načítám data...

Volkswagen Taigo 1.5 TSI R-line: Na první pohled

Volkswagen představil své malé SUV Taigo. Je prostorné, dobře vybavené, atraktivní a není drahé. Našli jsme na trhu Svatý grál?

zobrazit celou galeriiFoto:   Honza Hamster Křeček

Zatímco celý svět petrolheadů bojovně cení zuby na všechno elektrické, na trhu nových aut došlo v průběhu posledního desetiletí k revoluci. Nezůstal kámen na kameni. Teď ale nemluvím o alternativních pohonech a emisních povolenkách, mluvím o SUV. Za chvíli už tahle zkratka pozbyde smyslu, protože SUV už bude úplně všechno. 

Obyčejné osobní auto se stává ohroženým druhem, některé značky – a to i zavedené – jej v nabídce už nemají vůbec. Prý už nízká auta nikdo nechce, teď je doba SUV. No dobrá, asi mi nezbývá, než se s tím smířit. Jaké auto na zvýšeném podvozku ale zvolit? SUV bývají velká, těžká, zavalitá a drahá. A to já nechci. Co já bych chtěl, je taková obdoba středně velkého hatchbacku. Ať to klidně je SUV, ale ať to není zbytečně velké, ať se to alespoň tváří trochu dynamicky a elegantně, žádné oplastování a fejkový šusplech, já se na lov lvů a antilop stejně nechystám.

Foto: Autíčkář.cz

No a právě tohle by mohlo být Taigo, novinka v nabídce Volkswagenu. Základem konstrukce Taiga je Polo, tedy rozměry zůstávají rozumné, Taigo karosářsky zapadá někam mezi klasická SUV a SUV-kupé – a ač to možná zní neuvěřitelně, tady je to dobrá zpráva. Na rozdíl od jiných morbidně zavalitých SUV-kupé má Taigo až atletickou postavu a je vlastně docela hezké. V našem případě tomu samozřejmě pomáhá zvolená konfigurace výbavy R-Line a povedeného rudého laku.

A ještě jednu věc dává vnější vzhled Taigu do vínku – punc mnohem dražšího vozu. LED světlomety včetně světelného pásu vpředu i vzadu, velká kola a další doplňky – to vše dělá z Taiga minimálně opticky dražší auto, než jaké ve skutečnosti je. Vždyť rozdíl mezi Taigem a odpovídajícím Polem je jen asi padesát tisíc korun.

Foto: Autíčkář.cz

Uvnitř už je to o něco složitější. Kabina je prakticky identická právě s modelem Polo. To znamená celkem hezky zpracovanou palubní desku včetně Digital Cockpitu, ale také dveřní výplně, které dají vzpomenout na doby první Fabie. Nechci působit jako zpovykaný frajírek, co mu není nic dost dobré, a především nechci kazit recenzi negativní karmou, tak se dohodněme, že tyhle detaily budeme nazývat roztomilou vzpomínkou na devadesáté roky. Bude jich totiž víc.

Foto: Autíčkář.cz

Zastavit se musím u sedadel. Při první obhlídce auta mě překvapilo, kolik je v kabině kolem sedadel místa. Ve skutečnosti to není ani tak tím, že by ve Volkswagenu objevili způsob, jak poitalsku kouzlit s vnitřním prostorem, oni ta sedadla udělali prostě menší. Jejich rozsah nastavení také není nijak dechberoucí. Výška sedáku má stále vliv na jeho sklon, v nejnižší poloze vás tak sedadlo tak trochu pohltí do sebe. Na druhou stranu tu ale máme slušné boční vedení a materiály také působí hodnotně. 

Foto: Autíčkář.cz

Vzadu je místo spíše pro dvě osoby. Místa nad hlavou i před koleny je relativně dost, šířka vozu však se třemi dospěláky vzadu spíš nepočítá. Z výbavy tu toho mnoho nečekejte, jsou tu USB-c zásuvky a to je tak všechno.

Foto: Autíčkář.cz

V zadní řadě chybí loketní opěrka. To samo o sobě by až tolik nevadilo, tohle není žádný taxík ani limuzína, problém se může vynořit z nečekaného místa – bezpečnost. Taigo přebírá z Pola i všechny bezpečnostní systémy, takže tu najdete i airbag směrovaný mezi přední sedadla, najdete tu ale i dnes běžný systém upozorňující na nezapnuté bezpečnostní pásy.  A to potom stačí, aby se jeden z pasažérů na zadním sedadle opřel o volnou střední část lavice a Taigo chytne hysterák. Autíčkář tedy doporučuje hack – zapněte prostřední pás i když na tomto místě nikdo nesedí, ušetříte si tím infarktové stavy.

Foto: Autíčkář.cz

Co jednoznačně překvapilo, byl zavazadlový prostor. Ještě jednou opakuji – jsme tu na platformě MQB A0, tedy platformě VW Polo. Do zavazadlového prostoru Taiga ale nemá problém naskládat čtyřčlenná rodina všechno, co potřebuje. Co se ale týče nějakých chytrých háčků, přihrádek a jiných věcí, tady není nic. Ale co už, hlavně, že to místo tam je.

A teď už se pojďme projet. Testované Taigo dorazilo ve vrcholné variantě, tedy s čtyřválcem 1.5 TSI a automatickou sedmistupňovou převodovkou typu DSG. A tady mám obligátní dvě zprávy – dobrou a špatnou. Dobrou zprávou je, že ve většině případů je Taigo v této konfiguraci dobrým společníkem. Síly je tu i na naložené auto víc než dost a spotřebu není problém držet okolo 6,5 litru. Na tom má zásluhu nejen systém odpojování dvojice válců, ale i schopnost převodovky nechat auto klidně i dlouhé kilometry plachtit. 

Foto: Autíčkář.cz

A potom tu máme tu špatnou zprávu. Jakmile se vůz přiblíží okraji své komfortní zóny, začne být lehce nevrlý. Je to taková roztomilá vzpomínka na devadesátá léta a teprve vznikající robotizované převodovky. Při kick-downu převodovka pošle motor do naprosto absurdních otáček, kde už se z motorového prostoru ven dere namísto síly jen řev. Řidiči předjížděných vozů, kolem kterých se proženete zdaleka ne tak rychle, jak by odpovídalo zvukové kulise, se potom tváří někdy až trochu udiveně…

Foto: Autíčkář.cz

Druhý roztomile vzpomínkový moment nastává naopak při extrémně pomalé jízdě, typicky při posouvání se v koloně. I tady se totiž převodovka snaží plachtit a dokud nijak nezasahujete, nechává auto klouzat pomaličku samospádem. Když potom ale provoz zrychlí a vy přidáte plyn, stroj zařadí první převodový stupeň, sepne spojku a v tu chvíli namísto akcelerace začíná brzdit motorem. Každá akcelerace z malé rychlosti je tak doprovázena podivným zhoupnutím.

Foto: Autíčkář.cz

Podvozek sám o sobě je naprosto odpovídající stavu a povaze automobilu. Taigo není žádný nadšený sporťák, ale ve štychu vás nenechá. Ale i tady najdeme jednu roztomilou vzpomínku na devadesátky – podvozek je totiž slyšet. A teď nemyslím nějaké vrzání či poškození, testované auto bylo v perfektní kondici, jen tu chybí odhlučnění. Slyšíte odvalující se kola, slyšíte změny povrchu a na dálnici, když se zaposloucháte, uslyšíte i brzdy a dokonce lehké hvízdání vznikající někde u zrcátka. 

Co ale rozhodně devadesátkové není, je výbava. Jistě, teď se díváte na vrcholné provedení, ale věci na palubě ještě nedávno byly luxus i v mnohem větších vozech. Jsou tu LED matrix světla, kompletní sada asistentů včetně aktivního držení v pruhu, automatické parkování, konfigurovatelný digitální přístrojový štít, bezdrátové zrcadlení telefonu a spousta dalších věcí. 

 

Verdikt

Volkswagen Taigo je komplikovanější osobnost, než se na první pohled může zdát. Když jsem psal, že je to novinka, neříkal jsem tak úplně pravdu. Ano, v Evropě je Taigo skutečně nové, ale v Brazílii se jako VW Nivus prodává už od roku 2020. A tam, na tamním trhu, bychom také měli hledat jeho kořeny. Jeho základem je auto orientované na cenu a tento základ čas od času vystoupí na povrch. To je ona absence nějaké lepší zvukové izolace či ne právě krásné materiály v místech, jako jsou výplně dveří. 

Zároveň je ale fakt, že tento recept funguje. Za své peníze dostanete pořádný kus auta, které se minimálně na první pohled tváří jako o třídu dražší vůz. Pro náročného evropského zákazníka je tu nadto celá plejáda moderních hraček. Našli jsme tedy onen Zlatý grál? Myslím si, že ne. A ani nevím, zda vůbec existuje. Taigo není úplně levné ani přehnaně drahé, není špatné, ale zdaleka není ani dokonalé. Přesto si své místo na trhu jistě zaslouží.

Foto: Autíčkář.cz

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1498 ccm 
Výkon: 110 kW (150 k) v 5000 ot./min
Točivý moment: 250 Nm v 1500 ot./min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 212 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 8,3 s 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,1 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 6,5 l/100 km kombinovaná
Základní cena (Taigo Life 1.0 TSI): 515 900 Kč
Cena (Taigo 1.5 TSI R-Line): 692 900 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
14. června 2022, 18:41
-3

Za jak dlouho se to nabije?

reagovat
Opelfahrt
14. června 2022, 20:29
5

Za 3 minuty a supercharger je u každé benzinky.

beastar
14. června 2022, 22:11
5

Za ty peníze to je docela rozumný auto. Na rozdíl od jejich nepoužitelných elektromobilů. Spotřeba ujde a působí to moderně. I když mě tohle nový dementní rozložení interiéru vůbec nesedne. Respektive to vpravo od volantu. Jestli někdo spadl z výsluní na hubu je to VW a s ním slavná Škoda. Tenhle koncern drží kvůli Audi, Porsche a to volks zachraňuje poslední roky možná tak Seat. Dobrá je tam ta zmínka o tom roce 2020 a Brazílii. Celé to ilustruje jak na tom značka teď je.

reagovat
riderhenry
14. června 2022, 22:19
2

Jak říkáš, po letech jsem byl cenovkou překvapený v pozitivním slova smyslu, namísto negativním, jak je běžně dnes zvykem... Kromě "dotykovosti" všeho možného mi jinak VW docela ergonomicky sedí, až jsem byl překvapený. Položíš ruce na opěrky a dá se ovládat víceméně všechno, co by jsi chtěl bez nějakého natahování. Jako trochu starší BMW. Kdo nefandí stop-startu a má třeba Volvo, tak bude vědět, o čem se bavím. Design je věc druhá. Za mě bych zase silně kritizoval madla dveří. Nevím, jestli ve VW zavírají dveře pomocí jiného předmětu v autě, ale dát tak strašně nekvalitní materiál na místo, kterého se prostě dotýká každý pokaždé, kdy s autem přijde do styku, to je prostě debilní trochu moc i na levnější vozy. U nějakého miliónového Touranu ve "vysokélinii" už je to na facku...

Be
Beran
15. června 2022, 10:05
-2

Ad beastar:
Proc myslis, ze skoda nekam pada? Ze se ctyrkova ovce nepovedla beru jako fakt. Ale zbytek modeloveho portfolia mi prijde v porovnani s konkurenci cenove, technikou a kvalitou adekvatni postaveni znacky.
Hodnotim aktualni stav. Pred dvema lety bylo hodne veci jinak a nelze to srovnavat.

beastar
15. června 2022, 14:53
4

Omg. Toho je tolik. Myslel sem že sem občas ještě chodí lidi co se o auta zajímají. Ano, celý koncern neví kde mu hlava stojí jen Škody se to nedotýká. Tak určitě. Dohledat hospodářské výsledky si asi umíš. Prodeje O4 jsou tristní na všech hlavních trzích. Uvedení Fabie bylo velmi vlažné a vlastně se tomu nevěnovalo moc pozornosti. EV jsou krásné ale pouze průměrné a podprůměrné tak jako celkově má VW. Nedotažený soft, horší a horší materiály. Jediný model který jakž takž drží prapor je Superb. Všechna SUV včetně opěvovaného Kodiaqu nejsou nic moc. A ano Kodiaq po fl je povedený auto. Bohužel i on trpí na novou cenovou politiku a techniku šitou horkou jehlou. Dlouhodobá kvalita je na úrovni možná dnešního Citroenu což není dobrá vizitka. Ekolaky nic nevydrží ta auta jsou hned poškrábaná. Cena servisů směle dohání prémii, zrušení některých projektů. Mám pokračovat? Nejde o to že by škodovky byli vyloženě špatný. Jen o to že VW absolutně špatně vzalo za poslední dekádu a na těch autech to je vidět.

ransom
15. června 2022, 20:11
0

Šéf teď měl jako náhradní auto předváděcí Oktávku ze saloonu. Od prvního dne nadával, co to je za strašlivej krám. A s každým dalším dnem nadával hůř a hůř - na automat, na motor, na Stop-Start. Interiér jako naše stará jedničková Fabka se švihadlama. Když jsme koukli do ceníku, tak tahle konkrétní specifikace je za 830k...
Když jsem to tlumočil našemu rodinnému Škodovákovi z Boleslavi, tak všechny výtky jenom smutně odkejval: Ano, je to bohužel opravdu tak.
Teď si říkám: Neopakuju se?

Cu
Curdin
15. června 2022, 20:53
0

Já bych si ji tedy asi taky znova nekoupil, ale jinak píšou např. Toto:

https://elektrickevozy.cz/clanky/skoda-octavia-vladne-prodejum-v-evrope-tesla-se-prekvapive-umistila-za-ni

Be
Beran
15. června 2022, 21:30
-1

Dekuji za nazor.
Ze se O4 nepovedla jsem rovnou napsal.
Hodpodarske vysledky ramcove znam.
Pokud posledni dekadu, (tzn. rapid, ovce 3, fabia 3, superb 3, karoq, kodiaq, scala, kamiq, fabia 4) budeme povazovat za upadek, tak se shodneme, ze se v tomhle neshodneme. Ja tyhle auta vnimam jako minimalne prumerna ve sve tride.
A postupne snizovani pocitove kvality na "drobnostech" tu s nami je od prelomu milenia u vsech mainstreamovych znacek. A je to dan za nezvysovani ceny novych aut rychlosti inflace. Teda krom poslednich 2 let, kdy se svet zblaznil.

Honza Hamster Křeček
15. června 2022, 21:32
0

Musím do značné míry potvrdit, co píše Ransom. Taigo v katalogu vypadá ideálně - hezký automobil, spousta výbavy, kvalita by VW, cena za slušný kus auta přijatelná. Bohužel tomu chybí to něco, proč si zákazníci VW tak oblíbili a byli ochotni za něj i připlatit. Někdo tu zmínil ergonomii a že např. start&stop systém lze snadno vypnout jedním stiskem tlačítka. A to je pravda. Ale je k tomu třeba dodat to b), totiž že v jiných nových autech už ten systém nevypínám, protože není nijak obtěžující. V Taigu obtěžující je. A není to jen start&stop, podobných drobností je tam spousta - namátkou třeba bezdrátová nabíječka, která se z vašeho telefonu snaží udělat topinku, hlídání v pruhu, které občas vůz vyšle nepochopitelným směrem, automatická světla, která na tunel zareagují po 300 metrech.... Jsou to drobnosti, do testu jsem je ani nevypisoval, v téhle kategorii auta je lze ještě tolerovat. Ale u VW jsme byli zvyklí, že se tohle nestává. A pokud už argumentuju cenou - ano, to lze akceptovat třeba v případě odhlučnění, tam to beru - co bych v SUV za půl milionu (což je dneska fakt pakatel) mohl chtít.. Jenže výše zmíněné věci jsou společné s ostatními (mnohdy násobně dražšími) modely. A to je něco, na co by se ve VW měli zaměřit, jinak jejich hvězda začne pohasínat..

riderhenry
15. června 2022, 22:00
0

Honza: No je pravda, že já vycházím z Tourana, což je asi víceméně výběhový model (stále víceméně stejné auto od r. 2015, jen s drobnými úpravami). V tom autě je pár věcí, které bych u VW nečekal (to madlo dveří, šíleně hlučné dojezdy oken (hlavně u rodinného auta, kde často spí děti, docela šílenost...), dveře strašně lacině mlátí). Ale jinak hrozně fajn auto, které neotravuje podobným stylem, jako třeba soudobé a asi i dnešní Mazdy. Akorát teda ten motor (2.0 TDI 110 kW) je brutálně emisně přiškrcený, ale to se dá zase "opravit"... Některé věci zase překvapí příjemně, jako třeba naprosto super audio. Ale pořád je to v podstatě miliónové auto. Ale doba je jiná. Otázka je, jestli koncern opravdu upadá, nebo jsou u testovaného auta vady způsobené jeho zamýšleným cílovým trhem. Vyjma O4 nemám s žádnými auty až takový problém.

Start-stop já vypínám tak nějak z přesvědčení (raději šetřím techniku, než mililitry paliva), takže jeho kvality hodnotím jen z pohledu snadnosti jeho vypnutí. A popravdě jsem ještě nezažil auto, kde by mě jeho fungování neiritovalo. Ale možná je to tím, že jsme to u těch lepších kusů nezapomněl vypnout a tak nevyzkoušel.

Honza Hamster Křeček
15. června 2022, 22:27
0

Mám teď zkušenosti s novým Tiguanem Allspace s cenovkou přes milion a čtvrt, tedy auto, na které už je dle mého názoru možno klást nějaké nároky stran kvality. A výše popsané věci (lane assist, start&stop, wireless nabíječka etc.) jsou v něm identické s identickými problémy.
Start&stop už dnes není třeba vypínat, v době hybridů musí motory zvládat a zvládají opakované starty bez sebemenšího problému, tohle je technologicky vyřešeno (zas takoví pitomci konstruktéři nejsou). Ale pokud ho chceš vypínat, rozmlouvat ti to nebudu. Nicméně po zkušenostech s auty třeba od Peugeotu (a to nemluvím o mildhybridech nebo hybridech, kde je to zas o level jinde) mě prostě zarazí, když z ničeho nic otřese celým autem na každé křižovatce start motoru - protože vím, že to tak být nemusí. A start&stop je jen špička ledovce.
Já věřím, že to ve VW vyřeší. Ten problém se nazývá IT a týká se vícero automobilek (a nejen automobilek). Nevim, proč je takový problém v IT vyrobit něco, co funguje, nevyznám se v tom. Ale realitou dnešních dní je, že snad nic z tohoto oboru nepracuje bez chyb. Vztekáme se, že nám zamrzá radiomapa v autě - ale mobily snad nezamrznou? A kdo ještě nikdy nemusel restartovat počítač kvůli chybě? Nebo hodinky? Pračku?
Bohužel jsme to jako zákazníci trpně přijali za fakt, i drahé kompy čas od času restartujem a pravidelně aktualizujem a už nám ani nepřijde divný, že musíme věnovat tolik času opravám něčeho, co je nový a nemá důvod být porouchaný. V popisu každé aktualizace iPhone se dočteme, že 'opravuje známé chyby' - wtf? Kolik chyb tento 'prémiový produkt' vlastně má? Stovky? Tisíce? A to je v pořádku? V autech na to ale zvyklí nejsme a já doufám, že si na to ani zvykat nebudeme.

riderhenry
15. června 2022, 22:49
0

Chápu, nejsem fanoušek VW, spíš jen okolnosti mě přivedly k jeho užívání a úplně mě to auto neirituje. Start-stop znám jen z čistě spalovacích aut, kde jeho funkci příliš neuznávám, i s ohledem na právě to časté snížení komfortu. Ale to je opět věc vkusu a názoru. Co jsem slyšel od X uživatelů O4, tak to bych asi s žádným jiným spotřebičem srovnat nedokázal. PC "padne" párkrát do roka, telefon téměř nikdy... A hlavně na funkci PC mi nezávisí tak úplně život (neveze mě pro moji tělesnou schránku naprosto nepřirozenou rychlostí proti překážce, atd.). Takže v tomhle bych neodpouštěl vůbec. Ale smutné na tom je především to, že jim to prostě prochází a jedeme vesele dál. Osobně bych dal docela šanci Lexusu, to je pro mě ještě neprobádaná záležitost a docela věřím, že by to mohlo dávat smyls. Nad Volvem jsem už trochu zlomil hůl a od financování německé prémie bych si klidně odpočinul, byť mám k těm autům určitě nejblíž.

Mě třeba silně iritovaly dvě Suzuki, které jsem za poslední dva roky měl možnost zkoušet. Na to bych dokázal napsat obrovský hate, přestože jsou to obecně novináři poměrně chválená auta. Mám asi vyšinutý vkus.

beastar
15. června 2022, 23:57
3

Beran: Ono je to trochu jinak. Respektive to jsme se nepochopili. O3 je dle mě nejlepší auto, které zvládla Škoda vyslat na trh od té doby co patří pod VW, Super 3 a dál je dobrý auto s povedeným designem. Rapid byla trefa v pravý čas. Ano drobné ústupky v kvalitě už nastali v téhle době. Laky, spolehlivost, interiéry, horší komponenty, stále stejné a hrozné verze již od...

Nicméně tragédie přišla až teď s O4 a přílivem nových ale stále stejných SUV a EV. Ta dekáda byla myšlená na VW jako celý koncern. Kterého je mimo jiné Škoda součástí že. A myslím to tak že se nedokázali probrat včas. Nedokázali právě ty minulé úspěchy docenit a přenést dál. O mnohých věcech tady píšou ostatní. Hezký příklad to čidlo světel, přešlapy v ergonomii. Není to dlouho co jsem seděl v Passatu B5 v perfektním stavu. To auto má pořád svoje kouzlo, simply Deutsch. Dá se tohle tvrdit třeba o osmé generaci? Ty detaily právě bylo to co odlišovalo VW třeba od Fr produkce. To proč některé trhy ovládli.

Stačí se podívat na Toyotu jak pracují. Dokáží kombinovat. Neříkám že VW už není velký hráč jen prostě evidentně mají problémy. Dostat své minulosti a potěšit i svoje pravověrné soukromé zákazníky. Totální hrůzu ztělesňují obě id a Caddy.

ro
rock
16. června 2022, 08:58
1

"Ale realitou dnešních dní je, že snad nic z tohoto oboru nepracuje bez chyb. Vztekáme se, že nám zamrzá radiomapa v autě - ale mobily snad nezamrznou? A kdo ještě nikdy nemusel restartovat počítač kvůli chybě? Nebo hodinky? Pračku?"

To proto, že výrobci nahrazují vyzkoušené a FUNGUJÍCÍ technologie novými, nedoladěnými a někdy vlastně i nevhodnými. Ale levnějšími a s wow efektem. A je to přesně jak říkáš, můžou za to zákazníci, kteří to nejen akceptují, ale i preferují a dokonce jsou ochotni si za to připlatit.

A... já. Jsem nemusel restartovat hodinky. Automaty to nepotřebují.

Franz Kafka
16. června 2022, 12:48
3

VW už dávno není co bylo v devadesátých letech. Kdo měl Golf byl frajer. U nás to platilo dvojnásob. Jednoduché, účelné auto s dobrými jízdními vlastnostmi. Kvalitní materiály které vydrželi mnohdy dodnes. Dnešní modely jsou takový stín minulosti.

Sa
Sato
16. června 2022, 22:16
1

Software uplne bez chyb by nikto nezaplatil. A od istej urovne komplexity by ho ani nikto nevyrobil. A keby sa to aj nahodou stalo tak by to bolo soft po moralnej zivotnosti pred samotnym dokoncenim.

HeavySmoker
17. června 2022, 10:14
0

K tomu VW, koncer trpí najväčším prepadom predajov v EÚ. Všetci ostatní hráči zvládli problémy vo výrobe lepšie. Som rád že ich procesy nado všetko, strnulosť a polo-chaos zostali také ako si ich pamätám keď som pracoval pre ich subdodávateľa IT. Inak k SW obecne, problém by som videl v tom že schopný IT človek by pre VW nerobil ani za zlaté prasa. Plus nezmyselné plánovanie a totálne zaspatie doby spraví svoje.

riderhenry
17. června 2022, 10:32
0

Mně přijde neuvěřitelné, že i přes všechny popsané příčiny a situaci na trhu někdo dopustí, aby šlo do vývoje něco, co dopadne takovým způsobem, a ještě to pustil do prodeje. Jako by se snad svět zhroutil, kdyby měla ještě jedna generace aut ovládání klimatizace otočným ovladačem...

sheogh
17. června 2022, 11:10
0

Problem s tim SW je mj. ten, ze z puvodne pomerne jednoduchyho reseni, co melo par funkci se stal regulerni pocitac s hromadou "aplikaci". Pracuje na tom X tymu pres nekolik zemi a vsude se setri, tzn outsorcovana pracovni sila, osekani QA... donedavna VW pouzival vcelku robustni OS QNX (porad je prostor posrat ty samotny aplikace, ale zaklad byl solidni), nicmene to vypada, ze budou prechazet na Android (mozna uz v ID je) takze ta prava zabava teprve prijde :-) Na vyvoj vlastniho (treba nad linuxem) nejspis neni budget, protoze beztak vsechno utopili v elektrifikaci

ransom
17. června 2022, 16:01
1

Tohle je přesně ta věc, nad kterou brečel zeťák (on je nějakej podšéf na kvalitě v Boleslavi):
"Měl jsem svoje služební auto v servisu, tak mi půjčili funglovku. Nasednu, aktivuju, a na obrazovce se točí kolečko. Tak chvíli koukám jak se točí, div mě to neuspalo. Tak restartuju infotainment. A zase koulkám, jak se točí kolečko. No co, pojedu bez klimatizace. Nastartuju, motor studenej, ale než přejedu celou fabriku, pětkrát mi ho vypne Stop-start, kdykoli dám nohu z plynu. Ani nepočká jestli zastavím. Kde to má knoflík? Knoflík není. Hm, na displeji se pořád točí kolečko. No nic. Objedu tři zastávky a pozorně sleduju kolečko. Teplej motor pak nechám pět minut běžet před barákem, než si vyřídím papíry a koupím kafe, ale toho si Stop-Start ani nevšimne. Nasednu, chci se rozjet, ale přesně v tom okamžiku systém usoudí, že motor běží zbytečně a chcípne ho. Hele, infotainment se konečně vzbudil? Kde se ten Stop-Start sakra vypíná... a kurva, zase se točí kolečko. Zařadím D, ťuknu do plynu a nic. Jo, motor už zase naskočil. Ťuknu znova do plynu a zase nic. Přidám víc a auto se začne neochotně rozjíždět. Přidám ještě o milimetr a motor najednou zařve a já startuju jako Maverick na letadlový lodi. A to se pak opakuje na každý křižovatce. Venku je pod mrakem, takže klimatizovat nebudu. To kolečko je koneckonců docela uklidňující..."

HeavySmoker
15. června 2022, 10:54
6

VW Taigo: Keď si z 50 príchutí zmrzliny vyberieš tú vanilkovú.

reagovat
Trinom
16. června 2022, 14:05
0

Jak jsem se už několikrát přesvědčil, i vanilková jde zkurvit :/

sheogh
15. června 2022, 12:23
1

A hlavne nesmi chybet 4 koncovky vyfuku... asi podle poctu valcu :-))) U toho litrovyho TSI budou urcite 3 :-D

reagovat
st
st. Padre
15. června 2022, 13:38
0

Tohle je auto původně určené pro rozvojové trhy, tedy jednodušší konstrukce, jednodušší podvozek a horší odhlučnění. Polo bude ve všech směrech ech lepší a i levnější.

reagovat
beastar
15. června 2022, 14:54
3

Je to tak je to takový navoňený Sandero..

ro
rock
15. června 2022, 15:34
0

Tohle auto se mi fakt nelíbí z žádnýho úhlu - a vlastně ani zevnitř. Ale ono je to v téhle kategorii obecně složitý i u konkurence: buď se mi to nelíbi, nebo je to drahý, nebo oboje současně. Nakonec bych si u dealera domluvil svezení v XCeedu, jestli to nakonec není za stejný peníze lepší volba. Byť ta Kia je teda o třídu větší, což by pro někoho třeba mohlo být negativum.

reagovat
je
jenda200
18. června 2022, 20:05
0

Xceed bude při srovnatelné výbavě cca o 100 tkc levnějsí, infotaiment 10 x rychlejší, klimatizace na klasická kolečka, hlidaní pruhu, atd + start stop vypneš tlačitkama a vubec nemusíš matlat na display, atd, atd...

Cu
Curdin
19. června 2022, 10:17
3

Tlačítka jsou i tady viz foto 14, mimochodem xceed v nějaký střední výbavě má cenikovku necelých 670tis.... doba levných aut prostě skončila.

je
jenda200
19. června 2022, 10:55
0

Jedna věc je ceník a druhá realita....já ho před 3 měsíci koupil ve výbavě TOP, což je druhá nejvyšší za 560...hlidání pruhu u VW nemá tlačítko, možná se dá vypnout na volantu jako to má Škoda, to ale nevím

Pochtli
15. června 2022, 17:39
2

V základu to bude taková dražší dáčka od VW..

reagovat
PB
15. června 2022, 21:29
0

Asi se nemam ani ptat, jestli to ma ctyrkolku, ze ne?

reagovat
Honza Hamster Křeček
15. června 2022, 21:44
-1

Nemá.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
15. června 2022, 23:07
0

Asi to nebude vyložená tragédie, ale napadá mě minimálně 10 různých japonských a korejských aut, která budou fungovat lépe a zároveň jsou i levnější.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem