načítám data...

Přijďte pobejt na Malvazinky, máme to tu krásný!

05. srpna 2020, 12:55 52 komentářů Zlokočka

Bylo nebylo, předevčírem odpoledne na mě čekalo poblíž trvalého příbytku velké překvapení. Plácek před Albertem na pražských Malvazinkách se proměnil v oázu zeleně, klidu a dobré vůle…

zobrazit celou galeriiViola Procházková: Přijďte pobejt na Malvazinky, máme to tu krásný!

Bylo nebylo, předevčírem odpoledne na mě čekalo poblíž trvalého příbytku velké překvapení. Plácek před Albertem na pražských Malvazinkách se proměnil v oázu zeleně, klidu a dobré vůle…

Pokrok nezastavíš. Ještě před pár lety to byla relativně nudná maloměstská čtvrť, kde sice nedávaly dobrou noc lišky, ale kocouři a veverky určitě. Pak se postavil fancy sídlák Waltrovka, začali tam bydlet lidi, začali tam pracovat, jezdit autama, a nic už nebylo jako dřív. Po akci tedy nastupuje reakce. Návrh zbourat Waltrovku a vrátit se k původnímu krajinnému rázu brownfieldů a smetišť nenašel v zastupitelstvu dostatečně velkou podporu. Naopak – ze sídliště je třeba si vzít příklad. Mají to tam krásné, udělejme to krásné i jinde. 

Jenže jak učinit krásným asfaltový plácek, jehož dominanty tvoří socialistická sámoška, trafika s nevrlou prodavačkou, lavička pro bezdomovce a kontejnery na tříděný odpad? Nějak mám pocit, že poslední dobou je to krásné všude, kde nejezdí auta. Takže v první řadě zahradíme silnici květináči s polovzrostlými křovisky. Ke květníkům se postavilo pár stolků s židličkami a voilá – revitalizovaný veřejný prostor je na světě. 


Nejsem uvědomělá občanka, co sleduje lokální iniciativy. Zhruba tuším, kdo je tady starostou, a po ničem dalším v zájmu duševního zdraví nepátrám. Těch pár kyblíků s větvemi mi ale nabouralo hranice natolik, že jsem otevřela stránky Prahy 5, abych se podívala, co to má krucinál znamenat. Tak prý “odpočinková zóna a prostor k setkávání” a prejže dočasně.

Nejvíce na celém tom osvětovém pamfletu mě zaujala vyboldovaná věta, že “parkovací místa zůstanou zachována ve stejném počtu”. Takže těch deset dvanáct míst, co na plácku padlo za krásu, se teď zhmotnilo někde jinde, musíte trochu hledat. A kdyby to neklaplo, vždycky přece můžete zaparkovat v modré zóně a finančně přispět na další rozvoj krásy naší čtvrti, vy držgrešle. 

Co tak zatím pozoruju, reakce okolojdoucích i okolojedoucích občanů jsou smíšené a zdaleka ne všichni mají z prudkého nárůstu kvality života radost. Sem tam někdo jen tak tak dobrzdí před květináčem, vyvalí oči a začně kurvovat, že se červenají i holubi požírající odpadky před Albertem. Domorodci – místo aby relaxovali a setkávali se - přidávají do kroku a hledí co nejrychleji zmizet, bo jim není jasné, jestli celý ten cirkus třeba někomu nepatří a jestli na ně ten někdo třeba nevypustí pitbuly, protože se přiblížili k soukromému majetku. Takže zatím jediný, kdo pochopil, k čemu to všechno slouží, jsou bezdomovci. Jenže ti tu měli svoji odpočinkovou zónu už předtím. Tak vám nevím…

 

Slibuji, že další situaci budu pro vaši osvětu sledovat a zaznamenávat. A abychom skončili optimisticky, už dnes ráno bylo možno zříti první signály, že relax a pospolitost jsou na dobré cestě. Omluvte sníženou kvalitu záznamu, úplně se mi třepou ruce očekáváním.  

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
05. srpna 2020, 22:38
2

Tak využijte prostor k setkávání a příště poproste popeláře o krátkou možnost udělat recenzi kuka vozu :D

reagovat
Viola Procházková
06. srpna 2020, 07:53
0

Napříště to zvážím, tentokrát jsem byla příliš uchvácená obdivováním té malebné scenérie :).

ReVolte
06. srpna 2020, 14:52
0

Projížďka mým vysněným vozem když mi bylo 6 let by se i dala zařídit :)

Pochtli
06. srpna 2020, 09:36
1

Tyhle aktivistické levárny se asi budou bohužel rozlézat víc a víc. Jak jsou (nejen) řidiči nadšeni v Praze z jakéhosi zavřeného nábřeží se zahrádkami, v Brně před hlavákem z jakési (naštěstí jednodenní) akce se stolečky a židličkami a jinde..

reagovat
Viola Procházková
06. srpna 2020, 10:23
0

Zavřené nábřeží se zahrádkami se zpočátku taky tvářilo jako dočasné, bohužel některé věci nasvědčují tomu, že už tam ta vopičárna zůstane.

Jakub Pospíšil
06. srpna 2020, 10:35
1

Jop, to už tam bude nafurt. Jsou tam nově dodělané kostky zavírající celý ten asfaltový pás (vyznačeno oranžově).
Současné vedení prahy bohužel hází klacky pod nohy rezidentům a zvýhodňuje pouze turisty a případně oblasti související s turismem.

ro
rock
06. srpna 2020, 10:40
4

Je to zvláštní. Občas se jedinec nestačí divit, co si to dav zvolil. A ještě víc se diví, když si to o dalších volbách -navzdory všemu, co jim předcházelo- ten dav zvolí znova.

Jakub Pospíšil
06. srpna 2020, 10:44
3

Je to jednoduché. Většina uvědomělých "pražáků" v centru je náplava (i já jsem náplava), co se přistěhovala z vesnic a tak je z rádoby kosmopolitních věcí typu zklidněné nábřeží celá říčná. A když je to začne štvát, tak vypadnou z nájmu do hypotékou financovaného domku ve středních čechách (případně zpátky za rodičema na Moravu/do sudet) a jejich místo zabere nová generace (mladých a blbých, řekli by naši rodičové a čím dál víc vidím, že mají pravdu) náplav nadšených z big city life. A tak je to pořád dokola.
A ano, v řádu měsíců Prahu opouštím směr středočeská vesnice. Užijte si sousedská setkávání na zahrazených náměstíčkách, ale beze mě.
-
Komentář upraven 6. 8. 2020, 10:48:42

Pochtli
06. srpna 2020, 11:13
5

Náplavy jsou ten problém - koupí byt za levno (oproti ceně obvyklé na druhé straně bloku), protože pod okny je silnější doprava a pak začne vybuřovat a prudit na úřadech/v médiích tak dlouho, až se z toho stane restaurační zahrádka nebo se "zklidní" doprava (viz Spořilovská, 5. května). Další sortou náplav jsou ty v satelitech, kde levně koupí pozemek a po zjištění, že kousek vedle má být obchvat, začnou sepisovat petice a házet klacky pod nohy (viz Běchovice).

beastar
06. srpna 2020, 11:35
5

Kdybych se k tomuto tématu měl vyjádřit otevřeně, tak to bude znít jakože každého kdo není z Prahy nesnáším a kopl bych ho do prdele. Nicméně jak píše Pochtli, ale i Kuba, tak to bohužel přesně je. A mimo jiné je to jeden z důvodů proč už nebydlím na P1 nějakých pár let. Jako místo setkávání u nás máme podzemní parkoviště a 60% sousedů mám z Ruska a jeho okolí. Ne že by Barrandov jen kvetl, ale alespoň tu nevymýšlí nikdo nějaké stolečky a kostečky a kytičky.

Běchovice svatá pravda když neberu kmotry který tady nakoupili pozemky záměrně právě protože OKRUH. Tak ty lidi, co tam mají ty úhledné domky za půlku ceny mého bytu když to tam kupovali moc dobře věděli do čeho jdou. A dneska petice.... my tu okruh nechceme posuňte ho:D Jasně a tam kam ho posunou se to bude lidem líbit, že by to třeba nakonec vedlo Šumavou. Ono vůbec rozvoj Prahy se dlouho řídil náhodou a systémem kdo dá víc je rychlejší ten staví... cokoliv, kdekoliv.

Poslední věc od dob Béma. Vždycky na magoši sedí nějaký debil z Moravy (nic obecně proti Moravě) co může takový jablko co přijelo s Vánočním stromkama vědět o Praze? Já taky nedělám starostu v Přerově (i když bych asi mohl) Pak se zklidňuje nábřeží a rekonstruuje Vinohradská totálně dementně a mimo. Kreslí se totálně nesmyslné pruhy kdekoliv. Hlavně že jsou židle před Albertem.... A ano Big City lifeee studenti bydlíme na Vinohradech v šesti v jednom bytě protože VINOHRADY. To zní když pak přijedeš někam tam za Chomutov na vesnici, protože bydlíš v "centru" ne asi. Ach jo to nevymyslíš.
-
Komentář upraven 6. 8. 2020, 11:37:35

gramo
06. srpna 2020, 11:04
1

By mě zajímalo, co se děje v hlavách těch aktivistů, co tohle vymýšlí. Koho si představují, že se chce setkávat na vyasfaltovaném plácku na křižovatce? Není jim divné, že se lidi raději potkávají v hospůdce, kavárně, v parku nebo prostě u někoho doma? Vůbec mě nepřekvapuje, že to přitáhlo bezdomovce, když je tam i zdroj chlazených lahváčů a levného krabicáku..

reagovat
Pochtli
06. srpna 2020, 11:15
1

Oni to dělají z přesvědčení, že auta jsou fuj, tudíž je nutné proti nim bojovat kdekoliv a jakkoliv to jde. To, že ve městech bývá intenzivní doprava, jim asi nikdo před nastěhováním neprozradil :D

beastar
06. srpna 2020, 11:41
3

Však jim říkali, že Praha má skvělou MHD i v Evropském měřítku prý. Tak vlastně autem jezdí jen neekologičtí sobci. Samozřejmě pak je tady cyklistika ta ve městě na kopcích kvete perfektně stejně jako v Riu třeba. Každý si rád po ránu vyšlápne Vinohradskou za tramvají však proč ne. Ze Smíchova na Strahov si zaspurtuješ. Idylka prostě. Obchody, kanceláře a tak dále to se zásobuje samo. Pizzu jim přiveze frajer určitě taky MHD a kdyby bylo nejhůř vezmu si EKO alternativu od největšího podvodu Car4Way či Nevertime Tojku. To nám kluci na mago tlačí co sem tak slyšel tak prej tím můžou jezdit zdarma v rámci dobrých vztahů. Pan Šajner šajní po debatách jak ho auta vůbec nezajímaj. Fakt Praha sobě s těmahle kokotama.

Jakub Pospíšil
06. srpna 2020, 11:54
1

Hele MHD je tu fakt dobrá. Ono je to teda dáno hlavně tim, že je Praha na poměry světových metropolí taková malá ospalá díra, kterou zvládne městskou dopravou tak nějak propojit i pologramotná opice. Jenže jaká je motivace ji používat? DPP stagnuje, jediné, co jsou schopni měnit je cena za jízdenky. Jinak je to ale panoptikum smažek, podivných existencí a zlitejch turistů s poflusanou podlahou. Chci toho být součástí, když mám na výběr svoje pohodlí v autě? Ani náhodou.
Vzpomínám si na MHD v Luzernu ve Švýcarsku. Měl jsem z ní dva kulturní šoky. Ten první byl, že je fakt docela drahá, ale ten druhej byl, že za svoje prachy dostanu něco, co té ceně fakt odpovídá. Čísté moderní dopravní prostředky, promyšlená návaznost, MHD je tam suverénně nejrychlejší způsob jak projet město. A je tam čisto, klid, nesmrdí to tam, takže ji používají rádi i bohatí lidé, kteří by sice měli prachy na to jezdit autem, ale nemají důvod. V kraťasech a tričku jsem se mezi těma kravaťákama tam cítil skoro nepatřičně.
-
Komentář upraven 6. 8. 2020, 12:01:34

Pochtli
06. srpna 2020, 11:58
1

Pohyb po Praze je geniální, jen když je start a cíl poblíž trasy metra nebo příměstských vlaků. Jinak je to dost katastrofa (intervaly, okružní jízda, jízdní řád jen orientační)..

BubaaCZek
06. srpna 2020, 21:24
0

My jsme si byli na nekolik dni dovolovat do praglu a zamerne jsme nechavali auto mimo mesto. Primestlkym vlakem uplne napohodu a kombinaci metra a tramvaje pohodlne a svizne po celem meste. Teda uznavam, ze netusim, podle jakeho jizdniho radu jezdi vlaky. V tomto ohledu se za posledni dve dekady nic nezmenilo.
-
Komentář upraven 6. 8. 2020, 21:25:15

beastar
06. srpna 2020, 22:47
1

Ono kdyz dojedes jako turista. Tak Praha je top. Na objeveni zaludnosti to chce zit a prozivat daily provar. Vis co mi nejvic vadi? Ted sem tu mel kolegu ze Svycarska. Taky dojeli na vylet. No byli nadseny. Jenze podle me je to tim, ze Praha je poloprazdna na vse je cas. Soucasny magistrat ridi banda tupcu, kteri nevi jak cerpat ten obri potencial, co Praha ma. Umi jen utracet za kvetinace a totalni hovna.

S tim ze kdyby ten zly zlodej Bem nedostavel Blanku. Tak by Praha byla 4x tak hur prujezdna, nez byla dnes a to je stupen dopravy 5, konec sveta. Zachranky by furt do vojensky jezdili 30 minut misto 8 atd atd. Dobre Pavka to pojal jak byznys, ale delal ho dobre...

O Mhd jde az v posledni rade. Invence 0. Jasne no jezdi to na cas, ma to wifi a nejhlucnejsi tramvaje v Evrope. V Alziru jsou na tom hur....

ro
rock
07. srpna 2020, 06:35
0

Taky tam máte absurdně levnej, snad nejlevnější roční lupen (ještě furt je to 3650?) v Evropě. Dvojnásobek by byl na místě v kontextu se zbytkem ČR a kdybych to porovnával s Evropou, tak by i desítka ročně nebyla nijak zvlášť mimo.

Pochtli
07. srpna 2020, 08:51
0

Rock: Jenže to prostě musí být o něco levnější (= dotované), protože jinak čím dražší, tím víc se lidem vyplatí vozit prdel v autech. A 10t/rok ti zaplatí za lítačku málokdo.

ro
rock
07. srpna 2020, 09:09
2

Tak mně je to v podstatě jedno, netýká se mne to, ale je mi divný, že je to levnější než v Brně, který je třetinový, než v Ostravě, která je čtvrtinová, než v Plzni, která je sedminová nebo nastejno se Zlínem, kterej je vesnice.

Je to nevyvážený, radní v Praze zkrátka podlézají víc, než je obvyklé a mnohem víc, než je zdrávo. MHD by tam byla dotovaná, i kdyby jízdenky stály dvojnásobek a dokonce i kdyby stály ten trojnásobek.

beastar
07. srpna 2020, 11:27
1

rock: Máš pravdu. Debata jízdné na rok je teď poměrně žhavá. Jinými slovy byla to v dobách minulých podmínka klidného vládnutí. Tak se to prostě udělalo bez ohledu na důsledky. Ta cena je naprosto nesmyslná. A ano mnohdy i dvakrát levnější, než je v ČR běžné v daleko menších městech s daleko jednodušší MHD (Zlín, Plzeň, Ostrava, Brno, Jablonec a tak...) Ideální by bylo zdražení x2 oproti současnému stavu. A o tom, že to nikdo nedá. Snadno se zapomíná, ale on už ten kupón stál kdysi víc v ekonomicky slabší době (teda třeba počítat s koronou ale i tak..)

Nicméně teď je debata o tom jestli se to navýší o 50% současné ceny alespoň na nějaký republikový průměr. Samozřejmě někteří na magistrátu jsou proti. Když populismus tak pořádnej. Já tím nejel asi 15 let takže osobně mi je to taky jedno, ale opět ukázka kreténismu. A toho když svěříš neschopným nulám obrovský rozpočet s nekonečně peněz a velkou moc utrácet a rozhodovat jak to dopadne. To je přesně stejnej problém jak před revolucí zkorumpovaná sebranka rozdává rozumy ... akorát tihle jsou tam bohužel řádně zvolený.

Pochtli: Za ten kupón by lidi nakonec těch 10,000 dali. Ono by některým ani nic jiného nezbylo. A v Praze kde i moje asistentka, co je v práci reálně tak 5 hodin bere přes tři pětky měsíčně to fakt není žádná vysoká částka z říše snů. Takže pokud by to stálo bůra o čemž se teď baví myslím, že je to úplně v pohodě. A odpovidajici kvalitě přepravy... A samozřejmě dotované to bude vždycky kdyby se vše mělo krýt z ceny lístku bude stát jedna stanice metrem 100,- :)

St
Staromil
07. srpna 2020, 11:33
0

Nevím, čísla neznám, ale nabízí se i úvaha, jak trefit tu správnou cenu. Jak se tady už výše zmiňovalo, čím dražší jízdné při ne vždy zase dokonalé kvalitě, tím více lidí začíná uvažovat o přesednutí do aut. A nejen to. Kdo nechce tím autem jezdit, nebo jej nemá, začne uvažovat, jestli se vlastně nevyplatí jezdit načerno a občas zaplatit tu pokutu. Takže se může stát, že bude jízdné sice dražší, ale celkově se může vybrat méně od menšího počtu platících. Někoho může od výhodného ročního kuponu odradit, že musí dát celou částku najednou. Tu nízkou dohromady dá, třeba 5 tis. už problém je a současně ceny měsíčních jsou v nesmyslném nepoměru. Nebo nepotřebuje jízdné na celý rok ( např. studenti...) No a pak víc aut místo MHD, tím se může MHD zpomalit, zase ještě více lidí přesedne do aut a je to tak trochu v kruhu... Takže levnější, byť dotované jízdné, tak úplně blbost být nemusí, čímž nechci říci, že by třeba nemohlo být trochu vyšší, ale tak, aby nespouštělo výše uvedené efekty. A to vše říkám jako někdo, kdo si vozí pořád zadek v autě, aby vše lépe časově zvládal ( je to o tom, kudy a hlavně kdy ! jezdit...) a do MHD se pouští jen v případě, že někde na konci ví, že ušetřený čas věnuje hledání místa k zaparkování a stovkám pěškometrů ( ne, že by chůze škodila, ale něchodí člověk jen s prázdnýma rukama, že ?) a více, než za jízdné, nasype do pokladničky zlodějským vybíračům parkovného. Nebo se jede někam na pivo...

Pochtli
07. srpna 2020, 12:03
0

Beastar: On je sakra rozdíl, jestli to bude stát 5 tisíc (cena obvyklá) nebo dvojnásobek. Jak jsi správně podotkl, lidi, co nemají na výběr, jí prostě zaplatí. Ti ostatní budou víc a víc přemýšlet, co se jim jako doprava vyplatí víc. Na druhou stranu vymysleli si a prosadili modré zóny, aby jim tam nejezdili "přespolní", tak ať jdou ty peníze hezky na dotování levnější MHD.

beastar
07. srpna 2020, 13:28
1

Pochtli: Takhle presne uvazuji oni. Nikdo nikam nepresedne. A nelze chtit top mhd za ceny blizke nejakemu malomestu. Samozrejme nejsem odbornik. Soucasne mas ale k dispozici x odbornych studii ze soucasne jizdne je o 50% jinde, nez by bylo vhodne. Staci se podivat jak funguji jinde... Kodan, Norimberk, Zurich, Amster atd Kvalitni mhd za ceny te spatne neni nikde na svete:)) Presedani do aut je argumentace neschopnych idiotu na magosi...Lidi co jezdi autem do mhd nepachnou a naopak.. A co to je 10,000kc za rok? Navíc současná cena je výsledkem neskutečného populsimu. Než se to zavedlo bylo MHD dražší chápeš už to stálo víc ,D Lidi rádi zapomínají. A DP má taky nějaký rozpočet, potřebuje modernizovat... Ach jo zase klasická debata pravicový svobodný pohled vs levičácké plky o tom kdo si co může dovolit a nemůže... nemělo by to být zadarmo pro všechny? Nebo ne MHD by měli dotovat bohatý.... :D
-
Komentář upraven 7. 8. 2020, 13:40:14

ro
rock
07. srpna 2020, 13:56
1

Praha je samozřejmě úplně mimo. Udržovat v provozu metro plus povrchovou dopravu násobně větší než má kterýkoliv jiný město u nás a to za nižší jízdné je prostě populistický nesmysl. Když se podívám na nejbližší hlavní města východního bloku, ať teda srovnávám srovnatelný, tak Bratislava je tuším za 265 € (a to je menší a nemá metro), Varšava roční lupen snad ani nemá a se čtvrtletními jízdenkami to vychází orientačně na 7,5 tis.
Jak už jsem psal: dvojnásobek současného stavu by byl rozumný kompromis a po čase bych to ještě trochu nazvedal. Lidi co nechtějí, nemůžou jnebo se bojí ezdit po Praze autem a mají lítačku, ti budou jezdit i nadále. Akorát budou o trochu víc nadávat.

gramo
07. srpna 2020, 14:57
0

Ty modré zóny nejsou jen aby sem nejzdili přespolní -- tím že jsou pro každou Prahu zvášť, omezují i použití auta pro cestování po Praze -- když pojedu z Prahy 4 na Prahu 5, už musím platit za parkování... Sice jsem před volbama slyšel sliby o tom, že by se to mělo sjednotit, ale pak jim asi došlo, že by tím dobrovolně zahodili jeden z klacků na řidiče...

Sa
Sato
07. srpna 2020, 15:33
0

Teraz bol na idnes článok že mhd stojí 21mld z toho 17 dotuje mesto... Takže to rovno može byť zadarmo... oh wait ale potom to nebude stát 21 ale 40 lebo sa bude vyvážať každý.. nevadí stačí zaviesť špeciálnu daň, ktorá bude priamo úmerná spotrebe MHD a bude ju platit každý občan mesta. Ten kto používa mhd bude spokojný lebo sa mu na mhd skladajú aj tý čo ju nepoužívajú (ako doteraz, len proste viacej) a ten kto ju nepoužíva bude tieže spokojný lebo budú prázdnejšie cesty a lepšie ovzdušiel win win? komu sa nepáčí, prosím stačí sa odsťahovať!
Ak by ani to nestačilo k ceste do bezemisnej budúcnosti, čo priznajme si, asi fakt stačit nebude, tak musí nastúpiť klasické povolenie na vjazd do mesta len pre členov strany a na špeciálnu povolenku, Taxíky samozrejme len EV (dobre dobre, v prechodnej fáze aj volvo hybridy )
Pri udelovaní špciálnych povoleniek sa dá dobre zúžitkovat prax s kádrovými posudkami. Máte doma solárne panely, nejaký ten veterník, fotky na facebooku ako triedite odpad, super, všetko body k dobru. Ale čo tu nevdím, tu je návšteva okruhu z pred 5 rokov platená vašou kreditnou kartou, tak to nič pán Novák, tento rok ešte musíte ostať len pri MHD.

Pochtli
07. srpna 2020, 22:23
-1

Beastar: Tohle s nějakou levicí či pravicí nemá moc společného, spíš to je populismus. Samozřejmě vím, že předtím byla cena snad mezi 6-7 tisíci. Kdybys to bral čistě tržně, tak je cena jízdného tak vysoká, že by si to mohl dovolit málokdo. Takže přiměřená dotace mhd je jedna z mála dotací, se kterou nemám problém.
Ano, část řidičů bude jezdit autem furt, i kdyby byla mhd zadara. Ale pak je tu další skupina, co řeší poměr cena/výkon a rozhodne třeba trasa nového spoje. Pro tebe je 10 tisíc drobné, pro mnohé dost zásadní výdaj.

Ča
Ča Snač Aj
08. srpna 2020, 09:35
1

10tis je pořád alespoň 4x míň než roční náklady na vlastnictví jakéhokoliv auta.

Fa
Fandatik
09. srpna 2020, 07:56
1

Vidíš a já bych šel cestou zvyšování jednocestné, denní, týdenní, měsíční. Klidně na ten dvojnásobek. Ať to lufťáci zaplatí. Bohužel nelze mít dvojí cenu roční jízdenky pro obyvatele Prahy (s trvalým bydlištěm) a ostatní. Jinak by to byla ideální varianta.

GanGreen
06. srpna 2020, 20:03
6

Jako chlapec z maloměsta na Vysočině, se tady královsky bavím :))))

reagovat
So
Solii
10. srpna 2020, 09:26
0

Přesně. Sice lidi v zastupitelstvu jsou tupí všude, ať už je to Praha nebo maloměsto, ale k tomu zbytku si vždycky zlomyslně řeknu "Chcete tam, tak trpte" :-D

Viola Procházková
07. srpna 2020, 11:20
0

Nová parkovací místa kupodivu načmárali, to zas všechna čest.

reagovat
beastar
07. srpna 2020, 11:29
0

:D To jsou matláci. Oranžový je to proč? Ono to je dočasně? Ty květináče ono to opravdu působí jak kdyby tam někdo stěhoval zahradnictví a čekalo se na auto až to naloží. Jedním slovem hrůza, děs... a to v takové "luxusní" lokalitě...

Pochtli
07. srpna 2020, 12:55
0

Vyrobení parkovacích míst zneprůjezdněním jiné komunikace - to si dělají prdel??

gramo
07. srpna 2020, 15:01
0

Tak oni to zneprůjezdnili i kvůli tomu "posezení". Ta barva se povedla, měl jsem za to že plná žlutá čára je zákaz zastavení a přerušovaná zákaz stání :)

Jakub Pospíšil
07. srpna 2020, 15:15
0

Ano, je to tak! Žlutá souvislá u okraje vozovky je zákaz stání, žlutá přerušovaná u okraje vozovky zákaz zastavení.
Teoreticky tedy ta přerušovaná není u okraje vozovky (i když to je taky diskutabilní, ale budiž), ale ta souvislá u okraje zcela evidentně je.

gramo
07. srpna 2020, 15:18
0

To jsem zvědavý, jestli tam ještě naběhnu měšťáci s bločkama :D

PepaSFI
07. srpna 2020, 18:33
0

žlutá souvislá je zákaz zastavení. Jinak se žlutá používá jako dočasné značení při změnách provozu, typicky pro jízdní a odbočovací pruhy, ovšem s tím že žádné značení by nemělo být matoucí a zaměnitelné s jiným. Pokud tohle má být místo pro parkování, pak to zcela jistě neodpovídá žádnému zákonnému uspořádání. Ta žlutá přerušovaná by teoreticky mohla být dočasně značený parkovací pruh. Ale žlutá souvislá na okraji z toho jednoznačně dělá zákaz zastavení. Asi by stálo za to poptat se na místním dopravním odboru jestli to vůbec je nějak oficiálně nebo je to něčí svévolná akce a případně jim to náležitě omlátit o hlavu.

Cu
Curdin
09. srpna 2020, 00:47
1

Zřejmě tam je upravující svislá značka

Bo
Bokasanjo
07. srpna 2020, 12:22
1

No naprostý debakl. Hloupější nápad jsem ještě neviděl. Za tohle utrácí ÚMČ Prahy 5 veřejné peníze??? To je na odvolání celého zastupitelstva. Včera jsem přes Malvazinky šoféroval celý den linku 137 a nevěřil jsem svým očím. Rozpálená asfaltová pláň s jakýmisi haluzemi okolo, které jsou schopny udělat stín tak maximálně krysám na zemi, nikde ani noha, nikdo tam neseděl, okolo každých pár minut řvoucí autobus, supící do kopce, odpoledne stovky kouřících aut... No prostě debakl. A ta trafika už je tam luxusní, toho už si autor oslavného článku ani nevšiml. Jděte do krku, vážení úředníci Prahy 5, tohle je na defenestraci...

reagovat
Ma
Malvazinky
07. srpna 2020, 17:07
-4

Nechápu z jakého důvodu si někdo dovolí napsat "Nevrlá prodavačka v trafice" Dělat tím špatnou reklamu prodavačce a trafice.

reagovat
Jakub Pospíšil
07. srpna 2020, 17:32
1

Já bych to skoro tipoval na osobní zkušenost. Prostě popis situace. Něco jako tlustá sousedka, plešatý kolega z práce... ne vždycky mají lidé jen milé a lichotivé vlastnosti a rysy.
-
Komentář upraven 7. 8. 2020, 17:32:46

Pochtli
08. srpna 2020, 21:29
1

Malvazinky: Obchodník by si měl sakra hlídat svoje chování k zákazníkům, kteří ho živí..

Csaba
08. srpna 2020, 07:10
2

Jak píše GanGreen, člověk v Praze nebydlící se královsky baví - ale - upřímně - vlastně ani ne, člověk se dokáže vcítit a pochopit jak něco takhle nesmyslného a nepochopitelného znechutí a znepříjemní život všem co tam žijí. Napadla mě (samozřejmě, takhle z tepla domova se to vymýšlí snadno) "kacířská myšlenka" - co takhle si v sobotu ráno na den půjčit velkou dodávku, ty stolky i se židličkami do ní naházet a vyskládat je před magistrát m. části? Případně sehnat několik silných chlapů a totéž provést i s těmi květináči? Nebo co takhle (a teď už by se dalo napsat že se fakt "královsky bavím") angažovat svou omladinu, asi SŠ, dát jim do rukou transparenty jako "odvezte si ten bordel zpět", "my to tady nechceme", "neničte nám život" atd a pod.? Nechat je hulákat a vyřvávat (tj., svobodně projevovat svůj názor, občanskou uvědomělost a zájem o věci veřejné) aspoň jeden celý den těm úředníkům pod okny a možná by přijela i nějaká TV a tupost toho kdo to nařídil by nezůstala utajená... :-)

reagovat
ja
janýr
12. srpna 2020, 22:49
0

Já včera přijel z dovolené a když jsem zahlídl to lešení a květináče, chvíli jsem si myslel, že se zase vrátili Rusové.

reagovat
Viola Procházková
13. srpna 2020, 08:46
2

Doufám, že další krok bude dýdžej a polonahé tanečnice.

reagovat
ma
martinw
13. srpna 2020, 10:09
0

Jakmile tam bude stín a tak přijdou bezdomovci :D bacha na to

beastar
13. srpna 2020, 10:17
0

Vcera sem jel okolo. A nechapal sem to. Nejsem asi vizionar:D Tak snad to bude recnicky podium.. Mozna prijede i sam vudce...

David Střítežský
13. srpna 2020, 11:09
0

"Na místě by pak mělo být dočasně instalováno umělecké dílo pražské galerie vytvořené z lešení, které plácek pomůže ohraničit a vytvořit zde alespoň částečný stín." - pisou na novinkach

ne, nebudete mit dvoupatrovej albert, je to umeni !

Jakub Pospíšil
13. srpna 2020, 11:36
0

Ještě nedávno jsem si při přemýšlení, že si na rekonstrukci střechy koupím vlastní lešení říkal, co je na pár trubkách a několika žabkách tak drahý. No a už to vim - on je to uměleckej materiál, prakticky to samý co mramorovej blok na sochu...

beastar
13. srpna 2020, 12:24
0

Ono se není čemu divit v tak úspěšném státě, kde i 100 metrů dálnice stojí miliardu korun. Tak je potom jasné, že i lešení je umělecké dílo a navíc má svou cenu. Já moc nerozumím tomu proč taková pitomost... možná by bylo lepší takový prostor vůbec netvořit. Od doby co to tady Viola zveřejnila sem jel tudy 2x. Nikdy tam nikdo neseděl ani ti bezdomovci.
-
Komentář upraven 13. 8. 2020, 12:24:52




Kočičí pelech

Šéfredaktorka a spolumajitelka Autíčkáře, která se (občas marně) snaží udržovat redakci v pohybu dopředném a neklopýtavém.

Zobrazit autorovy blogy