načítám data...

Hyundai i30 Fastback 1.4 T-GDI: Dáte šanci talentu ze skromných poměrů?

Je to hezké. Je to chytré. Je to nadané v mnoha oblastech. Jen ten rodokmen není právě aristokratický. Může Hyundai fungovat jako stylovka pro mladé?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V posledních pár letech jako by Hyundai nebyl ve své kůži. Chová se podivně a nevypočitatelně. Nejprve představil “enko”, které se přinejmenším mezi novináři stalo legendou doslova přes noc. Vzhledem k ohlasům je to objektivně dobré auto, a co víc – dobré sportovní a rychlé auto (jakkoli mi Genesis Coupé přirostl k srdci víc, než se ve společnosti sluší přiznávat, objektivně dobré auto to nebylo). A pak je tu i30 Fastback, který jde totálně proti proudu tím, že je pouze hezčí, nikoli praktičtější nebo levnější než jeho nejbližší příbuzní. Proč si myslím, že Hyundai není ve své kůži? Protože opouštět komfortní zónu příznivého poměru cena-výkon není pro tuto značku ani trochu typické. Osobně se mi ta nová “kůže” líbí už proto, že odvaha přijít na trh s něčím nečekaným udělá pro Hyundai v očích široširé veřejnosti mnohem víc než tisíc štváčských reklamních spotů (aspoň v to naivně doufám).

Růže mezi trním

Ale pojďme k málo praktickému, zato hezkému Fastbacku. Někteří kolegové se nechali slyšet, že těch zubů je na zadku až moc, ale já s nimi nesouhlasím. Proporce i silueta Fastbacku jsou na poměry značky nebývale ladné. Navíc záleží na srovnávacím subjektu. Podívejte se na běžnou i30 v hatchbacku (oni tomu říkají liftback) nebo v kombíku – to je přece nuda nudácká. Fastback hraje úplně jinou ligu, a nejde jen o zubatý zadek. Přední maska je nepatrně blíž k vozovce, linie střechy se navíc svažuje po způsobu pětidvéřových kupé. Je to vyvážené, kompaktní, zkrátka velmi zdařilé.

Uvnitř sice nuda z ostatních variant i30 zůstala, ale je otázka, jestli to vnímat jako nevýhodu. Od chvíle, co se Hyundai zbavil obludného vetřelčího patvaru kolem displeje radiomapy, mi interiér připadá střízlivý, funkční a ergonomicky dobře zvládnutý. Postupně se vylepšují i materiály a ve Fastbacku jim celkem vzato nemám co vytknout. Vzhledem k cenovému zařazení nemá smysl očekávat palisandrovou intarzii a napadá mě dost konkurentů kteří jsou na tom o poznání hůř. Jediné, co mě mrzí, je, že konfigurátor nenabízí alespoň pár ulítlejších barevných kombinací. Takhle to vypadá, že oddělení pracující na omlazení exteriéru makalo dnem i nocí, zatímco experti na kabinu měli nohy na stole a pařili Solitaire.  

Pokud bych měla své dojmy z designu nějak shrnout, budu mít asi trochu problém. Zvenčí auto hraje na city, snaží se zaujmout a daří se mu to. Uvnitř z emocí moc nezbylo. Ocením tedy aspoň fakt, že interiér působí kvalitně a dotaženě, není tu nic, co by člověka iritovalo. Tlačítka tlačí, obrazovka zobrazuje, nikde nic nevrže, nevidím problém.

Vše, co si račte přát

Výbava je v testovacím voze velmi slušná. Vlastně se nebojím ji označit za velkolepou. Adaptivní tempomat, udržování jízdního pruhu, nouzové brzdění, parkovací kamera, vyhřívaný volant – a všechno to velmi obstojně funguje. Pokud byste si chtěli postavit stejně nadupanou oktávku, vyšplhá se cenovka o pár desítek tisíc výš. Sedadlo řidiče se dokonce při nastupování a vystupování samo odsouvá a zase přisouvá, což u aut této třídy není moc často k vidění (možná vůbec). S o dost dražšími vozidly má Fastback společnou ještě jednu vlastnost – prémiové odhlučnění kabiny. Motor je sám o sobě tak tichý, že ho při volnoběhu není těžké přeslechnout, a i ve vysokých rychlostech zůstává jeho zvuk perfektně odizolován od uší pasažérů.

Silnější z benzinových motorů, které se do Fastbacku montují, je jedna-čtyřka posílená turbodmychadlem. Skvěle se hodí k vnější vizáži karoserie – je svižný, má hladký chod a příjemný, kultivovaný projev. A dost síly pro každou situaci. Sice nemá vyloženě benzínový charakter a ve vysokých otáčkách ztrácí dech, ale na plynový pedál reaguje bryskně a ve středním pásmu dává najevo energii a nadšení. V každém případě nechápu, jak si někdo při nabídce této pohonné jednotky může do své i30 objednat totálně zdechlou 1.4 MPi nebo uječený tříválec. Není to motor, který ohromí automobilového nadšence, ale zcela jistě ohromí běžného uživatele. Ani kombinace s dvouspojkou není špatná a jakožto fanda do automatů bych jí asi dala přednost před manuálem, i když své mouchy samozřejmě má a výrazně ochotněji řadí nahoru než dolů.

Podvozek má Fastback oproti “standardu” maličko přitvrzený, ale není to žádné drama. Většinu silnic projedete, aniž by si vaše zadnice všimla nějakého nepohodlí, jen přes velké krátery se auto přenese s drcnutím. A v zatáčkách pak tužší nastavení snese i nečekanou rychlost. Skoro by se zdálo, že i v “obyčejném” Fastbacku už je podvozek připravený na verzi N. Když k tomu všemu přidáte přesné a velmi citlivé řízení, máte pohromadě celek, ve kterém je cestování rychlé a příjemné. Nečekejte žádnou extra zábavu, ale pokud platí, že “jaký si to uděláš, takový to máš”, není ani tento aspekt zcela vyloučen.

Verdikt

Omlouvám se, jestli se teď vyjádřím trochu nekonzistentně. Osobně mám trochu problém Fastback zařadit. Zvenčí je vysloveně pohledný a mohl by fungovat jako stylovka, k tomuto označení mi však schází šmrnc v interiéru. Jako typický rodinný vůz zase bude mít handicap na českém trhu, přesyceném přepravci vzduchu. Kufr se s boleslavským sousedem nemůže srovnávat a trochu těsno je kvůli svažité střeše i na zadních sedadlech. Ledaže by mladé rodiny s malými dětmi slevily ze stěhováckých ambicí a rozhodly se cestovat nalehko. Karoserie by na druhou stranu mohla fungovat jako lákadlo na lidi, kteří hatchback nepovažují za plnohodnotné auto. Asi teprve čas ukáže, jestli si Fastback poradí se stereotypy a najde si cílovku, která dokáže ocenit jeho neotřelý, hezký design i nesporné jízdní kvality. Objektivně vzato jde totiž o velmi povedené auto.

 

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový čtyřválec 1 353 cm3
Výkon: 140 koní/103 kW v 6 000 ot./min
Točivý moment: 242 Nm v 1 500 – 3 200 ot./min
Převodovka: sedmistupňový dvouspojkový automat
Maximální rychlost: 205 km/h
Akcelerace z 0 na 100 km/h:  9,4 s
Průměrná kombinovaná spotřeba (udávaná) v testu: (5,6 l/100 km ) 7,5 l/100 km
Cena od: 439 900 Kč
Cena testovaného vozu ve výbavě Style s příplatky: 670 000 Kč

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ny
Nyte
08. listopadu 2018, 17:17
0

Radšej knihu. Nebo Proceed, který mou představu o sportovně střižené Koree naplňuje lépe.

reagovat
BubaaCZek
08. listopadu 2018, 17:22
3

Hmotnost: 1240kg

Diky za recenzi a nz ;)

reagovat
Jaromír
08. listopadu 2018, 17:48
0

Jedno bile je k videni v Olomouci. Pri ceste do prace jsem v zaplave nudy okamzite zbystril a chvili obdivoval tvary. Kdyz jsem zjistil, ze je to Hjunde, neveril jsem.

reagovat
beastar
08. listopadu 2018, 19:01
1

Zvenčí to docela upoutá o tom žádná. Mezi obyčejnými auty je to určitě zajímavý tvar. Interiér stejně jako u VW obecně určitě není špatný. Vlastně bude asi objektivně dobrý. Jenže vůbec nic na tom není. Prostě to nějak spasujou pod korejskym drobnohledem aby to nevrzalo. Při těch geometrických tvarech je to asi i docela snadný. Líbí se mi že za rozumnou cenu umí narvat auto výbavou. Přesto tomu něco chybí....

......že by snesitelnější image a víc friendly marketing. Počkat... Možná by to ještě mohlo bejt z Evropy. Tak zase si nekoupim pod stromeček novou supr káru..

reagovat
MartinCoupe
08. listopadu 2018, 21:21
0

:-D

krab
08. listopadu 2018, 22:19
0

Je to prostě liftback. Octavia je taky liftback tak tomu chtějí konkurovat a pro toho kdo potřebuje větší kufr mají i40. A nebo mají taky Tucson, prostě co koho osloví, to mají. Ale vsadím se, že se to nezbavilo furt toho agresivně modrýho podsvícení budíků.

Jako čím bych se rád projel já by byla verze i30N fastback, až ho budou mít. Jenže Hyundai trochu naštval cenovou politikou, kdy po pár měsících po představení model i30N zdražil. A myslím že trochu moc. Ale tipoval bych , že už příští jaro budou k sehnání nějaké roční kousky s cenovkama hluboko pod 600 stále s plnou zárukou. A to bude dobrý kup. ( teda u mě ne aktuální, ale věřím, že to osloví, protože to enko je vážně dobrý auto)

Standa
09. listopadu 2018, 07:00
3

Docela se mi líbí. U toho interiéru nechápu (a nejen tady), proč není v nabídce aspoň nějaký dvoutón. Určitě by se to ozvláštnilo a výrobně to nic moc nestojí. Kde jsou ty časy, kdy v nabídce některých běžných aut byly třeba 4 barvy interiéru.

Martin Martin
08. listopadu 2018, 19:45
0

Pěkně napsané.

reagovat
Vo
Vorlosup
08. listopadu 2018, 20:58
2

Marně přemýšlím nad tím jestli Vavris a Zlokočka řídí ty stejné Hjondé. A ten tvar se mi nelíbí. Ikdyž je to auto “malé”, je zavalité jako pětka v gt, nebo gle...

reagovat
Blix
09. listopadu 2018, 07:42
9

Přitom kdyby se ubralo pět čísel výšky z té tlusté kastle vypadalo by mnohem líp. Přikládám mnou expertně upravený obrázek v malování.

MartinCoupe
08. listopadu 2018, 21:22
0

Snažej se, to se počítá. Mezí bílo krabicema převážející vzduch docela osvěžení, i když se mi to nelíbí. :-D

reagovat
Ha
Habakukk
09. listopadu 2018, 07:43
2

Celkem pravidelně v recenzích čtu, že by to či ono auto mělo být auto pro MLADÝ a já pořád nemůže přijít o jakou skupinu řidičů se jedná. To jsou ucha 18-25 let nebo 25-35 let nebo maníci co chytli druhou mízu a cejtí se mladí?

reagovat
ma
martinw
09. listopadu 2018, 08:24
0

To je marketing. V USA se pro mladý tedy TEEN řidiče doporučuje mít káru :
1) kde je málo koní / nevýkonnou
2) velkou a těžkou
3) kde je ESC, ABS (prostě el. stabilizace)
4) aby mela dobry vysledky v crash testech
Dokazete si v evrope predstavit ze by NCAP rekla ze tohle je reseni pro mlady ridice ? :D

Zdroj : https://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicles-for-teens

MartinCoupe
09. listopadu 2018, 08:32
0

Proč ne

Ha
Habakukk
09. listopadu 2018, 08:56
0

No, ale my tady neřešíme US trh, ale naše české novináře a jejich popis daného auta jako vhodného pro mladé kusy. Já třeba řeknu, že auto pro mladé je někde kolem 100t Kč a rozhodně to není nová kára za 600t Kč ony i prodeje v ČR naznačují, že se jedná opravdu jen o představy novinářů než samotnou realitu.

MartinCoupe
09. listopadu 2018, 09:18
-1

Za 100K jsou kola a né auta...

Viola Procházková
09. listopadu 2018, 09:18
2

Auto pro "mladý" u nás a v Americe, to je úplně jinej vesmír. Nevím o nikom, kdo by k osmnáctinám dostal novou káru. U nás jsou "mladý" spíš mezi 25 a 35, co už maj práci a můžou si dovolit aspoň leasing, málokdo to vykešuje.

ma
martinw
09. listopadu 2018, 09:22
0

Poukazuju spíš na realitu vs. marketing, o značce nebo ceně tam není ani slovo.
Zbožný přání výrobců *tohle je naše cílovka* ani nekomentuju :)

18ti letá sestřenka a bratranec 20let úspěšně dojíždí rodinnýho S-maxe 10 let starýho - možná by mohli mít novou fábku od táty na operák nebo leasing ale strýc zastává přesně to co sem psal nahoře - velký a těžký auto se chcíplým motorem = víc bezpečí než ta fábka
-
Komentář upraven 9. 11. 2018, 09:27:45

MartinCoupe
09. listopadu 2018, 09:33
0

Tak CZ Banánostán není asi norma světa... Auto k osmnáctinám je spíš Golf IV nebo Fábie I.

krab
09. listopadu 2018, 09:43
3

Akorát já teda v tomhle Hyundai nevidím nic pro mladý vůbec... :)
Když pomineme fakt, že mezi 25-35 má na nové auto ( vyjma leasingovýho pronájmu) málo lidí, tak auto pro mladý mi přijde něco jako : Ford Fiesta ST line, VW T-Roc , Hyundai Kona, Toyota GT86 , Mazda MX5, Alfa Giulietta, Mini Cooper, Nissan Juke ... prostě takový ty veselý auta.

Ale marketovat i30 liftback jako "stylovku pro mladé" mi přijde divný. To auto jsem už x krát viděl a přijde mi jen jako varianta Hyundai i30. Prostě když nechceš hatchback ( který tedy označují jako liftback) můžeš mít liftback ( který označují jako fastback) . Jak prosté :-D

Ha
Habakukk
09. listopadu 2018, 10:51
0

No pokud se rozhlédnu kolem své sociální skupiny která tedy spadá do pojmu mladý zákazník 25-35let tak to většinou končí tak, že 80% řeší hypotéku a buď staví nebo kupují byt, zakládají rodinu nebo již jedno či dvě holoubata mají. Zrovna tato skupina není tak ekonomicky silná aby si mohla k tomu všemu dovolit ještě nové auto na leasing. Z toho mě tedy vyplývá, že skupina zákazníku nové auto pro mladé vlastně neexistuje.

beastar
09. listopadu 2018, 12:46
1

Auto pro mladé. Bude rozdíl vidět tohle v USA, Kanadě, Švýcarsku v Čr a třeba v Brazílii. A mimochodem novou káru v US rozhodně taky každy dítě od 16 nemá. U nás se vylučuje mladý řidič a funglovka v 90% případů. Lidi 25 až 35 jsou rádi když dají dohromady na 5 a víc let starý auto. Kolem sebe vidím jako auto pro mladý spíš.

Bmw 3 různý ojetý generace, Golf taky tak, Mini, Bmw 1, okyna, starší francouzský vergly typu Megáne a 407. Samo nejsme moc trendy v představách automobilek.

Tenhle fastback může fungovat u lidí jako já. Když už bych teda chtěl i30 a nemám rád hatchbacky a kombík považuje za zbytečný. Chci sedan ten neni. Tak bych si vzal kompromisní tohle.

Rien
09. listopadu 2018, 18:36
0

Podle me je auto pro mlady treba m3. Nikdo mladej by si snad nekoupil konu i kdyby na ni mel ne?:D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. listopadu 2018, 08:35
1

S novým Focusem, jako by si z oka vypadli. Ten už teď taky vypadá korejsky.

reagovat
krab
09. listopadu 2018, 09:31
2

Novej Focus už jsem na silnici párkrát viděl teď a musím říct, že v reálu vypadá náhodou fajn. Ale tou Koreou to šmrcnutý teda je :)

Kdyby tak Ford najmul kluka z Jižní Afriky, který udělal v rámci jedné disetační práce Mark2 Escort Redesign. Tohle by měli vyrábět zase jako kompaktní 2dv sedan pro mladý :-D A ne tučný liftbacky...

https://www.behance.net/gallery/49026867/Mk2-Ford-Escort-Redesign-Minor-Dissertation

M P
09. listopadu 2018, 09:51
0

hmmm, to je minimustang :D krasne to je ale.
Ty mas to stesti, ze jezdis placatym broukem, ktery vypada furt stejne, jiz po desetileti

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. listopadu 2018, 09:52
0

Nevypadá to špatně, ale na konci už je z toho taky taková tlustá krabice.

krab
09. listopadu 2018, 09:59
0

Dík, no placatej brouk už zase vrčí. Ale testuje ho zatím můj dvorní mechanik, který to zas po kompletaci zajíždí. Prý to vrčí skvěle a dostal ráno snídani u Shellu... ( jak je ten vtip) : converts money into noise . Snad v pondělí / úterý mi ho předají...

Ten projekt Escortu se mi taky hned moc zalíbil. Teď jsem si to pročítal, protože je hnusně a sedl na mě silnej KOPR. A to bych měl ještě vytvářet nějaký hodnoty dnes pro náš korporát ... :) A je to koncipovaný na základě techniky Toyobaru, což je rozumnej nápad.

Jimi
09. listopadu 2018, 12:15
2

ten nápad s escortem mk2 dost dobrý... bral bych všemi deseti... ale nešvar současného designu- na skicách je to relativně štíhlé s mega koly a na rendru je to už tlustý (ta masa plechu nad koly)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. listopadu 2018, 12:20
0

Krab: Co bylo s 911? Nerikej, ze jsi to rozbil.

krab
09. listopadu 2018, 12:30
0

Kdepak ... to ne. Ale vysypalo se ložisko na vyvažovací hřídeli. Už jednou měněný, tím pádem se loni v rámci GO nové nedávalo ... Takže zjevně mám štěstí na dost raritní závady, protože normální to není... Ale teď už to doufám bude dobrý kompletně. Motor se zase rozebíral, naštěstí žádný škody to nestihlo moc napáchat. Běžně se to ložisko pak lidem zadře a rozvody přeskočí. To se nestalo, takže už to bude poslední oprava. Tahle byla tedy svým způsobem záruční, protože po GO to nebylo ani rok. Možná napíšu nějaký pokračování deníčku Sally do blogu až najdu čas.

beastar
09. listopadu 2018, 12:49
0

To je smůla. A zdvižený varovný prst pro všechny snílky:)) Ojetá 911 může bolet vaše konto víc než nová:D

krab
09. listopadu 2018, 13:05
0

Tak trochu jo ... Ještě furt ale v pohodě. Ale jak říkáš, ojetá 911 / Cayman / Boxster a nakonec cokoli jiný značky dražšího a po záruce není sranda udržovat. Někdo má víc štěstí a dobře vybral, někdo má prostě čistě smůlu, někdo koupí vylítaný kus a to je pak vůbec nejhorší. V Německu se dají Porsche kupovat ojetá a platíš si určitou záruku. To mi dává smysl, ale tady na to nemáme trh. Pořád ovšem když nemáš 3 míče na novou 911 si koupíš starší za čtvrtinu a holt nějaký desetitíce ( no i víc... ) do toho postupně nasypeš. Ale můžeš si jí udržovat, opravovat, upravovat tak, aby pořád dělala radost. Akorát prostě lidi nesmí takové auto koupit stylem : mám 300 cash, 300 si půjčím , koupím si za to jetej Boxster a budu si jezdit jako král. To brzo skončej finančně na tom zle...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. listopadu 2018, 13:14
0

Vsak o tom jsem tu nedavno debatoval s Beastarem jinde. Kdo nezazil, nevi a ani verit nechce. U takovych aut desitky tisic litaji, ani nevis jak. Je to velmi drahej špás.

M P
09. listopadu 2018, 13:16
0

Krabe, ale je ti jasný, že takový postup jsi kolikrát sám taky doporučoval? a ještě stále doporučuješ kolikrát, když se hledá rozumný daily auto? :)

Ha
Habakukk
09. listopadu 2018, 13:40
0

Rozumný daily auto je to služební vše ostatní je nerozum :-)

Jimi
09. listopadu 2018, 13:47
0

krabův postup je v pořádku, chce to hodně o tom vědět a mít trochu čich a štěstí na kus...
a samozřejmě zaleží na levelu... 911 nikdy nebude "rozumný" daily auto pro masy... holt, je to trochu servisně víš...

krab
09. listopadu 2018, 15:29
0

Dík, no o tom už tu bylo těch debat víc. Levný, původně drahý auto prostě jo, ale musí se před tím než to uděláš prostě počítat.
Zase třeba vezměte si jako opačnej extrém Bitnera s novou Dacií ... Ale taky to svým způsobem dává smysl pro člověka, kterej kvůli autu nechce nic zbytečně riskovat.

gr
greg
09. listopadu 2018, 16:51
2

Ze si niekto kupuje novú daciu to chápem. Ale keď to robí niekto koho auta zjavne zaujímajú a chodí na autickara tak to nepochopím :D

tazzz
09. listopadu 2018, 16:34
0

Auto je sice pěkné, ale s prodejem u nás bude problém.Proč kupovat Hyunday, jehož reklamní žvásty síří všechny kromě jejich tvůrců, když skoro za stejné prachy můžete mít Mazdu 6, která je minimálně o level lepší?

reagovat
krab
10. listopadu 2020, 19:51
0

Koukám, je někdy legrace najít v archivu starý články o novince, která se mezitím už dostala do sféry "zánovní" ojetiny, Jahreswageny atd.. Zrovna mi do rukou přistála přesně stejná i30 1.4 T-GDI 103Kw Fastback, jen s manuálním řazením, ale identickou výbavou. Za ty dva roky a nějakých 45 tisíc kilometrů si auto můžete dneska koupit za 370 tisíc (konkrétně zrovna), což jsme skoro na půlce té ceny co se tu uvádí...

Krátký poznatky:
1. nic pro mladistvé jak se tu diskutovala ta původní marketingová kampaň, naopak je to praktický docela usedlý liftback na pomezí Scaly a Octavie. Za cenu Scaly nabízí prostě trošku víc místa...
2. Motor 1.4 T-GDI má takhle už po zajetí příšerně mdlé reakce na plyn. Nepřirozené... Když se přidá pořádně celkem to jede, ale zde palec dolů
3. Převodovka - řadí to dobře, ale zážitek je v tom asi jako v Opelu, prostě nic moc...
4. Pozice za volantem, rozmístění pedálů a sedačky: Přátelé, překvapivá pozitivní informace. Ergonomie velmi dobrá a míra nastavitelnosti volantu i sedačky je opravdu dobrá, pedály velmi dobře rozmístěné i na meziplyny, které bohužel kazí (viz bod č.1)
5. Přístrojovka už v tom trošičku vrže, ne moc ale trošku jo... Co vypadalo lacině tehdy, nevypadá dráž ani dnes :-D
6. Všechno na tom s přehledem funguje
7. Má to záruku ještě 3 roky a jezdí na servis co 15 tisíc km. Což je k tomu motoru docela šetrný, ne jako jinde, kde mají 30 tis servisy
8. Je to nuda, ale ideální auto pro neautíčkáře...
9. Takhle po dvou letech a za rozumnou cenu je to vlastně velmi fér...

reagovat
beastar
10. listopadu 2020, 20:56
1

A víš o tom Péťó že servis (nejen ten záruční) u i30 patří v rámci segmentu k nejdražším. A rozhodně to není jenom díky intervalům na 15k. Který jsou stejně jenom proto, že ten motor to vyloženě vyžaduje jinak by se mi krátila životnost. Interiér proti oktávce působí velmi chudě. Jediný čím to u mě boduje jen ten vnější vzhled ten je vážně fresh.

krab
10. listopadu 2020, 21:08
0

Já to v ničem neobhajuju, jen jsem schválně zabrouzdal na místní test, když to byla novinka a zajímalo mě co se o tom psalo...
Jo, s tím servisem plánuju zjistit cifry a částky a jak říkáš, očekávám, že cena servisu a nutnost každoročního bude mínus oproti konkurenci. I když mě osobně přijde logicky rozumný, aby se v autě (jakýmkoli) kromě náklaďáku vyměnil prostě olej po 15 tisících...

Hele u mě to jako roční, dvouletá ojetina asi boduje jedině snad relativně příznivou cenou a dobrou výbavou. Jinak nic moc, ale zas ono ani ta konkurence není kdovíjak lepší. Ale zas, nedivím se, že se z toho auta stal vlastně docela oblíbený model

beastar
10. listopadu 2020, 22:07
1

Jako to auto je objektivně docela špatný. A ano konkurence žádnej šlágr. Já jsem řešil když to byla novinka do jedné firmy dodávku 15ti těchto kusů akorát různá výbava. A ty obchoďáci přecházeli typicky z Golfů a oktávek. Plus management dostal Kiu co vždycky zapomeneš její jméno... totiž Optima. Předtim byli Superby. A jako z těch i30 nikdo nadšenej nebyl a ani jako fleet to prostě nedává moc smysl.

Ad. Ceny servisu v záruce. Hyundai opravdu kraluje. Škoda/VW výrazně lepší, Ford lepší a vůbec všichni ostatní. Kdo se jich cenově drží je PSA a Renault. Tam je to zrovna u některých modelů opravdu srovnatelný. Já jediný co na tom prostě vidím plus vypadá to docela pěkně a ano má to docela výbavu. Ta dokonce i funguje. Jinak ty motory jsou prostě shit. S tím že konkurence v tomhle je taky docela špatná no. Obecně. Když to bylo nový dost věcí co se ví dnes se nevědělo. Poruchovost není kdovíjak tragická, ale je to papírák. Plus ten interiér vypadá i dnes na hovno. S dobrou ergonomií souhlasim. Měnit olej po 15 je rozumný pokud to motor potřebuje. Já u některých aut vidím jako dobrý i 10,000km pokud to má smysl. Jako dneska za ty peníze jako alternative asi spíš JO. I když s vělkými výhradami. A jako jezdí to tragicky ale opět se to vejde do průměru.

krab
10. listopadu 2020, 22:36
0

Asi máš pravdu, trochu s tím pojezdím tenhle tejden a příští a nějak to zkusím zhodnotit. Upřímně, nedivím se v podstatě všem těm obchoďákům a manažerům co ve firmě přešli z Oktávek na tohle. Možná, když měli Rapida a pak i30 Fastback, tak to asi bylo OK, ale sranda je, že když si představím dvojkovou Oktávku v dobrým technickým stavu nebo pětkovýho Golfa - až takhle starý auta dneska, tak co se týče řízení, byly na tom vlastně líp. Dobrá pozice za volantem tam je, výbava funguje, infotainment dělá co má, překvapil mě třeba vyhřejvanej volant (fajn fíčura) ale řízení hrozný, některý detaily vyloženě nic moc, trošičku mi to připomíná v jistejch ohledech ten předchozí model Toyoty Auris/Corolly. (ne ten nejnovější - ten se naopak docela dost vylepšil). Takový bez chuti, bez zápachu. A to byla ta Corolla tutově na dálnici tišší než tohle.

Já někdy zkusím pak ještě vyzkoušet zánovní Tipo do těchhle recenzí zánovních ojetin, nebo řekněme aut po operácích. (což je typicky příklad těchto dvou až tříletých aut). Ty je chválíš, já na se nad nima vždycky tak trochu ošklíbal, ale realita možná bude pozitivní

krab
10. listopadu 2020, 22:38
0

jé, koukám jsem to dopsal blbě tu větu .... že se nedivím těm obchoďákům a manažerům co na háčko přešli z koncernových aut, že s tím nakonec spokojeni moc nebyli... to jsem chtěl napsat. Asi bych taky nebyl, takhle z prvního dojmu.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem