načítám data...

Ptejte se: Automat za rozumné peníze

Většina zájemců o ojetý automat má příliš nízký rozpočet. To ale tentokrát naštěstí neplatí. Z čeho se dá vybírat, když máte 350 tisíc?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Dobrý den pane Dobeš,

nejsem vyježděná řidička, ale práce mne k tomu nutí. Budu každých čtrnáct dní jezdit 360 km. Chtěla bych menší auto s automatem, které by tohle zvládlo. Cena do 350 000 Kč. Mohl byste mi, prosím, poradit? Moc děkuji, hezký den.

M. T.

Dobrý den, paní M., pan Dobeš už na Autíčkář nepřispívá, tak jsem se Vaší otázky ujal já. Především Vám děkuji za dotaz, který se týká auta s automatem a přitom dává obrovský prostor k úvahám. Obvykle totiž bývá rozpočet mnohem svázanější, a výběr se tím smrskává na několik náhodně existujících kusů. S rozpočtem 350 tisíc si budete moct opravdu vybírat, zatímco ti, kdo chtějí automat a neplánují utratit víc než 200 tisíc, jsou spíš odkázáni na to, co na ně „zbyde“.

Teoreticky si můžete pořídit skoro cokoliv – od elektromobilu po osmiválcové BMW z roku 2011. To je jedině dobře, protože si můžete vybírat. Vaše auto by ale nemělo být asi nic speciálního, spíš něco docela konformního a ne zbytečně opulentního. Pro nadšence lákavá výzva, pro laika možná až příliš široké spektrum vhodných nabídek.

Uváděný nájezd 360 km jednou dva týdny dává celkový výsledek 10 tisíc kilometrů ročně, celkově tedy nejspíš najedete do 15 tisíc a převážně na delších trasách. Tomu by měl odpovídat výběr pohonu. Obecně nejvhodnějším typem převodovky pro Vás je klasický automat, v tom případě trvejte na šesti stupních. Rozhodně nekoukejte na auta čtyřstupňovým automatem, s libovolným z nich byste se zbytečně trápila. Uvažovat lze i nad dvouspojkovým automatem (např. DSG), vyhněte se naopak CVT, které se hodí pro převažující městský provoz.

Foto: Mazda

Co se týká motoru, můžete si dovolit čtyřválec, a toho se zjednodušeně řečeno držte. Nejlépe by to měl být motor benzinový, ale s Vašimi záměry připadá jako do úvahy jako vhodná volba i dobře vybraný diesel. Pokud je Vám sympatický hybrid, i ten je rozumnou variantou. Pak hledejte Toyotu Auris, není nad čím jiným rozmýšlet.

Z čeho vybírat jinak? Pokud nemáte zvláštní důvod mířit takovým směrem, vynechte SUV a auta s pohonem všech kol. Zbytečně za ně připlatíte při nákupu, zvýšíte si provozní náklady a na dálkových trasách nezískáte žádnou uživatelskou výhodu. Nejvhodnějším řešením Vašeho zadání je něco tak obyčejného jako hatchback. Menší auto neznamená malé, a tak by to klidně mohl být klasický „kompakt“, auto s délkou do 4,5 metru. Typické městské auto i ty delší trasy důstojně zvládne, ale bude stát podobně a nenabídne takový komfort.

Mazda 3 BM s klasickým automatem

Ano, hezká Mazda s automatem za 350 tisíc opravdu existuje, a pokud vám tento model vyhovuje, není dál nad čím přemýšlet. Bude to atmosférický benzinový dvoulitr, který by na závodech nevyniknul. Pro běžný provoz má ale dostatečnou výkonovou rezervu a je to zkrátka taková chytrá volba. Tady není co pokazit, stačí si vybrat dobře udržovaný kus, tankovat kvalitní benzin, nezanedbat běžnou údržbu a předcházet korozi karoserie.

Foto: Mazda

Opel Astra J/K s klasickým automatem

Astra bude nejspíš naftová, ale zase dost pravděpodobně za 350 tisíc opravdu málo ojetá. Z nepochopitelného důvodu tento model moc nedrží hodnotu, takže se dá výhodně koupit, ale o to složitěji brzy prodat. Do Vašeho hledáčku se vejde současná generace a ta předchozí (do roku 2015). Starší model je vyhlášený nadváhou a nedostatkem místa v zadní řadě sedadel, ten aktuální se to snažil co nejvíc napravit, a tak se srovnatelným motorem jede líp, ale kvůli zvětšení místa pro pasažéry vzadu má malý kufr. Pokud vyškrtnete starší provedení s benzinovým motorem, který má vysokou spotřebu, neuděláte chybu,

Foto: Opel

Volkswagen Golf VII s dvouspojkovou převodovkou DSG

Dá se říct, že 90 % lidí ve skutečnosti nepotřebuje nic jiného než nějaký Golf. Spektrum reálně existujících aut je velmi pestré, a to i s automatem. Všechny varianty jsou dobře navržené, relativně spolehlivé a uživatelsky přívětivé. Možná byste mohla vynechat varianty 1,2 TSI, ty na delší cesty nemají dostatečnou výkonovou rezervu. TDI o objemu 1,6 l bude lenivé, avšak nečekaně úsporné, dvoulitrový diesel bude mnohem přesvědčivější, i když zase hlučnější než ten Opel. A benzinový 1,4 TSI je taková zlatá střední cesta.

Foto: Volkswagen

Mercedes-Benz A s dvouspojkovou převodovkou 7G-DCT

Zase německé auto, ale úplně jiný typ. Abyste dala přednost Mercedesu, měl by se Vám hlavně líbit. Rozum trochu úpí, je to auto s robustní konstrukcí, avšak fatálním nedostatkem prostoru na zadních sedadlech a obtížně přístupným kufrem. Pokud to ničemu nevadí, pak „áčko“ stojí za zvážení. V praxi půjde o auto, které v sobě spojí naftovou patnáctistovku Renault dCi s dvouspojkovou převodovkou od Mercedesu. Žádný zvláštní důvod bát se této kombinace neexistuje, pokud se Vám „Áčko“ zamlouvá, klidně zapomeňte na Mazdu, Opel a Volkswagen.

Foto: Daimler

Volkswagen Beetle jako tajný tip na konec

A co se trochu odvázat? Volkswagen Brouk se vyráběl nepřetržitě od roku 1946 do loňska a žádný další už nevznikne. Pokud snad ano, bude to nějaký elektro-Brouk. U nejnovější generace si můžete aktuálně vybrat ze dvou bílých exemplářů. Výhodou je, že to je tak trochu převlečený Golf, takže servisáka nepřekvapí a Vám se třeba bude líbit.

Foto: Volkswagen

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ratan groch
17. května 2020, 18:46
0

Fakt uz p. Dobes v Autickari nepusobi? Kdy se to sakra stalo? A nevite co se s nim stalo? Tolik otazek a zadna odpoved...

reagovat
BobAsh
17. května 2020, 22:36
1

Ano, zhruba před rokem jsem prodal svůj zbývající podíl kolegovi Machačovi, neb jsem já Autíčkáři už víc dát nemohl a Autíčkář mě taky ne – a bylo na čase dělat něco, za co také dostanu zaplaceno. Takže jsem rok dělal šéfredaktora www.Skoda-motorsport.com a následně se přesunul na kombinaci volné nohy a psaní pro Peníze.cz a tištěnou i webovou podobu Finmagu.

Ju
Junior
18. května 2020, 00:14
0

finmag jsem četl na střední a přišlo mi to ok
teď nedávno jsem si tam přečetl rozhovor s Dejčmarem (a zejména otázka redaktora) a v tom samým čísle nedávno něco o sponzorování milionářů v satelitech a musel jsem si odplivnout.
Což je jako by ok. Nedivím se, že tam píšeš, Vojto :)

fortress
18. května 2020, 08:23
2

Synergie s Kašpárkem tam určitě bude. Pro ty co finmag četli dřív je to však katastrofa.

Ju
Junior
18. května 2020, 10:52
0

Bohužel. Přijde mi, že se přeorientovali a místo čtenářů Forbesu se snaží spíš oslovovat lidi, co čtou Respekt a podobný levičácký bláboly. Už jenom ten úvodník "psát o penězích jinak" věští průser.

Ju
Junior
18. května 2020, 10:54
2

*jo, jinak se chci omluvit za včerejší post z 00:14 a blbou narážku na Vojtu. Přišel jsem z hospody a byl jsem nalámanej jak zákon káže.

ratan groch
18. května 2020, 11:52
2

Vojto, to bol vtip. Mozno si spomenies a mozno nie, ale cca mesiac, dva pred tvojim odchodom som ti pisal na redakcny mail, ze bud bude treba preklopit autickara do vyssej urovne alebo dat moznost niekomu kto ma este dost elanu.
Z tvojho pohladu si urobil dobre, lebo podstatna zmena nenastala, ziadneho vyrazneho sefredaktora, ktory by zrovnal celu redakciu tu nevidim, obchodny koncept ostal rovnaky a nevyrazny.
Z pohladu citatela je to vsetko v poriadku a nemozeme si stazovat, ale dlhodobo to nevydrzia ani ludia, ktori sa staraju o Autickara teraz.
Kazdopadne dakujem velmi pekne celej redakcii, ludom okolo, ale aj diskuterom, ze to existuje takyto unikatny web. Naozaj jeden z mala, ktory mi stale prinasa radost.

beastar
18. května 2020, 13:12
1

ratan groch: Vojta to myslel tehdy uprimne. To ze skoncil s Autickarem me neprekvapuje. Obchodni model je spatnej:) Jenze cast redakce razi tezy i verejne, ze se nechteji nikam posouvat ani profesionalizovat. Takze tak to je. Pro me a pro cast lidi, co vidi v autech i obchod a nejen zabavu nepochopitelne. Nicmene ... Bud budeme cist nebo ne. Nase volba.

BobAsh
19. května 2020, 18:05
1

Pro zbytek redakce je to především hobby a zábava, mě už psát o autech dávno nebaví tolik, abych to dělal zadarmo. A navíc se psaním obecně živím, což dělá z psaní "na vedlejšák pro zábavu" poněkud nemožnou věc. Jednak má člověk omezený množství řekněme "kreativní energie" a když jí použije na hobby, už mu nezbude na práci, a navíc je to podobný jako kdyby truhlář přišel večer domů a šel si jen tak pro radost vyrábět něco ze dřeva.

Aby dával Autíčkář smysl pro mě, byl by se musel od základu změnit tak, aby bylo reálný v něm najít nějakej funkční obchodní model. To je u webů o autech obecně problém, protože je velká konkurence, a u těch "nadšeneckých" je to ještě těžší. Taková změna by se nelíbila nejen zbytku redakce, ale nejspíš ani spoustě čtenárů, protože by bylo z Autíčkáře potřeba udělat něco o dost jinýho. A pro mě by bývala znamenala další měsíce až roky nezaplacený práce s nejistým výsledkem.

Takhle je Autíčkář pořád tím, čím býval a čím očividně má být, redakce má svoje hobby a "pánský klub" a já píšu jinam, kde za to dostanu zaplaceno penězma. S ročním odstupem jsem asi se svým rozhodnutím ještě víc spokojenej a rozhodně toho nelituju, věci jsou jak mají být.

krab
19. května 2020, 19:04
-1

Já doufám, že ti Vojto v tomhle asi každej čtenář rozumí jak to je. Já už se snažím, když se zapojím do diskuze raději neprudit (aspoň doufám, že to tak vyznívá) a doufám, že se tenhle "pánskej klub" nerozpadne.

Co mi přijde trochu blbý je fakt, že to tu jde tak nějak napůl směrem do transformace na mainstreamový web o autech, hlavně díky výběru témat a testů nových aut, které převažují. Což se ale dá blbě vyřešit elegantněji, když je těch testovaček dost (což zase je svým způsobem úspěch týmu, že ti PR automobilek autíčkáři auta půjčují) a současně se tu píše jeden článek denně.

Já jsem ten co je všema deseti pro přidání témat typu jako bylo to červený Camaro, jako byly zajímavé Vavrisovy duely (klidně aut za pár korun jako Omega vs E39 pětka) , nebo ten starý Escort MK3 loni , Vavris a legendární test Hondy S2000 , MX5 každý druhý měsíc, vysvětlení toho o čem je petrolhead a proč ho nesnáším ( klidně i v jedenáctým vydání ...), RX7 jak o ní psal Kubajz v začátcích místní "kariéry" atd.. Já vím, ono to chce plánovat, sdružovat lidi dohromady, nacházet k večeru čas, aby se to nějak sešlo, majitel, fotograf, atd.. ale je to pak pěkný. Tohle bych si přál, aby tu víc bylo. Ta energie a nápady dělat takový ty věci mimo běžnou šablonu týdenního testu z flotily nějaké automobilky. Protože tahle auta má upřímně řečeno každý web. Někdo je dostane první , někdo poslední, ale nějak si je půjčit můžou více méně vždycky, když má ten člověk nebo web nějakou rozumnou historii a dosah čtenářů.

Naštěstí tu fungují ty blogy. A to byl tehdy geniální nápad. Tím pádem si tu můžeme napsat "autíčkáři sobě" prostě co chceme a o svých obskurních vehiklech. A doufám, že to teda bude rozumně pokračovat, byla by to velká škoda, kdyby ne.

Je fakt, že já jsem taky nemusel předloni "zbaběle" mizet a stát se externím dopisovatelem pro garáž. Ale jak jsem to tehdy popsal i v blogu, potěšila mě ta příležitost a nabídka, tak jsem do toho šel. A jsem za to rád. A v pánským klubu autíčkáři zůstávám stejně taky tak...

Jaromír
17. května 2020, 20:09
2

Mam nutkani se zeptat, proc ve vyberu neni ani jedine nove auto. Vyhledove v radu mesicu bych navic cekal, ze se automobilky budou snazit prodavat nove auta s minimalni marzi, coz muze byt super prilezitost. Konkretni tip vsak bohuzel nemam, ale mistni komunita bude vedet ;)

reagovat
Ča
Ča Snač Aj
17. května 2020, 20:24
1

Co třeba C3 1.2 puretech EAT6.. bude kolem roku staré a "fplný" nebo starší 308 s tím samým pohonem?

reagovat
So
Solii
18. května 2020, 12:39
0

Tyhlety řeči, že si má koupit novou jebku, místo solidního auta, protože je to jedno jsou fakt mimo mísu. A proč doma teda teda nemáte toho novýho tříválcovýho Rapida, když je tak v pohodě auto? I mojí ženě se jezdilo líp ve starším golfu, než v rapidu a to jí auta absolutně nezajímaj. Pořád je 350 tis. Kč hodně peněz na to koupit úplně debilní auto = Rapid (bohužel jsem měl osobní zkušenost).

So
Solii
18. května 2020, 12:41
0

pardon, postnul jsem do jiného vlákna...

Ča
Ča Snač Aj
18. května 2020, 18:28
0

:D ok, btw kdo mi tu dal minus? :D Co je na C3 s automatem na dany ucel spatne? S tim puretechem je to i pro cesty po dalnici na svoji velikost prekvapive schopny a pohodlny auto ktery se lehce ridi.. Jinak myslim, ze pro ucely tazatelky lepsi nez treba ta trojkova Mazda

Ha
Habakukk
18. května 2020, 19:03
0

Moc ty mínusy žreš. To prostě neřeš

Ča
Ča Snač Aj
18. května 2020, 19:19
0

Neboj, beru to s humorem, jenom jsem chronicky zvedavej

MB
MBMB
18. května 2020, 02:12
4

Rady, že by se člověk měl vyhýbat tříválcům (respektive vybírat čtyřválce) a CVT, moc nechápu. To jsou věci, které někteří hrozně prožívají, ale tazatelce toto bude úplně ukradené. Stejně jako nějaká dvoulitrová atmosféra v Mazdě 3, což je obecně dražší auto, které láká poněkud jinou cílovku.

reagovat
Ha
Habakukk
18. května 2020, 07:26
0

No a hlavně ta dvoulitrovná Mazda se musí točit a nevím zda to tu kočku bude bavit, proti tomu turbo dole zabere a jede.

So
Solii
18. května 2020, 09:12
1

No tak, doporučovat Rapida místo Mazdy 3 je fakt do nebe volající kravina. Už jsi někdy jel někam dál Rapidem s tříválcem?

Ha
Habakukk
18. května 2020, 10:17
1

Proč? Cerce bude obsolutně jedno jak Mazda jezdí. Pokud se podívám jak jezdi manželka tak jedíné co k Mazdě řekne že to má silnější motor než její auto 20KW rozdíl to je tak vše. Zajímá ji, že to má automatickou klimu vyhřívané sedačky a auto aby se ji líbilo.

beastar
18. května 2020, 11:14
0

Řidička začátečník bude určitě nadšená z jízdních vlastností Mazdy 3 o tom žádná. Rapidem s tříhrnkem sem nikdy nikam nejel. Vzhledem k tomu kolik jich potkávám služebních s různými polepy a ty lidi v tom denně žijí to nějak asi půjde.

Edit.: Poprve musim souhlasit s tim co pise MBMB. Tohle neni tema hledame nejlepsi jizdni vlastnosti a motor pro nadsence za tri pade.
-
Komentář upraven 18. 5. 2020, 11:27:54

MB
MBMB
18. května 2020, 11:15
0

Soli: Nevšiml jsem si, že by tu někdo doporučoval Rapid s třívalcem. Možná tu byla ještě nějaká reakce, kterou dotyčný smazal.
Každopádně i tříválcový Rapid je naprosto normální auto, se kterým se dají jezdit i dálnice. Speciálně ta silnější varianta 1.0 TSI je úplně v pohodě. Zrychlit zpátky na 130, když člověka třeba zbrzdí předjíždějící kamion, samozřejmě trochu trvá. V případě tazatelky však nevidím důvod, proč se takovému autu vyhýbat kvůli něčemu, jako je počet válců.
Jak už tu taky padlo, mnohem víc mě štvalo, když jsem párkrát musel jet autem bez tempomatu a automatické klimatizace, to jsou pro pohodlné cestování mnohem zásadnější prvky.

JZ
Jan Zavrtálek
18. května 2020, 11:32
0

Rapid s tříválcem je na delší cesty naprosté utrpení, opomenu to, že osobně v něm nemohu najít pohodlný posaz, ale kombinace toho uřvaného tříválcového dieselu a naprosto žalostného odhlučnění kabiny je největší pomsta všech korporátů svým obchodním zástupcům... naopak taková scala s 1.0 TSI mě až překvapila jak může být jízda s malým motorem pohodlná i na dlouhé vzdálenosti (několikrát jsem s tím absolvoval jízdu Praha-Bratislava)

beastar
18. května 2020, 11:34
0

Vrták: Litrový TSI je nadmíru povedený. U toho naftovýho Rapida nevím já v tom v životě nejel. Bavíme se tady ale o relativně levných autech, tak bych nějaký super luxus nečekal.

eLzyx
18. května 2020, 11:55
0

litrový TSI se sebezapřením ano, ale bez DSG. Jestli se nepletu, tak je kombinován se suchými spojkami, takže na cukaturu po Praze naprosto nevhodné auto. A jako ojetina potencionální sebevražda. Právě proto, že bude pocházet z fleetů, kde na nějaké šetření spojek nebyl nikdo zvědavý.

So
Solii
18. května 2020, 12:42
0

Tyhlety řeči, že si má koupit novou jebku, místo solidního auta, protože je to jedno jsou fakt mimo mísu. A proč doma teda teda nemáte toho novýho tříválcovýho Rapida, když je tak v pohodě auto? I mojí ženě se jezdilo líp ve starším golfu, než v rapidu a to jí auta absolutně nezajímaj. Pořád je 350 tis. Kč hodně peněz na to koupit úplně debilní auto = Rapid (bohužel jsem měl osobní zkušenost).

beastar
18. května 2020, 13:18
2

No ja nemam Rapida protoze mam Audi S6 a Renault Megane RS Trophy a tam teda automat radi jak hodinky. O spatnym rizeni ci nepohodli nemute byt rec. Novou jebku doporucuju proto, ze vzdycky z tech asi 70 aut, co jsem dosud mel vzdycky lip fungovali ty novejsi auta, nez ty starsi. A jo tripade je furt dost. Bejt to moje manzelka koupim ji jetou A3 normalne s dvoulitrem ropou se ctyrkolkou. Ten sportback je malej pritom je to prakticky auto. Je to uvnitr tichy dost pruzny pro zacatecnika aby se s tim nebal a jde s tim jezdit za 7 bez lehky nohy.... ale na me to neni a tak tezko doporucit ojety Audi nekomu, kdo nevim jaky ma kontakty a zazemi. Asi tak.

Edit: 6 v rozhorceni sem si prirknul vyssi radu Audi:)
-
Komentář upraven 19. 5. 2020, 14:41:20

Ha
Habakukk
18. května 2020, 08:09
0

No za 350t Kč bych hledal nové nebo předváděcí auto. Dále jednou za 14 dní 360km je nic, to odjede jakákoliv městská krabice. No a já bych osobně hledal nějakou Fabii nebo Rapida výběr bude slušný a Škoda v ČR nikoho neurazí.

reagovat
Mrkef
18. května 2020, 08:56
0

Za ty samé peníze, pořídíš i takřka novou Astru, která bude ve většině ohledech lepší auto....

Ha
Habakukk
18. května 2020, 10:19
0

Tak za 350t v automatu máš dvouletá auta. Auto to bude určitě lepší už z pohledu toho, že bude větší.

Mrkef
18. května 2020, 10:34
0

JJ, proti Fabii určitě, proti Rapidu širší, ale kratší. Pohodlnější, vyspělejší proti oběma a hlavně ten automat nebude DSG se suchými spojkami...

beastar
18. května 2020, 11:12
-2

Mrkef: DSG se suchými spojkami:D Ty seš dobře vymodelovanej antiVW propagandou co. Mě by zajímalo co na poslední generaci DSG je výrazně špatně. Ono totiž kdyby si s tím alespoň nějakou chabou reálnou zkušenost věděl by si že celkovej projev té převodovky už je naprosto v pořádku. A Astra to je právě když chceš ten "největší" low cost... Každopádně na ty účely z dotazu je to asi v pohodě auto.
-
Komentář upraven 18. 5. 2020, 11:15:01

Mrkef
18. května 2020, 11:22
2

Hele jezdil, v rámci jízdy, jak benzín, tak nafta v poho, tohle byla narážka na životnost nevycucaná z prstu, ale bohužel i z konkrétních zkušeností z mého okolí.
Pokud paní najezdí 10.000km/rok po dálnici a pořídí vozidlo s nájezdem okolo 30 - 40.000km, tak asi dobrý na dlouho.
Při vyšším ročním nájezdu třeba 15-20k km/rok a častější jízdy v městském provozu - kolony atd. skoro garantuji do 5 let problém na této převodovce.

Neřekl bych antiVW, třeba Ford s Powershiftem u motorů cca do objemu 2.0 je dost obdobný příběh, díky obdobné konstrukci.

beastar
18. května 2020, 11:33
0

Jo. To už zní jinak. Bohužel je to tak životnost zejména pokud se s tím často cuká je docela tragická za ty peníze. Pravdou je že jinak to řadí už konečně fakt rychle a poměrně hladce. Do města je ale rozhodně o dost lepší to dole Krabem zmiňované CVT v Toyotě který je i projevem možná pro začátečníka pohodlnější a lépe pochopitelné. K tomu Fordu tam je krásně vidět, že když se oba pustí špatnou cestou je prostě špatná v určitých situacích a jedno jaké logo se objeví na volantu:)

eLzyx
18. května 2020, 11:52
1

nechápu to omlouvání nízké životnosti "suché DSG" tím, že řadí konečně po x letech hladce. To je dobrá informace akorát pro někoho, kdo si takové auto koupí jako nové a má jej tak 2-3 roky a pak honem pryč. Ale kolik takových tu je?

beastar
18. května 2020, 13:08
0

Nevim kolik tu, ale osobne jich znam vazne hodne. A nejsou to lidi, co by jezdili VW vic jak pet let, nebo 300 000. A tady to neni o omlouvani tj proste o faktech. Zivotnost horsi, jizda a provoz uz dobry. Kdyz na to nemas prachy, nervy furt je tu manual ci CVT v Toyote;)

JohnyLBC
18. května 2020, 14:38
0

Kluci ja teda s Rapidem s DSG a “silným tříhrnkem” zkušenost mám, protože jsem to dostal jako náhradní vozidlo v servisu. A můžu říct že i když to byla verze Monte Carlo tak to byla hrozná bída. Když pominu RádobySportovní všechno na autě, ať už alá karbon v interiéru, zatmavená světla a tmavší lišty, tak motor má opravdu nechutný kovový zvuk, drnčí, je plechový, odspodu jede slušně ale ve středním pásmu a nahoře nejede vůbec, fakt jak diesel. Převodovka si s tím docela poradila, ale cukání tam prostě bylo i když se to zlepšilo. S převodovkou se žít dá, ale ten motor, to je fakt tragedie. Kdo ma alespon trochu sluchu a mechanický cit tak ho to musí tahat za uši... dálku bych v tom fakt jet nechtěl. A je to koza uskákaná. Zlatý Superb proti tomu, a to Superba normálně nechválím protože ani ten nemá komfort odpovídající ceně.

beastar
19. května 2020, 14:26
1

Johny: Myslel sem ze je Rapid value 4 money. Evidentne je to pekna mrdina. Jenze i tak. My to vidime jinak vetsina. Vsak ja mam obe auta mmohem drazsi jak byl full Rapid novy a obecne s tim lowcostem moc zkusenosti zaplat pan buh nemam. Pani co shani automat a jeste neridi nikterak aktivne to mozna uvidi jinak. Co me ale napadlo jak sem cetl to co si psal. Jestli by nebylo lepsi si 350 schovat a vyjezdit si ostruhy na nejaky starsi automaticky popelnici. Priklad Astra G, okyna One, Stillo, Pasik b5.5, e46... koupit do kila i se servisem a litat dokud se to neoparkuje a nerozpadne. A potom by se videlo.

krab
18. května 2020, 09:28
3

Na tenhle dotaz podle mě naprosto přesně pasuje nákup nového Yarisu 1.5 VVTi , tohle auto je už dlouhodobě vyzkoušený v rámci naší rodiny ( i když jen 1.33 VVTi) a pro nevyježděnou řidičku ideální. Není to sice tak velký a pohodlný jako Golf, ale Golf bude za 350 ojetý nakonec i ta Mazda 3 ... S Yarisem se dalo v pohodě cestovat i delší trasa. Mnohokrát jsem to vyzkoušel. Ta 1.5 má o 10 koní navíc a extra točivý moment, který motoru 1.33 trochu chybí, takže to bude úplně ideál.

Ilustračně třeba tady nějaká nabídka: https://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/yaris/18666582?goFrom=list

Alternativa je nový Peugeot 208, který je designově zajímavý, ale imho poněkud předražený.

reagovat
Lukáš Vaverka
18. května 2020, 10:39
1

Ten Yaris je úhel pohledu, který má taky něco do sebe. Hlavně díky tomu, že tam bude pokles hodnoty naprosto minimální, třeba jen koruna nebo dvě s každým ujetým kilometrem. Ale já bych s tím teda ty delší trasy jezdit nechtěl, jak kvůli tomu CVT, tak protože ten končící Yaris je opravdu jen přemisťovadlo a nic víc.

Ha
Habakukk
18. května 2020, 11:02
6

No, ale holce co málo jezdí nějaké přemísťovadlo absolutně stačí. Já najezdil nesmyslné štreky z Grande Puntem s 1,2 fire myslím, že to mělo 54 koní nebo něco takového. Denně na otočku 800km převážně po dálnici, top speed to mělo nějakých 140-150km/h tedy na dálnici padál na podlahu a jelo se. Nějak výrazně to nevadilo, byla to prostě práce a měl jsem nafasované takové auto.

beastar
18. května 2020, 11:08
6

Já si myslím totéž co Habakuk. V momentě kdy člověk cestuje sám se velikost auta strašlivě přeceňuje. A dnešní malá auta jsou fakt schopná držet důstojný rychlosti už kdekoliv. Automat ti zajistí to, že udržíš otáčky všude (řadí určitě líp, než nezkušená řidička) Nezpůsobuje to stres při parkování a složitějších manévrech. Mít na paměti máš malý auto všude se vlezeš je lepší, než li opak. Navíc malý je hodně hodně relativní když mi stál Abarth 500 nový vedle devadesátkovýho nejmenovanýho sporťáku byl to OBR. Takže Yarise asi úplně s klidem.

krab
18. května 2020, 11:11
0

Ono takhle ... stejně si ta holka vybere nějak podle sebe. Co já mám vyzkoušený, tak ženy "neřidičky" typicky tuhle novodobou generaci Yarise oceňují. Ono se to řídí totiž tak nějak samo. A dobře se z toho dívá a má to couvací kameru. A to je kolikrát vše co je potřeba. Plus ta 1.5 VVTi má 110 koní a s tím CVT je to po městě od semaforů svižný a na dálnici to není průser. Na cestu 1x za 14 dní 360km jak píše je to v pohodě... Něco jinýho by bylo muset ujet 200 km denně....

beastar
18. května 2020, 11:22
1

Já když jsem na dovolený musel jezdil jsem Hondou Jazz, Cliem ale i Matizem z půjčovny. Jezdili jsme tím vždy 14 dní prakticky denně. A taková ta klasika na dovolený, vejlety, pláž, nákupy, hospody a tak. A nikdy sem neměl problém reálně mi stačila klimatizace a něco jako 1,2 pod kapotou. Vždycky říkám, že je se na starý kolena přestěhuju někam do středomoří, tak nic jinýho než něco jako Yaris nechci vše ostatní je v takovým použití kolem komína zbytečný.

Tady kdyby nebyla podmínka automat tak bych doporučil za ty prachy Tipo. Teď jsou velký akce na skladovky. V zásadě ale jedno do čeho z kategorie "Yaris" půjde. Bude to finálně spíše o vzhledu a pocitu.

Ha
Habakukk
18. května 2020, 11:40
0

No Tipo jsem chtěl doporučit, ale skladovky nebudou s automatem. Co mají na prodejnách tak většinou 1,4Fire, ale už se začíná smrákat i u Fiatu a přijde facelift a Tipo dostane FlyFire motory.

Lukáš Vaverka
18. května 2020, 12:35
0

V původním dotazu ale řeč o městě není, jen o tom, že každých 14 dní se bude muset pracovně jet 360 km daleko, takže jsem vyšel hlavně z toho. Návrhy na prcka do města jsou samozřejmě taky dobré, ale v podstatě bez rozdílu jsou to auta o dost jednodušší a rozpočet se stává dost napjatým. Nicméně největší kouzlo tohoto dotazu je právě v tom, kolik rozmanitých řešení existuje.

Ha
Habakukk
18. května 2020, 13:08
2

Tak nikdo tady nepíše o městských vozech Škodě Citygo nebo Fiatu 500 nebo Pandě, ale o třídu větších vozech které už jsou pro cestování bezproblémové. No a 180km jedna cesta není nic čím bych se nějak trápil. Kdyby řekla jedno za 14dní na otočku 1500km tak bych uvažoval asi jinak a vybíral něco pohodlného na dlouhé tratě.

beastar
18. května 2020, 13:29
0

Jasne to mesto se da dnes jezdit defakto vsim, co na trhu je a je to jedno. V kostce takove cestovani zvladne ojete i nove auto. Yaris, Corsa, Clio, Fabia, Ibiza, Polo, Tipo, Mégane, Astra variant je tak moc. Vybrat se da fakt skoro dle vkusu. Zadne z tech aut nebude pro bezne ridice a zacatecniky spatna volba. Ja osobne jak pisu nahore vylozene byt tato situace u me. Koupim A3 sportback s dvoulitrem naftou logicky ojetou. Pocitam s tim ze automat muze zhebnout. A jak by se ji jezdilo.To auto staci vsude a vsem ve vsem. Velikostne akorat.
---
Jen to neni vec kterou bych doporucoval obecne. Aby pak lidi nechodili brecet, ze je treba do toho kilo nastrkat a ze sem rikal ze to je supeer. Coz je, ale musis mit dukat:))

krab
18. května 2020, 14:47
2

Když to tak shrnu uživatelsky, Yaris 1.33 Mutidrive automat rok 2013 : koupeno za 329000 (jestli si to pamatuju dobře) a 4 roky s tím jezdila máma, hlavně město. Denně skoro, ale krátký vzdálenosti. Najela s tím asi celkem jen 30 tis km. Náklady jen roční servisní prohlídka, jinak nic. Pak jsem s tím jezdil 2 roky já resp. moje paní. Trasy už spíš delší, ale nejezdilo denně, spíš jako doplněk sporťáků na cesty, kde prostě hezké auto nemá cenu brát, do horšího počasí anebo do supermarketu, kde je parkování naprd a nevíš kdo tě tam odře... Žádnou újmu neutrpělo, servis už jsem si dělal sám, za pár korun a nad rámec oleje jsem jednou vyměnil i svíčky a pak myslím i přední destičky. Najeto při prodeji asi 60 ... Byla tam jedna svolávačka, to Toyota provedla zdarma pochopitelně, myslím to byl Airbag od firmy Takata, nějaká kontrola tam měla proběhnout. Pneumatiky stačily úplně v pohodě na celý období, 1 sada zimních a 1 sada letních. Po šesti letech prodej za myslím 200 ... celkový náklady na provoz fakt absolutně minimální, když se to vezme. Nový majitel bude mít dál nízký náklady, pokud je pečlivej, tak si vymění olej v tom CVT automatu a olej po 15 ti, jak jsme dělali my a tam nebude nic, co by se mohlo dál rozbíjet. Antikorozně to bylo ošetřený dobře.

Jízda po dálnici s tímhle Yarisem se 100k byla v klidu, prostě do 150 ti se dalo jezdit v pohodě, pak už to samozřejmě moc nezrychlovalo ať si stál na plynu jak jsi chtěl. To ta patnáctistovka nebude o moc lepší. Ale o trochu jo. Maximálka byla tak 180 podle tacho, víc se z toho vydolovat nedalo. Ale jel jsem se tím jednou v zimě do Norimberka na výstavu veteránů a zpátky, bylo ošklivý počasí, tak sporťák zůstal doma a nic většího půjčovacího zrovna po ruice nebylo. A v naprostým klidu se taková trasa dala absolvovat. 280 km tam , 280 zpět. I to se dalo... I do Beskyd jsem v tom dojel a to ve čtyřech... A nebyl to nějakej diskomfort.

Pochopitelně, že Golf VII. 1.4 TSI (např) bude daleko lepší na dálnici, nakonec ta auta znám, takže to vím přesně, i Mazda 3 , ale všechno za 350 ojetiny buď už bez záruky nebo s nějakým zbytkem. Když to bude auto po operáku, tak se může počítat s tím, že údržba byla je naprosto minimální a riziko oprav tam časem bude.

Ve výsledku je to o penězích, který do provozu auta jít můžou a o charakteru tras, kde se jezdí a taky o tom co kdo chce. Jsou lidi (a zažil jsem to) co chtějí třeba jedině Rapid. A nemá smysl jim vysvětlovat, že by vlastně byla lepší třeba Mazda 3 anebo že jim stačí Yaris, protože je to nákladově příznivý a jízdně příjemný auto... To jsou zbytečný diskuze.

Fa
Fandatik
19. května 2020, 23:55
0

Právě, že to město se s čímkoliv jezdit nedá. Jak už to někdo zmínil, bral (snažím se vžít do tazatelky) bych nějaké Tipo 1,6 s 6ti stupněm Aisin. Fiat má rozumně nastavené servisní intervaly pro dlouhodobou spolehlivost (snad krom "doživotní" náplni v převodovce, tu po 60ti).

Ha
Habakukk
20. května 2020, 08:25
0

Kombinace 1,6 benzín a automat je u Tipa, no jak bych to řekl velmi okrajová v inzerci není v tomto provedení ani jedno auto. Tedy proč doporučovat něco co je problém sehnat.

Fa
Fandatik
20. května 2020, 10:31
0

To mě ani nenapadlo mrknout se kolik jich je v prodeji. Já s tím strávil pár dnů v Raichu, žádná leštěnka, ale přepravní mula a byl jsem příjemně překvapen, snah krom dynamiky.

Ha
Habakukk
20. května 2020, 10:41
0

Já s tím motorem strávil dva dny když bylo auto na servisu a pro klidného řidiče asi fajn volba, ale v českých podmínkách vezmu 1,4 Fire a oželím automat a dostanu možná i dynamičtější auto ze méně peněz. Což u nákupu v tomto segmentu je důležitější parametr.

whitenight
20. května 2020, 23:13
0

@Krab Yaris s 1,5 jezdí perfektně, nevim, co víc by si začátečník moh přát. Navíc s automatem odpadne problém tý divný spojky. Výkonově to na dálnici naprosto stačí, akorát je v tom prostě hluk. Problém bejvá za hnusnýho počasí, ale to je spíš obutím. Místa všude relativní dostatek, 4 dospělí se vlezou v pohodě i na delší cestu. Při konstantní 130 dle GPS to při jízdě po dálnici vezme zhruba 6-6,5 litru na sto. Když se jede meziměsto, dá se dostat snad až okolo 5 (pod 5?), ale to byla náhoda. Kufr je docela velkej, odkládací prostory v kabině jsou naprd. Infotainment je hrozně pomalej, ale je přehlednej. Už za pár kilometrů je v tom v zimě teplo. Nemyslim si, že jde za ty peníze vybrat něco lepšího.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem