načítám data...

Kia Carnival 2.9 CRDi: Jsem ředitel autobusu

Pusťte si písničku od skupiny The Tap Tap a pohodlně se usaďte k ranní kávě. Dnešní test a brouzdání automobilovou historií se stočí k dodávkám pro velké taťky.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Kia je příběhem o asijské houževnatosti, vytrvalosti a tvrdé práci. Vždyť v raných padesátých letech, v době, kdy se na kusu rovné silnice v Belgii proháněl Jaguar XK120 nechutnou rychlostí, vyrobili v Kia z vlastních ocelových trubek první jízdní kolo. Jenže asijský podnikavý duch je silný a společnost dokázala raketově růst. Vyráběla totiž licenčně různé automobily, především Mazdy, ale například i takový Fiat 132Peugeot 604. Na tom se dá hodně naučit. Zvlášť pokud jste v Asii a máte smysl pro něco, čemu Číňané říkají „shanzhai“. Víte, o co jde? Produktem významu slova „shanzhai“ jsou iphony, které vypadají jako opravdové, jen jim chybí logo nakousnutého jablíčka.

Kia potřebovala v devadesátých letech už svoje vlastní modely. Malinká „Pride“ už nebyla radostí a chloubou skoro žádných nových zákazníků a Kia se pomalu oprostila od pouhé licenční výroby modelů jiných velkých automobilek. Na náš trh vstoupila ihned pár let po revoluci. Zdejší zákazníci už měli o korejských autech nějaké povědomí. Daewoo Racer, čili licenční Opel Kadett se docela dobře prodával těm, kteří měli bony už těsně před revolucí. První Kia vlastního designu, která se snažila na český trh prorazit byl sedan nižší střední třídy Sephia 1.5 GTX. Nikdy jsem žádnou neřídil, ale pamatuju se, že jako kluk jsem tehdy v roce 1995 tátovi radil jednu koupit. Když už mi neprošel ten nápad s ojetým Fiatem Croma Turbo s béžovým koženým interiérem, dovezeným se Švýcarska a objeveným v našem místním autobazaru. Někde už jsem psal, že tehdy to dopadlo nákupem fungl nové stříbrné Felicie LXi, pozor, vybavené dokonce systémem ABS za příplatek. Strýc měl tehdy taky jednu novou Felicii. Ten neměl ABS, ovšem zase mu nechyběl airbag řidiče a lepší čalounění verze GLXi. Stejně je to legrační. Tehdy byl o ty „Feldy“ velký zájem a zájemci kupovali zkrátka co z bran boleslavské továrny vyjelo bez ohledu na výbavu jakou si oni přáli. Přitom nám doma mohla stát plně vybavená, daleko rychlejší Sephia s elektricky ovládanými okny i centrálním zamykáním. Pravda je, že i přes atraktivní cenovku stála pořád o mnoho desítek tisíc víc než ta Felicie.

Kia dnes už nemusí bojovat nápadně lákavou cenou a nazývat své vozy pro Evropana obskurními názvy. Označení jako „Hrdost“, „Sporťáček“ anebo „Sépie“ jsou pryč. Dnes nesou všechny vozy Kia přední masku ve tvaru tygra, jak se lze dočíst v tiskových materiálech a jejich poslední model může hrdě konkurovat i v prvním odstavci zmiňovanému Jaguaru. Ale tohle zdaleka není příklad našeho testovaného auta s poněkud obskurním názvem „Karneval“. Jde o deset let staré sedmimístné multifunkční kombi – čti dodávku, kterou jsem si k vašemu úžasu nevypůjčil v AAA Auto, nýbrž doma od svého táty. Tohle auto totiž koupil někdy loni na jaře v záchvatu bazarového snílkovství za neodolatelnou cenu v neodolatelně pěkném, zachovalém stavu. Když přijde na tento typ nákupů, nejde si nevybavit Jaromíra Hanzlíka a scénu ze „Slavností Sněženek“, kdy popisuje, kterak výhodně koupil celý tucet holínek. Co na tom, že byly všechny jen pravé!

S Kiou jsme se tedy minulý týden vydali na Šumavu na běžky a jezdím s ní vlastně dodnes. Absolvoval jsem s ní shodou okolností úplně stejnou trasu jako nedávno s Renaultem Espace a tak můžu porovnávat. Kia je i k mému překvapení větší. Je uvnitř tak velká, že ještě u Strakonic jsem pohledem dozadu kontroloval, zda nám při nakládání zavazadel neskočila omylem dovnitř přítulná kočička majitele šumavského penzionu.

Kia je především hodně široká. Dva pasažéři vpředu mají mezi sedadly elegantní šedý plastový stoleček s nápojovými držáky, další dva výsuvné držáky najdete zespodu přístrojové desky a další lahváče se vám vejdou do dveřních kapes. Pak jsou držáky na nápoje vzadu, v zadních dveřích, a ještě v bocích kufru pro dva pasažéry na poslední řadě sedadel. Mám pocit, že kdybych koupil basu piv, každé z nich budu moci v tomto automobilu umístit do vlastního držáku na nápoje. V Americe se tento vůz jmenoval Sedona. To je město v Arizoně, uprostřed nádherné krajiny, kde je velké teplo a sucho. Nápojové držáky se hodí. Pozice za volantem je jinak obdobná jako u Renaultu Espace. Chybí jakákoli moderní kreace a francouzská nápaditost, ovšem i tak budete překvapeni pár detaily. Elektricky ovládanou ruční brzdu, které jsem u Espace predikoval rychlou smrt, vystřídala nožní mechanická páka a táhlo vlevo pod přístrojovkou na její uvolnění. Takový “alá stará Amerika či Mercedes styl”. Dále pak je palubní počítač a jeho přepínání umístěno nahoře na stropě hned vedle schránky na brýle. Ta se bohužel v našem voze rozpadla a muselo být použito množství sekundového lepidla na nápravu věci. Nicméně, přepínání mezi ukazatelem spotřeby, dojezdu a venkovní teploty se dělá natáhnutím pravé ruky nahoru nad sebe a já si připadám hned jako bych byl pilotem dopravního letadla. Horší už je, že k ovládání rádia skoro nedosáhnete, a i v naší testované nejlepší výbavě EX nemá Kia ovládání rádia na volantu. A pokud ano, tak jsem ho zatím nenašel. Naopak skvělým detailem je možnost ovládání osvětlení interiéru tlačítkem na přístrojové desce. Zrovna tak tu ani nechybí elektricky ovládaná boční výklopná skla a výdechy větrání s vlastním ovládáním pro pasažéry vzadu.

Konečně uvádím Kiu Carnival do pohybu a musím konstatovat, že Espace je daleko sportovnějším „empívíčkem“. Na silničce mezi Kašperskými Horami a Strakonicemi jsem totiž zdržoval jeden odvážněji pilotovaný nový VW Tiguan. S identickým vozem jsem asi před měsícem absolvoval cestu do Rakouska a zpět a docela byl nespokojený s poněkud „koncernově“ nudnými a nedotáčivými jízdními vlastnostmi. Tentokrát jsem ale Tiguan pustil na rovince před sebe a při snaze držet se ho ve vracečkách z kopce pod obcí Vacov jsem poznal, co v praxi znamená nedotáčivost. Kia je hodně nedotáčivá a je taky hodně široká. A váží dvě tuny. Je obuta do celoročních pneumatik s vysokým bočním profilem a Krab by se vážně neměl snažit učit to auto zatáčet. Francouzi svůj Espace vyladili a doprostřed instalovali motor z formule F1. Kia jak byste i tušili, nikdy žádnou podobně šíleně ulítlou kreaci na bázi modelu Carnival nevyrobila. Ne, ona je totiž určena pro pohodlné cestování. A to jí jde naopak lépe než běžné verzi Renaultu Espace.

Odpružení je měkce naladěné a karoserie postrádá víc torzní tuhosti. Nicméně na dobré široké silnici je tohle auto skvělý, patrně nepřekonatelný parťák na zdolání velkých porcí kilometrů. Slovem „nepřekonatelný“ se snažím vyjádřit příměr v souvislosti s cenou automobilu na aktuálním trhu ojetých vozů. Samozřejmě, za necelých sto tisíc můžete mít Mondeo, které jsem představoval před pár týdny a můžete mít i starší Jaguar XJ. Ale co když převážíte i čtyři děti? Nebo závodíte se smečkou severských psů? Nebo jezdíte na kolech a v autě se chcete po náročném dni stráveném v bikeparku a večeru v baru pod sjezdovkou i vyspat? Tohle všechno Kia zvládá bez potíží.

Motor je naftový čtyřválec o nebývale velkém zdvihovém objemu bezmála tří litrů. Má turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek a common rail vstřikování. Ačkoli Kia Carnival získávala neustále po dobu své existence ty nejhorší příčky v hodnocení spolehlivosti v žebříčku ADAC, já bych vám asi poradil vykašlat se na ty statistiky. Rozvod motoru je poháněn ozubeným řemenem, ten se musí po deseti letech nebo devadesáti tisících kilometrech vyměnit, jinak je údržba vcelku levná a běžná. Motor má malinko línější projev, jenže to je způsobeno velkou hmotností celého auta. Spotřebovává asi osm litrů nafty na sto, a protože je pětistupňová převodovka poněkud kratší hlavně na čtyřce a pětce, bohužel to chce dálniční rychlost držet někde kolem tachometrových sto čtyřiceti ne víc. Ono se auto ochotně rozjede i přes sto osmdesát, ale to snad ani nezkoušejte.

Verdikt:

Znáte ten vtip o „sloníkovi“? Taky jsem se snažil o Carnivalu mluvit téměř jen v dobrém. Jenže auto není fotogenické. Jak vidíte z fotografií, možná by bylo hezčí, kdybych mezi odstavce vložil jen fotečky roztomilých štěňátek a koťátek a byla by tu hned raketově vyšší čtenost. Kia vážně není hezká. Jenže od toho tu není. Když byla nová, tak se na ní mohlo kritizovat kde co. Jenže dnes je to levná cesta k nesmírně praktickému vozu. Zkuste nás, možná ji i prodáme. Zas tak extra využívaná u rodičů není. Jenže mně a slečně Krabové se vlastně líbí. Pokud se na ni instaluje tažné zařízení, jejích 343 newton metrů odtáhne i velmi těžký přívěs, a když jedeme na víkend sportovat, nemusíme vůbec řešit, kam co dát a kolik čeho si vzít s sebou. Je to takový domeček na kolečkách, „bydlík“ jak říká Zlokočka. Jízda v Kie Carnival je neobyčejně pohodlná, rádio hraje věci i z USB, řidič i další účastníci zájezdu mají skvělý výhled z auta na malebnou krajinu. Cesta z města je najednou moc fajn a člověku vůbec nevadí, že cestuje tak laciným ojetým autem. Tomu říkám luxus za rozumnou cenu a Kia ho posádce rozdává překvapivě po hrstech. Zkrátka se cítím jako na školním výletě ve starém zájezdovém Neoplanu.

Kia Carnival 2.9 CRDi EX (2008)

Motor: vznětový řadový čtyřválec, přeplňovaný turbodmychadlem s proměnným natáčením lopatek
vpředu napříč, DOHC, 4 ventily na válec, vstřikování typu Common Rail, čerpadlo Delphi
Zdvihový objem 2902 cm3 
Maximální výkon: 136kw/185k při 3800 otáčkách/min
Točivý moment: 343N.m při 1500-3500 otáčkách/min
Převodovka manuální, 5st. plně synchronizovaná 
Pohon předních kol, zavěšení vpředu typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení
Brzdy: kotoučové na všech kolech, vpředu chlazené
Pneumatiky: 235/60/R17
Rozměry: 4810 x 1955 x 1.750 mm 
rozvor: 2890 mm
pohotovostní hmotnost 2093kg / nosnost 807kg
Maximální rychlost 197 km/h
zrychlení 0-100 km/h 12.9 sekund
Spotřeba 10.2/6.4/7.8 l/100 km ( v dlouhodobém testu: 7.7l/100)

Cena nového: provedení EX s metalickým lakem stálo v roce 2006 : 813.980 kč

Ceny na trhu dnes: 80-120 tisíc kč pro Carnival druhé generace, dle stavu a roku výroby

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

GanGreen
20. března 2018, 13:23
-3

Testovat starší zajímavý auta mi přijde jako supr nápad, nikdo to většinou nedělá a Autíčkář je tim tak trochu vyjmečnej, ale testovat starší nezajímavý MPVčka mi přijde jako slušná kokotina... sry

reagovat
krab
20. března 2018, 14:46
2

Je, ale hele až budeš potřebovat někam dovézt Miatu, tak se ti "Kyjka" bude hodit :)

GanGreen
20. března 2018, 15:21
2

hele zas tak hnusnej jsem na tebe nebyl abys mě tu strašil ještě s miatou :D

Jakub Pospíšil
20. března 2018, 15:21
1

Naopak - já to žeru a pořád čekám na to Daewoo Tico. To je teprve nezajímavý auto. Tak nezajímavý až mě zajímá.

beastar
20. března 2018, 15:33
0

Koukám že Tico sem tady neměl nikdy jmenovat. :D Je vidět že si v tom nikdy nejel... (nejspíš) Ideálně jako příparavku doporučuju první Matiz s 0.8 pod kapotou a potom až následně Tico.

Jakub Pospíšil
20. března 2018, 15:35
0

Právě že jsem nikdy něřídil žádné takovéhle vyloženě mikroauto (teda až na Trabant, v něm jsem naopak najezdil hodně) a rád bych si to docela zkusil. Musí to být něco hroznýho.

beastar
20. března 2018, 15:41
0

Je to hrozný. Znáš Fear House? Tak tohle je jeho obdoba na kolech. Já ten Matiz řídil když sme v tim jeli 4 lidi.... A řikám ti do kopce mě předjížděl kamion......s návěsem! Kufr to nemá a deformační zóna jsou tvoje nohy. Rádio v tom neni slyšet. Jakákoliv silnice mimo centrum města je v tom utrpení a na dálnici to ani nesmí. Tico má 0,8 a necelejch 50 poníků.

krab
20. března 2018, 15:41
-1

Jako Tico ani Matiz jsem taky ještě neřídil. Tráboše jo a to je kultovní kára :) Dokonce jednou jsem cestoval i v Oltcitu a ačkoli je to původně docela zajímavý Citroen Visa, tak snad až na zajímavý zvuk motoru je to dokonalá plečka.

Přemejšlím, co moderního může být otřesnější než Tico či Matiz? Asi máloco. Klidně bych to ale testnul, znáte mě :-D

Jakub Pospíšil
20. března 2018, 15:48
0

Pokud bereš vyloženě auto a ne stav (protože určitě existuje situace, kdy zachovalé Tico bude lepší než vylágrovaný favorit třeba), tak asi máloco. Možná ta auta od patnácti let v prvních generacích - to byl trubkový rám, laminátová karoserie, malé dvanáctky na tenkých gumách, motor ze sekačky a nulová výbava. To bylo asi taky dost hrozný. Ale stejně jsem to v patnácti hrozně chtěl.
Ještě se mi "poštěstilo" řídit Tavrii, ta je taky fakt otřesná. Favorit je proti tomu luxusní kára.

sumy
20. března 2018, 17:30
2

Tak když to není z nutnosti, tak mě tyhle plečkoauta baví. A ještě jinačí level je třeba Daihatsu Hi Jet. Tam se nesmí moc zběsile šlapat do spojky, hrozí vykopnuití LP světla :-D
Jinak k MPV, také jsem dvě vlastnil. Mitsubishi space wagon 2.g s 2,0TD-hrozný auto. Teda hrozný...řidičsky hrozný. Jinak naprosto úžasný, jen ošklivý. Měl jsem ho od bazarovejch 170tkm(reál dle zapadnutý faktury z itaskýho servisu přes 350tkm) a za dalších 250tkm jsem jen 1x měnil uhlíky na altíku a pak repas startéru. Auto hltalo 60tkm ročně. Tam jsem objevil krásu prostoru a pohodlí v autě. A po tomhle jsem pořídil space wagona 3.g s 2,4 GDI 110kW a to už bylo nejenom spolehlivý a praktický, ale i hezký. A těch 6 samostatnejch křesílek i s područkama. Tohle auto jsem měl hodně rád.

beastar
20. března 2018, 18:20
0

Takových hnusných srágor vzniklo spousta. Malé to je a vlastně k ničemu. Je to vlastně celé jedno obskurní automobilové odvětví. Sny některých ekofašistů o dokonalém autě se dokonale rozchází s tím o čem sníme my. Aneb Ticem a Smartem to teprve celé začíná.

Pochtli
20. března 2018, 19:13
0

Jet s matizem ve 4 dospělých lidech, s rýžovacími pánvemi, vercajkem, náhradní baterií, s taškami narvanými věcmi na 5 dní do Rakouska byl fakt zážitek :oD

RadekZak
21. března 2018, 07:40
0

Já bych k těmto autům přiřadil i třeba takového Malucha (neboli Fiat 126p), který jsme měli v rodině když jsem byl menší a několikrát jsem se v něm vezl jako spolujezdec :-D

Vo
Vorlosup
21. března 2018, 09:11
0

Jediná výhoda těch trubek a laminátu je, že je to registrované jako motorka! To znamená parkování všude zdarma

beastar
21. března 2018, 12:41
0

To myslíš tu elektrickou botu? Jj to je fakt. Touhle výhodou třeba Matiz nedisponuje zas má ale střechu.

Vo
Vorlosup
22. března 2018, 10:24
0

Myslím Aixamy, Ligiery a tak. Prostě vše co jde řídit od 15/16 je technicky motorka, to znamená fak jů modrý zóny. Divím se, že s tím moc lidí nejezdí po městě

Jakub Pospíšil
22. března 2018, 10:33
0

Problém těhle věcí je ryclost max 45km/h tachometrových. Zkus si projet Prahu třeba z Kobylis přes Troju na Žižkov a pak dozadu po Plzeňský a uvidíš, jak budeš s tímhle autíčkem "oblíbenej" (a to jsem úmyslně nenavrhnul cestu přes silnice, kde je povolena 70. Těch je v Praze taky dost.)

beastar
20. března 2018, 14:13
-1

Napsané pěkně. Tak jak to jde:) Hale za ty prachy je to dobrý. Otázkou je jak dlouho to vydrží jezdit bez nutnosti větších investic. Kiu sem řídil akorát první Sorento.A u 3 roky starého auta vzpomínám na rachtavé plasty, hluk a prapodivné jízdní vlastnosti. Až mě to vlastně bavilo přišlo mi to jako uaz s posilovačem. Takže to nadšeni z toho jejich neoplánu pochopim. Aspoň se člověk nebojí že v tom něco zničí nebo umaže. Femily bus.

reagovat
krab
20. března 2018, 14:51
0

Dík. No, to víš to je ta záhada. Máme to už doma asi rok a bez problémů. Táta to koupil fakt jako za účelem, že to bude výletové auto kam se nemusíš bát strčit psa, který zrovna přeplaval bahnitou řeku ( kecám - tohle by našeho psa nikdy nenapadlo, je na to moc líný) no a zkrátka hodně se toho do ní vejde. Na rachtavé plasty je tu jeden trik, musíš zapásat do bezpečnostních pásů sedadla kde nikdo nesedí, pak je rachtání typu "stará Karosa" do velké míry vyřešené. Ale ono ti to v tomhle typu auta nevadí. Kupodivu to není ani hlučný, to asi to Sorento bylo horší. V tom jsem v životě nejel, jen párkrát starou Sportáží a to bylo v terénu docela zábavný.

beastar
20. března 2018, 15:37
0

To je positivum i toho starýho Sorenta, že má fakt docela slušnou průchodnost.A je s tim dost sranda. Kór dnes když to stojí pár korun. Horší bylo že to rachtalo prostě jako zánovní kára. Kamarád to prodal po 5 letech a nikdy víc po podobným verglu nekoukal. Hned potom se zase pokojně vrátil k teréním Toyotám:)) JInak já účel toho karnéválu chápu. A v rámci třídy se mě to auto i docela líbí. Je to prostě rodinej přepravník a cestu třeba na Balkán si v tom představuju rozhodně líp jak v roadsteru....

Mira
20. března 2018, 19:56
0

Teď jsem dával dokupy mámě Hyundai Terracan - vstřiky a čerpadlo. Tuhle Kiu jsem koupil za 7 tisíc s vadnou skříní na díly, že z ní cuknu celej motor, ale docela jsem splakal. Výměna motoru se nekonala, motor z Kii má jinou vanu a řešit to prohozením van nejde, v Kie měl motor ještě vyvažovací hřídele, které s vanou z Terracana kolidovaly. Tak jsem si řekl, že mám aspoň starší čerpadlo a vstřiky, který mámě na těch jejich pár tisíc za rok vydržej na další dva roky. Bohužel jsem naletěl pánovi, známému z fóra, který tvrdil, že auto jezdilo. Čerpadlo už tlak nedávalo, terracan dlouho startoval, a vstřiky protejkaly. No za tu sedmičku to za risk asi stálo, ale bohužel ten motor dostat ven, odstrojit, nastrojit, byla kupa práce, takže ve výsledku vyhozených cca. 20 tisíc vč. ceny Carnivalu. Tak jsem nechal vstřiky repasovat, stejně jako čerpadlo, což jsem měl udělat rovnou. Vstřiky byla repase za 6000,- za kus, čerpadlo udělaly za 28. Prý nějaký Delphi systém, který je na repasi nákladný. Oslovil jsem dvě firmy, a vybral tu levnější. Celkem jsem tak do akce zahučel za 80 tisíc. Vyplynulo mi z toho, že kupovat tohle auto ojeté je risk, protože jde těžko soudit, kdy takováhle Carnival za pár desítek tisíc pořizovací hodnoty bude chtít dalších 24 tis. za vstřiky a 28 tis za čerpadlo. Přeju tátovi autora článku, aby ho to nepotkalo a jak to začne černě hulit a vstřiky začnou cvakat, je na čase to poslat s velkou slevou.

reagovat
beastar
20. března 2018, 20:26
0

Noo je to tak. Ono je obecně kupovat korejský nafty ojetý riziko( ostatně jako i ostatní káry) Zrovna vstřiky a čerpadlo jsou docela problematický i u VW. Ten celej postup jako ty bych asi vynechal. Škoda 80 papoušků. Navíc servis obecně Kia, Hyundai a podobně jsou prostě na servis dražší. Když to koupíš nový tak to jezdí dobře prvních 5 let a 150 000. Ono i ty Sorenta jsou strašný paštiky. Teda alespoň 2.5crdi No a ty emerický převodovky v tom taky nic nevydrží.

krab
20. března 2018, 22:58
0

Dík Míro za komentář. A to byla už tahle generace Kia Carnival? Ono pro jiné trhy se dal Carnival koupit buď s 2.7 V6 motorem anebo dokonce s 3.8 V6 ( pravděpodobně tím, který poháněl Genesis Coupe) S automatem by to pak s tím benzínem bylo vážně "US like" svezení v pořádném MPV autě. Jenže v Evropě by to bylo neprodejné.

Tahle konkrétní Kia je po první majitelce koupená nová v Budějovicích ( v Třeboni to jezdilo), měla najeto nějakých nec. 130 tisíc a hezky doloženou historii. Tak táta nechal vyměnit pouze rozvody a bylo. Stálo to auto sakumprásk loni 110 tisíc. Za 9ti leté auto takhle velké a vyloženě zachovalé se mu zdálo jako výbornej kauf. Ale přesně. Taky si říkáme : první velký průšvih na motoru asi bude její pohřeb. I když doufám, že se to nestane. Tankujeme do toho jen radši tu lepší naftu a běží jako hodinky. Já bych na ní možná do budoucna dal tažné a používal jako tažného koně pro situace, kdy se veze nějaký náš veterán na akci nebo případně, jestli se mi teda poštěstí pořídit ten Caterham, tak bych si ho za tím tahal. To víte, že vidina nutnosti repase vstříků a čerpadala za desítky tisíc není nic hezkého ...
Na druhou stranu, ukažte mi modernější auto s opravdu blbuvzdorným dieselem?

wi
wilis
21. března 2018, 08:49
0

Ještě než se Kia zapřáhne, nedá mi to, a musím zareagovat na výzvu v článku. Za kolik byste ji střelil? :-) Ošklivá mi subjektivně nepřijde, nádrž má na správné straně a přece jen v tomto stavu se mi to zdá jako dobrý kup. Jediný problém vidím v tom, že bych neměl koho usadit do třetí řady a většinu času ani do druhé :-)

krab
21. března 2018, 09:54
0

Jasné, děkuji za zájem. Ideální asi mi napsat do soukromé zprávy a sdělím detaily. Cena je smluvní dle nějakých rozumných představ obou :)

beastar
21. března 2018, 14:16
2

Já myslel tak za 50 že by se to mohlo vyřešit. S tim že bych to potřeboval na splátky po 400 měsíčně a dovézt do Bruntálu. Ještě plnou k tomu a nějaký náhradní díly.

MartinCoupe
22. března 2018, 11:17
0

:-)

ToMyx
22. března 2018, 11:52
0

Výborně, Bea nezklamal!!! :-D Nad Bruntálem jsem normálně vyprskl:-)

Skipper
20. března 2018, 21:21
1

Táta měl právě tu zmiňovanou Kiu Sephii. Akorát v socce - SLX, kde se připlácelo i za rádio a jinak to nemělo nic. Jo a kombinace bíle barvy a černých nárazníků... Nicméně s ohledem na dobu to jezdilo, bylo to celkem komfortní, moc to nežralo, nerezlo to, takže za tu cenu asi dobrý. Bylo to vlastně auto, na kterém jsem najezdil své první tisíce km.

reagovat
Jimi
20. března 2018, 22:15
0

Taky jsem si říkal, že do týhle kategorie nikdy nepůjdu. Jak říká klasik, nikdy neříkej nikdy. A po krátkých zkušenostech s mrštným minivanem od Mazdy z US už koukám po Town&Country. Uhranulo mě to pohodlí, výbava a např. jedna z vychytávek- neskutečně vcelku zaklopitelná 2. a 3. řada sedadel do podlahy. Když chceš pohodlí a dálky, tak se zeptej, jak to dělají v US...na skutečné cestování s rodinkou nic lepšího není.

reagovat
beastar
21. března 2018, 12:47
-1

Přiznávám že sem se musel kouknout co to je to Town n Kantry. To je cháčko co vypadá jak zmenšena Karosa. Nj co naplat pro cestování s familii to je výhra. Ja tyhle věci nevyužiju. Za nejvíc obskurní ale praktický auto považuju Rodius:))

Jimi
21. března 2018, 13:08
0

Ten je top...z nejošklivějších aut. V Británii to dokonce dostalo i cenu nejošklivky...

Jakub Pospíšil
21. března 2018, 13:18
0

Town&Country a jen jinak pojmenovaný Chrysler Voyager, potažmo Dodge Caravan, potažmo Lancia Voyager, VW Routan (ne Touran) a Plymouth Voyager, ne? Teda alespoň jsem si to vždycky myslel.
-
Komentář upraven 21. 3. 2018, 13:22:55

beastar
21. března 2018, 13:27
0

Ne Touran přesně. Jinak je to tak.Taky umění na jednu platformu narvat xy názvu a jakoby aut.

Jakub Pospíšil
21. března 2018, 13:34
0

Můžeš to brát, že ti Chrysler corporation nabízí do jednoho auta 6 různých předních masek a volantů. Takovou možnost ti nedá ani Mercedes (a dokonce ani Horacio).
A ještě tím můžeš vyjádřit svůj charakter. Routan si koupí člověk co má rád německou preciznost, Lancii milovník italského temperamentu, Plymouth je značka pro důchodce, Chevrolet je volba z rozumu, Dodge je pro sportovní nadšence (protože Viper) a Chrysler ... už mi fakt došly nápady, ale chápeš co tim chci říct...
-
Komentář upraven 21. 3. 2018, 13:37:28

beastar
21. března 2018, 14:14
0

Jo, jo a všichni se sejdou před jedním servisem. Koupí to za podobnou cenu. A navíc mají svou značku. Hudba budoucnosti. Vyrobit nosnou mulu a měnit jenom znáčky a volanty. A vždycky to bude fplny. Sice legoplast a recyklovaný slitiny, slitin slítného hliníku ale co. Tak se na to musí. Jakejpak Horácio;))

Ma
Machy
24. března 2018, 06:59
-1

Coz nejen v USA, ale hlavne prekvapive v Japonsku

PepaSFI
21. března 2018, 18:40
0

tak mě napadá, to ovládání na volantu co tam není, když je to trošku do americkýho stylu, nemá to náhodou i ty tlačítka po americku? Zezadu na volantu?

reagovat
beastar
21. března 2018, 20:04
-1

Tak co sem tak koukal, tak asi jediný mpv který bych dokázal snést. Tak je Chrysler Pacifica což mám pocit, že by servisně asi nebylo moc šťastný rozhodnutí. Každopádně ta poslední má něco do sebe nebo teda alespoň tolik co může mít do sebe malej autobus pro chlápka s úbytkem testosteronu a pleší. Takže Kiu bych asi tatkně vynechal diesel nediesel.

reagovat
Jimi
21. března 2018, 22:49
0

Myslím, že je to nástupce Voyageru se staronovým vypůjčeným jménem od menšího brášky, který se už nedělá. Taky s ním nemám problém...a může být i v hybridu.

Tr
Trewis
22. března 2018, 12:42
0

Mrkni se misto Chrysleru po Toyota Sienna. V Polsku je slusny vyber, je tam dost popularni. Neco jsem se Town Country najezdil a s 3.6 pentastarem neni spatny. Naftu predpokladam nechces. Toyota ale ma lepsi podvozek pro EU styl jezdeni a je vychytanejsi s odkladacima prostorama atd. Ok nema stredni kapitanky moznost utopit do podlahy, v tom je Chrysler lepsi. Ale zase ji muzes sehnat s nahonem 4x4.

Navic v mem pripade jsem potreboval do druhe rady dat 3 detske sedacky vedle sebe a Chrysler takovou konfiguraci nenabizi. Takze jsem moc moznosti krome Galaxy/Sharan nemel. Mam 8 mistnou verzi, z toho tam je 5x isofix, takze je to poradny family bus :-)

Jimi
22. března 2018, 13:26
0

Jo, taky jsem na ní koukal. Líbí se mi konfigurace 2+2+2(3) (manželka, pes, děti, kolo, IKEA, a další varianty.). Naftu bych nevyužil a 4x4 pravděpodobně asi taky ne. Designově mi nejvíc sedí Chrysler ze všech jeho značkových variant, a od modelového roku 2011 (to bych před pár lety o US modelech řekl asi stěží, ale teď je to lepší). V Čechách je jich celkem dost. 3.6 V6 celkem stačí na ty prázdný 2tuny. Ale je to jenom ve stádiu úvah, co by bylo dál, zatím slouží Mazda 5 US.

ToMyx
22. března 2018, 11:35
0

Test ojetého mpv je fakt celkem perlička, no, kdo to dneska má přátelé....
Nejednomu se může stát taková ta velmi fajn věc, že se narodí místo třetího potomka dva nebo dokonce, že místo druhého potomka vykouknou tři, to pak je jakákoli levná/ neshnilá Kia docela dobré vozék:-D
Né každý má jen tak půlmíč nebo míč na Caddy life/ Sharan...

reagovat
beastar
22. března 2018, 13:52
0

Nebo přes milion na transpika či vijáno. Nebo teda vé klás. Mě takovej test nevadí. Nakonec už tu psal V i o Crafteru. Když se o tom nepíše každej den s přívlastkem Kia je nej. Tak je to v pořádku. Nakonec je vidět že tady jsou lidi co takový auta maji. Ono totiž v Zondě rodinu neodvezeš. To je jediný co neumí.

Ma
Machy
24. března 2018, 06:51
-1

No po stylovych MPV bych se dival v zemi vychazejiciho slunce, i kdyz Pacifica neni spatna, ale takovy Elgrand, Vellfire, Alphard, serena

A 3.5 V6 a zadni pohon je to prave orechove

reagovat
Al
Al Bundy
24. března 2018, 11:29
1

Toto auto používám už 8 roků a je mu celkem 11.let. Mám automatickou převodovku, slušnou výbavu a trošku zvýšený výkon na 210 koní. Má své klady i zápory. Klady-naprostá spolehlivost, za celou dobu jen nedávno nový brzdový válec a spotřební věci (tlumiče,kotouče,svíčky,) Nikde žádná rez, všechno funguje jak má. Auto má obrovský vnitřní prostor, vozil jsem uvnitř i motorku nebo jízdní kola na stojáka. Naskládal jsem dovnitř 24 euro-palet. Není problém za jízdy z místa spolujezdce, po sklopení stolku přejít na zadní sedačky jak v autobuse. Nejvíce je auto pohodlné na dlouhé trasy. Nevýhody-vysoká hmotnost a tím pádem i vyšší spotřeba. Dlouhodobý průměr mám 10.5 l/100km. Vstřiky nemají rády biosložku, pokud je jí v naftě více, tak motor padá do nouzáku. Tankuji na eurooil a bez problémů. Tankování v zahraničí taky nebyl problém. Zadní 6 a 7 sedačka se často zkříží a je problém je pak vyndat. Musím říci po osmi letech každodenního používání , že je to super rodinné auto.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem