Vaverka
Jméno | Lukáš Vaverka |
---|---|
Bydliště | Evropa |
Registrace | před 2024.4 rok. |
Poslední aktivita | před 3.1 rok. |
Komentářů u článků | 16 |
Pozitivních komentářů u článků | 8 |
Negativních komentářů u článků | 0 |
Možnosti | napsat zprávu |
Informace Lukášův styl plný faktů a ověřených informací se na Autíčkáře vůbec nehodí, a proto je celá redakce ráda, že zná alespoň jednoho pořádného novináře. I když je z Brna. |
Posledních 50 komentářů
SX4 je auto z minulé epochy. Má sice dva hi-tech prvky, a to automatickou klimatizaci a bezklíčové odemykání, ale jinak je to jednoduchost sama. Co Ignis má vždy a SX4 nikdy neměla: asistent rozjezdu do kopce, Bluetooth, USB, světelný senzor - to jsou třeba pro mě podstatné věci. A pak má Ignis taky LED světla, což asi není tolik důležitý. Za cenu Ignise se zase dají pořídit dvě desetileté SX4...
A ještě lepší je mít diferenciál s tím kouzelným aparátusem VAQ. Do minulého týdne jsem netušil, jak moc jsou omezené možnosti jeho nasazení.
Obecně se teď za lepší řesení pro full nebo plug-in hybrid považuje velká atmosféra s Atkinsonovým cyklem a co nejjednodušší převodovkou (viz Toyota, Honda, Ford). Koncern VW na to jde úplně jinak, mimo jiné proto, že žádný takový motor nemá a ve velkých počtech nemá kde prodávat. Čas ukáže, co byl lepší postup, každopádně VW se Škodou pracují s tím, co mají k dispozici, a ono to dává tabulkové výsledky, jaké jsou potřeba, a prakticky k tomu taky není co zásadního vytknout.
V tom byla síla O3 RS a důvod jejího vysokého podílu na prodejním mixu - u nás snad 10 %, v něterých zemích (CH, UK) prý až 20 %. V jádru normální auto se super podvozkem a nadstandardně silným motorem. Ta nová se drží stejné myšlenky, ale ceny šly nahoru, jako ostatně skoro všude. Uvidíme, co to udělá s prodeji. Ale za mě, ať jsou ty vrcholné specifikace klidně o dost dražší, to je důstojnější postup než kontaminace 308 GT obyčejnými motory - pravou GT zrušili, z GT Line vyhodili slovo Line a tváří se jako nic.
Je mi bližší točivý než kroutící moment, a Autíčkář naštěstí není ten typ media, kde by se články přepisovaly do jednotného stylu podle seznamu přikázaných a zakázaných pojmů. A jazykově tedy točivý také dává o kousek větší smysl, protože otáčí hřídelemi, nic nekroutí (nebo jo, ale to pak není dobře).
Řekl bych, že je to hlavně tím, že je to vyvinuté a osvědčené řešení, které splňuje všechny požadavky, které splňovat má. Motor je značně specifický, převodovka je překopaná, není důvod přicházet s novou generací, když požadavky na výkon, složení emisí a hodnoty CO2 to splňuje. Millerův cyklus a turbo s variabilní geometrií jsou speciality 1,5 TSI, vypínání válců zrovna tak (a 1,4 TSI ACT). I když se to na první pohled nezdá, do motorů se pokrokové technologie necpou za každou cenu, když nemají pořádný přínos. Příklad odjinud: třeba Sky-X od Mazdy nemá vypínání válců, protože je momentálně dostatečně dobrý i bez něj.
V původním dotazu ale řeč o městě není, jen o tom, že každých 14 dní se bude muset pracovně jet 360 km daleko, takže jsem vyšel hlavně z toho. Návrhy na prcka do města jsou samozřejmě taky dobré, ale v podstatě bez rozdílu jsou to auta o dost jednodušší a rozpočet se stává dost napjatým. Nicméně největší kouzlo tohoto dotazu je právě v tom, kolik rozmanitých řešení existuje.
Ten Yaris je úhel pohledu, který má taky něco do sebe. Hlavně díky tomu, že tam bude pokles hodnoty naprosto minimální, třeba jen koruna nebo dvě s každým ujetým kilometrem. Ale já bych s tím teda ty delší trasy jezdit nechtěl, jak kvůli tomu CVT, tak protože ten končící Yaris je opravdu jen přemisťovadlo a nic víc.
Především děkuji, jsem rád, že článek zaujal, v to jsem přesně doufal. Kodiaq si touto formou ještě dlouho neprobereme, ale názor v pár větách vyslovit můžu. Yeti byla vlastně dost netypická škodovka, s malým kufrem a tak. Navíc z dnešního pohledu zbytečně bytelná (snese v terénu mnohem víc než většina konkurentů, je to mechanicky Passat nazmenšovaný do formátu Fabie). Tak další SUV udělali naopak mnohem víc "škodovácky", s tím "kusem auta navíc". A je to první sedmimístná Škoda, jestli se nepletu (snad nebyla sedmimístná Š1203...), a ve formátu, který je podle mě velikostně minimum, aby 7 sedadel dávalo smysl - třeba Sorento je větší. Vlastně je to nataženej Tiguan a VW tomu následně tuto napůl výhodu vzal, protože Allspace je Kodiaq s nasazeným "vrškem" z Tiguanu. A Seat Tarraco ještě subjektivně vystřelil trochu nad to - celý Seat by měl podle náznaků taky brzy změnit positioning (pokolikáté už?), další fáze je Leon IV. V tomto světle vlastně nepřekvapí obrovský úspěch Kodiaqu RS, protože to zvrhlým způsobem dává větší smysl než ty základní verze, víceméně úplně zaměnitelné s Tiguanem Allspace.
Tak čistě hypoteticky: kdyby někdo měl Rapida, nemusí díky němu u víkendovky dělat žádné kompromisy jen proto, že občas chce koupit basu piva nebo zajet do IKEA. Takže obrovskou oklikou to petrolheadský je až moc :D
Asi nenabídnu žádnou průlomovou myšlenku - Fabia Combi je spíš pro náklad a Rapid Spaceback zase pro lidi. Fabia je hlavně vzadu užší a je v ní mnohem míň místa pro nohy, je to spíš auto pro dva dospělé a dvě děti. O to víc ale pobere její kufr. Fabia taky umí vypadat o dost líp. A teoreticky má poddajnější podvozek, i když v tom záleží i na konkrétní konfiguraci. Rapid Spaceback je nakonec vedle Fabie Combi spíš pragmatická volba, i když to zní trochu nelogicky.
Fabia taky dokáže být mnohem zajímavější, co se motorů týká. Na základní přepravu stačí i ten atmosférický litr, na velmi svižné svezení 1,2 TSI se 110 koní a manuálem (DSG to jeho výkon dost naředí a nedá se u něj řadit na volantu). A zajímavý je i tříválec 1,4 TDI, když se spojí s DSG. To funguje velmi příjemně a nežere to skoro nic.
K motorům v Rapidu jsem se už vyjádřil v článku. Má-li to být TSI z roku 2015, obecně doporučím pohlídat si, aby to byl už ten nový typ - má rozvodový řemen a zběžně se pozná nejen podle typového označení (CZJC, CZJD, CYVA, CYVB), ale i podle vyššího výkonu. Ale samozřejmě než pořídit zanedbanou "socku" s teoreticky lepším motorem, tak je vhodnější koupit dobrý konkrétní kus i s tím starším. Nakonec v Rapidu by i to řetězové TSI mělo (MĚLO!) být prosté jakýchkoliv neduhů na rozvodech.
To dost možná bude, už jen kvůli námětu, a nebudu popírat, že by mě to osobně nepotěšilo. Ale vychází tu spousta jiných zajímavých věcí, tak by zase bylo škoda, kdyby Škoda vévodila žebříčku čtenosti jako na všech ostatních webech.
Děkuji za pochvalu. Je to takový dost netradiční formát, který vznikl více méně náhodou. A není to úplně typická náplň Autíčkáře, jak sám poznamenáváš, spíš takové nevšední koření, ale zároveň se Autíčkář zdá být tou nejlepší platformou pro tento obsah. Pokud to bude mít ohlas větší než ta Lancia (což by teda v našich končinách mít mělo), tak budeme pokračovat. Na druhou stranu je to poměrně náročné na přípravu a vhodných témat není zase moc, takže to zde může stejně vycházet jen tu a tam a v omezeném počtu.
Tak zaprvé, měli jsme to špatně, 103 kW to mělo dřív a 150 koní nikdy, díky za nepřímé upozornění. A zadruhé, je to maximální výkon, který je shodný se systémovým, elektromotor ve vysokých otáčkách už nic nepřináší. Maximum točivého momentu 235 Nm by měla být složená hodnota obou motorů, alespoň podle toho, co ukazují grafy v katalogu.
To je dobrý postřeh. Ze začátku mě to samotného taky napadlo, ale nějak se to tam nevešlo a nakonec to úplně zapadlo. Ten motor je sám o sobě relativně povedený, ale hodí se hlavně do menších. A ty tři litry oleje, co v něm jsou, by fakt neměly jezdit 30 000 km bez výměny. Osobně si myslím, že většina problémů té třináctistovky je z toho, že si lidi neuvědomili nebo tupě věřili tomu, že to vydrží. A ono to nějakou dobu vydrželo, než to ten motor popravilo.
Poslední komentáře
- Sato, Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?
toto je velmi zaujimava informacia - stirling, Ptejte se: Jaký doplněk k elektromobilu?
Teraz riesim predaj Granturisma pre kamarata fakt je to tak ze sportove... - RRRampapapa, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Nestárnou, protože staré byla už když je vyrobili :D - Habakukk, Tato auta zrají jako víno: Modely...
No tak to nevím hranatá krabice, 80. léta z toho přímo křičí.... - Irwinek, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Jojo, některá auta nestárnou :-D - Peťas, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Mercedes SLK W209. Kdyz ho vidim na ulici, reknu si, sakra to auto... - peca, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Mozna spis nez Superb mi nadcasovejsi prijde prvni Octavia. Kdyz... - mazany_lisak, Lexus LC 500 Hokkaido: Pět důvodů,...
Mít peníze, těžko by se rozhodovalo mezi kupé, které mi přijde... - Bigg.I, 1966 Dodge Charger: Když se ještě...
Je fakt, ze jsem se dival na vahu s tim nejvetsim motorem (7.6L... - Bernard L., Tato auta zrají jako víno: Modely...
Popravdě vůbec nevím kde se Ufo vyrábělo a (ne)prodávalo. - Bernard L., Tato auta zrají jako víno: Modely...
Ta 323F je taky parádní a vůbec mne nenapdla. Jinak naprosto... - Sato, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Ufo civic bol fakt super, ale reálne je z Anglicka, on sa v Japonsku... - Oris, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Sice to auto už dnes moc na silnici nepotkáte ale design má pořád... - Bernard L., Tato auta zrají jako víno: Modely...
Za mne určitě ten Fiat 500 a vlastně i "bratr" Fiat... - Iskar, Tato auta zrají jako víno: Modely...
Podobný prípad ako Fiat 500 je aj nové Mini, ktoré tiež...
Poslední inzeráty
1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem
1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem
2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem
2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem
Rušné diskuse
- Autíčkář se ptá: U jakých aut si budeme za pár let říkat "že já to tehdy nekoupil..."?
39 komentářů - Jazykové okénko Jaromíra Soukupa: Jak různé země vyslovují jména aut
36 komentářů - Autíčkář se ptá: Chceme v Česku takeovers?
33 komentářů - Bazarový snílek: S nebem nad hlavou a kamarády za zády
32 komentářů - Volvo EX30 Twin Motor: Malé auto, velké plány
29 komentářů - Ford Expedition: Řešení občasné rodinné dopravy?
24 komentářů - Řídit odbor dopravy jako firmu
23 komentářů - Mazda 3 e-Skyactiv X186: Poslední Mohykán
21 komentářů