načítám data...

Moje osobní radosti a strasti s PR

13. února 2021, 22:14 28 komentářů Jan Machač Editorial

Zájem o články, které koukají "pod pokličku" mě navnadil poodhalit trošku, jak to já osobně mám s momentálním PR kolem automobilů...

zobrazit celou galeriiEditorial: Moje osobní radosti a strasti s PR

Asi mi dáte zapravdu, že snažit se dnes prodat nový automobil není nic jednoduchého. Doba, kdy lidé považovali auto za symbol svobody, prosperity nebo prestiže asi pomalu končí a nejen ekologičtí fanatici šíří bludy o tom, že jednou budeme všichni "hodní" a budeme jezdit na kole. Navíc tu máme explozi asistentů, dotykových ploch a jiných digitálních udělátek.

Není tedy asi těžké pochopit, kam se PR a reklama na auta musí ubírat. A že už ani předtím, než se mi dostane do ruky nějaké nové testovací auto nečtu nic, co o něm výrobce píše na webu? Můžu se chvástat tím, že chci mít objektivní názor, ale realita je spíše taková, že se v přehršli superlativů, moderních a stylových fotek a často až nesmyslných tvrzeních stejně nic nedozvím.

Na weby automobilek se často dostávám až ex post, když se snažím zjistit aktuální cenu toho kusu, kterým jsem jezdil a o kterém píšu. Proč si o to neřeknu rovnou u předávky? No to je složitější, ono to totiž často není o červeném koberci, drahé kávě a krásných ženách. Často je předávání v poklusu, protože novinářů je v naší zemi přehršel a já osobně to ještě musím nějak skloubit s prací, která mne skutečně živí. No a někde na to celé tak nějak kašlou…

Ono totiž ne každý PR - mám pocit – svou práci tak nějak chápe. Někteří zástupci značek jako by vůbec neřešili, co se o nich píše, jak bude pisálek vnímat jejich stroj a řeší podružnosti. Není to tak dávno, co mi volala Zlokočka, že jí nějaká paní volala že prý máme problém! Jaký problém? Prý mám neplatný řidičský průkaz a že kdyby se s autem něco stalo, pak pojišťovna neuhradí škodu! Je to kravina, ostatně s tím samým řidičákem jsem řešil zkrácení Clia. Ano, datumy platnosti jsou v minulosti, ale máme tady Covid, takže se platnost prodlužovala plošně. Ostatně potvrdila mi to i úřednice při vyplňování žádosti o řidičák nový. Chcete foto? Tady je!

foto: Jan Machač, autickar.cz

Klepete si na čelo, proč mi taková věc vadí? No je to jednoduché. Reklamy jsou plné přehnaných tvrzení, automobilky jsou pod tlakem o svých výrobcích tak trošku kecat, protože i jejich konkurenti realitu přikrášlují a jak já pak mám mít se zástupcem značky férový vztah, když mi děsí spolumajitelku polopravdami na téma "vy tam jste blbci a bordeláři". Jsme. Ale já automobilkám taky nevolám pokaždé, když zjistím, že udávaná spotřeba neodpovídá ani po aplikaci machačova koeficientu "počítej s dvojnásobkem". Prostě pojďme spolu vést rozumný rozhovor na téma auta a neděsme se zbytečnostmi.

Ale jsou i příjemnější problémy. Stačí najít někoho, kdo svou práci bere vážně a může se stát, že se při kávě dozvíte, že vaše otevřenost druhou stranu tak trošku vyplašila, protože všeobecné mlžení a načechrávání pírek už zasáhlo i tak malý rybníček, jako je česká automobilová žurnalistika. Nakonec celá věc dopadla tak, že jsme se bavili o autech, o tom, jak je těžké se v současném marasmu vůbec zorientovat a začali vymýšlet podivné testy a srandovní články přímo se zástupcem automobilky. A jeden nápad jsem ukradl a použiju u jejich konkurence velmi brzo! To je pak radost i dozvědět se, že testovacích aut bude málo, že je to celé takové nějaké pitomé ta doba a vlastně i ze schůzky, kde jsme se dozvěděli hlavně nepříjemné věci… Že prostě i ze schůzky, která byla k ničemu odcházíte s pocitem respektu k dámě, která se s těma dotěrnýma novinářema rve už tolik let.

A dokonce máme i nepříjemné příjemnosti! Na skladě je u nás jedna automobilka, které se i mí nejostřílenější kolegové bojí jako čert kříže. Tato automobilka to bere velice vážně. Každý novinář dostane kávičku, letáček, brožurku, křesílko, hodinový rozhovor o autě, úsměvy, děkování, sladkosti, pak půl hodinky počkejte, kolega auto ještě leští, ono bylo na dešti, víte? Pamatujete si, jak jsem zmiňoval předávání v poklusu? Tak to tady nejde. Je to svátek, musíte projít celým procesem rozmazlení a až potom dostanete auto tak vypulírované, že máte podvědomě chuť zout se. A to úplně nerezonuje s tím, že si o sobě nemyslíme, jací jsme machři a taky to žere čas. Ale nemůžeme být na ně zlí a ani nechceme, brbláme spíš tak nějak kamarádsky, protože nám lichotí, jak to berou vážně.

Ale to jsou extrémy a většinou je to dost nudná záležitost, kdy přijedete na parkoviště, řeknete, že jste Viola, dostanete podepsat papír s počtem poškrábaných kol, obejdete vůz a jedete pryč. Já vždycky položím jen jednu otázku: A co je na tomhle autě zajímavé, na co jste hrdí, nebo co vás potěšilo? Jak často dostanu odpověď, že auto je červené, nebo že vlastně jako to je dobré, protožééé… My máme dobrý ceny.

foto: Screenshot www.mercedes-benz.cz

Komický je i rozdíl při řešení nějakých těch provozních problémů. Kupříkladu když píchnete pneumatiku… Některé automobilky jednoznačně řeknou, že posílají odtahovku a za měsíc dojde faktura na pneumatiku, která stojí tak o půlku víc, než v Alze. A nebo druhej extrém, zavoláte že je problém a dostane se vám ujištění, že možné je vše, včetně toho, že to dovezete za tři dny na dojezdovce a vono se to pak vyřeší, protože žádnej stres. Dokonce jsme si i jednou šplhli, když Kuba někde vyšmelil dvě pneumatiky, které dovozce nemohl svými kanály obstarat a dostali za to odměnu ve formě prastarého auta na test!

A abych končil optimisticky: Máme tady jeden PR extrém. Nebudu jmenovat, ale pamatuji si na první pořádné setkání: Padly asi tři úvodní věty a pak otázka, co si my - jako Autíčkář – myslíme, že můžeme automobilce přinést, když nám půjčí auta. Odpověděl jsem: "Nic". Přesto stále máme testovačky, předávky fungují jako na drátkách a naprosto zdravý a upřímný vztah nám umožňuje řešit cokoli rychle a efektivně. I když teda jeden slib stále dlužíme…

Takže tak. A jestli to čte někdo z PR automobilek, mám jednu prosbu: Zkuste se zamyslet, co ke každému autu říct, když se novinář zeptá "a co je na tomhle kousku zajímavé?". Myslím, že by to mohlo pomoci nejen mé osobě. A moc děkujeme za důvěru!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Galveston
14. února 2021, 08:10
1

Víte, někdy jsou ti prodejci v takovym kalupu, že se zkrátka nestihnou naučit ani základní data, případně si navykli, že se o ně lidi stejně nezajímají. Když jsem se na jaře roku 2017 zajímal v dealership o výkon motoru svého současného vozidla, paní odbornice prodejem pověřená tuto bazální technickou informaci neznala. A tak mne uzemnila odpovědí, že to má blutut! Ne, že by byl modrý zub k zahození, nicméně koně ani kilowatty už prostě u aut nejsou sexy informace. Nebo jsou vyhrazeny jen pro sportovní modely. Nebo co...
Budiž mi útěchou, že časy se změnily a prodejci už kalup nemají. Tak se to třeba stihnou doučit. Jestli to k něčemu bude, není sice známo, ale kdo je připraven, není překvapen. To bude platit pořád.

reagovat
Jenda_K
14. února 2021, 11:16
3

Otázka co mu to bude platný. Před pár lety jsem mě chuť si koupit Fiat Freemont, převlečený Dodge Journey. Byla na něj pěkná akce, 7 místný auto s automatem ve čtyřkole se 170 k se dalo pořídit za cca 450 t. bez daně. Zajdu u nás do Auto future, prodejce se mi celkem věnoval, dotazem kolik má to skoro 2 tunový auto na kouli jsem ho uvedl do rozpaků že neví , odběhl aby to zjistil za chvilku mi vítězoslavně říká 11 metráků tak jsem mu řekl že má smůlu. Ptá se vy s tím chcete tahat koně, já na to že bagr a bylo po obchodu.
Jinak obecně mě štve zjišťování technických parametrů, nevím proč s k nim mám proklikávat skrze stahování ceníku.
A o tom že bych v dnešní době našel grafy výkonu a momentu, abych si mohl udělat představu o motoru si můžu nechat jenom zdát.

ransom
14. února 2021, 09:39
7

Nevím tedy, jak to mají novináři. Já to znám jenom jako jako zákazník. Vzpomněl jsem si opět na paní M., co u nás prodává auta v autosalónu D. Před dvanácti lety jsme se tam zamilovali do úplně obyčejného vozítka pro chudé. "Koukejte, ono na něm není nic zvláštního, ale co tam je, to k sobě tak jako pasuje, no. Dohromady to funguje dobře a je to levný. Podle mě je hezkej. Vy si asi chcete hrát, že jo. Tak si vystupujte a nastupujte, však je tady proto. Já vás nebudu rušit a když tak jsem támhle, stačí mávnout. Jo, kufr má kliku tadyhle." Takže jsme si hodinu hráli, pak druhej den ještě, a pak jsme deset roků jezdili trojdveřovým tyrkysovým korejským, ve Wroclawi sesmrkaným chevroletem Aveo s klimou, fajnýma seslema, okýnkama v elektrice, koženým volantem a kupodivu skvěle hrajícím bezpříplatkovým audiem, to vše za cenu Fabie HTP v holobytu. Nic zvláštního na něm nebylo, ale co na něm bylo, to k sobě tak jako pasovalo, a jako celek fungoval překvapivě dobře. Dokonce dokázal často i příjemně překvapit - kupodivu právě díky tomu, že byl de facto zastaralej. Třeba skvělý řízení s hydraulickým posilovačem, kde člověk na volantu dokonale cítil co se zrovna děje mezi kolama a asfaltem. Když jsem se na to po čase ptal: "My radši nikomu neříkáme, že to ještě nemá elektrickej posilovač, protože to není moderní". A vždycky když jsme se ukázali na prohlídku (ani vesnický mechanik by to nepořídil tak lacino), dlouho jsme pokecali, dostali kafe a bonbón, a odcházeli jako od návštěvy starých přátel.
Nesnáším, když si prodejci a výrobci hrají na honoraci. Není problém nabízet úplně obyčejnou věc, pokud o ní nelžete, nebo pokud neodvádíte pozornost k nicotnostem.
Naopak i ten, kdo nabízí luxus, může být naprosto civilní. Tím mě naopak jednou zaskočili v Mercedesu v Hradci. Máme od nich jednu, slovy: jednu dodávku. Vystoupím na obrovským nádvoří, vlezu (v montérkách) do dvorany, kde jsem si připadal jako Dejdar ve filmu Amerika. Okamžitě se mi začali věnovat, dostal jsem kafe, odmítl jsem zákusek, protože nejím sladký, vzápětí nafasoval místo zákusku chlebíček a "tady se posaďte, zde nějaké čtení, tam televizor, kdybyste cokoli potřeboval, jsme tu pro vás". Koukám okolo na ostatní zákazníky: Majitel flotily Mercedesích kamionů a nějaká nóbl panička s obrovským SUV. Ale stejně jsem pro ně zákazník a nedělají rozdíl. Až budu bohatej, rád si tam něco koupím. Když jsem to nadšeně vyprávěl šéfovi, tak prej se k němu chovali úplně stejně, když tu jednu, slovy: jednu káru kupoval. Narozdíl od nejmenovaného dealerství nejmenované značky (řekněme že má v názvu V a pak ještě W, ale víc nenaznačím), kde prodejce s pohledem upřeným do telefonu ukázal přes rameno k polici s prospektama a "támhle si něco vyberte, teď nemáme čas".

reagovat
Ju
Junior
14. února 2021, 13:04
0

Tak tos měl s tím merglem dost štěstí. Nebo naopak já smůlu.
Jsem byl slovy jednou na garancce s rok starým Skem. A jak zahnojeny auto mi vrátili, jak debilně se tvářili...
No, ne-e prostě.
Ale co mi tak vykladali lidi od nejmenovaného dopravce, co má od Mercedesu asi jenom 900 (!) aut + osobaky pro management... Ten to má fajn. Tuhle se panu majiteli cestou z oběda zdálo že mu nějak špatně licuje palubka na jeho AMG GT. Druhej den dopoledne mu přivezli nový S63, ať si pojezdu, že se mu na toho jeho zatím podívají.
Je to o lidech :))

eLzyx
14. února 2021, 23:43
3

ono to bude dost o daném autosalonu. Dodnes vzpomínám na AutoHase na Ořechu, které poskytovalo servisní péči mému Volvu. Nejvíc mi v paměti utkvěla první návštěva - všichni milí, nabídli občerstvení (džus, sendvič), dopředu mne varovali, že se jejich přejímací technik zdrží, jestli je to pro mne problém, nebo jestli to mají řešit nějak jinak, jestli se nechci zatím zabavit testovací jízdou v nějakém novém Volvu. Dobré i bylo, že na servisované auto bylo vidět z "čekárny", ale protože jsem nemohl čekat, tak mne odvezli na metro. Vtipná byla informační cedule, kde měli rozepsané zakázky, časy, servisní místo. A na té ceduli bylo na "diplomacy of jméno státu" a někde uprostřed moje jméno. Cítil jsem se poněkud nepatřičně. Když jsem se pro auto vracel, tak mne zase vyzvedli na metru, vysvětlili všechno, co je s autem špatně, navrhli řešení, cenu, doporučili, co je nutné udělat hned a co ještě může počkat do dalšího servisu. Prostě profesionální přístup. Velice mne mrzí, že zkrachovali, protože bych k nim jezdil mnohem raději než do Ústí, kam to mám jen za 1/4 času.

Ale také si pamatuji Autotip Teplice - Opel. První návštěva začala - co na to šaháš? Stejně to nebudeš kupovat. Ne, nemůžeš se posadit dovnitř. Katalogy nedáváme, stáhni si to na netu. Přitom jsem byl reálný zákazník. V té době jsem Opla měl, a zvažoval jsem jeho výměnu. I kdyby to neklaplo u mne, tak podobnou výměnu plánovali moji rodiče, kdy jsem pro ně v téhle oblasti rádcem (kterýho leckdy nevyslyší, ale ...). A druhá návštěva byla, když jsem tam potřeboval koupit ND, který nebyl v MO síti. Čekal jsem půlhodiny na technika a když přišel, tak se věnoval zákazníkovi za mými zády. Po tomhle wtf se mi sice začal věnovat, ale díl nejspíše neobjednal, protože po týdnu, co jsem tam volal, jestli díl dorazil, tak jsem neexistoval ani já, ani díl.

Zkušenosti mám i s Fordem v Ústí, kde se nezdráhám říci, že to jsou ojebávači. Ojebaný servis, přejímací technik hloupý, raději bude stát za svou nepravdou, než aby uznal, že pravda je na straně zákazníka. Hádali jsme se, že měli udělat výměnu brzdové kapaliny, kdy mi tvrdil, že je tam doživotní náplň. Když jsem ho vybídl, ať se jde se mnou podívat na auto, že je tam dokonce i štítek s datumem výměny, tak mne odbyl, že na to nemá čas. Měl jsem vždycky velké podezření na to, že spoustu věcí jen účtují, ale nemění, což mi potvrzoval i servisák, co se nám o auta staral po záruce. Kabinový filtr podle natištěného datumového kódu původní, ještě z fabriky, zanesený až hrůza. Samozřejmě mezitím X krát účtován.
Volvo v Ústí ujde, ale tam je zase problém v tom, že sdílí část dílny s Fordem, takže tam mám opět podezření na ojebávky. Seřízení geometrie? Máte to OK, seřízeno. A na autě zarezlé stavěcí šrouby, po sezoně sjetá hrana gumy ...

martin_100
15. února 2021, 11:31
0

eLzyx - a proto do servisů zásadně nejezdim. Dělal jsem praxi v jednom značkáči na franouzský auta nezačínající na P ani R. Když jsem viděl jak se tam co dělá tak ybch tam nedal opravit ani koloběžku.
Na druhou stranu jako prodejce novot fungovali velmi příjemně.

Fa
Fandatik
14. února 2021, 10:26
7

Dřív bylo samozřejmé, že se v technických popisech uváděly poměry převodových stupňů, pružné zrychlení na jednotlivé stupně, detailní rozměry včetně interiéru (šíře v bocích, loktech, místo od přední sedačky pro kolena při max/min posunuté přední, atd.).
Dneska je problém najít jestli je automat vlastní, ZF nebo třeba Aisin.

Fakt mě zajímá, která automobilka to předává konzervativně

reagovat
Jo
Josephus
16. února 2021, 19:56
0

True, true.. Taky mi to chybí. A přitom bych chtěl vědět nejen kdo převodovku dodal, jaký je to konkrétní typ, ale i kdo k tomu psal psal soft, kdo to otestoval a nakonec i kdo to odladil... ;-) Jezdil jsem s auty, kdy jsem nevěřil, že je tam ZF, ale dokonce i s auty, kdy jsem jsem i přes vstyčené a olýzlnuté dva prsty (ne, já myslím jako přísahu) nevěřil, že se o změnu převodového poměru stará hydroměničový automat od Aisinu.

Jo
Josephus
16. února 2021, 21:57
0

Jsem dobitek a až teď to po sobě čtu! :D ;-)
Samozřejmě "vztyčené". Za to jsem si dal facku, na ostatním trvám. ;-)

St
Staromil
17. února 2021, 18:43
0

...no, když už jsi se sám "opravil", normálně to na Autíčkáři naprosto ignoruju, tak jsi to ale v samotné opravě moc nevylepšil...:-)))...mimochodem, hned to další slovo za tím opraveným mi trochu trvalo, než jsem přečetl....tak ještě po jedné na obě tváře....:-)))...?

Jo
Josephus
17. února 2021, 21:21
0

Dal jsem si to na vyzytky. ;-)

MB
MBMB
14. února 2021, 14:05
3

Nevím, jestli je úplně na místě říkat, že Autíčkář nemůže dát automobilce/prodejci nic. To, co všichni novináři univerzálně dávají, je de facto reklama. Celé toto odvětví funguje jen na tom, že na základě testu, který někdo někde uvidí, dané auto ten někdo zařadí do výběru a případně koupí. Jinak by nikdo neměl důvod někomu něco zadarmo půjčovat.

reagovat
beastar
14. února 2021, 14:38
1

Velký překvapení. Poprvé asi na dlouho naposled souhlasím. Ještě bych dodal že je to dost neprofesionální. I kdyby odpověď měla být představíme to auto netradiční formou specifické klientské.

Když chce někdo být do konce života punkáč, tak mu to asi nemá cenu brát. A to Hanz evidentně chce. Ovšem potom na něj tak bude pohlížet i okolí. Nicméně být zastoupení automobilky tak Autickari auto půjčím a neřeším protože ztratit moc není co.

Jan Machač
14. února 2021, 16:26
0

když máš převis poptávky a ví se to, nemá cenu si lhát ;-) A není to o tom bejt punkáč, ale domluvit se lidsky... Není třeba moc.

beastar
14. února 2021, 16:49
0

Jo Jene vždyť jako ano. Už nejste ten web pro pět kamarádů a lidi vás znají čili není potřeba se lisat. Je to o lidech a ne každý to jako člověk umí. Myslím že tě chápu jen občas z tvého psaného projevu to tam nahoře vyčíst mi dělá krapet problém.

Viola Procházková
14. února 2021, 17:09
3

Tak ona ta epizoda neproběhla slovo od slova takhle :). Prostě jsme v té chvíli odmítli hrát divadýlko a slibovat hory doly, atmosféra rozhovoru nám umožnila upřímnost. Přiznali jsme sobě i dotyčnému zástupci automobilky, že prodeje asi moc neovlivníme – a to je prostý fakt.

beastar
14. února 2021, 20:46
0

Statečně si přiznejme že prodeje teď neovlivní ani reklama při Superbowlu. A testy samotné ještě nikoho k nákupu vozu nepřivedli. Já osobně mám často pocit z novinářů a teď píšu obecně, že si myslí že se z nich všichni poserou. Opak je pravdou. Samozřejmě když si jdeš pro Tipo fplny za 500 tak cajk. Zase nadruhou stranu třeba u BMW mám pocit, že to reálně s článkem na Autickari může být spokojeno i když díky tomu asi x4m fakt neprodá :D Aspoň pěkný obsah a místní suv hejtri mají o čem diskutovat ale do BMW pro auto za dvojku asi nepůjdou.

eLzyx
14. února 2021, 23:53
1

já tedy nevím, ale vždycky když vidím recenze od Rasťa Chvály, tak moje první cesta vede do konfiguráku automobilky a pak směr pohled na stav konta. Kdyby nebylo tak mizerné, tak věřím tomu, že další krok by byl směr dealer. Kolikrát mi upravil vnímání, kdy jsem si říkal, že tohle se mi nelíbí, tenhle motor, převodovka, nebo značka auta nikdy ...
A vzhledem k tomu, že jej nejspíše nesleduje jen omladina, nebo zaměstnanci -tzv. lopaty, tak věřím tomu, že se tu a tam najde někdo, kdo dojde k tomu dealerovi, ověří si, že Rasťa nekecá a podškrábne objednávku.

MB
MBMB
15. února 2021, 07:00
-1

Tak ono těch efektů je celé spektrum. Lidí, kteří si má základě jednoho testu půjdou koupit auto, bude samozřejmě minimum, jestli vůbec někdo. Z druhého konce spektra je třeba momentálně Yaris GR, který Toyota jako takový vůbec nepotřebuje propagovat a poskytovat novinářská auta, aby to lidi víc kupovali. Snadno by prodali všechna auta nová za plnou cenu zákazníkům. Ale je to reklama pro značku samotnou a nepřímo to má zvýšit prodeje ostatních modelů, případně i výši marže.

ransom
15. února 2021, 09:10
5

K tý upřímnosti: Já si myslím, že to je správně. Kamarádka s manželem dělají divadlo pro děti. Roky s tím obrážejí republiku, vždycky v nějakým městě pronajmou sál, ve školách rozprodají za pár šupů lístky a po firmách somrujou nějaký příspěvky. Kamaráda vyučil hned v začátku jeden manažer. On měl ze školení a knížek navrčený fundraisingový fráze, tak mektal něco jakože nabídka spolupráce, vztahy a tak... Ve skutečnosti za příspěvek vyvěsili v sále plném dětí třeba logo firmy, co vyrábí stavební nakladače. Co ta firma asi z takový reklamy má? Tenhle manažer ho pobaveně sledoval a povídá: "Podívejte, vy potřebujete peníze, my máme peníze. Na takovouhle věc přispějeme rádi, a je nám jasný že za to nemáte co nabídnout. Tak už se jenom vymáčkněte kolik potřebujete."

MB
MBMB
15. února 2021, 10:09
0

I takové věci mohou mít alespoň částečně marketingový podtext, kdy si firma právě buduje image na tom, že něco takového podporuje. To je zcela běžné. Ale někdy to samozřejmě muže být ryzí podpora něčeho, co se někomu líbí.

beastar
15. února 2021, 10:24
2

No dobře budeme věřit že test od cz žurnála má váhu :D Třeba když na auto.cz napíšou dobře hyundai i30 objednávky se netrhnou v Nošovicích strhnou linku. Ve skutečnosti je to v 99% jinak. A mimochodem pro Škodu tvoří retailovy prodej vozidel skrze dealera tzv. Maloobchod za 2020 cca 5%.. Huh jesli strejda co četl Rasťa dojde nebo ne nikoho nezajímá
.. První desítka v ČR v které je třeba Hyundai nebo Renaultu má fyzika na salámu. Snad vyjma Dacie i když ta taky už umí podniky. Uznáván že jistý vliv mají testy u značek jako Maserati, Alfa, Cadillac, Sangyong nebo special modelu typu Kia Stinger. Jinak je efekt prostě jen... Mluví se o nás a lidi vidí obrázky případně ceny a co vše se dá do auta objednat.

eLzyx
15. února 2021, 15:56
0

tak Škodovky a VWčka se kupují ze setrvačnosti. Na to nepotřebuješ recenzi, abys koupil, když už jsi dávno přesvědčený, že je to überauto. Ale pak tu jsou ty ostatní značky a tam už ty různé recenze mohou mít nějaký vliv. I kdyby to bylo jen v rovině "ty jo, to nevypadá vůbec blbě". Protože i když si to nepoběžíš koupit jako novotu, tak i jako majitel ojetiny jsi pro ně zákazník - servis, díly ... a kdo ví, třeba i v budoucnu majitel nového auta.
Z pohledu dovozce - tyhle recenze jsou jen další kanál podpory prodeje. Jestli se jim díky tomu podaří prodat 1-2 auta, tak na tom vydělali. Kolik je stálo to půjčení auta? 10-20t Kč? Že to nezamávalo statistikami podílu prodeje? To asi nikdo neočekává.

beastar
15. února 2021, 19:03
-1

Elzyx: Jestli to byla trochu reakce ke mě. Tak ten začátek to máš zkreslene informace. Rozumim že to není tvůj obor a tak to bereš obecně jak to vidí Pepa že sidlaku, co jede čtvrtou ofci. O tom proč a jak se v CZ kupují škodovky, nebo Vw sem před drahnou dobou psal vcelku úspěšný blog. Mimochodem pravdivy. A že by si někdo myslel že je to nadauto, nebo četl test o tom to vážně není.

Ten zbytek to píšeš stejny věci co já. Ano pro ně úplně masové modely a značky to jistý efekt má. Dokonce si myslím že takový Ghibli se reálně mezi lidi dostalo hlavně díky zapůjčce žurnálum včetně Autickare. A ano určitě i kdyby jednotky kupců nasměrovala do Scuderie.

Jednoznačně to nemá vliv u mainstream kompaktů apod. Protože to jak to vypadá je poddružný hlavní je cena, sleva a pro někoho výbava. Co dostanem táto za ty naše prachy. Vidím to u sebe Megana R.S. Trophy sem kupoval protože sem ho chtěl prostě proto testy ani ceny Golfa gti apod. Mě nezajimali. Rangers jsem už ale kupoval na základě testu povětšinou zahraničních. A tady to je... Jiný dopad má regular test v aj, Nj, fj, než sorry Rasťič oder Autíčkář v cj, nebo sj:) Kolik lidí si přečte mainstream test na Autickari? 50,000? Možná. Jako že se to vyplatí půjčit tak tj jasný.. Jediný co se nevyplatí jsou luxusní auta a supersporty.

Pe
Peťas
15. února 2021, 20:06
0

Fakt, ze ridicsky prukaz (karticka) ma propadlou platnost nema co docineni s tim, ze nemuzes ridit vozidla. Stejne tak jako to, ze mas ridicsky prikaz (karticku) neznamena ze muzes ridit vozidlo protoze muzes mit zadrzeny (ale z nejakeho duvodu neodevzdany) ridisky prukaz. Nevim jestli to nejak zajima policii jestli mas propadlou platnost, ale oni si umi zjistit jak to mas. Pojistovna te nemuze sankcionovat za to ze nemas platnou karticku. Maximalne bys musel prokazat ze ho nemas pozastaveny, ale v tomto pripade neni objektivni duvod skodu nehradit.

reagovat
VK
VK
16. února 2021, 09:21
0

Za sebe mohu dodat, že k rozhodnutí dát přednost nakonec Stingeru přispěl Autíčkář lvím podílem. Respektive dát jej na seznam uvažovaných, jít si vyzkoušet a nechat vypracovat nabídku, pak už to to víceméně vyplynulo samo od sebe.

reagovat
Vavris Vavrisovic
17. února 2021, 20:16
0

Jaký máš Stinger?

VK
VK
18. února 2021, 19:56
0

Červený.

Dva dvojku diesel.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem