načítám data...

Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Znáte nás. Na clickbaiting si nepotrpíme. Ale tentokrát to nejde jinak: Chcete novou Fabii Combi? Víme, jak to zařídit!

zobrazit celou galeriiNovinky: Autíčkářův týden: Přichází nová Dacia Jogger, Fabia Combi je hned v závěsu

Zatímco se redakce Autíčkáře potýká s kapacitními potížemi způsobenými prací, dovolenou a rozmnožováním, automobilový svět se řítí vpřed stále rychleji. Pojďme se podívat alespoň na nejžhavější novinky uplynulého týdne.

Dacia staví na start nového šampiona – Jogger

O modelu Dacia Bigster jsme vás neinformovali už na začátku tohoto roku. SUV, na jehož stvoření se podílely hned dvě zkušené automobilky Lada a Dacia, představilo světu nový směr, kterým se chce výrobce dostupných osobních vozů do budoucna ubírat. Designově to vůbec nebylo špatné, ale zbytek příběhu, který se hemžil slovy jako konkurenceschopnost, synergie a hlavně Lada, nám moc neseděl. Pořád jsme nevěděli, co si máme myslet o tom, že se aprílové zpravodajství přesunulo na leden. 

Všechno se vysvětlilo předevčírem, kdy Dacia oznámila, že v pátek představí na mezinárodním online happeningu své nové sedmimístné SUV nazvané Jogger. Na autosalonu v Mnichově se pak novinka představí ‚osobně‘. Stačí špetka mozkového myšlení, a dojde vám, že s největší pravděpodobností půjde o produkční podobu zmíněného konceptu Bigster. Jogger má nahradit oblíbené, ale přece jen poněkud nemoderní modely Dokker, Lodgy a Logan MCV. Podle aktuálních informací půjde o vyspělý vůz s novým logem, hybridními pohony a výbavou, ze které bude věrným fanouškům Dacie přecházet zrak. 

Znamená to v zásadě dvě věci. Zaprvé, apríl setrvává na svém původním datu 1. dubna. A zadruhé – levná auta oficiálně přestávají existovat. To je jasné každému, kdo v poslední době podrobněji zkoumal ceny lépe vybavených Dusterů

V pátek se dozvíme víc a budeme vás neprodleně (se zpožděním nanejvýš několika týdnů) informovat!

 

V Paříži na silnicích se zpomalil čas

Původně jsme přemýšleli, zda o této novince vůbec psát. Jsou věci, o kterých se nemluví, jen se tiše doufá, že upadnou v zapomnění nebo zkrátka přestanou existovat. Nakonec však zvítězila touha přinášet čtenářům pravdivé informace, na rovinu a bez příkras.  

Až příští týden přijedete do Paříže, nejspíš si hned všimnete něčeho divného. Jako byste se dívali na zpomalený film. Nejde o chybu v matrixu, ale o nové nařízení, podle kterého se povolená rychlost v metropoli snižuje na 30 km v hodině. Větší bezpečnost, méně hluku, více řidíčů uhynuvších nudou či sešlostí věkem a spousta dalších benefitů teď promění Paříž v oázu rodinného štěstí. Auta, která pojedou pomaleji, také stráví na silnici delší čas, což se promítne do nižších emisí výfukových… oh wait.

Ne že bychom snad doteď jezdili do města lásky vyhledávat řidičské zážitky. Zdejší dopravní situace nám může být venkoncem fuk. Jde spíš o to, jak rychle se bude móda šířit po dalších evropských městech a jak proaktivně zareaguje zastupitelstvo hlavního města Prahy, pro něž je ticho a klid v okolí magistrály už nějakou dobu top prioritou.

Škoda Fabia Kombi

Tak prosimvás, je to fáma. Kombík bude! Dostane svoje vlastní jméno a půjde spíše o hatchback se samostatným designem, ale bude v podstatě na základech Fabie a bude mít větší kufr. Ale bude celý…

foto: Škoda Auto

Čo to táram… Škoda Scala je přesně to, co hledáte. Asi o 70 000 dražší, s kufrem nafouklým o 170 litrů a dokonce vám k litrovému tříválečku přibalí nějaké newtonmetry navíc. A taky má lepší proporce.

A abych vysvětlil svůj osobní názor: Škoda udělala dobře, že nerozšiřuje svou modelovou řadu. Škodovky se u nás pomalu dělají po pěti centimetrech délky a to dokonce jako u Transitů ve dvou výškách. Jenže jim vše trpí na dětské nemoci, takže za mne jedině dobře, že dotáhnou to, co mají rozdělané jinde. Držím naší automobilce palce a zhodnocení toho, jestli zabili ten správný model, už nechám na Vás, vždy laskavých, čtenářích…
 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
31. srpna 2021, 20:40
2

https://www.novinky.cz/auto/clanek/po-fabii-combi-to-ma-zrejme-spocitane-i-nova-scala-40370684

Jinak se obavam, ze Jogger nebude mit s Bigsterem spolecneho krome loga NIC. IMHO to bude natazeny a jeste o 2 cm zvedly Stepway.

reagovat
Jan Machač
31. srpna 2021, 20:44
0

not bad... ;-)

Fr
Frodo
31. srpna 2021, 22:22
0

Docela fail s tou Scalou. Zvlášť když si člověk napřed přečte novinky a pak až autíčkáře....

Jakub Pospíšil
31. srpna 2021, 22:42
0

Spekulace "jedna paní povídala" jsou v současné době v tomhle oboru natolik nespolehlivý zdroj informací, že jsme je s klidem odignorovali. Doba je turbulentní a co bude za ty 3-4 roky netuší fakt nikdo.
Ten odkazovaný článek mi spíš přijde jako snaha za každou cenu se svézt na vlně národního hejtu s další senzaci. Potopení platformy A0 nedává smysl, celé je to takové ne moc pravděpodobné.

fortress
01. září 2021, 08:12
-2

Těžko se to přiznává že jste napsali píčovinu co ;)

Be
Beran
01. září 2021, 13:28
3

Fortress: Kdyby se zpetne, napriklad s rocnim odstupem, overovaly clanky o budoucnosti automotive, tak by jako picovina vypadala tak polovina clanku napric medii:-)
Souhlasim s Kubou. Podle me ani Diess nevi co bude za par let se Scalou :-(

fortress
01. září 2021, 14:17
-1

Souhlasím, proto vždy hledám toho generála co to říkal už před bitvou. U politických otázek to dělám stejně. Třeba v případě Afganistánu bychom ušetřili dost peněz. IDK

Jan Machač
02. září 2021, 13:21
0

Fakt si myslíš, že to myslíme vážně? ;-) Byl to jen podotek o tom, že těch škodovek je moc...

riderhenry
31. srpna 2021, 21:24
2

Nějaká Fábie Combi je mi vcelku volná, ale jde o ten princip. Věděl jsem, že to nebude sranda, ale tohle je ještě rychlejší, než bych čekal. Myslím, že princip "emisních povolenek" EU je hodně zajímavé téma, které by měla veřejnost znát, jelikož jde o jejich peníze, životy a hlasy ve volbách...

reagovat
bitner
31. srpna 2021, 21:42
2

Bohužel mám pocit, že tohle bude vyřešeno nárazem do zdi.

Jakub Pospíšil
31. srpna 2021, 22:37
4

Nějaké legislativní změny a EU jsou spíš vítaná zástěrka, než reálný důvod. Scala ma vyšší marži, než Fabia combi, která byla z podstaty věci levná. A co teprve plánované menší EV. Tam se opět marže schová lépe, než do levného jednoduchého auta. Firmy to nakonec akceptují, protože fleetové nabídky Škody tu nikdo jiný nedokáže a těch v celosvětovém měřítku pár soukromníků fakt žádná velká čísla neudělá.
Pokud se ale elektrická Fabie povede, může to být po debaklu ID3 slepice, co v západní Evropě snese nejedno zlaté vejce.
Nemá cenu v tom hledat složitosti, je to vždycky jen o penězích.

riderhenry
31. srpna 2021, 23:36
-5

Jakub: Tak ještě jednou - doporučuji nastudovat princip "emisních povolenek". Myslet si, že tady snad funguje svobodný trh a vztah nabídky vs. poptávky, je velký omyl. Bez této znalosti nemá moc smysl diskutovat o tom, jaké auto je pro koho jak moc ziskové...

Jakub Pospíšil
01. září 2021, 08:26
4

Emisní povolenka je výrobní náklad, je to daň. Čili u levných aut ukrajuje z marže víc, než u dražších. Nemám z nich radost, absolutně je nepodporuju, ale daní bylo dost i doteď, "svobodný trh" úplně bez daňových nákladů jen na základě nákladů výrobních nefunguje asi nikde na světě.
-
Komentář upraven 1. 9. 2021, 08:44:16

bitner
01. září 2021, 08:48
1

To moc nesedi. Neni to dan. Je to umela vyhoda (nesmyslna brano do dusledku) pro jeden typ pohonu na ukor jineho. Je to protekce pro neco, co by jinak nebylo zivotaschopne. Emise EV se pocitaji unfair zpusobem. Proc, to mi neni jasne. Snad Cina uplaci uz i Komisi EU nebo co.

Jan Machač
01. září 2021, 09:27
6

Co na tom nechápete? Strana a Vláda se usnesli že mají pravdu a cíle je potřeba překračovat. ;-)

riderhenry
01. září 2021, 09:33
3

Jak může být daň výrobní náklad? Ale to je jedno. Doporučuji si to opravdu nastudovat, když o tom chci diskutovat z pozice automobilového novináře (fakt to neber ve zlém...). Ten systém je totálně zvrácený. On nepodporuje jen rádoby ekologičtější pohony, ale hlavně i těžší auta, tzn. Němec, co si koupí X5 za 200 000 EUR platí třeba klidně daň nulovou, přestože na jeho auto bylo spotřebováno řádově víc materiálu a má pochopitelně reálně vyšší spotřebu (= je určitě daleko méně ekologické), zatímco nějaká Fábie apod. v základu bude platit daň klidně v desítkách procent své jinak normální prodejní ceny.

O tom, že třeba taková Tesla prodala loni povolenky "spalovacím" konkurentům za snad 1,5 miliardy USD ani nemluvím. Kdyby dělala Tesla nejlevnější elektromobily pro Indický trh, bylo by to pořád zvrácené, ale jelikož dělá drahá prémiová auta, je to šílené úplně.

Volný trh s existencí plošné daně (například DPH) je naprosto v pohodě - nikdo nemá nad nikým žádnou umělou výhodu, všichni platí jednu daň ve stejné výši. S tím problém nemám, když chceme nějak živit stát. Samozřejmě diskuze může být o její výši atd.

beastar
01. září 2021, 15:43
5

Riderhenry má bohužel pravdu. Doporučuji nastudovat co ti idioti vymysleli. Prodej emisních povolenek pro firmy jako Tesla je lepší byznys jak samotná výroba aut. Výrobní náklad není tahle šaškárna ani náhodou. Jde akorát o to uměle plánovat. Ve jménu dobra samozřejmě. Firmy se s tím smíří jen kvůli tomu, že auta budou potřebovat. Já jsem zvědav kdo pak bude ta auta kupovat po těch firmách. Časem to akorát protáhne interval výměny aut ve fleetu. Naprosto skvělé. Jak za minulého režimu. Důvody byli jiné důsledky stejné.

Evropa a Unie jsou ztracené kompletně je ovládli progresivní levičáci a zelená lobby. Tam když se ráno neprobudíš s debilním nápadem jako by si nebyl.

Plošná 30 je ultimátní blbost. Všechny argumenty pro mají XY protiargumentu.

MB
MBMB
01. září 2021, 16:13
-5

Možnost prodeje povolenek je v zásadě nutnost, standardní součást podobných systémů. Bez toho by výrobci nebyli motivování jít pod stanovenou hranici, od které se platí pokuty (nominálně 95 g/km NEDC). A je to výhodné i pro ty více emitující výrobce, kteří si pak takhle mohou kupovat emise za méně než těch 95 eur za g/km, které by jinak platili do evropské kasy.
A za způsobené externality se prostě platí a platit bude. Nevím, co je na tom zvráceného a jak to souvisí s tím, jak drahá auta Tesla dělá. Emise jsou emise bez ohledu na to, jak drahé auto je vypouští.

Ča
Ča Snač Aj
01. září 2021, 16:42
3

Drahé auto = výkonné/dobře vybavené auto= těžké auto = potřebuje víc energie na výrobu i na provoz. A ten systém povolenek dává výrobcům podnět dělat hlavně taková auta, místo menších.

riderhenry
01. září 2021, 16:46
5

MBMB: A co je asi spotřební daň, jejíž výše se (logicky) odvíjí od spotřeby auta (a tedy "ekologie", připustíme-li vůbec tuto tezi), jelikož se platí za litr, nikoliv dle nějaké debilní tabulky? Sorry, ale napsat, že možnost prodeje povolenek je nutnost, to je prostě naprosto šílené. Ano, možná je to standardní součást zvrácených systémů, jako jsou různé jiné dotace, které prokazatelně ničí všechny účastníky trhu/společnosti, jen z nich má prospěch krátkodobě jeden "beneficient"... Ale to neznamená, že je to snad něco žádoucího.

Proč proboha nenechají všichni pracovat trh a nemůžou počkat o těch pár desítek let déle, než se situace sama vybarví a ukáže, kdo je vlastně opravdu nejlepší, a je-li po tom společenská poptávka (prej teda je, ne?), tak i nejekologičtější, co se nových inovací v osobní dopravě týče? Jediný výsledek téhle šaškárny je, že lidi platí víc za auta, která chtějí, aby pár jinak smýšlejících jedinců mohlo koupit předražený elektromobil (a to již uměle levnější) a ten nabíjet velice často ze "špinavé" elektřiny... Nechápu, jak lidé, kteří znají naši historii, mohou takové smýšlení vůbec obhajovat. Vždyť už jsme v téhle šlamastice pár desítek let zkusili fungovat a myslím, že už asi všichni chápeme, že centrálně plánovat ekonomiku prostě není úplně dobrej nápad... A jak voni si dělaj i ty pětiletky, to je kouzelný...

MB
MBMB
01. září 2021, 16:58
-2

Ano, asi úplně nejspravedlivější by bylo zrušit CO2 pokuty za prodané auto a místo toho to mít v ceně paliva. Pak by člověk platil tolik, kolik toho reálně vyprodukuje. Další část spotřební daně by pak mohla být odvislá například od toho, jakou EURO normu auto plní, aby se zohlednili ty další, přímo zdravotně závadné emise. A mělo by to být ideálně jednotné v celé EU. Ale asi je zjevné, že to není úplně proveditelné v reálných podmínkách. Holt to je tak, jak to je.
Úplně stejně by pak samozřejmě měla být zdaněna i elektřina a vše ostatní se stejnou cenou za každý kilogram CO2. Něco podobného se, pokud vím, chystá, včetně emisních povolenek na import do EU, abychom se jen na oko nezbavovali emisí výrobou mimo EU.
Jinak pár desítek let právě čekat nemůžeme, o ten čas se hraje. Kdyby se nehrálo, tak CO2 samozřejmě nikdo neřeší a existovaly by jen EURO normy za účelem ochrany zdraví.

riderhenry
01. září 2021, 17:32
4

A o co že hraje EU na svém malém písečku? Globální spásu světa? Jo aha, tak to hodně štěstí. V Číně, Indii atd. se musejí za břicha popadat... Zatímco my si tady užíváme papírová brčka, nedostatek všeho, za to je to ale o hodně dražší... Jak tomuhle může někdo věřit :(

Sa
Sato
01. září 2021, 21:04
7

MBMB a ako sa totoznujes s faktom ze taky model S vyprodukuje viac emisii ako panda 1.2 fire ale ta panda by dostala pokutu a model S moze predavat povolenky za svoj super eko provoz... to je akoze ok?
Btw videli ste niekto ake rozmery pneu ma to Sko? ekologia sama :)

MB
MBMB
02. září 2021, 01:23
-2

riderhenry: V Číně mají zrovna papírová brčka od letoška taky, tedy stejně s EU a dříve už byla zakázána i jinde. Tím neříkám, že v tom vidím nějakou úžasnou pomoc životnímu prostředí. Ale jako ilustrace toho, že to taky chce vykouknout mimo evropskou bublinu, to snad stačí.

Sato: S tou premisou úplně nesouhlasím. S čistým energetickým mixem i ta velká, těžká a výkonná Tesla S s obrovskou baterkou vyprodukuje za život méně CO2 než čistě spalovací Panda 1.2. Bod zlomu pochopitelně nastane poměrně pozdě oproti srovnání dvou podobných aut, ale stále to bezpečně vyjde. V energetickém mixu ČR to vyjde víceméně nastejno. Ale obecně je samozřejmě špatně, že malá čistě spalovací auta nemají úplně na růžích ustláno. Nikde netvrdím, že ten systém je dokonale nastavený, naopak dlouhodobě tvrdím opak. Na druhou stranu, stačí do té Pandy dát mild hybrid, což není žádná raketová věda, a emise jsou hned pod 90 CO2 g/km a pokuty se neplatí žádné. Čili to jde, malé mild hybridní auto nemusí stále platit nic, či téměř nic.

Jakub Pospíšil
02. září 2021, 08:53
4

Přečetl jsem si to znovu po sobě a nenapsal jsem to dobře, uznávám. Nechtěl jsem obhajovat povolenky, které jsou z principu špatně postavené, protože když už, tak by měly být počítány od gramů CO2 na kilometr na přepraveného člověka (bez ohledu na hmotnost auta, protože třeba právě ta Fabie v konečném důsledku převeze stejný počet lidí jako RR Velar, i když samozřejmě komfort je odlišný, ale na ten tu nehrajeme, zásadní je užitnost). Tak jako tak ale nemají moc smysl, pokud Čína, Indie a Čína mk.2 alias Afrika pojedou furt stejně.
Chtěl jsem se spíš zastat škodné, že to není tak, že by tam měli potřebu zařezávat hotové modely, ale v rámci výrobních kapacit naprosto chápu snahu je vytížit něčím s co nejvyšší marží. To, že u nás by se jistě prodávala Fabia combi lépe, než malý elektromobil, je bez diskuze. Ale i vzhledem k současnému zásadnímu poklesu prodejů v Číně se musí Škoda soustředit na západ Evropy. A tam se teď velmi dobře prodává Enyaq, který válcuje i papírově lepší ID.4. Pokud se jim povede "elektrická Fabie" stejně dobře, bude to díky sice nesmyslným, ale v mnoha zemích již platným dotacím prodejní trhák a v konečném důsledku značce vydělá opravdu více, než dlouhá Fabie.
Navíc - nová Fabie už je zas o trochu větší a dospělejší a opravdu se dost přiblížila Scale. Scalu čeká facelift, který ji posune směrem současného designového jazyka a omladí interiér. Fabie IV Combi a faceliftovaná Scala by šly do prodeje plusmínus nastejno a byla by to opravdu velmi podobná auta. Scalu lze ale prodat za víc s potenciálně vyšší marží.
Přípomíná mi to situaci okolo Mk2 Roomsteru alias předělaného Caddy z roku 2015, který už byl taky prakticky hotový a nakonec dostal stopku, podle tehdejších spekulací také kvůli přesměrování výrobních kapacit na chystané SUV. O rok později začala výroba Kodiaqu. Byly tam teda i nějaké spekulace, že by se nakonec vyráběl v Poznani v Polsku, ale skloňovaly se i Kvasiny.
Čili - nechci hájit povolenky, ty smysl nedávají, na druhou stranu ale Fabie combi není na výrobu kdovíjaké terno. Už vůbec ne na západ od nás.
-
Komentář upraven 2. 9. 2021, 08:56:30

Pochtli
02. září 2021, 10:15
0

MBMB: Ono je z principu špatně vůbec platit nějakou "pokutu" za CO2. Navíc tovje "panda s mildhybridem nemusí platit skoro nic" platí možná teď, ale co za rok, dva, pět..? Prostě nesmysl, který má všechny nutit do elektrokrámů. Kdyby byla zachovaná myšlenka "malé EV do města" a spalováky jinde, nikdo by se proti tomu tak nebouřil.

Bavoraczech
03. září 2021, 08:15
1

Pochtli - ano, o to tu jde. Elektromobily jsou pořád víceméně na začátku, resp. hlavním průkopníkem byla zřejmě Tesla a momentálně se EV technologií chytili i všichni ostatní velcí hráči na trhu. Evropa, potažmo svět v tom vidí budoucnost. A bez toho, aby se ty EV prodávaly se technologie bude rozvíjet pomalu. Jde o to technologie pro provoz a výrobu EV zdokonalit natolik, aby skutečně mohli konkurovat spalovacím vozů, dojezdem i cenou. Teda jestli nejsem až moc naivní.

ransom
31. srpna 2021, 21:51
1

Celej den jsem musel usilovně přemýšlet o té Paříži.
A doteď jsem nepřišel na jediný rozumný důvod, proč by mi to nemělo být srdečně jedno...

reagovat
Be
Beran
31. srpna 2021, 22:30
0

Nabizi se tu analogie s teslou. V roce 2008 nejaky inteligentni african v kalifornii zacal vyrabet auto na baterky. V te dobe byl vrchol hi-tech v technologich pohonu hybridni prius a insight. Takze auto na baterky byla "technicka kuriozita". Jenze ten african s vyrobou neprestal, ale ukazoval, ze by to nemusela byt slepa cesta. Ubehlo par let a soucasne perspektivy cinske, USA a EU automobilove dopravy smeruji k baterkam. Kdyby tehdy neprisla prvni tesla (a po ni dieselgate), tak mohlo byt dnes vse jinak.
A limit 30km/h v cele parizi ted taky pusobi jako vystrednost. Ale ubehne par let, vyjde par studii (s vhodne zvolenymi vstupnimi parametry) a po Praze a Brne se taky bude jezdit 30km/h.
Na druhou stranu. Po tom co jsem zazil v Mnichove, Milane nebo Barcelone. Kvuli intenzite dopravy se nebude vysledna prumerna rychlost nijak vyrazne lisit jestli bude limit 30 nebo 50km/h.

riderhenry
31. srpna 2021, 23:41
5

Dokud nepřijdeš o papíry ve 3 ráno cestou z hodně dlouhé směny v práci, protože jsi jel 60 km/h... Právě proto, že doprava je tam už tak jako tak pomalá, nemá moc smysl snižovat rychlost, ne? Nějak nevidím ten přínos, ale to asi ani vidět nejde.

Sa
Sato
01. září 2021, 00:07
0

V Brne mame taku dlhu vypadovku, Videnska, je tam 80ka, kto sa ponahla ide (ked je volno) v lavom 110 a krasne to funguje. V jednom smere pred par rokmi niekto chytry na dvoch miestach napchal 60ku. Uz sa tesim na 30ku. Kkti vy****ny.

Pochtli
01. září 2021, 13:46
1

No jo, Fendrych, co článek, to "perla" ????

J.K.
08. září 2021, 02:41
-2

Další podnět k brblání o třicítce v Paříži:

Pochtli
08. září 2021, 09:31
1

J.K.: Hrát si na padesátku v dopravní špičce, kde by se nechytal ani s tou jeho třicítkou může jen zaslepený demagog. Vůbec ho nenapadá, že tou 50 MŮŽE jet, ale NEMUSÍ. Hlavně ve večerních a nočních hodinách musí být jízda třicítkou báječný zážitek. Větší plynulost zajistí správně seřízené semafory než blbosti s rychlostí.

Jakub Pospíšil
08. září 2021, 09:55
4

JK: vážně postuješ Alarm jako validní příspěvek do diskuze? Nevyjádřil se k tématu i Sputnik a Aeronet, ať to máme komplet?

J.K.
včera v 23:39
0

Tak co jako zdroj místo nezávislého Alarmu, pro kteří píší oceňovaní novináři, doporučíš?

Le
Leo
31. srpna 2021, 22:24
-1

Rekviem za fabii. Tak to jsem tady fakt nečekal.

reagovat
Be
Beran
31. srpna 2021, 22:42
-1

Hypoteticka fabie combi a Scala nejsou stejna auta. Hlavni rozdil by byla cena, cca 30 az 50 tis. v prospech F4 combi. A scala je vnitrnim prostorem pro posadku, technickymi resenimi, technologiemi, materialy...dospelejsi auto. Zato F4 combi by porad bylo male "levne" auto s batohem.

reagovat
mariov8
01. září 2021, 09:27
4

Scala je nejspíše také na dožití. Je to propadák, hatchback od Octavie, jak to auto vypadá, prostě nikdo nechce. Cenou a přepravní kapacitou pro rodiny na Rapid liftback nenavázala ani trochu. S ohledem na aktuální vývoj v EU, nebude ani Fabie kombi a ani Scala. Základní Fabie možná také časem skončí, malá auta jsou bita současným systémem plateb za emise CO2, protože jsou lehká.

Jan Machač
01. září 2021, 09:29
1

A k tomu Škodovka fakt potřebuje makat na jiných věcech...

Be
Beran
01. září 2021, 11:41
0

Ona je skodovka tvrdy kapitalista. Kdyz se seskrta modelove portfolio, tak se seskrtaji i vsichni kdo nejake auta primo nemontuji. Takze na jinych vecech nebude mit kdo makat.

beastar
01. září 2021, 15:46
4

Každá automobilka je tvrdý kapitalista včetně Ferrari třeba. Jen Tesla je projekt 1% vyvolených. Až lidem jako Musk a dalším hrábne budeme se divit. Už teď se nesmírně musí bavit těmi užitečnými idiotas kolem bitcoinu:D

BigBen
01. září 2021, 22:07
2

Venkoncem, venkoncem. To je tak debilní slovo, že si ho musím pokaždé vygooglit. Má někdo stejný problém nebo jsem prostě out, či snad z jiný planety?

reagovat
Jan Machač
02. září 2021, 13:22
0

je to hlupe slovo, co prašti do oka, ja ho mam rad ;-)

bitner
03. září 2021, 11:55
1

No, takze jak jsem rikal (kdo to rikal?! co sem rikal?!), kombajn ze Stepwaye. Nevypada to vubec spatne, pojetim se to dost blizi puvodnimu Loganu MCV. Do pul mega bude tohle Volvo od Dacie hitus maximus.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem

Chrysler New Yorker 4 Door hardtop 1969
Chrysler New Yorker 4 Door hardtop

1969 rok výroby
350 koní výkon
7 200 ccm objem

Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L 2016
Ford F250 2016 SuperDuty 6.2L

2016 rok výroby
390 koní výkon
6 200 ccm objem

Lincoln Town Car Signature Series 1990
Lincoln Town Car Signature Series

1990 rok výroby
120 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP 1970
Ford Mustang Mach1, Manuál, 300HP

1970 rok výroby
300 koní výkon
5 800 ccm objem