načítám data...

Auto skoro zadarmo, edice Prosinec 2021

Camaro furt nestartuje a i kdyby startovalo, jezdit s ním po sněhu je spíš dobrodružství, než doprava. Takže jsem začal hledat takové to auto na chvilku, než budu zase machrovat.

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv Značek

Miluju ten pocit, kdy mohu udělat impulsivní nákup bez nějakého většího risku. Vím, že už to jde vyřešit i návštěvou předražené restaurace, ale já mám rád věci železné. A není nic lepšího, než vytáhnout pár peněz z kapsy a koupit si auto u kterého je celkem jedno, jak dlouho vydrží.

Když káru navíc potřebujete jen na to, aby se hýbala, můžete vybírat i v těch nejnižších cenových kategoriích a riskovat naprosté minimum. Navíc mezi "mít auto" a "nemít auto" je podstatně větší rozdíl, než mezi "mít dobré auto" a "mít špatné auto". Otevřel jsem tedy tu nejprofláklejší inzerci na internetu a rozhodl se pořídit sobě vozidlo. Leč, nedopadlo to nejlépe…

Spotřební FIat Ulysse

foto: bazos.cz

Nekoupit auto spolehlivé nevadí, ale zrovna u tohodle fiatu je ventilů tuším jen šestnáct, takže když semtam nějaký vypadne, brzo dojdou. A myslím si, že by z aut ventily padat neměly. Ale kromě toho jde o automobil veliký, což samozřejmě znamená více hodnoty za vaše peníze. Navíc tyhle Fiaty vůbec neznám…

Mazda MX3 s nájezdem 120 milionu kilometrů

foto: bazos.cz

I kdyby tohle auto vyrobili v roce 1991, dává mi to po podělení časem průměrnou rychlost 24/7 v hodnotě cca 460 km/h. Netušil jsem, jaké je to auto ďábel. Mírné opotřebení zevnějšku a použitý airbag mne tedy nijak nezneklidňují. Pokud budu ale mluvit vážně, tak pokud je tahle Mazda provozuschopná, může jít i v dojetém stavu o zajímavou hračku. Za ty prachy to i do roští může, takže jde v podstatě o soutěžní vůz. Jen snad ruční švy na airbagu řidiče by mne zneklidňovaly.

Citroën Saxo 1.1 které vlastně nechci

foto: bazos.cz

Malá francouzská věc navazující na ultralehké hranaté předky je skvělé auto skoro na všechno. Jedenáctistovka sice moc nepojede, ale to auto je takový vděčný dříč. Navíc s podvozkem, který je mile rozverný. Jenže já už jedním Saxem jezdil i po dvou kolech, takže tohle klidně přenechám.

Odcházím tedy s prázdnou, protože nic jiného mne nezaujalo a zas natolik impulsivní nákup nepotřebuji. A pak volá Kubajs, že prej s Violou něco a že prý jestli koupíme Dacii. Tu věc, co se do ní vleze europaleta. S turbodieselem, kterému podfukuje jeden vstřik, ale jinak prostě upatlaný vůz na upatlané věci.

Inu proč ne, domlouváme se na horentní sumě jednoho Masaryka a já prosím Matěje, ať mi to odveze domů. Náhoda tomu chtěla, že jsme hned druhý den potřebovali jet ve třech do Liberce. Frantova Miáta je na to fakt malá. Matěj tedy čutnul Dacii a vyrazili jsme. 

František začal nenásilně naznačovat, že úspěchu cesty nevěří. Nasadil si helmu a otevřel pivo. Já začal mudrovat o tom, kdo nás kde může zachránit a označil jsem území mezi odbočkou na Tuřice a Jablonec za Atlantik. Ten musíme přeletět, jinak zhyneme.

A pak přišel ten moment, kdy jsme Matěje přejmenovali na Amélii. Někde uprostřed Atlantiku se ozval zvuk jako když foukne na Ivecu hlava. A nepřestával. Motor však stále držel volnoběh. To je přeci jasné! Vodporoučel se ten vstřik…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Ale jaké bylo mé překvapení, když jsem našel v motoru žhavící svíčku plandající na svém vlastním kabelu. Podfukující vstřik je na svém místě a vesele podfukuje a tahle žhavička si ho asi vzala příkladem. A jak tak čekáme, až nám někdo doveze alespoň kombinačky, prohlížím si hlavu motoru, nesedící plastové držáčky, ulomené plastové držáčky… A jako správný archeolog uzavírám celou věc: Někdo to rozebíral a nepodotahoval.

Potom přifrčí nový šťastný majitel zánovního BMW s klíčem na kola, kombinačkama a nástrčákama snad od patnáctky výše. Kombinačkami, silou vůle a sprostých slov šroubuju žhavici do palice. V momentě, kdy se zdá, že je alespoň na jednom závitu startujeme a vyrážíme.

Auto pak přejelo Atlantik ještě jednou zpět a ta žhavička je pořád na tom jednou závitu. Zapůjčené kombinačky jsme ukradli.

Já si pak jako natěšený majitel po vystřízlivění z večírku po třech dnech konečně nový vůz vyzkoušel. A musím říct jediné: Není to moc dravec, ale furt jede. Mám radost pokaždé když malý nafťáček v žalostném stavu zahrká a za doprovodu cinkajícího výfuku uvede vůz do dopředného pohybu.

foto: František Čáslavský, autickar.cz

Ten rozdíl mezi dojetou Dacií a lístkem na MHD je prostě propastný. Navíc ani uprostřed té šlamasyky na dálnici nás neopustila dobrá nálada. Chlapci měli všechny své věci hezky zabalené a já tam měl jen to auto. Stačilo něco stopnout a byli bychom zachráněni.

Nevěšme tedy hlavy, levný, od starostí o lak oproštěný, motorismus lze provozovat i v této složité době. Levných automobilů je dosti a těch s příběhem ještě více. A co vy? Neplánujete nákup plečky?


 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jakub Pospíšil
02. ledna 2022, 21:04
2

Já bych jen rád připomněl, že loni v prosinci zvrakoval Jeník auto za pětku asi do dvou týdnů...

reagovat
Sa
Sato
02. ledna 2022, 21:49
3

To je v prepocte ako operak na social edition octavii?

Jan Machač
02. ledna 2022, 21:55
4

miň papirovani...

M P
03. ledna 2022, 13:52
0

tak snad nebude moc mrznout, ty "zimáky" by ho nemusely podržet :D

děkuji za pěknou připomínku, pane Machač

Michal88
02. ledna 2022, 21:05
2

U mě je hlavně ten problém, že "plečky" zachraňuju. :D Téměř všechna má auta byly právě plečky s hodnotou do 20t. Jediný co, tak poslední XM 2,1TD stála 22t, ale aspoň lak jsem jí zachraňoval. Ostatní XMa, Xantie i GS jsem ukradl vesměs hrobníkovi z lopaty a dal/dávám je do pucu.

A paradoxně ta auta fungovala lépe, než C5 x7 za 130t, kterou žena stále má.

Teď nemám v plánu ale nic kupovat. Na jaře prodám XM V6, dodělám tu druhou manuální V6 1989 a ženy C5 asi vyměníme za Pluriela. A výhledově XM Break, když bude nějaké za dobrou cenu.

reagovat
Jakub Pospíšil
02. ledna 2022, 21:33
1

V6 1989 ti docela dost závidím, ještě jestli je šedé s velurovými sedačkami...

Jan Machač
02. ledna 2022, 21:55
2

XM V6 bys měl mít, Jakube.

Vojta
02. ledna 2022, 21:58
1

To už je povahou majitele. Taky mi vadí jezdit jen ve zbytku toho, čím ten vůz původně byl. U aut, jako Fabia, Golf, Astra, New Beetle nebo Saxo mi je spotřebovávat nevadí, ale u XM nebo Xantie to prostě člověku tak nějak musí přijít líto.

Jakub Pospíšil
02. ledna 2022, 22:54
0

Já uz jsem ho měl, pane kolega. Teda ne přímo já, ale najezdil jsem se vzadu spoustu kilometrů. A pak nám stalo několik let na zahradě jako nepojizdny vrak a já si do něj chodil hrát na auto.

Michal88
03. ledna 2022, 00:20
1

Jakub: Je pro změnu taky modré (i když je to jiná modrá, než KPK Modrý Mauricius, které je na Bludném Holanďanovi 2,1TD a Deep Blue 3.0V6 v automatu, které půjde do světa), ale velur a jednoramenný volant má. :) Je to nějaká zvláštní V6, protože má i jen manuální klimu a z "nadstandardu" má krom tý manuál klimy jen okna a zrcátka v el, originální rádio na kazety s ovládáním na volantu a dvojité sklo v kufru. Nemá ani přední mlhovky. Ale byla skutečně vyrobená v 89.

Vojta: Tak nějak, jen u té C5 mám takové rozporuplné pocity, do které kategorie patří... Golf/Astra cokoli jiného bych asi ani nechtěl. Ale zas, kdybych si to koupil, asi bych to taky zachraňoval. Nevím proč, mi to nedá dojezdit a zahodit... Snad jediný auto, který jsem dojezdil a zahodil byl skoroslužební Transit zadohrab, u kterého se s tím počítalo, protože už když jsem ho dostal, tak se na mě skrz podlahu smál asfalt. Ale i na to, jak to nejelo (62kW 2,5TD), to bylo super auto a skvělý winterkchár. Teda když se člověk dobře oblík, protože v tom byla furt zima. A na vožení lidí taky dobrý, protože ač to byl poloplecháč, šoupačky byly na obou stranách. Nebýt to na prach, asi bych to chtěl jako běžný auto.
-
Komentář upraven 3. 1. 2022, 00:22:53

Skipper
03. ledna 2022, 20:43
0

Michale, až budeš prodávat to XM, tak se prosím ozvi...

Michal88
04. ledna 2022, 15:45
0

Skipper: Takhle, tohle mi říká spoustu lidí, ale nečekám, že o to bude nějaká pranice a že mi možná na konec i zůstane. Protože vzhledem k tomu, co jsem do toho nainvestoval, abych to zachránil, rád bych za to dostal minimálně 90t Kč a to je furt za XMo hodně peněz.

Jinak, určitě to hodím i na autofrc, bazos, marketplace, sbazar... Někdy přelom březen/duben, ale vzhledem k ceně předpokládám, že s ním odjedeme i XM sraz na konci dubna. :) Když mi zůstane, tak zůstane, budem si ho užívat. Když ho někdo koupí, kdo s ním bude jezdit i na srazy, tak bonus, že auto stále budu mít na očích, ale byly by peníze na jiné autoprojekty. :) Třeba toho kombika. :)
-
Komentář upraven 4. 1. 2022, 15:55:20

krab
04. ledna 2022, 17:01
0

XM je specifický, ale 3 litr a pokud to bude teda pěkný auto, to by člověk musel vidět ten stav atd... ale myslím si, že 90 + nemůže bejt problém. Co za to dnes koupíš? A je to docela legendární auto, který na trhu jen tak není. Já teda zájemce nejsem, protože to jde mimo můj okruh zájmu co bych si představoval v garáži, ale tyhle Citroëny na druhou stranu obdivuju

Michal88
05. ledna 2022, 00:29
0

Ono, vypláznout u nás 90t i za sebehezčí XM je tak trochu scifi... Je fakt, že je zima, ale kamarád prodává celkem pěknou (aspoň to na fotkách vypadá) předfl za 70 a asi se o to taky lidi moc neperou.

Ale znám moc dobře to pořekadlo, že cena v inzerátu obvykle není cena, za kterou se to na konec prodá, ale ta, kterou by za to chtěl majitel, což se mnohdy neslučuje s realitou. :)
-
Komentář upraven 5. 1. 2022, 07:18:46

beastar
05. ledna 2022, 08:07
-1

Michale velmi trefné poznámky:) Já si bohužel myslím totéž. Sice je to XM dnes tak trochu legendární. Jenže první problém Citroën a ČR. 90 tisíc dá opravdu jen fanoušek. Těch není mnoho a 90 dá jen fanoušek při penězích. Těch bude ještě méně. Věřím že auto který si udržuješ sám bude v topu.

Reálně je možný počítat tak s 50. A to bych si to raději nechal. Přijde doba kdy to třeba nebude 90, ale 200. Pokud to máš kde mít, zahrada, garáž atd. Neprodával bych to. Pokud ne, tak za pase na Jaře podle mě půjde.

Já vždycky když otevřu inzerci a tam vidím tahle auta. Jakoby legendy a zvláštnosti devadesátých let. A u toho jsou ty rádoby youngtimer ceny 100 a podobně. A pak si to projdu a vidím tam ty auta v kategorii realita a tam ceny jako 30, tak kdo by kupoval ehm.. No víš co myslím. Přiznávám ze nevím jak je to s XM teď. Každopádně to je podobné. Takže good luck.

krab
05. ledna 2022, 09:48
-2

To já už si Beastare dneska nemyslím, i když se teda pohybuju v dost specifický sociální bublině autíčkářů... Všechno je to o tom reálným stavu. Například kamarád byl dokonce pro jeden starší Citroën (navíc Xantia a turbodiesel) před pár měsíci až na Slovensku a přivezl si ho za cenu rozhodně vyšší než je to kilo.. A to ani není Citroënář, prostě sbírá zajímavá auta s malým nájezdem a v perfektním původním stavu. A takovejch lidí se pár najde. U aut jako je to XM záleží nejvíc na tom reálným stavu. Jakmile je to takový to co se typicky v inzerátech děje, že majitel vydává různě pobastlenou ne úplně pěknou věc za youngtimera, tak neprodá. Dneska už ti lidi mají celkem znalosti a nároky. Ale to nebude případ tady Michala, to je srdcař a fanda Citroënu, nepochybuju, že by auto od něj bylo špatný. Takže to pak už jen chce trpělivost čas a samozřejmě tu cenu nepřestřelit, i když se to někdy u podobnejch aut trefuje špatně. Třeba loni jsem viděl v inzerci 605 SV 3.0 V6 za víc než 200 tisíc, byť evidentně hezký zachovalý auto... je to moc? Asi si říkám, každý má v hlavě nějakou hranici kolik si myslí, podle toho co vidí v inzerci jinde by za to dal. Kilo mi dneska přijde taková celkem nízká částka na to, že jdeš a koupíš za to pěkný starý auto úplně impulzivně jen protože tě to nadchne, máš na to nějakou vzpomínku z dětství třeba anebo se s tím prostě chceš zase po dlouhý době projet. Ale jak říkám, já žiju co se týká aut v takový specifický bublině lidí co jsou trochu "blázni" a dají relativně dost za jakýkoli vlastně něčím zajímavý nebo vzácný auto..

Jinak pro takvový XM si nakonec dneska může přijet klidně i někdo z Francie. Kamarád takhle nakonec prodal 205 GTI, protože tady za ní nikdo před pár lety co jí nabízel nechtěl těch cca 250 tisíc kolik chtěl dát. Jinej kamarád zas paradoxně o rok později prodal za tuším 200 taky 205 GTI během pár dní a do Čech. A to bylo auto, který dlouho nejezdilo... Někdy je ten trh z těma starejma kárama zajímavej a člověka leccos překvapí. Ale rozhodně si myslím, že doba, kdy byly aspoň trošku netuctový auta z 80/90. let za babku skončila a už se na ně nahlíží jinak.

beastar
05. ledna 2022, 13:34
0

Krabe to já souhlasím. Lidi jsou, ale těch co fungují jako tihle co popisuješ. Takových je jako šafránu. Obecně se do obyčejných biť třeba s malým najezdem nikdo moc nehrne. XM není žádný speciální auto, kterých by bylo pár stovek. Ani legenda jako 205 gti. Možná teda vycházíš z toho, že je to šestiválec. Což ale u takhle obyčejného auta zase tolik neznamená. Citroën není BMW. A asi po tom taky půjdou o dost jiní lidé. Mám bližší příklad tady ve Švýcarské ale i Německé inzerci byla Laguna V6 ta první generace, plná výbava, krásná zlatá metalíza. Najeto 68 000 km. Skutečně to měla a vypadala na to. Cena začínala na 160 000 Kč. Potom co to přes rok nikdo nekoupil. Šlo to vždy trochu dolů. Možná to někdo taky viděl byla i na Mobile mimo jiné. Nakonec to zmizelo za 2800 Euro. A to dle mě byl youngtimer. V části světa, kde 2800 Euro je průměrný jeden plat.

Takže ano to že si mezi těmi lidmi tvůj úsudek může zkreslit. To je asi jako já když se nechám unést a tvrdím že milion za auto je úplně v pohodě obnos. Protože se to kolem mě hemží určitou sortou lidí, kteří by devadesát vysolili za sako když bude dle nich pěkný. Bohužel tahle množina se neprotne s tou co kupuje XM do sbírky. Tak to prostě je. Já sám občas něco takhle najdu. Top km, top stav atd. Prostě sto vykřičníků. Řeknu pěkný a jdu dál. Reálně bych za to ty prachy nedal. A to nemluvím o těch vybájených cenách za bouračky a auta s nulovou historií. To tady asi nebude ten případ. Dějí se kolem toho věci. Mimo jiné jet si pro naftovou Xantii na Slovensko předpokládám z ČR. To mi přijde fakt úlet :)) Pokud to nebylo za odvoz a nemělo to 20 000 na budíku. Uvidíme jak to tady dopadne. Já typuju buď prodej max do 60 000 Kč záleží jak se budou hýbat ceny. Nebo si to nakonec raději nechá.

Sa
Sato
05. ledna 2022, 14:21
0

Páči sa mi tá tvoja stratégia, opraviť užívať a keď sa to predá tak dalej, keď nie tak nevadí. Vlastne nemáš byť ako nespokojný.

Inak mi príde, že trh s autami v ČR takmer zamrzol, možno len pozerám po samých blbostiach. No pár desiatok inzerátov zaujímavejších áut čo som tak priebežne sledoval sa predalo za posledný štvrtok snáď jediné auto. Paradoxne pomerne špecifické, MB C350 2007 W201 za cca 300tis
Inak všetko ostatné sa nehýbe, pozerám teda rozptyl asi 300-600tis. Niektoré veci sú inzerované možno aj viac ako polrok. Na jednu stranu je tlak na cenu smerom hore z nedostatku nových áut, kupci proste nie sú, alebo ak hej tak kupujú proste obyčajné autá. No a na druhej strane tu máme teraz zdražovanie penazí od ČNB, ako postupne budú peniaze miznúť z obehu tak kupcov zase ubudne. Takže lepšie to len tak nebude.

Skipper
05. ledna 2022, 19:19
2

Tak 90 je na mně opravdu moc, netvrdím ale, že to auto cenu nemá. Neviděl jsem ho a prakticky nic o něm nevím. Nicméně můj skromný názor - mělo by tu cenu v původním stavu a s malým nájezdem. Pokud je to jak říkáš zachráněná plečka, tak i v dobrém a vypiplaném stavu vidím reálnou prodejnou cenu daleko nižší.

Michal88
05. ledna 2022, 23:10
0

Když mi zůstane, tak mi zůstane, svět se nezblázní a žena bude ráda, že bude moct jezdit s automatem (teda ne že by manuál nedávala, ale samozřejmě raději sáhne po automatu) a to auto jsem dělal původně hlavně pro sebe, jen mi doma přistálo během práce pak to xm v6 89 a tak si říkám, když máme xm 89 a xm 2000, tak je ta v6 95 trochu "navíc". Schovat je kam, tak to nějak hrotit nebudu. Když půjde, tak půjde, když nepůjde máme na srazy "dvojčata" a žena i v XMu automat.

Jinak jste to klucí vystihli naprosto přesně. Xmek je málo, hlad po nich začal být, ale spíš "z nouze", protože CXa vylítla cenově úplně neskutečně a XM je braný jako levnější varianta a tak se po tom pídí spíš lidi, co by chtěli něco staršího, ale mají v peněžence vítr... Rád vzpomínám ale na doby, kdy to nikdo nechtěl, styděl se s tím pomalu jezdit, protože to byl luxus pro chudý a já mohl koupit XMo za 8000 Kč... To byly super doby... Nikdo o to nejevil zájem, klidně jsem to mohl nechat odemčený před barákem, protože nad tím každý ohrnoval nos... Dneska začínám mít trochu strach, aby se nezačalo krást, to by mi z toho mrdlo.

Jinak mi přijde ujetý jet pro jakékoli auto na Slovensko... Nemyslím to nijak proti Slovákům, jen maj rádi byrokracii a peníze a jen za odhlášení na export vypláznout za kontrolu originality šišku peněz a čekat měsíc, než se soudruh (úd)ředník uráčí se vyjádřit... Mi přijde jako masochismus... U nás ta byrokracie je taky peklo, ale u bratrů to dotahují ještě dál...

Wa
Wakantanka
06. ledna 2022, 07:50
0

Michale o akom mesiaci to píšeš? Ja som pred pár rokmi predal naboreného Focusa a kamoš Logana jednému bulharovi, čo si po ne prišiel odťahovkou. Dopoludnia som na plataku odviezol postupne obe autá na kontrolu originality, zaplatil za každé 50 či 70 € a poobede už sa viezli na Balkán.

Michal88
06. ledna 2022, 20:07
0

Wakantanka: Když jsem před čtyřmi lety hledal náhradu za nabourané stříbrné XM, tak jsem koukal i po slovenských inzercích. Po přečtení zkušeností lidí, co si pro auto z ČR na Slovensko jeli a tohle popisovali (různé zdroje) mě to přešlo. Když si pak kamarád vybíral auto pred dvěma lety, tak jsem ještě oslovil kamaráda z BB (nedělá do aut), jestli se na tom něco změnilo a prý ne.

Vojta
06. ledna 2022, 22:58
0

Michal88: No Transit mám jako běžné auto tak trochu dneska no :D Míval jsem kdysi taky takový levný, dojetý, zničený, zadokolku... opřel jsem to o svodidla a bylo mi to jedno. Prostě auto, u kterého bylo tak nějak jedno úplně všechno a skončilo na tom, že přerezla spojovačka řízení a kola šly každý svým směrem :D No tak když jsem měl možnost loni, potažmo předloni koupit Transita novějšího, zachovalejšího a navíc s pohonem všech kol... ale toho už ideálně dojezdit do sraček nechci :D
Co se týče těch cen u XM, tak soucítím a souzním. Jakožto majitel aut typu Alfa 166 nebo 164 vím, co to znamená mít bezcenné auto :D U 164 tam trochu nárust je a paradoxně, když je člověk tvrdohlavý magor a nasadí fakt nesmyslnou cenu 250kkč za doježděnou červenou V6ku, tak mu to nějakej blázen ve vidině investice dá a pak brečí na fóru, že to auto chce další desetitisíce za údržbu a mnohé nesehnatelné díly.
166 je horší v tom, že designově se líbí opravdu minimální množině lidí (takový smutný sumec po lobotomii) a tím pádem ačkoliv má úplně nový podvozek, vyřešené všechny možné i nemožné bolesti, zachovalý interiér, jasnou historii, kompletní příslušenství... tak jsem ji marně zkoušel prodat za 38kkč. Toto je sice již facelift, nicméně i tak si myslím, že se prodá když dobře, tak za polovinu, přitom to je fakt auto v pěkném stavu za částku, co stojí běžný servis doježděné 166, pokud si ho člověk nechá u někoho udělat... https://auto.bazos.cz/inzerat/146516437/alfa-romeo-166-30i-162kw-busso-r2004.php

krab
07. ledna 2022, 13:31
0

Jo, souhlas, ty Alfy jsou podobně jako Citroëny trošku oříšek ... mě se třeba 166tka hrozně líbí a asi mě budete mít za blázna, když jsem hledal nějakou tu "srandu" na svoje ježdění + trocha tý srandy za volantem, tak jsem měl širokej rozptyl výběru, jen cenově jsem si to pevně ohraničil 250 tisíci. A v tom byly i Alfy... Třeba taková GTV (916) 3.0 V6 24 by bylo přesně auto za který bych i ty peníze v horní hranici rozpočtu dal. Jenže to se nedá sehnat. Loni někdo prodával fakt evidentně krásnou stříbrnou třílitrovou GTV za 250 a to jsem prováhal a pak zmizela. Od tý doby už spíš jen auta, kde je z inzerce jasný, že to nebude ono..

Jako dostat za 164ku skutečně 250 je meisterstück prodejce, to souhlas. Ale ne, že by si to auto vyšší ceny nezasloužilo, když to stojí lecjaká 5er ještě navíc někde ve stavu 2-3 , ty nejlepší jsou citelně dražší. A 164ka s bussem má šarm, je krásná, měla by bejt asi drahá, ale není. Stejně tak 166tka

No já taky nakonec udělal takovej "pochybnej" kšeft. Mini Cooper S jsem sice sehnal fakt pěknej, nadšení z auta furt je, ale už se v celkový investici blížím 200 tisícům a to ještě mám jednu nějakou drobnost na dořešení, renovovat kola bych časem chtěl atd... prostě taky už ty prachy z toho auta nikdy nedostanu zpátky. Ale co už... důležitý je si umět hrát :-D Každopádně s těma XM a 166 majitele celkem lituju v tom, že do servisu a údržby dají fakt hodně a v prodeji se to pak vůbec neodrazí nebo jen málo. Stejně tak to ale je v případě Jaguaru. Když chceš mít skutečně perfektní stav Jaguarů ( všechny ty modely X300, 308, X350 a kupátka X100 a X150) tak si myslím, že nejeden jaguarista radši ty celkový náklady nesčítá v excelu radši ani sám pro sebe a vytvoří si alternativní realitu, kde to tolik peněz nesežralo :-D

Vojta
07. ledna 2022, 18:32
0

Jenže GTV, potažmo i GT nebo i ta 147 a 156 GTA mají v těch prodejnostech úplně jiné postavení. Objektivně vzato jsou ta auta větší křáp, ale jsou to takové ty plakátovky a spousta lidí je dřív chtěla nebo alespoň znala. Prošly si i tím propadem ceny, kdy GTV V6 šlo pojízdné sehnat za jednu výplatu a tak se jich spousta dojezdila totálně. Proto tam je problém sehnat slušný kus za rozumné peníze. No a pak je tu další faktor toho, že obecně velká luxusní auta mají menší veteránskou hodnotu než "sporťáky".
Mini Cooper S R53 je pak zas další ukázka toho, že půlku stojí auto a půlku stojí servis. Použitelný kus seženeš okolo 120kkč celkem bez větších obtíží. Jenže pak to chce spousty hadic, přetěsňování, servopumpu, stahovačky, menší řemenici, přemapovat, samosvor, lepší brzdy... a ono to cinká a cinká. Nicméně za těch 200-250kkč se z toho dá udělat velice schopné auto. A zase je na místě se ptát, proč třeba 7G a 8G Civic Type R stojí prakticky dvakrát tolik co Mini, když je to objektivně horší auto, neberu-li v potaz praktičnost.

Michal88
09. ledna 2022, 17:35
0

166 se mi vždycky moc líbila, ta předfl už před tím, než jsem měl vůbec papíry... Stejně tak Thesis. Ale vzhledem k tomu, že jsem měl vždy blíž Citroënům, nějak jsem se nerozhoupal do ní jít...

Krabe, tipuju ale, že u té 166 to bude možná podobně jako u XM, tedy vyplázneš raketu za servis v případě, že to dáš někam, kde si s tím neví rady nebo někam, kde práce trochu natahujou... Kdo o těch autech něco ví, tak ten servis nestojí moc. Jen je problém, že si člověk musí udělat trochu kontakty a ví kam sáhnout. Jen je to hodně o drobných bolístkách, se kterými si nemusí každý vědět rady, když to nezná a je to jeden z důvodů, proč sto malých bolestí dokázalo takové auto poslat na díly.

Vojta
11. ledna 2022, 08:59
0

Poslední dobou ty servisy jsou spíš o tom "ukecat je", aby vůbec takové auto vzali a aspoň trochu se tím zabývali. Takže i když to nespraví úplně, nebo to víc dojebou, zákazník má furt radost. Obecně s výjimkou podvozku je 166 vlastně dost jednoduché auto a na těch 10V dieselech není potřeba prakticky vůbec žádný servis. KO podvozek pak znamená, že to auto jezdí, ale kvalita té jízdy je asi jako u jedničkové Octavie.
Kdo není úplně blbej, tak si na FB najde 166 skupinu, kde kamarád a zakládající člen lidem poradí a zároveň blízko Prahy má servis a na 166 řeší prakticky vše a dobře. Od té doby provozuschopných a pěkných 166 docela přibylo, protože u něj ten servis nestojí raketu a hlavně mění jen vadné věci, zná ty auta důkladně a dostane je vždycky do stavu, kdy stačí jezdit jednou za rok, nebo podle kilometrů, na pravidelnou prohlídku. To už je pak něco, co člověk zvládne i když třeba jede přes půl republiky na výlet...

Ch
Chochin
03. ledna 2022, 00:45
1

Ja som tiez hrdy majitel plečky. Auto som vymenil za flasu dobrej whisky od kamosa, ktory ho chcel dat do srotu. Mal to ako pracovne auto na stavbu domu. No a presne na ten isty ucel ho teraz mam aj ja. Sice som do toho uz vrazil nejake peniaze aby vobec preslo STK ale nevadi.. Je to 21 rocny Opel Zafira a ma teda svoje vrtochy. Pada mu nafta, takze nestartuje. Nahodou som ale ziatil, ze ked zaparkujem auto cumakom dole kopcom, tak nafta asi az tak nepada a nastartuje hned. Cely nateseny, ze som problem vyriesil a ze budem parkovat len dole kopcom si auto povedalo, ze sabotuje funkciu rucnej brzdy, tak ze sa mi to zasa skomplikovalo. Ale jazda s tym je oslobodzujuca, ked nemusim riesit ci mi to niekto pred kauflandom obucha, alebo ci sa poskrabe lak o kriky cestou do vinohradu.. Akurat neviem ci ho mam volat sOpel alebo Opelnica :-)

reagovat
Na
Napuram
03. ledna 2022, 05:40
2

Výměn ty opletené steřelé hadičky od přepadů vstřikovačů. Teda pokud je to tento typ motoru. Měl jsem ty samé problémy. Jak to netěsní, tak ráno točíš jak chuj a zničíš si čerpadlo.

Ch
Chochin
03. ledna 2022, 12:14
0

Diky za radu, uz sa to riesi. Bude to asi to co pises. Este ze je to len pracovne auto a startujem ho len sporadicky. Tocim jak chuj a cele auto sa zahali do dymu, tak ze to vyzera pomaly jak koncert Rammstein :-D

mariov8
03. ledna 2022, 08:51
0

Já si takto jednou koupil Xantii 1,9TD 68kW za 15 000,- s tím, že je hotové turbo. Turbo se koupilo jiné z vrakáče za 5 000,-. Pak mi začalo vadit X věcí (opravovalo se tekoucí čerpadlo, přední "klobouky", výfuk a podobně) nakonec se ukázala být i prdlá hlava (dobrá, asi jsem to auto trochu uhnal). Finální bilance dvouletého provozu byla asi 1Kč na 1km (teda nákup a servis, mimo nafty) a nakonec se ještě za 12 000,- prodalo. Nakonec mne to auto pružící pomocí 6 koulí na kapalině a plynu tak nadchlo, že jsem pokračoval C5 2,2 BiTurbo 125kW.

reagovat
mariov8
03. ledna 2022, 08:52
2

No a nakonec jsem ze získaných zkušeností sepsal pro Martina Vaculíka ještě článek do ojetin, rubrika: Auto za jeden plat.

beastar
03. ledna 2022, 09:28
0

Krásný, gratuluju ať slouží.

reagovat
Adam Forman
03. ledna 2022, 11:30
4

Dacia: Made by Renault, approved by Beastar.
Kuš řezat samolepku!

beastar
03. ledna 2022, 12:41
-1

Splendid:D

Černá Vovce
03. ledna 2022, 09:57
0

No, nevím, jestli se to dá považovat za plečku. Ale vloni na jaře (21) jsme kupoval za 40t 407cku s 2.0HDI s 300tkm na tacho, s tím, že to mám na ježdění do práce 180 km denně. Investice za oprav cca 5000 a najeto uz 30 000km bez nějakých výraznějších problémů.

reagovat
martin_100
03. ledna 2022, 13:01
0

Tak většina mých aut byly vždycky plečky. A v podstatě sem vypozoroval že čim levnější auto tim líp a dýl sloužilo. Pár aut sem koupil za "velký prachy" ale nějak to postrádalo tu radost a hlavně časem neuměly bezproblémovej provoz.
Když vypíchnu pár co byly nejzajímavější v poměru cena/ výkon:
Trabant 0 kč - necelý 2 roky jen s tankovánim
Almera 0 kč - půl roku, investice 3000, - a prdaná dál za 12tkč
Scorpio 6000 kč 4 roky náklady cca 4tkč prodán za 6tkč kamazádovi a ten s tim jezdil 3 roky
Golf 25000kč - zatim skoro 3 roky náklafy asi 15tkč ale neskutečnej dříč a tahoun.

Teď koukam po něčem slušnym modernějšim a bojim se aby to nedopadlo zase jako vždy když sem se rozhod nejezdit plečkou.

reagovat
VK
VK
03. ledna 2022, 20:24
2

Když já mám s takovými starými střep zásadní potíž. spočívající pravda čistě ve mně, ale prostě to tak mám; nedovedou snést, když něco na autě nefunguje. Tak jsem svého času, vlastně jsou to už čtyři roky, to to letí, koupil v cenové kategorii o řád výš, leč s podobným zámyslem eSko, W220, za 150 v českých. Zpětným pohledem a střízlivým hodnocení, kdyby mi stačilo, že to jezdí, nemusel jsem do toho dávat vůbec nic. Jenže to by nebylo smělo vadit, že to netopí/neklimatizuje, že jde Airmatic jenom na nejtvrdší nastavení (=výměna válců vepřede a toho kolem), že to potřebuje raději nový altík. Takže vstupní výdaj rovný ceně. Kdybych se nebyl zatavil v půli cesty a nezdálo se mi už přes moc nechat rozebrat polstrování přední židle, aby se zjistil a spravil únik vzduchu z bederní opěrky a vyměnit řízení, aby nebylo tak příšerně volné (zde odbočka, celou dobu jsem myslel, že jde řízení ztuha, až nakonec zjistiv, že slabší funkce serva ej vlastnost, ale když je řízení přesné, tak to nevadí, důvod námahy při řízení je ve vůlích a z toho vyplývající potřeby neustále korigovat - kdyby mi tohle tenkrát alespoň někdo ze servi řekl...); zkrátka kdybych do toho byl chtěl vrazit ještě jednou tolik, mohl jsem mít uspokojivé auto, s nímž je radost jezdit. Jenže to se pak dá připlatit ten 2,5násobek rovnou, mít o generaci novější a problémů podstatně míň. Ale samo, zpětně hodnoceno, jenom jezdit, to dokázalo bez dalšího, celou dobu.

reagovat
Pa
Pavel Sev
04. ledna 2022, 14:00
0

hoooši

reagovat
sheogh
04. ledna 2022, 21:19
0

Ja mam zrovna zamluvenej taky takovej kybl srotu jako docasnej postrk, kterej pak (snad) zustane vydrzi "nahradni vozidlo" :-) Jeste rozmyslim, jestli ty prachy radsi neprokalit, ale asi to vezmu :-)))

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Maxus (SAIC) EV80  2021
Maxus (SAIC) EV80

2021 rok výroby
122 koní výkon
56 kWh baterie

Nissan LEAF  2015
Nissan LEAF

2015 rok výroby
110 koní výkon
24 kWh baterie

Plymouth Fury  1969
Plymouth Fury

1969 rok výroby
230 koní výkon
5 210 ccm objem

Mercury Monterey  1964
Mercury Monterey

1964 rok výroby
390 koní výkon
6 400 ccm objem