Určitě to znáte. Venku svítí sluníčko, léto je v plném proudu a tak na vás přijde chuť koupit si kabriolet. Otevřete inzertní server v kategorii “karoserie” zvolíte “kabriolet/roadster” a začnete scrollovat. Jenže nabídka je zhruba stejně široká, jako v kategorii “rodinný kombík s TDi”, akorát že místo Octávií a Passatů, které doplňují Mondea se tu musíte probírat Miatami, různými BMW a Peugeoty se skládací pevnou střechou. Sem tam se objeví nějaký ten okoukaný derivát kabrioletu z obyčejného osobáku (zdravíme Escorty, Golfy a Renaulty 19) a případně nějaká ta Alfa, nebo MG.
Dneska jsem z inzerce vyzobal několik aut, která jen tak v protisměru nepotkáte. A dokonce i na srazu kabrioletů je budete pravděpodobně řídit jako jediní. Samozřejmě to sebou nese i určité nevýhody a servisní náročnost a dostupnost dílů je jen začátek. On totiž nakonec i u aut funguje zákon trhu a to, že se tyhle vozy moc nerozšířily má často celkem dobrý důvod…
Cadillac Allante
Elegantní kabriolet vznikl jako společný projekt Cadillacu a italského studia Pininfarina. Nešlo o žádnou vzdálenou spolupráci, nebo lehkou konzultaci – každé Allante přeletělo v procesu výroby dvakrát oceán! Popsal to už Honza ve svém článku: V továrnách Cadillacu v Detroitu vznikala podlaha vozu, ta se poté naložila do Boeingu 747 a odvezla do Itálie. Tam v dílnách Pininfariny vznikla celá karoserie a interiér. Italské auto, jak má být, jemná práce s kůží a dokonalé křivky i lak.. Potom se vše zabalilo, naložilo opět do letadla a odvezlo nazpět k montáži podvozku, motoru a převodovky.
A právě tato automobilová podivnost s vidlicovým osmiválcem pod kapotou může být vaše. Potřebuje sice trochu péče, z dvou nekvalitních fotek nejde mnoho poznat, ale možná čeká právě na vás. Celkem bylo vyrobeno pouhých 21.000 kusů, drtivá většina zůstala v USA. Šance na to, že potkáte v protisměru stejné auto je opravdu mizivá.
Midas Gold
Možná se vám předešlý Cadillac zdál přehnaně velký a jeho objemný motor a množství elektroniky ve vás vzbuzuje strach z nákladných oprav. Midas tento problém rozhodně nemá. Britský kit car stojí na základech osvědčeného hatchbacku MG Metro a pod kapotou se nachází skromná řadová jednatrojka. Vůz tedy, ač tvarem může připomínat auto s motorem uprostřed, má pod krátkou kapotou napříč uložený řadový čtyřválec, který pohání přední kola.
Na vývoji vozu se podílel dokonce i Gordon Murray, leč prodejní úspěch z této malé stavebnice (jíž se v Británii přezdívalo “žabí ksicht”) rozhodně nebyl. Nabízený světlezelený kus je dle slov majitele jediný v České republice a asi není důvod mu nevěřit. Midas sice není pohledný, ani rychlý, o jeho výjimečnosti ale není pochyb.
Plymout Prowler
Možná pokukujete na trackdayích po mrštných Caterhamech, jejich spartánské interiéry a nulový komfort vás ale neuspokojují. V tom případě by vám mohl vyhovovat Plymouth Prowler. Zlí jazykové sice tvrdí, že zastavěný šestiválec o výkonu 217 je nedostačující, pár centimetrů nad zemí ale působí všechno mnohem rychleji, než ze sedadla konvenčního vozu. Celkem se vyrobilo jen nějakých 11.700 Prowlerů, u nás se pak nikdy oficiálně neprodávaly, takže dostatečná neobvyklost je zaručena.
Nabízený vůz sice nepatří mezi nejlevnější, na první pohled ale vypadá velmi opečovávaně. Jde o vůz z druhé generace (od 06/1999), jeho dynamika tak není úplně špatná. Z nuly na stovku zrychlí za 5,9 vteřin a maximální rychlost je elektronicky omezená na 200 km/h.
Renalt 5 GTS EBS
Druhá generace “erpětky” už zmizela z českých silnic i v obyčejné zastřešené variantě. Otevřenou verzi jsem já osobně naživo ještě nikdy neviděl a myslím, že nejsem sám. Nevyráběla ji totiž samotná automobilka, ale belgický importér – firma EBS. Základem byly vesměs vozy GTS s benzínovou jedna-čtyřkou o výkonu 67 koní. Došlo ale i na pětikusovou sérii přeplňovaných GT-Turbo bez střechy.
Auto z inzerátu patří sice mezi “obyčejné” verze GTS, má ale nízký nájezd a vypadá docela k světu. Cena sto tisíc korun se sice může zdát vysoká, získáte za ní ale opravdu výjimečný stroj. Celkem totiž vzniklo pouze 1400 exemplářů, všechny byly prodány v Belgii a za hranice této země se dostal jen naprostý zlomek těchto vozů. Většina kabrioletů navíc podlehla korozi, podle belgického klubu příznivců je v současné době pojízných jen necelých 150 vozů.
Lancia Beta Spyder Zagato
A máme tu něco pro fajnšmekry. Zatímco většině lidí se při slovním spojení “italský kabriolet” vybaví nějaká ta Alfa spider, případně Fiat 124 (ať už ten nový, nebo starý), bezstřešná Beta napadne pravdu málokoho. A není se čemu divit – vždyť vzniklo jen 9390 kousků. Pohledný Spyder, jak se tato varianta nazývá, má na svědomí Pininfarina, ale stavěl se v konkurenční karosárně Zagato. Vůz stojí na platformě Bety kupé, nabízí tak uspořádání interiéru 2+2. Je to tedy ideální rodinná varianta.
Inzerovaný kousek nemá (navzdory pověsti tohoto modelu) problémy s korozí, dle slov majitele je ale třeba “doladit pár věcí”. Na fotkách ale vypadá tahle žlutá Beta moc hezky a troufnu si říct, že jde o auto, za kterým se každý otočí.
Zlatá Vrána na závěr: Trabant Cabrio.
Trabant 601 se vyráběl v otevřené variantě Tramp. Poslední dnešní vybraný vůz ale není jedním z nich, jde jen o obyčejnou “limuzínu” s odříznutou střechou. Dle slov majitele lze vůz přihlásit na bílé SPZ (o čemž silně pochybuju) a potřebuje několik celkem zásadních oprav. Cena tohoto bastlu je stanovena na baťovských 34900,- Kč. Na zádi se skví nápis “just married”, což upoutalo moji pozornost a vzpomněl jsem si na jeden inzerát, co jsem nedávno viděl. Pojďme ale trochu zapátrat v hlubinách internetu…
Takových Trábošů bez střechy se totiž u nás neprodává mnoho. Shodou okolností se ještě nedávno nabízel nápadně podobný vůz za pětinu ceny – 7000,- Kč – na poněkud netradičním místě, totiž serveru beremese.cz jako svatební rekvizita. Podle údajů v inzerátu, jež jsem vyhrabal v archivech internetu, je vůz pojízdný, ale bez dokladů.
Ano, každé zboží má svého kupce a příležitost ke koupi měl každý, chtít ale 35 tisíc za narychlo zbastlenou svatební kuriozitu a vydávat ji za plně pojízdné auto k prodeji, které lze přihlásit, to je zkrátka čin hodný naší Zlaté Vrány.
A jaký je váš tajný tip na neobvyklý kabriolet? Podělte se s námi v komentářích.
25. srpna 2019, 10:07
2
Tak třeba malá Toyota kterou taky není moc vidět:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/paseo/17965493?goFrom=list
Vajíčko bez střechy mi přijde čím dál atraktivnější:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/80/18301298?goFrom=list
Tady ten větřík taky fouká jen velmi výjimečně:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/wind/18411869?goFrom=list
A v nejlepším skončím :)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/900/18340647?goFrom=list
25. srpna 2019, 10:34
3
Tohle jsem v životě neviděl a myslím že v Evropě to ani nenabízeli:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/celica/18344549?goFrom=list
A 124 bez střechy? 10 bodů z 10 :)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/124/18223654?goFrom=list
A v nejlepším už fakt skončím :)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/dodge/viper/18219332?goFrom=list
25. srpna 2019, 21:29
0
"Vajíčko bez střechy" je krásné (no dobře, dokud se člověk nezaměří na převis o délce půlky rozvoru :D), ale daný kousek je skutečně stavebnice, kterou je potřeba dodělat a (bohužel) vzhledem k cenám některých dílů (pokud se podaří sehnat, což je třeba u mřížek utrpení hodno trestu smrti) se dokončení tohoto díla vyšplhá tak na 80k... a za to se už dají najít hezčí kousky. Ostatně rok zpět byla na prodej hodně pěkná 2.3 s automatem a Recaro za 65 tisíc...
A jako tečku nakonec...
25. srpna 2019, 21:31
0
...ach, já zapomněl ještě fotku se Sábinou. No jo, to je ta skleróza. :D
25. srpna 2019, 11:30
0
Co citelně chybí v tom výčtu je rozhodně plymouth prowler.
Nic podobného se na silnicích potkat nedá , když pominu rarity jako donkervoort D8.
Horší je, že cena jako u spousty jiných ve své době zavrhovaných aut už vystřelila do výšin.
25. srpna 2019, 11:46
1
Vždyť ho tam Jakub má, čtvrté auto od spodu :)
25. srpna 2019, 13:10
0
Sakra tak teď mám schízu. Buď tam prve nebylo nebo sem slepý jak patrona. :)
25. srpna 2019, 14:18
1
1:46 => :-)
25. srpna 2019, 11:54
3
Za každou cenu se odlišit, aneb kudy zkratkou do Mordoru? :-)
25. srpna 2019, 14:16
0
Dnes jsem predjel nalestenou cervenou MR2 v cabriu a byla paradni!
25. srpna 2019, 16:53
0
Tý jo, ta Lancia je fakt pekná... a 150 není hodně, to bych do vánoc mohl mít:D
25. srpna 2019, 16:58
2
ten Trabant, to je něco. Vzhledem k tomu že znám velice podrobně konstrukci toho vozu, rád bych viděl provedené úpravy. Proč asi Trabant Tramp neměl dveře ale jen takové mírně vykrojené pevné boky? Páč by se vohnul v půlce. Ta podlaha to bez střešního skeletu neunese, muselo by se to v místě dveří vyztužit. Udělat vysoké prahy nebo dveře zrušit a zavařit. Viděl jsem Trabiho předělaného na sranda buggy ale ten kluk na to šel chytře. Uřízl to až za B sloupkem a vzadu ten střešní skelet ještě podepřel trubkovým rámem se vzpěrama dozadu. Tohle ale vypadá tak leda na statickou rekvizitu na svatební fotky. Moc v tom nerajtovat a ještě radši uprostřed podepřít heverem.
dobře divný kabrio je PT Cruiser Zezadu to vypadá jak když jede kolem myčka na nádobí.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pt-cruiser/18319567?goFrom=list
25. srpna 2019, 19:31
1
toho cruisera jsem zrovna v patek potkal po ceste z prace... no vypadalo to jako kdyz dva jedou ve vane...
25. srpna 2019, 18:59
0
Co tak Audi S4 kabriolet ? 4.2 V8 ?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/s4/18418177?goFrom=list
26. srpna 2019, 08:57
0
to je tak teplý,že bych to chtěl :)
26. srpna 2019, 09:34
0
Minulý rok sem prodával stejnou jen stříbrnou. Ono to není špatný je to docela praktický, máš cabrio a ještě to jede. Navíc tyhle motory jsou fajn. Akorát tady ten rudej introš:)
26. srpna 2019, 10:58
0
Celé je to fajn,a rudý introš je proste to najviac čo môže byť,dokonalý kundolap.Tento rok som to videl na ulici,ale s hardtopom,no neviem či bol skladací.Videl to niekedy niekto v RS4ke? To musí byť brutálny homotestosteron.
25. srpna 2019, 19:31
0
Co XK8/XKR?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/jaguar/xkr/18313596
25. srpna 2019, 21:37
2
Vzhledem k tomu, že má potvora již byla v komentářích zmíněná (děkuji za klid do duše), tak bych navrhnul jinou krásnou raritu - Renault R19 Cabriolet. Škoda, že jsem za poslední roky viděl tak... jeden kus, je to překrásné auto.
26. srpna 2019, 00:08
5
Chorýš je o ničem (mezi renckaři se tak sikalo slabším verzím R19). Tepre s F7P to mělo správné grády. 110kW (po faceliftu s katem už jen 99kW) z 1,8i. Váha někde okolo tuny. Škoda, že jsem byl mladej a blbej... Byť by mě to tenkrát asi finančně stáhlo z kůže, měl jsem ho i po potkání motoru a útoku vandalů dát dohromady. Do dnes na tohle auto se slzou v oku vzpomínám. Budiž mu kostka na vrakáči lehká :/
25. srpna 2019, 22:01
3
Tak s takymto Renaultom by som bol najvacsi king of the jungle :D
26. srpna 2019, 07:39
0
To je fotomontáž nebo se fakt vyráběla Renaulta?
26. srpna 2019, 08:44
1
Kupodivu ten Twingo předek na tom nevypadá vůbec špatně :-D
26. srpna 2019, 09:50
0
Autorovi té fotomontáže se asi zastesklo po Renaultu Floride:
https://www.google.com/search?q=renault+floride&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiDkoCthqDkAhUOb1AKHc1VDC4Q_AUIESgB&biw=1280&bih=832
26. srpna 2019, 18:11
0
Bavoraczech je to fotomontaz, samozrejme. Na roznych imageboardoch sa Twingo stalo kultom, takze takychto srandovnych veci vzniklo viacej :)
26. srpna 2019, 15:31
2
Až taková vzácnost to není, ale díky pověstné britské kvalitě jich po cestách moc nejezdí (shánění některých dílů je celkem fuška).
26. srpna 2019, 16:52
0
V inzerci se chytaj blbě. Buď jsou domrdaný, nebo předražený. Ale občas... Taky jsem ho měl... Ostatně, neni to on? Ztratil jsem stopu...
26. srpna 2019, 17:08
0
Kupoval jsem před cca. 7 lety v Brně. Tak záleží, kam šel ten tvůj.
26. srpna 2019, 19:31
0
Prodaval jsem loni nekam k Pardubicím
26. srpna 2019, 20:15
0
Minule som stretol taky maly renault, pomerne novy, wind sa to tusim vola, videl som prveho za niekolko rokov, takze rarita :-)