načítám data...

Ptejte se: Okruhový speciál

04. června 2018, 09:11 39 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Každý z nás se občas zasní. Jak takový sen vypadá, když člověk žije v zemi velmi dostupných sportovních aut?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím do redakce znovu,

Už jsem vás jednou s dotazem kontaktoval, nicméně tehdy to byl vážně myšlený dotaz, s opravdovým úmyslem auto koupit. Který stále trvá, samozřejmě, jen to od té doby udělalo několik kotrmelců a bůh ví kde to vlastně nakonec skončí… 

Nicméně dnes pro vás mám dotaz naprosto irelevantní, zbytečný, ba dokonce lehce, lehce hodně hospodský, o to však ale zajímavější. 

Jak už jsem na Autíčkáři několikrát zmínil, momentálně se nacházím dlouhodobě pracovně v Anglii, v září se vracím dom, ale teď budeme předstírat, že ne. Bavil sem se s jedním kamarádem, také Čech, a také fanda do aut. No a po pár pivech jsme se dohodli, že dáme dohromady peníze našetřené za náš pobyt, a koupíme si za ně nějakou asfalt trhající hrůzu, se kterou pak budeme sjíždět britské okruhy. A na vás nyní je, abyste nám tohohle ničitele světů vybrali:) 

Rozpočet který bychom dali dohromady, je maximálně 13 tisíc liber. Samozřejmě tady v Anglii je brutální pojištění, ale budeme si představovat, že ne, a že částka je celá na auto, ať je to jednoduší. Stejně jak jsem psal, je to otázka čistě akademická, a ve skutečnosti se žádný takový nákup, bohužel, dít nebude..:)  

Proto se taky nebojte popustit uzdu fantazii, požadavky jsou jen rozpočet, a abychom na okruhu ukázali, jací jsme draci. Nic jiného auto umět nemusí. 

Těším se na zajímavé návrhy a díky 

Albis 

Ahoj Albis, 

Díky za zajímavý dotaz, líbí se nám tvé myšlení. Vzhledem k tomu, že nemám takhle z paměti detailní přehled o britském trhu ojetých vozů, byl jsem nucen obětovat pár chvil na tamní inzerci a opět jsem se tak mohl přesvědčit, jaké krásné vozy a za ještě krásnější ceny se tam nabízejí. Za to ti teda děkuju o trochu méně, opět jsem totiž měl nutkání koupit první letenku do Anglie co najdu a vyrazit na výlet. No nic, je to hezké snění, ale musím se vrátit do reality. Ty však nemusíš. Pojďme tedy zkusit najít něco, v čem bys ukojil svou touhu být králem britských okruhů. 

Jako první adept na mě na britských inzertních serverech vyskočila Honda S2000. Zamáčkl jsem slzu, když jsem se podíval kolik dnes stojí takové auto v kontinentální Evropě a srovnal to s cenou na britských ostrovech. Nicméně pro tvé účely by se mohlo docela hodit. Točivý dvoulitrový čtyřválec F20C ti bude dělat radost pokaždé, když jej nastartuješ. To nejlepší ze sebe vydává až za hranicí 8 tisíc otáček, takže věř, že tady budeš mít o zábavu postaráno. Podmanivému motoru sekunduje také velmi povedený a vyvážený podvozek. Patrně nebudeš s tímhle japonským roadsterem nejrychlejší účastník okruhového dne, ale rozhodně se budeš královsky bavit. Své by o tom mohl vyprávět kolega Vavris, který S2000 tajně (no dobře, ne zas až tak tajně) zbožňuje, což je nejlepším důkazem, jak je to auto dobré. Ten chlapec má totiž na auta vkus. A pokud by ti to bylo málo, pořád ti v rozpočtu zbude dost liber na případné úpravy, které posunou schopnosti Hondy ještě o kus dál. 

Druhá možnost, která mě napadla, také nemá střechu. Při pohledu na dnešní produkci Opelu, je až k nevíře, že tohle auto vůbec vzniklo. Ano, mluvíme tu o Opelu Speedster, respektive o Vauxhallu VX220 v britské variantě. Zcela puristický roadster (nebo spíš targa), který je prost zbytečností jako je klimatizace, elektrické stahování okének či dokonce posilovač řízení. Tady je to jen o řidiči a o zážitcích za volantem. VX220 sdílí platformu s Lotusem Elise, což je samo o sobě zárukou kvality. Karoserie je tvořena z kompozitních materiálu a je velmi lehká, celé auto váží zhruba 900 kilogramů. Na rozdíl od Lotusu, Vauxhall používá svoje motory. Základem byla atmosférická dvadvojka Ecotec o výkonu 150 koní. Už tahle porce na lehký sporťáček docela stačí, s tvým fiktivní rozpočtem však dosáhneš i na verzi Turbo. A to je panečku jiná káva. Dvě stovky koní v takové motokáře, to vyvolá silné zážitky. Z nuly na sto pod pět sekund, a především dostatek síly v každém okamžiku, udělá z každé cesty nezapomenutelnou vzpomínku. S tímhle autem budeš na i na britských okruhových dnech šelmou, která bude lovit. 

Dost už bylo dvoumístných sporťáků bez střechy. I kompaktní hatchback umí být velmi rychlý a my tu mluvíme o tom nejrychlejším ze všech. Asi nejde ani spočítat, kolik rekordů ve své kategorii na různých okruzích drží Renault Megane RS. Tenhle kompaktní hatchback dlouho nemohl najít přemožitele a co se prosté rychlosti týče, i dnes mu máloco stačí. Nedokáže sice pobavit jako výše zmíněné vozy, ale pokud ti jde jen o co nejlepší čas, dost možná bude Renault z dané trojic nejvhodnější adept. Dvoulitrový turbomotor dává řidiči celých 265 koní a 360 Nm skrze přední kola. I když je to pořádná porce výkonu, Renault kupodivu zvládnul vyřešit přenosy sil tak, aby celé auto zůstalo vyvážené a za každých okolností skvěle řiditelné. Na okruhy bych samozřejmě koukal po verzi s Cupovým podvozkem, do limitu by se měla vejít. Pokud bys opravdu toužil stát se šampionem okruhových dnů, Megane RS by ti k tomu mohl dopomoci. 

Za daný finanční obnos by se jistě daly sehnat i jiné krásné vozy. Možná nějaký starší Lotus Elise nebo snad zběsilé a šílené TVR? Trh s ojetými sportovními vozy je ve Velké Británii opravdu pestrý a když člověk pilně hledá, může nalézt opravdové poklady za směšné ceny. Tajně doufám, že se tvé snění brzy změní a nějakou takovou šílenost co nevidět pořídíš. 

Máte jiný nápad? Zapomněli jsme na nějaký zajímavý vůz? Podělte se váš názor v diskuzi. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Snowman000
04. června 2018, 10:15
0

Do rozpoctu sa prekvapivo zmesti Z4M iked len vo verzii roadster, to by bola volba za mna...alebo potom nejaky Westfield ;)

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
04. června 2018, 11:11
0

Starší Caterham s 1.6

reagovat
Rien
04. června 2018, 11:26
0

Koupil bych treba miatu bez motoru, do toho koupit LS, pak platak a naky levny auto na tahani a mas idealni okruhovaj set:))) a s rozpoctem se mozna i vejdes

reagovat
beastar
04. června 2018, 12:28
0

130000000 liber? Aha. No tak to jedině Zondu.

reagovat
Raspby
04. června 2018, 12:52
0

Ale když na okruhy, tak jedině R ne? :-D

beastar
04. června 2018, 15:30
0

S 7.3 Roadster bude stačit ať to nemusí všude vozit na plaťáku. Takle přijede lajk e bós 600 koní volové. Udělá kolo, zahřeje gumy a hurá domů. Toho eRka je škoda pro nějaký amatéry.

Kuře
04. června 2018, 13:56
0

Díky za super odpoved:)

Upřímně jsi mě celkem zaskočilo s tou lepší miatou i s prastenym oplem, ty mě vůbec nenapadlo, ale dobré volby to určitě jsou:)

Ten Renault.... no jo, no... no, Megane.. . Ono je to určitě skvěle auto, určitě jo, ale já prostě musím.. . Musím oponovat Focusem RS, to bych jinak nebyl ja:)

A stejně jste mě překvapili, čekal sem že mě nasmerujete někam k Mkovým Bavorákům:)

reagovat
Daniel Borský
04. června 2018, 15:53
0

Tak chtěl jsi abychom byli kreativní. Emkovy BMW jsou moc obvious :)

Kuře
04. června 2018, 16:16
0

Pravda pravdoucí:)

Jimi
04. června 2018, 14:23
0

Možno něco ještě z oblých Toyot Celica, nějaká japonská edice i limitovaná, jenom pro britský trh..., jezdí to slušně i upravit se to dá poměrně levně...Těch netradičních ryze japonských verzí, co se nedováželi do EU, tam bylo hodně, v různých značkách...

reagovat
Regular John
04. června 2018, 15:31
2

Já bych v UK vybíral z tohoto:

Vauxhall Monaro V8 - (zadohrab, V8, 330 koní)
Honda Integra Type-R - (JDM předohrab. údajně jeden z nejlepších, 190 koní)
Toyota Altezza RS200 - (JDM zadohrab, skvěle naladěný motor od Yamahy, 210 koní)

Vlastně já bych ani nevybíral a rovnou bych hledal to Monaro, popř VXR8 :D

reagovat
Arutoro .357
04. června 2018, 17:41
0

No, to by asi neklaplo. Poláci to kdysi řešili tím, že si vozili na Ostrovy auta s polskými značkami a na polském pojištění, ale hodně rychle dostali přes prsty. A pokud to doteď neošulili Poláci, tak bych si nedával moc šancí. Ono koneckonců, já tady spíše uvažuji o autě a motorce rovněž na polských značkách přes založené s.r.o. v Polsku, než abych se s odpuštěním jebal na české stk...

Arutoro .357
04. června 2018, 17:41
0

Ups, pardon, mělo to být o koment níže...

Rien
05. června 2018, 03:07
0

S monarem souhlasim, to strasne chci

Mi
Michal Lenc
04. června 2018, 16:54
0

Já jsem nad tím přemýšlel a myslíte, že auta jsou tam tak levná, protože jim zkrátka chybí second-handový trh? Zkrátka, stejná auta z Německa ještě udělají službu v ČR, ale v Anglii už nemají staré vraždy kam poslat?
A to zmíněné pojištění asi taky těm cenám nepřidá. Myslíte, že by mělo smysl ta auta vyvézt do Čech, tady pojisit a pak pronajímat zpět v Anglii? Jen by to člověk musel jednou za dva roky přivézt do Čech na STK.

reagovat
H_F
04. června 2018, 19:02
0

v anglii jsou auta levna diky kupni sile, preautovanosti a cene pojisteni.. plus od nizkych cen vozu dovezenych z japonska, kde toto plati dvounasob

Mi
Michal Lenc
04. června 2018, 20:27
0

Právě, aut je více v Německu a kupní síla je tam také vyšší. Průměrnou cenu pojištění jsem hledal, a dle útržků z internetu bude Německo levnější ale ne nijak násobně. Takže jediné co zůstává rozdílné, je to, že Britové mají volant na špatné straně.

Mi
Michal Lenc
04. června 2018, 20:53
0

Edit: Tady píšou, že je Německo dokonce ještě dražší než Británie.
https://www.ashburnham-insurance.co.uk/blog/2017/06/countries-with-the-highest-car-insurance-costs/

Kuře
04. června 2018, 20:54
0

Tak já nevím kolik stojí pojištění v Německu, ale tady je problém, že strašlivě moc rozlišují, kdo jsi a taky kde bydlíš.
Já když jsem přijel, tak jsem si najivně myslel že po prvních dvou třech výplatách běžím pro auto. Ale když jsem pak zjistil že i za obyčejnou jedničkovou Octávku bych já, mladej kluk co bydlí ve čtvrti připomínající pákistán, zaplatil celkem hodně přes tři litry na rok, a to bych byl ještě rád, tak mě to zase přešlo... Chlap od nás z práce má dieslovýho Passata, je to starší pán, má garáž, a platí mám dojem říkal kolem 15 stovek...

Adam
05. června 2018, 00:08
0

Asi máš na mysli libry, co?

Kuře
05. června 2018, 00:12
0

Jop:)

MartinCoupe
05. června 2018, 13:12
0

To je dobře, diesely je potřeba vymítit...

beastar
05. června 2018, 13:56
0

Nee všechny auta je treba zakazat akorat teda pak nevim do čeho lidi budou rvat ty miliardy co se točí v pojištění, servisech a spotřební a jiné dani na phm.... Že by se zdanila elektrika a používání autonomních kapslí??

MartinCoupe
05. června 2018, 14:43
1

No, V8 by mohly zustat forever

beastar
05. června 2018, 15:00
0

Vyjimku dame v12... Cim by sme pak my co tocime tim globusem a rozhodujem vo velkejch vecech jako spravny zakriveni okurek jezdili

MartinCoupe
05. června 2018, 19:43
0

OK, na velke bratry V10 a V12 jsem zapomel :-)

Goldies
04. června 2018, 18:00
0

Tak me samozrejme napadla i varianta MR2 ZZW30. A to hlavne z duvodu, ze se tam daji sehnat i 2ZZ verze kolem 10.000 liber ;-) nekdy i za min :-)

reagovat
H_F
04. června 2018, 19:01
0

pokud je rec o drticich vseho ostatniho, tak do 13 tisic liber se da koupit mirne upravenej Lancer Evo mezi 370-450k

pokud by clovek resil historickou hodnotu, tak na techle penezich zacinaj verze tommi makinen
nebo delty integrale-dokonce levostranny

reagovat
Kuře
04. června 2018, 19:38
1

I levostrany delty? Hmm, tak to jsi mi neměl říkat...

Inženýr
05. června 2018, 10:04
0

H_F: Na Integrale jsem se teď ze zvědavosti koukl. Stojí násobně víc. :) Díval jsem se ovšem na Car and Classic a třeba jsou to jenom naprosto TOP kusy

Za
Zazaa
04. června 2018, 21:03
1

Pise okruhovy special takze neni treba se omezovat na plechovky .... v UK je naprodej spousta veci urcenych na okruh = trubkovy ram a neco laminatu kolem
Od variaci na tema Lotus/Caterham prez Ginetty a placky typu Radicalu po formule

reagovat
vonkreuz
05. června 2018, 10:46
0

Mohl by mi, prosím, někdo napsat odkazy na auto inzertní servery v hrdém Albionu? Děkuji.

reagovat
Inženýr
05. června 2018, 11:57
0

-Auto Trader UK - "hlavní" inzertní server, nová, zánovní a hlavně ojetá auta (od soukromníků i dealerů)
-Car and Classic - velký výběr klasických i moderních aut, hodně udržovaných kusů s minimálními nájezdy (i odpovídající cenou), taky zahraniční nabídky
-Gumtree - inzertní server se všeličím, ale dá se proklikat jen na auta (je tam i rozšířené vyhledávání), prakticky jen soukromé nabídky, od hezkých až po vraky

Nevím jak je to tady s odkazy, proto si to vygůgli a měl bys to najít. :) Pokud tady ještě bude živá diskuze, tak večer hodím nějaké odkazy na konkrétní auta.

beastar
05. června 2018, 12:04
1

Sem se přemáčknul. Je to dolejc kámo jinak jak píše tady sporťák gumovej strom a auto vobchodnik sou d beste.

reagovat
Inženýr
05. června 2018, 12:11
0

Parkers je dobrá stránka na zjištění základních informací o ojetinách (i novinkách, pokud je odpovídajícím způsobem otestují). Napíšte si do vyhledávače třeba "skoda octavia 2003 parkers", klikněte na stránku s "Review" a máte tam nějaké názory a základní info o cenovém rozpětí apod. Co se týče tamních inzerátů, ty ceny (třeba v odkazech) mi přišli uměle nadhodnocené.

Woyta
05. června 2018, 20:44
1

Co to vzit cestou kluku z CarThrotle a postavit Lexus is200?

;list=PLzleYhq4aqPtmkYFnkUOgCBtKGZQ_YQkW A jeste hodne zbyde na spotrebak.

reagovat
Inženýr
05. června 2018, 20:46
0

Projel jsem Car and Classic a osobně bych se díval po něčem takovém:

Honda S2000
https://www.carandclassic.co.uk/car/C999763
https://www.carandclassic.co.uk/car/C997341

Honda Civic Type-R EP3
https://www.carandclassic.co.uk/car/C986490

Nissan 350Z
https://www.carandclassic.co.uk/car/C985570

Subaru Impreza GB270
https://www.carandclassic.co.uk/car/C923163

Mimochodem, existují různé aplikace kde se dá prověřit MOT (obdoba českých STK). Já na Androidu používám Vehicle Smart, a podle ''MOT pass rate'' se dá do nějaké míry zjistit to, jak se o auto předchozí majitelé starali. Pokud má nějaké auto posledné MOT oranžové barvy (passed with advisories), tak můžete vidět důvod proč je tomu tak, a třeba mít nějaké info o tom co budete muset na autě udělat.

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
05. června 2018, 22:10
0

K MOT ani netřeba aplikaci. https://www.gov.uk/check-mot-history



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem