načítám data...

Prodej aut jako práce snů a Porsche jako auto snů?

15. července 2019, 02:18 41 komentářů beastar

Volné zamyšlení na vousaté téma proč lidé kupují to a ne zase tohle? A proč všichni dohromady nakupují moc.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Prodej aut jako práce snů a Porsche jako auto snů?

Vzhledem k tomu jaké pozdvižení vyvolalo nedávné „ptejte se“ a následná debata pod blogem o 911. Který připravil sám velký profesionál Krab. Po třetím espresu v tento den přispěji svou nepatrnou špetkou do místního probíhajícím létem nutně vyschlého rybníčku. A tak trochu zkusím volně navázat i na své předešlé blogy o práci snů. Totiž prodeji aut. Od prvního blogu na toto téma uplynulo něco kolem dvou roků. Je to dost na to abych o sobě prozradil i nějaké další nepodstatné informace. Jakože právě teď sháním auto a dostávám se tak na druhou stranu barikády zákazník, prodejce. To ovšem není všechno. Někteří dokonce odtušili ve svém brilantním odhadu, že více, méně žádné značce nenadržuji. Nemám rád dnešní BMW a dokonce i na nedotknutelném Maserati dokážu najít nějaké věci, co se mi nelíbí. Většinový zájemce o nějaké to luxusnější auto. A ano tím nemyslím Škodu Superb. Tak takový člověk není jako já. A po pravdě málokdy má lepší přehled o autech než li já. Nebo někteří z vás. Jistě jednou jsem to tady popisoval a v nadsázce si dělal dokonce z některých zákazníků legraci. Naštěstí ne jmenovitě protože někteří jistě umí dodnes poslat vzkaz v podobě amputované koňské hlavy a pěkné patrony. Když tedy vyloženě autům nerozumí tak jak se orientují? Velmi jednoduše. Podle osobního vkusu a reklamy přímo i nepřímo na ně působí ze všech médií. Jistě i jejich okolí hraje svou úlohu. Pokud si váš dobrý kamarád koupí Ghibli a je spokojen jistě vám ho doporučí.

Pokud na něj ovšem máte dost peněz. A tady se dostávám k největší bolístce. Věc, na kterou logicky často a rádi v našich plamenných debatách zapomínáme. V debatách na Autíčkáři a jiných fórech totiž peníze jakoby neexistují. Málokdo až na majitele Dacií totiž přizná přímo, že peníze vládnou všem a každý nad nimi musí přemýšlet. Dokonce i Andrej když zrovna nespí. Spočítal bych na prstech jedné ruky, kolik jsme obsloužili lidí za posledních deset let. Takových, kteří přišli s oblíbenou větou ze seriálů zámořské provenience. Zařiďte to a je mi sakra jedno kolik to bude stát! V reálném světě, který nepřipomíná svět animáků od Disneyho „Cars“. Tak tady má každý dokonce i skutečně bohatí lidé další koníčky povinnosti alimenty a někteří více jak jednu bývalou manželku. Tom Řepka by mohl vyprávět. Kde jsou ty časy když „daily“ X5 a kočkolap Lamborghini ohromovali občany Černošic. A abych byl spravedlivý, jsou tady další jména, která nemá cenu psát. Prostě chytrý člověk si nechává zadní vrátka a nemusí kupovat to nejdražší na co zrovna má. Stačí mu, když si prostě splní svoje kritéria, sen nebo cokoliv co ho žene pro drahé naprosto nekřesťansky předražené nové ba i zánovní auto. Jelikož jsme o něco chudší, než západní státy, ke kterým někteří tak romanticky vzhlížíme. Lidí, kteří jsou ochotni jít s výběrem, až na hranu moc není. Což o to bohatí jsou, ale ne tak aby si dovolili ten luxus riskovat. Odtud silnice plné Mustangů v horším případě RS oktávek a Superbů v plný. Taky Audi tu má několik let své místo. Tyhle auta nejsou vyloženě v srdcích těch kupujících, ale nabízí rozumnou míru rizika a jistotu že na alimenty pro Renatu v pohodě bude a na Maledivy s tou pěknou dvacítkou z Budha baru taky.

Srovnávat trh a zákazníka v Čechách a ve Švýcarsku případně Lucembursku a bohatších částech Německa. To je jako se snažit porovnat 911 turbo a klenot Subaru BRZ. Oboje je sportovní auto slovy výrobce a tím podobnost končí. Bohatých a ochotných utratit balík nejen za nákup, ale i za provoz té hromady plechu je tam rozhodně více. Služby a jejich dostupnost kolem opravdu drahých aut jsou na daleko lepší úrovni. Společensky je například v byznyse vyzývavě drahé a exotické auto více přijatelné. A to je další specifikum. Pokud auto svému majiteli neslouží jen pro zábavu, ale pro přepravu a jakousi prezentaci jeho osoby. Potom jsou zde další rozdíly mezi západem a naší úchvatnou republikou. U nás se v dobách minulých začal ve společnosti tvořit takový rovnostářský pocit. Jako každý by měl mít nárok na auto, dobré bydlení a skvělou práci. Předesílám, že si nemyslím, že se jedná jen o dílo doby socialismu. Tohle budování kultu dobrého poslušného občánka (hlavně nevyčnívat a alespoň na oko nemít víc) začalo podle mého názoru už za první republiky. A kdo vyčníval nebo nějak převyšoval svou „kastu“ neměl to lehké. Zatímco v anglosaském myšlení znamená příkladně drahé auto v top stavu třeba vašeho zubaře, že je to prostě skvělý zubař! U nás většina smýšlí trochu jinak. Jak si sakra ten chlap může dovolit takovou káru. To si teda žijí darmožrouti hlavně, že chce za plombu dva tisíce. Ano u nás zubař není tak prestižní a ohodnocená profese jako v USA, ale jen pro ilustraci. Pokud někdo u sousedů v Německu pořídí drahé a méně obvyklé auto opět je to pro něj trochu té společenské prestiže navíc. Zejména pokud je to například schopný makléř, nebo investiční poradce. Klienti vidí, že se poctivě dopracoval, až do výšin za které lze například Porsche jistě považovat. Zajisté si raději o své hypotéce případně nákupu nemovitosti promluví s takovým člověkem, než s někým v okopané Laguně. Pokud se samozřejmě ten člověk prezentuje kvalitním vystupováním a svou práci dále umí. Tak a teď stejná situace u nás. Před dům dorazí makléř ve svém Porsche a to ani nemusí být 911. Už samotný znáček Porsche a vzhled vozu většinu pobouří. Klient, který má pocit, že samozřejmě obrovsky dře. Přijede ve své zánovní Octavii. Resumé. Kam ten zloděj zlodějská chodí krást, když on má takovou káru a já jenom oktávku. Bohužel už vidím takové ty typické poznámky, že tak to není. Jenže ono je, jen se o tom veřejně nemluví. Opravdu vám přijde normální, že i mnoho top manažerů jezdí v Superbu. Opravdu nejde koupit do firem s obraty ve stovkách milionů nic jiného. Luxusnějšího? Kdo jezdí na golf, jistě ví, že na nějaké parkoviště plné Porsche a Ferrari a luxusních výjimečných aut můžeme zapomenout. Je to šeď a nuda. A převažuje bílá barva. Často.

Je to prostě náš svět. Naše mentalita. A tohle dohromady s finančním stropem míchá koktejl toho, co vyjíždí z dealerství a od prodejců obecně. Protože nikdo nenakoupí skladem modely, které jsou potom akorát tak na výstavu. A do tohoto světa se ještě mnohdy přimíchají peripetie jako nedostatek parkovacích míst. Měl jsem klienta z Prahy. Během několika let měl tři Astony. Vždy lehce ojetý kus, kterým normálně jezdil v rámci možností. Opravdu velmi šikovný pán obchodník. Nádherné bydlení na Vinohradech. Samozřejmě za mnoho milionů. Opravdu člověk, který na autě nemusí šetřit. Nedávno jsme se potkali čistě náhodou. Auto si nechal jedno naprosto obyčejné. Vadilo mu neustálé řešení parkování případně mít auta někde v placených garážích. Různě zmatlané a poškrábané auto z parkování na ulici. Logicky nehodlá měnit bydlení kvůli autům. Přehodnotil své vnímání, a i když je to opravdový fanoušek Britské automobilové produkce tak to prostě dál nešlo. Dle jeho tvrzení. Potom tu máme záliby nějaké děti a tak dále. A v tomhle světle už se prostě taková 911 nejeví jako to úplně nejlepší auto na každý den. Navíc u nás si takovým autem v kontaktu s okolím spíše uškodíte. Namísto oslnivého úspěchu zamíříte v očích mnohých do morálního bahna. Někam mezi Íčka a mazánka. Jistě část lidí to nemusí a nepotřebuje řešit. Třeba když jste takový kvalitní občan jako profesionální fotbalista. Třeba na kopci v Praze kde vám Mach (ten měl taky na salámu) postavil stadion. Je vám naprosto jedno co si nějaká socka vedle v pruhu v audině myslí o vašem poršáku.              

Takových je ale ke škodě nás fanoušků pěkných placek pomálu. Častěji se dostává ke slovu kompromis. A tady vládnou jasně auta, která většinovou společnost tolik nedráždí. Protože je prostě nepozná, nebo nezná, případně zamění. Jistě nejsou to typičtí hrdinové plakátů záchodku průměrného petrolheada. Nicméně na dveře skříňky ve fabrice si taky chlapci nelepí někoho jako je Vica Kerekes. A přesto ji někteří schopní novináři titulují jako sex symbol. Ona je vlastně takové AMG v plné kráse. Automobilky tuhle nenápadnost přiživují vznikem různých paketů a line. A samozřejmě lepením loga své silácké divize na cokoliv co má výkon a někde plácnutý karbon. Například na takové věci jako BMW X6. To je ale na jiné téma. V očích okolí je potom daleko lepší jezdit v relativně nenápadném Mercedesu, Audi, BMW, než dráždit v Porsche případně Corvette. Pokud kupuje člověk auto vyloženě, jako hračku povětšinou ho svazují v rozhodování jen jeho dosavadní zkušenosti. Vkus a finance. Co můžu říct z provozu. Tak lidi jsou povětšinou konzervativní. Nakonec zvyky jsou naše přirozenost. Stejně jako si zvyknete vstávat v pět ráno. Tak si zvyknete řídit Audi. V tento moment koukáte, co nabízí vaše značka a to, že by možná stálo za hřích, zkusit něco jiného moc lidí nedomýšlí.

Já osobně se léta snažím podobným svodům nepodléhat. Pokud ale vím a mám vyzkoušeno, že je něco kvalitní, je samozřejmě těžké takové věci trochu nestranit. Nakonec tak to máme každý. Jen je rozhodující kdo jak s tím umí bojovat a je vnitřně tolerantní. A ochoten připustit kvality i něčeho co osobně považuje za příšerné a nedobré, případně nevkusné. U aut je tento problém umocněn, že vyloženě špatné, nebo nebezpečné auto na dnešním trhu v podstatě nenajdeme. A pokud zavřeme obě oči je použitelné jako denní auto třeba i Lotus Elise. Pokud majitel bude hardcore fanda a ochoten vystoupit ze své komfortní zóny. Asi jako motorkář, co jezdí i v zimě. To ovšem nedefinuje většinu, to jsou takový novodobí hrdinové motorismu. Zkusil jsem také pokus na lidech s nevalným výsledkem.

Položil jsem čtyřem kamarádům jednoduché dotazy ze světa automobilů. A odpovědi, které jsem dostal, mě utvrdili v tom, že je to tak jak si myslím. Jedná se o slušně situované i vzdělané lidi. S různými zájmy i věkem. Bohužel pokud se dozvíte, že Jaguar má ve znaku berana. A že Porsche je francouzské auto co se vyrábí v Německu. Honem pochopíte, proč velká část lidí jezdí ve škodovkách, fordech a hyundaiích. To je totiž nejvíc vidět jak na silnici, tak v televizi a jiných médiích. Tak proč hledat jinde. V dnešní době je to důležité. To co je vidět okolo na nás působí. My jako fanoušci aut bohužel zůstáváme ve svých bublinách asi jako politici z Bruselu. A máme tak pocit, že je jako asi jasný že za dva miliony jedině Porsche a levný roadster je jasně MIATA. Bohužel realita je taková, že mezi ostatními “neautomobilními” lidmi vládne Superb v plný na hlínách a skvělý sportovní vůz je v lepším případě to nový tétéčko. V tom horším Octavia se správným znáčkem na zádi. Většina lidí jezdí v naprosto obyčejném autě a jsou velmi nervózní z toho, když mají skočit do neznáma. Dokonce se nějak vymezit. Žádné plné silnice AMG, M, Alpiny ani Maserati se vážně nekonají. Přestože by to bylo asi pěkné a docela zábavné. Mimochodem Češi nemají příliš fantazii v ničem, i když se to rok od roku lepší. Nejhůře oblečený Ital z předměstí Říma v pohodě trumfne kohokoliv z high society (nebo těch co si na to hrají v Praze) v oblasti outfitu. A ano i průměrný Švýcarský obchodník trumfne toho Čecha v tom, s čím vyjede každé ráno z garáže za prací. Tak jsou karty rozdány a my hrajeme s tím, co máme.

Dalo by se, sem při troše fantazie aplikovat úsloví jste to, co jíte. Trochu pozměněné jste to, v čem jezdíte. A ona je to bohužel mnohdy stále pravda. Já osobně se rád vzepřu trendům i společnosti a konvencím. A nemám pocit, že by Porsche dávalo tohle najevo. A o to víc si to nemyslím, pokud se bavíme o obyčejné verzi Carrera jakkoliv je to inspirující a skvělé auto. Přece jen v tom skvělém světě na západ od nás si tohle auto rozhodně nekupují nekonveční lidé. Když vynechám komunitu úpravců a kulty. A stylového bezdomovce Walkera (ne není to Johnie) Co zbude? Populární auto dentistů v USA. A prošedivělý pánové za volanty v sousedním Německu. Sem tam nějaká ta lehce upravená modelka a manželka za volantem Porsche cabrio. Typická argumentace je, že ve třiceti na tohle auto málokdo má. Nicméně mě to přijde v roce 2019 úsměvné a přežité. Na super auto mají dnes lidi, kterým je 18. Stačí udělat show na Youtube nebo nafotit svůj silikonový zadek na Instagram. Tahle kategorie ale po Porsche neprahne. Zcela nepřekvapivě. 911 není auto, které sdílí jejich hodnoty a mluví o jejich osobnosti. To je modla pro nás zažrané motoráře a fanoušky věcí jako Caterham případně stupidit typu Zonda. Naopak dnešní Mercedes, BMW a další chytli svou vlnu trendy brandu. Mnou řízené áčko mě v tom jenom utvrdilo. Je doba rozmáchlých gest a obrovských výkonů. Kdy vám může natřít na rovině i pražský taxík jako dnes mě. Černá Tesla S. Jiná doba, ve které jsou jiná měřítka, než v gentlemanských klubech před třiceti lety.

To ovšem neznamená, že když překonáte všechny nástrahy uvedené nahoře, že Porsche 911 Carrera není dobré daily. Může fungovat skvěle a nejeden plastický chirurg či zubař z USA by vám to jistě potvrdil. A to i přesto že by vám také řekl o cenách servisu asi tak trojnásobných, než jsou ty lidové v Porsche u nás v Praze. Taky o tom, že bez pojištění závad je to skoro sebevražda. Nebo musíte ta prsa vážně sochat každodenně. Někteří zestárlí playboyové v Německu by také mohli vyprávět, jaká je to pohoda nechat kilo v servisu a jet vesele balit omladinu. A ty mladé holky zajímá spíše kapsa plná Eur, než to auto. Čím větší nájezdy tím méně Porsche. A ještě jsem si vzpomněl na jednu věc v rámci popkultury. Jestli znáte seriál Zwei und Halb man. V jednom díle se neúspěšný smolař Alan bratr skvělého playboye Charlieho (mimochodem jezdí v Mercedesu) rozhodne něco se sebou udělat. Celý děj nebudu popisovat. Nakonec ovšem Alan skončí v kšiltovce Porsche s červeným Porsche v garáži. Charlie si ho dobírá, že má auto pro holky a barbíny. Má narážky ohledně toho jak by takové auto doplnil ještě o domek pro panenky a tak dále. Ano tohle auto obzvláště bez střechy je také vnímáno často jako auto pro holky. Stylovka pro bohaté paničky z dobré čtvrti. Alan kontruje, že to není Porsche nýbrž poršák! Aby obhájil svou volbu. Nebude tedy úplně náhoda, že nejbližší Carreru, v mém okolí, která jezdí denně, provozuje žena. Evidentně je s autem spokojená. Má ho dva roky a často je špinavé. Ono na cestu do práce na václavák a zpět průměrnou rychlostí 30 km/h je to tak akorát. Pouze konstatuji fakta.

Mimochodem letmý průzkum u nás v garážích v komplexu kde rozhodně nebudují bydlení pro sociálně slabé. Ani městské byty. Naopak levný byt zde stál pouhých 7 milionků a za průměr se platilo deset. Ti šťastní z kompletu Porsche a václavák platili něco kolem 14. To se nechlubím, to je jen pro ilustraci, že chudý tady bude asi málokdo. Tedy alespoň v tom měřítku v jakém si nastavujeme chudobu v souvislosti s auty. Garáž jako před kasínem v Monte Carlu opravdu ale nečekejte. Pokud se nebudeme bavit o autech pro denní použití. Jistě je tady půl roku stejně zaparkované GT-R. Podle mě úschovna na koks nebo tak něco. Je zde daily Carrera. Pár Mercedesů AMG, jedna M3. Záplava normálních BMW, škodovek, audi, nějaké ty Range Rovery a další rádoby luxusní SUV. Jako úplně nejvíc COOL auto bylo vyhodnoceno bílé Ghibli. Ba ne to je samozřejmě vtip. Je tady pod plachtou Nissan 300ZX což je pro nás fanoušky jistě pěkný vůz. Pro ty ostatní červené auto pod plachtou. A tím bych dnešní úmorné poučování ukončil.

Ne opravdu nejsme stát, kde je možné mít jako daily bez obav supersport. I pokud se jedná o jeho základní provedení. A to do celé rovnice celou dobu nepočítám naprosto úděsné a totálně ucpané silnice. V Praze naprosto nevyhovující parkování a totálně strašidelný stav silnic na druhou. Trápit v tomhle jakékoliv drahé auto je na prášky. Dokud nebudeme ochotni utrácet daně a vybrané peníze za kvalitní silnice a infrastrukturu můžeme být individuálně bohatí, jak chceme, ale silnice plné 911 stejně nebudou. Už ze samotného principu. Kvalitní začátek týdne všem ať už jezdíte v čemkoliv s velkou pravděpodobností je to statisticky škodovka.

Tady také názor:

https://www.telegraph.co.uk/cars/features/porsche-911-carrera-long-term-test-911-really-best-all-rounder/

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
15. července 2019, 07:26
3

Česko rovnostářskej skanzen, Vica Kerekes je AMG - 100% souhlas :D

A to byl k nám čtenářům ještě shovívavý a nepopisoval vylety mimo Prahu, kde I ten Superb je kurňa luxusní auto oproti MEGAšunkám okolo.

reagovat
C70C
15. července 2019, 08:13
0

A já bych se zase podepsal pod část, že se jezdí tím, co vidíš kolem. "všem to funguje, tak co bych přemýšlel jinak?.." A pak se někde na maloměstě objeví Saab a po čase začnou přibývat. Protože než si to auto viděl naživo, ani bys o něm nepřemýšlel a úplně si zapomněl, že něco mimo mainstream existuje. Měl jsem možnost jezdit kde-čím z luxusních strojů řekněme kolem r. 2011, ať už s koníkem, trojzubcem, býkem, nebo okřídleným B.. a pravda je, že nakolik mně to jako blázna do aut bavilo, a kdybych měl možnost, vybral bych opravdu výraznou barevnou kombinaci, pohledy okolí mi většinou vadily. Takové auto prostě bez ohledu na postoj majitele vždycky bude věc veřejná. Nelze si teda pořídit žluté Porsche, nebo modré Ferrari, červený Bentley, nebo jinou zběsilost a čekat, že to bude jen moje soukromá radost. Nebude. Bude to status a bude vám komplikovat život. Otázka za 5 petrobludišťáků je, nakolik jsem fanda - asociál, že mi to bude jedno, nebo radši zapadnu do 50 shades of mediocre a stres z pohledů okolí si za skly se sunpaketem svého Superba odpustím..

reagovat
vojtacz
15. července 2019, 10:57
0

V našem krajském maloměstě jezdí zrovna těch Saabů jednotky. Všichni ti to pochválí a zároveň řeknou že by to nechtěli - a jak to jako servisuješ; hodně to asi žere co? Ty co znám (a mají na to) dlouhodobě řídí značky na který jsou zvyklý - Volva, BMW, MB - v podstatě žádná exotika. Zbytek to má přesně jak je psáno - "jezdí jich hodně, tak co bych pořizoval něco jinýho". Vrcholem pak je pochlubit se služební oktávkou s apple carplay, protože "tyvole to je ale hustý auto". Navíc oktávku s carplay nikdo nezávidí, protože poříditv si konfekci není složitý a nikoho to moc neuráží.

C70C
15. července 2019, 11:02
0

Tak.. i v blízkém příbuzenstvu mám případ, kdy se vysolí postupně skoro 500k za ten pocit, že mám doma zánovní Citigo a funglovku i20.. autař by se podíval, jak luxusní ojetina už by za to byla a trochu by to na parkovisku zpestřil. Neautař pak nechápe, co na těch plečkách máš, když on si vybral nejlíp. A hlavně.. Ta masa lidí jezdících mainstreamem se přece nemůže mýlit :-D

PachezZ
16. července 2019, 00:55
0

cokoliv sem si koupil a v životě to tu nepotkal si do roka někdo z města koupil taky :D

beastar
16. července 2019, 01:32
0

PachezZ: Jo to docela věřím často se to v menších aglomeracích a partičkách stává. Takhle teď vládne v mém okolí Lexus. Jeden koupil IS-F a najednou "vole Lexus libice". Před pár lety sem strhnul zase vlnu obliby Infiniti .... Q50 super. To je asi normálka:))

Jakub Pospíšil
16. července 2019, 17:54
0

Jo, to okolí dělá strašně moc. Krásně to je vidět na příkladu městečka Cvikov. To je taková větší vesnice, asi 4000 obyvatel. Je tam obrovská koncentrace Volv. Proč? Sídlí tu servis a dovozce Volva a tak se ty auta postupně šíří mezi lidi a díky tomu si na něj všichni tak nějak zvykli.

Vojta
19. července 2019, 13:34
0

A já si říkal, proč se najednou v okolí našeho domu zjevily tři Alfy 159 do roka ode dne, kdy jsem si ji pořídil já, když jsem předtím na našich silnicích neviděl ani jednu. Jasně, dneska už jsou zase pryč, protože to je deset let a beztak se už stihly posrat, jen ta moje zbyla :D

Jimi
15. července 2019, 08:37
0

možno je to otázka komfortní zóny, někdo je spokojený, že má v Wolfsburgu Pašíka nebo v Munichu trojku. Někomu ale může klidně vadit, že v Bolce se super Supem žádné divadlo neudělá (pokud není záměr zapadnout) ... tam stačí koupit cokoli jiného a aspoň trochu přispěje k rozmanitosti druhů...

reagovat
bitner
15. července 2019, 10:15
10

Opet zajimava sonda do ceske vyssi stredni.
Ona je to takova klasika - lidi co maji penize, maji malokdy vkus. A kdyz maji vkus i penize, tak maji strach. Toho zbytku je strasne malo, takze pak petrolhedi bulijou, ze automobilky nedelaji auta pro autare. No jak by je taky mohli delat, kdyz 98% autaru ceka 10 let, nez to auto pro autare bude aspon tech 10 let stare, aby si ho mohli dovolit. Vlastne by se problem vyresil, kdyby automobilky vyrabely rovnou 10 let stara auta pro autare :-)

reagovat
abc
12. října 2019, 23:54
0

Podle mě - lidi, co mají peníze, mají vkus daleko častěji, než lidi, co peníze nemají. Ale je to samozřejmě subjektivní :))

Bavoraczech
15. července 2019, 10:51
0

Moc pěknej článek, nelze než souhlasit.
Martinw: Jo je to tak. Já si nikdy žádné dražší auto nekoupil a možná ani nekoupím, protože to prostě považuji tak nějak za zbytečné. Přesto jsem si jako své první auto kdysi koupil naftový vůz "bleskové" značky se stářím pouhých 8 let a u nás na vesnici se vyjímal, sousedi jen obdivovali. Po příjezdu do maloměsta se oplík mezi těmi dost podobnými auty vcelku ztratil a po příjezdu do Prahy jsem si připadal jak chudý příbuzný :D.

reagovat
liška
15. července 2019, 11:46
0

Hele, ja to mam tak ze sirsi okoli moc neresim. Co me trapi resp ne trapi ale nebavi jsou pohledy a dotazy sirsi rodiny predevsim od manzelky, kteri nechapou tu (na jejich meritka) relativne castou vymenu aut. Precijen 9 aut za tech 7 let co spolu jsme (coz o to ze az donedavna to byly veci kolem dvacky) ale proste takovy to na tom se musi strasne prodelat a jak se to a tamto servisuje atd a proc uz zase menite. Samozrejme nic z toho neni mysleno zle ci zavistive jen to bere energii. Tezko se jim to chape, ale zatim se nenechavam odradit :)

reagovat
abc
13. října 2019, 00:01
0

Výměny aut berou energii, která by se dala investovat radši do toho, ať je jedno auto v pořádku. Je pochopitelné, že nebudeš investovat do auta za dvacku, kterého je ochotný se okamžitě zbavit, ale pak se taky nikdy nedostaneš do stavu, že to auto bude fungovat perfektně (nevěřím tomu). Když už do toho auta člověk pár výplat pustí, tak už se mu ho nechce jen tak se ztrátou prodat.

krab
15. července 2019, 14:56
4

Človeče na to téma "jste to co jíte" přenesený na auta jsem snad jednou dokonce něco i psal. Ale jakoby legraci. V reálu to někdy funguje, někdy ne... Angláni si pořád dělají srandu z lidí v Jaguaru, protože jsou to určitě zlodějíčci a když ne zlodějčci, tak aspoň krátí stát na daních a živí se černotou. Němci si zase dělají legraci z řidičů Škoda, protože řidičům škodovek to v hlavě správně netiká, nebo jak je ten vtípek, už jsem to zapomněl...

Ta část s tím, jak si my češi škodíme naprosto exemplárně navzájem tím, že si závidíme, místo toho, abychom se jako společnost posouvali, ta je smutná, ale konstatování čistý pravdy. Budeme někdy jiní? Toť otázka. Tohle tu asi už bylo za časů Rakouska Uherska, v době kdy žil Cimrman ještě v Liptákově.

Že jezdím v Porsche 911 nepovažuju sám pro sebe za věc prestiže. Chtěl jsem prostě auto, u kterýho věřím, že se vážně řídí o trochu líp než ostatní auta. A jsem o tom přesvědčenej. Proč není 911 trhák pro mladší? Je to tím konzervativním přístupem. Mě to imponuje, ten postupný vývoj toho auta, leckoho tohle právě odradí nebo unudí. Co si myslí okolí moc neřeším, ale vlastně jsem negativní reakce nezaznamenal. Fakt ne...

Z celýho toho blogu jsem si zase odnesl takový potvrzení o tom, že většinovýho motoristu už opravdu nezajímá příliš to řízení auta jako takový. To co my, když píšem o autě, když testujem něco považujeme za stěžejní - jak to auto zatáčí, jaký pocit máš z toho volantu, jak se mačkají pedály, jaký zvuky vydává přeřazení z jedné rychlosti na druhou, kolik síly je na to potřeba, jak to působí, jak zní motor atd.. Ono je to prostě těm lidem u prdele. Chtějí dobré Xenony a držáky na pití. A couvací kameru...

reagovat
PanPetr
18. července 2019, 19:45
1

Pod to se podepisuju. Hračku jsem si koupil pro sebe, na reakce okolí kašlu. Stejně jako je to jejich život a rozhodnutí, do kterého je mi putna. Ve stáří, až budu rekapitulovat, si snad budu moct říct, že to za to stálo a ideál z plakátu si na ty zdi v pokoji v dětství právem zasloužil. :-)

Fa
Fandatik
15. července 2019, 15:50
2

Super blog a krásná tečka za celou debatou. Pod tohle bych se podepsal.

Alan neměl 911, ale Boxtera. Myslím, že až v epizodě s Waldenem měl červenou 911.

reagovat
beastar
15. července 2019, 15:55
0

Je to možný já sem to viděl poměrně dávno. Takže to nemusí být úplně přesné jen mi šlo o to vykreslit vnímání jedné značky v odlišných kulturách a reáliích. Samozřejmě to není jediný film, seriál kde Porsche funguje jako prvek děje. Tuším že M. Perry úspěšný zubař v komedii Můj soused zabiják má také Porsche bez střechy. Tam to je 911, ale nevím jistě. Z jiné strany tohle auto a majitele vykresluje zase Californication a Duchovny aka spisovatel v jeho okopaném Porsche ke kterému nějaký hluboký vztah nechová. Co je zajímavé že v takových perlách jako je F&F se Porsche neobjevuje. Bude to způsobené tím, že jsou to drahý auta i na repliky. A prostě ty mladé to moc netáhne. Ani v reálu.

Fa
Fandatik
15. července 2019, 18:49
0

Možná právě Duchovny jako majitel Porsche to vystihuje skvěle. Za rychle a relativně snadno získané pachy koupil nové Porsche (důvodem mohl být pouze chtíč). Pak z něj postupně udělal "pelech". A v pozdějších dílech za znovu relativně snadno a rychle (nemusel dlouhodobě rozvíjet podnikání, atd.) získané peníze koupil znovu nové Porsche. Nemá třeba vztah k onomu kusu, ale ke značce a image co představuje vztah má.
A další legendární Porsche 993 Turbo v Mizerech může taky dobře vystihnout majitele. Will Smith jako mladý kluk z bohaté rodiny toužící po dobrodružství a adrenalinu.
Asi nejde úplně škatulkovat, ale....

Ko
Kouzelník
15. července 2019, 20:49
3

V severském seriálu Most i díky barvě dobře zapadá do atmosféry i k nátuře Ságy Norén.

beastar
16. července 2019, 01:30
0

Fandatik: Ono teda Duchovny to zahrál dobře a to Porsche se k němu zrovna v tom seriálu hodí. Nicméně co mám zkušenost od nás z reality s podobným typem lidí. Říkejme jim třeba bohéma, nebo "umělci". Tak ti tíhnou právě spíše k věcem jaké dělá/lalo Maserati, Lancia, Saab, Jaguar, Aston-M, Bentley, než právě Porsche. Příkladů mám spoustu jen to tady nebudu vypisovat bylo by to zbytečné.

Jinak obecně zajímavě použité Porsche bylo i v Beverly Hills. Dylan ho tuším sice společně s prachama podědil po fotrovy. Ale vážil si ho a šlo k jeho seriálovému já. Zatímco rozmazlený Steve jezdil Vette a chudý Brandon starýho Mustanga bez střechy. A jinak Porsche in real. Z celé rovnice vynechávám záměrně zapálené fanoušky. To je jiná liga tam víš co chceš a jdeš proto... máš svoje důvody. To nevznikne z myšlenky hmm bezva, tak jako asi bych si chtěl koupit daily sporťák.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. července 2019, 15:40
1

No jo, Vette z Beverly Hills. Do toho se nikdy nenastupovalo dveřma. :-D

Ci
Cieslar Viktor
15. července 2019, 22:07
0

Můj klukovský sen mám.
Na ten druhý 962c v barvách Rothmans na espézetkách si nějaké to století počkám :D ????????????????

reagovat
Za
Zazaa
16. července 2019, 13:59
0

super blog !
proste nezbejva nez se snazit udelat silnice trosku pestrejsi a treba se zmeni i pristup ostatnich ....
jinak to co tu nekdo zminoval, ze se po nakupu neceho neobvykleho zacnou ty auta objevovat kolem ne nejak nefunguje ... snad jen brachu sem me povedlo uvrtat do TVR :)

reagovat
beastar
16. července 2019, 14:13
0

Díky. A ono i to že se ta auta začnou objevovat má své hranice. Pokud si koupíš něco jako Cerberu nebo Spyker asi v okolí stejně jako houby po dešti neporostou. Pravdou ale je, že na takový ty středně drahý a středně zvláštní auta se to občas váže. Saab, Lancia, Rover, MG, starší Volva, miata... často o pěkným víkendu i vidím jak se navzájem na tom internetu ovlivňujeme na dálku (alespoň k něčemu je to dobrý) začalo jezdit spoustu Porsche, obecně kvantum miat alespoň tady kolem Prahy. Skoro není den kdy nějakou nevidím někde stát, nebo jet. Prostě jde to tady v tomhle trochu nahoru... pomalu.

Pochtli
17. července 2019, 09:32
0

Zrovna u MX-5 je její množení hodně dané silně klesající cenou. Před 8-9 lety NB většinou nešlo pod 100 tisíc a potkal jsem 2-3 za rok (nepočítám srazy o cca 8 kouscích). Dnes se to sem tahá z DE jak housky na krám za 40 tisíc (pelechy za 20-30 v Německu..), takže jen v Brně jich potkám několik do měsíce. Hold je ta zábava na kolech mnohem dostupnější.

beastar
17. července 2019, 13:35
0

Jo to je pravda, že je to nejlevnější koupě v tomhle rybníčku. Baví mě to potkávat, ale furt nechápu jak v tom můžete jezdit:D Jinak jel sem v poslední evoluci a taky je potkávám víc... A fotky jsou k tomu autu více než milosrdný. To auto je ošklivý, divný tvary. A směšně malý. Nechápu proč to tady Vojta tehdy tak přechválil. Jak říkám jediná pořádná miata je nc... Bohužel. A těch tolik nejezdí.

Za
Zazaa
17. července 2019, 20:05
0

jedina poradna Miata je NA ... hlavne proto ze je proste tou reinkarnaci Elanu pro konec 80. let (male auto, nicmoc vykon, ale prijemne na jezdeni a dokonce spolehlive :))

krab
17. července 2019, 21:00
0

Jo NA, tu jsem měl. Kdo nemá na oprvdovýho Elana tak je to prostě ideál.

NB nemám moc rád. Jízdní vlastnosti to lepší než NA nemá a chybí jí mrkačky. Ale je nejlevnější a je jich hodně. NC byla hodně krok kupředu, táta jí měl asi 3 roky než zjistil že sportscar neni nic pro něj. A mezitím jsem s ní relativně dost najezdil. A ND? Testoval jsem nedávno 1.5. Geniální podvozek i točivej motor. Je to sice hodně měkký a jakoby to nejede, ale aby to jelo musíš do toho dát celýho člověka. Je to boží sranda ... a nutno říct lepší než dvoulitr v tý první verzi. Já už bych si miatu nekoupil, ale to neznamená, že to není bombastický autíčko.

PS: tvar ND se mi nelíbí. Ale existuje ta pěkná 124 Spider :)

Tomino
17. července 2019, 23:50
0

Já mám taky asi nejraději ze všech generací Miat tu NA. Kamarád právě dost řeší, jestli si koupit NA nebo NB a já mu radím NA, je mi o dost sympatičtější :-)

Ohledně ND, ta 1.5 je mi taky bližší svým projevem než původní G160, je tam vidět, že to byl primárně koncipovaný motor pro M3, do otáček se tomu moc nechce, ale to je dáno mimo jiné koncepcí dlouhého zdvihu atd.

G184 jede o dost lépe. Jako jde poznat, že krouťák je posazen níže, daleko lépe se to vytáčí. No a kdo chce něco více, nechť navštíví BBR GTI v Anglii :-)

beastar
18. července 2019, 12:44
1

Jako ND je mega hnusný. A jak sem tady napsal o Vojtovy jak ji oslavoval. Tak ve 23:46 si takhle jdu na Venclplácu... Koukám... A kdo tam nejde ...pan autor osobně. Že já si chodím v pracovnim tydnu po venku po nocích to je ok. Nevěděl sem že tp můžou i profi žurnalisté:))

krab
18. července 2019, 13:19
0

No, jo, tak to je sranda... Aspoň už víme, kdo je to ten Pražskej démon :-D

Bíste - napsat, že ND je mega hnusný zrovna tady = jako hodnotit steakhouse na klubu veganů, lesbiček, gayů a transvestitů. Já jsem to prozatím, vždycky trochu okecával. Ale vážně ten vzhled by byl základní důvod, proč bych v tom jezdit vážně taky nemohl...

beastar
18. července 2019, 14:39
2

Vypadal zdravě. Bradka zastřižená. Brýle vyčištěné. Sáčko like a boss padnoucí. Jen teda měl naspěch. Zřejmě nějaké džentlmenské záležitosti. Co taky jinýho v půlnoci na V.N.

Jinak že já nejsem miatovec každej ví. Takže já když to napíšu tak se to očekává. Když to napíše modla se statisíci fanoušků jako Krab je to jiná. To je škandál. Až mi to připomělo polemic a jejich Ve vzduchu škandál visí...

ToMyx
16. července 2019, 14:18
2

Stylový bezdomovec Magnus mě fakt rozesmál. Bíste, těch stylových obratů je tam opravdu hodně, nepřemýšlels vrhnout na "papír" analýzu české společnosti nebo své paměti? Samozřejmě pod pseudonymem :-D Já bych si to přečetl :-)

Jinak je to krutě pravdivá sonda do toho našeho malého českého skanzenu. Drahé plechovky nebo dokonce jen jakékoli opečovávané jsou ok na dvorku u baráku, ale jakmile je vytáhneš kamkoli do společnosti, ukáže se česká malost. Tímhle jsem jsem vlastně utrpěl také, hledal jsem starou ošklivku, kterou nikdo nebude závidět, ale nechtěl jsem se ochudit o aspoň náznak zážitku.

Mistr Bitner to vystihl dokonale, současné prostředí (bože dej ať si časem všímá každý víc sebe) bohužel není ještě dostatečný kus od toho nedávno minulého a u mnohých je tam někde vzdadu v mozečku ta závist a žárlivost, která nedopustí výčnělek z řady. Chce to víc pozitivního přístupu a méně předposranosti, jenže ono se to lehce povídá. Bude to chtít minimálně 3 facelifty než to bude zase o kousek lepčejší.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. července 2019, 15:48
2

Musím konstatovat, že máš pravdu. Popravdě, ani já do práce Corvettou nejezdím. Přitahovala tam až moc pozornosti a zbytečných komentářů. A přitom je to stará paštika. Totéž předtím oba naše Mustangy. Když jsem nemusel, tak jsem tam ani z jedním z těchhle aut nejezdil, protože to prostě spousta lidí neskousávala. A to i přesto, že leckdy ta jejich fungl nová běžná konfekce vyšla na pořízení mnohem dráž.

P.S. Pobavila mně ta poznámka o garáži před kasinem v Monte Carlu. No, asi takhle. Fotil jsem osobně v sobotu. K tomu není co dodat. :-)

reagovat
beastar
16. července 2019, 16:37
0

Kdo tam byl ví svoje. Taky je třeba sledovat ty spz těch aut. A po pravdě pro mě tam je daleko zajímavější ten krásnej přístav. Ne že by auta byly low. Ale ty lodě to je skutečně jiná liga. Nehledě na to že ani většina z těch aut na fotkách toho moc nenalítá. A jak tam klukům dávají pokutu nebo co:)) Prostě ráj. Šel si aspoň dovnitř prohrát nějakou kačku?

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
16. července 2019, 17:40
0

Nešel. Mně hazard nikdy nelákal. Jo, přístav a ty lodě jsou neskutečný. Já mám celý to Azurový pobřeží hrozně rád. Byl jsem tam už třikrát. Baví mně jak moře, tak i příroda na pevnině. V tom kabrioletu se člověk jen tak projíždí a kochá krajinou, která je tam fakt úžasná. :-)

ToMyx
18. července 2019, 14:22
0

Moc pěkné fotky Knighte! Hlavně tedy obrázek č. 7 = Krtečkovo autíčko ! :-)

beastar
18. července 2019, 14:34
0

Já šetřím obr.12. Na tu černou alfu vpředu.

ToMyx
18. července 2019, 15:14
0

Alfy s desetihrnkem jsou nej:-D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
19. července 2019, 08:04
0

ToMyx: Krtečkovo auto je Ford Thunderbird 1. generace. :-)