načítám data...

Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

12. ledna 2021, 23:30 38 komentářů Daniel Borský TopX

Spousta koní, delikátně nastavený podvozek, jistá dávka výjimečnosti a také určitá forma zapomnění. To všechno najdete v našem dnešním přehledu.

zobrazit celou galeriiTopX: Čtyři rychlé sedany, které upadly v zapomnění

Kategorie rychlých sedanů patří mezi mé nejoblíbenější vůbec. Klasická tříprostorová karoserie, každodenní použitelnost, silný motor a podvozek, který nabízí kompromis mezi komfortem a jizdními zážitky. Tohle vážně mohu. A až to bude jen trochu možné, jistě si nějaký pořídím. Dost možná budu vybírat právě z těchto adeptů, protože mě baví auta, která nejsou tak profláklá. Rychlé BMW či Mercedes není nic překvapivého. Ale taková postarší Honda, divný Dodge, či vcelku obyčejná Mazda, to je jiná. Však se pojďte převědčit sami.

Honda Accord Type-R

Foto: Honda UK

Když se řekne Type-R, vsadím se, že většina lidí si automaticky vzpomene kompaktní hatchback Civic. A není se co divit. Civic Type-R si vybudoval velice slušnou pověst a v každé generaci patřil mezi to nejlepší z kategorie hothatchů. Magický přídomek Type-R si tak trochu uzurpoval jen pro sebe. Jenže na přelomu milénia tu byl ještě jeden Type-R, který si také zasloužil pozornost. Pamatujete ještě na model Accord? Sedan (či kombi) střední třídy, který často doporučujeme (především v jeho sedmé a osmé generaci) jako vhodnou ojetinu nabízející skvělý mix užitných vlastností, spolehlivosti a velmi povedených jízdních vlastností. Poněkud v zapomnění však upadla generace číslo šest, která v modelové nabídce ukrývala jeden veliký poklad s oním legendárním označením Type-R. O co se jednalo? Tento rychlý sedan poháněl motorový klenot. Čtyřválcová „dvadvojka“ nabízela 212 koní a jen o něco vyšší točivý moment. Z dnešního pohledu nijak ohromující čísla, že? Jenže tady o nějaká čísla vůbec nešlo. Tady byl důležitý projev. A ten byl fantastický.

Foto: Honda UK

Měl jsem štěstí jednou se tímto Accordem svézt a tu vzpomínku mám dodnes v paměti. Jak se v 5,5 tisících otáčkách motor probral a s frenetickým řevem uháněl vstříc hranici 8 tisíc. Rychlý pohyb krátkou řadicí pákou a znovu ten samý koncert. A znovu. Tahle strojovna milovala otáčky a radost z ručičky otáčkoměru v červeném poli dávala svému řidiči jasně pocítit. Kouzelný motor. Povedená pohonná jednotka však není nic bez precizního podvozku. Ani tady Honda nezklamala. Tuhý, jistý, skvěle čitelný. Navíc podpořený samosvorem a perfektním řízením s velkou dávkou zpětné vazby. Tohle je rychlý sedan podle staré školy. A potřebuje i rychlého řidiče. Prodalo se jich docela málo a tak není divu, že na trhu ojetých aut se tento Accord špatně shání. Čas od času se nějaký v inzerci objeví, ale jeho cena nebývá z nejnižších. Přesto však doporučuji neváhat. Tohle auto rozdává radost plnými hrstmi.

Dodge Neon SRT-4

Foto: Dodge USA

Dodge Neon byl americkým pokusem, jak proniknout do Evropy (většinou pod jménem Chrysler). Pokud si pamatujete devadesátá léta, jistě mi dáte za pravdu, že Neon tehdy nebyl na našich silnicích ničím neobvyklým. Na to kolik jich tu jezdilo, je až s podivem, jak málo se inzerci vyskytují. To sem však nepatří. Pojďme se blíže podívat na to, co nás dnes zajímá. O rychlém Neonu se mluvilo od konce devadesátých let. Světlo světa však spatřil až v roce 2003 a ve výrobě vydržel pouhé dva roky. Ptáte se, proč by nás měl zajímat. Především kvůli motoru. Přeplňovaná „dvačtyřka“ oficiálně disponovala 240 koníky, ale následná měření majitelů ukazovala, že papírově se Dodge podceňoval, reálně jich tam bylo víc.

Foto: Dodge USA

Není se čemu divit, že Neon patřil k nejrychlejším vozům své kategorie, dost možná byl vůbec nejrychlejší. Zrychlení z nuly na sto pod šest vteřin by obstálo i dnes. Výbušnost přeplňovaného motoru zastínila vše ostatní, v přímce mu mohl konkurovat jen málokdo. Jak jezdil na zakroucených okreskách vám nepovím, protože jsem neměl tu čest osobně. A ani lidé, kteří s ním jezdili se neshodnou. Někdo si pochvaloval podvozek, že je slušný a Neon umí být i zábavný. Jiný zase říkal, že umí jezdit jen rovně. Tak si vyberte. Každopádně byl velmi rychlý. A vůbec, nejlepší bude přesvědčit se na vlastní kůži. Občas se tohle STR-4 objeví v inzerci a cena za jeho rychlost ani nebývá přehnaná. Až jej koupíte, určitě dejte vědět, jak jezdí. Nebo víte co, půjčte nám ho prosím na test, rádi bychom se svezli.

Mazda6 MPS

Foto: Mazda Motor Europe

Japonská Mazda si s myšlenkou uvedení opravdu rychlého sedanu pohrávala již koncem devadesátých let. Výsledkem těchto snah bylo představení modelu 626 MPS, který spatřil světlo světa na ženevském autosalonu roku 2000. Svalnatý bodykit a masivní zadní křídlo nenechávalo nikoho na pochybám, že tohle bude rychlé auto. Pod kapotou se vyhříval dvouapůllitrový šestiválec se dvěma turby, který posílal obligátních 280 koní na všechna čtyři kola. 626 MPS měla zatopit jak rychlým Imprezám, tak i Lancerům EVO. Jak dobře víme, nezatopila nikomu, protože nakonec nedostala zelenou. Tento koncept však dal vzniknout oddělení Mazdaspeed, jehož plody práce jsme si mohli na silnici vyzkoušet o dlouhých pět let později.

Foto: Autocar

Mazda6 MPS se sice odklonila od původního plánu konkurovat STi a EVU a za cíl si dala spíše rychlá Audi (pamatujete na slogan 6 je více, než quattro?). To však nebylo na škodu. Šestka sice přišla o dva válce, ale i tak posílala na všechna kola úctyhodných 260 koní. Čtyřválcová „dvatrojka“ s velkým turbem předváděla ohromující pružné zrychlení prakticky v jakékoli rychlosti, čímž se z ní stal dokonalý dálniční stíhač. Jakmile jste ve zpětném zrcátku spatřili lehce vyboulenou kapotu této rychlé šestky, mohli jste si býti jisti, že ji jen tak nesetřesete. A neztratila se ani na okreskách, samosvor mezi zadními koly tam nebyl jen tak pro parádu. Mazda6 MPS svými výkony nezklame ani dnes, a pokud najdete nějakou nezrezlou, neváhejte.

Volvo S60R

Foto: Volvo press

Švédské Volvo si nejčastěji asociujeme s jízdní bezpečností. To však neznamená, že by Švédi neuměli udělat rychlé auto. Jistě si dobře pamatujete na bláznivé kombíky, které sbíraly vavříny a uznání na závodních okruzích v rámci šampionátu cestovní vozů. Krásná to doba. My se však přesuneme kousek dál v čase a podíváme se do roku 2004, kdy se objevil pokračovatel rodu R. Středně velký sedan S60 dostal do vínku pro Volvo typický řadový pětiválec o zdvihovém objemu 2,5l. Ano, je to ten, který najdeme v rychlých Focusech a ne, není to Fordí motor (jak občas někdo tvrdí), ale je kompletně švédský. Jeho 300 koní a 400 Nm poskytuje naprosto nekompromisní dynamiku. Adaptivní podvozek Four-C, který vzniknul v kooperaci s firmou Ohlins, se staral o ideální balanc mezi každodenní použitelností a sportovními výkony. S60 R nabídne svému majiteli vpravdě neobyčejné svezení, byť pořízení vozu a jeho následná údržba nepatří mezi nejlevnější. Ale to už je daň za výjimečnost.

Jaký je váš oblíbený rychlý sedan? Který z výše zmíněných je vaším favoritem? Podělte se o názor v diskuzi. Ring je volný.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
13. ledna 2021, 08:10
0

Po tom accordovi jsem kdysi hodně toužil... byl jsem se i na jeden žlutý kousek podívat ve Zlíně. Stál tehdy snad jen 150, ale hrozně to hulilo...voda v motoru. Tehdy to pro mě bylo neúnosné riziko...

reagovat
PB
13. ledna 2021, 08:22
1

A opet mi tu chybi Subaru Legacy... obligatni spec B :D nebo alespon nejake to R...

reagovat
Daniel Borský
13. ledna 2021, 08:57
3

Já si úplně nemyslím, že by Lego bylo zapomenuté auto, naopak. Jeho pověst jej předchází. A za druhé, měl jsem zkušenost jen s třílitrem v automatu a po dynamické stránce to pro mě bylo docela zklamání. Čekal jsem víc, přišlo mi to zdechlé. Věřím (a hlavně doufám), že Spec.B byl jistě mnohem lepší. Legacy by se mi sem hodilo možná o generaci novější ve verzi GT s foukanou 2,5. To jezdilo moc hezky pokud si dobře vzpomínám.

PB
13. ledna 2021, 13:07
1

Jo, s tim musim souhlasit, automatova h6 je spis auto, ktery proste mas deset let a nenajdes duvod, proc ho prodat, protoze zena ho miluje a je strasne v klidu. Spec B je silna, ale asi nejlepsi mi prisla (a mam pocit, ze jste to tu nekde recenzovali) 2.0R. Takova miata v sedanu. Prilepeny, mechanicky, zabavny a pritom ne ani trosku nelegalni. 2,5 gt jsem nemel moznost zkusit a prave planuju dotaz na blog na 4x4 sedan, kde by mohla byt jednou z voleb.. tak se tesim:)

BigBen
13. ledna 2021, 09:08
6

Alfa Romeo 164 3.0 V6, měl jsem řidičák asi rok a v Itálii jsem měl možnost usednout za její volant. V Čechách jezdili Favoriti a pár zahraničních aut. Alfa byla pro mě jako zjevení ze snu.

reagovat
Vojta
14. ledna 2021, 11:17
-1

Měli jsme ji od roku 1992, akorát teda V6 Turbo. Volné silnice, výkonný motor a dobrý podvozek v té době měly opravdu dost vliv na to, jak rychle se člověk někam dostal. V pozdějších letech se pak začaly objevovat dojetiny ze zahraničí a kolikrát sloužily i jako taxíky (jednu takovou jsem bral na díly). Bohužel, 164 je poslední Alfa před tím, než to koupil Fiat a není moc s ničím spřízněná, tím pádem už okolo roku 2000 začaly být problém náhradní díly. Někdo namítne, že je spřízněná s Themou a Cromou, ale bohužel stejných je jen pár dílů podlahy a ty se zas tak často nemění, protože 164 na korozi netrpí. V dnešní době na ni něco shánět je radost, i spotřební věci jako tlumiče musí člověk brát z vraků, protože nové se zkrátka už koupit nedají. Zároveň 164 je stále dost bezcenné auto a pěkný kus se šestiválcem se v rozpětí 60-100kkč sežene.

beastar
13. ledna 2021, 10:12
1

Dve z aut v seznamu jsem kdysi ridil. Rychly Neon v ramci zkusebni jizdy. Nejvetsi slabinou je podle me nizka tuhost karoserie a desiva prevodovka nvg s dlouhymi drahami a pribliznou presnosti. Pripomina Renaulty z 90s. Podvozek co si pamatuju byl ok akorat mozna trochu pomaly k autu. Je to dele. Pozice za volantem nijaka a vzhled auta me osobne trochu vadi.

Mazda6mps. Tu sem ridil dvakrat jednou z toho po vlastni ose na delsi trase z Nem. Uvazoval sem ze si ji koupim. Navic byla za me ve sve dobe fakt in. Co se. vzhledu tyka. Interier mohl smele konkurovat Bmw i Audi. Jede to vyborne ma to jisty podvozek, presne prevodovky. Je to prostorne prakticke auto.U ktereho neni dobre nechavat lezet veci volne v kufru. Nejlepsi s tim byli vyjezdy ze zatacek:) Dnes jsou vorezly a dokurveny, ale pred par lety topicek.

Muj nejoblibenejsi ostry sedan:D Audi RS4 b7, osmival fsi (420hp/7500rpm) , Recaro, asymetricky kvátro per kvátro. Neni krasna, ale je rychla, obratna, pevna a jista i na snehu treba. Kdyz na tom nejsou slicky:)

reagovat
Daniel Borský
13. ledna 2021, 11:40
1

Mám na tu MPS podobné vzpomínky. Skvělý auto. Škoda, že najít rozumný kus už je dnes problém.

beastar
13. ledna 2021, 11:55
1

Jo jo je to i trochu smutny. Narozdil od konkurence podobneho razeni mnohe skoncili diky priznive cene v rukou pitomcu a lidi, co nemeli na servis a dojebali je. Plus nektere bohuzel shnili v zapomeni.

krab
13. ledna 2021, 11:09
1

Z této čtveřice by se mi líbila ta Honda. Má vynikající motor. S 6 MPS jsem se svezl a úplně mě to auto neuchválilo. Nejsem si jistej jestli fakt stojí za to věnovat jí dneska tolik té péče a peněz, aby se udržela při životě. Ta technika je docela složitá. Ale hezký kus proč ne a kdo po tomhle autě touží, taky proč ne. MG ZT 190, to je pěkný auto, hezký zvuk motoru, neobvyklý a málokdy za vysokou cenu. Mondeo ST 220 je zajímavý, ale když mi ho půjčil kamarád (a ten měl vážně prakticky asi jeden z nejlepších kusů co vůbec jde sehnat) tak mě to trošičku zklamalo, protože jsem čekal přeci jen sportovnější svezení a výbušnější motor atd... nevím, přijde mi, že se asi tohle auto v testech kdysi dávno trošku snad až přechválilo.

Rychlejší sedan střední třídy ... no když to vezmu kolem a kolem, tak nakonec stejně řeknu obligátní BMW 323i/328i/325i/330i E46, v dobrém stavu (jako že jich moc není) , to je zkrátka pořád skvělý svezení. Ale tenhle sedan neupadl v zapomnění, chce ho kdejakej jouda v kšiltovce a málo už jich zbylo fakt v pěkný kondici, aby je šlo ještě pořád udržet perfektní.

Hezký svezení ještě bude jistě v Saabu 9-3 2.8 V6 Aero, ale tím jsem se zatím nikdy nesvezl. A je jich jak šafránu.

reagovat
krab
13. ledna 2021, 11:12
0

A jinak vlastně jednoznačně ještě 156tka 2.5 V6 ... ale stejně jak u těch bavoráků, sehnat opravdu pěknou, to není právě to jednoduchý

beastar
13. ledna 2021, 11:57
3

156 uz ani nejmenuju. Pekny nejsou. A kdo ji ma ten ti ji rozhodne neproda. Vrazd je plny internet.

Sa
Sato
13. ledna 2021, 13:24
0

Krabe, otazka, krajsia e46 330i alebo megan rs250 ako vikendovka nejasneho urcenia? Co by si preferoval? Je to v cca rovnakej cenovej hladine, ked zoberieme spodok ponuky z meganov a zohladnime drahsi prvotny servis na e46ku.
156ky 2.5 su fajn aj vrazdy, jednu som mal :) Len to nie je pre ludi co su zvyknuty, ze sa auta nekazia. Fun story: Vcera skoro rano som siel doviezt 147micku do servisu a zadne dvere som otvoril ale uz nezavoril :D Nedrzal zamok... Zrejme len zatecena a zamrznuta voda. Akoze fun fun, ale stat sa to manzelke z dietatom na parkovisku niekde nadruhom konci mesta tak je pekne nasrata.

Jo
José Jiménez
13. ledna 2021, 14:27
0

Krab : v 9-3 V6 je zajímavé svezení ,ale to auto je těžké. Mnohem lepší je klasické Aero se čtyřválcem a nějakým tím softwarem.

krab
13. ledna 2021, 14:28
0

Sato: Ono jsou to hodně rozdílný auta. Napíšu ti to zjednodušeně asi takto: Mégane RS 250 ti udělá daleko větší radost pokud je cílem opravdu rychle lítat po okreskách nebo tu a tam i navštívit jako hobbík ten okruh a dát si pár stintů. Je to vhodný pro sportovní ježdění. 330i E46 je v sérii příjemný rychlý sedan klasický koncepce. Nemá ani samosvor a ani se nesnaží být autem pro sportovní jízdu. Má ale příjemný řízení, dá se s ním užít i okreska i dálnice a motor má hezkej zvuk a parádní projev.

Kdybych stál před otázkou, že mám 250 tis / 10 tis euro (u vás) a chtěl fajn auto se kterým se i svezu, tak by mě osobně víc přitahovala hezká E46, která za takové peníze prostě půjde najít než Mégane, kde se dá čekat, že se s ním úplně v rukavičkách nezacházelo. Servisně by ten Mégane tak nějak obecně mohl vycházet dráž, protože může ti odejít synchron na převodovce (mám dojem, že čtyřky odcházely) a i ten motor F4R s turbem není nesmrtelná věc. U BMW jsou ty věci co odcházejí známý a opravy relativně cenově v pohodě.

Sa
Sato
13. ledna 2021, 14:58
0

Díky, zaujímavý postreh k tomu servisu, doteraz som bol presvedčený že je to opačne. Megan je min o 5-7rokov novšie auto a celkovo som ho považoval za spolahlivejšiu záležitosť ako bmw. Je fakt že tých 330i jazdí nepomerne viac takže je aj viac problémov zdokumentovaných. Nejaké problémy s motorom v megane som nezaregistroval, ešte to pozistujem. Tie prevodovky som zaregistroval u clia.
Ideálna by mi prišla 130i 2005-2006, jedna dokonca so samosvorom bola na predaj pred nejakým časom niekde pri Ostrave tuším, ale celkom vysoké km, 260?, a pomerne dosť dalších performance úprav, takže bolo jasné, že s tým niekto pekne lietal. Inak 130i sa skoro ani neobjavujú, teraz sú na predaj len 3 na bazoši, jeden automat, jeden s meneným motorom "s garantovaným nájazdom" :) a jeden ležiak čo tam straší fakt dlho.

beastar
13. ledna 2021, 19:22
2

Jo Alfy zamrzaji no. Jinak jako prolitl sem rychle. Luxusni sedan (puvodne)/vs modermi hothatch... Pokud s tou 330 nechces driftovat u kaufu... Tak co je lepsi jizdni zazitek nema asi smysl resit. Kazdy auto je uplne jiny vcetne koncepce. To se musis svezt. Jako ale fakt e46 330 absurdni myslet, ze to je "sportovni" zazitkovy auto. Jako youngtimer asi hezky no. rs265 je nejlepsi predokolka poslednich let. I kdyz teda z Krabova clanku sem moc nadsenej nebyl... v porovnani s aktualni generaci atd... Pritom Trophy novy zatim neridil.

Vojta
14. ledna 2021, 11:24
0

To zamrzání zámků, to je jen takový milý detail italských vozů, některé to rády dělají, vlastně netuším proč. Na 156 to bylo furt, na 159 a 166 se mi to ještě nikdy nestalo. Ale kdyby to bylo jen to, tak houby zle. U Favorita jsme byli naučení nastupovat kufrem a dveře si svázat gumicukem proti těm druhým, když zrovna nešly zavřít. Horší je ta koroze všech těch 156. Jenže co jsem teď poslední dobou viděl nějaké ty E46ky, tak trochu dospívám k názoru, že je to skoro stejně špatné, jako ty 156ky. Holt, staré vrány, lepší už to nebude...

Sa
Sato
14. ledna 2021, 17:13
0

Matne si spominam, ze na 156ke som asi raz nastupoval dverami spolujazdca :) Trochu nedostojne ale co uz :D Inak to ze dvere relativne lahko ovorim a uz nezavrem bola pre mna teraz novinka :) Smarter every day.
A este mozem podat report ze nasa 147ka je zdrava ohladom koroze aj podla miestneho vesnickeho odbornika co prave menil zadnu napravu :) ale je to 2009ka ono to este pride

lu
lumix
14. ledna 2021, 17:53
0

E46 by tak nerezavěly, kdyby nebylo tolik zbytečných chyb, plastové kostky na zvedání auta, řešení vnitřního lemu zadních blatníku a řešení zadního nárazníku.

Vojta
14. ledna 2021, 17:59
0

To není úplně omluva... důvod pro korozi většiny aut jsou přesně takovéto důvody, že je někde něco špatně vymyšlené, drží se tam bordel a vlhkost a vyrezne to :D Pak to jsou často chyby majitelů a servismanů, že auta nesprávně zvedají no a samozřejmě nehody a nesprávné opravy. Zrezlé Alfy jsou v drtivé většině případů vinou zatékání a neprůchozích odtoků z karoserie.

Mechanik
14. ledna 2021, 20:56
0

To máš samozřejmě pravdu, ale stačí se o auto starat, vzít ty místa vabkou aby tam nebyl bordel a to auto vydrží 20 let bez koroze úplně v pohodě. A to je to základní, maličkost, když tomu za včasu přidáš pořádný nástřik podvozku a dutin, neshnije ani auto ze 60 let. Vlastní zkušenosti, nevařím z vody.

Vojta
14. ledna 2021, 21:01
0

Jasně, ale kdo to dělá? :) A právě u těch starých ojetin se pak liší auta, která i bez takovéto péče jsou v pohodě a auta, která jsou systémově zrezlá a zdravá se prakticky najít nedají :)

Mechanik
14. ledna 2021, 21:24
0

Já to dělám :-D
Hele ale takovejch auto co prostě nezreznou bez ohledu na péči moc není. I Volvo jsem viděl zrezlé na prach

Vojta
14. ledna 2021, 21:37
0

Dřív nebo později bez péče zrezne všechno, ale to tempo je dost rozdílné. Máš auta, co jsou sežrané za pět let (zdravíme Mazdu) a auta, co i po patnácti letech bez údržby budou většinově OK.

krab
14. ledna 2021, 21:44
1

Kolikrát je taky důležitá nějaká ta počáteční péče. Byly doby (a těžko říct kdy skončili), kdy třeba švýcarští dealeři věnovali autům v rámci předprodejního servisu přípravný práce včetně vyvoskování dutin. A ty auta tam od nich bývávala typicky nejmíň zrezlá z celý Evropy, přitom je to alpská země a na hlavních tazích se určitě solí. Možná je to jen povídačka co jsem x krát slyšel... ale věřím tomu. Ono pak jde i o to, že je pak zvyk s tím autem jet každoročně na opravdovou servisní prohlídku a taky udržovat to auto během roku čistý včetně těch odtokových kanálků atd... Prostě, když se tomu autu rok co rok věnuje neošizená péče, tak to nerezne. Co se týká bavoráků, tak jsem měl čtyři, vlastně pět když započítám ještě tátovu X5 4.4 (E53) a čtyři ty bavoráky (E46, E39, E53 a teď E83) jsou naprosto bez známky koroze. U toho posledního je to asi fakt tím počátečním servisem ve Švýcarsku a auto možná ještě tehdy před prodejem (je to rok 2005) skutečně vyvoskovali. E39 jsem koupil fakt v tip top stavu a ta vážně nerezla absolutně vůbec, E46 taky ne (ale měl jsem jí v době, kdy to ještě nebylo ještě tak starý auto). Tak jedinej bavorák kde ta rez prostě v počátcích byla byla Z3 Coupe, ta byla původem z Německa a asi prostě takový štěstí neměla. Tam už ta klasika ( ty tenký plechový části těch lemů a drobná koroze na těch plechových dílech pod nárazníkem vpředu, to už prostě chycený bylo. U tý Alfy to asi bude podobný. A hlavně pak ty bouraný auta a neodborně opravovaný, těch mezi Alfami a BMW bylo prostě u nás velký procento. A ty prostě postupně dojezdily a zrezly...

Franz Kafka
14. ledna 2021, 22:53
0

Hnije úplně vše. Životnost lze jen prodloužit. To nemluvím o balzamovaných mrtvolách, ale o autech která jezdí. Čest pár výjimkám. Třeba moje 996 není zrezlá nikde. A to není ze Švýcarska nýbrž z Německa. Překvapivě ani Giulia zatím nerezne a i ty dveře se otevírají i v mrazu. Z těch slabších aut tak ve firmě mám Dustery a ti všichni už mají trochu té koroze někde. Zase za ty peníze a že dostávají tvrdou školu a většinou jsou od bláta tak to jde.

Paradoxně úplně nejvíc orezlé auto, co jsem kdy měl byl nepřekvapivě Mercedes a hned v závěsu Bmw (e38). Nejlepší držák bylo Audi 100 2.3e tuším 95(r.v. dávno) ta ani po 10 letech a tvrdé dřině v prachu a blátě neměla nikde problém.

Vojta
15. ledna 2021, 10:39
0

Když ale podobné ojetiny (například 166) najdeš prakticky vždycky nezrezlé a nebo jen s lehkou liškou místy a jiné (156, 147, GT...) najdeš výhradně jen a pouze zrezlé, pak tam určitě nějaký rozdíl být musí :) Tím spíš, když to umí reznout pod originálním plastizolem bez toho, aby to bylo vidět okem.

lu
lumix
13. ledna 2021, 12:01
1

Z dané čtyřky u mě vítězi jednoznačně Accord, taky jsem ho moc chtěl, skvělé auto. Kvůli motoru a celkové kvalitě jsem tomu byl ochoten odpustit i ten přední pohon a jen 4 válce, doteď si nejsem jistý jestli jsem neudělal chybu, ze neparkuje v mé garáži. Kdyby mi nekdo teď nabídl výměnu tak do toho snad jdu. Mazda je taky výborná, vzpomínám na zkušební jízdu s touto první generaci a 2,0i, když jsem pak přesedl zpět do služební OII 1,9 tak jsem byl zhrozen jakou prodlevu má řízení oproti M6, mel jsem najednou pocit ze auto reaguje na otočení volantu o vteřinu později a ze váží o tunu víc než ta Mazda.

reagovat
Le
LennyLeonard
13. ledna 2021, 19:05
0

Chybi mi v seznamu saab 9-5 2.3 turbo. Bohuzel jsem nikdy neridil jen se vezl ale zazitek pekny.

reagovat
St
Staromil
13. ledna 2021, 23:01
1

Nejdříve bych chtěl poděkovat za doplnění mých znalostí, fakt jsem do dneška netušil, že existovalo něco takového, jako 626 MPS, byť jen na ukazování, ale za mne něco krásného, nemohu se nějak vynadívat...:-)))...proč?, no, protože prostě po Nissanu 20 let "mazďák"...takže proti těm všem ostatním zde uváděným holt nikdy nemohla předvést, což je nejvěší její mínus, jak je na tom. Druhé mínus by asi bylo, že dnes by asi už všechny byly shnilé, bohužel. S rodinnou verzí téhož jsem měl tu čest...:-)))... O náklonnosti k již produkční M6 MPS asi není třeba nic dodávat.

Nicméně bych jeden sedan přidal, a to Nissan Primera GT P10, ale i P11. Ve srovnání zde to sice fakt není žádné zrovna sportovní náčiní, ač ten status tak trochu Primera GT měla. Motor ale není ve srovnání se všemi zde probíranými se svými výkony ( asi 150 koníků) "konkurenceschopný". Na to měl Nissan současně jiné želízko v ohni, ale už ne sedan..200SX. S jedním bílým GT, v kůži a plné tehdy myslitelné výbavě jsem si měl možnost zajezdit a mohl ho i výhodně koupit a dodnes toho vlastně trochu lituji..( v té době dostala přednost verze kombík...v luxusním americkém provedení...i 200SX mohlo pár let nato být, nebylo, no, tehdy to člověk viděl jinak...bohužel. Bratr velmi dobrého známeho byl prodejcem Nissanu. To jsem prokoučoval, co?). Ale svezení s GT?..to jo, to bylo fakt dobré. Jelo to a ještě to bylo super pohodlné a prostě "padnoucí" do ruky i tělu...no, poprvé jsem tehdy (rok 1995, myslím) taky řídil auto nad 100k...:-)), a to o dost.

reagovat
coolibra
19. ledna 2021, 16:39
0

No u toho Nissanu Primera se dá pracovat s výkonem a není problém s výměnou pár věcí dostat z toho motoru 200 koníků. Ale nejpodstatnější je ten podvozek. Na předokolku neuvěřitelně vyvážený, a dokonce i mírně přetáčivý vždyť svého času byl na úrovni BMW e 46. Žel kovomorka. Nicméně jednu si udržuji a vzhledem k tomu, že ty motory jsou bezúdržbové a točí k 8 tisícům je to ten nejpodceňovanější Japonec co existuje, což dost nechápu. Vždyť to není na foto vidět? Ta P11 je prostě nádherná, nemůžu si pomoct.

St
Staromil
19. ledna 2021, 17:04
0

...:-))...že jsem našel a vybral docela dost dobrou forku té P11, co? Za mne prostě jednoznačně také paráda...vím, že měla nějaké verze ( určitě v Japonsku a asi i pro USA ) až těch 200k, ale tady s k tomu asi nedá dostat jinak, než si to upravit. No, moje Primera přesně "dojela" hlavně na ten rez, už se mi to nechtělo moc řešit a při nabídce zánovní Mazdy jsem tedy neváhal a "zběhl". Kromě toho pak Nissana v této kategorii frantící totálně zazdili...škoda...

Mr
Mrkef
13. ledna 2021, 23:15
2

U toho Volva jsem vždycky žral v interiéru tu oranžovou kůži a modré budíky.
ATR do toho jsem byl zamilovaný a zvažoval proti ITR, které pořídím jako své první auto :D Stále jsem stalkoval stránky Honda clubu a vybíral, vybíral. Nakonec z toho byla Astra OPC :D

reagovat
Chase
14. ledna 2021, 16:17
0

Jo, jo, Acatama (jak se ta oranžová kůže jmenuje) je nehorázné porno. Docela mě mrzí, zě se nedostala nikdy třeba do S80.

Beny
14. ledna 2021, 06:17
0

Třeba mě by hrozně zajímalo jak jezdí Sentra Spec - V.

reagovat
H_F
14. května 2021, 00:17
1

Jednim ze zapomenutych rychlych sedanu je napr. Mitsu Galant VR4
Rallye special dal zaklad v podobe podvozku i pohonneho ustroji (zahrnujici 4g63t) legendarnimu vitezicimu Lanceru Evo
Novejsi zas zpetne od novejsich generaci eva implementuje AYC - aktivni distribuci tociveho momentu, kterou ma v ciste forme snad jen Nissan (Atessa), soudobe podradne kramy typu Audi RS se svoji prehistorickou traktoristickou technikou si o tom mohly nechat zdat, i u novejsich je "torque vectoring" resen takmax pribrzdovanim
Krom toho ten zraloci cumak i porad skvele vypada

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem