načítám data...

BMW 320d: Díky za každé nové ráno

Vcelku obyčejný sedan. Vcelku obyčejný naftový čtyřválec. Dohromady to však tvoří velmi neobyčejný automobil.

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW 320d: Díky za každé nové ráno

Dieselový motor je definitivně a bez debat na ústupu. Každou chvíli se někde můžeme dočíst, jak různě elektrifikované vozy překonaly ty vznětové v prodejích. Není dne, kdy bychom nečetli zprávy, ve kterých se hovoří o tom, který další model přijde v další generaci o diesel. Je to trend, se kterým se musíme smířit. Časem se naftový motor vytratí z osobních vozů zcela úplně. Osobně si myslím, že je to trochu škoda, protože stále má co nabídnout. Jsem přesvědčen, že z uživatelského hlediska je na tom vznětový motor nejlépe, co kdy byl. Jasně, není jednoduchý se všemi těmi filtry, močovinami a jinými systémy zlepšujícími emise, ale spotřebou, kultivovaností a dostupným výkonem je na svém pomyslném vrcholu. Opět jsem se o tom přesvědčil za volantem trojkového BMW.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

S aktuální trojkou generace G20 mám trochu zvláštní vztah. Strašně záleží na konkrétní specifikaci. Svezl jsem se v několika trojkách a každá na mě působila maličko jinak. Šestiválcové vrcholy v podobě 340i a 340d mi přišly skvostné. Nejsilnější čtyřválec v podobě 330i též umí okouzlit. Jenže pak jsou tu varianty jako třeba 320i a 320d ve čtyřkolce a s paketem Luxury line, které mě příliš nenadchly, a vlastně dodnes nevím, co si o nich myslet. Stejně jako krátké svezení v hybridní 320e ve mne vyvolalo spíš otázky než nadšení. Prostě volbou té které konfigurace můžete vytvořit úplně jiné auto, než má třeba váš soused, byť na pohled mohou vypadat stejně. To je poměrně zajímavá vlastnost, která podporuje individualismus, a věřím, že právě tohle je jeden z hlavních důvodů, proč lidi kupují BMW. Mohou si to své auto „postavit“ přesně podle svých představ. V dnešní recenzi však mám za úkol zjistit, do které skupiny mezi líbí/nelíbí se zařadí vcelku rozumně naspecifikovaná 320d s pohonem pouze jedné nápravy.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Musím se přiznat, už dlouho jsem v ruce neměl takhle příjemně obyčejné auto. Klasický tříprostorový sedan bez zbytečných hovadin typu šestidvéřové SUV kupé a podobně. Pohon zadních kol. Rozumně silný naftový motor a přijatelná cena. Takhle nějak si představuji, že bych si podobně nakonfiguroval trojku já, kdybych ji objednával. Vzhledem k tomu, že jsme „gédvacítku“ měli v testu už několikrát a já sám jsem jednu zkoušel už letos na jaře, dovolím si vynechat obligátní hodnocení designu a interiéru, protože tam se žádné změny neudály a bylo by to jen pověstným nošením dřívím do lesa, opakovat již vyřčené. Dovolím si tak jen dvě poznámky. Modrá barva Portimao Blue vypadá naprosto úchvatně a dává správně vyniknout všem linkám na karoserii. Trojka v této barvě vypadá opravdu přitažlivě a vyzývavě, zároveň však umí zachovat dekórum a být decentní v situacích, kdy se to hodí. A stejně dobře a elegantně vypadá i interiérový dekor v podobně tmavého dřeva, který povznáší pocit z vnitřku o level výš. Skvěle se doplňuje s hliníkovými prvky uvnitř a nezůstávají na něm otisky prstů. Fakt hezké.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Srdcem toho modrého fešáka byl dvoulitrový diesel s dnes už téměř legendárním označením 320d. Co si pod těmi třemi čísly představit? Má čtyři válce, 190 koní a až podivuhodně nízkou spotřebu. A právě u ní začnu. Během týdenního testu jsem s autem ujel přesně tisíc kilometrů. Asi 350 km tvořila dálnice v poměrně svižném tempu. Dalších 300 km jsem ujel po okreskách v radostném tempu. A zbytek jsem nahopkal ve městě. A pokud jste v posledních šesti týdnech zavítali do Prahy, jistě víte, jaká je tu teď doprava. Proto mě poněkud zaskočilo, když jsem si na konci zápůjčky otevřel palubní počítač a tam na mě vyskočila hodnota 5,3 l/100 km. Jakože cože? Ne vážně, reálně jsem očekával číslo začínající sedmičkou. Ale pod pět a půl vážně ne. To teda klobouk dolů před provozní efektivitou.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Tím spíš, když uvážím, jak hezky umí 320d jezdit. Když budete chtít, na dálnici budete patřit mezi ty nejrychlejší účastníky provozu. Dvousetkilometrovou rychlost tam máte až nečekaně snadno a rychle ručička rychloměru se zastaví až někde u čísla 240. Působivé na naftový dvoulitr. Na okreskách si zase užijete chuť do života, kterou tenhle čtyřválec oplývá. Zvesela se vytáčí až k červenému poli znovu a znovu a vy si při tom užíváte překvapivě lineární přísun výkonu. Pokud byste chtěli býti opravdu rozverní, pak mohu potvrdit, že 400 Nm na zadních kolech bohatě stačí k tomu, aby pryže ztratily (zcela kontrolovaně) přilnavost kdykoli budete chtít a nemusí být ani napršeno. Milé na naftový dvoulitr. A ve městě zase oceníte mild hybridní systém, který instantně přidává 8 kW a vykrývá hluchá místa třeba při rozjezdech. I díky tomu se třistadvacítka může pochlubit zrychlením pod 7 sekund. Nečekané na naftový dvoulitr. Tenhle motor se mnichovským opravdu povedl a v reálném světě ani nebudete potřebovat víc. Je to ideální kompromis mezi provozními náklady a poskytovaným výkonem. A já už se tolik nedivím, že většina trojek, které potkám v provozu, nese na zádi právě toto označení.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Příjemně potěšil i podvozek. Nevím, jestli to bylo zásluhou M paketu nebo obyčejného pohonu zadních kol, ale způsob, jakým tahle 320d zatáčí, mě nadchnul. Je skvěle čitelná, radostně stáčivá a přiměřeně skotačivá. Neperete se s otravnou nedotáčivostí, ani necítíte žádnou nadváhu. Prostě všechno je tak nějak přirozené a moc příjemné. Na chvilku jsem se zapomněl na jedné zapadlé okresce a z ničeho nic jsem se přistihnul, jak mi vesele tančí volant v ruce. Jak mimoděk trefuju apexy a úplně automaticky hledám ideální stopy a hraju si s přenášením váhy. A to jsem nejel ani žádnou pilu. Prostě jen obyčejná a svižná cesta z práce, která mi hrozně zvedla náladu. Přesně takhle si představuji, že by mělo BMW fungovat a jsem nadšený, že to 320d umí.

Foto: Daniel Borský/www.autickar.cz

Verdikt

Znovu se mi potvrdilo, že aktuální trojkové BMW je opravdu schopné auto. Jen si musíte vybat tu správnou konfiguraci. Jen až neuvěřitelné, jaký může být rozdíl mezi téměř identickými vozy. Z té 320d xDrive Luxury line jsem byl takový mrzutý. Nebavila mne a přišla mi takový bezcharakterní a snadno zaměnitelná s čímkoli jiným. 320d s pohonem zadních kol a sportovním paketem je naopak úplně jiná. Hravá, zábavná a moc příjemná na každodenní cestovaní. Tohle je typické BMW, jak jej máme rádi. Pokud tedy sháníte cestovní sedan za jehož volant se budete těšit každé nové ráno, pak bych pro vás měl jeden tip…

Technické údaje

Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 995 cm3
Výkon: 140 kW (190 koní) v 4 000 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 1 750 – 2 500 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická
Pohotovostní hmotnost: 1 615 kg 
Maximální rychlost: 240 km/h
0-100 km/h: 6,8 s 
Kombinovaná spotřeba udávaná: 4,5 – 5,4 l/100 km
Spotřeba v testu: 5,3 l/100 km
Cena základní verze (s daným motorem): 1 088 100 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
20. října 2021, 07:25
5

"Prostě volbou té které konfigurace můžete vytvořit úplně jiné auto, než má třeba váš soused, byť na pohled mohou vypadat stejně. To je poměrně zajímavá vlastnost, která podporuje individualismus, a věřím, že právě tohle je jeden z hlavních důvodů, proč lidi kupují BMW."

A mně právě přijde, že všechny ty nové modely vypadají veskrze stejně. Liší se to minimálně. Co jsem byl dříve schopen rozeznat jen podle koncovek výfuků, tak dnes už jen zmateně tápu.
Hlavní důvod proč si lidé kupují nová BMW je status. Jak to vidím u svých vrstevníků.
Proto jsme doma už od značky upustili a je nám líp .... :D

reagovat
af
afro-r1
20. října 2021, 11:30
0

Osobne jsem rad, pokud zajimava verze dnes stale vypada z peti metru jako 320d social edition.
Na lakovane kliky nebo prumery kotoucu kouka maloktery laik.

Ho
Honza123
20. října 2021, 08:52
-7

Podle popisu v testu to vypada, jako kdyz to vzhledem k vykonu jede nejak nadstandardne, ale koukam ze realita je jina.. I pres 8sp automat to nestaci skoro 30 let stare e36 se stejnym vykonem https://zeperfs.com/en/duel570-7860.htm

reagovat
esmo
20. října 2021, 09:28
0

Jo a podle toho hodnocení je vlastně 30 let staré BMW lepší, než tohle.
LOL

Bavoraczech
20. října 2021, 10:51
2

Tak to je asi fyzika ne? Jednak srovnáváš benzin a naftu, druhak výkon na váhu, krouticí moment. Srovnej si i spotřebu. To je něco jinýho. To už se můžu začít divit i tomuhle...
https://zeperfs.com/en/duel1152-7509.htm

Jimi
20. října 2021, 11:19
2

Zajímavé porovnání. Akorát to nové v naftě s poloviční spotřebou a o 2 třídy větší kastlí. Což nemusí být vždy výhoda. Servis po nějakém čase asi taky bude min. finančně o dost náročnější. Nemá někdo na prodej novou E36? :)

Ho
Honza123
20. října 2021, 18:38
-7

Nekteri maji evidentne problem s chapanim psaneho textu, resp. mozna i se samotnym ctenim.

V testu je venovana pomerne dost dlouha cast tomu, jaky ma motor necekany a uzasny vykon, jak strasne jede, jak “budete patrit na dalnici mezi nejrychlejsi” a jak “je tam 200 necekane rychle”.

Nikde nepisu nic o velikosti, spotrebe, o tom co je lepsi auto, ani nicem podobnem. Jen bych ocekaval, kdyz to udajne tak uzasne jede, ma to 8sp prevodovku, turbo, elektro vypomoc, ze to v konkretnich cislech zrychleni a pruznem zrychleni pojede aspon jako 30 let stare, stejne vykonne, auto.

Jinak vsebecne, cim vetsi, novejsi a odhlucnenejsi auto, tim vys se posouva hranice vykonu, od ktere to pocitove slusne jede.. A uz v male, papirove a na dnesni dobu minimalne odhlucnene e36 tech cca 190k nepusobi nejak zazracne.. Tak moc nechapu ty chvalozpevy na auto o 4 generace novejsi se stejnym vykonem (pokud by bylo v testu napsane ze je pro bezne jezdeni vykon dostacujici, nereknu ani slovo, ale “ v reálném světě ani nebudete potřebovat víc” je dost prehnane..

Daniel Borský
20. října 2021, 20:14
8

Já bych si jen dovolil poznamenat, že je tam napsáno v textu, že to jede překvapivě dobře, ale myšleno na dvoulitrový diesel, a je to tam napsáno asi třikrát za sebou. To je tak pro pořádek, když se tu bavíme o chápání psaného textu :)
Nicméně za tím, že reálně v provozu ani netřeba rychlejší auto než to, které udělá stovku za 6,8 s a jede 240, si tedy stojím.

Ha
Habakukk
21. října 2021, 11:38
2

Reálně v nižší střední nějakých 110kW pro život stačí, jasně víc je vždy lepší, ale pro nějaké rozumné ježdění není se 110kW problém.

Jimi
21. října 2021, 12:25
0

Jak se říká, výkonu není nikdy dost, ale většinou to platí na dálnici, teda pokud se nejede na eko 110-120. Těch 110kW u lehčí nižší střední je taková hranice mezi- mohu oběhnout ten kamion v kopci nebo už ne?

beastar
21. října 2021, 13:03
1

Jak se to vezme. Ten výkon není omračující, ale opravdu to stačí. V tomhle autě kde máš schopný podvozek a chytrou převodovku. Většina aut v provozu není silnější. A když tak to stejně řidič neumí či nemůže využít. Různá překoňovaná suv ti budou dělat problémy opravdu leda na té dálnici. Bohužel zkušenost poslední půl rok z praxe. Dálnic kde je třeba výkon opravdu ubylo. Člověk je rád že udělá 130. Aby hned nešel na brzdu. Nakonec si rád za tu spotřebu, že aspoň nějaká radost. Já teď nejčastěji jezdím autem, co má 400k a není úplně low budget podvozkem. A kde myslíte že se asi svezu? Možná tak v Německu když mě vyprovokuje břichatý strýc v amg...

Ha
Habakukk
21. října 2021, 14:00
0

Potuluji se po čechách s nižší středí co má 120koní, na dálnici začínám ztrácet ve stoupáních v dynamice někde od 140km/h nahoru už to prostě nemá to sílu. Minulý týden jsem měl Stelvio se slabším benzínem a těch 200 koní byla zcela dostatečná porce a to mě na prodejně tvrdili, že jedině 280koní. Kdybych šel do prodejny s vlastními penězi tak vezmu 200 koní jede do slušně a peníze zůstanou doma.

Bavoraczech
21. října 2021, 14:28
0

Hmm, nad tímhle jsem uvažoval. Co je tak nějak minimální potřebný výkon. Pohybuju se zejména po okreskách, obvykle v kopcovitějším terénu. Vychází mi cca 100 koní na tunu. Není to omračující výkon, ale v běžném provozu člověka nijak nelimituje. Víc je samozřejmě fajn, ale není to nutně potřeba.

Jimi
21. října 2021, 14:57
1

Těch 100 koní na tunu je takový základ slušné dynamiky, vyšší cestovní tempo, obíhání v kopci, dálnice...

Bavoraczech
20. října 2021, 10:43
0

A můžeš to mít za 16k měsíčně na operák. To není zas taková pálka a když máš rozumnou hypotéku/nájem, tak to z nadprůměrnýho platu i uživíš :-).
https://www.operativni-leasing-bmw.cz/operativni-leasing/nove-bmw-320d-limousine-2.0-140kw-aut-stand-60mesicu-20000kmplatce-0-c61649e2d5ecf139a5292f39984108be

reagovat
Sa
Sato
20. října 2021, 16:21
1

A obsahuje to aj vsetok servis? Alebo to je ako ten smutny pribeh s mini co tu niekto na blogu ukazoval. Kde ho odrbali na com sa dalo.

beastar
20. října 2021, 12:47
2

Hlavně je to stále za super peníze. Jasně s příplatky a tím vyzdvihovaným individualismem to naskáče. V době kdy ale 1,3 stojí i daleko méně zajímavý Kodiaq je asi čas seznat že ten bájný milion už je přežitek.

To že jezdí zadokolka líp, co se týká skotačení zrovna u této značky nepřekvapí. Interier patří v rámci kategorie k nejlepším, co jdou dnes pořídit. Vždycky mi to přijde vyřešené tak samozřejmě jako by to bylo přímo na míru. To málokdo umí vytvořit. Třeba všemi glorifikovaná Giulia jen okopírkvala e90. A stejně to neumí tak dobře. Za mě je tady i to, že tahle auta pro mě představují auto. Klasický sedan. Z Danova textu to cítím taky. Design zevnějšku u dnešních BMW se mi bohužel už nelíbí ale ta barva je vážně hezká. Zase na druhou stranu u téhle značky ten design nikdy nebyl úplně nosnou veličinou. Důležitá je jízda. K té naftě. Kupujte dokud jsou ten soumrak bude rychlý a bohužel efektní že si ho ani nevšimneme. Do dnešního provozu často víc jak právě takový výkon a naladění nevyužijete.

reagovat
riderhenry
20. října 2021, 23:28
1

Zase když už přispěchat s tím nákupem vymírajícího druhu, asi bych se k tomu snažil nacpat i ten další vymírající poddruh, a to ten šestiválec (ať už naftu, nebo benzín). Jezdil jsem jen s 520d a 540i a nezdálo se mi, že by příplatek za tu 540i byl nějak neobhajitelný, spíš přesně naopak. Možná lehčí trojce 20d sedne lépe, ale i tak... Mít v autě 360 koní s reálnou spotřebou do 10 litrů, to je ještě větší pecka než jezdi s 20d v náročnějším režimu za 5 litrů. Nemluvě o tom, že 40i je (na dnešní dobu) spolehlivý a prověřený motor.

Ale jo, než ten Kodiaq, tak cenově určitě spíš tohle...

Daniel Borský
21. října 2021, 10:17
3

U pětky je ten cenový rozdíl mnohem menší. Jak M340i, tak M340d stojí 1,7 milionu a 600 tisíc rozdílu oproti 320d mi přijde už opravdu hodně.

HeavySmoker
21. října 2021, 11:52
1

Doprial som si aktuálny 5er s radovou 6tkou a spätne to hodnotím ako zbytočný rozmar. To auto je príliš veľké a netečné aby ma s ním bavilo jazdiť dynamicky a mimo príjemnejšej zvukovej kulisy z toho aj tak nič nemám.

beastar
21. října 2021, 13:05
0

:)) Heavysmoker z tebe mluví zkušenosti. To cením. Mimochodem pro mě je teda 600 000 furt dost peněz. Teď sem taky nějaké věci řešil a i 150 jsou pro mě prachy nad kterými přemýšlím. A opravdu dnešní bmw už bych si nekupoval na 20 let. Tuhle trojku bych bral spíš jako spojit příjemné s užitečným. Takže na firmu v naftě do nákladů a ciao.

riderhenry
21. října 2021, 13:46
-1

Takový to když máš názor, ale nepodíváš se do ceníku :D 600 000 Kč je hodně. Ale jinak 5er jak v 20d, tak 40i mě paradoxně bavila hodně. Čekal jsem, že to bude prostě "Audi", ale vono vůbec - akorát to bylo potřeba chytnout pod krkem a pak to tam člověk prostě vydoloval, tu dynamiku a zábavu. Samozřejmě pořád nějak rozumně v rámci velikosti a hmotnosti.

krab
21. října 2021, 14:11
0

Heavy smoker: to je zajímavej postřeh. Já jsem něco najezdil jak na 3er s 2 litrovou naftou, tak i 5er se stejným pohonem + xDrive vždy. A jako skutečně se dá říct, že šestiválec potřeba není, ale je to "nice to have" pro člověka, který to auto konfiguruje a kupuje víc pro svoje potěšení a je duší Autíčkář trochu než čistě, když na to prakticky.

Kde bych si ale 3 litrovou naftu neodpustil je v současné X5, možná by byla OK ta slabší 210 kW , já mě na test teď nedávno tu silnější 250 kW a je mezi nimi příplatek asi 120 tisíc. A 250 kW verze má 700 N.m podstatně víc než na slabší. A čtyřválec už by nebyl ono. Do 2,2 tuny vážící X5 zkrátka šestiválec určitě.

Do 3er, 5er, když k tomu přistupuješ s chladnou hlavou a chceš dobrý auto jako po uživatelský stránce, připlácet si nemusíš.

HeavySmoker
21. října 2021, 16:06
0

beast: Presne ako hovoríš, je to pracovný nástroj, aj keď nesmierne príjemný. Keby som mal priplatiť 600, tak na to kašlem, ale po dorovnaní výbav, k tomu dole DPH a rozdiel spadol zhruba k 200 a časť sa ešte vráti pri predaji keď sa to odpíše. Ale to bolo horúce leto 2020, dnes bude situácia na trhu trochu iná a moje zmýšľanie tiež.

krab: Plne súhlasím a tiež chápem prečo auto s váhou cez 2 tony stále ten 6 valec potrebuje. Len obecne v tejto triede áut ani neviem nájsť tú radosť z jazdy. Keď chcem ísť jazdiť, sadnem si do Porsche a nasávam vôňu konca 90tych rokov. A tiež sa bez mučenia priznávam že neviem veľa vecí ani doceniť, nemám najazdených toľko áut a ani talent. Že by som si na suchu všimol rozdiel medzi 4x4 a zadným náhonom u takéhoto auta ako Daniel je pre mňa sci fi. To by ma asi musel niekto naučiť niekde na okruhu. Možno preto na to pozerám takto barbarsky.

esmo
22. října 2021, 07:20
0

520d jsem nikdy neviděl. To si někdo reálně kupuje? Sorry, ale přijde mi to k smíchu :D
530d by měl být minimální základ. Pokud seš trochu nadšenec, tak pak ta 540i.

beastar
22. října 2021, 07:50
2

A když nadšenec nejsi? Oni to dělají v různých obměnách jenom 30 let protože to vůbec nikdo nekupuje. Si toho ještě hodně neviděl nejspíš :D

Opelfahrt
22. října 2021, 08:20
1

520d je v zahraničí vidět často, vždyť i mercedesů E220d je hodně. U nás občas taky, vídám jezdit jednu bílou 520d (asi služební), ten člověk to řídí jako spotřebič – jezdí zásadně 90 na tempomat ať je provoz, nebo není nebo třeba mlha, všechno jedno.

A co třeba 518i se švidhadlama vpředu? „připraven na požitek z jízdy“ vtipnej inzerát.
https://auto.bazos.cz/inzerat/141824679/bmw-e34-518i-oxfordgreen-touring-rocnik-1994.php
-
Komentář upraven 22. 10. 2021, 08:22:26

esmo
22. října 2021, 08:44
0

No to asi neviděl, mám omezené kruhy víš co. Ale máš pravdu, v inzerci jich je docela dost.
Chci vermomoci menežerskou pětku, ale už nemám na normální motor, tak si vezmu 20d. Hmmm :-)

beastar
22. října 2021, 08:56
0

Omezený kruhy jo? Spíš dioptrie ne? Možná trochu astma. Jasně jak to není m5 je to pro socky:D Dobrý no po pravdě těch dieselu celkově se prodá určitě hodně. A 20d bude mít slušný zastoupení. Třeba Lidl do flotily služebáků mimo jiné pro své manažery asi nějakou prestiž před pubertalními fanoušky neřešil.

esmo
22. října 2021, 09:07
-1

Mluvím někde o M5? Pár komentářů výše jsem zmínil 530d jako základ pro pětku. Nekakej mi do úst ;)

riderhenry
22. října 2021, 10:30
0

520d jezdí vcelku OK. Paradoxně jsem měl párkrát problém spíš na brzdách, jak je to auto nevtíravě dynamické a maskuje rychlost...

HeavySmoker
22. října 2021, 10:32
1

Pre kontext:

Dnešná 520D:
Výkon: 190 koní na 1.6t
0-100: 7.2s
Max: 235 km/h
Spotreba: 4.3L na 100

E39 530D ktorú asi nikto neobviní že je to krám pomalý:
Výkon: 193 koní na 1.6t
0-100: 8s
Max: 230 km/h
Spotreba: 8.3L na 100

Za mňa celkom OK, ten rozdiel v dynamike medzi 320d z článku a 520d je rozhodne menší než by som si bol myslel.

beastar
22. října 2021, 12:19
0

Asi tak. Ona je ta doba vážně trochu jinde, co do výkonu. A kdo jezdí dost ví že stejně nějaký extra výkony nevyužije. Jasně proč je nemít. Nový diesel si ale nekupuješ většinou ve dvaceti kdy chceš trénovat drifty u Kauflandu. Takže tady bude asi důležitý pojištění, spotřeba, pořizovací cena. A potom člověk k té 20d dojde. Asi si to nebudeš kupovat pro radost, ale kompromisní cestou. Což nakonec i 30d žádný velký disco to taky nakonec nebude. Když to vezmu k té době e39, tak tehdejší 20d měla spíš problém, že fungovala tak nějak moc nebavorácky. Jezdilo to, docela to jelo, ale nic nebylo top.

Mimochodem ve skrytu duše doufám, že tady jsou lidi co umí řídit. Protože když na silnicích vidím ty palčáky neschopné točiče volantu. Tak pro ty je i těch 190 koní brutální výkon.

riderhenry
22. října 2021, 16:22
-1

...tím spíš, když to auto maskuje takovým způsobem rychlost, ale fyzika platí pořád ta stejná.

Fr
Frodo
21. října 2021, 07:56
0

Super článek na evidentně zajímavé auto. Krásný kontrast na článek o tom, jak je auto pouze spotřebič a jak je to dobře. Myslím, že i spousta neřidičů ocení rozdíl mezi obyč spotřebičem a takto povedeným autem.

reagovat
VK
VK
21. října 2021, 11:29
0

Zeptám se ze zájmu, co bylo pocitově na té 4x4 320d proti tady té zadohrabavé verzi tolik horší?

reagovat
beastar
21. října 2021, 13:25
0

To se fakt musíš ptát? To je jako divit se že a4 je lepší Quattro než přední náhon. V daily použití ta zadokolka vnese trochu radosti v nižších rychlostech. Na vyjezdech z vinglu. To awd je chladně efektivní a často nepoznáš rozdíl mezi bmw a Audi a dalsimi. A to píšu jako fanda awd.. Na ring picovinky

VK
VK
21. října 2021, 14:46
0

Já ale nikdy čistým zadohrabem nejezdil, srovnání na vlastní kůži nemám.

beastar
21. října 2021, 15:52
0

Aha sorry. No to sem zvědav co ti k tomu Dan napíše. Mimochodem stejně je to u konkurenční C-klasse. Čtyřkolka v těch nižších specifikacích motoru ti to vždycky utáhne. Aby si s ní užil trochu toho řízení musíš to opravdu hodně rvát. Neříkám že se s tím nejde vyblbnout. Už to ale není tak radostné, kdežto ten zadní náhon rozhodíš a řídí se to prostě jinak. Zatáčí to trochu jinak. Zrovna u toho BMW je ta zadokolka taková naturálnější.

eLzyx
21. října 2021, 12:55
0

"Pokud tedy sháníte cestovní sedan za jehož volant se budete těšit každé nové ráno, pak bych pro vás měl jeden tip…"
ne, díky, je to diesel. Nechápu tohle favorizování dieselů, zejména v autech vyšší třídy pro osobní použití. Ve mě to vždycky evokuje služební auto. A to je pro mne spotřebič, něco jako služební notebook, mobil atp. Tedy pracovní nástroj bez emoční vazby. Na to bych se každé ráno rozhodně netěšil.

reagovat
beastar
21. října 2021, 15:56
3

To si žiješ jako pán, když je pro tebe auto za 1,1 služebák. Kolik si řídil těch aut v naftě? Sám mám teď jen benzínový auta. Minimálně na tři, čtyři dieselové motory vzpomínám rád. Jelo to dobře mělo to i zvuk. Ono tyhle diesely nejsou samozřejmě na nějaký super potěšení z jízdy. Koupit si to jako efektivní auto, co občas i trochu pobaví mi nepřijde divný ani nevýhodný. Určitě se za ten volant budeš těšit víc než třeba do služební TSI, případně hybridu od tojky:D

eLzyx
21. října 2021, 16:46
1

tak manažerská auta bývají tak od toho milionu.
Co jsem měl možnost řídit v dieselu? Dvě poslední generace Focuse. Jednu generaci Mondea. Obojí ... služebák. Tohle mít doma jako soukromé (aneb žena mě dotlačila ... jinak si nedovedu představit proč bych takovou blbost dělal), tak z toho neutírám ani ptačí trus. Prostě by mi to za tu námahu nestálo. Dále kvanta dodávek, kde ten diesel chápu. Kvanta kilometrů, obvykle mimo město, potřeba většího kroutícího momentu. Pak několik Volvo s D5, kdy jsem měl srovnání s podobným autem v benzinu. A prostě ne. Chyběla tam ta radost motoru, ty otáčky, ten zvuk, naopak přebývaly vibrace, štvalo mě, že se to pomaleji ohřívá (a to to má nezávislý příhřev webastem). A pak A6 C7 3.0TDI, že prej je to skvělý auto říkali ...

beastar
21. října 2021, 17:50
0

:D Jako ty Fordu po pravdě moc nevim. Těžko to hodnotit. Tam je to asi vážně hodně horší. Než benzíny. Audi A6 c7 není špatný auto, ale fakt je ten že zrovna 3.0tdi, přestože jede není ani servisně úplně výhra. A není tam ten benefit... Spotřeba. Mě to konstantně jezdilo za 11 litrů. Ovšem jsou tu auta kde i ten diesel prostě smysl dává. Není jich tolik ale jsou. Každopádně jde o to, kdo co očekává a jak s tím jezdí. Že se prostě s naftou musí jinak to je evidentní.

StreetPro
13. prosince 2021, 16:12
0

Ted jsem jel 900km v A8 3,0TDi 4x4 za 7,4... to mi na nalozenou 2t loď na 265 R20 nepřijde marný... prumerna 117...



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8 1977
Pontiac Firebird Trans Am 6,6 V8

1977 rok výroby
240 koní výkon
6 600 ccm objem

Pontiac Solstice cabrio 2008
Pontiac Solstice cabrio

2008 rok výroby
175 koní výkon
2 400 ccm objem

Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT 2003
Ford F350 7.3 Powerstroke V8 Diesel MT

2003 rok výroby
275 koní výkon
7 300 ccm objem

Oldsmobile Cutlass Supreme  1992
Oldsmobile Cutlass Supreme

1992 rok výroby
191 koní výkon
3 130 ccm objem