načítám data...

Opel Calibra 2.0 Turbo 4x4: Stroj času | Za volantem

Všichni ho chtěli. Krásné a aerodynamické kupé od Opelu se stalo synonymem úspěchu v devadesátých letech. Dvoulitrový turbomotor o výkonu 204 koní byl vyhrazen jen pro ty nejsolventnější kupce...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Tachometr ukazuje cosi pod 140, neobtěžuje mne hluk ani aerodynamický svist a mám pocit naprosté samozřejmosti. Motor si na šestku brumlá nějaké 3000 otáček a nevychází z klidu, aby v případě potřeby lehce popohnal štíhlé kupé vstříc horizontu. Nepotřebuje k tomu žádné podřazování, otáčky či jiné rituály k vyvolávání výkonu, prostě se šlápne a jede. V levém pruhu dálnice se cítí jako doma a posádka si užívá nenuceného komfortu v sedadlech oděných do béžové kůže. Tyhle dojmy zní nejspíš docela všedně a tuctově, jenže já je nasávám v autě z roku 1995. Poprvé představeném na podzim 1989. Uff…

Je nezbytně nutné začít článek o Calibře právě tímto popisem obyčejného přesunu, protože právě tato zdánlivě běžná a nezajímavá situace říká o aerodynamickém kupé od Opelu strašně moc. Víte, zážitky z ježdění ve starých autech jsou z velké části právě o oné historické propasti. Z moderního, utlumeného a uživatelsky komfortního vozidla přesednete do úplně jiného zvířete. Jakési změti živých, neutlumených a většinou i mechaničtěji působících součástek, které jsou oproti dnešním autům o kus méně sofistikované a dokonalé, což ve výsledku vyústí v klasické petrolheadské závěry o neopakovatelném charakteru a duši starých aut. Je to takřka obecná premisa, a pokud usedáte za volant (plácnu) auta vyrobeného před rokem 2000, dá se konstatovat, že zážitek z jeho řízení bude jiný. Intenzivnější, více propojující, hlučnější, syrovější…

Ale pak do toho vstoupí nějaký Opel Calibra a všechny premisy pošle pryč. Když do něj usednete, dostaví se sice známý pocit libé jednoduchosti, kdy ovládání všech důležitých věcí obstará několik páček a ovladačů a nemusíte zkoumat zapeklitosti multimediálních systémů a vypínat zástupy různých asistentů a ‘pomocníků’, ale tím závan starých časů končí. Již po pár metrech za volantem budete mít pocit, že Calibru vyrobili v nějaké tajné sekci russelsheimské továrny někdy na konci první dekády nového milénia a poslali ji v časové kapsli do Frankfurtu 1989, aby tam mohly publiku hromadně spadnout sanice. Ale nepředbíhejme.

Design Calibry je i po 28 letech úchvatný. Pánové Wayne Cherry a Erhard Schnell, kteří jsou za tvary cestovního kupé zodpovědní, zřejmě svedli všechny tehdejší múzy estetiky a nonšalance. Design Calibry je jednoduchý a zároveň rafinovaný, seriozní a přitom velmi neformální, elegantní a přesto agresivní. Ponton definuje slovo klín – jako by někdo okopíroval tvar pazourku lovce mamutů. Štíhlost z auta jen čiší. Tvar střechy je pak kouskem magie – podařilo se ji vymodelovat tak, že se dovnitř dostanou čtyři lidé s hlavami i všemi údy a přesto nepůsobí nepatřičně nabobtnalým dojmem, který by subtilní ponton degradoval. Jsem si docela jistý, že ještě teď se pár pánů v letech občas v noci probudí ze sna a před očima vidí zamračený pohled úzkých předních projektorových světlometů, které vídali za výlohami rodících se porevolučních showroomů, leč za vysoké stovky tisíc až miliony byly pro ně zcela nedostupné. To nyní už je situace jiná. Všeobecná sláva pominula. Calibry klesly na dno. Málokdo si vzpomene, že právě Calibra držela dlouhých deset let pozici vozidla s nejnižším aerodynamickým odporem, kdy v základní verzi dosahovala součinitele Cx – 0,26. Místo milionu stačí mít v kapse dvacet tisíc, aby člověk dosáhl na nejušmudlanější kus nevalné kvality. Ty šťastnější (zachovalejší) exempláře však už započaly v cenovém žebříčku výrazněji stoupat. Calibra je příliš významná a kultovní, než aby upadla v zapomnění.

Svírám v dlani drobný klíč poplatný době vzniku, ale krásné tyrkysové kupé mne nutí se napřed zastavit a před usednutím za volant pořádně prozkoumat všechny ty linky, které už dávno vymizely ze silnic. Výrazná modrozeleň Calibře neskutečně sluší. Mezi vším tím černobílým plevelem okolo září jako tyrkysový drahokam. Kombinace s interiérem v béžové se dotýká dokonalosti. Takhle to vypadá, když má někdo vkus! Což platí i o současném majiteli Radimovi, který je puntičkář jak z učebnice a o vzezření své Calibry velmi dbá. Sám sice o puntičkářství nechce nic slyšet, ale kdybyste slyšeli jeho příběhy o shánění originálních označení modelu a motorizace, které na jeho autě chyběly, dali byste mi za pravdu. V podbězích se místo originálních ráfků nacházejí disky OZ Futura, které celý dojem podtrhují. Tohle jsou ty nejlepší devadesátky. Když jsem měl 15, byla pro mě Calibra evidentní sporťák. Placatá kupé přece musí být sporťák… a pak ty přední obdélníky mračící se z pod kapoty, ty nemohou patřit ničemu jinému, než rychlému a nekompromisnímu sporťáku. Ale Calibra je samozřejmě cestovní kupé, jež si na žádného překotného kvaltovače nehraje. V Opelu pouze na platformu o rok dříve představené Vectry A postavili poněkud přitažlivěji tvarovanou várku plechů. A bylo… Ostatně, bylo by nepatřičné, kdyby manažerské kupé vykazovalo nějaké překotně hyperaktivní či cholerické sklony. Calibra tedy vše důležité podědila. Má nezávislé zavěšení všech kol – vpředu staré známé McPhersony a vzadu šikmá ramena, prakticky totožný interiér, ale taky třeba ne zrovna ideálně dimenzované brzdy. Tenhle kousek už je vydání po faceliftu, kdy se výroba z Russelsheimu přesunula do finského Uusikaupunki, což mělo mimo jiné i příjemný efekt v podobě pozinkované karoserie.



Interiér je prostorný a vzdušný. Všechno působí solidně a je po ruce. Možná to je jen subjektivní dojem, ale mám pocit, že kvalita i provedení materiálu má mnohem vyšší úroveň, než jakou nám Opel servíroval v novém miléniu. Bezpečnostní pás vám pomůže zapnout elegantní podavač. Klip zacvaknul. Sedím příjemně nízko, jen volant bych snesl trochu níže, bohužel nastavit nelze. Je čas probudit to zvíře vpředu. Tohle není obyčejná Calibra. Tenhle nepatří k té většině kusů s atmosférickým dvoulitrem pod kapotou, kterých se prodalo téměř čtvrt milionu. Na víku kufru stojí “CalibraTurbo”, na baltníku “4x4” a pod kapotou se tedy skrývá jednotka C20LET - to nejvýkonnější, co se kdy nad přední nápravu Calibry dostalo a prodalo se v počtu pár tisíc kusů. 204 koní putovalo výhradně na všechna čtyři kola prostřednictvím mezinápravové viskózní spojky. Úskočném to systému, který ve většině aut přestal po čase fungovat. “Problémy prý může dělat už drobný rozdíl v obvodu pneumatik přední a zadní nápravy, například kvůli ojetí nebo podhuštění. Systém pak stále zabírá a pomalu se ničí.” dodává k tomu Radim. Otáčím klíčkem v zapalování. Motor se po nastartování neprojevuje nijak extraordinérně, za to levý pedál je slušný ťuhýk. Na převodovce je znát, že už má nějaké roky za sebou, ale řadit lze přesto lehce.

Prvních pár kilometrů vede přes město. Calibra nijak neprotestuje, nechá se lechtat někde u dvou tisíc a funguje jako obyčejné auto. Nebýt tužší spojky a lehce větších ovládacích sil potřebných k řízení, vlastně by působila jako moderní auto. Jen otáčející se hlavy sem tam připomenou, že sedíte v exotovi. Ale kvůli těmhle dojmům článek asi nečtete. Mezi Kopřivnicí a Frenštátem pod Radhoštěm je široká silnice s několika rychlými zatáčkami, plyn jde poprvé na podlahu. Dvoulitrový čtyřválec se dvěma vačkami a čtyřmi ventily na válec sice vzniknul na počátku devadesátých let, ale stejně jako celé auto, také on má velmi moderní projev. Tohle není oldskůlový turbomotor, který vespod dělá umírající laň a pak vás najednou propleská brutálním nástupem výkonu. Jeho hlavním znakem je hladkost a lineární projev. Je to skvělý parťák pro cestování. Šnek na výfukovém potrubí netrpí známými manýry starých turbomotorů, když po něm něco chcete, prostě foukne – turboefekt není nijak výrazný. Na stovku prý Calibru dokáže zrychlit za 6,8 sekundy a já nemám důvod tomu nevěřit. Když na to šlápnu, začne se to hýbat a kabinu naplní svist emisemi nesvázaného turbomotoru. 

Calibra nemá pověst žádného okreskového dominátora a také majitel mě brzdí v nadšení, že poskládat tuhle čtyřkolku do zatáčky chce trochu přemlouvání. Jenže rychlý úsek u Frýdlantu Opelu docela svědčí. Ne že by snad Calibra hltala apexy s mrštností lasičky, ale nepociťuji ani neodbytné pocity těžkopádnosti či nedotáčivosti. Jen příjemně tuhý odpor v řízení a vyváženou reakci posilovače, když se přední kola zatíží. Na to mají jistě vliv i širší použitá kola a lehce snížený podvozek. Svižný okreskový přesun jde Calibře k pleti, vynikne při něm směrová stabilita a motor, který při akceleraci nemusí tahat poslední koně někde z paty, ale zlehka si foukne a je doakcelerováno.

Jenže to pravé kouzlo se projevuje až když najedem na čtyřproudovou rychlostní silnici. Nuda? Jak se to vezme. Upřímně řečeno se mi tenhle krásně zachovalý exemplář vůbec nechtělo hnát do nějakých krvelačných situací mezi krajnicemi a zjišťovat, kolik je pravdy na pověrách o kousavosti podvozku, když viskospojka přenese moment na zadní nápravu. To ani není jeho původní určení. Na rychlostce se totiž časová kapsle spustí naplno a jak už jsem naznačil v úvodu, můžete jen hluboce smeknout před tehdejšími konstruktéry, že mainstreamovému kupé dokázali nadělit tolik cestovatelského talentu a pokrokové kvality jízdy. Jen ty brzdy při sjezdu na přivaděč dostávají nevalné pověsti a v duchu jsem rád, že jsem nedělal machry a nezkoušel posouvat brzdný bod na odvážnější úroveň. Při rychlých přesunech ale Calibra vysoce převyšuje všechna konkurenční dobová auta, která jsem měl tu čest okusit. Ať už hlukem nebo přirozenou samozřejmostí cestování. Díky skvělé aerodynamice také dosahovala vysokých rychlostí. I základní osmiventilový dvoulitr o výkonu 115 koní šlo prý rozohnit někde k 220 km/h. Calibra Turbo má v technických údajích v kolonce maximální rychlost cifru 245 km/h. Radímovi se podařilo dosáhnout na tachometrových 260, přičemž auto ještě jevilo snahu zrychlovat. 

Jak jste určitě pochopili, Opel calibra není zážitkové auto v pravém slova smyslu. Nevyrve vám duši z těla, nespotíte se z ní strachem, ani nebudete mít poruchy spánku při vzpomínkách na její řízení. Naopak se vám bude spát velmi klidně a konejšivě, což znamená jediné – že se Opelu na konci osmdesátých let povedlo jistý úkol splnit na výtečnou. Calibra je zejména o vizionářství a pokroku. Její působivost se naplno odhaluje až nyní, kdy téměř třicetiletý vůz dokáže v úrovni cestování sekundovat nejnovějším autům. A jeho design vypadá stále skvěle. Avšak nikoli proto, že je jiný, poplatný své době a rozdílnému pojetí designu, jak tomu u podobně starých aut bývá. On je prostě skvělý obecně, čiší z něj nadčasovost a ani ta ohromně dlouhá doba mu nevzala prakticky nic z původního švihu. Takže se vůbec nedivím, že si Radim hodlá svou Calibru nechat ještě hodně dlouho.

Okénko majitele

Calibra byl můj klukovský sen. Už když jsem viděl první plakát, věděl jsem, že ji jednou musím mít. Nakonec jsem koupil základní osmiventilovou variantu. Byla z Itálie, v krásném stavu a bez koroze, ale protože jsem se tehdy ještě hledal a nevěděl pořádně, jaké auto chci, po asi třech měsících jsem ji prodal. Současné Turbo se ke mě dostalo vlastně náhodně. Koupil si jej bratr, Calibra byla původem opět z Itálie a v ČR ji měl od roku 2007 jediný majitel, který s ní prakticky nejezdil. To se projevilo na technice. Mnoho věcí se muselo rozhýbat, turbo se zakašlávalo, sem tam prolínal olej, ale vše se dalo do pořádku. Po dvou letech se brácha rozhodl, že Calibru prodá, ale to jsem nemohl dopustit, takže skončila u mě. A co mě na Calibře tak bere? Ten design! Až do příchodu Audi A2 se jednalo o auto s nejmenším aerodynamickým odporem. Od Opelu tehdy nikdo takové auto nečekal. Do zatáček moc není, ale to mi nevadí. Nejvíc se mi líbí komfort a kvalita jízdy. Mám sice novou Škodovku, ale na cestu do Chorvatska bych si vzal raději Calibru. Do budoucna chci řešit spíše jen detaily, dopřávat autu pravidelný servis a užívat si ho.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný benzínový čtyřválec 1998 cm3
Výkon: 204 koní (150 kW) v 5 600 ot./min
Točivý moment: 280 Nm v 2 400 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Pohotovostní hmotnost: 1 380 kg 
Maximální rychlost: 245 km/h
0-100 km/h: 6,8 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 8,9 l/100 km
 

Za fotky děkuejme:
https://facebook.com/ondrejbecanphoto/

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
28. října 2017, 17:42
0

Nerad říkám, ale pěkně napsáno. Super auto, stav, fotky. Radim má můj obdiv. A tyhle auta z těch let bych tady rád viděl častěji.

reagovat
Raspby
28. října 2017, 17:55
0

Nádherný kousek...ještě s tím béžovým interiérem. Vypadá krásně. A navíc tahle raritní verze...majitel má být na co pyšný.

reagovat
Mira
28. října 2017, 18:08
-1

Sakra to je ale pěkně napsanej článek. Nikdy bych neřekl, že si recenzi Oplu dokážu dočíst do konce. Ale bomba napsaný a Calibra získala nějakým záhadným způsobem moje sympatie :)

reagovat
2P
2PLESK
28. října 2017, 19:38
0

Když koukám na tuhle Cali tak je na tý mojí ještě dost práce :D . Krása :) A kdo tohle auto má a ví o co jde tak jí z ruky nedá a to je dobře :)

reagovat
Ji
Jiřina
28. října 2017, 19:56
0

Přesně takovou měl "soused" z protějšího kopce,je to tak 20 let.Byla červená a v zadu na kufru měl nálepku Rieger,nebo tak něco.Měl namontovaný "laděný výfuk",no prostě to dělalo velmi hustý sound,když projížděl kolem našeho baráku.Ale dneska už jich věčina skončila na šrotˇáku,škoda,moc pěkné auto na které se Oplu nikdy nepodařilo navázat.

reagovat
Ri
Riky75
28. října 2017, 21:12
0

Nádhera, taky jsem byl majitelem turbo Calibry, ještě starší verze, tj s červeným pruhem na motoru, otáčkoměrem do 8 tisíc a tachometrem do 280. Taky mohu potvrdit, že nebyl problém překonat na tachometru 260. Stará verze trpěla brutální turbodírou ale ten adrenalín když se to nafouklo.... Uf, kolikrát se mi klepali kolena. Mimochodem, mám ještě doma dusíkovou kouli s příslušenstvím na 4x4, daruji. Nostalgie. Pěkný článek.

reagovat
Ra
Radim1
02. listopadu 2017, 06:06
0

Psal jsem zprávu :-)

Nimrod
28. října 2017, 21:38
0

doopravdy skvěle napsáno

reagovat
Safa
28. října 2017, 21:42
0

Pěkné. Jen nechápu, že jsem tě neviděl v přímém přenosu před chvílí na hradě při předávání státního vyznamenání za zásluhy o motoristickou literaturu. ;o)

reagovat
Ta
Tarrantula
28. října 2017, 23:13
0

Nádherný auto a hrozně moc zavidím, Cali 2.0 turbo je můj sen který si snad někdy také splním.

reagovat
GanGreen
29. října 2017, 04:25
0

Krasny auto, na clanek jsem se vazne tesil a nejsem ani trochu zklamanej... Ac to ctu v ptaci na nocni v telefonu, tak jsem si tu"projizdku" calibrou naramne uzil!! Skoro bych si troufnul rict ze je to jeden z nejlepsich clanku co jsem tu cetl... Sesel se proste vybornej pisalek a vyborny auto ;-)

reagovat
Vavris Vavrisovic
29. října 2017, 07:50
4

Tolik pozitivních reakcí. Díky, nejlepší odměna :-)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
29. října 2017, 08:43
0

Je to opravdu dobře napsaný. Čte se to hrozně příjemně. Na Calibru pamatuju, když byla uvedená na trh. Byl jsem tenkrát pubertální dítě a tohle bylo jedno z mála evropských aut, který se mi vážně ohromně líbilo. Ty tvary byly neskutečně povedený a ani po téměř 30-ti letech neztratily nic ze svýho kouzla. Líbí se mi pořád, ale bohužel drtivá většina z nich už skončila v lisu a potkat jí někde naživo, je spíš dílem náhody jednou za několik let. Mně se vždycky nejvíc líbila kombinace lahvově zelený metalízy a béžovýho interiéru a tohle k ní nemá daleko. Je to pořád krásný auto, navíc podle fotek ve výborným stavu. Tak ať slouží a dělá radost. :-)

reagovat
Kryton2X4B-523P
29. října 2017, 09:22
0

Vavrisi ani netušíš, jak jsi mi tím článkem udělal radost. Čekal jsem na něj už od toho momentu, kdy jste na FB dali první fotku a rozhodně jsi nezklamal. Je to parádně napsaný a jsem rád, že někdo konečne uvedl na pravou míru ten mýtus, že je to sportovní auto. Za mě Calibra jako cestovní kupé neskutečně předběhla dobu a je fascinující, jak dokáže být pohodlná a prostorná i přes svojí nízkou siluetu. Jen ty zadní sedačky opravdu nejsou stavěny na vyšší postavy. Ideální auto na cestování rodiny 2 dospělí a 2 děti na víkendové výlety (za předpokladu, že už nevozí kočárek). Calibra byla moje první auto a vlastně pořád je, jen v tuhle dobu čeká na renovaci v garáži, kam jsem jí přivezl asi před měsícem a ty jsi mě utvrdil v tom, že z domu nikdy nepůjde ;-).

reagovat
Wanix
29. října 2017, 09:43
1

super článek, velmi pěkně napsáno a o takových autech si na autíčkáři počtu nejraději :)

reagovat
ho
holiday
29. října 2017, 15:55
0

Pěknej článek. Jsem rád, že je ještě dost jedinců, kteří dokážou ocenit toto nadčasové auto. Jsem jeho vášnivý fanda a už mám v pořadí třetí Calibru. Začínal jsem s tou nejslabší motorizací, ale teď mám v garáži Calibru 2,5 V6. No trošku jsem ji za těch 10 let vyfešákoval. :o)

reagovat
GanGreen
29. října 2017, 19:14
0

Mě se to nelíbí sorry ;) to je věc vkusu... ale ikdyž se mi to nelíbí, je to pořád lepší než aby hnila někde v kopřivách třeba... Každopádně nad tim autem celej den přemejšlim, a řikám si že když je to takovej pohodlnej cesťák, tak by mě v6-ka v tom autě zajímala asi víc než to turbo :) tak ať to jezdí.

Vavris Vavrisovic
29. října 2017, 19:37
0

Pozor, V6 nemá šestikvalt. Ten k pohodě přispívá výraznou měrou.

Kryton2X4B-523P
29. října 2017, 20:01
0

A u V6 pozor na vačky, ony se tomu občas rády ukroutily řemenice. Pokud jí holiday provozuje už tak dlouho bez problému, měl kliku na dobrej kousek, ale věnoval bych tomu pozornost. To poddimenzování vaček přiznal i samotný opel a není nic horšího než potkaných 24 ventilů. Takže jak říká vavris, za mě osobně taky turbo už kvůli šestikvaltu. Já holt zůstanu u svojí nejslabší verze s osmi ventilama, mě to na ty vyjížďky stačí :D

GanGreen
29. října 2017, 23:26
0

Kdyz je dobrej 5ti kvalt, tak sestka neni potreba :-D ale samozrejme objektivne uznavam ze 6 je vic nez 5... Stejne bych si v6 i tutbo rad porovnal :-)

ho
holiday
30. října 2017, 08:08
0

Tak zatím jsem měl s motorem jediný vážný problém a to hned na začátku. Zablokovala se mi napínací kladka u rozvodů a potkalo se to. Takže následovala generálka a od té doby je klid. Jo a zapomněl jsem se na začátku zmínit, že ta moje Cali je v automatu. Takže mám jen 4 kvalty. Ale o to je svižnější na rozjezd, obzvlášť ve sportovním režimu. Auto je původně ze Švýcarska, majitelkou byla žena, já jsem teprve druhý majitel. A jelikož byl tenhle kousek vyroben ve Finsku, je vážně v perfektním stavu. :o)

Standa
30. října 2017, 06:41
0

Kamarád měl taky zelený turbo, jen tmavší. Moc příjemný svezení. Nechápu ty stížnosti na brzdy, protože brzdila fenomenálně a brzdy nevadly ani při ostřejší jízdě. Ostatně podle dobových testů byla v těsným závěsu za Porsche 911 a jiný auta s velkým odstupem. Vím, že si stěžoval na světla - moc to nesvítilo ani jako nový a k výměně žárovky bylo potřeba rozebrat potrubí od turba.

reagovat
coolibra
30. října 2017, 14:22
1

Tak asi neřeknu nic neznámého když vám sdělím, že v této barvě bylo vyrobeno jen 3 tisíce kusů a všechny ve Finsku, což je jedním z atributů její trvanlivosti, neboť německé Calibry rezly 2x rychleji a proto již dokonávají svou pouť. Vzhledem k tomu , že tento zelený kousek také vlastním, jsem nadšen jak článkem, tak i komentáři a mám pocit zadostučinění, že jsem si jej kdysi koupil a přitom dlouhé roky poslouchal hlášky o autě německých zedníků a podobné kydy.
Ale teď se vytěšuju z klasického youngtimera. Díky bohu.

reagovat
Ra
Radim1
30. října 2017, 16:52
0

Dá se vůbec někde dohledat kolik přesně bylo vyrobeno kusů v různých verzích ?

coolibra
31. října 2017, 15:50
0

Tak tady to mash i po letech je to fascinující - http://calibra.de/Verkaufszahlen.pdf

GanGreen
31. října 2017, 23:05
0

to je super přehled :)

Vojtáno
30. října 2017, 16:42
0

Proč Calibra vlastně neměla žádného nástupce? Naprosto jsem jí jakožto 10 letej kluk žral a kamarádův brácha jí měl, do dneška nezapomenu když mě svezl..:)

reagovat
ho
holiday
31. října 2017, 00:00
0

Částečně se dá brát jako nástupce Astra Coupé, tu navrhoval Bertone. Ale na Cali to prostě nemá.

dn
dnpa
31. října 2017, 21:28
0

To byl přece obecný trend - kupé na bázi vozidel střední třídy začala mizet, až zmizela skoro úplně (zejména tedy v mainstreamu). Až pak jednou zase přišla Toyota s GT86 (před ní možná ještě Hyundai, ten se vlastně s Coupé držel celou tu dobu, díky americkému trhu), ale díra do světa se bohužel nekoná. Trh je stále k tomuto druhu auta málo vstřícný. Škoda...

dn
dnpa
31. října 2017, 21:13
0

To je paráda. :-) Vzpomínám si, jak jsem po revoluci zase směl jezdit na prázdniny k tetě do SRN a jak mi bratrance pořád podstrkoval, jak je ta Calibra úžasná a geniální. Mně se tehdy vůbec nelíbila, hlavně ta úzká přední světla, a vůbec jsem jeho obdiv nechápal. Já jsem toužil po Mantě GSI a říkal si, proč jejího nástupce po stránce designu tak zkazili. :-D Ale časem jsem do té Calibry dorostl a někde okolo faceliftu jsem zjistil, že se mi najednou dost líbí. Nicméně vlatní auto bylo ještě daleko v daleké budoucnosti a tak to časem všechno utichlo...
Asi před rokem ale, jsem se po Calibrách začal v inzerátech dívat, dostavila se nostalgie a potřeba dalšího auta, kterým bych s vozil do práce, když to naše "všední" vozí najednou děti do školky a já na něj už nemám nárok. Proč já jsem si na jaře nechal utéct v Německu tu krásně zachovalou finskou 2,0 16V za 2,5 k EUR??? :-(

reagovat
dn
dnpa
31. října 2017, 21:17
0

Jo, jenom jedna věc k té testované... Nebo dvě věci? :-)
To turbo mně až tolik neláká, spíš ta 16V nebo V6. Ale hlavně nějak nemůžu zkousnout ta neoriginální kola. Čím jsem starší, tím mi víc vadí, když auto není původní, včetně všech detailů. No, ale tím ať si nikdo nenechá kazit radost. :-)

Be
Beny9700
02. listopadu 2017, 13:10
0

Také mám jednu krasavici 2,5V6 s finskou karoserií v perfektním stavu bez koroze doma :-).
Mimochodem to protočení kladek na vačkách je prý blbost. Spíš zadření napínací kladky.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem