logo logo
Autíčkář.cz

Buďte VIP

Staňte se VIP čtenářem a užijte si Autíčkáře bez reklam a se spoustou vychytávek!

VIP člensví
logo logo
Bazarový snílek

Bazarový snílek: Netradiční vozy bez střechy

Chtěli byste si užívat vítr ve vlasech, ale tuctové Mazdy a BMW se vám zajídají? Máme řešení.

Určitě to znáte. Venku svítí sluníčko, léto je v plném proudu a tak na vás přijde chuť koupit si kabriolet. Otevřete inzertní server v kategorii “karoserie” zvolíte “kabriolet/roadster” a začnete scrollovat. Jenže nabídka je zhruba stejně široká, jako v kategorii “rodinný kombík s TDi”, akorát že místo Octávií a Passatů, které doplňují Mondea se tu musíte probírat Miatami, různými BMW a Peugeoty se skládací pevnou střechou. Sem tam se objeví nějaký ten okoukaný derivát kabrioletu z obyčejného osobáku (zdravíme Escorty, Golfy a Renaulty 19) a případně nějaká ta Alfa, nebo MG. 

Dneska jsem z inzerce vyzobal několik aut, která jen tak v protisměru nepotkáte. A dokonce i na srazu kabrioletů je budete pravděpodobně řídit jako jediní. Samozřejmě to sebou nese i určité nevýhody a servisní náročnost a dostupnost dílů je jen začátek. On totiž nakonec i u aut funguje zákon trhu a to, že se tyhle vozy moc nerozšířily má často celkem dobrý důvod…

Cadillac Allante

Elegantní kabriolet vznikl jako společný projekt Cadillacu a italského studia Pininfarina. Nešlo o žádnou vzdálenou spolupráci, nebo lehkou konzultaci – každé Allante přeletělo v procesu výroby dvakrát oceán! Popsal to už Honza ve svém článku: V továrnách Cadillacu v Detroitu vznikala podlaha vozu, ta se poté naložila do Boeingu 747 a odvezla do Itálie. Tam v dílnách Pininfariny vznikla celá karoserie a interiér. Italské auto, jak má být, jemná práce s kůží a dokonalé křivky i lak.. Potom se vše zabalilo, naložilo opět do letadla a odvezlo nazpět k montáži podvozku, motoru a převodovky. 

A právě tato automobilová podivnost s vidlicovým osmiválcem pod kapotou může být vaše. Potřebuje sice trochu péče, z dvou nekvalitních fotek nejde mnoho poznat, ale možná čeká právě na vás. Celkem bylo vyrobeno pouhých 21.000 kusů, drtivá většina zůstala v USA. Šance na to, že potkáte v protisměru stejné auto je opravdu mizivá.

 

Midas Gold

Možná se vám předešlý Cadillac zdál přehnaně velký a jeho objemný motor a množství elektroniky ve vás vzbuzuje strach z nákladných oprav. Midas tento problém rozhodně nemá. Britský kit car stojí na základech osvědčeného hatchbacku MG Metro a pod kapotou se nachází skromná řadová jednatrojka. Vůz tedy, ač tvarem může připomínat auto s motorem uprostřed, má pod krátkou kapotou napříč uložený řadový čtyřválec, který pohání přední kola. 

Na vývoji vozu se podílel dokonce i Gordon Murray, leč prodejní úspěch z této malé stavebnice (jíž se v Británii přezdívalo “žabí ksicht”) rozhodně nebyl. Nabízený světlezelený kus je dle slov majitele jediný v České republice a asi není důvod mu nevěřit. Midas sice není pohledný, ani rychlý, o jeho výjimečnosti ale není pochyb.

 

Plymout Prowler

Možná pokukujete na trackdayích po mrštných Caterhamech, jejich spartánské interiéry a nulový komfort vás ale neuspokojují. V tom případě by vám mohl vyhovovat Plymouth Prowler. Zlí jazykové sice tvrdí, že zastavěný šestiválec o výkonu 217 je nedostačující, pár centimetrů nad zemí ale působí všechno mnohem rychleji, než ze sedadla konvenčního vozu. Celkem se vyrobilo jen nějakých 11.700 Prowlerů, u nás se pak nikdy oficiálně neprodávaly, takže dostatečná neobvyklost je zaručena. 

Nabízený vůz sice nepatří mezi nejlevnější, na první pohled ale vypadá velmi opečovávaně. Jde o vůz z druhé generace (od 06/1999), jeho dynamika tak není úplně špatná. Z nuly na stovku zrychlí za 5,9 vteřin a maximální rychlost je elektronicky omezená na 200 km/h.

 

Renalt 5 GTS EBS

Druhá generace “erpětky” už zmizela z českých silnic i v obyčejné zastřešené variantě. Otevřenou verzi jsem já osobně naživo ještě nikdy neviděl a myslím, že nejsem sám. Nevyráběla ji totiž samotná automobilka, ale belgický importér – firma EBS. Základem byly vesměs vozy GTS s benzínovou jedna-čtyřkou o výkonu 67 koní. Došlo ale i na pětikusovou sérii přeplňovaných GT-Turbo bez střechy. 

Auto z inzerátu patří sice mezi “obyčejné” verze GTS, má ale nízký nájezd a vypadá docela k světu. Cena sto tisíc korun se sice může zdát vysoká, získáte za ní ale opravdu výjimečný stroj. Celkem totiž vzniklo pouze 1400 exemplářů, všechny byly prodány v Belgii a za hranice této země se dostal jen naprostý zlomek těchto vozů. Většina kabrioletů navíc podlehla korozi, podle belgického klubu příznivců je v současné době pojízných jen necelých 150 vozů.

 

 Lancia Beta Spyder Zagato

A máme tu něco pro fajnšmekry. Zatímco většině lidí se při slovním spojení “italský kabriolet” vybaví nějaká ta Alfa spider, případně Fiat 124 (ať už ten nový, nebo starý), bezstřešná Beta napadne pravdu málokoho. A není se čemu divit – vždyť vzniklo jen 9390 kousků. Pohledný Spyder, jak se tato varianta nazývá, má na svědomí Pininfarina, ale stavěl se v konkurenční karosárně Zagato. Vůz stojí na platformě Bety kupé, nabízí tak uspořádání interiéru 2+2. Je to tedy ideální rodinná varianta. 

Inzerovaný kousek nemá (navzdory pověsti tohoto modelu) problémy s korozí, dle slov majitele je ale třeba “doladit pár věcí”. Na fotkách ale vypadá tahle žlutá Beta moc hezky a troufnu si říct, že jde o auto, za kterým se každý otočí. 

 

Zlatá Vrána na závěr: Trabant Cabrio.

Trabant 601 se vyráběl v otevřené variantě Tramp. Poslední dnešní vybraný vůz ale není jedním z nich, jde jen o obyčejnou “limuzínu” s odříznutou střechou. Dle slov majitele lze vůz přihlásit na bílé SPZ (o čemž silně pochybuju) a potřebuje několik celkem zásadních oprav. Cena tohoto bastlu je stanovena na baťovských 34900,- Kč. Na zádi se skví nápis “just married”, což upoutalo moji pozornost a vzpomněl jsem si na jeden inzerát, co jsem nedávno viděl. Pojďme ale trochu zapátrat v hlubinách internetu…

Takových Trábošů bez střechy se totiž u nás neprodává mnoho. Shodou okolností se ještě nedávno nabízel nápadně podobný vůz za pětinu ceny – 7000,- Kč – na poněkud netradičním místě, totiž serveru beremese.cz jako svatební rekvizita. Podle údajů v inzerátu, jež jsem vyhrabal v archivech internetu, je vůz pojízdný, ale bez dokladů. 

Ano, každé zboží má svého kupce a příležitost ke koupi měl každý, chtít ale 35 tisíc za narychlo zbastlenou svatební kuriozitu a vydávat ji za plně pojízdné auto k prodeji, které lze přihlásit, to je zkrátka čin hodný naší Zlaté Vrány.

A jaký je váš tajný tip na neobvyklý kabriolet? Podělte se s námi v komentářích. 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.

Mohlo by Vás také zajímat

Komentáře

2 reagovat
Csaba
25. 8. 2019, 10:07

Tak třeba malá Toyota kterou taky není moc vidět:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/paseo/17965493?goFrom=list

Vajíčko bez střechy mi přijde čím dál atraktivnější:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/80/18301298?goFrom=list

Tady ten větřík taky fouká jen velmi výjimečně:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/renault/wind/18411869?goFrom=list

A v nejlepším skončím :)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/saab/900/18340647?goFrom=list


3
Csaba
25. 8. 2019, 10:34

Tohle jsem v životě neviděl a myslím že v Evropě to ani nenabízeli:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/toyota/celica/18344549?goFrom=list

A 124 bez střechy? 10 bodů z 10 :)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/mercedes-benz/124/18223654?goFrom=list

A v nejlepším už fakt skončím :)
http://www.sauto.cz/osobni/detail/dodge/viper/18219332?goFrom=list

0
Testeuros
25. 8. 2019, 21:29

"Vajíčko bez střechy" je krásné (no dobře, dokud se člověk nezaměří na převis o délce půlky rozvoru :D), ale daný kousek je skutečně stavebnice, kterou je potřeba dodělat a (bohužel) vzhledem k cenám některých dílů (pokud se podaří sehnat, což je třeba u mřížek utrpení hodno trestu smrti) se dokončení tohoto díla vyšplhá tak na 80k... a za to se už dají najít hezčí kousky. Ostatně rok zpět byla na prodej hodně pěkná 2.3 s automatem a Recaro za 65 tisíc...
A jako tečku nakonec...

0
Testeuros
25. 8. 2019, 21:31

...ach, já zapomněl ještě fotku se Sábinou. No jo, to je ta skleróza. :D

0 reagovat
CerVus
25. 8. 2019, 11:30

Co citelně chybí v tom výčtu je rozhodně plymouth prowler.
Nic podobného se na silnicích potkat nedá , když pominu rarity jako donkervoort D8.
Horší je, že cena jako u spousty jiných ve své době zavrhovaných aut už vystřelila do výšin.

1
Csaba
25. 8. 2019, 11:46

Vždyť ho tam Jakub má, čtvrté auto od spodu :)

0
CerVus
25. 8. 2019, 13:10

Sakra tak teď mám schízu. Buď tam prve nebylo nebo sem slepý jak patrona. :)

1
Csaba
25. 8. 2019, 14:18

1:46 => :-)

3 reagovat
Nezn.uživatel
25. 8. 2019, 11:54

Za každou cenu se odlišit, aneb kudy zkratkou do Mordoru? :-)

0 reagovat
BubaaCZek
25. 8. 2019, 14:16

Dnes jsem predjel nalestenou cervenou MR2 v cabriu a byla paradni!

0 reagovat
Kuře
25. 8. 2019, 16:53

Tý jo, ta Lancia je fakt pekná... a 150 není hodně, to bych do vánoc mohl mít:D

2 reagovat
PepaSFI
25. 8. 2019, 16:58

ten Trabant, to je něco. Vzhledem k tomu že znám velice podrobně konstrukci toho vozu, rád bych viděl provedené úpravy. Proč asi Trabant Tramp neměl dveře ale jen takové mírně vykrojené pevné boky? Páč by se vohnul v půlce. Ta podlaha to bez střešního skeletu neunese, muselo by se to v místě dveří vyztužit. Udělat vysoké prahy nebo dveře zrušit a zavařit. Viděl jsem Trabiho předělaného na sranda buggy ale ten kluk na to šel chytře. Uřízl to až za B sloupkem a vzadu ten střešní skelet ještě podepřel trubkovým rámem se vzpěrama dozadu. Tohle ale vypadá tak leda na statickou rekvizitu na svatební fotky. Moc v tom nerajtovat a ještě radši uprostřed podepřít heverem.

dobře divný kabrio je PT Cruiser Zezadu to vypadá jak když jede kolem myčka na nádobí.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/chrysler/pt-cruiser/18319567?goFrom=list

1
sheogh
25. 8. 2019, 19:31

toho cruisera jsem zrovna v patek potkal po ceste z prace... no vypadalo to jako kdyz dva jedou ve vane...

0 reagovat
Ultim
25. 8. 2019, 18:59

Co tak Audi S4 kabriolet ? 4.2 V8 ?
https://www.sauto.cz/osobni/detail/audi/s4/18418177?goFrom=list

0
Ronin
26. 8. 2019, 08:57

to je tak teplý,že bych to chtěl :)

0
beastar
26. 8. 2019, 09:34

Minulý rok sem prodával stejnou jen stříbrnou. Ono to není špatný je to docela praktický, máš cabrio a ještě to jede. Navíc tyhle motory jsou fajn. Akorát tady ten rudej introš:)

0
Ronin
26. 8. 2019, 10:58

Celé je to fajn,a rudý introš je proste to najviac čo môže byť,dokonalý kundolap.Tento rok som to videl na ulici,ale s hardtopom,no neviem či bol skladací.Videl to niekedy niekto v RS4ke? To musí byť brutálny homotestosteron.

2 reagovat
Testeuros
25. 8. 2019, 21:37

Vzhledem k tomu, že má potvora již byla v komentářích zmíněná (děkuji za klid do duše), tak bych navrhnul jinou krásnou raritu - Renault R19 Cabriolet. Škoda, že jsem za poslední roky viděl tak... jeden kus, je to překrásné auto.

5
Chase
26. 8. 2019, 00:08

Chorýš je o ničem (mezi renckaři se tak sikalo slabším verzím R19). Tepre s F7P to mělo správné grády. 110kW (po faceliftu s katem už jen 99kW) z 1,8i. Váha někde okolo tuny. Škoda, že jsem byl mladej a blbej... Byť by mě to tenkrát asi finančně stáhlo z kůže, měl jsem ho i po potkání motoru a útoku vandalů dát dohromady. Do dnes na tohle auto se slzou v oku vzpomínám. Budiž mu kostka na vrakáči lehká :/

3 reagovat
Moses
25. 8. 2019, 22:01

Tak s takymto Renaultom by som bol najvacsi king of the jungle :D

0
Bavoraczech
26. 8. 2019, 07:39

To je fotomontáž nebo se fakt vyráběla Renaulta?

1
PlusOne
26. 8. 2019, 08:44

Kupodivu ten Twingo předek na tom nevypadá vůbec špatně :-D

0
Moses
26. 8. 2019, 18:11

Bavoraczech je to fotomontaz, samozrejme. Na roznych imageboardoch sa Twingo stalo kultom, takze takychto srandovnych veci vzniklo viacej :)

2 reagovat
kotzitzaq
26. 8. 2019, 15:31

Až taková vzácnost to není, ale díky pověstné britské kvalitě jich po cestách moc nejezdí (shánění některých dílů je celkem fuška).

0
Vencos
26. 8. 2019, 16:52

V inzerci se chytaj blbě. Buď jsou domrdaný, nebo předražený. Ale občas... Taky jsem ho měl... Ostatně, neni to on? Ztratil jsem stopu...

0
kotzitzaq
26. 8. 2019, 17:08

Kupoval jsem před cca. 7 lety v Brně. Tak záleží, kam šel ten tvůj.

0
Vencos
26. 8. 2019, 19:31

Prodaval jsem loni nekam k Pardubicím

0 reagovat
Sato
26. 8. 2019, 20:15

Minule som stretol taky maly renault, pomerne novy, wind sa to tusim vola, videl som prveho za niekolko rokov, takze rarita :-)

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte