načítám data...

Vrcholné AMG E63 přichází s novým driftovacím módem

26. října 2016, 16:49 26 komentářů Dominik Valášek

Nový Mercedes-AMG E63 není tak silný jako třeba Cadillac CTS-V, přesto ho ale ve sprintu porazí. A navíc má čtyřkolku s driftovacím módem!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Je to vůbec poprvé, co motorový prostor nové třídy E poctil svou přítomností plnokrevný osmiválec. Stejně jako u všech aktuálních AMG modelů, jedná se i v tomto případě o čtyřlitr přeplňovaný dvojicí twin-scroll turbodmychadel. Vybírat lze hned ze dvou výkonů. Standardní E63 má 563 koní, 750 Nm, z nuly na sto zrychlí za 3.4 sekundy a peláší obligátních, elektronicky omezených 250 km/h. Druhou variantou je E63S, která do placu přidává mimo výkonu třeba lepší brzdy a výbavu. Zde se bavíme o 603 koních a 850 Nm, které umí auto rozhýbat z nuly na sto za 3.3 sekundy a rozjet jej až na 300 km/h (opět elektronicky omezených).

V obou případech dostanete devítistupňovou dvouspojkovou převodovku AMG Speedshift a také horkou novinku nové generace – pohon všech kol 4Matic, doplněný o vektorování točivého momentu. Ten byl oznámen relativně nedávno a Mercedes jedním dechem dodával, že se nemusíme ničeho bát, že velká AMG budou umět pálit gumy jako dřív.

Aby to bylo opravdu možné, přichází ke slovu driftovací mód. U E63S (u slabší verze bude možná za příplatek) se auto přepne do režimu Race s vypnutým ESP a převodovka se přehodí do manuálu. V tu chvíli přenáší chytrý pohon všech kol veškerý výkon na zadek, všechny elektronické berličky jsou vypnuté a AMG je jen ve vašich rukách.

A to vlastně dává docela smysl, protože zatímco za normálních okolností dostanete díky čtyřkolce vyšší úroveň bezpečí na silnici a za zhoršené adheze (a taky úchylně rychlou akceleraci v přímce), driftovací režim dovolí vypustit z auta skrytého chuligána. Samozřejmě, je to komplikované a vyžaduje to hromadu mechaniky i elektroniky navíc, ale faktem je, že to bude fungovat a z AMG to udělá až obdivuhodně univerzální auto. I tak mám ale takové divné a lehce perverzní nutkání, volit spíše starou generaci, disponující absurdně velkým atmosférickým osmiválcem 6.2 litru. Asi kvůli tomu, že celé působí takovým více raw (rozhodně ne raw-veganským) dojmem. A taky kvůli faktu, že žádné další podobné už nikdy nebude.

Co do vzhledu, standardní éčko dostalo tradiční AMG-kůru spočívající v rozšířených blatnících, mohutných chladících otvorech v předním nárazníku nebo ve vystouplém difuzoru s výfukovými koncovkami na zádi. Přes to všechno se ale pořád jedná o Mercedes, takže si i nejsilnější model zachovává jistou štábní kulturu a střízlivý, nevulgární vzhled.

Světovou premiéru před veřejností bude mít nové E63 na autosalonu v Los Angeles příští měsíc a do prodeje jde auto během příštího roku. Velkou otázkou zatím zůstává cena, potažmo její rozdíl oproti minulé generaci.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Adam
26. října 2016, 16:59
0

Co má znamenat ta první věta? Čet sem si jí už asi 10x a nechápu jí. Plnokrevná V8 tam je už 25 let přece...

reagovat
BobAsh
26. října 2016, 17:27
0

To na fotce ale není NOVÁ třída E. A ve W213 dosud opravdu V8 nebyla.

Adam
26. října 2016, 18:03
0

Už vim co sem přehlídnul ;) :D NOVÁ

Ronin
26. října 2016, 20:31
0

,,Je to vůbec poprvé, co motorový prostor NOVÉ třídy E poctil svou přítomností plnokrevný osmiválec.´´
Pre istotu ešte zdôrazním to slovo.NOVÉ.

Adam
26. října 2016, 22:05
0

To je hezký, ale já už chybu uznal...

Ronin
27. října 2016, 21:32
1

Ok.No tak pardon,že som ta chcel opraviť.Záhadným spôsobom som nevidel Bobashov komentár.Až po refreshi som ho videl.Teraz budem za debila.

ja
jaro
26. října 2016, 17:30
0

Opravdu "dostanete díky čtyřkolce vyšší úroveň bezpečí na silnici a za zhoršené adheze"? Proč?

reagovat
whitenight
26. října 2016, 19:48
0

vyšší trakce?

ja
jaro
27. října 2016, 11:32
0

To podle mě hraje roli jen při akceleraci a v jejím směru. Proto považuji názor, že je čtyřkolka bezpečnější, za rozšířený omyl a zajímal by mě názor redakce.

Fr
Franta
27. října 2016, 16:45
0

Jde o chování na limitu. Přetáčivost zadokolek je považována za méně bezpečnou, protože jde z pohledu dynamiky vozidla o nestabilní chování. Zjednodušeně řečeno, když už se to utrhne, tak se můžete dostat do protisměru nebo bůhvíkam, zato u nedotáčivosti víte na čem jste - vyletíte po tečně ven ze zatáčky. Jestli je to doopravdy bezpečnější by bylo na dlouhou debatu.

ja
jaro
27. října 2016, 18:09
0

Všechna nová auta mají ESP, takže ani toto podle mě neznamená, že je 4x4 bezpečnější než zadokolka.

Fr
Franta
27. října 2016, 19:12
0

ESP není všemocné. Ale možná máš pravdu a v dnešní době jde jen o relikt dob minulých a marketingový kec, natolik fundovaný zase nejsem.

BobAsh
27. října 2016, 22:49
1

ESP pomůže vyřešit průšvih, ale nedokáže vykouzlit trakci. Pravdou zůstává, že oproti předokolce (sklon k nedotáčivosti) a zadokolce (sklon k přetáčivosti) je čtyřkolka v zatáčkách prostě bezpečnější, protože dokáže síly rozdělit na obě nápravy. Zvlášť pokud jde o chytrou čtyřkolku, která posílá výkon kam je potřeba.

Blbý je jen, když si někdo myslí, že je díky 4x4 všemocnej a neuvědomí si, že mu to brzdí furt stejně ;)

Vavris Vavrisovic
27. října 2016, 23:09
1

Vážený pane šéfredaktore, budu ti nyní trochu oponovat, neb nejeden systém pro zlepšení trakce funguje na principu ESP s prodlouženými pazoury, které má přibržďováním simulovat přítomnost samosvoru nebo viskózní spojky a myslím, že nějakou trakci skutečně vykouzlit dokáže :).

BobAsh
28. října 2016, 02:33
1

Dobře, nějakou trakci jo. Ale vykouzlí jí o dost míň než čtyřkolka - a být šedesátiletý, životem unavený pán s nevelkým zájmem o řízení, který krotí pětisetkoňový supersedan a musí třeba občas jet do hor kde sněží, byl bych o dost radši za čtyřkolku...

ja
jaro
01. listopadu 2016, 13:42
0

Také nejsem žádný expert, ale představuji si to nějak takhle - zkusme si to napsat zjednodušeně v číslech. Řekněme, že každé kolo drží na cestě silou (trakcí) velikosti 5, dohromady tedy 20 a jede do zatáčky, ve které na něj působí odstředivá síla velikosti 12. Pro zjednodušení budu předpokládat, že má auto v zatáčce ideální rozložení hmotnosti.

a) pokud auto neakceleruje, resp. je odpojený motor:
každé kolo "spotřebuje" sílu velikosti 3 na to, aby auto zůstalo na cestě, na kolech tedy máme rezervy 2,2,2,2. Toto je pravda nezávisle na tom, která náprava je hnaná, protože motor není připojený.

b) pokud auto akceleruje silou 4, má hnanou jednu nápravu a nemá ESP:
hnaná kola spotřebují sílu velikosti 2+2 na akceleraci, na kolech tedy zbývá na rovině 5,5,3,3 a v zatáčce 2,2,0,0 a auto jde do smyku

c) pokud auto akceleruje silou 4 a má hnané obě nápravy:
hnaná kola spotřebují sílu velikosti 1+1+1+1 na akceleraci, na kolech tedy zbývá na rovině 4,4,4,4 a v zatáčce 1,1,1,1 ... smyk se nekoná.

d) pokud auto akceleruje silou 4, má hnanou jednu nápravu a má ESP:
hnaná kola spotřebují sílu velikosti 2+2 na akceleraci, na kolech tedy zbývá na rovině 5,5,3,3. Ve chvíli, když auto zatočí, rezerva trakce na kolech se začne měnit z 5,5,3,3 směrem k 2,2,0,0. Ve chvíli, kdy hnaná kola dosáhnou 0 zasáhne ESP a odpojí motor. Auto nyní akceleruje silou 0 a hnaná kola se opět chytí - 2,2,2,2. Navíc ESP (na rozdíl třeba od ASR) pravděpodobně přibrzdí i zbylá kola a tím zmenší odstředivou sílu - 3,3,3,3.

Rozdíl chování v zatáčce je tedy v popsaných případech následující:
- bez akcelerace zvládne auto odstředivou sílu velikosti 20 nezávisle na pohonu
- odstředivou sílu 16 zvládne čtyřkolka do akcelerace velikosti 4 a dvojkolka do akcelerace velikosti 2. Pak začne zasahovat ESP.

Čtyřkolka tedy zvládne projet stejnou zatáčku stejnou rychlostí a více akcelerovat (toto je výhodou při sportovní jízdě, viz rallye), anebo při stejné akceleraci projet stejnou zatáčku vyšší rychlostí, kde rozdíl v rychlosti je úměrný velikosti akcelerace. Akcelerace v zatáčce (ve smyslu "síla, kterou působí kolo na cestu proti směru jízdy") je ale při běžné jízdě negativní, nebo velmi malá a proto je i rozdíl v chování mezi čtyřkolkou a dvojkolkou podle mě z pohledu bezpečnosti VELMI malý, pokud člověk do zatáčky schválně nezrychluje.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
26. října 2016, 18:59
0

Je neuveritelny, jak se za posledni pet let posunul vyvoj aut. Parametry, kteryma dneska disponujou, jsou naprosto omracujici.

reagovat
Goldies
26. října 2016, 23:17
0

Jj taky si rikam a fakt me to zacina desit...

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. října 2016, 06:40
0

Taky si rikam, jestli uz to neni trochu moc a kam az se da jeste zajit. Vykony dnesnich aut jsou naprosto dech berouci.

Woyta
27. října 2016, 09:38
0

A protože nejsme schopni takto výkonná auta ovládat tak všude cpou ESP a další otravné trpaslíky.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. října 2016, 09:46
0

No je pravda, že řízení takovýho monstra už bude chtít celýho chlapa a těch, kteří to doopravdy zvládnou i na limitu možností auta, nebudou procenta, ale jen promile. My normální smrtelníci si na takovýhle stroje tak jako tak můžeme nechat zajít chuť, už jen kvůli jejich ceně, ale je úžasný pozorovat, kam až se dnešní vývoj aut dostal.

whitenight
26. října 2016, 19:47
0

nová verze mýho auta snů, bezva

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
27. října 2016, 09:52
1

Tak to u mně by to byl pořád ten Cadillac CTS-V, o kterým se Dominik zmiňuje na začátku. :-)
http://uncrate.com/p/2014/12/2016-cadillac-cts-v-2.jpg


Ale tohle je taky bomba. :-)

whitenight
27. října 2016, 20:41
0

Cadillac je krásnej, ale vypadá rychle i zvenku, to mi přijde, že trochu ruší kouzlo toho auta

ki
kiff
27. října 2016, 10:11
0

No je to bomba, ted uz jen nejak politicky vysvetlit manzelce ze planovani stavby baracku je vlastne zbytecnost a ze v byte se nam zije taky moc dobre :))))

reagovat
Polar Bear
27. října 2016, 14:29
0

Medvědi s těmito motory by měli vyjíždět na silnice až děcka jdou spát. Ten zvuk je prostě totální porno :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volvo S60 T6 AWD Summum 2011
Volvo S60 T6 AWD Summum

2011 rok výroby
304 koní výkon
2 953 ccm objem

Ford F150 RANGER 1980
Ford F150 RANGER

1980 rok výroby
180 koní výkon
5 800 ccm objem

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem