načítám data...

Led na střeše: Přichází doba zkracování

10. ledna 2021, 15:08 18 komentářů Jan Machač Editorial

Honza rozbil darovaný vůz a zamýšlí se nad tím, proč se to stalo...

zobrazit celou galeriiEditorial: Led na střeše: Přichází doba zkracování

Byla sobota ráno, už poněkolikáté bylo vše zavřeno a já se vydal na výlet. Sebral jsem si fotoaparát, tablet, kreditku a optimismus s tím, že pojedu pábitelským Renaultem někam na kopec. Mým cílem bylo lenivě se pohybovat po světě v naději, že někde najdu místo, kde se vyhoupnu nad mlhu a potěším se sluncem.

Ó nakolik intenzivní zážitky mne čekaly!

Nakoupil jsem si mastnou snídani u McDonalds, postavil kávu vachrlatě na palubku a vyrazil vstříc prvnímu zastavení na cestě. Ta snídaně se měla zbaštit s vyhlídkou na letadla. Jenže pak zaúřadovala vyšší moc.

Vrátím se ještě k předchozímu večeru. V Renaultu začala problikávat kontrolka brzd. Po skupinové poradě, že to stejně nikdo zatím nekontroloval, jsem brzdy doplnil, ověřil, že pedál je pevný a na celou věc zapoměl, protože to holt starý auta dělaj.

Při vyjíždění na střechu jsem tedy nečekal nic. Jen jsem nechal malý vůz líně projet přes parkoviště, pak jsem šlápnul na brzdu a…

NIC

V panice mi jen v hlavě proběhlo, že jsem musel prokopnout hlavní brzdový válec, nebo něco, protože auto vůbec nezpomalovalo. Zarval jsem za ručku a nedostalo se mi žádné změny. Ocitl jsem se tedy poprvé v životě, v asi 15 km/h pasažérem ve vlastním voze. Zapřel jsem se o volant a zkrátil nebohý statečný Renault o asi 5 cm.

foto: Jan Machač

Otevřel jsem dveře, vyjádřil svůj názor na celou věc a málem si rozbil nos, protože to, co vypadalo jako suchá, maximálně vlhká, plocha střechy, byl čiročirý led. Takže hned poté, co jsem se sesbíral, začal jsem nahánět kroužící multikáru se solí. Pak jsem to vzdal, napráskal se policii a začal snídat.

Hned ke mě dokonce došel svědek celé věci a povyprávěl mi, jak už to řešila městská policie, že nechápe, jak mohl někdo hladký beton schválit jako povrch parkoviště na střeše a že ho to s.re… Notně jsme si notovali. Jenže mezi náma…

Mrholilo, bylo pod nulou a já vyjel na střechu. Měl jsem počítat s tím, že to bude klouzat. Samozřejmě mohl maník s multikárou vyjet dříve, ale také jsem tu mohl dojet v noci mimo otvírací dobu a co pak? Taky bych mu nadával?

foto: Jan Machač

Nehodlám omlouvat šlendrián na straně obchodního centra i když jsem dostal osobní omluvu. Jistě by se o své zákazníky a jejich pohodu a bezpečí mohli starat lépe. Co mne ale na celé věci fascinovalo, byla moje bezmoc. Pořád mi nešlo do hlavy, jak jsem mohl já… Člověk co miluje zimu v autě… Jak jsem mohl udělat tak dramatickou chybu v odhadu.

Zatím, co automobil znova přimrzal ke střeše, jsem tedy přemítal nad tím, že bych měl celé tohle psaní o autech pověsit na hřebík, protože už jsem asi fakt za zenitem, když rozbiju rencek na střeše. Pak jsme ho převezli do Gastownu, kde jej plánujeme pomocí nových světel a dvou kladiv zprovoznit a já došel k tomu, že jeden brzdový okruh, neboněco, je skutečně špatně.

A pak mi došlo, že ani ta káva na palubce asi nepomohla. Pojďme si to tedy projít celé tak, jak si myslím, že se to v tom vesmírném kole štěstí složilo:

  1. Machačova důvěra v to, že přece když zhasne kontrolka po dolití brzd, tak je po problému, tak úplně neplatí u 25 let starých aut. Měl se leknout a nikam nejezdit bez toho, aby si vyzkoušel, že auto fakt brzdí. A ne, pomalu dobrzdit na první křižovatku není dostatečný test.
  2. Položit si kafe na palubku a podložit jej klíčem od bytu, aby se nevylilo znamená, že Machač se bude soustředit více na to kafe, než na řízení vozu. Pojede pomalu a nebude moc brzdit. Hlavně ale po vyjetí na střechu na prázdné parkoviště bude dál pokračovat "jako s hnojem", nebude tropit kraviny, čímž se nebezpečně odvrátí od svého řidičského stylu a tím pádem zjistí, že je to namrzlé až v momentě, kdy už je to jedno.

Jak je tedy vidět, rozhodně jsem nevinen a jako při každé nehodě u letiště došlo k řetězci událostí, které vyústily v situaci neřešitelnou. Ale humor stranou, zde je mé již zcela vážné zakončení celé anabáze:

Je zima, nikdy nevíte, kdy se dostanete na povrch překvapivě kluzký. Dejte si tedy prosím bacha a plně se věnujte řízení a autu a to nejen když jde do tuhého. Jinak dopadnete jako tadyhle pisálek.

Původní délku vozů i po zimě vám všem přeje zkracovač Renaultů. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
10. ledna 2021, 16:15
0

Toto video je soukromé...

reagovat
Jan Machač
10. ledna 2021, 16:46
0

Už?

GanGreen
10. ledna 2021, 17:12
1

Už dobrý :)

Jenda_K
10. ledna 2021, 17:39
3

Proč jsi to hlásil policii?

reagovat
eLzyx
11. ledna 2021, 13:16
1

přesně. Posbírám střepy, značku a pokud nejsou trefená svodidla příliš deformována (při téhle rychlosti sotva), tak mizím.

PB
12. ledna 2021, 09:37
0

Asivbyla skoda pres sto tisic :D

Jan Machač
17. ledna 2021, 20:06
0

Aby to bylo zpapírovaný a jasný.

Jenda_K
17. ledna 2021, 23:18
0

Takže se ti dostalo do papírů způsobení dopravní nehody následkem nepřízpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky?

Galveston
10. ledna 2021, 17:40
2

Tomu říkám vtipná sebereflexe. Tímhle si musí časem projít každý, aby získal životní zkušenosti, jimiž se kolem šedesátky bude moci holedbati. Hlavní je, že teď už pán ví. Věděl i předtím, ale to se nepočítalo. V životě se počítá jen to, co si člověk odžije.

reagovat
Kuře
10. ledna 2021, 19:09
0

Jo, takhle jsem jednou zplacatil čumák Focusem;))
Jen teda já nebyl střeše ale na pumpě a trefil jsem Srbský kamion...;) Tam k tomu ale vedla taková neuvěřitelná schoda okolností...;D

reagovat
briza
10. ledna 2021, 19:51
6

Já, já to psal hned, že je to pro něj škoda :)

reagovat
wdave_t
10. ledna 2021, 19:58
7

Ta samolepka na předním nárazníku tomu dává novej rozměr :D

reagovat
le
lekla_ryba
10. ledna 2021, 23:17
0

Hele já mám proto pochopení. Letos jsem už 2x sáňkoval s 2,5t, naštěstí bez úhony. A po pravdě kdybych to svý auto nerozstřelil o dodávku na ledu 2 roky zpět, tak to letošní sáňkování by dopadlo mnohem hůře.
Takový věci se stanou snadno....

reagovat
ma
martinw
11. ledna 2021, 13:37
1

Takový sympatický auto, to si nezasloužilo ! :)

reagovat
lu
lucnikonik
11. ledna 2021, 16:25
0

Bohužel se stane, stalo se mi též, ale škoda poněkud vyšší (kolem 50 tisíc - holt tehdá MB E a ještě k tomu firemní), pojišťovna uhradila přes havarijku, ale pojištovák je dlouholetý kamarád, tak pak "práskal" - obchodní centrum muselo pojišťovně celou škodu uhradit v rámci regresního plnění, protože pojišťovna ono obchodní centrum shledala odpovědným za nehodu !!! To mi hlava nebere doteď a už je to víc, jak 10let zpět :-)))

jinak teda - nárazník, kapota, světla, jestli tam není nic horšího schované - podle mého sehnatelné i v barvě tak kolem 1000-1500 Kč komplet a odpoledne v garáži a na autě nikdo nic nepozná :-DDD

reagovat
Jan Machač
17. ledna 2021, 20:07
0

Dojelo to do Klecan a už jsou koupeny dvě skleněné deformační zóny na výměnu. Zbytek po sovětsku.

Zajda
12. ledna 2021, 10:09
1

To nic není, já měl na ledě nehodu když jsem ani nejel. Zastavil jsem a do auta se opřel vítr v momentě kdy jsem z nožní brzdy přešel na ručku. To stačilo na utržení bržděných kol a pomalu jsem se s sesunul do závěje v mělké škarpě :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem