načítám data...

Fenomén jménem SUV. Velké auto pro velké lidi.

24. února 2020, 11:40 77 komentářů beastar

Proč taková auta vyrábějí? Proč to potom lidé kupují? A co v sobě skrývají ta tři písmena? Na to se pokusím dnes odpovědět.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Fenomén jménem SUV. Velké auto pro velké lidi.

Pokusím se o nemožné. Bude to velmi složité a bude to hodně bolet. Vzhledem k tomu, že pokaždé když se zde objeví test, nebo blog. Prostě cokoliv co se dotýká kategorie vozidel SUV, je zde obsáhlá diskuse. Diskuse na téma jak je to naprosto zbytečné a jak by tu kterou konkrétní roli zvládl kombík a tamtu zase hatchback. Největšími kritiky často bývají ti, jejichž zkušenosti s kategorií SUV, jsou nulové, nebo velmi malé. Samozřejmě v některých věcech mají pravdu. Například úporná snaha automobilek vtěsnat do této populární kategorie snad všechna myslitelná auta z různých tříd. Mnohdy vznikají děsivé kreace ať už v malém či velkém měřítku. Jsou to řekněme crossovery. O těchto autech psát nechci. Já osobně v této kategorii vidím malé předokolky, které mají potenciál jet akorát po městě, mají slabé motory. A obecně neumí dobře projet ani tu pověstnou polní cestu k chatě. Odtáhnou leda tak malý nákup z Lidlu a vůbec jsou to spíše takové kabelky. Tak přesně o těch psát nechci. Ne jednou jsem byl sám kritikem těchto autíček.

Realita je taková že i domácí novinářská scéna před každým testem nového SUV nezapomene zmínit, jak jí tahle kategorie vadí. Jak ji ze srdce nenávidí a ti méně ostří, jako Jenda Koubek jen podotknou, že tato auta nechápou. Potom následuje povětšinou veskrze pozitivní recenze. To se naštěstí na Autíčkáři neděje a autoři testů jsou v tomto až překvapivě smíření. A já jim za to tleskám. Není nutné hrát si na petrolheada za každou cenu. Pokud vím, co testuji a proč to vzniklo. Hodnotím tedy na základě parametrů pro danou kategorii. Protože jinak jsem nefér a dostanu se na úroveň někoho, kdo si stěžuje, že cabrio má malý kufr. Bohužel tady tunu liché argumentace, polopravd a klišé sesbíraných z FB a od kamarádů obstará následná diskuse. Já netvrdím, že někdo musí každému novému SUV na trhu tleskat. Ani to že jsem nějak nadšený z toho nějaké takové auto řídit. Což mimochodem stejně není účel těchto aut. Poskytovat nějakou extázi z ovládání vozu jejich řidičům. Jde o to, že doba značně pokročila a podivovat se nad tím, že některá věhlasná automobilka vyrábí desítky modifikací svého suv je hloupé. A jelikož už dnes nestačí poskytnout to, co nabízela první prababička SUV Toyota RAV4. Nestačí ke štěstí fakticky vyšší pětková řada jako v případě první X5. Je logické, že se všichni snaží odlišit více či méně úspěšně různými variacemi na téma kupé a tak podobně.   

Kdysi jsem se tady v diskusi a to nejednou setkal i s jakýmsi podivným názorem. Ten se zakládal na tom, že SUV není sportovní a přitom je to v názvu. Vydává se za to. Nevím, zda dotyčný jen neuměl anglicky nebo to někde slyšel. Myšlenka SUV totiž se sportovností v souvislosti s automobily vůbec nemá nic společného. Když už mělo to původně být auto, které vám poslouží dobře jako rodinný přepravník. Pracovní auto ale zároveň vám usnadní provozování vašich volnočasových koníčků. Prostupnost terénem na úrovni lehčích překážek byla důležitá kvůli řekněme extrémnějším sportům. Jako je třeba houbaření na Šumavě, nebo vycházka lesem u Klatov. Pro tyto účely jsou pravá SUV i dostatečně prostorná uvnitř respektive nejsou menší jak normální nízké auto stejné třídy. Teoreticky by mělo jít o auto, které kombinuje výhody offroadu a běžného vozu a eliminuje nedostatky každé kategorie zvlášť. Jasně léty se původní myšlenka občas trochu vytrácí. Některá SUV jsou povedenější než jiná, ale tak to je nakonec se sedany, hatchbacky i třeba kupátky. Automobilky se snaží cílit na každou skupinu případných kupců zvlášť. Vznikají SUV obrovská, malá nebo zaměřená jen na styl. Obecně je to o tom, že zákazník je dnes už náročný. Chce, aby SUV jezdilo stejně skvěle jako hatchback, chce prostor jako v kombi. Ideálně nízkou spotřebu paliva, technologie na palubě a dostupný servis. Doba pokročila natolik, že moderní suv tohle prostě umí. A kdo tvrdí, že ne jel opravdu naposledy možná tak v prvním Tucsonu.  

Možná se éra SUV chýlí ke svému konci. Po dvaceti letech vzestupu v Evropě a období dominance to v tak prchlivém světě jakým bezesporu svět aut je, není vůbec zlé. Ve Spojených Státech tuhle kategorii aut uměli ocenit o mnoho dříve, než my Evropané. Možná i proto, že místní stará i nová SUV jsou obří. A v jejich zemi kde je vše tak nějak postavené na nekonečném prostoru se s takovými auty jezdí lépe. Navíc ve státě kde je na každém rohu mocný strážce zákona s rukou na spoušti. Rychlostní limity jsou nízké a místy cesty nekvalitní. Není až tak důležité jak moc rychle jezdíte, ale jestli dojedete a pohodlně ze svého auta vylezete. Silverado, Tahoe, Yukon a praotec  Suburban. To jsou všechno skvělá auta. A všechno jsou to překvapivě SUV. Ano pravdou je že třeba k Dacii Duster mají tito američtí obři blízko asi jako Ashley Graham k Elišce Bučkové, ale budiž. Je třeba právě brát v úvahu vývoj a požadavky v rámci svébytné kategorie SUV. Dnes už opravdu nelze tvrdit, že je zbytečné tahle auta vyrábět lidé je prostě kupují.

Proč? Těch věcí je celá řada. Určitě v té celé rovnici hraje svou úloha určitá módní vlna. Na tom není nic špatného a tyhle trendy jsou ve všech oborech. Řekněme, že argument ve smyslu proč mít suv když ho nevyužiješ, zní asi, jako proč máš Iphone když by ti stačil… A teď úplně cokoliv o dvacet tisíc levnějšího. Je to prostě trend, a pokud na to máš, můžeš si to koupit a nikdo opravdu nikdo nemá právo ti do toho mluvit. Nemusí se mu to líbit, ale to je tak vše. Argument s větší bezpečností SUV je podle mě vyvrácen a je v podstatě mylný. Bezpečná v rámci fyzikálních zákonů už jsou dneska téměř všechna normální auta. Jenže tady jde prostě o pocit. Větší masa plechů, větší rozměry a světlá výška. To dodává odvahu a pocit bezpečí. Je to jako hradby. Mnohdy velmi snadno překonatelná obrana měst. Mohou být nakonec zhoubou samotným opevněných. Stejně jako světlá výška a váha vozu může být zhoubou majitele SUV. Takové věci se ale v marketingových materiálech neříkají a lidé je nechtějí znát. Jinak z logiky věci jsou to bezpečná auta. Od pohledu je logické že Touareg bude asi bezpečnější jak například VW Fox. Ve srovnání s Audi A8 už to tak jednoznačné nebude, ale o to nakonec nejde.  

Snadné nastupování a vystupování je prostě fakt a kdo to někdy zkusil, dá mi za pravdu. Do Mercedesu GL vplujete stejně samozřejmě jak do boxu ve vaší oblíbené putyce. Někdy jsem to dával i s rozběhem. Opravdu věřím, že starším a tlustým řidičům tohle vážně sedí. V pravých SUV máte dost často k dispozici kvanta prostoru a rovnou podlahu vzadu. Slušné místo pro posádku bez kompromisů. Většina jich má i dobře dostupný zavazadlový prostor. A vůbec jedná se o pohodlná auta. Pro pořízení takového vozidla opravdu hraje roli i taková zdánlivá banalita jako že při cestě na chatu obyčejným autem ryjete nárazníkem v povrchu vozovky. Nebo například vyjíždíte od chaty do kopce po věčně rozbahněné polňačce. Nejde o skutečné terénní výkony. Přestože některá starší suv jsou na rámu a v terénu na správných pneu dokážou opravdu hodně. Jde o to projet i mimo běžné asfaltky a auto si přitom nerozbít. Mimochodem kdyby někteří kritici viděli, kde všude projelo moje ML druhé generace, asi by měnili názor. Respektive upravili si názory na to jak suv nikde neprojede a to samé by projelo adekvátně velké kombi. Ne neprojelo.

Poslední neméně velká výhoda je tažná síla některých suvéčék. Věřte mi, mám už něco odtaháno. Přepravník na koně, jednoho, dva, čtyři. Nějaká ta auta, pár krát i loď. V různých sestavách. A zkusil jsem si třeba táhnout koňský přepravník i obyčejnou Audi A6. Bohužel myslel jsem, že to bude vše v pořádku. Dokonce to nějakou dobu i vydrželo. Zkoušeli jsme další jiné osobáky. Jenže ono když se někde na nezpevněné cestě otáčíte s přívěsem. Na nízkém osobáku máte běžné hliníkové disky. O rozměrech a vhodnosti pneumatik pro takovou situaci se asi u A6 nemá cenu ani bavit. Sledujete, jak se vše láme. Kombík supí, koně uvnitř krabice trpí a vy s nimi. Rána za ránou a najednou spadnete do hlubokého rigolu. To se mi vždy vybaví, když nějaký chytrolín začne vyprávět, jak někomu by stačilo na to samé „normální“ auto. Nestačilo, pokud existuje něco, co vás toho utrpení zbaví. Jasně jde tahat i offroadem, ale všichni víme, že to není úplně ono. Protože taháme přívěsy primárně po silnici a ne v terénu. A tady je přesně vhodné suv. Jasně dnes je mnoho suv výhradně s náhonem na přední kola. A nemáte ani možnost si objednat řádnou čtyřkolku. Jenže ono to je jedno, když máte slušné obutí a nejezdíte vyloženě do lesů a cestou necestou není to tak podstatné. Všechna moderní SUV jsou naprosto v pohodě použitelná jako rodinná auta. Ať už to je Volvo XC90, Kodiaq, nebo BMW X4. Možnost mít v autě sedm míst přestože ta dvě vzadu bývají nouzová, je jen třešničkou na pomyslném dortu. Marně hledám v paměti nízké auto s takovými možnostmi? Která jiná kategorie dokáže v sobě kombinovat víc věcí. Často se tady přemýšlí nad tím jak to udělat aby bylo možné mít jednou auto na vše. No a pro běžné uživatele, spotřebitele v oblasti motorových vozidel je to SUV. Naprosto pochopitelné. Závistivé komentáře typu ale jemu je to přece na nic on s tím loď netahá, nejsou argumentem.   

Jízdní vlastnosti na silnici v případě prvních suv nebyli nic extra, ale většina aut s kterými jsem měl možnost jet zase až o tolik horší jak jejich nižší protějšky nebyla. Jasně těžko srovnávat skvělou e39 5er s tehdejší X5. Pětka je ve všem, co se týká jízdy lepší. Lépe zatáčí, lépe drží stopu, je pohodlnější. To se ale dostáváme někam více jak deset let zpět. A za tu dobu auta celkově prošla obrovským vývojem. Dnešní suv jsou úplně jinde. Porsche Macan, ale i takové Stelvio. Dokonce Maserati Levante, které je mimochodem velmi luxusní a zároveň praktické a komfortní. To jsou dnešní suv na absolutní špičce jejichž jízdní vlastnosti jsou více než srovnatelné s nižšími auty. Běžná auta méně věhlasných značek strčí spíše do kapsy. U takových suv už ani neplatí dřívější teze, že při nehodě se častěji převrátí a tak podobně. Zkuste se někdy podívat na nějaké dnešní střední SUV. Například vedle Škody Superb II.

Tento pohled se mi nedávno naskytnul. Šlo o Mercedes GLC a právě zmíněnou škodovku. Jasně naživo to vypadá, že prémiové suv je vysoké. Škodovka má světlou výšku 139 mm. Zatímco GLC 123 mm. O čem se tedy bavíme.  Ošklivý obr GLS 216 mm. V podstatě se v každém směru bavíme o nějakých pár centimetrech. Tu sem a poté zase tam.  S moderní elektronikou pod kapotou, kterou ale využívají i běžná auta nejen suv je to vlastně už vše jedno. A asi těžko mi někdo bude tvrdit, že v běžném provozu bude třeba GLC nějak výrazně horší jak běžná třída C. Není to tak dlouho, co jsem s GLC v úpravě od AMG jezdil. Auto má pod kapotou poměrně zajímavý osmiválec. Jasně dvakrát přeplňovaný ale taková je prostě realita roku 2020. Výkon je 350 kW a stovku tam máte za 4 sekundy. Jezdí to za 14 litrů stejně, jako jezdí například běžný nízký kombík Audi S6 se srovnatelným agregátem pod kapotou.  Jedinou slabinou celého auta je astronomická cena. Jenže ta je vysoká kvůli výjimečnosti AMG a ne kvůli SUV. S GLC medvědem můžete jezdit úplně všude a ani na okruhu se rozhodně neztratíte. Možná by nebylo od věci takové auto prostě jednou dovézt na nějakou akci Autíčkáře aby i lidé, co normálně žerou mýtus o neovladatelných velkých krabicích, pochopili, že doba je vážně jinde. To platilo možná v pravěku před prvními „SUV“rekordy na Severní smyčce.

Tohle neznamená, že by snad všichni měli v takových autech jezdit. A určitě tím nechci říct, že je to úplně super auto pro každého. Například ve městě to rozhodně úplně dobré není. Do center měst patří věci jako Clio, i3, nebo Polo. Jen je dobré, než něco odsoudím se zamyslet nad tím, že jsou lidé, kterým to dává smysl a místa kde suv funguje. Ne si tupě opakovat argumenty a staré pravdy proč to tak není. Každému a zejména lidem bez zkušeností s podobným vozem doporučuji vřele ideálně vyzkoušet například Stelvio QV, BMW X6M, jmenované AMG, Porsche Macan a tak dále. Prostě nějaké rychlé suv. Nebo například zakusit komfort v Escalade, Levante, GLS, nějakém Range Roveru. SUV je kategorie a dnes je to kategorie sama pro sebe. Musíte to pochopit a zkusit. Od stolu to opravdu nejde adekvátně hodnotit. Samozřejmě i tak jsou lidé, kterým to nic neříká a nic říkat nebude. Zjevně jsou ale v menšině. Sám mám ve svém okolí několik desítek případů lidí, kteří se bránili a nechtěli si suv koupit. Jak to dopadlo? Dneska mají třeba čtvrté v řadě. A právě proto, že výrobci napříč celým spektrem reagovali docela pružně, nejde o lidi z jedné sociální ani příjmové skupiny. Takže nikdy neříkej nikdy, neříkej nikdy. Protože i ty nakonec můžeš pochopit, co na tom ti lidé vidí. Kromě lepšího rozhledu a přehledu o situaci na silnici.         

 

                                          

        

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

krab
24. února 2020, 14:09
1

Já si jednou koupim pořádnej starší Range Rover Supercharged a přijedu s tím na ten náš sraz hodobožovejch kár s cílem do nějakýho toho muzea :-D

reagovat
So
Solii
24. února 2020, 14:23
-1

Tak já chápu proč si ty auta lidi kupují, mám však jedno velké ale. V textu se píše, že za posledních deset se SUV prošla obrovským vývojem. No, to i normální auta. Mám možnost srovnat moje Mondeo 2012 a kamarádovo X5 2017. A co se týče komfortu a jízdy jsem byl z X5 tak strašně zklamanej, že jsem nad kategorií SUV úplně zlámal hůl (a to to X5 je fakt zánovní voňafka). X5 je tvrdá,uskákaná, hlučná! a má sice kůži, ale zbytek materiálů fakt nic moc. Fakt bych s tim autem trpěl. Nevím, sice na dálnici se to teda může chovat obstojnějc, ale proč si kupovat X5 jen dálnici....

reagovat
BubaaCZek
24. února 2020, 15:53
1

Tak jo. Ukecal jsi me. Bude to dobry - na farmu...

reagovat
beastar
24. února 2020, 16:15
0

Já tě přece neukecávám. Mimochodem na farmu to docela dobrý je pokud už rovnou nevyužiješ pickup. Třeba RAMíka:)

Kuře
24. února 2020, 16:32
0

A zrovna teď tak provokativně svítí na Frcu:)))

krab
24. února 2020, 16:43
2

Jo, musel jsem se taky na něj na frcu kouknout ... to je takovej ten typ auta jako že si říkáš: Krabe, kup si něco stylovýho do toho města, nikdy nevíš kdy se MiTo vysere, prodejte to dokud je čas... A tak koukáš po bavorácích i3 , pak sleduješ e-shopy s nabíjecíma stanicema a přemejšlíš jak budeš cool in a eko ... A pak vidíš černej Ram a řekneš si: Kurňa to je přesně vono, to správný auto na couračky po Praze a v našem venkovským okolí :-D

Kuře
24. února 2020, 16:46
1

Pracuju na Malý straně a každý den když ráno jdu do práce tak tam vídám jednoho Rama zaparkovanýho a vždycky si říkám... hele jako bydlet tady a mít takový auto... to je frajer:D

beastar
24. února 2020, 17:17
0

Přesně tak to je na P1 super. F150, RAM, LC, Hummer atd. Ono na ty strašný silnice v Praze, co je lepší. Jestli mají tyhle velký SUV a offroady skutecnou slabinu tak je to parkování. Prostě opruz to někam uklidit. Včetně garáži atp.

Kuře
24. února 2020, 16:43
1

Upřímně já osobně, a myslím že zdaleka nejsem sám, nemám vůbec nic proti SUV jako takovým, a některé bych doopravdy chtěl (třeba toho pitomýho Cherokeeho...)
Co mi ale pije krev, jsou nesmyslný podkategorie SUVček. Konkrétně prostě, a nemůžu se tomu vyhnout, všechny ty X4ky a podobný blbosti. Ty prostě nejsou v ničem lepší než normální SUVčka ze kterých vychází (v případě oné X4ky je to X3ka a tak dále...), jsou jen dražší a méně praktická. Jasně že praktičknost není asi hlavní důvod proč by si to auto někdo kupoval, ale prostě ta věc není vůbec v ničem měřitelném lepší a moc krásy taky nepobrala, jenom stojí víc...
A co nechápu ještě mnohem víc, jsou ty stupidní malé crosovery. Kamiq například. Velká SUVčka o kterých jsi mluvil mají výhody o kterých si mluvil, ale tyhle malý blbosti prostě ne, snad jen vyjma vyžšího posezu. Přívěz to neutáhne, ani na tý polňačce k chatě to není lepší, větší to není... je to jen vyšší... vyšší a dražší... a horší...

A vůbec Bíste měl bys přece vědět že prostě SUVčka sou všechny nahovno protože prostě pózička voe...

reagovat
beastar
24. února 2020, 17:21
2

Avšak já to vím. Nikdo nevojebe pořádnýho velkyho petrolhéda s pořádným faaaakt moooc velkým sporťákem v garáži. Nikdo nepřesvědčí že to není k hovnu. A vůbec kup si kombíka žádnej Cherokee nebude... SUV není pro velký husťácký chlápky.... Ty jezdi zásadně daily ve věcech jako míjáta, brz, nebokurvanecobezstrechysatmosferou.
-
Komentář upraven 24. 2. 2020, 17:22:19
-
Komentář upraven 24. 2. 2020, 17:22:51

abc
26. března 2020, 13:33
0

Kuře: výhoda X4 proti X3 je třeba lepší aerodynamika splývavé zádě, víc se blíží tvaru kapky (priusu). Při nižších rychlostech to bude sotva měřitelné, stejně tak v praktičnosti není velký rozdíl proti X3 (do obou naložíš vše, co budeš kdy potřebovat). Mám 187 cm a vlezl jsem se v pohodě i dozadu, ačkoliv se tam sedí nízko a na dlouhou trasu by to moc pohodlné nebylo.

Osobně nevidím problém v X4, je to užitečné auto. Nechápu hejty na tyto auta, větší "zločin proti použitelnosti" je třeba jakýkoliv sedan.

beastar
26. března 2020, 16:45
0

Kamo sedan je klasika. Mimochodem jeden mas jako avatar. Jinak ano je daleko praktictejsi jakekoliv suv, nez sedan, nebo hustacky kupátko. To je cela myslenka blogu. Sdelit proc to lidi chteji a te fakt odpoved neni kombik. Tj zase trochu neco jinyho. Navic hodne na vychod od nas na vyznamnych trzich. Ne pidi jako je Cr. Se kombik bere jako auto pro remealniky a manualni makacenka i kdyz to je éčko. Cili kazdej radeji sahne po suv. Kdyz na nej financne dosahne.

Suv jsou dobra i spatna, tak jako zbytek aut. A ve meste treba s X4 jde jezdit uplne v klidu. Prostoru je v tom dost. Spotreba srovnatelna s ne suv modely. Tak proc si to nekoupit? :)

Ronoath
24. února 2020, 17:36
0

Jo, americká SUV jsou fajn. Kamarád mě nedávno nechal projet ve svém pár měsíců starém Suburbanu - jo, to je fajn SUV. Jinak mi obecně tahle kategorie nevadí - v každé kategorii aut jde najít něco zajímavého.

reagovat
Jaromír
24. února 2020, 18:18
3

Ja mam suv rad. Je to totiz rebelie. Malokdo to potrebuje, malokdo to vyuzije, sezere to hodne a stoji taky, ale lidi to chcou a kupuji.

reagovat
wdave_t
24. února 2020, 19:56
2

Když to podáš takhle, zní to téměř sympaticky. Jenže těžko označit za rebélii něco, co dělá každej druhej :)

beastar
24. února 2020, 21:33
0

Jenom ještě každej.. Tj k diskusi:D já ti nevím. Postav se u Lidlu spočítej auta na parkovišti celkem. A potom vyselektuj SUV... Jakože fakt SUV ne auta typu gla... A zjistíš že úplně pravda to taky není

wdave_t
24. února 2020, 19:52
2

Mě jenom rozčilujou lidi co SUV chválí za to jakej je z nich skvělej výhled a pak v tom jezdí jako kreténi uprostřed silnice a vytlačují ostatní. Nebo se s tím někde vysíraj v obchoďáku a trvá jim půl dne, než se s tím vyhrabou, i když mají na všechno asistenta :)

Jinak proti SUV nic moc nemám, ale ten boom kolem nich teda opravdu nechápu. Naprosto beru, že si člověk koupí něco víc, když na to má, jen nerozumím tomu, proč se v takových případech přešlo od přemotorovaných, nesmyslně luxusních aut, k tomuhle nářadí. Chápu ty případy, který jsi popsal, ale proto to masy nekupují - to neni jako kdyby si každej najednou uvědomil, že potřebuje SUV, ale prostě se z toho z nějakýho důvodu stal trhák. Což mi v principu může bejt jedno, ať si každej jezdí v čem chce, ale bohužel to zabíjí sedany, kupata, kabriolety, a to mě mrzí.

reagovat
beastar
24. února 2020, 20:40
0

Je to prostě trend. Taky nikdo nezjišťuje proč se nosí zvonáče a rok na to jsou out. Prostě musíš být trendsetter:) Jinak lidi to kupují právě protože to patří pár let k nějakému bontonu jakoby lepší společnosti. A má to ty vlastnosti o kterých píši. Ale chtějí to i lidi kteří na pořádný SUV nemají. A tak automobily kouzlí. Proč vzniklo Hyundai Coupé? Pro lidi co chtějí sporťák, ale na 911 nemají. Tak to bylo vždycky. A Teda co nesouhlasím... Nic to nezabíjí. Sedany mám rád, ale je to nepraktický auto pro dnešní dobu, coupé hmm možná ale že by si zákazníci 911 chodili pro Macany sem si nevšiml. A kabriolety byly okrajová věc i před příchodem SUV a problém je že lidi to proste nechtějí. Btw kolik kabrioletu je dostupných jako elektromobil?:))

Augi
25. února 2020, 20:51
1

Mě asi nejvíc vadí, že SUV prakticky vytlačilo MPV :-( Když člověk chce auto, do kterýho pohodlně nastrká děti, a ideálně ještě psa, kočárek a nějakou tašku, tak reálně moc jiných možností nemá :-(

beastar
25. února 2020, 21:09
-1

Přesně na toto sem koukal dnes. Úplně mi s tím komentářem jdeš do rány. Zasebou sem měl postavený minulý Porsche Cayenne a VW Sharan té v podstatě aktuální generace. A ano cenově jsou ta auta úplně jinde mě jde o rozměry a reálný využití. A opravdu i jakýkoliv běžnější SUV ti toho Sharana v 90% případů nahradí. A vzhledem k tomu jak lidi obecně vnímají MPV nepřijde mi žádná škoda, že mizí. SUV je společensky zajímavější a nabídne často podobnou praktičnost. A nakonec i podobnou cenu. Navíc koupit furt jdou. Americký, Německý a tak. Jen si vybírat. Asi málo koukaš, nebo si MPV nepotřeboval dlouho.

Augi
25. února 2020, 21:32
0

Měl jsem možnost si vyzkoušet jen pár SUV, takže si netroufám na větší závěry. Ale když budu brát vnitřní prostor, tak mi X3 i X5 přišlo stísněnější než Sharan. Ale Q7 bych si už uměl představit jako náhradu.

Ano, MPV pořád nějaký sehnat jdou, chtěl jsem tím říct, že jejich nabídka je dost úzká. Osobně mám vyhlédnutý Chrysler Pacifica, kdyby se mi podařilo vyřešit nabíjení doma, tak v PHEV variantě.

beastar
25. února 2020, 21:51
1

Pacifica je super ta se mi taky moc líbí. A jako phev fajn. Otázka je jestli by poslední phev Outlander neudělal stejnou parádu:) Jasně nabídka je úzká to je fakt. Ale ten segment se prostě moc neprodává. Jinak x3 chápu to není obr ale třeba s Touranem je relativně srovnatelná. A paradoxně q7 mi úplně prostorná nepřijde. Ono je to taky o lidech. Proto sem psal pocitově. On na papíře ten Sharan bude proti Cayennu obr... A v praxi asi taky. Jen prostě 90% času ten rozdíl nepoznáš.

Augi
25. února 2020, 22:14
0

Záleží na způsobu užití. Jestli budu něco takovýho za 2 roky kupovat, tak bude 99 % jízd s ženou, dvěma malýma dětma, psem a minimálně jedním kočárkem. To pak ten prostor užiješ :-) Jel jsem i v posledním Včku, což by bylo rodinný auto bez kompromisů, ale přišlo mi to moc dodávkový a přišlo mi, že bych z toho byl na delší cestě hrozně rozlámaný. Ale to by chtělo zkusit :-)

beastar
26. února 2020, 00:28
1

A tak vkus máš dle mého gusta. Véčko se mi taky v rámci kategorie dost líbí. Dodávkový asi i je. Ale zase méně, než třeba Proace. Pak je tady Multivan a ten mi tedy přijde relativně v pohodě ve všem. Zase otázka vkusu. Pak když Mercedesy tak právě vzít velké SUV a máš to taky bez kompromisů. Jen ta cena.

motion
24. února 2020, 21:26
2

Já mám SUV rád, hlavně ty velké ve městech, když pere sluníčko a člověk zastaví na semaforech v Miatě, příjemně stíní:))) Jako stínítka jsou vážně vynikající!

reagovat
beastar
24. února 2020, 21:29
2

A ono existuje auto které tě když jedeš v létě po městě v Miatě.. Nezastíní;)

motion
24. února 2020, 21:41
0

Když vedle mě zastavil borec s BRZ, byl jsem dost na vážkách, jestli jsem ho ...Nezastínil...pořád si to přehrávám a nevím...

krab
24. února 2020, 21:48
0

To zas já k nim radši takhle blízko nejezdím, přeci jen to R je blízko D a kdyby si to paní v černým Cayenne popletla tak mě zbytečně přejede :-D No, to je další věc. Já třeba v autě rád sedím co nejblíž k silnici. Kdežto většina lidí to má naopak. I to je důvod, proč jsou SUV populární.

No a nakonec prozradím malou pravdu ... když si sám ze sebe udělám klidně legraci. Když náhodou jedeme někam na výlet za autíčky s kamarády, tak pak beru zcela upřímně za vděk nějaké to nové SUV , které nám může být zapůjčený. Protože teď o víkend se třeba chystám do Švýcarska a pojedeme tři. A když si tak představím náš vozový park, tak by se v něm našlo několik "hódobožových" kár petrolheadovo srdce plesajících, ale vlastně ani s jedním bysme tam jen tak nedojeli :-D

motion
24. února 2020, 21:54
0

Tak to máme dost podobně, SUV bych si, nemůžu použít to slovo Beastar se kouká, ale n...y nekoupil, nicméně rád si je půjčuji na hory a dokonce ve 30 cm prašanu se mi i líbí...

Opelfahrt
24. února 2020, 22:45
0

To mně připomnělo, že dneska mně do cesty vjela oranžová Miata ND a měla staženou střechu. Bylo asi 7 stupňů a boční okna měla dole.

motion
24. února 2020, 23:00
0

Ono jak je to auto pro kadeřníky, tak je v tom poněkud ...teplo... takže takhle je to v pořádku, se zataženou střechou se s tím moc jezdit nedá:)

beastar
24. února 2020, 23:08
0

Tak ono miata tj trochu i diagnóza. Něco jako stříbrná oktávka...

motion
25. února 2020, 11:06
0

Tak určitě...nejlepší SUV je stejně Miata NC před FL

beastar
25. února 2020, 11:09
0

Jako je, ale jedině ve stříbrný jinak bych to nechtěl. Hlavní je jestli na to jde dodělat kompresor a rychlý pruhy....

motion
25. února 2020, 11:16
1

S rychlejma pruhama prej ten kompresor není třeba...

beastar
25. února 2020, 20:52
0

Pravda, nálepky sparco a nos to jistí. 477hp na brzděkámomiáta...

bitner
24. února 2020, 21:54
2

Palec nahoru za Ashley.

reagovat
beastar
24. února 2020, 22:25
3

Ashley je dobrá mám tu její kotelnu rád. Je to takový SUV v sukních. Snad se feministky neurazí:)

GanGreen
24. února 2020, 23:28
2

Mě ty velký pixly prostě překážejí v provozu, na křižovatkách přes ně není vidět, na okresce to člověk skoro nemůže objet, po městech se s tím motaj k*ndy který by normálně nezaparkovali ani yarise, natož Q7...
Mám prostě spoustu subjektivnich důvodů, proč tuhle kategorii aut nesnášet ;)

reagovat
beastar
25. února 2020, 00:00
0

V křižovatkách ve městě mě taky serou. Sem tam i nějaká ta kunda. Jenže za to může majitel kde s tím jezdí a jak:) Takhle subjektivně lidí nesnáší piráty v černých audinách a tak dále. Jako nemusí se ti ty auta líbit to beru.

Stejně by si Stelvio za 156 vyměnil protože ono ve finále nejezdí hůř jak 156 a objektivně je ve všem lepší; D

GanGreen
25. února 2020, 00:40
1

To je jasný, že auto nemůže za to, kde a jak parkuje, ale přijde mi že tak nějak přitahuje ten tip lidí, pro který je ježdění jen otravná nutnost a nějaká ohleduplnost na silnici nebo parkovišti je jim naprosto cizí...

Tak jasné že bych to vyměnil, když by šlo opravdu o výměnu ;) jinak po něm ani trochu netouzim...
A kdyby jsi byl trochu fér, nabidnes mi na výměnu giulii :)))

beastar
25. února 2020, 00:45
0

Joo to já bych klidně fér byl. Jenže Giulia už není suv:D A tak je to trochu mimo teď. Tu bych při troše náhod bral i já třeba místo té audiny. Akorát přítelkyně by semnou asi tak měsíc nemluvila. Prostě ženský jsou na Audi zatížený nevim proč, ale jsou. A neznám ve svém okolí ženskou které by se líbili Alfy... Některý ani nevědi co to je.

S tim typem lidí je to asi pravda. Jenže ono těch lidí tím jezdí tolik, že reálně nerozeznáš kdo k tomu má doma 911 a kdo je ta tupá bloncka, nebo mamina na nákupech. Obecně se vždycky hůř soudí lidi ze skupin, kde je jich hodně... Než ti v malých počtech. Znáš to ne všichni Němci byli náckové.. ne všichni cikáni jsou zloději. Ne všechny feministky mají knír a tak podobně...

GanGreen
25. února 2020, 01:03
1

Souhlas, jejich posedlost Audi naprosto nechápu, oni ani nevědí která se jim líbí, důležitý je že to má 4 kroužky :D
Čest výjimkám!

Popravdě, mi přijde že alfa se lidem obecne moc nelíbí, nebo se styděj říct že ten italskej sráč je vlastně pěkný auto, když už ti to za zády 100x pomluvili.

Však jo, házet všechny do jednoho pytle je nesmysl, proto jsem psal že moje důvody k nenávisti SUV jsou subjektivní, o objektivitě tu nemuze být řeč :))

krab
25. února 2020, 01:11
0

Ta moje teda Audi ráda nemá. Přijdou jí nudný. Líbí se jí Alfy Romeo, Mini, Lotusy (hlavně starej Elan) a i ten náš Fiat 124 Spider. Už si zvykla na Porsche 911 během let a má je dneska taky ráda. Nemá ráda bavoráky a mercedesy. Ale co je vážně divný, nelíbí se jí Giulia. Nechápe co na ní vidím. Líbí se jí starej Spider Duetto, 4C , MiTo, Giulietta, ale Giulia fakt ne ... To je záhada, proč, zatím jsem vysvětlení nedostal. Prej prostě nelíbí. A o Stelviu myslím ani neví, že něco takovýho existuje.

Tak nevím, který ženský jsou zatížený na Audi ...

beastar
25. února 2020, 01:12
0

To je vlastně docela u nás teď vtipný. Mě začlo hrozně srát to Ghibli. Tak jsme si to prohodili. Prvoplánově AUDI bylo právě ženský auto jakože female style. Jenže sem si řekl, že po určitý anabázi s předraženou Alfou (Maserati) na ně seru. Neprodalo se to. Tak jsme udělali change. A je vidět, že prostě ty italský auta na ženskou dojem nedělají obecně pokud to není zrovna Ferrari. Vůbec se jí to nelíbí a furt hučí, že to nechce ať to dám pryč a koupim si, nebo jí něco normálního... Myslí SUV ale nedostane ho...

Ale teda Audi maj s holkama nastudovaný. Já sem čuměl minule když na mně nějaká kámoška vybalila že má RS5 tu první generaci čtyřlitr a že je to bomba, že jí to strašně baví a fakt to jede:D Akorát je to v servisu, tak jezdí Mazdou ( myslim trojka to byla) a to je strašný voe jak to nejede... A tak dále... to je skoro na blog.. ženy a Audi...
-------
EDIT: Páš Krab psal. No který? Obecně ženský. Máš vůbec kliku, že ví ta tvoje co je Alfa Romeo. Moje máti se o auta fakt aktivně zajímá asi tak celej náš život (jako tolik let) a třeba AR jde totálně kolem ní. BMW, AUDI se ale vcelku orientuje. Obecně mladé holky do 35 let mají zakódováno, že co je 4kruh, vrtule a hvězda = dobrá partie... A o tom to celý je. Léta dřiny a marketingu a působení na děvčata.
-
Komentář upraven 25. 2. 2020, 01:16:03

GanGreen
25. února 2020, 02:10
1

Cože? To ghibli co jsi kupoval už tě stihlo nasrat tak, že to chceš prodat? Nestačím zírat...

No jinak to s Audi furt nechápu, ten talián by mi pro buchtu seděl víc, prostě takový mi to přijde líbivější. Asi tomu vůbec nerozumím...
Ale jako klobouk dolů, pokud nějaká ví, co má přesně za model a ještě jakej v tom má motor, to je normálně na medaili ;) nicméně si myslím, že na Mazdu by nadávala ikdyby jela jako rs5, prostě jen z principu, že to není audinka :-/

beastar
25. února 2020, 10:21
0

Tak já měl tu naftu předtím. A nasrat trochu asi jo. Hlavně mě to tolik nebaví v tom jezdit. Měl o to zájem jeden kamarád. Tak sem říkal proč ne. Nakonec z toho sešlo. Nějak po Vánocích atd. Se mu do toho nechtělo:)) Asi mu někdo řekl ať se tomu raději vyhne...

Já sem jí to dal v podstatě z nouze. Na jezdi. Tak jako neříká nic, ale pravděpodobně je v podstatě nenadšená.. Jinak jo ta mi vyrazila dech že sem chvíli nevěděl co říct. A Mazda no asi by držkovala přece jen trojka no. Možná kdyby měla šestku.

krab
25. února 2020, 10:50
1

To jsem rád, že mám nenáročnou manželku v tomhle ohledu. Oni jsou jí auta vlastně putna. Má ráda veterány a některý sporťáky, když spolu náhodou jedem na nějakou akci a taky už všechna ta auta pozná... no po tolika letech se mnou, těžko by to bylo jinak :-D

Ale fenomén SUV se jí silně vyhýbá a luxusní auta jí nebaví, spíš naopak. Líbí se jí, když je to roztomilé a dá se tomu dát klidně i jméno. Takže takhle na tom je Máťa, teda ta malá Alfa. Tu prodat nesmím, to by se mnou nemluvila chvíli asi...

Vidíš, já myslel, že Maserati je už pryč. No já ho po tobě nekoupím, nevím co bych s takovým Ghibli dělal. Ale je to hezký auto. Ty jo, to bych stejně radši tutově jezdil s ním než s Audi S6. Už kvůli tomu, že by mě bavilo se na něj dívat, když k němu přicházím a odemykám ho.

beastar
25. února 2020, 11:08
1

Buď rád že máš skromnou ženu. Co tě navíc podporuje v tvém koníčku:) Ono to je ta druhá kategorie žen, co upřednostňují menší a hravější auta. Takový ty přesně jak píšeš roztomilý. Což jsou vlastně veterány jako romantika taková. Co se týká SUV ono je to taky možná, tím že si jí žádný nikdy nepřivezl domů. Ono kdyby si jí třeba půjčil nějaký pěkný GLS v automatu, tak by začla SUV fandit. I když ona má raději asi menší auta, tak by ji to nebavilo. Těžko říct.

Není pryč nakonec. On si to nevzal, že teď není dobrá chvíle. Oficiálně to prodávat teď nechci to je zase škoda. Muselo by se tam vyplatit dost peněz... Já nějak o to ztratil zájem. Teď se mi stalo než sem si to prohodil, že to nechtělo z nějakýho důvodu startovat. 4 hodiny zdržení asistenčka a tyhle píčoviny... A to je fakt příjemný v dešti a 5 stupních sedět jak pecka... No než to stihli složit v servisu tak se ta puta italská rozhodla, že bude fungovat...
Když sem k tomu přicházel měl sem chuť to podpálit:D Tak si teďka dáváme takovou jako zdravotní pauzičku.

krab
25. února 2020, 12:42
0

Já jsem moc rád... ona je v práci div ne taková už řiditelka a nějaký SUV by si klidně koupit ve výsledku pomalu mohla, ale neláká jí to. Ale ono to je i tím, že nerada řídí a když už preferuje menší auta. A fakt aby měly nějaký kukuč. To prostě ty Alfy umí dokonale. Já bych tipoval, že to Tonale by se jí líbilo až to bude nové. To jestli jsem správně pochopil má být malý. Anebo nový Ford Puma. Možná mě tady ostatní budou mít za blázna, ale viděl jsem to dneska cestou do práce, jelo proti v takový limetkový barvě a přišlo mi na první dojem hrozně roztomilé, prostě jako kotě nějaké velké tlusté šelmy :-D

No dneska zrovna domů přivezu GLC v automatu a červený, takže doufejme, že se tím nenakazí. To by se muselo hodně rozbít to prasátko doma. To je drahý auto. Ale je tam vychytávka se kterou tutově zažijeme ještě legraci. Má hlasový ovládání a to nás asi určitě pobaví co všechno to bude umět a co to taky bude umět poplést...

To bych nečekal, že bude Ghibli stávkovat. Ale mě se stalo něco podobného s tou testovací Giulií QV loni v zimě. Najednou vyhlásila stávku, rozblikaly se kontrolky, systém DNA byl nefunkční a dojela domů na jakýsi nouzový režim. No být to moje, asi bych dojel domů, sedl si ke garáži na sloupek a hořce plakal. Ale pak jsem jí asi na pátý pokus nastartováním nakonec resetoval a ona pak už dál fungovala normálně. Ten den byl venku sníh a asi to bylo prostě těmi podmínkami. Prostě Italka.... Stejně jsem takovej blbec, že po tom autě furt po očku pošilhávám. Prostě jsem do něj blázen :-D Proto jsem se divil té zdravotní pauzičce s Ghibli. Ale asi úplně rozumím jak tě ten incident asi musel nasrat... a nemáš k tomu už tolik důvěru.

krab
27. února 2020, 09:33
0

Takovej update do diskuze: Ten blog tady padl pro mě zrovna na úrodnou půdu, protože ho Beastar napsal v době, kdy jsem si šupajdil pro laskavě zapůjčené nové SUV od Mercedesu, který mi ho zapůjčil na výlet za veterány o víkend do Švýcarska.

A musím říct, že ač moje milá skromná žena má ráda ta malá roztomilá auta, červený mercedes glc jí vyloženě oslovil. A to se o mercedesech vyjadřuje typicky jako pro auta pro "dědky", kdežto tohle se jí nepokrytě líbí. A bavíme se i hlasovým ovládáním :-D Z pohledu mě jako nadšence do aut nenabízí GLC nic z čeho bys padl na zadek, ale má svoje nesporné plusy a to dost výrazné. Obávám se, že BMW v tomhle směru, hlavně v interiéru trochu ujel vlak. V mercedesu je všechno perfektně jak má být a je to chytře vymyšlené a hlavně logicky a bez výstřelků. Ale kazí to potom pár detailů zpracování v místech kam typicky zákazník nekouká. Ale budiž... je to jen to levnější z palety nabídky.

Každopádně když jsme to doma se ženou probírali, už je mi naprosto jasné proč si většina cílových zákazníků jde raději koupit GLC, nebo GLC kupé než třídu C kombi. A to stejný bude platit i u BMW, Audi atd... Já bych radši jezdil tím kombíkem, ale jsem prostě vkusem a prioritami v menšině.

beastar
27. února 2020, 09:52
0

Krab: To je právě ten hlavní bod diskuse. Zkušenost s SUV a hlavně pohled někoho, kdo není zatížen pohledem nadšence do aut. Já sem jezdil pár dní GLC s tím v8Amg pravda to bylo v plný. Interiér nevím jak hodnotit. Oni to dělají teď takový hightech look. Kdežto BMW se drží te klasiky jakoby tradiční. Proč se to často ženám líbí?

To je otázka. Asi je to kus od kusu. GLC má výhodu že i přes větší rozměry furt vypadá kompaktně. Červená udělá taky hodně. Opravdu se do toho líp leze, máš v tom dobrý přehled. A ano ovládani hlasem mb je sranda. A někdy to i fakt pomůže. Oni vůbec tím zvláštním designem sledují dnešní trendy. Pro ty SUV to platí dvojnásob. Co neoslovuje třeba Autíčkáře. Tam veřejnost většinou ano... To si priznejme. Já bych si koupil céčko sedan... Vždycky když budeš mít SUV musíš se vžit do situace jako spotřebitel. A jako věřím že když v tom otočíš Švýcarsko, že možná objevis i další plusy. Akorát tady o tom nepiš. Ztratil by si Petrohrad auru a street credit -190;)

krab
27. února 2020, 10:13
0

Právě, radši šeptem :-D Nejsem teda znalec interiérů a infotainmentů nových aut, ale na BMW mě prostě zklamal ten novej typ přístrojovýho štítu. Kdyby to aspoň dali ve víc konfigurovatelných variantách, že si můžeš různý ty grafiky přístrojovky přepínat. Jinak je to klasicky dobrý a to ovládání přes idrive je klasicky už takový na který je člověk zvyklej. Alfa to okoukala, Mazda to okoukala atd... Mercedes to má svoje. Ale stačí chvíle a pochopil jsme i já, takže to pochopí každej jak to funguje, ten touchpad na středový konzoli. Spíš se mi to líbí esteticky, že to mají sladěné. A i ty materiály mi přijdou velmi dobrý. Jen je vidět jak se za všechno připlácí. Tohle GLC má x věcí co bych nečekal že bude mít, ale třeba nemá zcela nepochopitelně bezklíčovej vstup a ani adaptivní tempomat. Aspoň si myslím, protože to rychlost auta přede mnou nekopírovalo a radši jsem zareagoval brzdou.

Přesně na ty delší trasy + příměstský ježdění jsou ve výsledku ať se zlobíme jak chceme tyhle středně velký SUV/SAV docela vhodný. (A Petrolhead street credit je v hajzlu) . Ale že bych to šel s nadšením kupovat, to zase jakoby ne... víš jak :)

beastar
27. února 2020, 16:26
0

Víš co ono to akorát vyšlo hezky. Protože zásadní věc, kdy začneš SUV vnímat trochu jinak je v momentě kdy ho aspoň nějak využiješ. Může to být na horách s rodinou, na vodu, na výlet s kámošema do Švýcarska. Kdyby si s tím GLC měl jezdit denně do kanceláře je to jenom ta móda a póza. Jen je třeba si uvědomit ač je to nesmysl. Tak kdyby si to auto měl místo Alfy. Tak žena bude úplně stejně spokojená. Na dlouhý cesty je asi suv určitě lepší jak hatchback nižší střední.

A ano může si tady Honzík Křečků očka vyplakat občas jak je Mercedes k hovnu a tak. Bohužel X věcí dělají léta opravdu dobře. A to i po té nešťastné kooperaci s Renaultem, kde mám pocit že nakonec zase tak nešťastná není. Za všechno se připlácí to je fakt. Uvědom si ale za jaké věci:) Je to hodně individuální a záleží kdo a proč si to kupoval. Sem celkem zvědav až s tím uděláte ty dálnice a prostě normálně cestování co budeš říkat. Ano možná by céčko kombi zvládlo stejnou práci. Jen proč by mělo? Podle mně vám kufr v GLC stačit bude...:) Jako já toho taky nejsem cílovka... Jinak už bych to dávno měl. Prostě ale spotřebilteským pohledem. Středně bohatého spotřebitele co má rád "luxus" a značky... Tak jako Mercedes udělal rozumné auto. Takhle přesně o tom často smýšlí v testech Koubek, proto je asi jedinej kdo mě baví i když testuje moderní SUV. Umí vypíchnout ty výhody a neremcá jen furt ty stejný deset let starý hovna. O zbytečnosti a tak dále. To ti zájemce o tahle auta ani nezajímá. Protože typickej zájemce je často někdo jako tvoje žena, případně i moje. Je to sympatický, vypadá to luxusně, je to sladěný, jede to jakoby samo a jde na to plácnout hezká barvička. Takovej ochránce na kolech a to ženský chtějí... nakonec skoro všechny... a to ještě nemáte rodinu. S dětma se ty pocity násobí.

krab
27. února 2020, 16:48
0

Přesně tak. Já si nový SUVčka nepůjčuju nebo si o ně neříkám vůbec cíleně, ale pro pár cest, který se dají spojit s auty, s fotkami a nějakou pak publicitou nějaký akce rád tu možnosti si půjčit nějaký auto od zastoupení využiju. Nakonec kdo by ne... A s tímhle mercedesem je to jak to píšeš. Kritika by byla zbytečná anebo vlastně i ubohá. Co na tom autě můžu kritizovat? Moc toho není. Když otevřu zadní kufr, tak tam uvnitř nahoře ční dva holé šrouby. Housenky některých svárů se mi taky příliš nelíbí. Dívám na to jako "pamětník" některých šlágrových prémiových aut 80-90. let a tady je vidět, že se některý věci posouvají jinam. Zákazník už nechce, aby auto působilo jako že přežije automovou válku jako W124, ale chce si s autem popovídat, chce se uvnitř cítit jako v luxusu, mít hračky a vpředu je potřeba mít masku, která jasně říká - zaplatil sis sice o dost víc, ale já nejsem Tiguan, já jsem Mercedes a jsem někde úplně jinde. A myslím si, že tady v těch pocitech to mají strefené velmi dobře. A jestli mi vadí něco co by mi asi na céčku sedan přišlo lepší, tak to je kvalita odpružení. Není to kostitřas, to ani náhodou, ale ani to není úplně jednoznačně mercedes. Ale jako .... kdyby mi dali GLE nebo dokonce GLS tak nebudu moct říct ani popel :)

S tím jaký auto s dítětem , no to jsi nakousl téma. To víš, že když se to povede a přijde to, tak nenechám ženu s dítkem jezdit v třídvéřovým MiTu. To budeme muset přehodnotit. Ale zas nebudu bláznit a kupovat drahá SUV na která ani nemám... A sporťáky bych přeci kvůli SUV neprodal, to bych byl blázen. Takže to se vybere něco ze světa ojetin a tady je spousta možností. A bude záležet jak moc to bude řídit a zase si vybere ve výsledku sama podle toho jak se jí to bude řídit. Zkrátka nějakej Volkswagen Tiguan například, to je asi reálně čím by se to vyřešilo. Nebo starší GLK, nebo starší Range Rover Evoque například. To je takový auto, který není úplně skvělý sice, není ani kdovíjak prostorný, ale vypadá hezky, hodnotně uvnitř a asi by se jí i dobře řídil. Vlastně jeden jsme loni měli na test ojetiny a ten se jí myslím líbil celkem.

S čím s tebou a s blogem souhlasím je ta kategorie malých crossoverů. Až na výjimky jako jsou levné holobytové věci jako Kia Stonic (pro důchodce), tak tyhle auta nemají moc co nabídnout běžně lidem. A udělají líp, když si koupí hatchback. Ale u tý třídy středně velkých SUV vs. kombi střední třída, tady už ten výsledek není až tak jednoznačnej, že by se měl člověk nutit zrovna do kombi. Jo a to jsem se jí taky ptal, když jsme se na to téma bavili : a řekla "kombíky jsou hnusný". A to se obávám ti dneska řekne tak 70% žen.

beastar
27. února 2020, 17:10
0

Tak předně kombíky jsou hnusný a pro dělníky. Tak to máme taky shodu napříč okresem evidentně nejen my. Co do kvality, sváry, šrouby. To je dobou a souhlasím s tím co píšeš. Dneska to zákazník tak jakoby neprožívá. Nikdo vlastně ani nečeká, že by auto jako GLcokoliv měl déle jak 5 let. Místo toho se investuje do té image toho ochránce a stylu a samozřejmě zábavy na palubě. A přesně pokud by to bylo GLS, tak vzhledem k ceně je jasné, že by tyhle nešvary ve zpracování kam není vidět zmizeli. Ono obecně i to vnímání luxusu se dost změnilo. A právě tyhle střední lifestylová suv to kopírují výborně. Ono to GLC je finálně auto kterým jde vcelku spokojeně reprezentovat svou osobu a jakoby pohled na svět. Nicméně můžeš s tím i vcelku pohodlně s rodinou dojet na ty hory, nebo někam na dovolenou. I případně sám si vyjet třeba na ryby. Prostě naplňuje to ten původní smysl SUV. Auto pro město, život ale i volný čas.

A jako ono ve finále to těm holkám když s tím umí jezdit stejně sluší v těch středních SUV daleko víc. Než ve věcech jako Clio, Polo, nebo dokonce Citigo. To jsou auta pro pizzaře a car sharing dneska:) Opravdu pozoruju dlouhodobě u ženských vývoj (z 90s) z malých aut spíš někam jako do větších aut. Ono je to ale daný i vývojem společnosti. Dnešní ženská toho má na starost mnohem víc. Myslím normální ženský ne modelky, co mají takzvaně "nakouřeno". A tak se pomalu auta jako Fabia stávají nedostatečným strojem pro každodenní jízdy. A přesně potom takový ty GLK, Evoque, Tiguan. Ono se to samo řídí je to prostorný a bytelný. Navíc trochu trend, že v tom ta ženská nevypadá nepatřičně. Neříkám to obecně, ale platí to tak nějak v hodně případech. Jako chlap potom cílíš spíš někam X5, Q7, GLE a tak dále. A ano souhlasím, že nízká auta céčko třeba jsou trochu pohodlnější.. tam je to jasně platný argument. To je daň za to že některá schopnější suv ti sjedou, vyjedou větší nájezdový úhly, projedou bez úhony potůček atd:)

krab
27. února 2020, 17:37
0

V podstatě se bavíme o autě pro "ženskou", čili ne o autě, který by nás nějak řidičsky zajímalo anebo bavilo. V tomhle ohledu dovedu připustit, že budu paf z toho jak bude reálně brutálně rychlá i efektivní taková ta kategorie X4 M performance z testu, GLC 63 AMG anebo i Stelvio Quadrifoglio. I když mě to jistě ohromí , chtěl bych to? Jistě že ne. Pokud budu chtít auto pro zážitky ze sportovní jízdy, daleko líp mi ten zážitek splní skutečné sporťáky. Ale jsou tu nějaký trendy a když automobilka vidí, že prodá 2t mastodont s 500 k + a tvrdým podvozkem a někteří z toho budou odvaření, tak proč ne. Když to pak pomůže financovat malosériovou výrobu opravdových sportovních modelů, jedině dobře, že se to prodává a mají na tom slušnou marži. (to je vlastně i k tomu co tam píšeš dole)

Tak to víš, že by v konkrétně v tomhle autě vypadala hezky. hezká červená metalíza, černý zrcátka, černý okení lišty, decentní dřevěnej dekor přístrojovky v tmavším provedení, sportovně komfortní sedadla v černý kůži, je to pěkný. A vlastně tady je i vidět co tak trochu kritizuju na BMW X3, X4. Prostě mi přijde daleko míň elegantní a daleko víc přeplácaný než tenhle mercedes. Možná to zas někdo další bude vidět jinak, ale BMW udělalo takovej divnej design, zbytečně až agresivní, kdežto Mercedes je daleko příjemnější na pohled aspoň pro mě. A třeba Audi Q5 je zase až moc takový geometrický, takový moc chladný. A někdo by řekl, že nic z toho není pěkný, podívejte na Jaguar F-pace. A ten by se mi asi taky líbil ve výsledku nejvíc. Nebo mě... manželce . Mě se přeci tahle auta nelíbí ani trochu :-D Ani o nich nechci číst, protože radši čtu bazarový snílky jako dnešní kubajzův....

Co jsem chtěl vlastně napsat: s tím výběrem SUV. To bude problém hodně lidí. Jakej si vybrat motor, když to auto část týdne skáče jen krátký vzdálenosti a pak jednou jede v sobotu třeba někam dál. Diesel není úplně nejvhodnější, ale spolehlivej benzín kterýmu věřit by jeden taky pohledal. To je třeba nad čím jsem se zamýšlel při tenkrát recenzi těch ojetin, Tiguany, CRV, Evoque a já nevím co všechno už jsme zkoušeli. Třeba u toho Tiguanu člověk snad radši koupí 2.0 diesel, než jít do nějakého toho TSI. Když je to už starší auto. RR Evoque měl zase 2.0 Ecoboost. Taky to není úplně neprůstřelnej motor. Navíc to žralo skoro jako Porsche. A nejelo zas tak fantasticky ....

No když bych si měl SUV vybrat já podle sebe, stejně mám člověče nejradši Land Rover Discovery 4 3.0 TDV6. Je to prakticky jistej průser servisně, ale mám tyhle auta hrozně rád. Letos si možná zase zkusím najít nějakou záminku si nějaký Disco vypůjčit na nějakou cestu někam. V tom se prostě cejtím výborně. A je to totální protipól k Lotusu :-D

beastar
27. února 2020, 18:01
0

V podstatě jo. Musí se to tak uchopit. Jasně že ty sportovní verze jsou úlet. Asi stejně jako sportovní kombíky. Někdo si to prostě kupuje. A je to pro výrobce super reklama. Design je dobré že se od sebe konečně ta SUV liší. Poznáš BMW od Audi atd. Mercedes se konečně našel a i když nejsem úplně paf z některých kreací. Tak GLC se mi líbilo. A v podstatě to amg ti i příjemně funguje jako rychlé auto. Na velkém okruhu to auto nebude špatný. Což je Teda paradox. Upřímně pokud chci sporťák, tak zrovna Mercedes fakt malý výběr nemá.

To jsme u toho. Prostě si člověk musí umět vybrat auto, tak jak má momentalni potřebu. Pokud má možnost mít víc aut. Pokud ne často to pak řeší klidně i nějaká x4m. U těch ojetin s tím provozem příměstským je trochu problém. A vskutku Tiguan i Evoque na blbý motorizace i jako ojetiny dojíždi. Tady je zajímavé do budoucna kombinovat právě ty diesel nebo benzíny formou hybridů. Otázka jak to bude fungovat jako ojetiny. Každopádně ono opravdu ty střední SUV jsou rodinný přepravníky nebo auta pro partnerku. Nic víc v tom netřeba vidět.

Jako já bych šel do Audi RS Q8.... Což je samozřejmě úplná hovadina. 600 koní v takový blbosti na kolech. Servisně to bude v budoucnu taky hrozný.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. února 2020, 10:24
1

Díky za tenhle blog. Konečně někdo dospělej, kdo to vidí racionálně a skutečně pochopil, o čem tyhle auta jsou. Náš Tahoe už odstěhoval tolik, že by se za to nemusela stydět lecjaká čistě pracovní dodávka. V práci většinou jezdím rok starým Land Cruiserem. Když chvátám, tak si ho neberu. Na závodění to fakt není. Jinak jezdím s ním. Tak nějak chci i z tý práce odcházet v pohodě a odpočinutej, i když strávím celej den za volantem. A o tom to je.

reagovat
beastar
25. února 2020, 10:28
0

Tak tak jak sem tam zmiňoval ty US auta, tak sem si na tebe vzpomněl. Proto na začátku upozorňuju, že píšu o SUV a ne o věcech jako jsou ty malé crossovery, který jsou čistě módní záležitost. Taky sem 2 roky zpátky GLem odvozil tolik bordelu, tolikrát sme v tom nouzově někde chrápali, když sem vyklízel statek byl sníh... Zase se to odjezdilo tím suveckem. O tom to je.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
25. února 2020, 10:38
0

Jo přesně tak. Náš Tahák je už starej krám, ale zjistil jsem, že i tak funguje jako zajímavej sociologickej průzkum na lidi, co to nikdy naživo neviděli a v takovýchhle autech nejeli. Moc nechápou, že 15 let starý auto má tovární DVD na stropě, elektricky nastavitelný úplně všechno, včetně pedálů, třízónovou klimu, sklápění zrcátka k chodníku při zařazený zpátečce, automatický udržování světlý vejšky na zadní nápravě a podobný věci. A já naopak zjišťuju, jaký jsou jiný auta v týhle kategorii krámy. I tahle stará paštika se totiž vůbec nekroutí, nevrže. Je na tom znát, že to bylo postavený hodně solidně. Kdežto když jsem teď párkrát jel třeba ve Volvu XC60 nebo ve VW Turanu, což je sice MPV, ale budiž, tak jsem byl překvapenej, o kolik je ta kastle měkčí. Takovej Yeti má naopak strašně tvrdej podvozek. Asi kvůli pseudo pocitu sportovnosti, kterou nějak u těchhle aut moc nechápu a hlavně ani nevyhledávám. Ale ono je to samozřejmě o tom, kolik ty auta stály jako nový. Ten firemní Lanďák je taky úplně jiná liga, byť to je spíš ještě offroad, než klasický SUV. Zkrátka i v kategorii SUV jsou obrovský rozdíly. Nejde to zobecňovat.

beastar
25. února 2020, 10:59
0

Přesně. Proto jsem tam psal, že kategorie prodělala nějaký vývoj. Sice jako ostatní auta logicky. Jenže tady jsou prostě taky velký rozdíly. Yeti je takový zvláštní auto. Mě to přišlo už moc blízko k osobáku klasickýmu. Je to relativně nízko a je to škodovácky tvrdý. Takže na normální silnici ok, ale některý věci by to už zvládlo opravdu neochotně. LC obecně je opravdu ďábelský auto, co do využitelnosti všude. Navíc je to i pohodlný a prostoru na rozdávání. To nakonec ty luxusní US SUV mají taky ten obrovskej prostor a výbavu. XC60 neznám a Touran to je taková krabice od bot ideální jako taxík. Zajímavej je ten Cross Touran což je přizvedlá verze a s tou jejich pseudo4x4 to potom může trochu fungovat i jako suv.

K tomu soc. průzkumu. Já mám zase zkušenost, že hodně lidí co mají vůči suv předsudky. Tak prostě žádný neměli a v žádným se pořádně nesvezli nikam. Potom je to necháš řídit oni chvíli držkujou jak je to vysoký a tak. Pak si zvyknou a pochopí, že na dnešní silnici ty dynamický parametry SUV úplně stačí.... takže nějaký povídačky že je to vysoký a jízdní vlastnosti jsou špatný. To jsou hovadiny.

Rush
25. února 2020, 16:19
0

Tak Yeti je chováním spíš taková oktávečka bez zadního převisu než SUV... Na druhou stranu musím říct, že na 80% mých jízd by mě ta SUV, se kterými mám nějakou zkušenost, spíše sr*la. Ostatně nejlepší offroad na tahání dřeva a brambor byl vždy služební passat. :-) Starší Touareg mě moc nenadchnul, Kodiaq 2,0TDi je hodně uskákanej, Forester v dieselu ve mně budil dojmy spíše zemědělského stroje, to byl rachot... :-) Uznávám, že Q7 3,0TDi na tahání plaťáku byla fajn a s dvoutunovým autem na platu letěla po dálnici příjemně a stabilně, ale to ve větší míře nevyužiju. Land Cruiser je mimo cesty paráda a na nějakou tu offroad expedici proč ne... :-) A po nějakém tom zážitku s pravověrnými offroady (Defender, Aro, ...) musím říct, že v Toyotě je to oproti nim jako v pokojíčku i při šplhání po skalách a horách východních zemí. Fakt komfort. Většina těch SUV co vídám u LIDLu se ale mimo město a dálnici asi moc často nepodívá a sloužej opravdu spíš jako velká kabelka. :-)

beastar
25. února 2020, 21:15
0

Jasně že ale to neznamená, že všichni majitelé to mají jako kabelku. To je podobné jako že všichni v BMW jsou piráti silnic. A světský kupujou Mercedes. Jasně že to platí? Ale vždycky? To sotva. Já sem svoje SUV využíval naplno a nedám na to dopustit. Odvozilo to tolik že s tím Passatem by si jel na 5x... A projelo to vazne to co osobák typu Passat už nemá šanci dát ani náhodou. Mimochodem tady Franz Kafka čtenář má na firmě asi 10 SUV od Dusteru po LC a kdyby si viděl kam a co všude projedou s takovou Sportagí tak by si asi cumel na drát z kabelky;)

Rush
26. února 2020, 12:15
0

Jasný, nikde nepíšu, že to platí obecně, tohle zobecňování nemám rád. Jen se prostě uživatelé SUV dělí na ty, co ho využijí a ty, co ho prostě chtějí. A aktuální móda tomu chce tak, že je to aspoň pade na pade. :-) Jinak určitě, to, co odtahá služební sedánek s vlečkou, se dá udělat mnohem efektivněji. Ale kvůli tomu, že to potřebuju desetkrát ročně, v tom přece nebudu jezdit furt. :-) V tom užívání naplno vidím ten problém, jak dlouho to daný SUV vydrží oproti čistokrevnýmu offu na rámu, kterej by to zase dával s prstem v nose. Když vidím co čez a lesy občas odprodávaj, tak takový Dustery sice projedou nesmysl, ale taky mají po pár letech dost odžito. Když se o to auto moc nebojíš, tak SUV projede nesmysl. Ono takhle na treku po horách v Rumunsku si říkáš, že sem lidská noha ještě nevkročila, a obvykle se za bukem objeví místňák v Loganu. Jak se tam dostal, nepochopíš... :D

beastar
26. února 2020, 12:26
1

Jo to samozřejmě tak je. Spousta lidí to má prostě jenom, že to má soused. Nebo prostě že to je v módě a dobře se do toho leze. O tom že pokud se s tím často jezdí offroad, tak to umře taky nepochybuju. A pravda ten Duster potom opravdu přežije tak, tak záruku v rozumném stavu:) Rumunsko je vůbec divný. Dobrý je když se někam vyšplháš a říkáš si ty vole to je mazec... A tam nahoře stojí ty audiny, bavoráky a snížený golfy...a říkáš si ty vole???? Jako jak tohle sem dojelo. Takže ty jejich Logany atd to mě nepřekvapí.

A k těm offroadům na rámu. Ono je to zase tak, že ta auta jsou často potom i pro cestování. A kdo jel kdy v offroadu dál po dálnici pochopí, že to není úplně ono. Mimochodem první Mercedes ML je na rámu a je to suv... To je skoro offroad jen mnohem pohodlnější, ale dneska už je to veterán...

ma
martinw
25. února 2020, 15:34
0

Připadá mi že SUV už fenoménem nejsou, v hospodách se začalo nadávat na elektromobilitu na PHEV Superb a to samozřejmě sklouzne hned k ekologii provozu apod... Téměr každý EV bude mít o 10cm výš podlahu - takže je jsou teda EV vozidla vlastně crossovery :D ? To členění do kategorií fakt nemá smysl.

reagovat
martin_100
26. února 2020, 18:32
-1

Napsal si to krásně a věcně takřka bez emocí. Oukej ale zapomínáš na jednu důležitou věc.... Ne každej chce v autě vypadat jako čurák.

reagovat
beastar
26. února 2020, 18:59
0

To je taky věc názoru. Já teď SUV už zase nemám. Ale po pravdě jako větší ehm čurák si přijdu třeba v tyrkysovým supersportů, nebo černým Audi fplný, než sem si přišel v úplně obyčejný bílý osmiválcovy GL500. Což je úplně obyčejný auto a nikoho to nikdy nepobuřovalo a i přítelkyně s tím jezdila moc ráda...

martin_100
26. února 2020, 19:07
0

Jediný suv kde jsem si nepřipadal jako přirození byla 1. generace diskošky což je ale na podvozku defíka , ještě přizvedlý a svou otlučeností a MT gumama to bylo dokonalý srnomrdský auto :-)

Lukáš Naske
27. února 2020, 12:06
0

Myslím, že tohle téma si uchopil tak trošku …. špatně.

Podle mě ten odpor nikdo nemá proti Range Roveru, Mercedesu GL(S), Land Cruiser, Escalade, Tahoe a podobně. Tyhle auta mají vzduchový podvorzky, pokročilé 4x4 (takže ne Haldex), luxusní interiéry a podobně. Ten největší odpor je ale proti městským „SUV“ – takže něco jako Kamiq, T-Cross, 2008, Puma, Captur, 500X, Mokka, Q2, X1, GLA, HR-V, CX-3 atd atd. Většina z nich (vlastně všchni mimo prémie) ani nemá možnost mít 4x4 a světlou výškou často nepřevyšují průměrný hatchback. V blogu jsi napsal, že z tvé obhajoby vynecháváš právě tyhle crossovery – těm ale normální lidi (neautaři) taky říkají SUV. Obhájit si Escalade ne Range Rover je lehký, těžší je obhájit si před kámošema v hospodě koupi X3 místo klasické trojky.

Jinak proti SUV ani crossoverům nic nemám. Já osobně si ho „asi“ nikdy nekoupím, prostě mám rád nízká auta, ale jako auto pro manželku je to super volba a má to ty výhody, co jsi vypisoval – především vyšší posed a o něco lepší rozhled, věrší pocit bezpečí, pocit že při koupi třeba 2008 dostáváte víc auta než u 208 (taky ale za víc peněz) a díky vyšší stavbě taky více prostoru v interiéru při zachování stejného půdorysu (důležité ve městě). Sám jsem manželce koupil Mercedes A W169, vlastně trochu předchůdce crossoveru – vyšší stavba a musím říct, že poskakování v kolonách s tím asi nakonec je pohodlnější než s mým SLK. Jako další auta bych pro ni klidně vzal toho Kamiqa místo Scaly kvůli výše zmíněným výhodám, které prostě manželka ocení více, než že se nízký hatchback v zatáčce utrhne o 5 km/h později. Ona je totiž ten normální člověk (kterých bude v populaci přes 90%), která má auto čistě na dopravu z A do B a všechny zatáčky jezdí bezpečně hluboko pod limitem auta. O oblíbenosti u starších lidí s problémy se zády (jako třeba naši rodiče) se snad hádat ani nebudeme.

Takže já s tebou souhlasím, že tyto auta rozhodně opodstatnění mají a je na každém, jaké auto si vybere. Myslím si ale, že jsi tu obhajoval třídu aut (velká SUV), která to tolik nepotřebuje.

reagovat
beastar
27. února 2020, 16:16
0

Ále tak oba víme jak se tady nadává na suv obecně a je úplně jedno jaký auto to zrovna je. Teď naposledy podobný dohady nebyli u X4 jen protože, se tam rozvinula rozumná debata. Takže to podobné výkřiky do tmy smázlo v zárodku. Takže ty malé crossovery. Osobně je moc nemusím, ale nemám pocit že by něco, co mě zajímá vytláčeli z trhu. Malý hatchbacky? A co, tak svět možná jednou bude chudší o Polo, Punto? Hrozná škoda to budou petrolheadi ronit dlouho slzy jak hrachy. Věci typu že je to zbytečný? A kupé nejsou zbytečný?:)) Když dneska umí automobilka vyrobit dvě tuny těžkej tank s dynamikou supersportu z osmdesátek? Tak podobné fashion konstrukce alá kupé jsou v podstatě taky k ničemu. Navíc konstrukce aut včetně karoserií se vyvíjí po celou dobu, co máme věci jako AUTO. Kdo si dneska vzpomene na laundaulet, notchback, kabria už zažila velký ústup po druhé válce... A tak dále. Teď se dělají různá suv(ano už si to výrobci označují i jinak dle typu a tvarů)

Co se shodujeme tak i za mě má pořádné suv 4x4, pohodlí a slušnou výbavu. Jenže tyhle malé mrdky prostě přinesl ten trend a když je něco v módě nahoře (ceny) tak to chtějí i ti méně majetní a tak automobilky pečou tyhle lehce zvýšené hatchbacky? Koho to sere? Mě ne. Nekoupil bych si to, jako o suv o tom nemluvím protože to v podstatě není. Co ale víc řešit... že si to někdo koupí místo kombíku? Nebo že Kamiq možná nahradí Fabii kombi? Ty vole a co jako:D Vážně bude nějakej petrolhead plakat po Fabii kombi (typická přepravnice pro důchodce potažmo starší lidi obecně). A pak co mě taky fascinuje jako moc >

SUV je k ničemu. Píšou lidi který ho nemaj a údajně nikdy by si takový auto nekoupily. Takže sračka. Něco jako jeee oni mají tři ložnice a dva bazény ty vole to bych v životě nechtěl (jasně:D) Protože na co? To napsal trefně Kuře. Je to k hovnu a nikdo to nechce. Proto se toho prodá tuna každá automobilka včetně těch TOOOOP značek to má. A jsou toho relativně plný parkoviště všude. Základ je totiž pochopit, že nejde o auta který mají být jako pro nějaký nadšence do aut. To jsou auta který kopírují trendy DNEŠKA pro lidi co žijí dneškem. A pak ti tady Krab (mimochodem skoro jedinej pravej petrolhead tady ...skoro) napíše, že vlastně to GLC úplně zlý jako AUTO není. No ty joooo vážně... Fakt bych chtěl moc vidět ty ksichty těch pozérků až by jim tady zajela nějaká krabice typu GLC AMG čas na té drázičce jménem Mýto ten čas, co se nějak s tou NA Miatou co váží těch 444 kg bez posádky nedaří zajet:) Což je prostě dneska realita...

Taky sem mluvil trochu jinak potom mě svezl jeden pán v X6M na okruhu a pochopil sem že doba je fakt dneska úplně jinde. A jak říkám nejsem toho FANOUŠEK jen prostě si myslím, že mám dost empatie a zkušeností abych byl schopen chápat věci v souvislostech. Krab jede do švajcu s kámošema v GLC.. Zajímavý že nejedou třeba nějakým vymazleným kupé:D Jinak já mám rád sedany.... ještě hot hatch zkousnu i když bych i u toho Megánu RS Trophy byl raději kdyby se dělal s prdelí jako obyč verze. Kombíkem teď jezdím více méně náhodou ale stěhovat nic nebudu. Jen nemám pocit, že by mi SUV zrovna tyhle kategorie nějak brali. A když potkám denně těch 1515241 okyn kombi a jen o něco míň Superbů... Ani z Kodiaqa nemám pocit, že by otáčel kormidlem dějin,,,

Mikin
01. března 2020, 17:08
0

Dovolím si také reagovat, myslím, že mám k diskuzi cos říci. Patřím totiž k té podivné skupině, která SUV vlastní, či vlastnila. A tedy zde je několika létá zkušenost s nimi. První
SUV co přibylo na dvůr byl Land Rover Discovery 3 2,7 TDV6 ve výbavě S. Na autičkaři je recenze. Jen ta moje byla v manuálu 6 kvaltů. Vzhledem k hmotnosti, krabicoidnímu tvaru a motorizaci je to na poklidou jízdu od někud někam. Na řezání apexů to opravdu nebylo. A ani jsem to od něj neočekával. Spotřeba cca9 litrů nafty. Jo byl to můj první nafťák. To bylo pro jeho setrvání v rodině podstatné. Manželce
se začátku zdál velký. Ale zvykla si. Zůstal s námi přes dvě zimy. A pak byl vyměněn za Range Rover Supercharged. Na otázku proč jen dvě zimy je jednoduchá odpověď. Nafta. Neb léto podzim pohoda, zima -15 na D2 po pár kilometrech se milá Dikoška rozblikala jak vánoční stromeček a chcípla. Zamrzla nafta. Následující děj je vcelku jasný. Bohužel za dva dny nastala stejná situace. Až poté jsem zjistil, že přes zimu se FO nafty lejí aditiva. Což jsem poctivě činil. Jenže důvěra byla narušena a tak po druhé zimě došlo na výše uvedenou výměnu. Pomohlo tomu i to, že jsme začali cestovat po Evropě na docela dlouhé vzdálenosti. RRS jako SUV splnil vše co jsem požadoval. Odtáhl přívěs, projel tam, kde i ostatní zůstali viset a při dálničních přesunech nebyl brzdou provozu. Zvláště v Němcích. Jízdní vlastnosti na míle lepší než Diskoška. Když jste nezapomněli co máte pod zadkem, tak i ty okresky se daly projet docela živě. Ikdyž nakonec proč? Na to jsou jiný auta. Provoz? Je to skoro tří tunová krabice a tak 18 litrů průměr. Zůstal dlouhých 8 let. Asi jsem měl štěstí ale veškeré poruchy, jen jedna. Diskoška kromě zamrznutí nic. RRS po 160000 km přidřené ložisko v rozvodovce. Jinak fungovalo vše. Po těch osmi letech ho nadradil Ram 1500 a toho mám doteď. Ikdyž v rámci úspor je upravený na LPG. Co ještě říci, mám takový auta rád. Rád je řídím a baví mě to i mých už 60-ti letech. Necítím se jako “čurák” jak tu kdosi napsal a k ostatním na silnici jsem ohleduplnej. Omlouvám se ta styl, ale nejsem člověk pera a píšu jak umím,

reagovat
beastar
01. března 2020, 17:30
0

To je právě o těch zkušenostech s tím. Já měl několik Mercedesů SUV. Taky jsme to vždycky používali na tahání koní jednou za čas na podvál na sporťák. Projelo to dost a přesně na dálnici to rozhodně nebyla brzda. Spíš rozrážeč levého pruhu. A když do toho naložíš sedla a věci na koně a slouží ti třeba víkend jako šatna, zázemí jezdce atd. Tak si prostě rád že pro všechno lezeš do SUV a ne třeba do nějakýho supr coupé. Jo a jednou sem ještě ML táhnul na kurtě i balík sena ten obrovskej podloženej igelitem po lesní cestě a taky dobrý:)) Mimochodem i se v tom slušně vyspíš když je třeba. LPG v Ramu naprosto chápu a dal bych si ho tam taky kdybych to normálně používal a neměl to jako nějakej showcar.

A nakonec je s tím taky taková docela svérázná zábava. Třeba když sněží nebo se s tím někde proháníš po pláních.

Mikin
01. března 2020, 18:34
0

Jo Ram je hravej zvlášť na sněhu nebo na dlažbních kostkách po dešti. To ML s tím balíkem slámy, mě dostalo. A je to jak říkáš, sedla, ostatní krámy. A ten balík teď náložím na Rama. RRS byl levopruhý rozražeč. Ram je jiná kategorie, taková pohodovka. Ikdyž tak trochu klame tělem.

beastar
01. března 2020, 18:58
0

A to jsme u toho kdy je čas přejít z takových těch SUV obyč k pickupu. To sem si tehdy říkal ty vole jako to by chtělo právě RAMa. O tom se bavíme doma ale asi 5 let a jako mě je vlastně většinu času takový auto na nic... V Praze tuplem. Takže vždycky to nakonec skončilo něčím obyčejným typu GL. Ten balík no to je historka... když se věci serou, tak je nutný udělat krizový rozhodnutí ... ale dotáhl sem to asi kilák cca. Taky sem s ML objížděl výběhy jak offroadem ve sněhu a tak... no historek kupa. A to kdyby tady místní některý kritici viděli kde ta věc projede když je ti jedno jestli to někde drbneš... no radost.

Mikin
01. března 2020, 19:57
0

To je přesně ono kdy, paradoxně jsem RRS vyměnil za RAMa když se dcera vdala a vylítla z hnízda. Ale už před skoro 20 ti léty jsem prchnul z města na venkov s tak parkování neřeším. A když se věci serou znám také. Taky se občas protáhnu místama kde jen trnu aby to dopadlo. Ikdyž mě pokaždé ty auta překvapí co dokážou. S RRS jsem v zimě obojel převrácený kamion jenž oblokoval výpadovku přes příkop a pole.