načítám data...

5 věcí, co mi vadí na Toyobaru

26. prosince 2022, 11:42 47 komentářů Marek Brunner

Levný zadohnaný sporťák, atmosférický motor, manuál. Recept na povedené auto? Ne tak docela..

zobrazit celou galeriiFoto:   Marek Brunner

Dvojčata od Toyoty a Subaru se světu představila před více než deseti lety a dokázala si najít věrné fanoušky po celém světě. Lehké kupé s pohonem zadních kol nabízelo oproti nejbližší konkurenci, obligátní Mazdě MX-5, zejména střechu a použitelnost pro každý den díky většímu zavazadlovému prostoru a zadním sedačkám (kam se tedy člověk s nohama nevejde, ale jako odkládací prostor slouží skvěle). Sám jsem neodolal a svou MX-5 NA jedním z prvních kusů nahradil s cílem “užívat si každou chvíli za volantem”. Upřímně, moc se mi to nepovedlo, a i když mé potřeby auto splnilo na jedničku, bohužel jsme si nesedli a po roce šla GT86 o garáž dále. Co mi vadilo na autě nejvíce? 

Motor

Atmosférický dvoulitr poskytující 200 koní s omezovačem nezní na papíře špatně, zejména, pokud má hýbat jen s 1300 kg. I když opominu známý propad výkonu mezi 4000 a 4500 otáčkami, mně přijde nezáživný, neměl jsem z něj nikdy radost, asi zejména kvůli zvuku, který je pro atmosférický boxer typický. Prostě zní na volnoběh jako šicí stroj, a s otáčkami přibývá akorát hluk. 
Říkáte si, dobrý, sice nijak dobře nezní, nemá pěknou výkonovou křivku, ale aspoň je spolehlivý? No, ne tak docela. Příběhy z USA (kde jich jezdí nejvíc) o tom, jak auta běžně zaklepou okolo 50-100k km, jsou jistě způsobeny zanedbanou údržbou, ale ani pečliví majitelé se tomu úplně nevyhnou. Ani můj kousek nebyl stoprocentní, únik oleje od ventilového víka znamená, že kape na svody, tudíž celý interiér provoní pronikavou vůní, za to o vydřených vačkách majitel neví, dokud motor nerozebere. Třeba během svolávací akce ventilových pružin, kdy autorizovaný servis opravu zbastlí, na motor nanese příliš silikonu, a ten poté ucpává nasávací koš v olejové vaně..

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Podvozek

Naladit podvozek je těžké. Nemyslím si, že každé auto profituje z aftermarketového podvozku. Bohužel, GT86 před faceliftem má podvozek až příliš tvrdý. Na nerovnostech z vás vytřese duši, a v zatáčkách jsem měl naopak pocit, že se auto naklání jako loď. Jediná chvíle, kdy podvozek vlastně funguje dobře a cítíte v něm jistotu, je mírně zakroucená silnice bez větších výmolů a ostřejší tempo. Po Praze se s autem jezdit dá, ale vaše záda to neocení, zároveň je celkem nízký, takže větší retardéry nebo výmoly mohou znamenat při nepozornosti poškozený nárazník. 

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Střecha

Hlavním důvodem, proč jsem si GT86 koupil, byla celoroční použitelnost a zábava na cestě do práce každý den. S MX-5 přeci jen jezdit každý den, za každého počasí, není úplně ideální, a zároveň GT86 má celkem obstojný kufr pro dva. Bohužel, Toyobaru sice střechu má, ale o odhlučnění se nedá mluvit – mezi hlavou řidiče a tenkým plechem je koberec s překližkou, který neodhluční skoro nic – zkuste někdy poprosit některého z majitelů, ať na střechu zaťuká, nebo vás sveze v dešti. Nakonec se, po odložení růžových brýlí, ukázalo, že jízda bez střechy je pro mě 50% zážitku, a začal jsem hledat něco dalšího bez střechy, co bude opět jen víkendovou hračkou.

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

kvalita zpracování

Samozřejmě, nedá se očekávat od levného sporťáku, že bude plný kůže a hodnotných plastů, ale za mě jsou předfaceliftová auta laciná až příliš. Na co sáhnu, to je tvrdé, kůže na volantu po určité době ani nepůsobí jako kůže a loupe se. Hliníková kapota je tak lehká, že se při dálničních rychlostech vlní. Plast zakrývající budíky rád vypadává, palubní deska vrže o čelní sklo, občas vypadne plast na A sloupku, do toho již zmiňované odhlučnění, které nestojí za nic. Z podběhů se při jízdě kaluží ozývají pazvuky, že jsem si občas říkal, jestli jsem nějaký odhlučňovací materiál někde neztratil. Klimatizace všech vozů první generace trpí na ošoupání trubek s médiem v plastovém úchytu, který nezlepšil ani facelift (minimálně to vypadá stále stejně nedomyšlen), takže nefunkční klimatizaci můžete plnit donekonečna, pokud trubku nevyměníte. 

Foto: Subaru

cena na trhu ojetin

Dnešní trh ojetin je přehřátý, roční auta stojí stejně jako nová, ne-li víc v některých případech. Přesto si myslím, že současné ceny Toyobaru, které na našem trhu naleznete, jsou přepálené. Já uznávám, že v podstatě nic podobného na trhu není, chápu, že jich je málo, ale současné ceny dvojčat, kdy rozumné kousky z prvních let výroby startují na 450 tis. Kč, jsou z mého pohledu bublina. Na jednu stranu super pro majitele, na druhou stranu si nemyslím, že takovou hodnotu tato auta mají a věřím, že se dočkáme poklesu cen v následujících letech na hodnoty předcovidové zejména díky přechodu současných majitelů na novou generaci.

Foto: Marek Brunner, Autíčkář.cz

Nechápejte mě špatně. Mám Toyobaru vlastně rád. Až na těch pár zmiňovaných věcí si myslím, že jde o dobré auto, strávil jsem s ním 25 000 km a ani jednou mě vlastně nikde nenechalo stát. Jen kombinace problémů s motorem, jeho nezáživnost, slabé zpracování a příliš tvrdý podvozek vyústilo v hledání náhrady, kterou si opět budu užívat plnými doušky. Nenastal tam ten pocit, že to auto mám rád. Ano, bavilo mě se sklouznout na výjezdu z křižovatky, těšil jsem se na první sníh, ale přes léto jsem akorát v podstatě trpěl. Není třeba trávit ve vytouženém autě každou cestu do práce nebo na nákup, ale cestu si užívat. Myslel jsem si, že se budu za volantem bavit každý den, ale reálně jsem si jízdu užil jen párkrát a počet jízd “jen tak pro radost” s GT86 bych dokázal spočítat na svých prstech. 
Valná většina mých výtek cílí na předfaceliftové vozy, např. BRZ po faceliftu má podvozek mnohem příjemnější, v interiéru se také změnilo mnoho věcí k lepšímu a pozdější motory jsou i trochu spolehlivější. Přesto je stále prostor ke zlepšení a doufám, že nová generace dvojčat mě mile překvapí. 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

af
afro-r1
26. prosince 2022, 13:45
1

Interier zabiji spoustu potencialne zabavnych aut.

reagovat
Trinom
29. prosince 2022, 23:04
0

To platí hlavně o těch starších. Japonci z 90's jsou známí jogurtovými plasty :D

krab
26. prosince 2022, 16:29
1

Já měl GT86, ročník 2012, teda tu první sérii a provozoval jsem jí mezi roky 2017 a 2018, asi rok a čtvrt, cca 10 000 km jsem najel. Marku souhlasím s tím, že jsou drahý.. v době, kdy jsem kupoval svoji , měla 4,5 roku od registrace , jen 40 tis km a až na dvě předchozí pojistný události ( 1x oprava a výměna zadního blatníku s prahem a 1x výměna nárazníku v další události) byla jako nová. Viděl jsem komplet fakturu a rozpis oprav a byla to menší bouračka, neměnilo se žádný kolo ani zavěšení, takže asi prostě jen pomačkaný plechy z vnějšku. Opravený dobře, kvalita lakování u autorizáku spíš jen průměr , to kdybych býval zadával já, tak jsem jim to vrátil předělat. Ale prostě zas auto stálo díky tomu tehdy 420 tis. Po roce a čtvrt jsem ho prodal za cca 400 ... zvláštní, že kdybych ho chtěl dneska po dalších 5 letech zpět teoreticky, stálo by mě možná zase 400 možná až 450 , což je docela absurdní. Ale ten trh takovej dneska bohužel je... + taky část je inflace. Dnešních 400 je asi jako 350 před 5 lety

Co mi vadilo? To auto mělo spoustu pozitiv pro mě a celkově ho mám rád, mám je radši než MX5 NC i ND, to rozhodně jo. Ale zvuk motoru - v sériovým provedení skutečně nuda a dokonce i v otáčkách není ani zvlášť příjemnej. Výkon motoru mi nevadil, snad jen při předjíždění, teda když si na to vzpomenu pořádně, tak se muselo podřadit často až na trojku a pak stejně chyběla motoru tažná síla. Prostě když jsi předjížděl rodinný naftový auto, který jede 85 km/h a ten řidič ti při předjíždění schválně přišlápl v tom TDI plyn, tak jsi ho taky nemusel vůbec předjet.. to mě vadilo, protože sportovní auto by mělo mít přeci jen trošku suverénnější výkon.

A poslední věc co mi vadila, i když ne moc a věděl jsem to dopředu : nedostatečný chlazení oleje a nevhodnost auta pro svezení na okruhu v sériovým stavu. Byl jsem s ním v Písku a v Mostě, hodně jiný dva okruhy a nesedělo to tomu autu ani jeden ten okruh tak, abych z toho měl radost. Okresky - pecka. Ale kvůli tomu jsem to auto kupoval...

Nový auto má lepší průběh krouťáku i celkově výkon, má vyřešený chlazení oleje aspoň výměníkem, já myslím, že bude moc dobrý. Ale zase to bude v sérii dokonalý okreskový sportovní auto, na svezení po okruhu si to majitelé budou zase jako předchozí auto upravovat. Což taky byla filozofie toho auta. To není jako Porsche, který je postavený více méně tak, aby bylo "hotový" nebo Alpine A110, tam je vidět z jak drahých komponentů je to postavený. Tady je to vymyšlený tak, aby to byl levnej sporťák, se kterým si majitel bude dál hrát. Já myslím, že je to báječná kategorie, kterou nikdo jinej dneska kromě Mazdy nenabízí.

reagovat
Mechanik
27. prosince 2022, 12:20
3

Jo TDIčkáři jsou hovada, ani to základní, jak se chovat při předjíždění neví, zkopnul bych je ze silnice.

Be
Beran
27. prosince 2022, 18:50
1

S jednou GT86 "jsme si hrali" kdysi mezi olomoucem a moravskou trebovou. Ja mel v osobnim TSI vic kroutaku a on v toyote vic jzdnich vlastnosti.

Mechanik: Zkus s feldou jezdit rychle. Zjistis, kolik existuje kretenu, kteri se neumi chovat pri predjizdeni :-(

Mechanik
27. prosince 2022, 19:07
1

Beran: Právě že vím kolik lidí tohle dělá, proto mě to tak rozčiluje, zbytečně prodlužují už tak nebezpečný manévr.
S Feldou to je na kochačku, ale Volhou jsem jednou předjel na dálnici 911 ;⁠-⁠) telefonoval teda no.

Pochtli
31. prosince 2022, 17:49
0

Beran: Tohle je problém jakékoliv "plečky" v kombinaci s přebujelým egem šedesátníků. Pak je jako rudý hadr ještě ženská za volantem.

beastar
27. prosince 2022, 09:28
3

Nejvíce absurdní na tom je. Jak před pár lety kdykoliv nějaký recenzent, nebo kritik i já. Něco takového zmínil okamžitě se na něj snesla vlna kritiky. Že je nudný, neumí řídit, TDI fanoušek a hlavně totální nepetrolhead. Protože si dovoluje kritizovat takový skvělý a extrémně povedený auto. S naprosto návykovým motorem, co rozdává přece tu radost. Výkon si musíš zasloužit a hromada dalších keců. Dnes čtu za poslední rok asi pátý článek v podobném duchu.

Až budete někteří příště chtít znát budoucnost přečtěte si moje názory z minulosti. A ne nepřišel sem tady hrotit. A to ještě jediné štěstí že je to rwd. Kdyby to byla predokolka je tady další Hyundai Coupé. A ani interiér kam se prý dobře schová huleni by to nezachránil. Krab s tím předjíždění TDI taky pobavil. Jako je smutný že v přímce je velký konkurent i naftový Golf v nějaké vyšší spec. A upřímně ano v zatáčkách je to v základu gumové. Jel sem s tím kdysi odněkud z Liberce do Prahy. Moje nejdelší cesta s tímhle autem. A jen sem si potvrdil svoje názory. Navíc to není ani finančně dostupné. Je to dobrý základ pro tuning to je. A jako jestli padne motor do kila, téhle konstrukce a technické úrovně tak teda lol. I přestože v US jsou lidi hovada a i Maserati tam má obrovskej nepoměr mrtvých motorů vůči Eu. Ať tak či tak... Najdou se jistě nadšení majitelé kterým nevadí ani ten hluk v tom ani plasty úrovně lowcostu. Když do toho sedneš z Miaty NA musí to být vlastně obrovský upgrade.

reagovat
krab
27. prosince 2022, 10:39
1

Je to tak napůl Beastare ... já si řízení toho auta vážně užil a jsem rád, že je a že má i nástupce. I když ta věc s tou nedostupností GR86 a novýho BRZ je děsně trapná. Způsob nákupu, kdy si to musíš objednat pomalu rok dopředu a trnout jestli ti to auto vůbec doručí je síla. Takhle se kupujou jen vysloveně exkluzivní limitovaný auta a ne dostupnej sporťák. I tak za to můžeme být rádi v tý mizérii co se nabízí...

Já si myslim, že Marek to zhodnotil přísně, ale v mnohým pravdu má.Na druhou stranu, mě se s tou svojí GT86 jezdilo báječně a užil jsem si to i navzdory těm nedostatkům co popisujem. Já tu svoji GT86 prodal kvůli nákupu Lotusu tenkrát na jaře 2018 a teď zas pro změnu padl Lotus za oběť kvůli nákupu starýho Poršáka. K modelu GT86 nebo novýmu GR86 se asi už nevrátim, ale v tom novým se hrozně rád svezu, to je vlastně takřka jediný nový auto, který bych si rád v příštím roce otestoval

Mechanik
27. prosince 2022, 12:21
1

Dokonalý auto přece neexistuje, buď ho máš rád když ti sedne a nebo ne.

beastar
27. prosince 2022, 12:28
1

V tom novém autě jsem nejel takže to je samozřejmě jiná věc. Objednávky jsou síla bohužel taková je doba. To jim nevyčítám i když samozřejmě. Doba je jaká je asi tři roky a oni to mohli ten start prodejů prostě naplánovat lépe. Jak je prostě řeč o první generaci a prvních autech. Oba prostě víme, že ty chyby tam jsou a nemá cenu to hájit. Však skoro každý i mnohem dražší sportovní auto má hromadu věcí, který nejsou úplně povedený. V zásadě většina uživatelů to odhalí až později kdy auto mají delší dobu.

Nechci se chválit ale ta skupina lidí co tyhle věci kritizovala právě tenkrát. Tak asi máme prostě ten smysl pro to cítění silný. A řekněme že úplně neoprávněná kritika to prostě nebyla. Jak sem psal pro tuning zajímavá volba a hlavně relativně snadno to může být okruhový auto. Na těch okreskách a jako daily auto to prostě dobrý není. Respektive není to tak dobrý jak tady někteří popisovaly. Ty ódy. Ne děkuji raději hothatch. To neznamená že to je špatný auto přece. A ano určitě je to zajímavé když to máš jako víkendovku na blbnutí po prázdný, kvalitní okresce. Což tam nakonec píše i autor. Já s tím v zásadě souhlasím. Každopádně chceš snad tvrdit, že to má v základu dobře nastavený podvozek? Vždyť to v zásadě je kompromis ale dobrý to není ani na jednu stranu. Jasně dá se to vyladit. Jenže to už jsme jinde. Dobře je to toho času unikát. Jenže když to vezmu jednoduše... To že je něco unikát ještě neznámena že nejsou jiná efektivnější řešení. Třebaže nejsou tak fancy a není kolem nich takový hype. A že někomu nevadí to a tamto. To není argument do téhle diskuse jsou lidi kteří milují svojí Dacii. Znamená to snad že je to nejlepší volba pro nadšené řidiče? :) Prostě to většina majitelů v začátku přehnala s tou chválou. Mnozí z nezkušenosti protože do té doby jezdili tak akorát v Civicu, nebo vytůněný ofci. Což teda není tvůj případ. Jenže ty si zase zastánce téhle linie. Lehký rwd se dvěma sedadli. A že není potřeba výkonu. No dobře občas není ale tady to prostě nebylo šťastný využití ani těch 200 koní. A v zásadě to zase tak lehké taky není. Když do toho sedneš z 911, nebo jinýho klasik Porsche. Případně z nějakýho starýho sporťáku rwd nízká váha... Slk55amg, nebo dokonce třeba z posledního Mustangu. Vidíš že to prostě zajímavý až tolik není mimo jiné i kvůli těm jmenovaným nedostatkům. A cena ojetin je taky téma samo o sobě.

Mechanik: Neexistuje a není nic horšího když kolem toho vznikne kult a hype. Který přiživil ohebný žurnál a lidi začnou věřit tomu že je to real. A pak je jedno zda do je TDI co vyrábí naftu, nebo nadpozemský sportovní auto za skvělou cenu takzvaně pro lidi.

Mechanik
27. prosince 2022, 13:09
0

Beastar: já s tebou souhlasím, za ty prachy seženeš lepší a i ty ojetiny jsou cenově úplně mimo.
Kult vždycky vytváří lidí a ti často nemají objektivní srovnání, nebo se jen přidají ke stádu. Třeba stará Fiat 500, nebo původní Brouk, nebo třeba novější Ferrari, tady v Čr kult Škodovky. Lidi jsou prostě ovce a ten první impuls co to spustil, to už je celkem jedno.

Ju
Junior
27. prosince 2022, 21:30
4

Vono je otázka, co je to "mimo".

Ono to totiž vypadá. Vole M2, GT350, Camara, ono i to STI... Je to všechno prdel, dokud se nezačne jezdit opravdu ostře. Každých 10 000 gumy, na dvoje gumy destičky, na čtvery gumy kotouče. A to se ještě nic neposralo.
Jasně, když to šimráš, tak to vypadá velkolepě. Jakože s M2 pod 10.
Ale kdybych měl čas, chuť, prostor... Tak si na víkendy jako "letní" auto koupím právě BRZ nebo GT86. Jenom proto, abych ho mohl drtit, přičemž se u toho nezabiju ani nebudu muset prodat byt.
Protože nějaký Camaro ZL1 nebo co, to na okresce "nepodrtí" nikdo tady z nás. A šimrat to v první půlce votáčkoměru a už tak mít hnědej pruh, no to by mě neba :-)

Mimochodem, když jsem u těch peněz. Často teď na netu pozoruju to GT sports. A to mi přijde jako totální bizár. Pařížský pro chlapy. By mě zajímalo, kolik z těch lidiček s Yarisama v kterých je nasypaná půlka pořizovací ceny a za těžký statisíce natuněných GT3kách umí reálně řídit. Jako tak, aby museli provozvat to, co jim Neffe prodává. Vzpěry všude, aero na podvozku, prevetivní výměny ramen... :D Když jsem viděl, jak tomu pánovi z Ukaž káru nadělil ty "equal lenght" svody, který ale vůbec nebyly equal lenght, smíchy sem se skoro posral.

Ju
Junior
27. prosince 2022, 21:31
1

TL;DR -> Ono to GT86 je vopravdu levný auto, ačkoliv to z pořizovačky ojetiny až tak nemusí vypadat...

Mechanik
27. prosince 2022, 21:55
0

Ok a co ty motory, prý se celkem serou a servis je drahej, slozitej??

krab
27. prosince 2022, 21:58
1

Souhlas Juniore... V obou bodech co říkáš. Já jsem tenkrát GT86 koupil tak nějak, že to byla příležitost, pak se mi vrátilo opravený Porsche a zase jsem trošku ochladnul tím zájmem o japončíka ... Ale podvozek byl v sérii vážně dobrej, na okresky skvělý, to klidně podepíšu. A hezky se na tom autě i učila kontrola / balanc , prostě zvládnout případně smyk, vyvolat driftík, ukončit driftík (správně) atd... MX5tky se svorem jsou hodnější, starý E36 bavoráčky taky, ale GT86 byla v tomhle směru taky pecka.

Jinak k tomu druhýmu , GT sports, to se jen tak směju ... neznám ani Karla Neffe ani jsem v jeho dílně nikdy nebyl, ale samozřejmě - GR Yaris je tak rychlý a v sérii odladěný auto, že než ho ten majitel zvládne na 100% ovládat, tak to fakt bude dlouho trvat a úpravy toho auta stačí fakt omezit na případně snížení pozice sedačky řidiče a kdo chce zvýraznit zvuk motoru tak sání , případně cat back. Utrácet šílený peníze v GT Sports mi taky přesně připadá jak, když pipiny v pařížský kupujou drahý kabelky a dávají to okatě na instagram, aby to bylo všechno patřičně vidět. Tak to asi dělají i nějaký autaři holt no... To přirovnání bylo fakt trefný!

Ju
Junior
27. prosince 2022, 22:13
1

motor se klidně posrat může, ale rozhodně to bude větší sranda než když se ti pod rukama posere V8 S63(= BMW motor, ne Mercedes model), kterej uměl v klidu lehnout mezi prvním a druhým olejem.. Servis Toyobaru oproti tomu bude vtip. Ať už při závadách, nebo na spotřebáku...
Pro všemožný do nesmyslu vychipovaný 335i, který stojí v nákupu stejně jako právě to Toyobaru, platí úplně to samý. A dalo by se pokračovat. Toyobaru má alespoň objektivní výhodu v tom, že jsou ty auta mladý relativně mladý. A jak potvrdí každej Krab, průser provozu starých aut (=15 let a víc) nejsou motor, převodovka a diferák. Jsou to takový ty drobnosti kolem, co teoreticky ničemu moc nevadí, ale strašlivě tě serou. Všemožný drobný těsnění, stahovačky, hledání toho jednoho vymlácenýho čepu, čidla, natržený sedačky...

Jedna z vlastní zahrádky:

Teď se mi na GTD (150 000km) posrala taková ta kapsa vlevo pod volantem. Tam, kde se Porsche startuje, tak VW tam má takovou krabičku na cigára. Ten plastovej pantík se prostě už vycvakal a teď to nejde zavřít, respektive se to neudrží zavřený. Vycákal jsem to celý Patexem, zapřel, knížkou o sedačku, ráno to sundal, no spadlo mi to na nohu během 30 kilometrů. Tak jsem tam narval montážní pěnu s tím, že už jsem bez kapsičky. Uvidíme. Protože nechat to opravit tak jak se má, prostě není čas... A čím jsou ty auta starší, tím víc se podobný píčovinky objevují.

Ju
Junior
27. prosince 2022, 22:15
1

a ještě mi začíná za studena vrzat spojkovej pedál. To mám dycky chuť to rozkopat.

beastar
27. prosince 2022, 23:19
0

Vůbec nechápu proč vytahujete kartu tuningu drahých aut. A provoz gt3jek. To vůbec není tohle téma. Jediný proč sem já osobně psal o jiných a zejména dražších sportovních autech. Třebaže ojetých. Je zkušenost a srovnání. Prostě když do bez vylezeš z Gtd Golfa asi to bude jiná pecka, než když to řídíš po 997 turbo. A sorry takový ty kecy to se z toho posereš ... Až se to posere. Sem realista. A třeba takovej Cayman, nebo stará Slk55amg fakt nejsou auta co žerou dvě kila ročně na servisu. Naopak jsou docela v klidu když s tím člověk jezdí do 20k km. A vyladěný na běžný český okresky je po pravdě máloco. Jak sem psal na větší a hezčí silnice asi ok.

A jako začít a ukončit drift ve dvouserkoňovém atmo autě. To fakt nemůžeš Krabe myslet vážně:D Jakože neber to jako útok ale 330i E36 m52b je minimum na to dělat vůbec něco jako drift. A řešit že jako servis xy BMW nebo snad Ferrari je drahý. Zatímco tady BRZ je super i když se to sere. To je těžký what about mimo téma. Protože logicky tohle nikoho reálně netrápí. Jde o úplně jiný sporty. Stejně tak ceny ojetin. Tam snad právě jedině že za 500 000 se ještě do nedávna dalo vybírat. Dnes je to trochu jinak, ale tj na jinou debatu.

Jinak právě na ty menší otravný chyby je Toyobaru specialista. Pravděpodobně jak i píše Marek tě to nikde nenechá. Každopádně sem tam tohle auto vídám různě na silnici i na okruzích. Pokud to neřídí extra borec je to vcelku tristní. Takže drobné úpravy nezbytné. A k tomu Camaru atd... Fakt to není tak že jezdíš na čtvrt plynu ale v Mýtě nebo za barákem v Třinci to fakt nevyzkoušíš. Takže bych tu nestrašil historkami. Gumy ti sežere i to BRZ když tomu budeš dávat pilu všude. Takže ve zkratce.

Nic neospravedlňuje ty chyby popsané úplně nahoře. A dokonce si myslím že je to ještě psané smířlivě. A jak píše dole Sato. Hlavní na co to jede je že to v podstatě nemělo přímou konkurenci.

Ju
Junior
27. prosince 2022, 23:44
-1

Tuning drahých aut -> Úplně mimo téma, jen jsem se tomu nedávno zasmál :-)
Add SLK55 AMG (...) -> Imo to narazí na to, co píšeš ty i Sato. Nic "stejnýho" není.
Poukazuju na to, že nějaký N55 nebo Cayman za stejný prachy v nákupu jako je ojetý Toyobaru, ale vole powa, vyjde v konečným důsledku šíleně draho. A tím spíš, čím ostřejc se s tím bude jezdit. 10 korun / kilák na servisu sežere při ostřejším používání kde co...
Camaro na čtvrt plynu -> No, já se právě radši projedu za barákem než se tahat někam do Rumunska. Když k tomu připočtu své mrzké řidičské schopnosti, podobné popelnice, i třeba Cupra 1.8T, jsou mi prostě sympatický.

Nicméééně, abych tady nelakoval. Všichni si tak nějak umíme přiznat, že jediná motivace k pořízení Toyobaru jsou prachy, respektive jejich nedostatek, žejo :-)

beastar
28. prosince 2022, 00:33
0

Jo vtipný to je a určitě souhlasím s tím že jde hlavně o to zamachrovat. A ano provoz nějaký řekněme Fancy ojetiny se prodraží. A asi víc jak toho Toyobaru. Point může být, že to třeba bude lepší, zajímavější, kvalitnější auto. I když samozřejmě jaksi přímá konkurence neexistuje defakto. Zase jen se mi nelíbil ten přístup jakože démonizace to jako když koupíš Porsche, tak ti z toho zamrdá. Krab teď nedávno a ta jeho Alpina jo je to jiná kategorie úplně atd to sem si vědom. Každopádně to není auto kde musíš být miliardář. Víme asi oba, že bohužel 10 Kč km může stát i úplně obyčejná kraksna. Typu některý Passaty třeba:) Jenže tam nikdo většinou nečeká že to bude svezení pro masy. Já v zásadě proti svezení za barákem nic nemám. To se čistě váže jen k těm výkonům. Aby si se zkrátka trochu svezl je potřeba jezdit dál no. Ono prostě každej jak chce a umí. Nicméně tady právě končí ta zdánlivá univerzálnost toho Toyobaru.

Ten závěr je takový pravdivý. Totiž část lidí ty náklady na to svezení fakt tolik neřeší. A když si vezmeme třeba Kraba jako slušně vydělávající entitu s kinder a manželkE. Kdyby neměl to svoje panoptikum vozů. Slušnou 911 zánovní by pořídil i toho Cayenna pro manželku by vychoval..a na nějaký hrátky s atmosférou a 200ps by už neměl náladu. Takže v zásadě to pro část lidí kteří mají ty měřítka jiný dělalo zajímavý daily. Jakože vzhled a rwd. Pro nadšence do racin n tuning to znamenalo snadnou cestu k základu. Pro rozumná vylepšení. A to zas uznám, že funkční úpravy jsou na těch autech kolikrát top a pak to jezdí jak kretén. Dobře.

Ten základ bude vždycky kompromisní placatý auto. Na Cupra s 1.8 se naučíš možná ve finále líp skutečně řídit, než na tom brz. Já teda mám trochu i problém s tím řízením jako strmostí atd. Prostě je to na mě bez prdele 70pct času slabý jako Fun car. A v zásadě docela nudný jako daily ... Těch důvodu individuálně k tomu mám opravdu dost. Ty objektivní sem psal už na začátku. Ten hype lidí tomu taky těžce uškodil... Společensky. Za mě trochu škoda a sem zvědav právě na to nové auto. Kde to vypadá že takový to obecný nadšení se úplně nekoná. Zároveň přiznávám že třeba mezi HH mi tak přijde i30N. Je to skvělý auto ale ..

esmo
02. ledna 2023, 07:05
0

Úprava auta u GT Sports +10 styl na ulici.
Camaro na čtvrt plynu je samozřejmě nesmysl, autíčkaři auta kupují srdcem, ne aby využili na plno jeho výkon. To bychom všichni jezdili octávkama....

Regular John
08. ledna 2023, 12:15
0

Dovolím si připojit cizí video, kde jde krásně vidět, jak moc NEJDE DĚLAT DRIFT S 200koňovým autem :-))

Mechanik
08. ledna 2023, 14:31
1

No, pěkné, a pak že to nejde :⁠-⁠D možná že to člověk musí taky umět

beastar
08. ledna 2023, 14:48
0

Hm aha :D Jenomže tohle auto už dávno není dvousetkoňový factory stock. Jinak nice try. Mimochodem když to posunu na jinou úroveň. S dvousetkoňovým autem jde driftovat ale určitě to na to není super vhodné. Dále záleží taky na pneu a jak tam těch 200ps je poskládaných. A jako samozřejmě respekt drifty to jsou ale opravdu takový ten základ aby se jako neřeklo. Umět se to musí každopádně. Asi jako všechno za volantem.

Když už chceš trolit s takovou blbostí, tak příště prosím postní alespoň sebe ve svém 200hp Brz rád se něco přiučím ;(

Regular John
08. ledna 2023, 17:53
0

Věřím, že jsi to auto buď důkladně netestoval nebo s ním prostě neumíš, jinak bys tu nic takového nepsal. Auto z videa znám z klubu a schválně jsem sem hodil video z doby, kdy měl těch úprav na autě minimum, pořád je to ale 200hp atmosféra, žádné přeplňování, nějaký kůň navíc tam bude díky výfuku. Na youtubu je videí plno, kdo hledá, najde, ale těch řidičů, kteří s tímto autem předvádí něco slušného, je fakt minimum.

Jakub Pospíšil
08. ledna 2023, 19:25
1

Od pohledu to má minimálně dost upravenou geometrii, nevím zda podvozek, dost udělají gumy. Stock BRZ takhle na suchu urvat prostě nejde, kdybych to soudil jen podle sebe, tak ok, já to kdovíjak neumim, ale jel jsem s tím několikrát když to měl v ruce někdo kdo věděl co a jak a pokud nepršelo, tak nějaké souvislé delší drifty prostě nešly. Jakmile bylo ale trochu oslizlo, tak to naopak bylo super a hodné a úplně ideální na naučení.
-
Komentář upraven 8. 1. 2023, 19:26:37

beastar
08. ledna 2023, 20:32
1

Jak píše Jakub. Tak to prostě je. Navíc jak sem psal. Jako drift se to dá samozřejmě hodnotit. Jenže to prostě není ono. Možná nebylo přesné napsat že to nejde. Prostě to ale není úplně vhodné auto na takové věci. A je tam vidět, že to prostě upravené je.. Nemám důvod ti nevěřit že to v době videa nemělo základní výkon. Každopádně to nic nemění na mých předešlých tvrzeních. Jedna vlaštovka jaro nedělá. Navíc teda drift a drift. Tím toho kluka za volantem nijak neumenšuji. Umí...

Regular John
09. ledna 2023, 07:44
-3

Jakub: Je to celé o gumách, pokud člověk nedává nic lepivějšího než tam bylo z výroby (Primacy 4), tak to jde urvat i na suchu. Auto ve videu má snížený podvozek a na přední nápravě větší kola, na zadní OEM

František Čáslavský
09. ledna 2023, 09:41
1

RJ: "Stock Toyobaru" s podvozkem, kravskou geo a s širšíma kolama vepředu. Jo, to je strašně sériový. Akorát že... vůbec.
Tvrdit, že 200 koní je málo na to, aby šlo s autem jezdit bokem, je pičovina. Stejně jako tvrdit, že první Toyobaru je na to super a jde to a je to skvělý. S tím, jakej má krouťák, to půjde líp s ještě podmotorovanou miatou.

krab
09. ledna 2023, 10:32
-1

Tohle vážně vypadá, že má dost úprav, sériovou GT86 jsem měl a toto úplně takhle neuměla, i když je to vždycky nejvíc o řidiči :-D Ono hodně udělá, když má auto jiný diferenciál nebo nastavený, kde to jde na vyšší svornost a pak jinak postavené rejdy a geometrii náprav. Takovým autem jsem blbnul před časem v Sosnový, byla to E36 postavená hlavně na to, aby se s ní dalo klouzat a šlo to úplně jinak, než kdyby byla sériová. Zas auto s takovou geometrií a rejdy není moc stabilní, když se jede vyšší rychlostí rovně, tak nějak pocitově plave. Proto je ta geometrie v sérii úplně jiná než ideální na drift ...

Regular John
09. ledna 2023, 11:32
1

Tady video s komplet stock autem na suchu, navíc zatíženým druhým pasažérem. Nikde netvrdím, že je to super, jen reaguji na to, že to prej s 200hp atmosférou nejde.

Mechanik
09. ledna 2023, 12:18
2

Amatérsky driftovat šlo i s E30 318, jen sportovní pružiny a tlumiče

esmo
09. ledna 2023, 13:06
2

A není to vlastně jedno, kluci? :D

Sa
Sato
27. prosince 2022, 20:57
1

Mne pride ze to auto tazi hlavne z nedostatku konkurencie. Kto iny za podobne peniaze (nove alebo ojete) ponuka nieco rovnakeho charakteru?. Prakticky len miata.
Porsche bude drahsie (pochopitelne aj lepsie) bmwcka budu drahsie na udrzbu a o nieco tazkotonaznejsie. Ostava 370z a tam je asi tiez problem v nadvahe a to je asi tak vsetko co ma realne napada.

reagovat
Sa
Sato
27. prosince 2022, 21:32
2

Jo este som zabudol na alfu 4c a alpine. Co su urcite uplne super zalezitosti len akosi sa nestotoznujem s tym hranim na baby supersporty z cenoveho hladiska. S trochou nadsazky mi to pride ako keby skodovka spravila rwd coupe rapida s technikou z rs octavie a chcela za to 2M.

Ju
Junior
27. prosince 2022, 22:17
0

RWD Rapida s 250 koňovým turbobenzínem a manuálem bych si koupil... :)

Ju
Junior
27. prosince 2022, 22:18
0

btw když VW zařízl plány na 400k VR6 Arteona, tak jsem skoro brečel :(

beastar
27. prosince 2022, 23:23
1

Skvělý by bylo rwd Citigo s motorem z BRZ. Ideálně dsg se suchými spojkami :)))

Jenda_K
27. prosince 2022, 23:37
1

Citigo to sice není, ale myslel jsi něco takového?


kdyby to bylo slabé tak ještě jedna varianta:


https://www.griptv.cz/2013/07/nejsilnejsi-vw-lupo-na-svete/

beastar
28. prosince 2022, 00:35
1

Jo ta w12 bude plnotučná;D Auto pro pravý chlapy. To by si Krab potrenoval i 360tku nejen řízený smyk.

ro
rock
28. prosince 2022, 12:57
0

Sato
4C a Alpine budou cenově jinde
Jediná konkurence okolo mega je asi opravdu jen MX-5 RF (ať máme teda skoro kupé do srovnání), ale i to stojí v silnější verzi od 1,1 mega a 184 atmosférických koní pod kapotou nikterak neřeší problém (pod)motorizace.
Pak je tam ještě Nissan Z. Víceméně nové 370Z se šestiválcem 3,7 l a 330 k bez nájezdu jsou okolo milionu, starší ojetiny jsou taky +- stejně jak Toyobaru

Ni
Nironade
28. prosince 2022, 10:10
0

Skvělej článek, nejen kvůli tomu že je o dvojčatech. Jelikož mám firsthand zkušenosti a troufám si říct, že asi trošku hlubší než Ty, Krab (PS: články o 911 a A110 byly úžasný) a další, ve jménu rozšíření debaty se večer pokusím shrnout můj skoro rok s GT86 a nabídnout trochu jiný pohled. Jelikož se ale během psaní z komentáře stal spíš článek, vytvořím k tomu blog a hodím sem do komentářů odkaz.

Každopádně i jako spokojený majitel souhlasím s hejtem, tohle auto žádá kompromisy a má nedostatky. Je pravda, že facelift spoustu problémů alespoň částečně řeší, v téhle době už většina špatných 2013 motorů pochcípala (nejhorší to měly toyoty po recallu), v průběhu 2013-2016 se postupně odstraňovaly vady, facelifty jsou v tomhle už relativně bezpečný. Na dlouhodobou spolehlivost má ve výsledku největší vliv údržba, především kvalitní olej, typem podle potřeby, ale hlavně často měnit. Hned potom je taky nutný, aby se majitel k autu choval slušně, prohříval, netahal ho neustále až k omezovači atd...

Chováním při sportovní jízdě je ale naprosto perfektní, je to asi nejlepší vstup do světa sportovních aut, ale zároveň s ním lze i normálně žít. V příspěvku se zkusím věnovat víc právě těm praktickým schopnostem auta a spolehlivosti, ono po těch skoro 10 letech už nemá moc smysl psát o sportovních vlastnostech, jelikož neexistuje nic, co už nebylo řečeno jinde.

reagovat
krab
28. prosince 2022, 11:34
0

Dík za komentář a na blog se těším, moc rád si přečtu další názor. Ale už z toho tvého komentáře vnímám, že se docela shodujeme v tom pohledu na auto. Z hlediska svezení (ne okruh, ale okresky) se mi totiž i se sériovou GT86 (první série r.v. 2012) jezdilo skvěle. Proto jsem si to auto nakonec koupil a to, že jsem ho pak po roce prodal kvůli koupi Lotusu Elise, to se zas svým způsobem dá taky pochopit.

Co se týká problémů, tak já jsem měl štěstí a neřešil nic, jen běžný servis, olej. Pamatuju si, že jsem přešel z viskozity 0W20 na doporučovanou jinou , myslím, jestli si pamatuju dobře, tak Mobil 1 FS 0W40. A přetěsnil jsem si tu záslepku na jedné straně, co zakrývá uložení vačky, která ráda rosí olej. To jsem udělal podle návodu co jsem našel na nějakým UK fóru fanoušků těch aut, to nebylo vůbec nic složitýho. Pak už jsem se smradem spálenýho oleje na svodech problém neměl. Trošku jsem pátral po dalším osudu toho mýho auta a ten pán co to měl po mě s ním jezdil více méně cestovně, užil si cestu snad až do Skotska a zpět, problémy s ním mi psal tenkrát neměl, jen mu odešla jedna cívka. Jinak nic. Pak auto asi po roce nebo dvou zas prodal dál, koupil si MX5 ND si pamatuju z nějaký komunikace co jsme měli a auto pak jezdilo dál s někým, kdo si ho užíval i na track days. Jestli ho upravil a jak, to už nevím, myslím si, ale že se bohužel pak někdy i nabouralo, ale nakonec opravilo ... ale to už jen dedukuju z nějakých fotek co jsem zahlídl tu a tam na GT86/BRZ fóru na facebooku. Jaký osud má teď už úplně nevím...

Každopádně těším se na blog , téma co nakousl Marek je zajímavý

Franz Kafka
02. ledna 2023, 08:43
0

Něco podobného by zasloužila Giulia. Takový realistický článek. Jak je na tom. Podle mě taky nezaslouženě modla v určitém období. Taky kvůli několika drobnostem. Zároveň ale i kvůli ne příliš dobrým motorům. Mám ji od nového auta a po pravdě. Už vymyslím, co jí nahradí v tomto roce.

reagovat
Da
David K.
11. ledna 2023, 12:25
0

Já neříkám, že je to auto dokonalý, mě osobně motor taky moc neoslovuje, i když hodně by mi pomohla aplikace hlučnějšího výfuku. Napsat ale u sportovního auta, který těží především z nízké hmotnosti, že je moc tvrdý a vevnitř hlučný, to mi přijde dost nepochopení celý filosofie. Trochu mi to připomíná stížnost tý bloncky z Fifth gearu, že v Exige chybí držák nápojů....

reagovat
Marek Brunner
12. ledna 2023, 17:50
1

David K. : Asi jsi moc nepochopil, o čem píšu a co mi na tom vadilo. Mně nevadí, pokud je auto hlučný (jasně, vadí mi klasická E36/E39 na zimu bez katu a koncového tlumiče), mně vadí auto, který zní naprosto otřesně a nezáživně. Moje S2000 vydává milionkrát víc decibelů, jak Toyobaru, ale přitom bych o ní nenapsal, že se z motoru při vyšších otáčkách dostává jen víc hluku. V Toyobaru ten šicí stroj prostě jen navyšuje hlasitost. Pro mě jsou součástí správného požitku z motoru tři věci - skvělý zvuk, zajímavý projev výkonu (jak správný kopanec od turba, tak plynulá gradace až k omezovači) a dostatek výkonu. Toyobaru nesplňuje ani jedno.
K podvozku: ano, podvozek GT86 je nastavený příliš tvrdě na to, jak reálně umí to auto zatáčet. Netvrdím, že Toyobaru neumí zatáčet, to samozřejmě umí, ale nikdy jsem asi neseděl v jiném autě, které by mě vyhazovalo ze sedačky při sebemenším hrbolu na silnici. Nejsem žádný suspension master, ale mám pocit, že GT86 před faceliftem má až příliš tvrdé pružiny, že to auto je tím omezováno.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem