načítám data...

Ptejte se: Pohodlné kombi za 150 tisíc

30. prosince 2019, 22:57 49 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Vybíráme středně velké kombi se zaměřením na komfort. Co se dá dnes koupit za zhruba 150 tisíc?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím redakci, 

potřeboval bych poradit: asi budu potřebovat daily car, ale aktuálně jsou moje prostředky docela omezené vzhledem k tomu, co bych si chtěl dopřát: mám budget asi 125 – 150 t. (víc raději ne, ať mi zbyde nějaká rezerva) a chtěl bych auto, které bude 
– pohodlné, nehledám auto s podvozkem, který mi vyklepe páteř na každým odhozeným vajglu u pangejtu. Chtěl bych něco, co mne odfiltruje od okolního světa a umožní mi v maximální možné míře relaxaci při cestě do práce a zpět. Kdyby to byl automat, bylo by to super, ale je mi jasný, že v dané cenové kategorii to nemohu dát jako nezbytnou podmínku 
– prostorné: občas potřebuji převážet 40 kilového psa a nechce se mi kvůli tomu sklápět zadní sedačky-takže kombi. Pokud možno ne SUV. Ledaže by bylo na trhu něco mimořádně zajímavého, co by splňovalo ostatní požadavky
– spolehlivé a s rozumnými cenami servisu: doma si neudělám nic a nerad bych, aby mne servisní náklady sežraly. Roční nájezd je asi 20 000 km víceméně rovnoměrně rozložený mezi dálnici, okresky a město 
Motorizace je mi do značné míry lhostejná; závodnické sklony nemám a vlastně od toho očekávám jen tolik, že udrží stálé tempo 140 km/h a motor přitom nebude mít sklony vyskočit zpod kapoty. 
 
Napadla mne vlastně jenom jedna možnost: Citroen C5 2.0 HDI. Možná taky Volvo V70, ale to už by asi bylo v téhle cenové kategorii příliš riskantní. Napadnou vás další tipy? Díky za případnou radu. 
 
Pavel.
 

Ahoj Pavle, 

Děkujeme za dotaz, který se v záplavě otázek, jaké sportovní (dobře jedoucí, zábavné-prostě doplnit dle libosti) auto koupit, trochu vyjímá. Myšlenka prostorného, a především pohodlného rodinného kombi je mi docela blízká. Očekávat od běžného kombíku sportovní výkony a nadšení mi vždycky přišlo trochu zvláštní, ale znáte to, proti gustu… Zato komfortně zaměřené kombi, proti tomu nemám námitek. Pojďme se tedy podívat, jaké jsou tvé možnosti. 

Přiznejme si narovinu, že tvůj rozpočet na nějaké velké vybírání není úplně štědrý. Za 150 tisíc bude velmi složité najít auto, které by splňovalo tvé požadavky a nejspíš se budeš muset smířit s nějakým tím kompromisem. Co se konkrétních aut týče, díváš se rozhodně správným směrem. Francouzské kombíky byly vždy synonymem pro komfort a pohodlné cestování a tím spíš Citroen. Středně velká C5 byla posledním vozem, který se mohl honosit legendární hydropneumatickým podvozkem. Co se týče samotného komfortu, je hydropneumatika prakticky nepřekonatelné řešení. Jízda s takovým autem je pak docela jiná, než na co je člověk zvyklý z konvenčního podvozku, a poměrně rychle se to dostane pod kůži. Je opravdu škoda, že se Citroen rozhodl takto koncipované odpružení opustit.

Nicméně zpátky k C5. Za své peníze dostaneš kombi třetí generace (technicky vzato druhé). Budeš však muset vybírat velice obezřetně, protože se bavíme o autech z té nižší cenové hladiny, u kterých je předpoklad těžšího života. V první řadě si dej pozor, abys vybral opravdu auto s hydropneumatikou, protože tahle C5 měla ve standardu klasické pružiny a spousta těch levnějších ojetin je osazena právě obyčejným podvozkem, který není sice špatný, ale neumí navodit ten správný “citroeňácký” pocit. Druhým krokem je správná motorizace. Tady asi člověk musí zapomenout na benzín a vzít naftu. Atmosférické zážehové 1.8 a 2.0 jsou slabé, nepotěší spotřebou a také svými sklony ke konzumaci oleje. 1.6 THP je kapitola sama pro sebe, o tom ani neuvažovat. A vrcholný třílitr je sice spolehlivý, ale prakticky nesehnatelný a s dostupností náhradních dílů už to u něj taky není nejlepší. Takže zbývá nafta. Základní 1.6 HDi nedává příliš smysl ať už co do výkonu, tak i stran spolehlivosti. Ideální motorizací tak bude dvoulitrové HDi, které se dělalo v několika výkonových verzí, popřípadě 2.2 HDi, která z menšího dvoulitru vycházela. Velké šestiválce jsou sice lákadlem, ale občas umí své majitele pozlobit nehezkou závadou a reálně nejsou zase o tolik rychlejší než ty silnější čtyřválce. Spolehlivost je u této generace o něco vyšší než u předchůdce, přesto se však člověk nevyhne občasným problémům. Typickým příkladem je selhávající elektromechanická parkovací brzda, či poddimenzovaná pojistková skříň (do roku 2010). Při vyšším nájezdu je potřeba počítat i s investicí do komplikovanější přední nápravy s lichoběžníkovou konstrukcí. Obecně vzato je Citroen C5 doporučeníhodné auto, tím spíš s ohledem na tvé požadavky. Jen musíš pečlivě vybírat, protože kus, co je před smrtí, dokáže nehezky zahýbat s finančními rezervami. 

