reklama
načítám data...

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Do kanceláře cestou necestou

Octavia Scout byla jediným autem do lehčího terénu v nabídce Škody, pokud vám byl Yeti malý. Dává Scout s příchodem dvou nových SUV stále nějaký smysl?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Škoda Octavia Scout 2.0 TDI: Do kanceláře cestou necestou

Hned na úvod si musím trochu postěžovat. Ano, opět stojím před nelehkým úkolem recenzovat automobil domácího výrobce Škoda, navíc Octavii. Naftovou. Já už vidím ty komentáře úplně v barvách. Protože jsme ale o Scoutu ještě nepsali, pokusím se vám zprostředkovat dojmy z ježdění touto ,dobrodružnější’ variantou auta, které zná snad každý. Což taky nebude žádný med, neboť co taky nového napsat o Octavii, leč zkusme společně zjistit, co může zvýšená varianta Octavie potenciálnímu zákazníku nabídnout, a to zvláště v době, kdy mladoboleslavská automobilka nabízí už dvě rodinná SUV. 

Co je vlastně Scout? Není to jen výbavová úroveň, jak by se mohlo zdát, sama automobilka tvrdí, že se jedná o svébytnou úroveň nastavení vozu. Na první pohled rozeznáte vyšší stavbu Scoutu, světlá výška je oproti standardu zvýšená o 30 mm na celkových 171 mm. Díky různobarevnému oplastování se Scout jeví mohutnější a vyšší, než ve skutečnosti je. U těchto oplastovaných verzí automobilů si pokaždé říkám, zda to není spíš na okrasu a zda při prvním kontaktu s přírodou nepůjde veškerá paráda (doslova) do kytek. Popravdě by vás poškrábané plasty mrzely stejně jako odřené plechy a nemůžu si pomoct, ale první Scout vzniknuvší z druhé generace Octavie působil poněkud odolněji, tento nový hraje spíš na efekt. V pestrém oplastování nakonec trochu zaniká jinak výrazná maska s rozdělenými světlomety, čímž se její kontroverze malinko zjemňuje. Tak jako tak, prakticky jsme si vyzkoušeli, že Scout nejlépe vypadá zaliskaný světlým bahnem. 

Interiér, typicky pro novinářské vozy v nejvyšší specifikaci, vypadá na pohled na rozdíl od fleetových vybydlenců docela příjemně a příjemně se v něm i žije. Volant mezigeneračně malinko ztloustnul, ale pochválil bych jeho potažení kvalitním materiálem, najdeme v segmentu Octavie auta, která sice mají volant potažený ,kůží’, ale raději byste v prstech laskali jejich levnější plastovou variantu. Nová je samozřejmě obrazovka multimediálního a navigačního systému Columbus, nyní zcela prostá jakýchkoli fyzických tlačítek. To mi vůbec nevadí, audio obsluhuji stejně jenom na volantu, a dobrá je i funkce a odezva celého systému včetně rozlišení. Její lesklý povrch však vděčně přijímá vaše otisky, švédskou utěrku proto vozte v přihrádce zvláště tehdy, patříte-li mezi ,leštiče’, které vytočí jakákoli šmouha. Škodovky obvykle bývají společně s vozy VW dávány jako příklad ergonomického řešení pracoviště řidiče, já zastávám teorii, že na všechno si člověk zvykne a běžný řidič stejně nestřídá auta co týden a se svým vozem se naučí žít. Čím více výbavy si však objednáte, tím utěšeněji se plní panel kolem voliče převodovky nejrůznějšimi tlačítky, až nakonec zjistíte, že existují i vozy s přehlednějším uspořádáním. Navíc má panel tlačítek na středovém tunelu jiné podsvícení než ostatní tlačítka, takže ve výsledku na vás v noci svítí oranžová a hlavně zelená, a ještě máte bílé budíky a volitelné podsvícení ozdobných lišt dveří. Co ze Scoutu zmizelo nadobro, je tchýnino madlo před sedadlem spolujezdce.

reklama

Jediné, co opravdu pochválit nemohu, jsou sedadla. Nevím, zda je to jen mnou, ale ve vetšině škodovek mě dříve nebo později rozbolí záda. Pravda, jsem trochu náchylnější, ale podle zkušeností z okolí nejsem sám, a tak jsem se po hodině za volantem vždy trochu trápil. Vrcholem byla víkendová cesta ze Slovácka přes Vysočinu do Prahy, kde jsem ze Scoutu vystoupil ztuhlý a zralý na chiropraktika. Máte někdo podobnou zkušenost? Docela by mě zajímal váš názor.

Nabídka motorů dostupných pro Scout čítá tři volby. Benzínová 1.8 se 132 kW a dvě naftové jednotky, slabší má 110 a silnější 135 kW. Právě silnější diesel jsme testovali, a ten také dostanete pouze s převodovkou DSG. Naftových 180 koní na provoz Scoutu stačí bohatě, a pokud jsem měl dojem, že auto nejede, jak bych čekal, stačilo se podívat na rychloměr a bylo jasné, že se opravdu jedná jen o pocit. To je vlastně dobrá zpráva a svědčí spíše o plynulém svižném zrychlování prostém pověstných návalů točivého momentu a rychlého uvadání ve vyšších otáčkách, vlastností bůhvíproč mezi českými řidiči tolik ceněných. Troufám si tvrdit, že 110 kW varianta pokryje požadavky kladené na Scout zcela dostatečně a budete si dokonce moci kvedlat řadičkou, jak chcete (i když se DSG k charakteru auta perfektně hodí). Já bych raději volil benzín, a to zejména z důvodů větší kultivovanosti. Dieselový motor je tu s námi již drahná desetiletí, ale ani v dnešní době není v Octavii odhlučněn a utlumen tak, aby k vám nepronikaly typické zvuky a vibrace, podpořené také zálibou DSG v udržování motoru na co nejnižších otáčkách.

Ještě pár poznámek k DSG. Dvojspojka řadí perfektně, rychle a velmi plynule, takže za jízdy si na nějaký měničový automat ani nevzpomenete. Jediným kamenem úrazu je poskakování v kolonách, kdy má auto příliš elánu k dopřednému pohybu i bez sešlápnutí plynu, takže nakonec zase musíte brzdit, případně si velmi rychle odřadí a oblaží vás vibracemi. Na sportovní režim funguje v kolonách mnohem lépe, protože neřadí při nejbližší příležitosti. Na straně druhé, převodovka testovaného kusu měla vyloženě závodnický charakter, pokud šlo o zrychlení. Jakákoli akcelerace větší než velmi pozvolná, končila s otáčkami za 3500 na každé rychlosti. Možná to má co dočinění s postupným přizpůsobováním se DSG jízdnímu stylu řidiče a novináři před námi holt rádi točili motor a více zkoušeli dynamické schopnosti, mně to přišlo poněkud zbytečné hlavně v situacích, kdy člověk nezrychluje na plný plyn. Motor má točivého momentu více než dost a v pásmu kolem 2500 otáček zní daleko příjemněji. 

Octavii můžete dostat také s plejádou asistenčních systémů a pomůcek usnadňujících život řidiče na delších cestách. Popravdě řečeno, Octavie na delší cestě je prostředím pro podobné systémy zcela ideálním. Chcete se nenásilně a bez starostí někam přepravit. Dobrá, pak pomůže adaptivní tempomat a Lane Assist pro udržení v pruhu. Hlídání mrtvého úhlu také přijde vhod, automat světel včetně přepínání dálkových funguje velmi dobře. A po dosažení cíle nezbývá, než zapnout parkovacího asistenta a nechat jej zaparkovat. Podélně či příčně, jak je libo, zato však pokaždé s dobrým výsledkem. Tady jsem byl velmi spokojen, protože moje parkovací umění je spíše průměrné a nevynechám jedinou příležitost pro automatizaci. Adaptivní tempomat funguje dobře a rychlosti jízdy mění plynule, takže jsem jej nakonec využíval úplně všude, což odhalilo jednu jeho slabinu. Občas se vám stane, že v mírné zatáčce potkáte auto, které chce odbočit z vedlejší silnice, a tempomat na něj může zareagovat. Uznávám, že jistá funkční omezení tento systém stále má, a popsaná situace byla čistě moje vina. Co vás však může zlobit trochu víc, je paranoia, kterou vykazuje systém nouzového brzdění při dojíždění do kolon. Jakmile budete dojíždět za auta trochu blíž a brzdit o něco později, bude na vás pípat budíček a začnou se zobrazovat různé nápisy. A adaptivní tempomat sice v koloně umí zastavit velmi jemně a plynule, pak vám ale řekne, abyste brzdili, a pro další rozjezd mu musíte dát pokyn třeba páčkou tempomatu, protože po sešlápnutí brzdy se vypne. 

Jak vlastně Scout jezdí? Znáte normální Octavii s víceprvkem vzadu? Tak nějak tak. Jenom se sedí výše (což hodnotím pozitivně, ale záleží na osobních preferencích) a do zatáček se Scout naklání o fous víc než klasická verze. Naladění je spíše komfortní, ale nezvládá zcela zpracovat všechny libůstky a překvapení českých silnic, zejména akustické projevy (čtěte bouchání a dunění) jsou na těch největších výmolech stále znát. Jestliže jsme někdy pochválili škodovácký adaptivní podvozek DCC, bylo to v Octavii RS nebo Superbu. Scout jej však v nabídce nemá a dle mého názoru je to chyba, k naladění a všestranosti auta by se hodil velmi. S absencí DCC také trochu ztrácí smysl volič jízdních režimů, který ale výměnou nabízí režim Offroad, upravující nastavení ESP, ABS a například světlometů, které začnou osvěcovat blízké okolí vozu, abyste včas dobře viděli všechna zvířátka i pařezy při nočních toulkách lesem. 

reklama

S terénem si Scout poradí nad očekávání dobře. Máme s Františkem vyhlédnuté takové jedno místečko, které jsme vždy chtěli pokořit. Charakterem je to něco mezi motokrosovým hřištěm a haldami hlušiny, jimž vévodí nad okolí vysoko čnící kopeček. Kdysi jsme se tam pokoušeli dostat s nejmenovaným rodinným SUV (Hyundai Tucson) a strašlivě jsme pohořeli. Tehdy jsme si vlastně nemysleli, že jsme pohořeli, ale nedávná zkušenost se Scoutem potvrdila, že Hyundai selhal. Scout se totiž na letních silničních pneu Michelin Primacy 3 statečně vyškrábal až nahoru a zahrabal se v měkké hlíně až při otáčecím manévru na samém vrcholu kopečku, kam si obvykle jezdí hrát lidé s endury a místní offroadisté. (Umí to, jen tak mimochodem, hrabat všemi čtyřmi. Kromě motokrosařského koutku jsem Scout vzal i na lesní cesty, pole a pionýrský tábor. – pozn Fernie) Lepší důkaz schopností čtyřkolky těžko pohledat a větším terénním radovánkám Scoutu brání jen malá světlá výška. Podvozek je sice zakrytován, takže by nemělo být snadné spodek auta pocuchat, ale přední nárazník může přijít k úrazu poměrně snadno. Na rodinný kombík má však Scout odvahy na rozdávání a pro obvyklé výlety za lyžováním v zimě a na chalupu v létě jsou jeho schopnosti snad až zbytečné.

Verdikt

Úvahou o terénních schopnostech Scoutu bychom mohli test docela dobře zakončit. Na začátku jsem totiž vyřkl otázku, zda má Scout vedle moderních SUV od Škody nějaký smysl. A stejná otázka se dá vztáhnout na klasická provedení Octavie. Když totiž odhlédnete od terénních schopností, zjistíte, že stejně dobře vám poslouží běžná Octavie s pohonem 4x4, ke které si můžete objednat paket pro špatné cesty (zakrytování podvozku a navíc zvýšení světlé výšky o 15mm, tedy poloviční zvýšení oproti Scoutu), a výlety na zimní hory si můžete užívat bez starostí také, navíc něco ušetříte a můžete si objednat i adaptivní tlumiče DCC. A nebo si za stejné peníze můžete koupit jedno z SUV, i když pravděpodobně ne s tak bohatou výbavou, ovšem nebudete jezdit Octavií, což může mít pro někoho význam. Pakliže říkám stejné peníze, myslím tím samozřejmě cenu testované verze, která téměr atakovala 1 100 000 Kč, a za tu cenu vám škodovka nabídne i ta SUV. Scout je totiž pořád jenom Octavie, což s sebou nese pozitiva i negativa. Nikdy nebude i přes své nesporné schopnosti první volbou do terénu, na druhou stranu ve verzi Scout není tou nenápadnou Octavií, kterých je všude spousta, vaši sousedi tedy budou na první pohled vědět, že máte dražší auto. Právě nenápadnost Octavie je často velmi vítanou vlastností. Můžete si dopřát velice dobře vybavený vůz, ale nemusí to na něm být vidět, Scout si ovšem svým vzhledem o pozornost říká. 

Za sebe tedy můžu prohlásit, že ačkoli je Scout vozem nepochybně kvalitním, mě osobně oproti ostatním verzím Octavie tolik nezaujal a nejsem si ani zcela jist jeho místem v současné nabídce značky. Doposud činily prodeje Scoutů asi 5% ze všech Octavií, uvidíme, jak se tento podíl změní do budoucna. Jedině čas totiž ukáže, zda si tato verze zajistí své místo na trhu.
 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 968 cm3
Výkon: 135 kW (180 koní) v 3 500 – 4 000 ot./min
Točivý moment: 380 Nm v 1 750 – 3 250 ot./min
Převodovka: šestistupňová DSG
Provozní hmotnost: 1 559 kg 
Maximální rychlost: 218 km/h
0-100 km/h: 7,8 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 5,1 l/100 km
Kombinovaná spotřeba (dosažená): 6,0 l/100 km
Cena od (Scout 1.8 TSI 4x4): 771 900- Kč
Cena testovaného vozu (Scout 2.0 TDI 4x4): 1 081 300,- Kč

 


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
21. srpna 2017, 08:10
0

Osobně bych se takhle vyšperkovanou Oktavií bál ve městě zlodějů, z jejich pohledu je to hodně nápadné auto u kterého už z dálky ví že původní cenovka bude 800tis. kč a více. Jako přímý konkurent mě napadá Subaru Outback, který je o trochu levnější než Passat Alltrack s podobnou výbavou. Outback je v ČR exotickou volbou. Passat začíná tam kde Octavia cenově končí. Pak je tu mraky 4x4 SUV možností a přibyde k nim brzy ještě Karoq, tipnul bych si že Scout bude vytlačený z kola ven.

reagovat
Sa
Sausages
21. srpna 2017, 08:23
-11

Ach jo, další chvalozpěvy na Škodovku. Vážně je to potřeba i u vás? Copak se bez toho neobejdete?

reagovat
Matěj Podhorský
21. srpna 2017, 08:25
11

Chvalozpěvy? Prosím? Četl jste to vůbec, nebo jste si jenom přišel po ránu ulevit? Tohle mě dokáže opravdu naštvat...

nixx
21. srpna 2017, 08:31
0

Přečetl jen titulek .... za mě čtivá nestranná recenze.
Podle mě se nedá říct že by Octavie byly špatná auta, protože objektivně prostě špatná nejsou a pro většinu lidí je to více než dostatečné auto ...
Jasně chápu, že pokud někdo chce auto pro požitek z jízdy tak si nekoupí Oktávku, ale od toho tu ani ta Oktávka není ...

Honza 'Hamster' Křeček
21. srpna 2017, 08:42
4

Jestli se neobejdeme bez redakčních testů nejprodávanější značky v ČR? Asi bychom se i obešli, ale proč bychom to dělali?

Adam
21. srpna 2017, 12:33
1

Sausages je prostě debil, jinak se to říct nedá. Už dlouho tu tohle sleduju a to opravdu naštvat už v tomhle případě nestačí...
Mám doma V8 BMW E39 (to by mi tu mohlo získat šanci, aby tu většina nebrala můj názor jako zmanipulovanej) a prodávám Škodovky na Jarově. A objektivně řečeno, ty auta jsou prostě kvalitní a příjemný společníci. Táta má už třetího Superba za sebou a až si bude vybírat další auto (pokud nepude do prémie), tak mu ho opět doporučím.
Na závěr bych se klobásky chtěl zeptat, sere tě Škodovka, nebo její zákazníci?

Sa
Sausages
21. srpna 2017, 13:47
0

Ne, nesere mě Škodovka ani její zákazníci. To by bylo špatné vzhledem k tomu, že téměř stejný Scout, jen před facelift už dva roky vlastním. A právě proto nemohu souhlasit s hodnocením. DSG neřadí perfektně a už vůbec ne plynule. Scouta také neshledávám pohodlným a asistenční systémy fungují tak napůl. Třeba Lane assist se vypíná na můj vkus velmi často a ještě prakticky bez upozornění, to není zcela bezpečné. Proto mi přijde recenze chválící tyto věci, jako zavádějící.

Matěj Podhorský
21. srpna 2017, 14:56
1

Facelift občas bývá od toho, že funkci některých věcí vylepšuje :) Třeba ten lane assist. DSG sice řadilo hezky a plynule, ale kdybyste četl pozorněji, také se tam píše, že v kolonách se chová naprd a motor zbytečně točí. Pohodlný je scout relativně dost, samozřejmě musíte vzít v potaz, že škodovky se v průběhu výroby přelaďují zcela běžně, a opět tady máme onen kouzelný facelift.

Napsal jsem, že funguje dobře lane assist, adaptivní tempomat dobře s výhradami ve formě systému nouzového brždění. Auto je na to, že nemá adaptivní tlumiče, pohodlné celkem v mezích, ale opět, napsal jsem tam také, že se od podvozku ozývá bouchání a dunění.

Tak mě napadá, kde si teda nerozumíme, nebo co je teda špatně? Další otázka pak je: proč, když vám Scout nevyhovuje převodovkou a podvozkem, jej vlastníte?

beastar
21. srpna 2017, 19:08
0

Prodávat Škodu to je jako prodávat housky. Fleetové prodeje piece of cake. Jinak souhlasím s tím, že lidi co haní škodovku hodně často sere právě to, že jí nemají. Tím neříkám že je to nějaký zázrak, ale pořád lepší jak některá konkurence.

Sa
Sausages
22. srpna 2017, 13:54
1

V tom případě by to bylo příjemné překvapení, že se faceliftem komfort změnil k lepšímu. Co vím, tak obvykle se u Škodovky v meziročních změnách spíše přitvrzuje než změkčuje. Jinak se tedy omlouvám, ale z textu mi přijde, že jste dané komponenty chválil, asi jsem to pochopil špatně. Scouta jsem pořídil čistě kvůli ceně. Díky firemním benefitum platim za operativní leasing 6500 měsíčně, a přišlo mi to jako dobrá nabídka. Ještě že už to za dva měsíce končí, podruhé bych stejnou chybu neopakoval.

Pólin
21. srpna 2017, 10:10
0

sedačky v Oktáviích jsou špatné...jediné, které byly trochu lepší byly ty příplatkové sportovní s integrovanou hlavovou opěrkou. Jinak po delší jízdě zažívám stejné pocity jako Ty a to na bolesti zad normálně netrpím ani na sportovní motorce....

reagovat
mi
michell2
21. srpna 2017, 11:28
0

Tak Octavii Scout 2.0TDi 132kW s automatickou převodovkou jsem měl přesně rok. Nyní mám necelý rok klasickou Octavii sedan. Dá se porovnávat a to i s jinými vozidly. Nicméně Scout a klasická Octavia zvláště porovnávám li nyní s mojí verzí 1.6TDi tak je rozdíl markantní. Posez mi vyhovoval ve Scoutu výrazně lépe (výše a pocitově, že jste v robustnějším autě - což byl nejen dojem). Motorizace nelze srovnávat to je prostě někde jinde. Po roce jsem měl u Scoutu průměrnou spotřebu ca 6,7 litru nyní mám asi 4,5 litru. Ty 2 litry bych oželel a raději Scouta :-) Ale vedle komfortu či vyšší motorizace byl plusem jistější podvozek (dáno i více prvkovou nápravou u Scoutu - nyní ji nemám) a pak i možnost vjet do terénu. S plně naloženým Scoutem jsem vyšplhal k chatě v Krkonoších po polní cestě bez zaváhání. S klasickou bych musel zůstat dole (měl jsem chvíli i RS a to by bylo stejné) a bágly vytahat hore pešo...:-)
Tedy jen stručně můj závěr. Scout (kdo si jej může dovolit pořídit) je více méně všestranné auto. Pokud občas chcete jet rychle umí jet jako RS (tedy s motor.132kW) a chcete li zajet do terénu tak to také z části jde. Je jen v kombíku takže odvezete i tchýnií potřebuje li přestěhovat i s věcmi :-) Spotřeba na výkon a pohon 4x4 haldex ujde. Jediný problém co jsem zaznamenal jsou sedačky (zmíněno v testu). Mě tedy vadil sedák, který se mi zdál dosti tuhý a na mé asi větší pozadí jsem si jej občas musel rovnat díky jeho vedení. Ale pokud jsem se delší dobu vrtěl až se usadil co nejlépe zvládl jsem cestu Znojmo - Praha bez problémů.
Hodnotil jsem nicméně tedy toto vozidlo jako nejpoveděnější Octávii (tedy nedíval li jsem se na její cenu) na které jsem najel ca 9000 km. To bylo v roce 2015-16. Dnes bych asi volil Karoq... :-)

reagovat
ku
kuc_t
21. srpna 2017, 12:07
0

Superb 2 úplně stejný problém se sedačkama. Ať jsem je nastavil jakkoliv (elektrické i s nastavitelnou bederní opěrkou) vždy mě po půl hodině boleli záda. Takže asi spíš problém celkově Škodovky.

reagovat
Rien
24. srpna 2017, 11:23
0

Se superbem 2 mam najeto necelejch 250 000 km a sedacky mi oproti vetsine jinejch aut prijdou lepsi

zimbic
21. srpna 2017, 12:42
1

Tak jako tak, prakticky jsme si vyzkoušeli, že Scout nejlépe vypadá zaliskaný světlým bahnem. Čekal jsem v galerii aspoň jednu fotku Scoutu zaliskaného bahnem až po střechu. :D

reagovat
Matěj Podhorský
21. srpna 2017, 12:46
0

pršelo = bahno slezlo...

ro
rock
21. srpna 2017, 13:51
1

No, kdybych z nějakýho důvodu potřeboval pravidelně jezdit po horší cestě (obligátní příjezdovka na chalupu), tak by to pro mne asi bylo přijatelnější než SUV.
Akorát bych se teda rozmýšlel, jestli s daným budgetem nejít raději do XC70 s 20 000 na tachometru...

reagovat
beastar
21. srpna 2017, 14:58
0

Určitě se s tím Matěj vypořádal pro mě až překvapivě se ctí. Ono to pocitově v téhle verzi a stupni výbavy opravdu umí vše. Jediné výrazné negativum je výsledná cena ač je logická. S né úplně dobře rozloženými tlačítky se člověk sžije no a záda ze sedadel mě bolí v tomhle typu auta mezigeneračně vždy.

Chvalozpěv to rozhodně není. To auto bohužel ty popisované věci umí, tak těžko psát opak. Jasné že je to okrajová verze pro řadové hokejisty z extraligy a podnikatele s výkupem kovů, protože mylyón...Auto je to ale důstojné.

reagovat
Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 19:54
0

Výsledná cena je dost daná tím, že je to novinářské auto, u kterého se zastoupení Škodovky chce předvést, co to auto všechno umí.

RevolutionX
21. srpna 2017, 16:49
1

Tenhle dotaz bude trochu off topic, ale když už to autor načal, tak mi nedá se nezeptat. Novinářská auta jsou ve většině případů auta z horní hranice nabízeného spektra daného modelu, silný motor, nejvyšší nebo druhá nejvyšší výbava, spousta příplatkových věcí. Je možné si půjčit i auto v základu? Model se základním motorem, základní výbavou plus klimatizace, tempomat a nic víc? Nebo se takováhle "holátka" vůbec vyzkoušet nedají?

reagovat
Vojta Dobeš
21. srpna 2017, 18:56
0

Jak u které značky. Kupříkladu u Škodovky to víceméně nejde. Naopak třeba Golfa jsme měli i třeba v základu - obecně ale mají novinářská auta tendenci mít výbavu v horním části spektra. Je to ostatně logické, zákazník si vybere jen něco, ale novinář tam potřebuje mít všechno, aby mohl všechno vyzkoušet.

PachezZ
21. srpna 2017, 22:36
0

na úvod přiznávám že škodovku nemám rád :)
poslední dobou ale O3 po FL potkávám docela dost a rozhodně to auto naživo nepůsobí špatně, je to takový důstojný. V testovací verzi bych snad i řekl že se mi líbí, jen mne teda vaděj ty stříbrný kusy na náraznících...

reagovat
beastar
22. srpna 2017, 14:15
0

To jo působí to možná zbytečně pouťově. A nebo rádoby elegantně. Mě se líbí tahle jejich modrá metla. A to auto samotné se designově vydařilo konečně vtisklo škodárně moderní look. Uvnitř se nic nemění a když člověk vidí třeba Bmw za dva a potom tohle tak se není čemu divit uvnitř to taky jde, když to není v základu. Takže hlavní piha na kráse nudná nabídka motorů...

SEMRY
23. srpna 2017, 16:52
0

Za 1,1 jezdím éčkovym kombíkem a bude mi to všechno uplně jedno.

reagovat
Vojta Dobeš
23. srpna 2017, 20:03
0

Éčkový kombík za 1,1 mega ale nemá výbavu odpovídající Scoutu za 1,1 mega a Scout s odpovídající výbavou stojí o hodně míň. Tohle porovnávání aut bez ohledu na výbavu je hrozně ošidné...

beastar
23. srpna 2017, 20:10
0

To máš pravdu jenže to bude Mercedes a o to tady především jde. Mimochodem za 1,1 jezdím v nejnovějším Superbu Sportline 2.0 TDi 4x4 na osmnáctkách v černé příplatkové perleti a s pár dalšími příplatky. Ten při troše štěstí a dobrém pojištění projede to samé a je to prostě nejen pocitově takzvaně pro "lidi" ta vyšší třída:)

SEMRY
23. srpna 2017, 21:13
0

To asi nemá, ale že by mi v tom zas něco chybělo se říci nedá, nicméně éčko je proti tomu auto z jiné planety a to nevykompenzuje ani výbava nehledě na to že kvality Mercedesu a zpracování je někde jinde. Od té doby co Škodovka účtuje paletu za víceméně cokoliv, nevidím jedinou výhodu. Tedy ano, nebudou ti to závidět. Jinak ti to lehko ukradnou, spolehlivost je nanejvýše průměrná a servis už dávno není levný. Když chci levné auto jdu si koupit výrobek z Nošovic a nebo Dacii. A vůbec se nedivím lidi co jezdí Dacií za ty peníze totiž není co řešit. Ve firmě provozujeme pár Huindayů a chovaj se k nám velmi vstřícně a máme i dost pěkné slevy, pro škodovku ale nejsme žádnej zákazník.
BTW: Navíc když se člověk podívá na čem dnes startuje Céčko nebo BMW 3 a co jsou lidé schopni utratit za Oc. Jediné RS se mi zdá za ty peníze přijatelné. No každému co jeho jest. Je to jen můj názor.

Vojta Dobeš
23. srpna 2017, 22:39
0

Jenomže pokud člověku nebude v éčku vadit skromnější výbava, nebude mu vadit ani v Octavii a Octavia s výbavou základního éčka bude stát půlku toho, co to éčko, takže svět bude zase v pořádku.

Prostě si člověk vždycky může vybrat - chci menší, míň luxusní auto s lepší výbavou, nebo větší bez výbavy? Nebo chci to menší s lepším motorem a bez výbavy?

Ono se snadno řekne, že Octavia "stojí jako 3er BMW" - jenomže potom se člověk podívá pořádně a zjistí, že ve skutečnosti srovnává Octavii RS se spoustou výbavy a 316d bez ničeho.

To, že novinářské auto dokáže stát 1,1 milionu (protože v něm je všechno, co se do něj vejde) je podobné jako se určitě dá poskládat C200d za dva miliony, což bude taky vypadat šíleně.

beastar
23. srpna 2017, 22:44
0

No tak to samozřejmě. Mám asi 20 let starého Mercedesa a zpracování i tam je úplně jinde. Taky bych si škodárnu za 1.1 asi nekoupil. Takhle ale zákazník škodovky nešpekuluje. Prosté je to asi jako Golf za milion. Céčko je dobrá volba a éčko taky nepřijde mi, že by jich jezdilo málo. Do firmy, ale jedině Škodu ty shity z Koreje ani za nic. První i30 bylo za VW asi 10 let dnes to stáhli tak na 5. Prostě je to špatně a o tolik levnější než Oc nejsou. Do firmy si nevezmeš asi plnou ve dvoulitru že jo.

BigBang
13. září 2017, 20:55
0

Když už byly zmíněny tlačítka různých barev, čekal bych v galerii fotku pro ilustraci ;)

BigBang
13. září 2017, 20:57
0

Neměla to být reakce ;) Ale když už to je reakce, tak k Vojtově srovnání Oc a 316d - to pak může bejt člověk rád, že mu tam v Mnichově dali „sedačku a volant“ :D



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Bonneville  1963
Pontiac Bonneville

1963 rok výroby
303 koní výkon
6 400 ccm objem

BMW Řada 7 740i 1995
BMW Řada 7 740i

1995 rok výroby
286 koní výkon
4 000 ccm objem

Fiat 126 Maluch 1987
Fiat 126 Maluch

1987 rok výroby
4500 koní výkon
652 ccm objem

Dodge Ram 4.7 v8 2008
Dodge Ram 4.7 v8

2008 rok výroby
300 koní výkon
5 ccm objem

Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA 2015
Mazda MX-5 Wankel (180 kW) - RARITA

2015 rok výroby
245 koní výkon
1 300 ccm objem