načítám data...

Kia Optima Sportswagon PHEV: Vzhůru do budoucnosti!

Je hybridní kombík vozidlem manažera budoucnosti? Dokáže Optima celý týden jezdit jen na elektřinu?

zobrazit celou galerii#autickarfuturista, Recenze & testy: Kia Optima Sportswagon PHEV: Vzhůru do budoucnosti!

Zdá se, že plug-in hybridy jsou teď nejspíš v módě. Téměř každý výrobce nabízí alespoň jeden. Nebo nabízí jedno auto čistě elektrické a další modely alespoň hybridní. No a některé automobilky to všechno vyřeší jedním modelem, který je k dispozici jak benzínový, hybridní i elektrický (dívám se na tebe, Hyundai).  Kia nabízí jedno EV, Soul, a několik hybridních aut. Niro PHEV už otestoval Honza a k mému překvapení s ním byl až moc spokojený. Co Optima? Obstojí za ten týden v mém provozu? Zvládnu jezdit na elektřinu tak moc, že nebudu muset tankovat?

To všechno vám povím, nejdřív vám ale povím něco zajímavého. To, že Optima byla do představení Stingeru vlajkovou lodí značky, asi víte. Ale víte, že současná generace už je čtvrtá? Vážně, první generace se u nás prodávala pod názvem Magentis. A v roce 2016 dostala cenu za design Red Dot v kategorii ‚Best of best‘. To jste nečekali, že? 

Nebudu lhát, na Optimu jsem se vážně těšil. Sedan mi totiž připadá jako vážně hezké auto, stejně jako porotě udílející ceny Red Dot. Fakt, že dostanu k dispozici verzi PHEV, tedy plug-in hybrid, mě potěšil ještě víc, protože mi v hlavě naskočilo, kterak si budu většinu týdne drndat jen tak po městě na elektřinu.  Tak pojďme na to.

Optima SportsWagon sice není díky svému batohu své zádi tak pěkná, jako sedan, ale i tak jde o docela líbivé auto. Jen těžko ale hledám tu sportovnost. Nemohla by to být prostě jen Optima Wagon? No, to je jedno. Hybridní verze se proti obyčejné liší oplastováním, které prý snižuje aerodynamický odpor, aby mohla být vaše jízda ještě úspornější. Kromě elektropohonu dostanete i modré linky a znáčky ‚Eco plug-in‘, aby všichni viděli, s čím mají tu čest.  Více tu snad není co rozebírat, líbivost záleží na vkusu každého a jak už jsem řekl, mně se Optima líbí.

Co se interiéru týká, tak jsem byl mile překvapen. Optima PHEV se prodává pouze v jednom stupni výbavy (o tom si povíme ještě později), takže uvnitř je asi tak vše, co by si člověk mohl přát, snad jen kromě minibaru. A všechno je i pěkně zpracované, nikde nic nevrže, takže zlí jazykové přichází o další argument, proč by Kia měla být špatná. Jedinou slabinou je zábavní a informační systém, kolegy s oblibou nazývaný radiomapa. Někdy má svoje vrtochy a nabíhá trochu pomaleji, popřípadě se mu někdy opožďuje navigace, takže pokud jste někde, kde to neznáte, je třeba bedlivě sledovat mapu a nečekat jen na pokyny na displeji v přístrojovém štítu. Jak už jsem říkal, Optimu PHEV můžete dostat v jakékoli výbavě, pokud to bude premium, takže si vás budou hýčkat větrané i vyhřívané sedačky, vyhřívaný volant, adaptabilní tempomat, najdete tu i bezdrátové nabíjení a další vymoženosti.

Hybridní pohon Optimy tvoří dvoulitrový čtyřválec o výkonu 115 kW a elektromotor o výkonu 50 kW. Ten je umístěn tam, kde by hydroměničová automatická převodovka měla měnič točivého momentu, takže v momentě, kdy jedete na elektřinu, můžete vesele řadit pádly a vybírat si z šesti rychlostních stupňů. Baterie o kapacitě 12,3 kWh jsou umístěny v kufru, který tak přichází o rezervu a po otevření víka kufru je vidět, že podlaha není rovná, ale trochu vyvýšená. Výrobce udává dojezd 62 kilometrů, což jsem ověřil během jednoho slunečného dne v Praze, kde jsem najezdil něco málo přes 50 kilometrů, než mi auto oznámilo, že dál už to na elektrický režim nepůjde a budeme zase jezdit i na benzín. Možná by z toho šlo vytáhnout ještě víc, ale tak trochu o tom pochybuju. Baterie se totiž nenechají vybít pod určitou hranici, aby bylo možné jezdit v hybridním režimu.

Další příležitost k ježdění jen a pouze na elektřinu už jsem bohužel neměl kvůli počasí. V době kdy jsem s Optimou jezdil, byly ranní teploty stále kolem nuly, takže spuštění spalovacího motoru bylo nevyhnutelné. I když jej nepoužíváte k pohonu, stále je potřeba k vytápění. Také díky tomu nemůžu potvrdit, že by Optima jezdila za 2 litry. Ale můžu zodpovědně prohlásit, že pokud je nabitá, tak jede za 4 litry na sto i v režimu ‚německá dálnice‘. Což je na téměř dvoutunové auto fakt pěkná hodnota. A co když se baterie vybijí a nemáte kde dobít? Pak se spotřeba bude pohybovat kolem sedmi litrů na sto kilometrů.  A nabíjení? Buď můžete nabíjet ze zásuvky například ve vaší garáži, kdy se nabije přibližně za šest hodin. Druhou možností je využití nabíjecí stanice s koncovkou Mennekes, kdy budete mít z ‚prázdna‘ do ‚plna‘ zhruba za tři hodiny.  V Praze, nebo jiném civilizovaném koutu republiky, nebudete mít problém najít nabíječku a auto tam chvíli nechat, ale v Brně zrovna tohle může být problém. Zdejší Fakulta elektrotechniky k mému rozhořčení nemá nabíjecí stanici pro elektromobily a stejně tak i jistá nadnárodní korporace. Takže řešením je trochu se projít a nebo tento nedostatek vyřešit vhodně nataženou prodlužkou.

Když už zmiňuju váhu, Optima s bateriemi vážně váží 1800 kilogramů. Když jsem si ten údaj přečetl, tak se mi mu moc nechtělo věřit. I když jsem s Optimou navštívil nějakou zábavnější silnici, tak mi nepřišlo, že bych tam jezdil s něčím z kategorie těžké váhy. Jízdní vlastnosti jsou vážně příjemné, auto působí i na okresce dost jistě. Jo, řízení není tak komunikativní, jak na obstarožním roadsteru. Oproti svým konkurentům je ale rozhodně adekvátní.  

Z výbavy bych pochválil chování tempomatu, který jsem nejvíc využil při plazení se v kolonách ranního Brna. Vážně se mi líbilo, že maximum, co jsem v koloně musel udělat, bylo hnout prstem a hlídat si svůj pruh. Zbytek už zajistilo auto. K popíjení ranní kávy dokonalé. Co mě ale nepotěšilo, bylo automatické parkování. Ne, že bych ho vyžadoval, ale pokaždé, když jsem se ho rozhodl vyzkoušet, tak si nevšimlo nějaké nepodstatné překážky. Třeba dodávky nebo SUV. Hups.

Verdikt

Kia je podle mě tichá voda mezi korejskými automobilkami. Nekrmí nás spoustou reklam, kde se srovnává se sousedem. Místo toho nám ukazuje, že nehraje jen druhé housle. Důkazem je nejenom Stinger, ale i Optima. Pokud se nebudeme bavit o verzi PHEV, tak dostanete pěkné auto, za které se rozhodně nebudete muset stydět i ve srovnání s dražšími auty, která hrají tak trochu jinou ligu.

Těsně před tím, než jsem si vzal Optimu, jsem do Prahy vracel BMW 430d GranCoupé, které testoval Matěj, takže jsem je nějak tak z příležitosti srovnal. A víte co? Optima je podle mě lepší auto. Otázka vzhledu je individuální, ale pohodlím a komfortem při jízdě je podle mě lepší. Srovnávám nesrovnatelné? Možná. Každopádně ve mně v tomto směru zanechala dobrý dojem.

Ale co varianta PHEV? Celý týden jsem přemýšlel nad tím, kdo si takové auto koupí. Za stejnou cenu totiž můžete koupit nějaký plnohodnotný elektromobil nebo popřípadě ojetou Teslu. Takhle je Optima PHEV spíše pro někoho, kdo by rád elektromobil, z praktických důvodů jej mít nemůže, ale i tak by rád alespoň někdy drndal na elektřinu. Takovému člověku ale určitě bude dělat radost.

Technické údaje

Motor: zážehový čtyřválec 1 999 cm3 + synchonní elektromotor
Výkon: spalovací motor 156 koní (115 kW) v 6.000 ot./min
            elektormotor 68 koní (50 kW) v 0 – 2.330 ot./min
            celkový výkon soustavy 205 koní (151 kW) v 6.000 ot./min
Točivý moment: spalovací motor 189 Nm v 4.000 ot./min
                            elektromotor 205 Nm v 0 – 2.330 ot./min
                            celkový točivý moment soustavy 376 Nm v 2.330 ot./min
Převodovka: automatická šestistupňová DCT
Maximální rychlost: 192 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9,7 s 
Kombinovaná spotřeba (udávaná): 1,4 l/100 km a 12,3 kWh/100 km
Kombinovaná spotřeba v rámci testu: 4,3 l/100 km 
Cena (Optima SW PHEV Premium): 1 199 980,- Kč

P.S.: Jezdit celý týden pouze na elektrony jsem nedokázal. I přes mou velkou nelibost jsem nakonec muset natankovat. Jednou.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vo
Vorlosup
18. dubna 2018, 09:09
1

Přemýšlím nad tím, kdy redakci dojdou modely k testování u korejského dua. Když už i jeden model se testoval i 3x.

reagovat
František Čáslavský
18. dubna 2018, 09:52
4

Korejský týden je nejenom v Lidlu :D

beastar
18. dubna 2018, 13:03
1

To je jednoduchý někdo dělá škodovky a jinej zase koreju ,)

bitner
18. dubna 2018, 09:22
2

Plug in hybrid je idealni koncepce. Po meste se da vrnet na elektriku, pres noc v garazi nabit a druhy den opet "salinou" na sichtu. Chce to teda mit tu garaz se zasuvkou a zbytecne mega na porizeni osobni tramvaje. Pri ceste mezimesto uz pak spalovaci motor v chodu tolik nevadi.

reagovat
beastar
18. dubna 2018, 16:26
0

Na LPG to stejně nemá. Já už se těšim až na mě vyjde zase nějakej ten dvanáctivál a pošlu to elpégéčka. Jen co mě teda mrzí že v12 už asi nekoupim novej aby to bylo f pohodě.

bitner
18. dubna 2018, 22:04
0

Budes potrebovat dve RJ. Plynove RJ se delaji pro max 8 valcu. Ale jde to. Das dve RJ pro sestival, naucis to spolupracovat a mas to nejlepsi palivo v aristokratickem..treba Jagovi ;-)
Jinak ja bych toho plug in hybrida nechal pochopitelne prestavet, pokud by ta atmosfera byla neprimovstrikova.

beastar
19. dubna 2018, 13:07
0

No jistě. Lpg technology jde dopředu. Každopádně argument nejsilnější lpg stojí 14,-:)) Kdyby ty v12 nebyli tak drahý tak to snad udělám. Lpg suprrsport... To by byla hodně laciná přestavba.

Jimi
18. dubna 2018, 09:38
0

Když dojde elektřina, tak je to atmosférický 2-litr v 2-tunovým autě. Myslím, že se to trochu zadýchá ve stoupání na dálnici a obíhání už asi taky nebude jednoznačná záležitost. Zase auto do města za 1.2M bez patřičných Londýnských omezení- proti vkusu... je to už taky trochu větší. Líbit se může, architektům přestali vyrábět Saaby, proč ne. Asi bych šel do Stingra bez elektřiny.

reagovat
JLK
18. dubna 2018, 10:15
0

Neco malo elektriny v tech baterkach bude i na dalnici, otazka je jestli to umi jeji pouziti naplanovat tak aby byla k dispozici kdy je pocitove potreba nejvic.

František Čáslavský
18. dubna 2018, 10:34
0

Elektřina nikdy nedojde úplně, v hybridním režimu pomáhá elektromotor hlavně když je potřeba výkon. Jinak se to nechává na spalováku, je to vidět i na spotřebě.

Jimi
18. dubna 2018, 10:50
0

zatím jsem neměl možnost srovnat hybridy s běžnou nabídkou, brzda provozu to asi není, ale neumím si to zařadit po dynamické stránce. Podstatná věc - aktivní bezpečnost, např. oběhnout bezpečně kamion v kopečku na okresce. Vím, co jsou prázdné 2tuny. Otázka, zda ten elektromotor dostatečně pomůže...

VK
VK
18. dubna 2018, 11:58
0

Asi bych šel do Stingera...s elektřinou. Až bude.

beastar
18. dubna 2018, 13:27
0

Počkám si na Aventador Hybrid Combi v osmi rychlostnim manuálu.

GanGreen
18. dubna 2018, 23:39
0

Konečně praktickej sporťák... :)

beastar
19. dubna 2018, 00:37
0

Navíc nízký servisní náklady a prijatelnej vzhled pro všechny.

Inženýr
18. dubna 2018, 11:35
1

Nic ve zlém, milá redakce, ale jak jsem psal už dříve - fakt to bije do očí. Pochopil jsem, že hodně auto-zastoupení má na důležitých místech (narozdíl od H/K) nemyslící a nevychované blbečky, ale nedalo by se to publikovat třeba s většími časovými odstupy? Otestujete, zatím se soustředíte na jiné články (třeba úplně bez nových aut) a pak něco opublikujete? Nechci vám ale kecat do práce, to ne. Nevím jak vy ostatní, ale na mně tohle působí jako dokonalá anti-reklama vozů Hyundai a Kia.

reagovat
Ni
Ninjaherb
18. dubna 2018, 13:13
1

Mě je to fuk

beastar
18. dubna 2018, 13:31
3

Nech je makat. Víš co hlavně mít klid na práci,) Buďme rádi že někdo vůbec o něčem píše. Frekvence článků je slabá jak golfskej proud. Na jeden dobrej připadaj tři o korejský produkci. Zase na druhou stranu těch aut prostě neni na trhu tolik aby se dalo psát tejdně 10 testů. A starý kraksny jsou skvělý téma, ale taky to nezajímá každýho. Co zbejvá? Filozofie ta vždycky spustí žhavý debaty a škodofka:)) Ta tady dlouho nebyla možná to chtělo rozvířit trochu vodu.

krab
18. dubna 2018, 15:41
0

Já vám tam hodím asi zase něco o něčem z té ostrovní země zázraků :) Anebo kluci taky začnou testovat Dácie a další skvělá auta ze země Galského kohouta :-D ... když vám nevoní ty korejské týdny ...

beastar
18. dubna 2018, 16:24
1

Hmm. Tak jako zrovna Dacie nevim jestli sklidí větší úspěch, než daihatsu teda hyundai, ten se zatim tak pořád jmenuje:) Mimochodem kde je teda Talisman? Megáne? Nějaký déeso aby se vám mohlo podělat přímo v testu jako mistru klárksnovy. Kde mám to Bentley Continental? A vlastně berou už teda na tom renóltu telefony, nebo je potřeba tam zajít osobně s písemnou žádostí?

Inženýr
18. dubna 2018, 20:12
1

Nic proti korejcům nemám a třeba test Stingera mně potěšil, stejně jako to auto samotné. Testy nových aut vítám a nechápu jak někomu mohou vadit. Jde mi čistě o to, že nedávno jsme tady měli například jeden Hilux, jednu Fiestu, ale testy nových aut H/K se tady objevují pravidelně. Jak jsem řekl, do práce nikomu kecat nechci, ale třeba já bych se soustředil na jiné články (na druhou část automobilových perel marně čekám ani nevím jak dlouho) a pak bych s nějakým časovým odstupem znovu publikoval test nové Kie nebo Hyundaie. To je jenom můj názor a to je vše. :)

beastar
18. dubna 2018, 20:33
0

Udělat perlu není tak snadný jako Hyundai:D Nevim já sem teďka jezdil tejden lencrem evo 9 takže jestli máš rád rychlý auta s designem pro důchodce pokusim se napsat ten blog nějak srozumitelně a čtivě,) asi ne tak dobře jako tady místní redakce, ale je to teda o autě který by tě mohlo zajímat. Přiznám se, že z testů koreje sem četl Stingera, Picanto (jediný malý auto který bych byl ochotnej si koupit) a teď tenhle hybridní werk. Jinak enko sem četl od Krabsóna a to Tomášovo už sem jen taktně prolít. Každopádně vzpomeň pár měsíců zpět všechno Mazda.... taky mě to nebavilo, ale nečetl jsem to. To je totiž naše volba. Každopádně s tebou souhlasim že obsah trochu zamrznul,.... je ho dost ale těch top věcí je málo.

Inženýr
18. dubna 2018, 21:32
0

Beastar, tak ten Lancer by mě opravdu zajímal. :) Korejce jsem měl zažité jako šunty z devadesátek - špatné jízdní vlastnosti, otřesná kvalita zpracování, design taky nic moc a minimálně v mém tehdejším okolí to nikto nedoporučoval jako nespolehlivé - prostě nicky. S ''druhou vlnou'' těchto aut - třeba Hyundai Coupé druhé(?) generace, Grandeur, první Kia Rio, bylo vidět jak se zlepšili ve všech ohledech, ale pořád to nebylo ono. Dnes když vidím nový Stinger, Genesis, i nákupní tašky, tak je to podle mně normální mainstream a nedívám se na to přes prsty. Kdyby se to tady hemžilo stejně třeba vozy koncernu VW nebo Fordy, měl bych úplně stejnou ''námitku''. Co se týče Mazd, tak to jsem myslím taky komentoval, jakožto proč tady musíme mít nový test trojky/CX-5 hned jak se tomu změní nějaká lišta vepředu..

Safa
18. dubna 2018, 23:02
0

beastar: Na Daihatsu nám japanologům nešahej, ty raubíři! Nejstarší japonská automobilka je kult!!! ;o)

krab
18. dubna 2018, 23:08
1

Beastar je neadertál našeho oboru :-D ... ale proto se děsně těším na jeho podání krátkého života s Evo IX :-D
Nekorejský obsah nějaký připravuju. Lehce prozradím, že poslední dobou nepřipravuju "autíčkářský" obsah jen sem, na to si počkejte, ale i tak zase něco vymyslím.

Jinak vážení - test něčeho jako Optima se rozhodně sám nepíše. František se toho zhostil moc pěkně. Já dostal před časem šanci testovat tu Konu a musím říct, testy nových aut "nevermore" .... tím nechci být petrolheadským snobem, ale co máš psát o něčem co má 3 někdy 2 pedály a volant, připojí se na telefon a celkem obstojně jede ...

beastar
19. dubna 2018, 00:36
2

Jo, jo je to těžký psát o těchto produktech auto průmyslu. Napsat auto je dost nadnesené. Neandrtál to je teda dost nelichotivý:)) Já jenom nemám rád když se z aut dělá věda. Jsou to všechno v kostce stejný krabice. Jedna stojí víc jiná míň. Nesnáším ty kecy v showroomech načtený s katalogů. Jako by nestačilo říct lidem to co chtěj. Btw Daihatsu tuším Aplause nebo jak měl padre mio zamlada. Byl to držák. Hjundé i Kija maj svoje modely už dobrý. Jenže furt vemeš tu i40 po 50000km vezmeš toho Supa s tim stejnym najezdem. A přesně vidíš kde má Kim Duc Nam slabiny. Životnost a zpracování ve stylu co oko nevidí srdéčko nebolí. Nějak prostě tej Bolce konkurovat musí. Potažmo tojce a fordu kteří jsou na tom oba prostě líp. Passata nebo i40? Stingera nebo A7? A je to minimálně v Německým spolku kam patří i Kónigsreich Bémen jasný! Taky tady netestujete nikdy Audi ...pamatuju jedno... Why? Páč Vojta ještě nemá rs6?:)

krab
19. dubna 2018, 13:22
0

To je taková sranda, toho Neandertála teda odvolávám, aby ses se mnou dál bavil :)
No, docela to je přesně trefené. Totiž sice se korejská produkce neustále lepší, stále mám ten pocit, že jakmile sednu do něčeho už jen lehce ojetýho od hyu nebo kiu, tak to nesmírně rychle zastarává. Ono to funguje, ale jako majitel prostě z toho moc radost mít nemůžu.

Ale jsem holt ten konzervativec, co radši evropské značky ( teda nemyslím zrovna Renaulta a Opela ...)

k těm značkám co se testují : myslím, že kluci testují skoro všechno a co dlouho nebylo na tom se bude pracovat, aby to bylo...
-
Komentář upraven 19. 4. 2018, 13:23:36

beastar
19. dubna 2018, 13:36
0

Mě se to nedotklo, ale vedl sem o tom dlouhý chat se všemi z mého okolí;D Právě i40 je slušná kára. Všechno funguje ale po 4 letech je to špatně.Paradoxně je to větší spotřebák, než to VW. A samozřejmě horší něco jako Sencor vs Sony.

Mě je jedno odkud to původně je. Ať to montujou klidně v Zambii. Buď chci vidět kvalitu, nebo cenu nejlíp obojí a slušnou nabídku motorů.... Prostě to co dělá dneska třeba Bmw, Porsche, Alfa, Nissan a podobní.

Vsadim Zondu že Audi ani Renault tady nebude. Vojta podle mě někoho urazil, nebo slečně z hauptofisu nezavolal...

Daniel Borský
19. dubna 2018, 13:47
0

To nedělej, protože bys tu Zondu mohl prohrát :) Audi tu už bylo v několika exemplářích a věřím, že bude i nadále. A dokonce se blízké době objeví i ten Renault. Takže, kde si můžeme vyzvednout Zondu? :)

beastar
19. dubna 2018, 14:11
0

Bylo ale to už je celkem dlouho. Třeba nová a6 nebo a4? Renault tak sláva. Vojta se omluvil asi už té slečně:)) Jen doufám že to nebude kaptur nebo jak se ta odpornost jmenuje.

Daniel Borský
19. dubna 2018, 14:18
0

A4 zde: https://www.autickar.cz/clanek/audi-a4-allroad-3-0-tdi-vsestranne-reseni/.
A6 těžko říct, kdy bude ve flotile, ale až bude, jistě se k ní pokusíme dostat. A co se Renaultu týče, nech se překvapit. Ale Captur to nebude, i ten už jsme totiž měli :)

krab
19. dubna 2018, 14:18
0

Redakční Zonda bude vynikající :) Ale musí nám jí předat natankovanou a pak ještě předat se servisem inklusive :)

Audi jsem testoval do blogu loni, starou naftovou A5 3.0 TDI Quattro, teď zrovna jedním "fleetovým" A4 TDI jezdím na služební cestě, ale článek o tom by byl trochu nuda. Vlastně by mi asi stačily dva odstavce.

Renault se vážně objeví, tak mu uděláme nějaké entréé něčím z historie :) ... a co vy víte, třeba bude rovnou nová Alpine A110

beastar
19. dubna 2018, 14:55
0

Tak ólroud sem nečetl. Nějak se to ztratilo v překladu. Oni nemají a6 v žurnálský flotile? Tvl to je prémie. Kaptur si vzpomínám, že sem tady zahlid. To je humus já jako kdyby byl fl, nebo něco tak už znova není nutný o tom psát. Blog a5 koukám byl ještě blog. Pane Krab tdí? V nějakým rentovym základu je nuda tj jasný:) Keke to musí uhnat a prevysovat svým uměním za kormidlem o 1000 procent.

Zonda by vás bavila přesně do prvního tankování a servisu. Takže to už je snad lepší ta a110;)

ma
martinw
19. dubna 2018, 12:24
0

Ja vidim mnoho konkurence na cenove hladine 1,2 mio. Ale jak rikate v zaveru asi si nejake uzce vymezene zakazniky najde. A duveru k te technologii od Kia nemam, jak dlouho to Kia provozuje jsou nejake jine modely ktere maji stejne vnitrnosti ? V tomhle verim vice Toyote, ackoli tu nemame primo PHEV tak je za jejimi hybridy videt uz kousek historie : priusy, hybridni lexusy nasledne pak rav4 hybrid,cr-h ...

reagovat
beastar
19. dubna 2018, 13:04
0

Mají i další modely v tomhle provedení. Toyota je v tomhle větší jistota do budoucna 3 až 5 let. Když máš milion plus na auto budeš hodně přemýšlet, než koupíš Kiu...

sheogh
20. dubna 2018, 09:56
1

Verim, ze je to auto v pohode (otazka je jak dlouho, 1 tyden toho moc neprozradi), ale pro clanky o novinkach ze Seoulu, pripadne z Bolky si zajdu na autoweb apod.... ne, nezajdu, nevlhnu z objemu kufru, ani ze spotreby o 0.54125l nizsi, nez mel predesly model :-D

Sem chodim prave kvuli tem "nekonvencnim", nadseneckym testum. Doufam, ze se zas po dlouhe dobe neco objevi...

Trosku jsem doufal (spis i ocekaval, vzhledem k autorovi clanku), ze tu korejku Franta alespon poradne provetral o nedelnim ranu na okreskach moravskeho krasu, a venuje tomu pocinu alespon jeden odstavec - jak automat radi pod plynem zaslapnutym do podlahy, jak se s tim trefujou apexy.. a ono nic :-D japato?

reagovat
František Čáslavský
21. dubna 2018, 12:57
0

Jako, prohnal jsem to.. A na skoro dvoutunové auto dobré, ale kdo to bude dělat z těch lidí, co takový auto chcou, že :) Skoro celou dobu mi nepřišlo, že to bude tak těžké, až na brzdách mi to došlo :D

ro
rock
20. dubna 2018, 14:29
0

Aby to dávalo smysl, měli byste možná uvádět kombinovanou spotřebu v testu ve formě 4,3 l/100 km + n kWh/100 km. Přece víte, kolik jste dobíjeli, nebo ne?

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge D100  1976
Dodge D100

1976 rok výroby
150 koní výkon
5 200 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Dodge Grand Caravan  2013
Dodge Grand Caravan

2013 rok výroby
283 koní výkon
3 600 ccm objem

Dodge Challenger  2014
Dodge Challenger

2014 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Cadillac Brougham  1990
Cadillac Brougham

1990 rok výroby
175 koní výkon
5 700 ccm objem