Volvo V70 je co do komfortu cestování také sázka na jistotu. Osobně bych však do něj nešel, protože servis staršího Volvo se umí dost prodražit, pokud nevybereš opravdu velmi zachovalý kus. Nevím, jestli by mi to stálo za to riziko. Na tvém místě bych však nezavrhoval ani Ford Mondeo Mk4, alias kulaté Mondeo. Tohle auto je sice doporučováno pro své vynikající jízdní vlastnosti, ale ono má tak dobře naladěný podvozek, který zvládá být i velmi pohodlný, když na to přijde. Výhodou Mondea je také obrovský výběr mezi ojetinami, takže je o něco vyšší šance k nalezení lepšího kusu. Vůbec nejlepší by bylo sehnat benzínový atmosférický dvoulitr, který je velmi spolehlivý, ale toho se majitelé zbavují opravdu jen neradi a málokdy je k sehnání. Nicméně ani naftovým dvoulitrem od PSA neudělá člověk chybu, byť je třeba počítat s vyšší komplikovaností oproti tomu benzínu. Přestože v komfortu se Ford nemůže Citroenu ani zdaleka rovnat, pořád se jedná o pohodlné auto, které jistě dobře poslouží. 

Na závěr připojím ještě dva tipy, které by mohly uspokojit tvé požadavky. Tím prvním je německý zástupce, Opel Insignia. Auto, které nahradilo nemastnou a neslanou Vectru se Opelu docela povedlo. Velmi pohodlné, dobře vybavené a hezky vypadající, to byl recept na prodejní úspěch. V prvních letech výroby trápili Insignii šotci v elektroinstalaci, ale na tom Opel postupem času zapracoval a zlepšil se. Rozhodně také doporučuji spíš silnější motor, protože Insignia nepatří zrovna mezi nejlehčí zástupce střední třídy a slabší motory mají s její rozhýbáním trochu obtíže. Pokud však vybereš pěkný kus, mohl by tě tento Opel příjemně překvapit.

Posledním autem, které mě v souvislosti s tvým dotazem napadá, je Renault Laguna III. Již několikrát jsem se na tomto místě zmiňoval, že se jedná o neprávem podceňované auto, které překvapí svou bytelností, mechanickou odolností a navrch přidá i nadprůměrně spolehlivé motory. Bohužel nedobrá pověst, zapříčiněná katastrofální nespolehlivostí předchůdce, nikdy nedovolila Laguně ukázat své přednosti širší veřejnosti. A z toho teď mohou těžit zájemci o ojetý vůz, protože ceny za tenhle starší Renault bývají skutečně příznivé. 

Jaké auto byste doporučili vy? Zapomněli jsme na nějaký model? Podělte se o názor v diskuzi. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Perníček
31. prosince 2019, 08:45
0

Co jiného bych sem hodil, než Saaba? :D Za ty peníze 9-5 po druhém faceliftu, alias Brejlovec, což je ale i otázka vkusu, ne každému se libí... Ale aji kdyby se šáhlo po prvním faceliftu, který bude za ty peníze v top stavu, tak člověk dostane kus auta, které je prostorné a velmi komfortní. Jediný bod, co nesplňuje, tak servis, páč to málokdo chce opravovat. Doporučuji 2,0T/2,3T nebo 1,9 TiD (JTD od Fiatu).
U Volva V70 je otázka, jestli se mluví o 2. nebo 3. generaci. U druhé se za daný budget dá sehnat hodně pěkný kus a se servisem bych to neviděl až tak bídně, nicméně atraktivnější trojka už se bude shánět logicky hůř a bude toho mít docela dost za sebou.
Co mě ještě napadlo, ale zde si nejsem jistý pohodlím a prostorností kufru je Honda Accord s benzínovou 2,4...

reagovat
Pep
31. prosince 2019, 09:11
0

Třetí generace Volvo V70 v tomhle cenovém rozhraní nemá cenu. Jak je spáno výše, za zmíněný budget se dá sehnat pěkná 2. generace a ještě by mohlo něco zbýt na servis.
"protože servis staršího Volvo se umí dost prodražit" - s tím servisem to tak hrozné není. V rodině máme S60 1. generace s D5, najeto 300 tis. a za tu dobu, krom jedná prasklé vysokotlaké trubičky, která vede od railu, se nic nepokazilo.
Sám mám S60 T5 a krom repasu řízení (s tím jsem auto kupoval, běžná bolístka ročníků 2004), jenom měním náplně a filtry.

Sob95
31. prosince 2019, 10:05
2

Saab bych doporučil jen fanoškovi co si dělá servis sám, nebo má v okolí daný servis. Jinak tě o*ebávají na ceně.

CerVus
31. prosince 2019, 09:50
1

Tu C5 s nejsilnější naftou měl brácha, prodával ji na jaře za 140k a je rád že se ji zbavil a že už o ní neslyšel. I přes názejd lehce přes 200k bylo uvnitř ticho a kvlita materiálů byla na vysoké úrovni, tak to auto trpělo na náročnější a dražší servis různých kurvítek, které bylo i horší sehnat. Prostě francouz.
Co takhle spíš mazda 6 nebo Alfa 159 po FL?

reagovat
sumy
31. prosince 2019, 19:34
0

Před pár lety jsem měl možnost jet že Špindlu kus za Úpici, tam C5 ve vrcholný verzi nafty a zpět mazdou 6 taky v nafte. Upřímně, ta mazda byla o dost pohodlnější. Sám jsem tomu nechtěl věřit, ale bylo to tak. Jasně, mazda a koroze... V létě si švagr koupil 6 kombi s 2.0 benzínem za 160... no takovej vrak jsem už dlouho neviděl a koroze už všude. Nezachranitelné. Nevím kde nechal oči a mozek, když to kupoval. A v tom benzínu to ani nejede nijak zázračné a spotřeba fakt bída. Ale to zas může být konkrétním kusem, který má dle mě hodnotu cca 4kč/kg

CerVus
31. prosince 2019, 21:50
0

Jo, já vím. Ty mazdy 6 měly problémy s antikorozní úpravou. Shodou okolností předchozí bratrův povoz byla první generace mazdy 6 před FL a ty zadní lemy měl také chycené. Ale i tak to auto měl raději než tu C5 po ní. Co jsem četl tak kusy po FL by na tom měly být krapet lépe a druhá generace zas krapet lépe. Ale VW to holt asi nkdy nebude. Mě se na té druhé generaci i líbí i to, že jich tu tolik není. Navíc se dělá i jako LB, kterému bych dal přednost i když bych v něm vozil psa.

D
D
31. prosince 2019, 10:55
0

Laguna 3 sice už není taková katastrofa jako její předchozí generace, ale rozhodně nepatří zrovna mezi nejpohodlnější a nejtišší zástupce střední třídy, primitivní konstrukce podvozku mluví za vše. Verze GT jezdily sice celkem dobře, ale jsou spíše to, co tazatel nehledá. Pokud nejde o zážitky za volantem. Hledal bych Avensis T25, poslední ročníky. Ideální motorizace 2.4 s AT, na dalnice jak dělaně a trvanlivost úplně někde jinde než u C5 nebo Laguny. Možná ještě Accord Tourer 7g v posledních ročnících výroby, ideálně s motorem 2.4 ivtec, ten má ale sportovnější charakter a není tak uvolněný jako Avensis. V této cenové relaci a ještě relativně přijatelném nájezdu bych preferoval benzín, riziko ojetého dieselu je dost vysoké.

reagovat
Kuře
31. prosince 2019, 11:21
0

Trošku bych nesouhlasil s tvrzením, že atmo dvoulitr v Mondeu je těžko k sehnání.
Když sem ho na jaře scháněl, byli jich plné inzerce.
Koupil jsem, rok 2008, nájezd... že tenkrát to mělo... 150-160 tak něco. Za 130 tisíc plus tátovo stará plechovka na protiúčet. Investice po koupi asi dvacka a teď vím, že mám auto bez chyby a krásně jezdí. To by samozřejmě byl můj tip.

A pak tu mám ještě jednu takovou malou věcnou, jestli pan Pavel schání takhle velké auto jen kvůli tomu psovi, tak klidně může juknout mezi auta o třídu menší, 40ti kilovej chlupáč se mu tam bude vejít jak nic, kolikrát jsem v kufru jedničkovýho Focuse vozil dva takhle velké psy a bez problému. A když pak budou ve hře všechny ty Focusi, Golfi, Civici, Astry a já nevím co všechno, bude najednou rozpočet stačit na mnohem hezčí kus.
Ale samozřejmě, jestli je potřeba vozit víc než jen psa, tak pak je větší auto výhodou, koneckonců, mě by taky stačil i ten Focus v pohodě, ale chtěl jsem to Mondeo:)

reagovat
Ha
Hansoff
02. ledna 2020, 10:21
0

Taky sem sháněl Mondeo s dvoulitrem, ale v inzerci se něco objevilo (co by stálo aspoň za prohlídku) až potom, co jsem koupil Focuse s 1,6.

krab
31. prosince 2019, 12:18
2

Dacii už navrhoval koukám MGRR. Tak zbývá už jedině Miata NB a pejskovi pořádnou koženou kuklu a brýle aby nedostal zánět uší a spojivek. Se psem se do ní vejdete a co se nevejde do kufru, to se holt prostě nechá doma...

reagovat
beastar
01. ledna 2020, 23:55
0

Mierda :D

liška
31. prosince 2019, 15:00
1

Za ty prachy se dá i Chrysler 300C touring (příp. bratr Dodge Magnum), většinou teda s diselem od mercedesu 3.0CRD, nevím teda co do spolehlivosti, jak na tom jsou. Interiér sice hnůj ale zase na psisko je to ideál ty tvrdý plasty.

reagovat
Uv
Uve
31. prosince 2019, 15:01
0

Postrádám tady Fiat Doblo,dobrým kombíkem byl i Fiat Marea Weekend, jenže ta už je postarší.

reagovat
Mr
Mr.DAWE
31. prosince 2019, 17:01
1

Zadavatel chtěl pohodlné kombi, ne Fiat Doblo, tzn dřevěnou dodávku, která jezdí špatně plná a ještě hůř prázdná.

Vojta
31. prosince 2019, 17:16
0

MK.4 Mondeo je dobrá volba, ale ten benzín je líná lemra - nebrat :) Radší 2.2TDCi, ten motor si nechá líbit fakt hodně a dlouhodobé zkušenosti ukazují, že to je nezmar. Jinak jak už v diskuzích zaznělo... za ty prachy bude pěkná AR159, kde ten komfort je na trochu vyšší úrovni, než u Mondea, ale člověk se musí smířit s menším kufrem a výrazně méně místem na zadních sedadlech. Spolehlivost je pak trochu horší, ale ne špatná, u kusů, které mají najeto přes 500 000km, takže lépe si připlatit za méně ojetou.
Co se Mazdy 6 týče, tak té se naopak vyhnout obloukem. Auto je to dobré, dobře jezdí a milovníci atmo motorů si přijdou na své... ale je to tvrdé a uskákané, při vyšších rychlostech pak ani ten akustický komfort nic moc :) To už bych více zvažoval Accord.

reagovat
MaDI
01. ledna 2020, 01:49
0

Bmw e39 po face - 528i,525d,530d. Akorát pohlídat korozi a stav a servis automatu.

reagovat
Fa
Fandatik
01. ledna 2020, 05:02
1

Tahle otázka má jediný řešení. A tou je nepřekvapivě Eclass W211. Už obyčejná 220CDI není brzdou provozu, kufr jak když zívne hroch. Pohodlím, kultivovaností a zpracováním se může rovnat opět jen jiný Mercedes. A když si vybereš dobrého garážmistra tak cenově na tom budeš se servisem možná i lépe než u C5.

reagovat
mariov8
18. června 2020, 09:10
0

Chtěl jsem zmínit taky E stavební řady W211, ale měl jak tohle E, tak i C5. Byť ještě 2. (facelift 1.) generace. Konkrétně 280CDI V6 a 2,2Hdi BiTurbo. Mercedes se dá koupit už do 100 000, ale zároveň si je potřeba připravit dalších 100 000,- na servis. To je fakt! Protože to bude důvod prodeje!!! Ano, mercedes byl 2x lepší auto než ten Citroen (pohodlný i tichý jako Citroen ale dalo se s ním jezdit svižně i v zatáčkách, které Citroen vysloveně nesnášel - těžká příď), který mimochodem i tak dodnes hodnotím vysoko pro poměr náklady/co jsem dostal. Když zohledním mé reálné potřeby, historicky asi moje nejlepší auto. Ale jestli má Citroen trochu dražší servis, tak servis toho mercedesu stál v průměru asi 2x tolik co toho Citroenu!!! Nejlepší motor mercedesu je asi fakt ten piezo čtyřválec OM646EVO v pofaceliftu, ale ten se dnes pořád cení spíše k 200 000,-. Staré řadové 4/5/6 válce byly hlučnější ale servisně a na spotřebu levnější. Nová V6 v Euro4 je neskutečně tichá, ale žravější a servisně dražší. U Citroenu byl trochu nezvyk, že se v podstatě v zatáčkách nenakláněl. Rychlá jízda po dálnici byla zpočátku až psychický problém, mozku scházela informace o náklonu auta... Motor BiTurbo 2,2HDi měl proti 2,0HDi ještě vyvažovací hřídel a dost hrubou regulaci připojující druhé dmychadlo, ale dokázal jezdit za 6,5L a to docela svižně a tiše. Mercedes V6 potřeboval 8,0L, ale ta 220CDI s EVO motorem jezdila ve firmě taky za 6,5L. Dvoulitr HDi se dá dostat pod 6,0L jenom pozor na uhoněné a zanedbávané referentské vozy. V6 v Citroenech je brutálně dole seškcená kvůli limitům převodovky, to vlastně i v mercedesu pokud je tam vzácný manuál, ale ne tolik. BiTurbo 2,2HDi se zpočátku taky dalo koupit s manuálem, ale jenom verze 125kW, verze 150kW už měla tak vysoký točivý moment, že tam musel jít automat. Pro dané použití mi na trhu dnes opravdu ta C5 2,0HDi připadá jako nejlepší nápad, je trochu nedoceněná, což sráží ceny ale i tak s tím rozpočtem to bude fuška...

je
jenicek54
01. ledna 2020, 06:41
-2

pohodlné auto pro 7 lidí je Renault prodávaný nový v Indii za 145 tisíc.

reagovat
Kuře
01. ledna 2020, 11:33
1

O tom pohodlí bych si celkem s jistotou troufl pochybovat...

beastar
02. ledna 2020, 00:05
0

Tak tady je nějaká prašivka Audi z výprodeje jasná volba. C6 s osmiválcem jasná volba (ok to nebude v rozpočtu nejspíš) Tak nějaký to menší fsi. Něco co už je zgenerálkovaný protože se rozletěli rozvody. Prověřit jestli to není kradený, automat necuká a kvatro nekulhá. Vypadá to furt moderně. Na dálnici 140 a při potřebě uvolnit levý pruh maska přestože skoro veteránská furt platí i na notorické brzdičkáře. Díly jsou na to dostupný od kvality Polska až po voriginál. Včetně karosařiny takže můžeš bourat. Moc to nehnije když to nebylo 6x bouraný.

Ze zkušenosti vim, že dobře servisovaný auta ujedou s klidem 400 000+ a furt to funguje. Když se na to tom něco řeší tak elektrika, která ale auto z provozu nevyřadí. Pevný nervy snad jen na signalizaci nefunkčního osvětlení... to je trochu na chocholouška nebo tu šestku rovnou zapálit!

reagovat
VK
VK
02. ledna 2020, 12:29
2

FSI se nekarbonuje jak o život?

beastar
02. ledna 2020, 20:02
0

Tak je dobrý vybrat auto, co jezdilo někdy víc jak 50 kmh a furt po městě. Plus u Audi historie a tak povinnost. A za 130 koliku nemůžeš chtít krevety...

VK
VK
02. ledna 2020, 20:19
2

No, nemůžeš. Klidně přiznám, že si historii a stav auta pohlídat dobře nedovedu, nevidím do toho.

beastar
02. ledna 2020, 20:31
0

Přitom u těch novějších aut je to uz vcelku snadné. Chce to i dobře nakupovat. Třeba já bych si Audi z Bazoše atp fakt nevybral. Já to napsal blbě chce to fsi co jezdilo dálky a mělo servis dobrý co do olejů atd. Potom platí i to co sem psal nahoře. A není nutný koukat úzkostlivě na stav počítadla. Raději 300 000 poctivě než 125 000 jakože.

krab
02. ledna 2020, 21:26
0

Ono se pomalu dostáváme klasicky k tomu, že nejde o to co vybrat za model a značku, ale jaký stav vybrat. Kamarád teď nedávno koupil Volvo V70 2.4 diesel 136kw , rok 2007. Auto od kluka z východu, kterej ale byl férovej a sympatickej, občas asi dělá nějaký stavební práce a tu a tam přiveze něco z Německa a zkouší to prodat a na tom si něco málo vydělat. Upřímně, že to stojí za to, tomu moc nerozumím, ale nějak to dělá. No na dvorku měl různý auta, co asi dostal spíš za odvoz a na náhradní díly... Ale to Volvo mělo zachovalou historii, strukturálně opravdu pěkný, prohlíželi jsme ho oba. Tak ho koupil asi za 100 tisíc. Odvezlo se k jednomu známému do servisu a vyměnilo se co si zasloužilo, zejména spotřebák. Nezdá se to, ale i tak to naskákalo. Ale teď má V70 ve výrazně nadprůměrným stavu ( taková se prakticky na prodej nedostávají) s hezkým interiérem, dobrou výbavou, nezávislým topením, komfortem o kterým si může hromada aut nechat jen zdát. Celkově stálo teď cca 160 tisíc, snad už to asi příliš dál stoupat nebude.

Čili jde to a šlo by to pochopitelně ještě líp, kdybychom měli čas na to objezdit půl německa za 3 dny a něco vybrat sami a hledat pořádně. Ale na to kamarád čas neměl, já též ne a asi i Beastar potvrdí, že ten čas se kvůli hledání kombíku za 150 prostě nevyplatí investovat. Když by se jelo pro něco opravdu zajímavýho nebo auto, který je opravdu srdcový.

Zkrátka to asi vypadá tak, že ojetinu koupíš za určitou sumu, třetinu si nech na servis první rok a co vše necháš opravit záleží na tom jak moc velký jsi pedant. Tady případ kamaráda je, že z toho Volva chce mít opravdu hezké auto a bude ho mít dost dlouho. Tak chce aby jezdilo jako když bylo kdysi nové.

A pak je tu ještě další poznatek (můj soukromý názor): Podle mě má malý smysl kupovat a opravovat starý auto, který nenabízí žádnou zvláštní přidanou hodnotu. Než si třeba koupit něco jako Octavii II. 1.6 Combi nebo TDI Combi (oblíbená česká ojetina) a zaplatit 120 za auto, 50 do servisu, pak další rok zase pár desítek tisíc do servisu atd atd... pak řešit korozi, to už bych se na to vyprdnul a vzal těch prvních 120 jako akontaci a vybral nějaké auto jako nový Golf a platit dál měsíčně za leasing. ( Golf je jen příklad...) Když si vybereš auto jako je třeba ta Audi A6 co doporučuje Beastar, BMW 5er , Volvo V70, Saab 9-5 , prostě nějaký ideálně ještě zajímavý auto vyšší střední třídy má smysl se o něj starat, protože prostě jezdí pořád líp než prakticky jakýkoli auto nový z nižší střední třídy za který by se jinak platil ten leasing.

beastar
03. ledna 2020, 00:22
0

Všimni si že k podobné debatě se dostaneme vždycky když je tady dotaz na auto cca do 200.000 kč. Nejběžnější česká koupě. A co sem tak koukal v podstatě se tady v radách objevila všechna klasická prémie. Audi, Bmw i Medvěd. Plus Volvo a Saab. Ano to jsou podle mě auta, co dokážou objektivně porazit novou nižší střední. Protože ať sem fanoušek čehokoliv. Tak každej kdo o tom něco ví potvrdí že éčka, pětky ale i ta A6... To ve své době 2006 až 10 třeba. To bylo něco. Nadčasový, krásný a vybavený auta. 9-5, v70.... A přesně vybavený kus v dobrém stavu je furt o parník před novou Astrou, nebo Golfem. Tak to prostě je.

A lepší asi investovat do zajímavého auta. A zůstat na 150 000. Než dát 50 000 akontaci a 5 let jezdit Astrou:D Ono upřímně všechny auta co doporučujeme taky těch 5 let vydrží jezdit. Kór s tim nižším najezdem. Ja obecně nedoporučuji ojetiny u dotazů, kde to bude na daily a na hodně km. Tam nové má smysl.

Jo a teda v novým autě úplně nechceš vozit psa. Fakt jako starou vyšší střední v kombíku a si v pohodě. Samozřejmě podmínka dobrý dobře vybavený kus s jasnou historií a ne historkou. Ideálně co nejmíň majitelů. U těch A6 občas narazis furt na auto po prvním majiteli někdy po druhém. Ve stavu top. Jen se nebát dát to 150 za 14 let starý auto ...

abc
03. ledna 2020, 17:57
1

krab: 60 tis Kč za první rok servisu je sice fajn, ale chce to trochu štěstí, u starého auta vyšší střední třídy se není problém dostat třeba na 4násobek za první dva roky provozu, a to už je pak otázka, jestli to opravdu stálo za to. 60 tis pokryje opravdu jen drobnosti, reálně bych počítal s vyššími částkami.

Fa
Fandatik
04. ledna 2020, 05:11
0

abc: tak ono to nechce brát za každou cenu top modely s maximem doplňků jako keramické brzdy, pneu podvozek, 4matic jen protože je na tom největší rozdíl od kupní ceny nového. A vyhnout se samozřejmě motorizacích, které mají už známě problémy v konstrukci.
A stejně jako nebude nikdo vozit nižší střední po záruce do origo servisu, tak tam nepojedeš ani s desetiletou prémií. A za 60k se na w211 vymění půl auta. Drobný problém nastane pokud se dojebe nějaký speciální díl, který nemá aftermarket. Ale.to je problém u všech aut.
Kousek plastové trubičky na Vivaro mě stál 3,5k, protože to není častý problém a není aftermarket.
Tohle strašení je nesmysl.
A zrovna MB je na tom servisně skvěle, co se týče přístupnosti k servisním úkonům. Nebojím se říct, že co dáš za dražší díl, ušetříš na práci mechanika.

VK
VK
04. ledna 2020, 14:17
0

Mám s W220 opačnou zkušenost. Za 150 tisíc koupena, dalších přinejmenším 150-200 tisícovek do toho zahučelo. Což by mi ani tolik nevadilo, jako že ani to, ani vyzkoušení celkem dvou opraven tvrdících o sobě, že se na mercedes specializují, stejně k vyřešení dvou největších otravností (vůle v řízení, nedržící dofukovatelná bederní opěrka) nevedlo. Majitel jiné W211, co jsem měl zájem o něco před tím a nakonec nekoupil, z Ostravy jezdil do servisu až někam k Písku. Pochopil jsem, proč.

Je pravda, že u W211 v porovnání nebude Airmatic s výměnou páru měchů za bratru 50 tisíc, resp. nemusí být, nicméně v dané cenové hladině budou i konvenční tlumiče + pružiny na výměnu a k tomu i to ostatní. Alternátor, převodka řízení, rozdělovací ventil topení/chlazení klimy, kompresory, čidla, revize náprav, to to má všechno společné. A všechno už bude více či méně hin a to se řeší pořád relativně blbůstky, motor a ostatní mohou být klidně v pořádku a stejně je to paleta. A pak úvaha, když za auto 150 tyček a to samé za vstupní nebo jednoroční opravy, jestli není lepší za tytéž peníze, nebo třeba čtvrt milionu novější, s míň problémy, kde by se vystačilo na vstup třeba jen s padesáti tisíci. Ale stejně to troskotá na praktické neexistenci slušných servisů.

abc
04. ledna 2020, 20:28
1

Fanatik: já mám auto střední třídy neprémiové značky (2011). Přes 60 tis stál jen servis common railu - vstřikovače, vysokotlaké čerpadlo, šrouby, filtry, práce, ... Celková náklady za servis za dva roky cca 200 tis Kč. A i tak bych do toho dokázal ještě pár desítek tisíc Kč utratit. Pokud člověk servis nezanedbává, opravuje vše hned, nedělá si to sám a kupuje co nejkvalitnější (nové) díly, ta cena naskáče. Může mít člověk štěstí a narazit na kus v opravdu dobrém stavu, ale u 12+ let starého auta vyšší střední třídy prémiové značky bych skutečně netvrdil, že za 60 tis vyměníš půl auta. A to se opravdu nebavíme o autech s keramickými brzdami nebo vzduchovým podvozkem.

krab
04. ledna 2020, 20:50
-1

Je to dost o štěstí a dobrým výběru. A upřímně, u každý ojetiny se ve výsledku člověk nakonec i musí smířit s tím, že ne všechno bude perfektní. Jinak by do toho nacpal nesmysl. Třeba porsche, lotus, emkovýho bavoráka, amg nějaké, prostě víkendovku, do toho třeba nemám problém vložit maximum co si můžu dovolit, aby to jezdilo co nejlíp, co nejvíc uspokojovalo představy. Ale obyč auto denní potřeby prostě dostane neošizený servis, ale ne přepečlivý, protože to mi přijde zbytečný. Ale chápu - u tý vyšší střední se nedá kolikrát nic dělat než platit aby to vůbec jezdilo. No taky jsem z týhle třídy aut rychle vycouval a radši jezdim obyčejnějším autem, aby zbylo víc na provoz víkendovek nebo na veterána atd.

Ale když si zakládáte na komfortním luxusnějším svezení, tak je vám moje strategie k prdu. Takže pak zbývá možnost dobře vybrat v ojetině vyšši střední a vědět, že to něco ročně na servisu spolyká.

Fa
Fandatik
04. ledna 2020, 22:14
1

sorry jako, ale když za dva roky vysypeš 200k do staré vrány, tak by jsi se měl zamyslet a změnit servis. Následně si pořídit třeba to Ečko s někým kdo tomu rozumí. A hlavně na výběr nespěchat.

Mám kolem sebe dost Merglů. Od starýho Cčka, přes Éčko až po Rko se kterými jsem najezdil za poslední půlrok hodně kilometrů, často jako spolujezdec kde to je pro mě v obyčejnějšího menším autě horor.

Na té w211 byl servis za poslední dva roky právě do 60tis korun (vlastně jen za materiál, cena za práci je u mě zanedbatelná). A auto je v nadstandardním stavu. Nebál bych se srovnání s 5ti letým mainstreamem.
A jak psal krab, vše je o dobrém výběru. A na ten potřebuješ mít čas. Když chci Sko tak musím být připraven, že to může trvat i rok, dva. Ale ono se objeví takové jaké chci. A tebou zmíněné servisní zásahy by na té W211 nebyly cenově o moc jiné. Přitom by si srovnání zasloužila spíše w204.
Pokud většina kupců ojetin chodí do bazaru Monte Carlo, tak se není co divit.

abc
04. ledna 2020, 23:04
2

Fanatik: 200k mě zas tak nebolí, Ečko mi zas tak moc neříká a nespěchat.. to by asi byla nuda. Koupě auta nelituji, nestěžuji si, jsem s autem (i jeho stavem) celkem spokojen a vlastně mě i baví občas na něm něco řešit. Servisy měním podle nálady, docela často. Nad čím bych se měl zamyslet? Neberu to zas tak vážně, vlastně auto reálně ani nepotřebuju..

Auto jsem koupil levně s vyšším nájezdem. Dnes bych (osobně) nejspíš volil dražší auto s nižším nájezdem, ne starší než cca 5-6 let (ale kdokoliv to může vidět jinak, nehodlám mu to vymlouvat).

Pokud nepočítáš práci, tak ta částka není relevantní (a předpokládám, že i díly si umíš sehnat za lepší peníze).

Čekat na auto rok, dva.. to mi nedává smysl, za rok-dva už můžu mít úplně jiné potřeby a může mě lákat něco jiného (a třeba to ani nebude auto). Pokud po něčem materiálním toužím, měl bych si to obstarat okamžitě, ať tu potřebu co nejrychleji vymýtím, mám od toho klid a můžu se zabývat něčím smysluplnějším.

Nicméně nebudu tvrdit, že pokud se člověk v nějakém modelu/značce orientuje, má kolem sebe to správné zázemí a lidi, a má i trochu štěstí, může se mu podařit provozovat dobré auto za celkem dobré peníze.

Fa
Fandatik
05. ledna 2020, 00:13
0

Abc: já to beru. Ale chci tím ukázat, že raketu můžeš vyhodit stejně dobře za 10ti letou prémii jako za 8 let starý běžný model. A výsledná cena toho servisu nebude výrazně rozdílná. Prostě není důvod se toho přehnaně bát.
Nájezd moc neřeším, stejně mu nevěřím.

A s tím čekáním, když se snažíš koupit 10 let starou vránu s velkým motorem a výbavou, že ji sotva uveze pod 10% původní částky, tak to musíš řešit opatrně. Jinak 6 měsíců se čeká i na některé běžné modely. A za tu dobu koupíš běžnou ojetinu ve výborném stavu. Jen tomu musíš věnovat nějaký čas a peníze.

Pokud auto vlastně nepotřebuješ, 2kila za 2 roky tě nebolí (+ koupě toho auta) tak jsi dle mě klient pro OL. Což je cesta, která má své obrovské výhody.

abc
05. ledna 2020, 01:31
0

Fandatik: pokud u prémiovky vyšší střední díly i hodinovka stojí cca 2násobek toho, co díly i hodinovka u neprémiovky střední, tak ta celková částka pravděpodobně taky bude odpovídat tomuto poměru. To není nic překvapivého, že provoz lepšího auta je dražší. Pokud se tím člověk zabývá aktivně, může na prémiovce sice část ušetřit, ale to na obyčejnějším autě taky (a provozovat jej za částky, které jsou typické pro ještě levnější auta).

OL mi osobně nic neříká - vyhýbám se pravidelným poplatkům za cokoliv, jsou to závazky (preferuji svobodu). Vlastnit auto má pro mě výhody - nikdo mi nekecá do toho, kolik kilometrů můžu ročně najezdit; jaké pojištění musím mít uzavřené; jak budu auto používat - co si můžu jak upravit nebo třeba i znehodnotit/ušpinit/zničit, pokud chci; jak budu auto servisovat. Můžu se rozhodnout, kdy do auta budu a nebudu investovat, a pokud zrovna nechci, nemusím (a nikdo mi ho přitom nesebere). Navíc nechci mít úplně nové auto, připadá mi to zbytečný luxus - využívat auto jen v období prvního roku-dvou, kdy ztrácí hodnotu raketovým tempem.

V čem vidíš ty obrovské výhody OL?

Fa
Fandatik
05. ledna 2020, 02:30
0

Nemám přehled o cenách dílů aut, který mě moc nezajímají. Ale kouknul jsem jen na pár dílů u Mazdy 6 (ostatní na tom asi budou podobně). A třeba alternátor, brzdy, ramena jsou cenově podobné W211 oboje v aftermarketu. A když přijedeš do neoriginálního servisu tak nevěřím, že ti za MB naúčtujou dvojnásobek oproti třeba střední třídě v podobě Mazdy 6, Passata, Mondea, atd. (ale to fakt nemám ověřeno), spíš to opět vidím na podobnou cenu. Jasně, že drobný rozdíl může být, ale nic zásadního.

S tím OL mi to k tobě přišlo, vzhledem k tomu co jsi psal. Přišlo mi, že máš auto jen jako spotřebák, chceš ho hned a tím, že ho vlastně nepotřebuješ tak tě ani nájezd moc neomezí. A ta cena, kterou jsi vysypal za ten servis mě dostala do kolen. Teda pokud jsi nevyměnil většinu dílů, kompletně nové audio a celolak. Tak by mohl být ten OL i výhodnější finančně. Chyba v úsudku

mariov8
18. června 2020, 09:19
0

Céčko řady W204 je fakt lepší tip než technicky komplikovanější, servisně dražší, o půl generace starší a hlavně dnes podstatně odjetější E řady W211. To auto je sice fantastické, ale aby fungovalo jako nové a člověk si ho užíval, je drahé. Nikdo ho v dobrém stavu nebude prodávat mimo rodinu!!! To Céčko bylo navíc taky velice povedené. Ale rozpočet je na něj stále nízký. Pěkné kusy budou přes 200 000,-. Bohužel největší problém těchto aut bývá obvykle bývalý majitel.

abc
13. ledna 2021, 10:46
0

mariov8: Reaguji na to, že pěknou W211 nikdo nebude prodávat mimo rodinu - nesouhlasím.

V rodinách často nebývá zájem kupovat neustále nějaké poklady od rodinného fanatika. Často v rodině lepší práci odkrouží např. dvojková fabie než W211 v super stavu. Je to pohodlné, ale staré a celkem i nepraktické auto (zadokolový velký těžký sedan), reprezentační schopnosti jsou pryč - když nastane jeho doba, jde pryč. Ne každý má odvahu a náladu do rodiny prodávat starý drahý krám, kde hrozí velké investice (i přes dobrý stav).

mariov8
16. února 2021, 08:36
0

Dnes už asi ne, ale ještě 3 roky dozadu jsem na takové auto, po kolegovi, zažil frontu!

Mr
Mr.DAWE
04. ledna 2020, 15:26
0

Zkusím sem připojit také dotaz. Uvažuji letos o něčem podobném jako zadavatel příspěvku, ale s tím rozdílem, že budget bude do 200 tis. a s tím, že se má jednat o rodinné auto. Tedy na převoz dětí, bordelu, ale i trochu zábavy. Roční nájezd 15 tis, motorizace rozhodně benzín nad 100 kW. Docela se mi začíná zamlouvat Avensis nebo Mazda 6. Nebráním se ani dalším variantám. Co by jste vybrali vy? Díky.

reagovat
abc
04. ledna 2020, 21:38
0

neočekával bych žádnou zábavu od levného rodinného kombíku se 100 kW. taková auta se používají k přepravě.

dvoulitrový Avensis T25 a pokud budeš chtít zábavu, můžeš si třeba pustit rádio (nebo domluvit spolujezdce/spolujezdkyni).

a pokud chceš od auta opravdu zábavu, ser se na rodinu a kup si třeba cabrio, nebo něco se silným motorem, nebo něco s atypickým vzhledem/zvukem (starou ameriku, wrx sti, ...)

VK
VK
04. ledna 2020, 22:46
0

Dělá nám tu na baráku zedník, co jezdí s krásnou E39, kombi, třílitrový diesel, automat. Takže na takové courání 20-30 kilometrů denně z dědiny do dědiny a zas zpátky, s nějakým Werkzeugem na palubě, se to dá a zjevně finančně neruinuje. Jak přijít k něčemu takovému v zachovalém stavu se mě neptejte, nevím.

Sa
Sato
05. ledna 2020, 08:54
0

Mondeo Mk4, mam ho cca rok, bohuzial disel, ale iste znaky zabavy to vykazuje, taky kompromis, prekvapivo pekne naladene auto na to co to je. bol tu tusim o nom aj blog alebo recenze. Teraz som sa pohraval s myslienkou vymenit to za e90 330i ale o prectani hororovych story s n53 m to preslo, tie starsie spolahlivejsie mi uz pridu ze stoja nezmysel. Mozno ecoboost v rovnakom aute, ale tych je slaby vyber a rad by som zase nieco nove

Mr
Mr.DAWE
05. ledna 2020, 11:16
0

Uvedu na pravou míru tu zábavnost u takového typu auta. Očekávám větší zábavnost, než s 1,6 atmosférickým benzínem se 74kW, který prostě nejede. A také to, aby to nebylo tupé do řízení, jako některá auta. Nic víc nic míň. Je mi jasné, že vůz tohoto typu je na převážení věcí, dětí apod.
Mondeo mk4 mě už napadlo, a pravděpodobně by bylo nejlepší volbou, ale měl jsem už 3 Fordy /Focuse/, byl jsem vždy spokojený, ale už si myslím, že je čas i na změnu značky. :)

Fa
Fandatik
05. ledna 2020, 15:47
0

Nedávno jsem viděl testy Dekry po 100k km., Kdy je do šroubku rozeberou a prohlédnou i.endoakopicky. A Mondea (lift i kombi) 1,5EcoBost z toho nevyšla dobře. Mohla být smůla na kus, ale na každém šprochu....

Pokud přecházíš ze slabšího auta a trochu popustíš peněžence opratě, tak můžeš hledat zábavu v rychlosti zkracování rovinek.

Do rozpočtu by se s trochou dobré vůle mohlo vejít W204 280, 350 (230 by taky mohla být dostatečná), Alfa 159 (pouze 1750 Tbi), případně kouknout na Insignii s tím dvoulitrem (turbo V6 bych se vyhnul). Řešit tupost/ostrost řízení u staré ojetiny? Bude záležet na stavu podvozku, řízení než na značce.

martin_100
04. ledna 2020, 18:47
0

No nevim proč tak ouzkej výběr?
150 litrů to je pořádnej balík dukátů za to může vybírat celkem bez omezení. Na nějakym extra novym ročníku podle dotazu asi netrvá takže směle do víru inzerce- Poholný spolehlivý kombíky se daj pořídit za 30 litrů takže kilopade otevírá bránu nepřebernýmu množství možností-

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem