načítám data...

Peugeot e208 GT: Krásné auto, průměrný elektromobil

Vzít malý Peugeot do města, strčit do něj elektromotor a hurá do světa! Elektromobilita jede a lachtani se radují! Co by se mohlo pokazit?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Peugeot e208 GT: Krásné auto, průměrný elektromobil

V třídě malých městských aut si aktuálně může vybrat každý. Jsou tu ryze praktické vozy, ale i ryze stylové. 208 je tím druhým z nich. A jde jí to krásně. Uzmula titul Evropského auta roku 2020, jako své auto roku ji vybral i Lukáš Vaverka v naší volbě redaktorů. Jak  Dan, tak  Jakub byli s 208 velice spokojení. Jak to ale dopadne, když si její elektrickou verzi vezmu na test já?

Kdykoli, kdy mám k testu auto, které už prošlo v jiných variantách polovinou redakce, jsem trochu mrzutý. A kombinace toho, že benzínovou verzi vyzkoušel Kuba a naftovou Dan, mi dává jen velice malý prostor k tomu, abych světu sdělil nějaký nový, či snad převratný poznatek. Alespoň protentokrát mám ale malou výhodu. K testu jsem totiž dostal e208 GT. Tedy elektrifikovanou a nejvyšší variantu, jakou si můžete zakoupit. Takže mohu alespoň zhodnotit, jaký je to elektromobil.

Foto: Hana Matyášová

Zvenku se elektrická 208 od těch spalovacích zas tak neliší. Otvor pro výfuk byl zaslepen a pod víčkem nádrže je místo otvoru konektor. Lev v logu je zabarven do modrozelena a na c-sloupcích najdeme písmenko e. E jako electryczne! Nebýt registrační značky pro elektromobily, dalo by se zvenku velice snadno přehlédnout, že o elektromobil jde. Žádný přehršel záslepek a věcí, které by upozorňovaly, že tento automobil není jako ty ostatní, se tu nekoná. A to je dobře. Byla by škoda, kdyby se velká mřížka v masce proměnila v jednu záslepku s omezeným průtokem vzduchu.

Jak snadné by bylo přijít o titul nejhezčího auta ve své třídě. 208 je hezky nakreslená. Všechny prvky ze současných Peugeotů jsou tady nakomponovány dobře a nenásilně. Jedinou kontroverzí pro tradicionalisty může být šavlozubé denní svícení, které se Danovi líbí. Mně taky, jen by se mi líbilo víc, kdyby sloužilo celé i jako blinkr. A taky by se mi líbilo, kdyby lemy blatníků nebyly černé, ale v barvě karoserie. Díky nim vypadá podivně vysoce… ale to je asi účel, že? Je to takové malé, ale stejně to vypadá jako crossover! No, ale stejně bych se bez toho obešel. To je ale asi vše. 208 je auto, které si s jiným nespletete.

Foto: Hana Matyášová

Stejně tak i uvnitř na vás e208 o elektrice a ekologii nic nekřičí. Vše je tady podřízeno systému i-cockpit a udělané hlavně tak, aby to bylo hezké. Najdou se tady věci, nad kterými se středoevropan podiví, jako třeba řada dotykových přepínačů hned vedle těch mechanických. A je tady přehršel lesklých černých plastů, které se časem nevyhnutelně promění v matné ušmudlané plasty. Ale člověk se tím velice brzy přestane zalamovat. Uklízet v autě se musí i tak. Je tu ale jedna nepříjemná věc. Okolo displeje infotainmentu je chromovaný rámeček, který v tunelech hází prasátka do obličeje přímo svému řidiči. Nejspíš je to daní za to, že je zde překvapivě promyšlená schránka na telefon (s bezdrátovým dobíjením), která umí suplovat i stojánek. To oceníte třeba u nabíječky, kde budete čekat na dobití automobilu. Ale k tomu později. Třírozměrné budíky i-cockpit jsou tady velice fajn. Stejně jako obvykle. Teď už se ale přesuňme k tomu, co je tady jiné.

Foto: Hana Matyášová

Namísto spalovacího motoru se nastěhoval elektromotor, namísto nádrže baterie. Motor má výkon 100 kW a baterie má kapacitu 50 kW. Se spotřebou 17,6 kWh/ 100 km dle WLTP je u ní možný dojezd až 340 kilometrů. Teoreticky a za ideálních podmínek. Zima s těmito čísly ale vždy docela solidně zacvičí. Tepelné čerpadlo a elektrický ohřívač si ubírají svoji porci energie z baterií a reálný dojezd se pohybuje u dvou set kilometrů. Pokud tedy nechcete vyrazit někam dál. Pak raději ukrojte z dojezdu dalších 20 kilometrů, neboť spotřeba mimo město je vyšší než ve městě. To nezní úplně dobře, ale musíme brát v potaz, že zima je pro elektromobily nejnáročnější, co se dojezdu týká.

Svěstěosmy se spalovacími motory se vyznačují i relativně radostným podvozkem. Jenže elektrická verze je těžší. S vahou 1,5 tuny si sice elektromobil poradí snadno, ale jízdní vlastnosti utrpí. Podvozek se sice nenaklání, jízdní těžiště je dole, ale je zbytečně tvrdý, podobně jako u 3008 Hybrid, se kterou jsem jezdil před časem. Jízdní radosti bych tady ale nehledal, ty zůstávájí určeny spalovacím verzím. Jízdní vlastnosti testovaného kusu ještě trochu zhoršoval stav podvozku, kde dělalo nepěkné rány nejspíš horní uložení vepředu. A dobře na mě nepůsobilo ani vibrování motoru okolo 140 km/h. Celkový dojem byl tedy velice pošramocen. Stále je to obstojné městské auto, jen ta radost se vytratila.

Verdikt

Peugeot 208 je skvělým malým autem, ale průměrným elektromobilem. Člověk, který vybírá očima, si ji rád koupí, ale člověk ryze praktický se poohlédne jinde. Nejčastěji po verzi se spalovacím motorem. Oproti elektrické verzi ušeří snadno přes 300 tisíc korun. ‘Bezemisní’ a levný provoz se tak začne vyplácet po docela dlouhé době. Ale taková je realita. Ceny elektromobilů jsou oproti automobilům se spalovacím motorům ve stejné velikosti podstatně vyšší. A už jen proto jich na našich silnicích asi moc neuvidíme. 

Ještě jedna věc! Autonomní řízení.

Elektrická 208 je prvním “běžným” automobilem, který mi na “zelený” volantek asistovaného řízení sám projel naprosto bez dotknutí se volantu Jižní spojku od Zahradního Města až po Barandovský most. Docela jsem se divil, že se volantu nemusím dotýkat, ale auto jelo bravurně., Až chaos Barranďáku byl nad jeho síly a to se dalo čekat. Jen nevím, jestli bych bez toho, aby mne auto trošku trápilo, za voilantem neusnul.

– Jeník

P.S.: Omlouváme se za nedostatek fotek způsobených technickými problémy.

Technické údaje

Motor: elektrický
Výkon: 100 kW (136 koní)
Točivý moment: 260 Nm 
Maximální rychlost: 150 km/h
Dojezd dle WLTP: 340 km
Reálný zimní dojezd: 180 km
Zrychlení 0–100 km/h: 8,1 s 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 16,4 kWh/100 km
Průměrná spotřeba v testu: 17,6 kWh/100 km
Cena testované verze: 946 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Csaba
08. února 2021, 19:14
6

K tomu autonomnímu řízení mám dotaz/prosbu: bylo by (příště) možné namontovat do test. auta které jím je vybaveno kameru která by snímala pohyb volantu/jízdu? Předpokládám že s něčím takovým už osobní zkušenost mít nebudu a rád bych viděl jak to v reálu vypadá. Vím že na youtube a jinde takových videí asi bude dost, ale natočeno někým z redakce A. by to (pro mě) bylo zajímavější...

reagovat
Sa
Sato
08. února 2021, 20:42
13

Robíme to pre ekológiu alebo preto, že sú tie autá lepšie?

reagovat
ransom
08. února 2021, 21:51
3

Ten podtitulek možná trochu nadsazuje. Přečetl jsem to celý a mýmu lachtanovi je to jedno.

reagovat
František Čáslavský
10. února 2021, 11:17
0

podlachnit a to bude dobrý! :)

St
Staromil
08. února 2021, 23:01
1

Nu což, hezký, menší autíčko, který....váží 1,5 tuny, stojí skoro milion a mimo město si s tím moc člověk neužije...tak asi tak. Co k němu šlo napsat, bylo po vyzkoušení zhodnoceno a napsáno.
Tak jestlipak si ho koupí třeba někdo ve Švédsku ( viz odkaz...:-))...)? ..ale Greta jim to vysvětlí, že si nejdříve mají vyluxovat a pak teprve jezdit.
https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/svedsku-chybi-odstavena-jaderna-elektrarna-prestante-luxovat-vyzyva-obcany-40350219

reagovat
Sedrik
09. února 2021, 07:51
2

Asi kotroverzní názor, ale mě se moderní Peugeoty fakt nelíbí. Opěvovaná 508 je pro mě hodně závislá na barvě ale celkově nic moc. Tohle..."eeeee" - viděl jsem jej v nějakém sport paketu a celkem dobrý, ale hezké auto bych tomu neřekl.

Sorry, Frantíku (míněn výrobce :))

reagovat
Blix
09. února 2021, 09:46
0

V základní výbavě je to naživo, stejně jako Corsa, i docela škaredé.

Mr
Mrkef
09. února 2021, 12:19
3

Stejně jako Fabia, I20, Polo, Fiesta, dosaď si skoro cokoli v rámci třídy :)

Galveston
09. února 2021, 09:39
1

Průměrné auto s nadprůměrnou cenovkou. Smysl může dávat jen tam, kde na něj zájemci přispěje vláda polovinou kupní ceny. Ale i tak to pořád není auto pro lidi, kteří potřebují auto, ale pro lidi, kteří chtějí hračku. Já fakt nejsem věštec, ale když se podívám kolem sebe a přečtu si něco o tom, kam svět míří, nemůže mi z toho vyjít nic jiného než úpadek automobilismu obecně. Tenhle Pažout na baterky je jen dalším hřebíkem do rakve.

reagovat
beastar
09. února 2021, 13:56
4

Ja s tebou souhlasim u te ceny. V souvislosti s dotacemi v bohatsich statech je to taky proto tak drahe. Z pohledu Cecha. A ano na bezne crcani po meste je xy beznych variant za pulku.

Automobilismus zadny upadek nezazije 25 let plus. Nasel si vzdycky za krize, po valce i po druhy valce. Jezdilo se na vse benzin, nafta, elektro, drevoplyn.. Ano jista cast lidi se nam snazi tuhle myslenku vnutit. Ani komunista nezabil automobilismus jako takovy. Plna elektromobilita je utopie a kdyby k ni doslo rychle lidem dojde, ze tak ne:) Nicmene pockame co nam k tomu napise pan jezdim vlakem MBMB. Nejvetsi utopista a socialni inzenyr tutove s ing titulem z neceho kurva dulezityho..

Sa
Sato
09. února 2021, 14:34
4

Komunista možno nezabil automobilizmus ako takový, ale prepadnúť sa zo západneho do východneho nemecka niekedy v 70'-80' tak si to asi hodím :)

A dotace, dotace su prave celý ten problém. Áno, je to francúzska Fabka za milión v ktorej v zime ani neotočíte Brno - Olomouc, ale je to tiež niečo nové, technicky zaujimavé... nadšenocov by si to určite našlo. Možno aj mňa časom. Ale nie, na všetko budú dotace a zaplatia to tí chudáci z normálnymi autami. Fuck that shit. Rovnako ako solárne panely, nebyť debilných dotácii tak by ma lákalo mat takú malú ostrovnú elektrárničku, len tak pre to čisté technické potešenie. Ale teraz ked vidím niekde soláre tak sa mi nožík vo vrecku otvára keď viem ako to je (bolo) celé financované.

Sa
Sato
09. února 2021, 14:40
0

A ešte jedna vec, prečo to má dokelu len 100kw? To je taký problém za tie peniaze ponúknuť nejaký poriadný výkon? Prišlo mi že škálovatelnosť u elektromtorov je o dosť jednoduchšia ako u ICE a ani emïsie ich nemusia trápiť. Alebo si automobilka povedala, že meh, to stačí, nie sme žiadna fancy Tesla, načo sa snažiť veď to zadotované aj tak niejaký blbec kúpi a aj tak toho vlastne nevieme veľa vyrobiť...

Galveston
09. února 2021, 15:08
0

Úpadek automobilismu probíhá. Prodej nových aut se propadá, Covid-19 je jen jedna z příčin. Výroba nových aut se rovněž propadá, nejsou čipy - Dacia je potřebuje taky, takže zavírá a posílá tisíce zaměstnanců domů. Nová auta jsou stále dražší a nedostupnější a tento trend posiluje. Lidé auta stále chtějí, jenže ne taková, jaká se politicky protěžují. Důkazem je rostoucí poptávka po ojetinách. Jejich ceny rovněž rostou. Dále, klesá potřeba mobility. Home office mění pořádky. Já už nebyl autem v práci ani nepamatuju. Stojí v garáži už skoro dva měsíce. A předtím vyjelo jen z rodinných důvodů. Prakticky jen za zábavou. Nepotřebuju ho. Mám na červen rezervovaný pobyt ve Španělsku přes Booking.com. Už teď je téměř jisté, že z toho nic nebude. Nikam se nepojede (jezdím autem). Růst skončil, jeho opakem je úpadek (pokles). Tlak na technologie, já říkám technologická diktatura. Autonomní vozidla. Vlastnit osobní auto nebude za 25 let vůbec normální. Málokdo si to bude moci dovolit. Takže, lidé, kupujte trvanlivé modely a šetřete si je. Dobře už bylo. Užili jsme si, je čas přivolat vrchního. Ať nám to spočítá...

Galveston
09. února 2021, 15:40
2

Trvanlivý model v garáži... :-)

Galveston
09. února 2021, 16:09
0

A ještě doplním, občas navštívím stránky dovozce Toyoty Autobond a prohlížím si nabídky ojetin a předváděcích aut. Ještě před měsícem bylo k dostání relativně dost modelů Corolla z let 2016 - 2018. Všechny s cenovkami kolem 300 k. Dnes je tam jen jedna relativně mladá za 349 900,-. Po všech se jen zaprášilo. Lidem už to pomalu dochází. Normální uživatelsky příjemná a odolná auta jsou na vymření. Nová Corolla už jen hybrid, nebo tříválec. A za majlant.

https://www.autobond.cz/vozy/?st=ojete-vozy&zn=toyota&md=corolla&pb&kar&pal&prFrom=1+000&prTo=2+984+000&om&vyk&prev&tach&rv&sort=date

Sedrik
09. února 2021, 17:44
3

Ad beastar: přesně tak. Jak kdyby mohl nějaký politik ohrozit existenci 13.8 milionu pracovních míst (to je počet lidí pracujících přímo a nepřímo v automotive v EU - 6,1 procent všech pracujících evropanů). Auto průmysl přežije, dokud lidi budou chtít kupovat auta. Konec aut nastane, až někdo postaví funkční teleport.

St
Staromil
09. února 2021, 18:49
1

Pánové výše, Galveston píše "automobilismus" v souvislosti s úpadkem a já si to tedy nevykládám jako automobilky nebo auto průmysl ( ten jistě přežije, musí se ale nějak přizpůsobit a pořád více přizpůsobovat ideologům budoucnosti ), ale jako automobilismus v pojetí dnešním, které se nám (tady) většinou líbí, vyrůstali jsme s tím vývojem a velkým pokrokem a zažili ten krásný progres od Š1000 MB po dnešek ( tedy spíše už po včerejšek), kdy jsme si mohli koupit auto jaké chceme, s motorem, jaký chceme, auto na co chceme ( tedy samozřejmě také, na které máme...) a nikdo nám nevymezuje (nevymezoval) jen ten jediný "správný" směr, do kterého hodlá zglajchšaltovat půlku civilizace. S tím autoprůmyslem to ale až tak slavné být také nemusí, ten má asi opravdu už ta nejlepší léta růstu výroby, prodejů a zisků za sebou, budou se totiž u liodí více recyklovat a dlouho udržovat ojetiny, městké vozítko za meloun, nebo auto, které nedojede ani na chalupu a zpět si fakt "normální" ( normální ve všech významech) lidi kupovat nebudou.Tak hlavně, aby někoho nenapadlo, že se ojetin a starých aut jde lehce zbavit, když se zakáže vyrábět po někaké době náhradní díly a nebo se budou prodávat s ekologickou superdaní, aby to co nejdříve přestalo masy nekupujících, nicméně potenciálních zákazníků, bavit, udržovat ta auta, co byla ještě auta....bohužel, cestu Kuby následovat nepůjde, i u mnoha těch starších a dobrých aut, už si v garáži moc neškrtneme...

krab
09. února 2021, 20:56
2

Jdu tak lehce kolem a čtu tuhle debatu. Já vám rozumím čeho se obáváte a je to bohužel vážný téma, ale já zůstávám optimistou. A to v tom, že určitou pojistkou je způsob jak zatím pořád a naštěstí funguje v naší západní civilizaci politika. Aby nějak definitivně a totálně zvítězil jeden jediný povolený směr, kterým to půjde, to by snad nastalo jedině nějakým šíleným převratem alá únor 1948, ale na to, aby to tak dopadlo v celé Evropě, Americe i jinde po světě by musela bejt v pozadí nějaká temná síla co to umožní. Zatím demokracie funguje, i když salámovou metodou o svobodu přicházíme a teď nemyslím jenom situaci kolem covidu. To už byly takový trendy předtím. Abych to zkrátil, tak si zkrátka myslím, že v určité fázi v té Evropě dojde k přerozdělení politických sil a současný zeleno/socializmus vystřídá zase konzervativnější, pravicový směr, možná nakonec i paradoxně s podporou populistů. Situace je tak jak oni plánují ekonomicky neudržitelná a ty eko/zeleno/socialisticko smýšlející skupiny spadnou do propadliště dějin. Oni se budou vztekat, budou hodně slyšet, to jsou už dlouhou dobu, ale majoritní populace si přeje žít jinak než jak si oni představují. Jiná věc je teď ta elektromobilita, tu budou automobilky určitě chtít tlačit pár let aspoň do té míry aby se zaplatily ty obrovské investice. Postupně se ale pak z čistejch elektromobilů budeme vracet zpátky ke spalovacím/hybridním řešením, pokud čistě náhodou někdo v mezičase nepřijde na nějakou úplně převratnou a hlavně masově rozšířitelnou lepší formu individuální přepravy - prostě asi ten teleport :-D

Nevyznám se v tom nějak do detailu jako někteří tady, ale takhle mi to připadá prostě podle mýho selskýho rozumu jako reálnej scénář.

riderhenry
09. února 2021, 21:36
1

krab: Taky se snažím myslet optimisticky, ale zatím se mi daří končit jen u toho, že mi přeci snad jen tak někdo nezakáže ty moje (v té době už) veterány dál řídit. Ale spoléhat se na to, že někdo, kdo teď vyrůstá na TikToku a fandí Grétě, protože kvůli ní může možná občas stávkovat a nejít do školy, bude nějak zachraňovat automobilový průmysl nebo obecně svobody jednotlivce... Vždyť už dnes vychází v průzkumech, že mladí lidé v zaměstnání oceňují více možnost volně chodit na Fejsíček, než jiné benefity (firemní vůz může být třeba i mezi nimi). Všechno spěje ke "sdílené ekonomice" (takový hezčí termín pro to tak dobře známé rovnostářství z východu), lidé to považují za moderní a fandí tomu, což jenom napomáhá tomu diskutovanému úpadku. K tomu ještě ten trend operáků, který s tím dost souvisí - když si někdo něco jenom pronajme, nevytváří se ten vztah a dost možná bude mít víc rád i svůj kávovar v kanclu. Politika za to určitě může, minimálně částečně. Ale tohle jedny volby nezpraví, to je spíš otázka výměny generace. Z toho se ze dne na den ti mileniálové nevyspí.

ro
rock
09. února 2021, 13:27
6

Konstatování: Je to auto za mega.
Otázka: je to za mega dobrý, nebo alespoň přiměřený auto?
Odpověď: :-)

reagovat
František Čáslavský
10. února 2021, 11:17
1

Ó ano :)

Pochtli
09. února 2021, 20:37
2

Městská nákupní taška na baterky za milión ???? Za polovinu by to mělo smysl, takhle je to jen hračka pro bohaté, nic víc.

reagovat
MB
MBMB
10. února 2021, 00:58
1

Tak on i Peugeot 208 1.2 (96kW) s automatem ve výbavě GT stojí od 565 tisíc. Zatímco e208 GT stojí bez příplatků 860 tisíc. Čili ona ani ta spalovací verze v této výbavě není zrovna levná a to testované auto má navíc příplatky za dalších skoro 100 tisíc. Hračka pro bohaté to však je v každém případě. Plně vybavenou spalovací 208 za 650 tisíc, nebo elektro za 950 tisíc si asi koupí málokdo.

ro
rock
10. února 2021, 01:44
2

No jo, ale tady je řeč o primárně městským autě, kde se dají předpokládat menší nájezdy a těch 300 000 rozdílu pak spalováku vystačí na 10 nebo víc let provozu - což je daleko za morální životností pro někoho, kdo si může dopřát novotu.

Navíc je tam furt ta možnost jezdit s nejlevnější 208 za 325 t, zatímco e-208 se pod 810 t prostě nenabízí. A to je ten rozdíl, který BEV naprosto degraduje pro masové využití.

MB
MBMB
11. února 2021, 00:24
1

Samozřejmě, ekonomická volba toto není. To je pro lidi, kteří ten elektromobil do města záměrně chtějí kvůli vlastnostem a peníze tolik neřeší.

V segmentu malých oholených aut s prakticky nulovou marží, což je případ té 208 za 300 tisíc, samozřejmě elektroauta ještě nějakou dobu nebudou.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem