načítám data...

Krámy, o kterých se nesmí psát, že jsou krámy...

23. května 2019, 10:07 47 komentářů Vavris

Napsat o Octavii, že jezdí jak žebříňák, se může, ale zkuste to napsat o Alfě...

zobrazit celou galeriiVavris Vavrisovic: Krámy, o kterých se nesmí psát, že jsou krámy...

…tak předně se sluší říct, že už jsem to napsal. A žiju… Ale obecně se prostě některé názory mezi fanoušky aut nenosí. Prostě se nesluší. Všichni přece ví, že M3 E30 je špičkový produkt motorsportu, že Countach je ultimátní ztělesnění pubertálních snů, že Clio RS je ten nejlepší hot hatch, když chcete začít s okruhovým ježděním… A tak dále…  je toho samozřejmě hodně a proti většině z těchto klišé nic nemám. Jenže tím, jak je český automobilový rybníček strašlivé malý, a některé věci se všude omílají pořád dokola, stává se obecná petrolhedská pravda natolik zakořeněnou, že když napíšete opak, budete v lepším případě za hejla, v tom horším za neschopného mamlase, který neukočíruje ani Fabii Junior zatíženou příplatkovým deklem na kastlík před spolujezdcem.

Akorát že já mám s některými obecnými petrolhedskými pravdami problém. A zároveň málo kritických zkušeností na to, abych je měl koule objektivně potopit a vyloučit, že jsem byl jen ovlivněn totálně vyjetými hovny. Takže srabácky sklapnu půlky a anonymně se v tom prošťouráme v rámci blogísku…

Předokolkové Alfy

Chtěl jsem párkrát naplnit heslo, že kdo nikdy neměl Alfu, nemůže se považovat za automobilového nadšence. Jenže pak si vzpomenu na GTV, 156 nebo Breru a v tu ránu chci rači být automobilovým ignorantem. To je furt nějaké sportovní srdce a složitá konstrukce zavěšní, bo z toho vzniká perfektní kinematika a vedení kola a kdo ví jaký šlak eště. Akorát že to na mě všecko působí jako zaklínadla z teleshoppingu, která mají vzletnými obraty zastínit, že to co vám prezentují jako víceúčelový kuchyňský přístroj pro zpracování, čištění a dekorativní úpravu zeleniny, je prachsprostá škrabka na erteple.

Abych byl upřímný, Alfě se dvakrát podařilo rozhodit mi sandál a podmanit si mě – ale pokaždé měla zadní náhon. V případě předokolkových Alfa Romeo jsem marně  hledal, čím že jsou ta auta tak emočně a charismaticky nadřazena nudnému zbytku produkce. Drahami řazení jak u autobusu karosa? Podvozkem se kterým si vydlabe nos každá dojetá a durch shnilá Primera? Nebo snad brzdama, které jsou marné i ve své vrcholné čtyřpístkové podobě na modelech GTA? Jo, sem tam to má zajímavý motor…  A to je jako všecko? Fakt tajně doufám, že to všechno byly vyjeté vrány…

Nejnudnější sportovní sedan – Mondeo ST220 

Krom redakčního kolegy Dana neznám nikoho, komu by se nelíbilo Mondeo ST220. Chceš sportovní a charakterní věc, která odveze rodinu a nemáš peníze? Kup si ST220. Upřímně asi neznám jiné auto, které tolik dobře fungujících věcí dokáže spojit do jednoho tak zoufale obyčejného celku. Řízení má správný odpor, rychlost a cit, převodovka je přesná, podvozek, jako na všech hranatých Fordech Mondeo, má spoustu talentu pro dálnici i okresku. Šestiválec má tři litry a 220 koní. A dohromady to působí tak obyčejně, že mi během jízdy začly v koutku bělat fousy…  

Největší část zklamání asi připisuji motoru Duratec, který nemá ani za mák elánu jako průměrně zbědovaná 328i  E46 s chrastícím vanosem a do toho vstupuje i naladění elektronické škrtící klapky – to taky není zrovna nejúchvatnější. Celý zbytek auta funguje sice dobře, ale tak nějak podivně nezištně. Jakože auto dobrý, ale zábava? Dejte mi prosím rači X-Type, ten vypadá uvnitř noblesněji a jezdí líp…

Ultimátní mrdka s gloriolou nadřazenosti – Range Rover Sport L320

Kolem Range Roverů se toho traduje mnoho. Že pro jistotu potřebujete alespoň tři, abyste mohli každý den být mobilní, že rozpouštějí tulení mláďata, ale především, že dokáží být nadřazenou luxusní schránkou, ve které je přesun zácpami mezi všemi těmi low-lifes kolem tak nějak příjemný a nonšalantní. Já se klasickým Range Roverem nikdy nesvezl. Po dvojité zkušenosti s jeho variantou Spot však mohu napsat jen jediné – cože kurva?

Slabost pro Range Rovery měl jeden z obchodních zástupců, se kterým jsem v rámci zaměstnání pravidelně řešil nákup technologických zařízení. Okolí Bologni jsem si za tu dobu velmi oblíbil, jeho Range Rovery Sport nikoli. Když jsem tam kdysi před lety přiletěl poprvé, těšil jsem se, jak zažiju onu nadřazenou auru aristokratického SUV z Británie a přišly facky ze všech stran. Komfort na velkých kolech byl podobný tomu v prvním BMW X1 a k tomu se na tramvajových pásech ozývaly zespod rány zcela neadekvátní ceně, třídě i věku auta. Kdesi vpředu se pak tu masu plechů a výbavy snažil rozhýbat třílitrový diesel Ford Lion, který svým projevem dával tušit, že trpí jak přeložená řecká mula. Při další návštěvě už měl Fabrizio nového Sporta s výkonnější variantou šestiválcové jednotky, která se sice projevovala důstojněji, za to v tom autě už po roce zlobila polovina komfortní výbavy. Když jsem se ho zeptal, proč vlastně Range má, když není pohodlný, suše konstatoval, že jako jediné SUV nepůsobí ohyzdně, když za ním tahá své koně.


Doplnění:
Bonus aneb jedna paní povídala…

Nikdy jsem v ni nejel a dokonce v ní ani neseděl. Supra Mk.IV… LEGENDA vole! 2 repeři pod kapotou, přefoukaná turba, pšoukající blow-off ventily, práskající ALS, tisíce koní a miliony fanoušků, kteří mají zcela jasno, že tohle je pravá Supra, sportovní legenda, tunerský svatý grál, drifterská modla, superskvělé auto… (a ta nová je jen mnichovský shit… ). Dva mí blízcí přátelé měli to štěstí a  Supru měli možnost vyzkoušet. A rovnou tu nejlepší – s twinturbem a manuálem. No a jak to jen, ehm…  Oba se shodli, že Supra je jen masivně přefouknutá bublina a v sériovém stavu jezdí jako obyčejné tlusté GT z počátku 90. let. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ToMyx
23. května 2019, 11:42
0

Hezky Vavris! Krásně vtipně jedovatě, moc jsem se bavil!
Mstitelé už běžíííí :-)

reagovat
Stanley
23. května 2019, 12:35
4

Vavris: dost možná jsem jel se stejným Fabriziem a byl jsem podobně zklamán - autu prýští luxus i z ventilků na kolech a pak jdeš dovnitř a tříská tomu podvozek. No, hlavně že to vypadá...

Jinak jev zmíněný v článku se vyskytuje ve stejné podobě u všech produktů, co mají nějaký status, a co mají na svém trhu dostatek zákazníků. Oni to lidi málokdy přiznají, ale věci si kupují z velké části kvůli prestiži, které chtějí za pomocí produktu dosáhnout. A čím víc podpírají svou vlastní hodnotu zakoupeným produktem, tím bolestnější jsou pak pro ně případné výtky zvenčí. Když se k tomu přičte nadprůměrná cena produktu, stádovitost a absence kritického myšlení, tzn. 48% trhu má stejný názor, takže mám pravdu apod., je vymalováno :-)

reagovat
Beny
23. května 2019, 13:11
0

Brace yourselves! Angry Vofce owners are coming...

In
Inocenc Pozzi
23. května 2019, 13:53
2

Blog originální, dobře napsanej, ten styl se mi líbí. Jen mi v něm chybí odstavec o Miatách ! :-)

reagovat
beastar
23. května 2019, 14:02
1

Souhlasím s Mondeem. Taky se mi to auto nijak zvlášť nelíbí. Je fajn obyčejné. Ale že by to byl nějakej vzrušující zážitek jak na horský dráze. To né.

Alfy? 156 je na svou dobu jízdními vlastnostmi skvělá. Tady fakt sorry jako souhlasit nemůžu. Brzdy jsou línější a dráhy řazení asi delší. Jde s tím ale žít. Každopádně Alfu nejde hodnotit podle pár kusů. Jsou to právě často dojetý mrdiny. S potřebou investic v ceně auta.

A Range Sport:D Jsou to hovna no. A ano vskutku nejlíp to působí s anhégrem. Na to jsou tady v Cz kolem koní dvě auta co dělí nás tupý plebs s MB, Jeepem, koreou a vw konzernem od nadlidí co tomu rozumí. Hustej rendž a ještě hustší woE Dodž Ram hemi. Takže argumentaci Fabrizia chápu. Btw ne každej Range je takovej kripl. Velar vypadá zatim dobře.

reagovat
M P
23. května 2019, 16:51
3

Kdybych chtěl být cynik a podporovat pověsti, řeknu, že nejlepší Range je právě tebou zmiňovaný Velar, a to proto, že je to Jaguar :D ale to jsem ti to zas pokazil, protože nemáš rád Jaguáry. No, neděkujte, přijdu zas.

Ne, první RRS fakt není dobrý auto :) radši zapomnelut

beastar
23. května 2019, 16:55
3

V pohodě od člověka co dobrovolně jezdil ve Fiatu 500 snesu úplně všechno. A mimochodem naprosto s tím co píšeš souhlasim. Jaguar si napravil reputaci několika modely které jsem si zkusil. A mluvil s několika majiteli a zjistil, že kretény z nich dělají hlavně novináři a nemajitelé. Svými trapnými výstupy na téma "aristokracie", luxusní pocity, královské řízení, britská opulence a imperiální nedostižná technika... LOL.

M P
23. května 2019, 17:59
1

Trapné výstupy na téma aristokracie jsou trapné zejména v českém prostředí no, to máš recht. Osobně mám JLR hodně rád, ale nikdy jsem netvrdil, že jsou ta auta dokonalá. Ono totiž ve finále po svezení s největším Rangem zjistíš, že je to furt jenom auto. Sice hodně dobrý, ale furt jen auto. Kupříkladu jsem čekal, že je to na tom vzduchu o cosi pohodlnější, že akusticky to izoluje od okolního světa víc, prostě má očekávání byla nastavena opravdu moc vysoko.

beastar
23. května 2019, 18:06
0

Jo tak přesně vím o čem mluvíš. Tohle sem čekal když jsem zkusil kdysi S500L fplný (nový auto w222) jenom jakože na kukačku. Čekal jsem prostě WOW, WOW, WOW. A ono prostě přišlo jen normální nudné wow. Čekal sem, že to bude jako vila na kolech. Okolní svět neexistuje. A ono to platí taky jenom do určitý doby, na dobrý silnici a za normálních rychlostí. Je to prostě dobrý opravdu luxusní auto s oprávněnou cenovkou. Ale pořád jen docela normální auto.... Prostě často se naše očekávání s realitou minou.

Za
Zazaa
23. května 2019, 18:38
0

Já měl teda Většinou to "štěstí" že realita očekávání ještě předčila.... pak bohužel nastává jiný problém souvisí s jiným blogem na téhle stránkách - potřebuji takovou věc koupit a jedinou možnost kterou uznávám si zaplatit a vlastnit :-)

sheogh
24. května 2019, 20:34
0

Jo, pneu podvozky klapou a vydavaji zvuky na ostrejsich nerovnostech. Vyhodu vidim spis v tom nastaveni. Alespon u phaetonu je mezi tema 4 stupnema tuhosti citelnej rozdil.. RRS me taky neoslovuje - pseudooffroad na tenkejch slupkach... kdyz uz, tak Disco, nebo defender

Ju
Junior
25. května 2019, 11:06
0

beastar: A nechtěl sis ten hustej woe dopíči RAM taky náhodou koupit? ;) Na škole mám spolužačku, jezdí do RAMem s tou zakrytovanou korbou, jsem si říkal wtf do hajzlu, to jí fotr nechtěl koupit Q7 nebo jak? A pak jsem jednou viděl, jak do toho láduje 3 obří čokly, jestli to byl kavkazskej pasteveckej nebo podobná bestie. Tak jsem si říkal, že je to vlastně hezký a když prachy jsou, tak to k tomu tak nějak sedí :-)

btw. XEčko s dvoulitrem dýzlem mi přišlo dobrý. Když je člověk ochoten "přeplatit" Passata a smířit se s tím, že bude trošku víc vidět, tak jo, asi jo. Rozhodně víc než 320d nebo A4 2.0TDI.

sheogh
25. května 2019, 11:32
0

XE v dyzlu jsem mel pujceny na 3 dny od Sixthu... a vlastne jedinou vytku jsem mel k tomu motoru :-) nejelo to dustojne vzhledem k logu na kapote - od toho necekam prumernej ropak (i kdyz jel celkem hezky) :-) .. taky si nedas v Holiday inn knedliky s vajickem :-))))

Ju
Junior
25. května 2019, 11:34
0

by ses divil

beastar
25. května 2019, 13:09
0

Junior: Ty máš teda pamatóvaka. Jo chtěl jsem to taky. Dneska už bych do toho nešel. Čím víc je to dostupný tím víc to má tuhle auru. Je to pěknej truck. Blbě se s tim parkuje v přecpaný Praze.

XE je dobrý. V naftě nevim, ale horší jak a4 2.0tdi nebude:)

krab
23. května 2019, 14:07
4

Vtipný a pravdivý. Já mam tu smolnou vlastnost, že negativa často vytěsňuju, přitom jsou auta, kde mě vytočí buď celý to auto, nebo jen jeho menší část. Ve výsledku pak stejně skoro všechno chválím :-D Má to své nesporné výhody - můžu si poplácat po zádech s miatistou, servilně odkývat, že je jejich produkt vlastně taky "něcojakolotus" a všichni se na sebe usmíváme při usrkávání kávy z mobilního kávovaru na tom či onom srazu :-D

Ne, to by bylo vážně hnusný to dělat. Na opravdu správně trefený "automobilový" názory potřebuje chtě nechtě zkušenosti a nakonec stejně je tu hromada věcí absolutně individuálních.

U těch starších Alf v době nadvlády Fiatu, tam to chápu. Oni svoje nedostatky dohání krásou, historií a jakousi aurou okolo. Všimněte si ovšem jedné věci - jezdím Alfou Romeo? Ne, ani náhodou ... Snad kromě nového Quadrifoglia a staré GT 1300/1600 Junior bych žádnou jinou doopravdy nechtěl. No dobrá - u pár dalších bych uvažoval a pak by se vidělo až po svezení...

Mondeo ST220 : O jednom jsem taky psal loni článek ( hádáte dobře - pochvalný) , porovnal jsem ho s Focusem ST a myslim, že jsem stejně řekl, že bych daleko radši Focus. Mondeo není takový zázrak jak se často všude prezentuje. Kult Mondea pochází od britský automobilový novinařiny a obávám se, že tu jejich náklonnost k tomutu (mimochodem německýmu produktu) prostě papouškujeme dál. Kus v dobrým stavu není zdaleka špatným autem, ale třílitr není zas až tak silný jak jsem čekal ( vlastně daleko míň) a zbývá v reálu jen velmi dobrý podvozek, fajn řízení, jenže pokažené zbytečně vysokým posazem za volantem. Jenže Mondeo bývávalo vždycky příjemnější na svezení než dobový Passat, na to stačí jedna dlouhá cesta ideálně s kouskem "Ghia" v interiéru z takové té příjemné mikroplyše...

Land Rover / Range Rover : hele musíš je mít rád, co vidím teď velmi evidentně je, že čím novější je, tím je to lepší auto. A ano RR Sport je takový nepodařený hybrid. Na šasí LR Discovery je karoserie alá Range Rover a ten model je navíc ještě brutálně těžký.

A pak přidám jednu klasickou autíčkářskou. V předjaří jsem "testoval" asi týden zánovní Mazdu 3 2.0. Model těsně před tím aktuálně novým. Vojta tu kdysi tohle auto, když to byla nová testovačka řízením připodobňal k Porsche 911 ( fakt jsem si to našel a někde to vážně je...) a takový věci. No, přátelé - v reálu je to prostě jen normální hatchback nebo sedan nižší střední třídy. Namísto extáze z posledního atmo motoru Skyactiv se dostavilo zklamání, že to moc nejede ( měl jsem 120k verzi) a zbylo pouze nadprůměrně dobré řízení, fajn pozice za volantem, volant příjemně veliký a velice hezky nastavený podvozek. Detaily na tom vypadají tu a tam trochu papírově, přitom to auto neváží znatelně míň než Golf. A kdybych si měl vybrat v téhle třídě, odjedu Golfem 1.4 TSI ... Ano i já :-D

Zkrátka někdy to s chválením přeháníme a čím "kultovnější" auto to je, tím větší riziko nastane, že se člověk uchýlí k různým klišé atd...

Ovšem neplatí to u opravdu dobrých aut. Těmi jsou Porsche 911, Lotus Elise a MGB. Tam nelze vážně objektivně nalézt nic negativního, jsou prostě famózní po všech směrech :-D ... ať se nějaký novinář jen odváží o nich psát cosi hanlivýho, uvidí krabí hněv...

reagovat
beastar
23. května 2019, 14:19
0

Ehm. Tak srovnávat cokoliv s 911...může jen Vojta. Navíc často se 911 dostává do srovnání od lidí který s žádnou nejeli. Což nebude Vojty případ. Nicméně mě zůstal v hlavě Rapid pro petrolheady. Ten se srovnání s 911 vyhnul. Díky bohu.

Spojení slov Mazda a skyatmosfery už vytěsňuji. Páč tj vole supr nejlepší motor!!#bezturb#starydobrycasy#mazdathebest Takže nemá cenu to kritizovat. I když jakýkoliv nejen TSI je ve všem lepší. Jenže počkej za 10 let až to bude v bazaru. To se pozná jak atmo je atmo.

M P
23. května 2019, 16:52
0

Pochybuju, že velmistr někdy s 911 jel ;)

beastar
23. května 2019, 17:01
0

Velmistr dělal vlastně emerický káry co.... Třeba jel. Třeba nejel každopádně to je tak specifický auto, že ani taková persóna jako třeba já si nedovolí to k něčemu přirovnávat:D

CerVus
23. května 2019, 17:05
0

No jo, jenže G 122 nejede ani dnes když ten přidavný generator ještě funguje, tak jak to asi pojede za deset let. Dobře asi to pojede vesměs stejně protože to je beztak jen taková PR kravovina na dodávání proudu autu, když vypne na křižovatce motor. Ale i tak do toho auta měli dát 165 verzi. Jenže to by jim pak nikdo nekupoval skyactiv X.

Daniel Borský
23. května 2019, 17:17
0

Beastar: co se Skyactivu týče tady můžu docela posloužit, jeden mám doma a už tam svítí něco přes 170 tisíc km. Je to motor jako každý jiný, špatný není, ale vytvor samotného Boha to také není. Potěší spotřebou, která neroste ani když tomu stojí člověk na krku, méně už výkonem, prostě to moc nejede (G165). Spolehlivý to zatím je, až na nějaký čidlo airbagu což nesouvisí s motorem a nějaký zádrhel patrně na alternátoru, který pořád vyvolává chybovou hlášku, nicméně vliv na funkci jsem nezaznamenal. Srovnání s TSI asi záleží na každém řidiči, jaké má preference. Když vezmu nové 1.5 TSI, tak potom je Skyactiv o parník lepší úplně ve všem. Když to srovnám s 1.8 či 2.0TSI, tak tam jsou zase o třídu lepší oni. Jsem tedy spokojen? Ano i ne. Funguje to jak má a jak jsem čekal, ale znova bych do toho asi nešel.

beastar
23. května 2019, 18:00
0

Spolehlivost je samozřejmě dobrá. Nakonec ono většina motorů od nich má dobrou životnost. Myslel sem samozřejmě 1.8, 2.0 TSI. To malý tsi ale taky rozhodně není špatný. Ať už ta novější o panáka lepší varianta, nebo ta stará co překopávali na zemní plyn. Já nejsem úplně zkušenej že bych chodil a jezdil mazdama se skyactivem. každopádně to trapný přechvalování v prvních recenzích trvájící až dodnes. To hrubě nekoresponduje s tím, co o tom tvrdí samotný řidiči, potažmo zákazníci. Buď zaujímají neutrální postoj jako ty. Nebo z toho rozhodně odvařený nejsou.

Přesto všechno netvrdim, že do rodinnýho auta je to špatně. To ani náhodou. Nicméně ono to prostě dynamiku nemá tak potom nechápu proč někteří se snaží jak ze 6 tak 3 dělat rádoby auta se sportovním srdcem. Repektive podovzek SUPER a podobný slova. On je určitě líp nastavenej jak u VW group pro VW a Škoda modely. Nicméně co sem tak pozoroval nějakej supersport kterej rozproudí krev to taky není. Nebudu kecat pocitově na mě Superb 2.0 TSI působil jako ve všem lepší auto než šestka se skyactivem. Sorry nejsem škodovkář, ale kdybych se rozhodoval tak bych si koupil prostě raději produkt VW. Nebo snad i TCe 165 do Talismanu.

Ju
Junior
25. května 2019, 11:14
0

krab:
Budu se opakovat, ale... Musíš sehnat G165, ne G120. Jsou tam jiný převodový poměry, G120 je šílená, má rozestupy mezi kvaltama, takže se s tím prostě blbě jezdí. G165 je "zábava", ale já jsem pragmatik, takže by mě sralo, že musím neuroticky mávat šaltpákou a drží se mě 1.8TSI Leon na půl plynu. Ale za tu půl kostku nebo co, když se někdo chce "bavit" nebo jak se říká "fakt řídit" (bleju z toho, že to píšu) je to víc než OK.
Daniel Borský: Že tomu neroste spotřeba? Sorry, ale v čem ten motor máš? Moje zkušenost je taková, že s tím jezdím za !!DVOJNÁSOBEK!! dlouhodobýho průměru paní majitelky, která hopsá akorát po vesnici pro rohlíky a 30 kiláků do města, kamkoliv dál jede jiným autem. A to s tím moc nejezdím, takže to auto nemám až tak v ruce a netroufnu si ho úplně drtit.

Ju
Junior
25. května 2019, 11:15
0

*mluvím o trojce, šestka je z mýho pohledu nesmysl.

Ju
Junior
25. května 2019, 11:18
0

vlastně bych tu Mazdu přirovnal spíš k BRZ. Nebo Felicii. Je to hrozná sranda, to jako vole drtit. Dokud se nepodíváš na tachometr a zjistíš, že bys ani pořádnou pokutu za rychlost nedostal.

Vavris Vavrisovic
25. května 2019, 11:18
0

Tak to máte pokažené. Mazdy fakt nežerou...

Ju
Junior
25. května 2019, 11:32
0

žeby se to posralo už během prvních 20kkm?
jsem momentálně trošku indisponován, až přestanu mít zbytkáč, půjdu to projet.

Skipper
23. května 2019, 18:54
3

Docela pobavilo, asi to bude tím, že nejsem majitelem žádného z výše uvedených aut. Ale pŕipomělo mi to jeden vtip:
Kdo je ze všech šmoulů, kteří v celé vesnici připadají na jednu šmoulinku, tátou malého šmoulíka?
...
...
Šmoula mrzout: Nemám rád kondom!

reagovat
D
D
23. května 2019, 22:45
0

Jj. V roce 2007 jsem mel kratkou zkusenost s alfou 156 2.0 TS cca 5 let starou a prisla mi bravurni. Hlavne rizeni a motor, ktery mel na R4 vytecny zvuk a krasnou spicku. O 7 let pozdeji jsem si koupil Hondu s K20A1 a zjistil, ze takovy motor umi dat Japonci i do 7mistneho SUV a jeste bez problemu natoci 400t km na rozdil od AR. Mno a na agilitu 156 jsem rychle zapomnel, kdyz jsem vyzkousel Mazdu 6 I. Generace, ktera tohle perfektne zvladala take s tim rozdilem,ze do kufru se neco veslo a polomer otaceni byl jako u normalniho auta a ne jako u motokary.

reagovat
D
D
23. května 2019, 22:50
0

Pisu SUV ale myslim samozrejme MPV:).Uz mi z toho hrabe...

Woyta
24. května 2019, 10:12
0

Vavris : Supra je tlusté GT tak proč by jako tlusté GT neměla jezdit? Tunerska legenda to začala být až když se zjistilo co všechno pohonná jednotka snese. A samozřejmě díky filmu.

reagovat
Vavris Vavrisovic
24. května 2019, 10:23
0

Samozřejmě, ale když se podíváš kolem, tak spousta lidí z ní právě dělá nadauto a všude to šíří. :-)

Pólin
24. května 2019, 11:30
1

Ohledně Supry opravdu nechápu celý ten hype...žádnou veleslavnou závodní minulost to nemá, designově je to z mého pohledu klasické japonské kupé z devadesátek a navíc to má to pochybné zadní křídlo + to hrálo v neuvěřitelně pubertálním filmu... slovy klasika: "sorry jako", ale mě se na tom nejvíce zamlouvá to, že je to klasické japonské coupé z devadesátek...to všechno ostatní je mi spíše na obtíž...

beastar
24. května 2019, 13:30
0

Mě se líbí. Souhlasim ale s tim, že to rozhodně žádný nadauto není. Je dobrý může to jezdit fakt pěkně. Z hlediska tuningu mi to přijde takovej Golf s větším sport lookem v základu.

Woyta
24. května 2019, 14:18
1

No já bych to nazval asi jako nejhezčí tovární obal na 2JZ. Velké turbo, lepší brzdy s podvozkem a máme auto, které umí být zatraceně rychlé na rovnejsich silnicích. Okreskove náčiní nikdy nebyla. Prostě lovec supersportu. Dnes na to máme zase Nissan GTR. Levne auto co po úpravě ujede skoro všemu.

st
stirling
24. května 2019, 18:05
0

Mne sa tiez lubi, ak by bola 15k Eur ta su tu o nej krasne clanky, takto je uz viac menej nedostupna ...

Vojta
28. května 2019, 15:34
2

Vavris Vavris... co tak vzpomínám, Bobešova 164 ti tak špatná nepřišla, ne? Každopádně GTV 916 jezdí mizerně, to je bohužel známý fakt. Ty auta jsou prostě moc těžký a neobratný, maj v sérii poddimenzovaný brzdy a ano, řazení. Ono z fabriky bylo přesné a celkem fajn, ale bohužel po ani ne 50tkm začly být většinou vykvedlaný, nevracející se do středové polohy atp. A maj to všechny GTV, 147, 156, GT... až 159 ten mechanismus konečně vyměnila. Řešení to sice má, ale většina majitelů na to sere: http://dfens-cz.com/a-r-floppy-stick-fix/
Podvozkově ale zrovna třeba 156 je naprosto boží a určitě se to s krámem jako Almera nebo Primera nedá srovnávat. Bohužel ale většina motorů je naprosto tristních (Twinspark 16V) a nebo na naftu. Nadprůměrná je jen a jen V6.
Co se 159/Brera týče... to není sportovní auto, spíš GTčko a tak je k tomu potřeba přistupovat. 159 má lepší podvozek než Mazda 6 nebo Mondeo, ale ani náhodou to není hothatch. Nehledě na to, že kdokoliv s trochou soudnosti si to nekoupí s ničím jiným než s naftou, protože jen ta z nabízených motorů umí fungovat.

reagovat
beastar
28. května 2019, 15:49
0

Chacha přesně tak to je:) Bohužel hodně lidem chybí ta soudnost. Soudě podle inzerátů na zubožené benzíny všeho druhu, kterými je zamořen internet od Polska po Francii. Spoustu malých vad bych tomu odpustil právě protože to jezdí jinak a líp, než třeba Almery. Prostě kdyby tehdy pro řadu 156 nakoupily alespoň jeden dobrej menší čtyřvál třeba od BMW mohlo to bejt top auto:)) A 147 mi jako auto celkově špatná nepřijde a řekl bych, že jsou i v celku spolehlivý (GTA) ? Nebo ne ?

Vojta
28. května 2019, 16:02
0

Nenech se mýlit... 147 je jen 156 bez kufru :D Technicky je to jinak totožné auto s naprosto shodným podvozkem. Je tam víc věcí vychytaných, celkově GTAčka už dospěly do stavu kdy se vlastně nijak zvlášť neserou a ze sériového stavu jim ke štěstí chybí vlastně jen ten samosvor, kterej se do nich nikdy nedával. Je to trochu zvláštní, že ho pak začali dávat do naftových 147... ale asi chtěli dělat konkurenci Fabiím RS. Takže 147 GTA s LSD? Proč ne, je to opravdu jeden z těch nejlepších hothatchů. A co se motorů týče... prostě katování kostů. Fiat, Alfa i Lancia... svého času výrobci těch nejlepších motorů pod jednou střechou a jedním vlastníkem. Jenže někdo chtěl škudlit a skvělé celohliníkové motory (Nord-TS, Lampredi) nahradili neuvěřitelným sráčem s litinovým blokem, který byl kvůli úsporám prakticky shodný pro všechny objemy od 1.4 do 2.0. Tím vznikla jedna z největších konstrukčních chyb těchto motorů - nesmyslně krátký nebo nesmyslně dlouhý zdvih. Proto se největších nájezdů dožívají právě 1.6. Když pominu další konstrukční nectnosti těchto motorů a nesmyslné servisní intervaly výrobce, tak pak další problémy si dělají majitelé sami. Aby se to nezadíralo, tak prej pomůže Selena Rejsink 10W-60. Co už si většina z nich neuvědomí a nechtějí to slyšet je, že tenhle hustej med má při provozní teplotě viskozitu dvojnásobnou oproti oleji předepsanému (10W-40) čímž roste tlak oleje, klesá průtok, zhoršuje se chlazení... a dřív nebo později se to prostě zadře. Prostě o 156 a 147 se uvažovat dá, ale jen a pouze V6. Pak tě sice budou štvát nefunkční prkotiny okolo, ale to auto bude alespoň mechanicky spolehlivé a nikde tě znenadání nenechá.

Vavris Vavrisovic
28. května 2019, 16:15
0

Vojta: Já něco někdy psal o 164? Viděl jsem ji jen velmi krátce :-) Jako ano, poměr cena/dojem byl u ní docela fajn. Ale hlavně jsem chtěl říct - krucinál, nekaž mi tímhle hezkým vyváženým komentem mojí záměrně vyšinutou demagogii, o to jsem se v blogísku nikoho neprosil :D

Vavris Vavrisovic
28. května 2019, 17:08
0

Jo mimochodem, 10w-60 je oblíben nejen mezi Alfisty, šíří se to jako mor... nedávno jsem dokonce četl elaborát nějakého domácího olejového laboranta, který se nám snažil vysvětlit, že oleje 30 a 40 jsou pro nás v létě zcela nevhodné, protože tím jak jsou řídké, je čerpadlo při teplém startu vůbec nedokáže dopravit k ventilům a motor se zadírá - doporučené minimum 15w-60... no, takže tak :-)

Vojta
28. května 2019, 17:13
0

Ono obecně poslední dobou to řešej všichni od Hondařů, přes Alfisty, RXkářema nekonče... A k tomu všemožný svěcený vody který zrenovují i zaklepaný ložiska :D Zrovna ale to s tou 10W-60 se dost děje prý i u BMW, protože je ve specifikacích pro některé Mkové motory a tak to lidi lejou do svých běžných čtyř a tříhrnků v naději, že tomu udělají dobře... a místo toho motor dojede :D

beastar
29. května 2019, 13:30
0

Vojta: Já to nikdy nezkoumal. Myslel sem že 147 má jiný podvozek a podlahovou plošinu. A pár dalších změn jako uchyceni motoru atp. Že je to až tak stejný ne.

Vojta
29. května 2019, 15:21
0

Právě že ne. Ono bohužel všechny tyto modely jsou snaha Fiatu o úsporu. Je to jedna kastle se kterou přišlo už Tipo a časem se jen trochu modifikovala. Na druhou stranu tím vzniká ultimativní skládačka. Je libo nacpat do 145ky pětivál z Fiatu Coupé? Žádný problém! Chceš mít rodinou Mareu Weekend GTA? Jak jest ctěná libost! Ono abych jim nekřivdil, tak 156, 147 a GT dostaly lepší přední a zadní nápravu, protože po 155 Alfě spousta lidí vytýkala, že to je jen překapotovanej Fiat (což u 155 byla naprostá pravda - je to jen Fiat Tempra s ostřejším designem a motorem z Alfy). Co bylo jiné byla jen 164 a 166 - původně sice platforma vzešla z Tipo4 ale tehdy ještě samostatná AR to komplet přepracovala no a 166 vznikla faceliftem 164. Úplně novej základ přišel až se 159 kterou paradoxně alfisti nazývají Oplem. Důvod k tomu objektivně není, protože platformu vyvinula sama AR a Opel k tomu kromě benzínových motorů a převodovek neměl co říct. Bohužel to zase podělali a vznikl tak trochu kočkopes. Původně měla vzniknout menší a lehčí 159 a větší 169 jenže došly prachy a udělalo se něco tak nějak mezi. Tím vtipnější na tom je i způsob výroby protože 159 se montovala v Pomigliano d´Arco vedle 156 a 147 jenže tam už nebyla kapacita na moderní svařovací linku, takže karoserie pro Breru subdodávala karosárna Pininfarina a kastle pro 159 se zase vyráběly v jinak opuštěné továrně Arese a to hezky pěkně na sklad a potom se vlakem přesouvaly do Pomigliana kde klidně pár let hezky venku mezi halama a tak porůznu čekaly než je někdo osadí...

beastar
29. května 2019, 15:47
0

Tak to je fakt zajímavý ohledně těch 159. To se přiznám sem fakt nevěděl, jak to vyvinuli celý takhle napůl. Ty kastle venku mě nepřekvapuji. Jem snad... To by se v Porsche nikdy nestalo. Nicméně 159 mě přijde poměrně povedený auto. I prodeje tomu nasvědčují. I jako ojetina patří k těm zajímavějším autům. Ano, skutečný fatalisticky alfisty to asi naštvalo. Pro běžný zájemce o rodinný auto z Itálie je to dobrá volba. Opel neopel. Jinak celej popis a plánování výroby od tebe naprosto koresponduje s kvalitou montáže ve Fiatu od doby kdy vznikli věci jako odbory, stávka a ještě předtím siesta:))

Bavoraczech
31. května 2019, 09:55
1

Aniž bych četl zbytek komentářů, s těmi Alfami jsi mě nasral. Ale je klidně možné, že jsi vážně jel nějakými vyjetými šlupkami. Tedy v to doufám. Taky je možné, že tvé pocity pramení právě z posledního jmenovaného auta. Brera je sice dodnes krásná, ale jako auto za moc nestála. Nejlepší motor asi 2.4 JZD. Neni špatný, ale do sportovního kupě nebo kabria jako fakt?? (Audi z té doby ale razily podobný směr). Spíš se pod kapotu hodí šestiválec. Jako jo, trochu zvuk má, na trojku taky hrabe, ale ten charakter už tam není, odolnost taky ne, oproti starším alfám je určitě potřeba zmínit méně komunuikativní řízení a celkovou odtažitost. A spotřeba tak 17 průměr? Cože? Ne, není to 400 koňová V8.
Moje osobní zkušenost:
2x 156 - skvělé auto pokud je v dobrém stavu. JZD mezi naftami super. Jízdně vynikne oproti stejně staré Audině, VW a dokonce i oproti Focusu. Je tam ale o něco měkčí kastle, hlavně u SW. V kombinaci s poměrně tvrdým podvozkem občas průjezd zabolí u toho sportovního srdíčka.
2x 166 - Když je podvozek KO, je to docela mizérie, jede to asi jako Oktávka ve standardu. Motor 2.4 JZD bych na základě poměru charakteru/spotřebě hodnotil jako černou perlu (mezi naftami). Pokud je podvozek a motor v pořádku, stojím si za svým, příjemně tuhé řízení, výborně nastavený podvozek, který podrží v zatáčkách a je tam trochu toho citu a zároveň velká porce komfortu. Není to zadohrabavá bestie, ale jízdně spíš simulace středně velkého hatchbacku s pohodlím hodným velkého plavného sedanu. A ten hlavní charakter tvoří ta stará V6 lačná po otáčkách :).

Ale čekám, že mě někdo označí za fanatika, který bagatelizuje problémy a vyzdvihuje ty malé bezvýznamné plusy.
U Alf (potažmo dalších podobných exotů) je to prostě tak, že se svezeš a buď tě to auto chytne a nebo ne.

reagovat