načítám data...

BMW 750iL: Dobrodružství bitevní lodi Bismarck

Proč nejsou všechny motory dvanáctiválcové? Zažehnutí všech dvanácti válců po energickém roztočení startéru je zážitek, na který jsem dlouho čekal.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Tradičně byste ode mě teď čekali úvod do historie sedmičkové řady BMW. Pak srovnání s nějakým mým oblíbeným Jaguarem a na závěr pár zaručeně chytrých rad při koupi. My jsme ale spolu s dvanáctiválcovým křižníkem prožili určitá dobrodružství. Test nebude testem a k vylíčení příběhu si s dovolením vypůjčím deníčkový styl našeho šéfredaktora, který takto nedávno popsal svoje letošní letní neobyčejné zážitky za volantem Mazdy MX5 RF .

Den první: Počkej – ty jsi tu šíleně dlouhou starou limuzínu vážně koupil?

Na pátek jsem se vážně velmi těšil. Přejel jsem Prahu z jedné strany na druhou v našem malém Yarísku. A celou dobu plazení se padesátkou v komplexu tunelů Blanka jsem si představoval, jaké to bude. To první otočení klíčkem a zážeh motoru všemi dvanácti svíčkami zaměstnávalo celou moji hlavu a Yaris jsem řídil tak nějak automaticky a bezmyšlenkovitě. Dostaví se zaburácení jako u vé osmičky? Nebo se motor nenápadně avšak harmonicky rozezní ve volnoběh plných tónů jako v případě řadových šestiválců? Nenastalo ani jedno z toho. Velmi rychle se roztočil silný startér a do ticha vyštěkl jako smečka precizně sladěných šakalů vyjicích na měsíc onen legendární BMW „doublesix“. Volnoběh se poměrně rychle ustálil a po vyjících šakalech najednou nebylo ani stopy. Motor běžel naprosto neslyšně a pomalu se prohříval. A já jsem se usadil v měkce čalouněných, plně elektrických křeslech bavoráku, zíral na velké kulaté kormidlo před mýma očima a říkal si: „ Je to tady! Můj první víkend s dvanáctiválcem.“ V areálu společnosti AAA Auto, od které jsem si tuto krásnou 750iL z roku 1995 zapůjčil, se scházím ještě s kamarádem, který si díky tmavozelené barvě Oxford Grün myslí, že snad vystupuji z Jaguaru. Oba pak vážně obdivujeme množství chytrých odkládacích ploch, kapesní svítilnu BMW v malé kapsičce u spolujezdce a množství popelníků na palubě. Jo, tohle auto vznikalo ještě v době, kdy se s podobným, jen o maličko starším sedmičkovým bavorákem proháněl náš pan prezident Václav Havel. Ano, tohle auto je z doby, kdy se na palubě kouřilo a pan prezident snad občas i na své soukromé cestě na Hrádeček řídil a tu a tam bral stopaře. A pokud řídil, dal tomu dvanáctiválci i trochu napít, aby měla ochranka práci stíhat jeho svižné tempo. Oba jsme si sedli na chvíli do auta, venku byla zima a přesně takhle jsme se zasnili. O devadesátých letech a o tom, jaké to asi bylo brázdit tehdejší prázdné silnice ve velkém bávu.

Pak jsem se vydal k domovu, bylo pozdě dopoledne a já musel ještě udělat dost věcí do práce. Upřímně, chcete vědět co jsem po většinu času dělal? BMW jsem si doma ručně opláchl a trošku přeleštil, přeci jen bylo zaprášené. Údržba odstínu Oxford Grün je doslova sisyfovskou prací. Můžete ho čistit pořád dokola. A on se vzápětí jako ten pověstný skutálený balvan, zapráší, umaže a ušpiní. Jinak ta kombinace tmavozelené a světlého interiéru z bůvolí kůže Nappa nemá absolutně chybu. Vyndal jsem fascikl dokumentace k autu a místo vyřizování emailů jsem se dal do detektivního pátrání komu asi tato sedmička patřila, než se jí povedlo v Itálii pořídit společnosti AAA Auto. A vyklubal se nám jako majitel s katolickou církví spjatý domov důchodců v italském městě Fontecchio. A možná v něm právě jezdil jeho zakladatel, důstojný otec Mons. Emidio Di Pasqualle. Měl vytříbený vkus, ale současně si říkám: „I vy fráterníci. Ovečky vedete ke střídmosti a sami se vozíte do kostela ve dvanáctikuli. A přijímáte pod obojí. Už mistr Jan Hus vám to říkal…“

Pak jsem si chtěl udělat jeden plusový bod u mé lepší polovičky a byl jí vyzvednout z práce. V sobotu se konal vánoční večírek naší partičky redaktorů Autíčkáře a chtěl jsem dostat propustku i na noc. Bylo asi jasné, jak večírek dopadne a navíc se konal přímo na dálném východě, tedy v Pardubicích. A protože Krab je liška lstivá, vymyslel plán. Sedmička je natolik stará a nevypadá dramaticky draze. Takže když na pár minut zalžu, že jsem jí právě koupil, Krabová tomu uvěří. Tomu se říká léčba šokem. Přijel jsem tedy limuzínou před její kancelář za zvuku hudby Johana Strausse linoucí se z reproduktorů rádia Classic FM. „No, to si děláš pr…“, zněla její obligátní odpověď na můj šibalský, avšak lehce provinilý výraz ve tváři, který použiji vždy, když domů přivezu nějaký ten starý vehikl. No, samozřejmě, že jsem pak rád rychle přiznal, že nám ta fantastická limuzína bohužel neříká pane. Ale po tom prvotním šoku už bylo logicky snazší dostat tu propustku na akci následující den. Protože, to bylo menší zlo v jejích očích.

Den druhý: těžký život Alfreda, řidiče limuzíny

Do Pardubic se mi jelo lépe než kdy jindy. A to já zrovna posoudit umím, často tam jezdívám na služební cesty různými auty, typicky z autopůjčovny. Sedmička jede jinak. Je to auto, které chci řídit a současně chci v ní být vozen na zadních sedadlech. Snad nejraději bych dělal obojí. Na rozdíl od S-klasse Mercedesu, kde jsem asi radši vozen než řídím, u BMW je tomu naopak. Trošku cestou sněžilo a když jsem na první křižovatce při odbočování na dvouproudou silnici ve dvou a půl tisících otáčkách zažil krásný čitelný a čistý přetáčivý akcelerační smyk, byla ta touha řídit jedině větší. Taky bylo kluzko a obuté velmi staré „pirelky“, o kterých ještě uslyšíme. Zbytek cesty proběhl plynule a uvolněně. BMW plachtí prostorem. Stačí jen auto rozjet, což se stane za doprovodu krásného naprosto hladkého “soundtracku”, který vážně nejde napodobit. Ve vysokých otáčkách přitom dvanáctiválec krásně burácí. Ale to burácení je doslova prosté jakýchkoli vibrací. Uvnitř motoru směs nevybuchuje, oheň se s písty ve válcích prostě mazlí. Dopředný pohyb je naprosto plynulý a silný. Kdybych chtěl vyrobit z auta lokomotivu, koupím si jednu přesně tuhle sedmičku s dvanáctiválcem o objemu 5.4 litrů.

Za poslechu rádia Beat a narozeninového speciálu Jimma Morrissona se ocitám v Pardubicích. Hodina a půl cesty uběhla jako nic. Na nádraží vyzvedávám redakčního kolegu Vavrise. Se slovy „Alfréde, do hotelu Zlatá Štika“ vyrážíme jemně a důstojně kupředu. Zatímco se Vavris kochá kůží obšitou palubou mého BMW, slyším najednou divný zvuk. A to zrovna když si pochvalujeme, jak je sedmička na svoje léta extrémně tichá a klidná. Taky má dvojité zasklení oken. A nejen to. Má i píchlé zadní kolo. „Do háje, ale to není ještě taková katastrofa“, pomyslíme si. Vavris v okamžiku přestává být snobským pasažérem a jde mi hned pomoci vyměnit kolo. Nářadí máme, máme i hever a máme i plnohodnotnou rezervu – vlastně prázdnou. Povoluji kola a dopracuji se k tomu pátému, bezpečnostnímu šroubu. „ Vavrisi, podej mi prosím tě ten oříšek na bezpečák“, povídám. No, v nářadí není, v kufru nikde není a najednou se zdá, že není ani v žádné z těch milionů přihrádek a popelníků. Ani zapadlý v kvalitním velurovém koberci nikde taky není. Takže tušíte správně. Vyměníme leda kulové. Tak jsme chudáka zaparkovali v mezeře v ulici naproti místu, kde jsme kolo píchli, respektive kde se nám asi stářím roztrhla bočnice pneumatiky. Řidič i pán holt museli do hotelu ten kus pěšky. Ráno po večírku to spravíme.

A tak jsme ráno po večírku spravovali. Spíš v poledne, abych byl přesný. Jestli chcete vědět něco víc o mužské části redakce Autíčkáře, tak já vám něco prozradím. Šéfredaktor Vojta měl ještě v tu dobu půlnoc a beztak je k manuální práci levý. Zbytek redakce umí dobře postávat okolo auta, prohlížet si finesy elegantního interiéru starého BMW a zasvěceně o tom debatovat. A Když jsem přišel s kladívkem z hobby marketu a trubkovým klíčem nevalné kvality, akorát se mi smáli. „ Ne, kladivem to vážně nepovolíš Krabe!“ Aspoň, že měkkým trubkovým klíčem vmáčknutém do tisícihranu v šroubu jsem si udělal přesnou míru toho, jak velké má být pořádné nářadí, co potřebuji. Naštěstí máme v redakci ještě Hamstera. Hamster umí rozebrat Alfu Romeo 166 a tím pádem jsou z nás obou dva velmi dobří mechanici. Objeli jsme pár hobby marketů, museli dokonce až do Hradce, a nakonec jsme po vytrvalém boji našli něco, čím to zaručeně půjde. Ostatní nám nevěřili a po obědě se vydali ke svým domovům v testovacích turbo-tříválcích (zbytek redakce odjel ve dvou Mercedesech a Cadillacu, korejským turbo-tříválcem jsem jel k domovu já hned potom, co sem ti pomohl vyměnit kolo na ‘tvé’ dvanáctiválcové limuzíně. Tak se ptám, kde je spravedlnost? :-D pozn. Hamster). Zatímco my s Hamsterem, jsme ten šroub nakonec vážně povolili. Takže, nevěřící Tomášové měli smůlu, o možnost svezení do Prahy dvanáctiválcem přišli. A já si opět za zvuku rádia Beat užíval onu výjimečnou atmosféru mého BMW při cestě zpět. Směs vzdáleného šumu motoru a skladby „ No son of mine“ od Phila Collinse a Genesis jsou přímo geniální kombinací k plachtění krajinou ustálenou decentní rychlostí.

Jenže přijedu do Prahy a začalo sněžit. Na těch starých letních a jedné ještě starší rezervě to zase bude o nervy. A to jsem netušil, co ještě přijde. Vyjel jsem kopec na Barrandov a spustila se doslova chumelenice. Od odbočky u Slivence směrem na Ořech jízda po ujeté uklouzané vrstvě sněhu připomínala sáňkování s těžkým slonem na zádech. Prostě nešlo skoro zastavit. A já fakt nechtěl té sedmičce ublížit. V Ořechu u hřbitova jsem to vážně vzdal, zaparkoval a do cíle stejně jako v sobotu – nedojel (tady je ta spravedlnost – pozn. Hamster). Musel jsem se tomu vážně už smát. Tohle nevymyslíš. Domů jsem dojel pozdě, místo v ředitelské limuzíně v taxíku, který mimochodem ve Zbuzanech taky dost bojoval s jedním malým kopečkem. Ještě, že jsem nepokračoval. Asi bych býval zablokoval provoz ve Zbuzanech na celou následující noc s tím přes pět metrů dlouhým sedanem. A Krabová měla opět pravdu. „ Já jsem ti to říkala, že jsi neměl nikam jezdit, kdybys zůstal doma, tak se ti to nestalo.“

Den poslední: Potřebuji auto s dvanáctiválcem, zn. spěchá!

I přes to všechno, přes fakt, že auto nedojelo ani jeden den do místa určení, mě nálada na BMW 750iL nepřešla. To zásadní je na něm vlastně skvělé. Je to jeho srdce. Vše na tomto exempláři funguje tak, jak má, převodovka řadí hladce, auto jen potřebuje pečlivého majitele. Pamatujete si, že u testu Jaguaru XJ, řady XJ40 jsem psal, že konkurence nespí a BMW vystrkuje drápky? Myslel jsem na sedmičku řady E32. To byla ta, ve které vozili často Václava Havla. Zbrusu nová E38 v roce 1995 působila ještě moderněji, a hlavně oproti Mercedesu „Mamutovi“ vážně elegantně sportovně. V kombinaci se sportovním režimem elektronicky regulovatelných tlumičů se mi vlastně sedmička neřídila zásadně těžkopádněji než stará pětka, generace E39. Kabina je prosvětlená a pozice za volantem velmi nízká a příjemná. Spíš jako u menších sportovních sedanů než u limuzín. Jen ten volant je legračně veliký. Líbí se mi moc. Je to pro mne jeden z nejhezčích bavoráků, musím se vám přiznat. Víte, možná bych ho ani nevrátil. Ne, já mám ale teď vážně zákaz. Naprosto jasně už začínám chápat smysl vlastnictví dvanáctiválcového auta. Totiž, ono nemá zbytečně velký motor. On je to perfektně vyvážený a optimální motor. A víte, že je i úsporný? Počítejte se mnou. Moderní tříválec bude mít na trase ujeté pozvolným tempem asi poloviční spotřebu mého BMW. Jenže BMW má čtyřikrát tolik válců. Je tedy dvakrát tak úsporné na každém válci, oproti například litrovému tříválci turbo. A když bych někdy příště, na nových pneumatikách a v Německu nasadil stabilní dvoustovku, zaposlouchal se do Phila Colinse a plachtil krajinou, málokteré nové auto mi bude připadat lepší. Věřte mi!

Za zapůjčení BMW 750iL řady E38 z roku 1995 děkujeme společnosti AAA Auto a.s.

Technické údaje:

Motor: zážehový vidlicový dvanáctiválecválec, vstřikování paliva DME, katalyzátor výfukových plynů
vpředu podélně, DOHC, 2 ventily na válec,
Zdvihový objem: 5379 cm3  ( 85 mm x 79mm), komprese: 10:1
Maximální výkon: 326k/240kw při 5000 otáčkách/min
Točivý moment 490N.m při 3900 otáčkách/min
Převodovka automatická 4 stupňová
Pohon zadních kol,  nezávislé zavěšení kol, vpředu zavěšení typu Mc Pherson, vzadu víceprkové zavěšení vinuté pružiny a stabilizátor, elektronicky ovládaná tuhost tlumičů – systém EDC
Brzdy: ventilované, kotoučové, ABS 
Pneumatiky: 235/60 R16
Rozměry: 5124x1862x1429
pohotovostní hmotnost 2046kg
Maximální rychlost  250km/h
zrychlení 0-100 km/h  6.5 sekund
Spotřeba 12l/100 km ( víc to opravdu nebylo – na psí uši a kočičí svědomí)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Bigg.I
13. prosince 2017, 09:49
0

Pěkný počtení. Ty situace s gumama člověk takovému autu klidně i odpustí, za to svezení. Tohle BMW na mě působí dojmem, že k němu člověk musí tak nějak dospět. Nedovedu si představit člověka pod 30, kterého by uchvacovala zelená barva a ani projev toho motoru, ikdyž je hrozně cool. Naopak celkový design toho BMW mě vždy přitahoval, je to velký auto, ale nepůsobí nafouklým a mohutným dojmem, jako mnohé auta z dnešní doby. Možná jsem čekal malou zmíňku k prvnímu filmu Kurýr se Stathame, takhle nějak jsem si Kraba při projížďce představoval:

reagovat
Jakub Pospíšil
13. prosince 2017, 10:52
6

Já ti nevim, mě je 25 a tmavězelené auto s béžovým interiérem a zbytečně moc místem na sedačkách by mi rozhodně nevadilo. Naopak takové ty "mladické káry" typu Golf, átrojka a podobně mě kdovíjak nelákají.

Anorex
13. prosince 2017, 11:01
0

27 a mám to stejně. Raději tohle, než pětkovýho Golfa :-)
(Teda v případě, že neřešíme finanční náročnost provozu :-D)

Jakub Pospíšil
13. prosince 2017, 11:04
0

Jo, to v závorce je stěžejní :)

krab
13. prosince 2017, 11:23
0

Vidíš, ten film Kurýr jsem si nějak s tím nespojil, ale rekonstrukci a hru na Jasona Stathama si zahrajeme až se mi do cesty životem připlete černá 740i v M-sport paketu. Mimochodem to je na řadě E38 to nejhezčí. Je to limuzína, ale je to i sportovní sedan jak má být. Jsem rád, že tu nejsem sám, který ty tvary pořád může :)

Pe
Petr F
13. prosince 2017, 14:18
0

je to nádhera, jedno z nejhezčích aut všech dob

SEMRY
13. prosince 2017, 10:19
0

Tak užívej dokud to vůbec funguje. Neznám nikoho komu by to dlouhodobě sloužilo. A servis motoru je peklo. Naposledy jsem potkal slečnu v úplně shnilé (rozuměj víc než můj Mercedes) 750i a málem jsem se zamiloval.

reagovat
Anorex
13. prosince 2017, 10:47
1

Tahle generace pro mě patrně (i vzhledem k současnému designovému jazyku BMW) zůstane nejhezčí sedmičkou vůbec. Velmi rád se za ní otočím i dnes. Ten design je tak jednoduchý, prostě velký a rovný sedan, široký a nízký. Neoteklý, nikde to nebobtná, nemá milion chromových lištiček, fake koncovky výfuku.

Doufám, že tahle generace již přežila nelichotivou dobu tzv. "sockawagenu" , "kolotočářwagenu" a "cikánwagenu" a začnou se pomalu objevovat hezké, opravené a leštěné kousky. Já osobně bych snad nepotřeboval ani ten V12, stačil by mi ideálně osmi nebo klidně i šestiválec. Stejně je to auto na pohodu a klidné kochací ježdění...tak třeba jednou :-)

reagovat
Zajda
16. prosince 2017, 16:36
0

Jezdil jsem tento rok 728i, se stejnou barvou jako na fotkách, která auto naprosto seděla. Šestiválec je úžasný motor a po výměně svíček a přetěsnění VANOSu měl i nějaký spodek, ale v kopcovitém terénu jsem si stejně připadal jak se skůtrem jak si pořád musel pomáhat měničem a pro každé zrychlení podřazoval. V otáčkách měl síly už dost, ale pořád jsem si říkal jak by se s ním asi jezdilo v o půl tuny lehčím autě a s manuálem :-) Pokud se ještě někdy vydám cestou E38, bude to s motorem co umožní uvolněnou jízdu ve všech režimech. Spíš bych to viděl ale na 3er a R6 :-)

Standa
13. prosince 2017, 11:26
0

Jak už jsem zmínil jinde, mít suchou stodolu na parkování, tak ho hned koupím. Brzy to bude jednorožec. Nejspíš bych ho vytáhl jen párkrát do roka a občas v něm jen seděl doma a poslouchal...

reagovat
Regular John
13. prosince 2017, 12:39
8

Kdysi jsem měl tu možnost osedlat, vyzkoušet, nafotit a natočit sedmičku přepracovanou od Alpiny s šestilitrovým dvanáctiválcem... V žádném jiném autě jsem se necítil tak moc luxusně, prostě bomba a navíc vzhledově asi ten nejhezčí Bavorák, co kdy vznikl...

reagovat
beastar
13. prosince 2017, 14:37
0

Jo, jo to souhlasí.

MartinCoupe
17. prosince 2017, 20:59
0

Alpina je nejlepší BMW co znám ;-)

Jimi
13. prosince 2017, 13:50
1

nádhera, hodně zachovalý kus. Měl jsem podobnou situaci s "oříškem", když jsem chtěl hned po koupi nahodit zimáky v pneuservisu. Musel jsem zajít do BMW, aby to tam povolili. Samozřejmě ho už v Německu nenašli (jestli vůbec byl). Svůj o pět let mladší kousek s V8 jsem hledal skoro 2 roky. Doma je to daily car na střídačku s e36 R6. Alpina B12 mě taky inspirovala, v létě to jezdí na 20".

reagovat
speedfred
13. prosince 2017, 15:19
0

toto je snaď jedno z najkrajších a možno aj nakrajšie BMW + ten MOTOR paráda (na údržbu už moc nie).
V8 som mal 2ks ,R6 mám teraz a nedávno som prišiel o panictvo (konečne) s 12-hrncom (A8 W12). 12 válce sú ozaj šlachta medzi motormi,to ide tak krásne nenásilne a v úplnom kľude.

reagovat
Breakthru
13. prosince 2017, 20:30
1

Pěkný počtení.Mám rád starý Báwa, by´t tuhle značku rok od roku víc a víc ignoruju.
Tu anabázi s tím bezpečákem ti nezávidím, potrápí to i v práci.Obvzlaště, když zákazník to má někde v obýváku.Věc úplně k ničemu....čórkař má ve vercajku každou zamykačku a nezastaví ho to a klíčem, co máš ve výbavě, to kolikrát akorát zkurvíš, když je šroub přetaženej nebo zarezlej.Já to z aut vždycky vyházel a nahradil normálníma.Jednou jsem u Passata povoloval zničenej bezpečák majzlíkem.Nějaká svině to dotáhla na krev a dokurvila.Naklepával jsem to tak dlouho dokud se nepovolil, nešlo to jinak tehdá....
Ale občas se zadaří na něj narazit ořech s tisícihranem, zakousnout to a povolit....
Svezení s tím korábem tiše závidím, rád bych se taky svezl, ale to je tak vše.Vlastnit bych to nechtěl, už jen proto, že tam jsou 4 válce navíc....

reagovat
Bavoraczech
14. prosince 2017, 07:56
0

Kamarád tuhle E38 má. Zřejmě jeden ze shnilejších exemplářů. Kupoval za 60 tis. Následná oprava prasklé hlavy stála nesmysl. Zvukově parádní. Akcelerací moc fajn, spotřebou průměrně 17l/100 ;-)

reagovat
kr
krutaakruuta
14. prosince 2017, 19:18
0

Pánové, jezdil v tom i James Bond v době kdy bavoři zaskakovali za Aston Martin.

reagovat
Fa
Fanas.v
14. prosince 2017, 21:29
2

Zdravím,
mám 750iL na denní ježdění, cca 15000 km za rok. Auto vlastním asi 3 roky a nikdy jsem nic lepšiho neměl. V rodině máme ještě 740i e38, ale mé auto je o něčem jiném...Nevím, jak se mohl Krab doatat na 12l na 100:) reálná spotřeba je výše, kolem 15ti, ale to proto, že mne stále neomrzelo při každé příležitosti dát "plnej knedlík":D pokud by se mél někdy konat test s dobovou konkurencí, auto rád zapůjčím.
Díky za super recenzi

reagovat
krab
15. prosince 2017, 10:52
0

Zdravím taky : těch 12 litrů ( střízlivým odhadem) bylo proto, protože jsem jel více méně po rovině do Pardubic a zpátky do Prahy, neměl dálniční známku, takže po starý Kolínský a protože sněžilo místy a jel jsem na letních sjetých gumách z roku 2002, tak jsem prostě musel jet tak poklidně a vyváženě jak jen to šlo :) .. vlastně za tu trasu ten den možná žralo míň než 10, což je vtipný. Jinak další dny za sucha to šlo a taky jsem si vyzkoušel jak V12 frčí kupředu... Těch 15 jako běžnej průměr mě přijde jako že tak to asi bude, což není katastrofa na takový parádní auto...

Irwinek
16. prosince 2017, 11:28
0

Já jsem hlavně rád, že existuje skupina lidí, kterým spotřeba 15 a víc nepřijde strašná :-D
když jsem před 20-ti lety kupoval 2,2 l, slyšel jsem, že mne auto sežere - jezdil jsem i za 8, když prasárna, tak za 11. teď mám 2,48 - to Tě sežere - jezdím i pod 9, když prasárna, tak 13 ( ale tohle auto Tě samo přesvědčí, že je blbost s ním takhle jezdit ). Po spotřebě nekoukám a jsem asi jediný v okolí, kdo se na spotřebu neptá :-D každý jezdí jinak a na stejném autě 6 lidí má jinou spotřebu na stejných trasách.
mimochodem, nejnižší spotřebu jsem zažil 3,5 l/100 km - obsah přes 5000 ccm (!) a recept? u automatu se jen sundala noha z brzdy, auto se samo rozjelo třením v měniči - nejvyšší rychlost asi 70 km/h po cca 20 minutách ( byl v tom i trošku spád, ale zase ne nijak výrazný, a byl v obou směrech )

MartinCoupe
17. prosince 2017, 21:01
0

Já jezdím za 12l/100 a taky mi to přijde v pohodě. ;-)

beastar
17. prosince 2017, 21:55
0

Já jezdím i za 15l a pěkně mě to sere;) Pokud bych najel tejdně 200 kiláku bylo by mi to burt.

František Čáslavský
18. prosince 2017, 00:14
0

Asi si k Zondě budeš muset koupit ještě nějaký skákadlo :)

beastar
20. prosince 2017, 18:00
0

No já přemejšlel třeba nad Gallardem? To by mohlo do města stačit a pod těch 15 to stlačim když nebudu v pařížský moc machrovat na sprintech od kontíku ke staromáku.

MartinCoupe
21. prosince 2017, 10:00
0

Ale to musíš, bez toho Gallardo nemá smysl...

beastar
21. prosince 2017, 16:33
0

A jo. No to je fakt. Tak si nechám poradit nějakej v8 či v12 do města co moc nežere. Třeba by byla dobrá m5 to má i kufr a tak. Dyžtak bych to hodil do plynu víš jak a hned jezdis jako král.

beastar
21. prosince 2017, 23:57
0

Konečně rozumná rada. Jenže Nissan to je taková značka pro chudý spíš ne? Přece nebudu parkovat vedle Zondy takovej pekáč. Lepší Primeru. Do města by bylo supr možná nějaký ferárko ne? Maranello ne?

MartinCoupe
22. prosince 2017, 10:36
0

Když M5, tak jedině v CNG, jasně kufr to má, takže do Kauflandu na pohodu. ;-)

beastar
22. prosince 2017, 13:42
0

Právě! Podle mě výhoda m5 ta hlavní je kufr. Do Kauflandu nejezdim, ale v Lidlu taky pohoda. Burnout za kilo jo? To jsou ale žabaři já to házim rovnou do krbu. Tak teda m5 nebo to Maranello asi. Sakra to se zase daňový poplatníci prohnou...:/

Debru
19. prosince 2017, 16:37
0

Vždy když vidím v12 od BMW si vzpomenu na tohle video.


Jedou bych to otočení klíčkem opravdu rád zažil

reagovat
speedfred
20. prosince 2017, 13:13
0

neviem či tento kus už nepredali,bo som chcel ísť na to pozrieť a na nete už nie je.

reagovat
krab
20. prosince 2017, 13:35
0

Mám dojem, že je fakt pryč... Jeden čtenář se mě ptal přes soukromou zprávu o víkend na něj, tak jsem mu odpověděl pár detailů o stavu (jak si já myslím, že to je) a tak jestli náhodou nekoupil on, případně někdo další. Vím, že zájem se docela vyrojil.

speedfred
20. prosince 2017, 18:52
0

mám chuť na e38 (klasický krásny sedan) ale s "normálnym" motorom

MartinCoupe
22. prosince 2017, 10:35
0

No dyť, V12 je úplně normální motor. Liješ tam benzín a tak...

beastar
22. prosince 2017, 14:02
0

Je tam i olej? Taky to dělá vroom a kouří to. Spotřeba v normě fabriky ZIL. Servis v normě luxusní limo za 3 miloše původní ceny. Pohodlí a dnes již jasný výraz veteránu. Co víc chtít za kilo pade ne?;)



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem