načítám data...

Volkswagen Golf GTD: Tenhle Golf chce umět snad úplně všechno

Rychlý, úsporný, sportovní i pohodlný. Jenže umí něco fakt dobře? To si pište že jo, a rozhodně toho není málo. Přesto není pro každého.

zobrazit celou galeriiFoto:   Lukáš Naske

Volkswagen Golf vám tu snad představovat nemusím. Vždyť tu s námi tento univerzální hatchback příští rok oslaví už padesátku! To je více, než kolik je větší půlce našich čtenářů let. Zná ho tedy opravdu každý a dlouhou dobu byl také neochvějně nejprodávanějším vozem Evropy. Jenže časy se mění a poslední osmá generace to tak lehké nemá. Po letech mírné evoluce zkouší něco nového, něco výraznějšího. Design se přiostřuje a přidává pár kontroverzních prvků. Interiér pak mění skoro vše, na co byli uživatelé po dlouhých sedm generací zvyklí.

To už jste si ale jistě přečetli i v recenzích ostatních běžných verzí. Pojďme na ty rychlé, protože v tom je řada Golf zajímavá. Nenabízí jen jednu nebo dvě varianty pro zapálené řidiče, ale rovnou čtyři. Klasikem je benzínové GTI, které je tu s námi již od generace první. Pokračuje naftové GTD, na které se dnes podrobněji podíváme. Dále je tu plug-in hybridním GTE a vrcholem je verze R , kterou vám nedávno přinesl Dan. Rozhodně toho není málo a snad nikdo si nemůže stěžovat na nějakou regulaci. Prostě si vybere, co mu sedí nejvíce.

Foto Lukáš Naske, Autíčkář.cz

Pojďme ale rovnou na vzhled konkrétního zkoušeného vozu. Díky černé barvě zaniká mnoho detailů, což můžeme u některých částí kvitovat (třeba právě kontroverzní výstupky na koncích předních světlometů), ale obecně je to trochu škoda. Golf v osmé generaci není vůbec ošklivé auto a alespoň lehce světlejší barva by dala vyniknout pěkně agresivním nárazníků, nástavcům prahů a tmavě černým prvkům. Přesto mi to nepřipadá přehnané, ale „drzé“ tak akorát. Pěkným detailem jsou mlhové světlomety rozdělené do pěti „pláství“ v předním nárazníků nebo dvojitá koncovka výfuku. Škoda, že nebyla rozdělená na obě strany, ale tento parádní prvek zůstává vyhrazený čistě benzínovým rychlíkům GTI a R. Celek pak doplňují temně černá kola z nejvyšší verze R o velikosti 19 palců potažené tenkou vrstvou pneumatiky. Tato kola jsou vzhledově naprosto úžasná, ale už od prvního pohledu u mě vyvolávala obavy o komfort jízdy. O tom ale později. Osobně musím říct, že je na mě tento Golf temný možná až moc. Stačilo by však zvolit třeba jen stříbrná kola a najednou by to bylo všechno fajn, ale to už je na vkusu každého z nás. Dobrou zprávou je, že je (na dnešní dobu) na výběr více zajímavých barev.

Foto Lukáš Naske, Autíčkář.cz

V interiéru je vše jak má být. Chcete kárované sedačky? Jsou tu. Chcete pořádné boční vedení? Je tu. Chcete perforovaný sportovně tvarovaný volant? I ten je tady. A co místo pro cestující? Tak akorát. Kvalita zpracování a použité materiály? Bez nejmenších připomínek. Prostě Golf jak ho známe. Přesto by se tu našlo pár věcí, které by bylo vhodné zmínit. Tradicionalisty nepotěší výměna hlavice řadicí páky v podobě golfového míčku za malý joystick, ale práce je s ním díky jasně vymezeným polohám bezproblémová a navíc neubírá zbytečně moc místa na středovém panelu. Ještě méně pak budou nadšení z ovládacích prvků, které se z fyzických tlačítek proměnily na dotykové plošky. Jediné co tak zůstalo na čudlík, jsou snad jen ovladače oken a zrcátek. Na pohled to nevypadá špatně, ale není toho progresivismu možná až moc?

Nakonec to ale není taková hrůza, jak by se na první pohled mohlo zdát. Panel pro ovládání světel je bezproblémový, protože se na něj vlastně skoro nikdy sahat nemusí. Světla se přepínají správně, neoslňují protijedoucí a umí svítit pěkně daleko. Tohle koncern prostě umí. Zkratky pro nedůležitější funkce a varovné blinkry jsou mezi výdechy hezky při ruce a pomohou s nejčastějšími úkony. Po pár dnech jsem si dokonce začal i trochu rozumět s dotykovou lištou pod hlavním displejem, na které je možné nastavit teplotu a hlavně hlasitost. Je to tedy řešení problému, který asi nikdo neměl, ale dá se na to zvyknout. Co však překousnout nejde, jsou dotykové plošky na volantu. Kdo tohle vymyslel?

Foto Lukáš Naske, Autíčkář.cz

Dotykové stejně tak úplně nejsou, protože je stále nutné je lehce zmáčknout, zato přišly o jakékoli rozdělení a nejdou tak nahmatat poslepu. Dotykový posuvník na hlasitost (snad nejčastěji používaný prvek na volantu) mi vždycky přidal nebo ubral hlasitost, jak jsem přesně nechtěl. Zlaté kolečko. Zbytek interiéru je ale bez připomínek. Sedadla jsou dokonalou kombinací tuhosti a pohodlí, mají pěkně dlouhé sedáky a díky materiálu (látka a alcantara) vás hezky podrží. Vzadu je místa tak akorát stejně jako v kufru.

Pojďme ale konečně k samotné jízdě a k tomu si nejdříve představíme techniku. Přední kola pohání známý naftový dvoulitrový čtyřválec EA288 evo, který poskytuje rovných 200 koní (147 kW) a 400 N.m. v rozmezí 1750 – 3500 otáček. Celé to na silnici převádí sedmistupňová převodovka DSG a to je vše. Žádný elektromotor s velkou baterií v kufru, žádná čtyřkolka. Tady se Golf ještě drží tradic a potěší konzervativní část majitelů. Může si to dovolit, protože pro ty „pokrokové“ má v záloze verzi GTE.

Foto Lukáš Naske, Autíčkář.cz

A jak se starý dobrý nafťák projevuje? Naprosto příkladně. Je znát, že má VW s tímto pohonem bohaté zkušenosti. Už první start je naprosto klidný. Z dálky sice slyšíte typicky hrubší zvuk, který benzín nezná, ale není to nic obtěžujícího. Prvních pár kilometrů nechávám motor zahřát a splývám s provozem přeplněné Prahy. DSG se činí – sází tam neznatelně jeden kvalt za druhým, sotva mám možnost postřehnout moment, kdy se tak děje. Konečně se ale dostávám na okruh a zkouším co v GTD je. Nepřekvapivě je toho tam hodně. Pro příjemný kopanec do zad je třeba vteřinku si počkat, ale to co přijde je důvodem, proč mají někteří silné nafťáky tak rádi. Příval točivého momentu vás zamáčkne do sedaček, až si budete na chviličku připadat jako v mnohem silnějším autě. Na každodenní ježdění to to velmi příjemná kombinace.

Co mě nakonec na celém autě potěšilo ze všeho nejvíce je podvozek. Mé prvotní (a musím říct, že docela velké) obavy při pohledu na pneumatiky 235/35 R19 se naštěstí vůbec nevyplnily. DCC podvozek opravdu umí zázraky. Je možné jej plynule regulovat a při nejměkčím nastavení jsem se, světe div se, dočkal až náznaků houpavé jízdy. Kdyby mi to někdo popisoval, tak mu nevěřím, ale Golf je i s těmito koly opravdu pohodlným a rodinně použitelným vozem. Ne jako že se to ještě dá přežít, ale opravdu pohodlným autem.

Foto Lukáš Naske, Autíčkář.cz

Jenže vy jste si jistě nekoupili GTD, abyste jezdili v nejměkčím nastavení podvozku a užívali si ticha na palubě, že. Přepínám tedy na sport, kabinu zahalí falešný zvuk spíše benzínového motoru (samozřejmě jen z reproduktorů, ale lze to vypnout), podvozek přitvrdí, převodovka si podřadí a jsme připraveni vystřelit. Ještě doporučuji si na budíkách zvolit rozložení s otáčkoměrem uprostřed a přehledem plnícího tlaku a použitého výkonu po stranách. Nebo by bylo lepší vidět teploty jednotlivých náplní motoru? Či snad čas na kolo nebo přetížení? Golf toho umí ukázat opravdu hodně, z toho by si někteří konkurenti mohli vzít příklad.

Najednou jde auto za plynem ještě ochotněji. Při startu je výkonu a točivého momentu možná až moc a prohrábnutí i na suchém asfaltu je samozřejmostí. Potom už ale Golf letí vstříc první zatáčce. Silně na brzdy, pak povolit, nasměrovat na apex a za ním zadupnout plyn vstříc další rovince a… a nic. Na výjezdu se najednou nic neděje, až si říkám, co je špatně. Trvá to tak půl vteřiny, než se velké turbo zas pořádně roztočí. Pak už ztracený čas statečně dohání. Zkouším podobný recept i pár dalších zatáček a výsledek je vždy stejný. Čekání na turbo je tu zkrátka příliš dlouhé. Zkouším měnit taktiku a snažím se lehce přidávat už dříve, abych dal motoru čas navíc, ale výsledek se příliš nemění.

Foto Lukáš Naske, Autíčkář.cz

Vrtá mi to hlavou a až po pár dnech zkoušení sbírám odvahu a nacházím správný způsob jízdy. Tady je potřeba zahodit všechen pud sebezáchovy a pořádně dupnout na plyn ještě chvilku před vrcholem zatáčky. Nemusíte se bát, ono se chvilku nic nestane a nezačne vás to tahat ven, takže když si to správně načasujete, ten správný kopanec přijde, až když už se zatáčka zase otevírá. Díky tomu budete opravdu rychlí. Jenže co zábava? Upřímně ve mně v tu chvíli převládal spíš strach. Jezdit tímto stylem chce pekelné soustředění a předvídání nebo jsem zkrátka zvyklý na něco jiného. Na opravdu rychlou jízdu mi přijde trubodíra až příliš veliká. Auto se cítí nejlépe při takovém tom hodně rychlém tempu, co není na hraně, ale řekněme třeba 70-80% možností. V tu chvíli je lehčí si vše naplánovat a mít jistotu nad vozem a jeho reakcemi. V tu chvíli se opravdu bavím. Nebojím se, že mi to v zatáčce začne hrabat nebo nebude chtít táhnout. Prostě jedu plynuleji a snažím se držet motor v otáčkách.

Foto Lukáš Naske, Autíčkář.cz

Co na to říká podvozek? Vlastně bude výsledek podobný jako u motoru. Ideál bude při takovém tom rychlém okreskovém tempu, co ale není na hraně. V tu chvíli umí hezky zakleknout na vnější kolo a díky nízkým pneumatikám cítíte v řízení hodně jistoty. Auto se zbytečně nehoupe, ale i rozbitější silnici zvládá s přehledem. Přidejte ale ještě o trochu víc a najednou i přes ty sportovní pneumatiky ucítíte nervozitu při silném brzdění. Prostě těžší naftový motor se nakonec musí projevit. Oblouky ale drží Golf nad očekávání dobře. I když už cítíte, že jste to asi trochu přehnali, auto to nevzdává a neputuje po čumáku ven. Drží vás opravdu, jak nejdéle to jde, a když nejste příliš zbrklí na volantu, dostane vás z toho vždy ven. Možná je tak podvozek nakonec o něco lepší v komfortu než ve sportu, ale není to tak právě u verze GTD správně?

A nakonec se zas podíváme na spotřebu, u které máte na výběr ze dvou možností. Buď bude dost nízká, pokud budete jezdit rychleji, nebo bude ultra nízká, pokud budete jezdit na pohodu. Ničeho jiného se mi totiž nepodařilo dosáhnout. Však posuďte sami -  když jsem se vozil trochu rychle, aby mě to bavilo, skončil jsem kolem osmi litrů. Už jen jednociferné číslo by bylo úspěchem, ale takhle málo? Ještě zábavnější čísla vám vyjdou při klidném tempu, kdy není problém přiblížit se na dohled čtyřlitrové hranici. Bez hybridu nebo jiných složitých řešení. Tohle prostě VW umí na jedničku.

Foto Lukáš Naske, Autíčkář.cz

Závěr

Takže co mi z toho vychází? Verze GTD to na jednu stranu nemá lehké. Chci Golfa, co žere málo? Slabší naftové verze mohou být ještě o kapku úspornější při nižších pořizovacích nákladech. Chci Golfa na sportovní jízdu? Pokud to myslíte alespoň trochu vážně, tak bude benzínové GTI lepší volbou ať už kvůli vyvážení, tak i kvůli o lépe dávkovatelnému výkonu.

A kdo si koupí GTD? Vidím to na někoho, kdo je realista. Už mu není dvacet ba ani třicet. Jedno nebo dvě děti už každý den rozváží po školách, školkách a kroužcích a nechce přitom platit za palivo zbytečně moc. Přesto se nechce vzdát toho svého autíčkářského já a sem tam se prostě potřebuje rychle svézt. Už ne tak často jako za dob jeho mládí, už ne tak ostře jako dřív. Přesto si občas, jednou dvakrát do měsíce vymete svůj oblíbený kousek okresky, který zná už roky nazpaměť a zajel by ho snad i se zavázanýma očima. Čas už si ale dávno neměří, stačí mu pocit, že na to furt ještě má. Pak se zas spokojeně vrátí, naloží zbytek rodiny a vyráží na výlet. Potichu, pohodlně a za málo.

Foto Lukáš Naske, Autíčkář.cz

Ajéje. Že bych popsal přesně sebe? Ač není na Golfu GTD všechno dokonalé, mix vlastností a kvality je u něj skvělý. Dokážu pochopit každého, kdo si právě naftového rychlíka vybere. Poslední nevyřešeným problémem tak zůstává cena. Už základ za milion a něco málo k tomu nezní moc přívětivě, a když si v konfigurátoru zaškrtnete pár zábavných i užitečných věcí, skončíte na 1,25 milionech, jako stojí testovaný vůz. To není zrovna málo.

 

TECHNICKÉ ÚDAJE

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 968 cm3
Nejvyšší výkon: 147 kW (200 k) při 3 500 ot./min
Nejvyšší točivý moment: 400 Nm při 1 750 až 3 500 ot/min
Pohotovostní hmotnost: 1 465 kg 
Převodovka: sedmistupňová dvouspojková DSG
Maximální rychlost: 245 km/h
Zrychlení 0-100km/h:  7,1 s 
Spotřeba dle výrobce (kombinovaná): 5,2 l/100 km
Základní cena VW Golf GTD: 1 055 900 Kč
Cena testovaného kusu: 1 259 200 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

af
afro-r1
22. srpna 2023, 08:51
0

Ta vterinova pauza je dnes (bohuzel) ve vsech novych autech. A nepomuze ani podradit a drzet motor pred pridanim olynu v otackach.
V clanku zminene turbo samotne je v tom nevinne.

reagovat
Be
Beran
22. srpna 2023, 23:39
1

A vetsine uzivatelu to nevadi. Uzivaji si mocny kroutak a pruzne zrychleni turbomotoru.
Zenin oturbeny litr ma sice vetsi odpich nez moje dvacetileta atmo 1.6, ale mam rad tu bezprostrednost reakce na plyn. Nejradsi bych neco s lankem od pedalu primo ke skrtici klapce, ale to uz jsou na daily jezdeni moc stara auta :-(

to
tomaass2
22. srpna 2023, 09:26
2

Nemůžu si pomoct, ale “kvalita zpracování a materiály”, když vidím ty sedačky nebo detail kapličky a displejů okolo s tím klavírně plastovým lemem mi teda na mysl úplně nenaskakuje. Prostě za 1,25 milionu mi to přijde hrozný.

A spotřeba by mne zajímala po přepočtu po dotankování, přijde mi, že naše služební Octy 4 2.0 TDI jezdí za méně než 3 jen na displeji.

reagovat
kotzitzaq
22. srpna 2023, 09:41
0

Palubní počítače u VW jsou všeobecně spíše generátory náhodných čísel. Dokonce u O3 mi přišel rozdíl oproti tankování tak velký, že jsem začal používat ze zvědavosti spritmonitor a dlouhodobě tam byl rozdíl o cca. 0,8 l/100 km (ověřeno na třech autech, všechny 2.0 TDI 4x4 v automatu - všechny v reálu okolo 6,6 l/100 km, BC pod 6). U O4 je to trochu přesnější, ale stále tam je nějakých 0,3-0,4 l/100 km chyba (tady to mám ale ověřeno jen na jednom autě, 2.0 TDI automat - jezdím v reálu okolo 4,5 l/100 km, BC 4,1).

Mi
Michal Lenc
22. srpna 2023, 12:32
1

Moje Picasso ukazuje špatně o 0,6l. Obzvlášť po vyresetování hodnot to prvních 1000km ukazuje nesmysly.
Ale měl jsem i čtrnáct dní půjčenou Octavii 1.0 TSI a tam ten počítač byl úplně zblblý. Pořád ukazoval spotřeby 3,5 až 4,5l. A pořád restartoval trip counter. Nakonec při dotankování byl výsledek asi 6,5l.

to
tomaass2
22. srpna 2023, 12:35
0

Já mám dlouhodobě na svojí (a teď to tady za vlastnictví toho stroje asi docela schytám, ale mám ho docela rád) na displeji 5.0 - 5.2 a výpočtem 5.6 - 5.7, 2.0 TDI DSG bez 4x4 a bez AdBlue (110 kW Euro6 2017 byla ještě bez, což nevím zda je dobře nebo není).

Ty novější služební s manuálem mnohdy ukazují lehce nad 4, ale že bych tomu podle dotankování mohl věřit, to fakt ne.

ja
jazet
22. srpna 2023, 22:13
0

Teď jste mě vyrušili z blaženosti, že moje auto jiné značky na benzín podle palubaku žere 8,5 litru. Nikdy jsem to neměřil podle dotankovani a radši už ani nechci. Žít v nevědomosti je tak sladké.

Zajda
23. srpna 2023, 00:05
2

Výpočty jsou ošemetné a složitější než aby se dalo diskutovat o desetinách litru. Pistole neklapne vždycky stejně ani když jezdíte ke stejnému stojanu. Nádrž může být pokaždé jinak zavzdušněná. Také jde typicky o výlisek z plastu a dokáže se mírně deformovat jak teplotou tak třeba atmosférickým tlakem. Já se nestačil divit co např. udělal výškový rozdíl 1600m v 90 litrové nádrži, to teprve výpočty dostávaly na frak. Dál i palivo trpí značnou teplotní roztažností. Pumpa při výdeji má zpravidla teplotní kompenzaci - v létě vám klidně napočítá méně paliva než objemově proteklo, v zimě zase více, tak abyste za každé teploty dostali +-stejnou váhu (stejné množství energie). Toto podléhá metrologické kontrole. Pumpa se uvede do provozu buď s kompenzací (která pak už nesmí být deaktivována) nebo bez ní. Jinak u osobních aut v EU je maximální homologační odchylka ukazatele spotřeby tuším 5%. Tuhle chybu jste výpočtem skrz tankování schopni hravě překonat. Už jen tím že se litry ze stojanu dělí kilometry co ukáže auto, zase s nějakou odchylkou :-)

kotzitzaq
23. srpna 2023, 09:24
1

Samozřejmě, že chybovost výpočtu na jedné nádrži bude vysoká. Ale moje data jsou za cca. 400.000 km. A to už je statisticky tolik hodnot, že vliv těchto proměnných lze zanedbat ;-)

to
tomaass2
23. srpna 2023, 19:31
0

Já to taky nemám měřené z jedné nádrže. Přijde mi to takové nějaké zase zvláštní… jestli si náhodou zase nelžeme všichni do vlastní kapsy :)

Tommas
01. září 2023, 14:47
0

Náš Golf VIII Alltrack 2.0 TSI se liší mezi PP a tankováním o nějaké 0,1-0,2l/ 100km. Vypozorováno během posledních 20 tis. km.

Ha
Habakukk
22. srpna 2023, 11:24
6

Svítící linka v masce mě přijde vrcholně nevkusná.

reagovat
Opelfahrt
22. srpna 2023, 21:54
0

Souhlas a připadají mně infantilní i ty denní svítilny dole v podobě pěti puntíků jako na hrací kostce.

Lukáš Naske
23. srpna 2023, 07:15
2

Těch pět puntíků jsou mlhovky a rozsvítil jsem je jen na focení. Denní svícení tvoří klasicky pásky ve světlech plus zde trochu netradičně ta linka na vrchu masky.

Habakukk: svítící linku zavedl nyní VW v rámci všech svých modelů. Takový jejich poznávací znak. Tím to určitě nechci tvrdit, jak je to super, ale už jsem si na to tak nějak zvykl. Možná to nakonec i ty budeš vnímat jako fajn, až se podíváš na test, co chystám na příští týden 😀😀


-
Komentář upraven 23. 8. 2023, 08:23:42

esmo
23. srpna 2023, 08:07
2

Lukáš:

Ha
Habakukk
23. srpna 2023, 10:46
0

Lukáš Naske: Vím, že je to nové flotilové poznávací znamení soused si dovezl nového Tiguana který se tvaří tak nějak seriózně a maska mu svítí také mě to připadá prostě u auta za mega a více hrozně dětinské. No a to BMW nocoment.

Moctezuma
22. srpna 2023, 18:00
2

"Přepínám tedy na sport, kabinu zahalí falešný zvuk spíše benzínového motoru"

Když si někdo koupí v Turecku falešné raybany, tak to pochopím. Ale kupovat si tuhle faleš za 1,25 mega? V Ostravě jsem jednou viděl Nissan Navarra, tedy pick-up Mercedes X v provedení Maybach CDi sazomet.. Neuvěřitelný fake. Ale všichni tomu věří..

Trh je plný pokrytců, takže GTD bude mít určitě úspěch :)
-
Komentář upraven 22. 8. 2023, 20:26:51

reagovat
Lukáš Naske
23. srpna 2023, 07:21
0

„Trh je plný pokrytců, takže GTD bude mít určitě úspěch“

To mi přijde až moc přísné. GTD je vlastně moc fajn auto na každý den. Spíš bych to bral jako nejsilnější naftu, něco jako dřív měla VW auta s červenými všemi třemi písmeny TDI. Jestli si to někdo koupí na závodění, tak si vybral špatně a měl zvolit GTI nebo R. Ale na denní jízdy + hodně občasné svezení pár zatáček tomu není moc co vytknout, pokud na to člověk má rozpočet samozřejmě.

esmo
23. srpna 2023, 08:09
1

Taky mi to přijde až moc přísné, GTD dost lidí volí, protože chtějí svižný dieselový golf. Nemyslím si, že by si to lidi kupovali jako závodničku.

Moctezuma
23. srpna 2023, 08:33
4

Pokrytecké je to, že máš pod kapotou naftu a uvnitř auta slyšíš "falešný zvuk spíše benzínového motoru". Když chceš slyšet zvuk benzínového motoru, tak si máš koupit benzínové auto.

Připomíná mi to mého berlínského kamaráda z Erasmu, který za mnou přiletěl do Mexika a poté do mě hustil, že moje auto vypouští hodně emisí. Když jsem ho konfrontoval, že jeho cesta do Mexika vyprodukovala více emisí než mé auto za dva roky, s klidnou duší mi sdělil, že se vykoupil za desítky eur "go green", když kupoval letenku.. Už ho nepotřebuju vidět, jelikož děti jsou prý nejhorší tvůrci emisi..

Lukáš Naske
23. srpna 2023, 08:46
1

Na druhou stranu poznámka hned za tím „ale lze to vypnout“ je docela důležitá, protože to už dnes u hodně aut taky není pravidlem (obzvlášť když se přepne na sport). Dokud má člověk na výběr, tak mi to zas tak nevadilo. Až jiná možnost nebude, budu nadávat s tebou 😉

esmo
23. srpna 2023, 09:00
1

Tak pokrytecké je to ze strany automobilky, konkrétně neznám žádného člověka v mém okolí, který by si liboval v tomto zvukovém doprovodu. Nicméně, moje bublina je taky docela dost autíčkářsky zkreslená :D

Moctezuma
23. srpna 2023, 17:46
0

Lukáši, souhlas. Pokud to jde vypnout (což jsem přehlédl a za to se omlouvám), tak musím mírnit svůj vrozený militantní antinaftismus.

Esmo: Také souhlasím. Můj super kámoš si koupit repro-výfuk bedny propojené s telefonem, kde můžeš měnit zvuk "motoru". Všude AMG 55, ovšem pod kapotou CDi. Bys nevěřil, kolik lidí mu to věřilo a on se tím bavil :)

to
tomaass2
23. srpna 2023, 19:35
2

A kdyby takováhle volovina šla vypnout by default v daném režimu… točilo mne to i u 2.0 TSI boleslavského RS, co produkuje zvuk asi nějaké V8 či co. Tohle už ani není na úrovni silikonů, nýbrž trička se zašitým plastovým výliskem požadovaného tvaru (velikosti) … :D

martin_100
23. srpna 2023, 22:28
1

Ale tak 12 letým dětem se ten zvuk líbí.
A kdo kupuje auta za mega nejčastěji? No asi 12 letý děti dle automobilky.

StreetPro
28. srpna 2023, 16:13
2

jj, projíždějící naftový SUV od VW a kulervoucí bublání ala "US V8 ale trochu jinak" mě vždy dojme k plácání do stehen... Až budu velkej, pořídím si 3 válcové kombi v ropě se zvukem V16... tím to všem puberťákům s 4 válci definitivně nandám :-)
Pro někoho takového je imo Golf ideál...

Pe
Peťas
24. srpna 2023, 22:03
0

Kdyz jsem uvidel tech 5 svetel dole, tak mi hned naskocil megane rs a nemohl si vzpomenout kolik jich tam ma on-3. Za me jasna inspirace/kopie. Cim vic svetilek tim vic... auto. Nic proti, je to pekna diskoteka, ale uz to nekdo vymyslel.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Continental  1960
Lincoln Continental

1960 rok výroby
315 koní výkon
7 000 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary 1978
Chevrolet Corvette C3 5.7 V8 | 25th Anniversary

1978 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem

Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8 1995
Ford Econoline | Club Wagon | 5.8 V8

1995 rok výroby
210 koní výkon
5 735 ccm objem

Buick Apollo Enclave 2008
Buick Apollo Enclave

2008 rok výroby
220 koní výkon
0 ccm objem