinu a vůlí.

Breakthru
23. července 2018, 19:46
0

beastar:to je imidž, kámo....na co jezdit starou funkční B5 nebo Focusem, když toho jsou plný parkoviště u Lídlu.Správnej kápo potřebuje Mergla, Bawku, Ášestku...
Já třeba nedávno prodal svoji B5 v takovým stavu, že to v klidu za dva roky technickou jak nic a až na pár kosmetickejch hovadin to bylo ve 100pro stavu....Ale baví mě, když někdo doveze třeba nejlevnější bawku v naftě a ejhle, ono to nemá EGR, DPF, klapky atd. a má to jít na technickou a ona to je oprava za kilo:D....nemluvě o automatu.Když jim řekneš cifru za výměnu oleje a filtru, tak jdou do vývrtky....samotnej servis motoru je ranec oproti těm každodenním bojovníkům jako je třeba Focus nebo Golf...

beastar
24. července 2018, 12:33
0

Jóó imidž je na nic následuj instinkt. Chápu no aby si byl pořádnej pimp potřebuješ tu pětku, nebo volítanou a6/8. Nemaj pak ani na gumy, ale hlavně že tam má ty kruhy. Přesně servis u Golfa, Focuse či 407 je fakt jinde. To opraví kluk i z brigády. Vem si jenom ceny brzd na bafce trojku a na ficuse....:))

Breakthru
24. července 2018, 17:41
0

jo, s těma gumama to sedí...Mladej kluk, bawka a gumy na dráty, obouváš na to jiný max 3mm vzorku a s rozhozenou sbíhavostí...v lepším případě laciny číňany.

Jimi
18. července 2018, 08:57
0

pokud se občas někdo takový najde, co chce ode mě radu vybrat auto, tak ho dopředu důrazně upozorňuji, že to bude silně subjektivní. Snažím se být nezaujatý (jde to těžce), ale většinou už má vybráno, maximálně zhodnotíme nabídku, nějaký možný zkušenosti s modelem a ať si projede Autíčkáře, kluby, hledá, čte, ptá se dál...

reagovat
David Střítežský
18. července 2018, 10:13
0

3 měsíce jsou solidní standard. Kdyby si koupil Focusa a jel tím do školy, tak zpátky musí vlakem. To ví přece každej, co se trochu zajímá o auta ! :D

reagovat
BigBen
18. července 2018, 10:23
0

No samozřejmě! Hlášku Fordem tam a vlakem zpátky zná každý. Manželce to v práci vždycky říkají když jedeme na dovolenou do zahraničí. A zatím co my jsme se vždycky vrátili, tak její kolegové se svýma Renaultama a Opelama vlakem zpátky jeli...

Kuře
18. července 2018, 12:28
0

Jojo, to už je v česku zakořeněný jak prso š broskví...

Já mám ale radsi: Víš proč maj Forda vythřívání zadního okna z zvenčí? Aby neznali ruce, až nebude v zimě startovat...

BigBen
18. července 2018, 15:36
0

Mě kdysi jeden chlápek co jezdil s odtahovkou pro náklaďáky říkal hlášku: Víš proč se řidiči náklaďáků Mercedes nezdraví? Protože se potkávají každý pondělí v servisu...

beastar
18. července 2018, 18:08
0

No největší pravda je to, že nejlepší koupě je sup v ropě na hlínách v laurinu po řediteli vápenky co to přece točí jednou za dva roky za jiný. Má to málo najeto, jezdí to za 5 (což je teda pravda většinou) a každej to umí opravit (ostatně jako všechno dneska od Maserati po Citroeny a Infinity) Je jich všude mraky když je nutná plechařina (stejně jako Rendlů, Citrusů, bavorů, fordů, merglů, opelů a jinejch paštik) Jsou na to levný díly (stejně levný jako na Passata a podobně:))

Snad jediný co je z toho celýho pravda je že si to drží cenu i když to spíš platí pro woktáfky.

krab
18. července 2018, 11:12
0

Tohle je vtipný ... jako ono ty rady to je peklo. Já teda rád ze srandy radím lidem spíš opak toho co chtějí :)

Problém je - že chtějí posvětit nákup něčeho za 50, 100, 200, 300 atd.. a potvrdit někým "zkušeným", že to bude bez problému fungovat. Pravda je, že to nemůžeš vědět! Prostě u ojetin bez záruky výrobce už musíš počítat s tím, že se v tom budeš vrtat, nebo někdo na dílně. Často nezanedbáš výběr a přesto máš smůlu a jinýmu zase jezdí bávo ve stavu polovraku celou sezónu ...

takže problém je hlavně to, když se tě někdo zeptá: a bude tohle spolehlivé? Jak to máš vědět, že? :)

reagovat
Kuře
18. července 2018, 17:45
0

Přesný opak? Lumpe!: )

ToMyx
20. července 2018, 09:17
0

Přesně tak. Tohle mě vždy rozesměje :-)
V minulosti jsem pár dotazů obdržel. Ale jak mám proboha od stolu vědět, že konkrétní kus co tazatel najde někde na bazoši bude OK stejně jako statistický průměr značky v nějaké cenové hladině, stáří a nájezdu, který je na tacháči stejně už potřetí? :-)

Pokud jsem měl radit nějaký povoz, poradil jsem dvě varianty postupu.
Buď spočítat budget, oddělit min 10-20% a za ten zbytek hledat cokoli co se blíží představě a bude v co nejlepší kondici bez ohledu na značku. Nebo si opravdu rozmyslet co opravdu chci a podívat se jak se pohybují ceny zdravých kusů a šetřit a zase koupit za prachy mínus 10-20% ať zbyde něco na počáteční servis.

Pokud na to dotyčný nepřistoupil, chtěl ve 100% jen posvětit od stolu, že to auto v inzerátu XY bude OK. Což se samo nedá, pokud ho neprohlídne s někým, kdo auto zná a ví co sledovat. Problém je v tom, že lidi jsou lenoši. Lenoši tomu věnovat trochu více času. Navštívit pár klubových fór na netu, kde lze během pár minut zjistit ty největší bolístky jednotlivých povozů. Zkusit se v pár kusech projet a udělat si svůj obrázek. Problém je, že většina těch, kteří pro eliminaci rizik při prodeji nechtějí udělat nic chce auto do 50tisíc....

Nimrod
18. července 2018, 14:07
0

třeba s tím servisem počítal :-) ono stejně si kupovat 20 let starý auto v té nejnižší cenový hladině, a čekat, že nic nebude potřebovat, je značně naivní názor. to se dá očekávat u auta po kompletní renovaci a to ještě musí být udělaná kvalitně, toť z ojetin asi jediný případ. ono se vždycky najde něco, co se může podělat, takových věcí je na autě vždycky dost...

reagovat
ToMyx
20. července 2018, 09:35
0

Souhlas, je to podobné jako informace v inzerátu: "rozvody řetězem = navždy" :-D
Je docela dost aut, kde se mění při nájezdu 200tkm :-)

tomyks
19. července 2018, 06:48
4

Já myslím, že radit s nákupem ojetiny je přece jen snazší, než radti s nákupem nového. 10 let staré modely už mají nějakou pověst, existují nějaké statistiky, testy ojetin a já nevím co ještě. U nového nikdy nevíš jak se ve fabrice zadařilo. Čili já tvrdím lidem, že jediné s čím můžu poradit je jak snížit rizika špatného nákupu, či poradit auto dle požadavků. Zbytek už je o štěstí a paličatosti kupce.

reagovat
Skipper
19. července 2018, 10:51
1

Radám k nákupu se většinou už vyhýbám. A když už jsem do toho dotlačen, tak maximálné zalovím v paměti, zda jsou pro ten model typické nějaké extra problémy a pokud ne, tak rozhoduje stav konkrétního auta. Podle mně je to v této ceně naprosto jedno, jestli by to byl Focus, nebo E46. Já třeba pouštěl do světa E46 318i za asi 43. Technicky byla OK, měnéné náplně, chladič, ramena, desky, atd. Problém byla počínající koroze a hráškově zelený interiér. A věřím tomu, že pokud nezrezla, tak jezdí doteď.

reagovat
VK
VK
19. července 2018, 12:10
1

30 tisíc na udržení auta - kor takového auta - v provozu. Kurník šopa, tak málo?!? Panující představa, koupím plečku za pár šupů, no a pak musí jezdit, olej ještě vyměním, to jo, doma v garáži. Ale jinak musí jezdit a nestát ani korunu. Chápu, jsme chudý národ a tisícovka holt jak pro študého chudenta, tak pro průměrnou domácnost je velký, bolestivý výdaj. Chápu, rozumím, že většina jde k mechanikovi - a tady mi tam zamontujte tady tyhle díly z výprodeje, jo a olej, olej ten mám taky vlastní. Pět set navíc, to jste se zbláznili, to nemyslíte vážně...OK, prostě je to tak a člověk by musel začít od systému, který nás vykázal do postavení semiperiferie se semiperiferními výdělky. Jenže to má docela nepříjemný důsledek, jak jsou mechanici nastavení a na co jsou naučení. Když takto jednou za čas přijde člověk, nechce nic víc, než si domluvit opravu, na rozumný termín a nemusí to být hned zítra, na nějakou rozumnou dobu a nemusí to být hned do zítřka a prostě to opravte, dejte tomu, co to potřebuje, já vám to zaplatím a o tisícovku, co tísícovku krucinálšvix, o pět tisíc se hádat nebudu, prostě ať to je...tak s tímhle neví mechanici, co si počít. Tohle je prostě mimo jejich, možná ne chápání, prostě mimo běžně žitou realitu, -a tak to holt není. A člověk aby se pomalu doprošoval na kolenou, že by mu někde v opravně milostivě dovolili utratit jeho vlastní prachy a sami na tom vydělali.

Tak tolik asi co mi asociuje aktuální blog.

reagovat
beastar
19. července 2018, 12:46
0

Zní to trochu jak scifi. Jenže je to pravda. V hauptstadtu nejde sehnat rychle pomalu ani rychloservis. Mám plno. Možná příští Čtvrtek pane. Za týden a tak dále. Všechno musíš probírat páč všichni jsou zvyklí lejt to nejlevnější a jak neni Starline je zle. Jak chceš lepší musíš to hlásit. Moc nechápu ani tu logiku mám levný auto nebudu se starat. Každej má na co má. Měl sem taky auta třeba za 80 000. Tak na to uděláš postupně fšechno páč to tě nezabije. V tomhle je náš autovesmír jinde... Kolikrát fakt lepší ojetá fábie po turkovy, než okta po čechovy.

Jimi
19. července 2018, 13:35
0

jo náš autovesmír :D, taky chci, aby to dali konečně celý dokupy, ale auto zabírá zvedák, kde by se zatím vystřídali 3 fabky v součtu s větším výdělkem než si vemou za tu moji herku i když tam nakonec klidně nechám přes 10 papírů... ty auta, pokud jsou, už není problém koupit, ale dát tomu dobrý servis, všechny auta se nějak kazí, min. je třeba údržba- spotřebka, otázka kdy to bude a za kolik...

beastar
19. července 2018, 13:52
0

Přesně. Dneska existuje servis na všechno. Díly jdou objednat do pár hodin klidně v Japkonsku... Amazon a kdesi cosi. Dílen je hromada. Jenže přesně! Nikdo se mi nechtěl dělat tejden s Infiniti když tam může prolejt 6 oktávek. A special servisy jsou neustále narvaný ať máš bímra, nebo forda. A hlavně se nepředřít platí logicky i v autoservisu. Což se jim nedivim:)) Prachy nejsou vše a každej chce ízijest wej.

ToMyx
20. července 2018, 09:49
2

Přesně z tohoto důvodu jsem cca 5 let hledal servisáka, který nešvindluje, snaží se a hlavně servisuje auta tak, jako by byly jeho vlastní. Takových je málo, ale jsou. Je dřina je najít a většinou jsou zasekaní na měsíc dopředu. Hold těch 150km do servisu mi za to stojí. Není nejlevnější, není nejrychlejší, ale drží slovo a tak nějak i termíny :-) Snaží se u toho myslet a poradit funkční věci, které má vyzkoušené i za cenu nižší marže. Po asi 10letém hledání jsem našel dalšího spolehlivého člověka....klempíř. Paráda:-D

M P
20. července 2018, 10:30
5

Mi připomnělo tohle, česká automobilová meme opět trefně :D

beastar
20. července 2018, 12:35
0

Tomyx,Matěj... To mluví za vše. Smutná realita a čas otevřít si servisy a začít makat:D

M P
20. července 2018, 15:38
0

To samé dneska ve stavebnictví :)

Breakthru
21. července 2018, 19:51
1

smutný je, že se servisy takhle házijou do jednoho pytle.U nás je tak narvanej dvůr, že je problém, když k nám chce zajet dodávka s gumama nebo jen s dílama....Lidi objendáváme dlouho dopředu, často i vyhovíme, když to hoří, ale asi nikdo z vás nechápe tu zodpovědnost a ten pres, ve kterým se to všechno děje.A kolikrát to na těch starejch mrdách nejde...Často chodím do práce na pátou a končím třeba v devět večer, dělám i vejkendy a ne jednou jsem myslel, že si to tam hodím někde za lano....Mám tik v oku z francouzskejch krámů, ze starejch vyježděnejch verglů, co musijou jezdit za každou cenu a to nemluvě o zákaznících a jejich chování.Přezouváš 20" kola na nějakým zkurveným Merglu a borec na tebe začne ječet kdy to jako už bude, že to podle něj trvá moc dlouho...Vychcaní zákazníci, co si donesou igelitku dílů na svoji vyježděnou koktu, protože servisy jsou drahý.Už po čuchu vím, že ani jeden díl nebude sedět, zabranej zvedák na dva dny, protože to nesedí a kokot odmítá svoji chybu.Lidi se hádaj o pětikilo a dělaj ze mě kreténa, když jim řeknu "Měnil jsem Vám desky a máte v hajzlu i hadičky, je potřeba je vyměnit" "Co to bude stát?" "Tak do 500,- " "tak to nedám ani omylem, to musí vydržet"....Dělat geometrii, kde nejde, na sjetejch gumách s volnejma čepama nebo křivou kastlí.Top je u mne hláška "Ale soused by mi ty prahy vyvařil za 2000,- i s materiálem.Jste banda zlodějů!"
Uvědomte si, co stojí energie, provoz, nářadí, školení, diagnostiky a další vybavení....
Dobrej servis bude mít ale vždycky plno.

Kuře
21. července 2018, 22:45
0

Ty jo, když to tu tak čtu, tak sem rád že sem servisaka zdědil po tátovi ke kterýmu jezdí už snad 20 let, tyhle problémy ja vůbec neznám:)

bitner
23. července 2018, 11:50
0

Breakthru: Verim tomu vsemu. Nikde to neni jine. Nezbyva, nez ty idioty posilat do prdele. Na druhou stranu, kdyz jsem se tady pochlubil, ze jsem do Sandera po 80 000 km (mam ho od novoty) nalil 14 000 na bezny servis, tak jsem byl za curaka. Pritom si nemyslim, ze delam neco strasneho. Jezdim v tom, na co mam a davam tomu to, co by to melo dostat.

ToMyx
23. července 2018, 12:11
0

Breakthru: Zrovna o víkendu jsem vedl podobnou debatu s mým servisákem. Mladej synek si u něj objednal práci a odsouhlasili si cenu a starej fotřík (zedník) měl samozřejmě potom co se všechno zdárně udělalo "sklony k reklamaci". Fotřík je typ člověka co když se 30 minut nemůže dovolat, přijede klidně v neděli řešit, proč ten díl není v igelitce s ostatníma (syn mu zapomněl říct, že ho nechtěl zpět).

Tady je jediné východisko, mít svoje ceny, svojí hrdost a bez řečí tyhle pány odmítat nebo rovnou účtovat hodinovku za hloupé dotazy mimo pracovní dobu :-) Ale asi nejdůležitější je nebát se to zákazníkovi sdělit hned na začátku. Oni si to ti koumáci, kteří spoléhají na to, že to nějak ukecají, snad i rozmyslí a půjdou rovnou jinam. Šikovným pracantům zákazníci stejně neodejdou, jen budou mít trochu lepší tlak a třeba získají i trochu toho respektu. Možná :-)

beastar : Už jsem nad tím už taky přemýšlel, ale obávám se, že jsem levej. Já budu stále jen ten typ zákazníka co chce nové díly, pečlivou práci a nemá problém s cenou, protože odborníky nechci vysilovat, ale podporovat ať nemění své dobré návyky:-)

ToMyx
23. července 2018, 12:16
0

bitner: 14tKč za servis u nájezdu 80tkm? To je jako hodně? Vždyť je to zadáčo:-) Hlavně ať slouží!

bitner
23. července 2018, 12:47
0

Tomyx: predchozi vymeny oleje do toho nepocitam. 14t staly rozvody, pumpa, olej, filtry, chladici, brzdova, klinak, serizeni ventilu, nove sterace, dezinfekce klimatizace, kontrola brzd vpredu vzadu. Paradoxne byl problem s klinakem, kde mechanik pouzil nahradu, ktera nefungovala (piskalo to jak pichle prase). Po vymene za origosh OK. Taky se mi strasne omlouval, ze to nestihl za 1 den (dopredu jsem mu rikal, ze chapu, ze to nejaky cas vezme a ze to respektuju). Btw krome tech ventilu a steracu jsou to vsechno vyrobcem predepsane vymeny.

beastar
23. července 2018, 13:16
0

Bitner: 14 mi přijde za tolik věci úplně zdarma. Nehledě na to, že je úplně jedno jestli to je Sandero či jiný auto. Kdyby se to tady lidi naučili dávno takhle, tak půlka ojetin nejsou nepoužitelné vraky. Při cenách dneska lidi musej chápat že ani servis nebude dělat za 200,- na hodinu. Alespoň ne dobrej.

Jako nejlepší je stejně když to u daily nemusíš řešit. Nebaví mě volat jestli má Franta čas... Nebaví mě koukat jestli náhodou na autobiss.co.uk nemaj tyhle desky o euro levnější. A hlavně mě nebaví čekat až laskavě po tejdnu udělaji svojí práci. A ještě doufat, že ty díly fakt na auto dali nový. Jako supr nemusí to bejt za 24 hodin.... Zase mě ale nezajímá že nemá volnej zvedák stejně jako mi je u zadečku jesli v restauraci je jen jeden kuchař.

ToMyx
23. července 2018, 13:38
0

bitner: Ty musíš jezdit velmi slušně nebo brzdíš hodně motorem:-) Třeba si zapomněl, ale za těch 80 pětek vydržely brzdové kotouče i desky? To samé svíčky? Každopádně i kdyby byly náklady na 80tkm ve výši 30tis. Pořád mi to přijde v pohodě.

beastar: Přesně tak, všeobecný problém u zákazníků je, že to musí být hned a nejlíp zadarmo. Náklady od doby komára stouply, ale zákazník požaduje stále stejné ceny:-) Ale to je stále stejná písnička. Je to jen o lidech.
-
Komentář upraven 23. 7. 2018, 13:39:11

beastar
23. července 2018, 13:47
0

Jo, jo je dost lidí včetně mě který až tak nežerou cenu, ale chci aby to bylo hotový v normální lhůtě a hlavně aby to fakt bylo. Nechci zázraky ani aby dělal zadarmo. Chci prostě kvalitní službu. Naštěstí dobrý mechanici a servisy jsou jen je jich tak málo, že se na ně čeká. Což teda neni chyba mecha. Čtrnáctka za dachnu odpovídá. Jinak teda kotouče mi vydržej 80 v normálním stavu taky. Destičky tak 30 dle typu. Svíčky bych neviděl v 80 taky jako problém, ale to už je zase o typu motoru. Já v daily autě nemusim jezdit jako Schumi Vavris ani jako Keke Krab takže to potom vydrží;)

bitner
23. července 2018, 15:17
0

Svicky jsem menil asi 3x. Ale to hlavne proto, ze jedna stoji asi tak 90 Kc a ze si je vymenim sam, takze me to bavi :-) Je to rencek 1,6 8V.
Brzdy jsou komplet puvodni. Aktualne najeto 94 a porad jsou tam :-)

Breakthru
23. července 2018, 19:41
0

já vím, že není servis jako servis.Sám jsem dělal v jednom, ze kterýho jsem chtěl po pár tejdnech vypadnout, a když došlo na vejplatu, tak jsem taky mazal:D
Slušnej servisák to ale nemá jednoduchý, když musí vyjít vstříc veškerejm požadavkům zákazníků...kolegovi nedávno jeden odmítal zaplatit opravu pne, kde měl píchnutý dva hřebíky...

Breakthru
23. července 2018, 19:56
0

Pokud chcete nasrat servisák, tak na to existuje kouzelná fráze "Na internetu jsem zjistil, že by to...."
Pak ještě klasický otázky kolik máme na dílu, a že strejda kotouče nemění, ale vždycky jen flexou zarovná hranu.Ono tomu kotouču určitě nevadí o 5mm menší tloušťka než je předepsáno....A celkově různý poučky o tom, co má jak kterej mechanik dělat.Zatím vede utahování a povolování šroubů resp. matek na kolech během sezony....
A libový je motat se po dílně a stát mechanikovi za prdelí.

beastar
24. července 2018, 12:39
0

Mě je jedno jak dělá, ale ať dělá. Na dílu ať má 50%, ale ať mi ho instaluje na auto správně. Na netu mě nezajímá, co píšou, ale ať to mechanik umí ideálně líp. Flexou točit kotouče to je dmnce hodná pomocný školy. V dílně se nezdržuju je tam špína a to já nerad:)) Tak proč mě už tolikrát předali práci totálně na piču, anebo ze mě dělali idiota? Naposled mi chtěli zatáhnout úplně novou pneu za 3 papouchy.

Breakthru
24. července 2018, 17:40
0

každej máme jiný zkušenosti...vím, že jsou dílny, kde jsou totální hovada a nemehla.Taky k nám jezdijou nasraní zákazníci odjidnud...

Vencos
19. července 2018, 13:51
0

A co máte všichni s těma Focusama? Každej kdo to má, tak se mu na tom furt něco sere, všechny jedničkový Focusy jsou rozvrzaný a hlučný, pořád v tom někde rachtá, věčně nejde něco v elektrice, tu nesvítí žárovka, tu jsou ohnilý zadní vrata, tu už končí tlumič.... A 1.6, která jede asi jako všechny evropský 1.6(=nejede a žere)? Samozzřejmě neznám nikoho, kdo by dal za Focuse byť i 35 tisíc, ale to by musel bejt pomatenec. I když procházim tu inzerci, jsou to strašný žumpy a jestli to mělo před lázeňskym pobytem u vesnickejch mechaniků nějáký jízdní vlastnosti, tak ojetý Starline všechno už je dávno zabily... Mám z toho auta vlastně tentýž pocit, jako z Escortu. Starej odpornej krám a jakkoliv se mi vzhledově vcelku líbí, jako ojetina se mi vyloženě ekluje. Nebo jsem málo závodník, abych si vychutnal tu iluzi skvělejch jízdních vlastností, který tam kdysi dávno někde byly...? A jo, regulérně se ptám....

reagovat
M P
20. července 2018, 10:38
3

No, samozřejmě, skvělé jízdní vlastnosti si, jako všude, říkají o výbornou kondici podvozku, a protože většina Focusů dopadla, jak dopadla, dneska už dobře nejezdí skoro žádný. Když to ale srovnáš třeba s Golfem IV v podobném stavu a stáří... no, jakoby, jezdí to líp. Řídí se to o kus líp, a ačkoli je interiér děsný ekl, focus s podvozkem v dobrém stavu fakt umí udělat radost i v základu, nemluvím o ST.

Jinak je to levný auto. Můj byl opravdu velmi levný, defacto za dálniční známku. Zrovna je v servise teda :D mám ho ale rád

beastar
20. července 2018, 12:43
0

Za dálničku vypadá super. Je to stejný jako dnes levná oktávka 1, IV Golf, Leon, 156, e46 se čtyřválcem, a4 b5 a plejáda dalších. Kdysi velmi dobrá auta a oblíbená. Vyrobená v obrovských sériích. A dnes? Vesnický garáž servis, starline a statut pracovních aut. Je jich na trhu hodně a tak jsou levný. Jízdní vlastnosti už bych dobrý dneska nehledal u ničeho pokud si to nedáš sám takzvaně dokupy. Koupit levně a udělat repas náprav. Vyměnit tlumiče a prostě do toho tu kačku dát. To však udělá 1 z 50 majitelů. Spíš zůstane u Matějova tvrzení je to levné auto. Možná je to o chlup lepší v podobným stavu, než Golf 4. V tomhle mile překvapí 156tka kepl po smrti a stejně to furt kolikrát jede obstojně:))

Breakthru
21. července 2018, 16:00
0

Hmmm, levný auto za pár drobnejch.A co by chtěl neználek?Za ty prachy v Praze barák..........

ToMyx
23. července 2018, 12:28
1

Už jsem taky zažil člověka (je to pár let), co sháněl auto za pade. Vybral kus kde toho bylo dost "pryč". Projeli jsme to, okoukli a říkám: tlumiče, pružiny, desky+kotouče, rozvody, svíčky olej, kabiňák + desinfekce klimy a pak podchytit pár puchýřků a v ceně servisu do cca 30tkč by to auto mělo najednou cenu kolem 100tis. On se na mě podíval, že jsem se zbláznil a z nákupu sešlo. Po měsíci hledání přispěchal koupit přímo tohle konkrétní auto, nakonec za servis dal ještě trochu méně a ta kára slouží ještě dnes. Jsou to 4 roky a on je happy.

Tím chci říct, že to není nutné vzít vždy takhle od podlahy, já jsem možná trochu postižený. Ale základní cena dílů a práce se u ojetého Focuse za 20 nebo za 200 fakt nemění :-)
-
Komentář upraven 24. 7. 2018, 11:10:02

Breakthru
23. července 2018, 19:38
1

ToMyx:už jsem se naservisoval spousty MKI Focusů a jak rád říkám, tak vše je o majitelích.Viděl jsem káry, kde se nic neměnilo pokud to z auta prostě nevypadlo, když se dělal servisl, tak tam byl nalitej max 10W40 Starline a interval se dělal jak 5W30 tj. po 20 000km, akorát přetaženej min o 5000km a dva roky.Kabinovej tam byl snad z fabriky a paliváč se u nafty měnil až když z něj po xxtý zimě nešla nafta.Na druhou stranu jsem byl rád za pěkný kousky, kde podvozek fungoval jak novej....nedávno jsme na dílně měli 3 roky starou škodovku s HTP a to auto bylo tak neskutečně vybydlený, že bych mu 90 000km nehádal ani ve snu....jenže provoz Focusa je za pár drobnejch a to auto vydrží i neskutečný tejrání...

Vencos
24. července 2018, 10:47
0

Tak za dálničku dobrý, ale dal bys za to Matěji svý peníze? Kolik bys dal? A nekoupil by sis za to radši něco jinýho? Proč nikdo nemluví o starejch japoncích? Jsou hnusný, ale levný a když je vyrobili na našem kontinentu, nebejvaj ani moc shnilý a to bejvá jedinej důvod jejich smrti... Almera? 323? Corolla? Ale i když je vypustíme, přijde mi absurdní obecně doporučit jeden model, když jich je na trhu k dispozici tisíce... Focus TAKY může bejt dobrej, pokud blabla. A za ten Focus se dá dosadit cokoliv. Pokud. Možnà. Kdyby. Ale. Důležitý slova u kouli levný ojetiny...

M P
24. července 2018, 10:50
0

Jen abych dodal, tenhle naftový hajzl je téměř bez koroze :) což je asi jediná jeho kladná stránka ...

Kuře
24. července 2018, 12:22
0

Hele, auta slavný tím že reznou před očima a maj blbý diesly, a tobě s dieslem jezdí a nerezne, bledá zavist:)

beastar
24. července 2018, 12:42
0

Reznou a maj blbý diesely? Jako by si psal o éčku (vokoun) a X jinejch modelech. A hlavně nejhorší auta jsou italský.... Voni to vůbec neumí;))

Kuře
24. července 2018, 15:02
0

No jo beaste, když voni ty starý fordy fakt řeznou.. .:/

S tátou máme v současnosti 3, v minulosti spoustu dalších, a ta statistika je jaksi stoprocentní:/

M P
24. července 2018, 15:47
0

Jojo, TDCi bývá průser, neříkám, že tady není, ale jezdí furt. Reznou většinou dost krutě, nevim jestli na to lidi kašlou nebo jsou všechny bouraný. Tenhle je celkem OK, protože je to Ital. Poctivě protažený přes několik bazarů, včetně áček, tak i ty menší se štěrkovým placem. No a už taky sežral za poslední dva tři roky na údržbě asi 70, ale to jsem ještě nesypal já :)
-
Komentář upraven 24. 7. 2018, 15:48:02

Breakthru
24. července 2018, 17:38
0

zajmavý je, že jsem za život vyvařil víc škodovek a VW než Fordů a přitom koncern má údajně nejlepší antikorozní ochranu....to s těma japoncama je pravda napůl.Fungujou, ale občas jde zákazník u starý rejže do vývrtky, když dojde na určitý díly.nemusíme chodit daleko, stačí třmeny....
A proč by měl být TDCI průser?Já to vážně asi ještě nepochopil.není horší než jinej CR systém...

Kuře
24. července 2018, 20:04
0

To nevím, ono mě ten diesel je upřímně úplně buřt, tak sem se o něj nikdy nezajímal.
Ale měl sem pocit, že byli hodně hodně háklivý na kvalitu nafty, což byla zejména v ČR po přelomu tisíciletí celkem blbá vlastnost..

Breakthru
24. července 2018, 22:49
0

jo, to jo.Bohužel kvůli blbý naftě se ta bublina nafoukla.Jinak jsou to kvalitní motory.Akorát se z toho dělá to, že vstřiky a čerpadla se opravujou jen u Forda....Dělá se ale každej CR systém...Vše má svoji životnost.