načítám data...

Autíčkář se ptá: Co nejhoršího jste řídili?

Správný nadšenec by měl mít rád všechna auta. Ale přiznejme si, že občas se vám dostane takové, které prostě rádi mít nemůžete. Leckdy dokonce takové, které byste raději zapálili, nechali plápolat u silnice a odjeli stopem. Jaké jste zažili nejhorší?

Autíčkář se ptá: Autíčkář se ptá: Co nejhoršího jste řídili?

Je pondělí a vy nemusíte být kocour Garfield, aby vás to otrávilo. Nám je sice rozdíl mezi pondělím a nedělí v zásadě jedno, protože články na Autíčkáře připravujeme neustále, ale soucítíme s vámi a tak vám chceme nabídnout námět k diskusi, která vám může pomoci vybít své frustrace a rozladění ze začátku týdne.

Otázka je velmi, velmi jednoduchá: jaké nejhorší auto jste v životě řídili? 

auta sice milujeme, ale některá jsou prostě špatná. a je třeba to o nich říct!

Je jen na vás, podle čeho auta hodnotíte. Bylo to nejhorší auto příšerně pomalé a nepohodlné? Nebo mělo příšerné jízdní vlastnosti, bylo ošklivé a ještě k tomu předražené? Nebo prostě nefungovalo?

Jediným omezením je, že nebereme v úvahu auta, u kterých byl oním "shnilým jablkem" jen konkrétní kus. Tedy auta rozbitá a zanedbaná, která nefungovala správně jen kvůli tomu, že je někdo patřičně neudržoval. Hledáme auta, která byla strašlivá už když je vyrobili.

K tomu nejlepšímu z vašich komentářů potom přidáme vlastní úděsné zážitky a vytvoříme náš tradiční seznam, tentokrát na téma "nejpříšernější auta dle Autíčkáře".

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mi
Mira
20. dubna 2015, 15:23
0

Za mě Renault Clio I strašné jízdní vlastnosti a navíc sem nemohl vůbec najít dobrou polohu za volantem. Z učnovských let vzpomínám na Multicaru a Š 1203 nevím co bylo horší :-)

reagovat
petrklm
20. dubna 2015, 15:30
0

Š100... i když jsem to kupoval tenkrát nový, strašně rád jsem to za necelý tři roky prodal. Jízdní vlastnosti nula, pohodlí taky tak. Jo, akorát mě bavilo s tím driftovat, ovšem vyžadovalo to sníh a letní gumy :-)

reagovat
Ji
Jirka Hybš
20. dubna 2015, 16:00
0

Nejhorší auto, co jsem kdy řídil, byla dvoulitrová Daewoo Leganza z roku 1999. Sloužila jako služební auto, přesto se jí dostávalo náležité péče. Bohužel jí to moc nebylo platné, protože jí často stíhaly poruchy, od elektroinstalace po úniky chladicích kapalin jak z motoru tak klimatizace. A to dle zvěstí nebyl problém jen tohoto konkrétního kusu.
To, že auto mělo strašný design jak zevnějšku tak interieru, nebo příšerné materiály a zpracování uvnitř vozu o divných sedadlech nemluvě, byla známá věc. Ale nebyla to ta nejhorší, to bylo jak auto jezdilo. Nejednalo se o žádného rychlíka, což ve výsledku bylo vlastně plus, protože podvozek a řízení byly jedním slovem strašné se silným prvek nepředvídatelnosti. Brzdy občas působily jen jako nefunkční atrapy a celkově z řízení a projevu vozu měl člověk při vyšších rychlostech jak 80km/h v hodině dojem, že si žije svým vlastním životem.
Na to i tento konkrétní vůz následně doplatil, když kolega musel jednou udělat úhybný manévr kvůli špatně předjíždějícímu vozu v protisměru. Z důvodu chabých brzd a jízdních vlastností nezůstal na silnici a pokračoval směle do stromu za škarpou. Náraz byl v nízké rychlosti cca 30km/h a kolegovi se nic nestalo. Vůz byl ale i přesto na odpis, protože 12 let stará karoserie už byla sem tam nakousnutá rzí a evidentně ani jako nová neoplývala bůh ví jakou tuhostí a tudíž bezpečností. Všichni ve firmě si pak oddychli, když byl tento automobil takto "zlikvidován".

reagovat
Sau
20. dubna 2015, 16:33
0

Chevrolet Impala 2011, největší křáp se kterým jsem měl tu čest. Motor sa tvářil že má koní max. tak 2/3 z udávaných, převodovku jistojistě vyhrabali dělníci těsně před její montáží odněkud z kopřiv, kde ležela tak odhadem 3-4 desetiletí a z doposud mně nezjištěného důvodu brzdy Chevroletu dodává výrobce plastelíny. A Chevrolet mně víc než jako výrobce automobilů přišel jako vlastník nějvětší výrobny plastů na světě, které jen jakoby mimochodem obaluje nějakým tím kovem, gumou a sklem a výsledný produkt nazývá automobilem.

reagovat
Fr
FraHor
20. dubna 2015, 16:57
0

Jedničkou je za mě Škoda 1203: jízda připomínala cestování v kapse sadistického klokana a k tomu ten šílený zvukový projev pohonného řetězce připomínající týraný setrvačník ruského "angličíku".

Z novějších aut vzpomínám s despektem na Hyundai Tucson: když pominu interiér vyvolávající vzpomínky na tesilovou máníii sedmdesátých let (z toho tapecírungu mám doteď kopřivku), tak na silnici působil neskutečně rozblemcaně, jako kdyby hlavní materiálovou složkou při výrobě podvozku bylo želé.

reagovat
Xm
XmanCZ
20. dubna 2015, 17:10
0

Renault Modus

reagovat
wa
washington
20. dubna 2015, 18:19
0

Neviem si spomenúť na nič horšie ako Daewoo Tacuma, ktoré bolo príšerné v každom ohľade. Riadenie, radenie, pedále, poloha za volantom, vzhľad, spracovanie, komfort, podvozok, odhlučnenie, celkový pocit, jednoducho celé zle.

reagovat
briza
20. dubna 2015, 18:21
0

Jednoznačně Oltcit. Měl ho kdysi jeden dělník, co pro mě dělal a tomu nešlo odolat, se s ním neprojet. To auto jezdí snad ještě hůř než vypadá :)

reagovat
Ch
Chizz
20. dubna 2015, 18:28
0

Kia Sportage 2006. Auto je uskakane, podvozek uhoupany, zaroven se dost naklani, s uzranym motorem (2.0i), ktery ale nejede. Uplna katastrofa to ale neni.

reagovat
JLK
20. dubna 2015, 18:37
0

Co jineho nez lada klasika. Na tento experience bych radeji zapomenul.

reagovat
Ma
Max
20. dubna 2015, 18:46
0

Nejhorší zážitek mám z Felicie rok 1996. Jel jsem s firemní shnilou Feldou 250km tam a 250 zpět. Bolely mě šíleně záda a prdel. Po přesednutí do Mého Fiatu Tipo z roku 89 to byla velká úleva...:-)

reagovat
Je
Jenyk
20. dubna 2015, 18:50
0

Trabant. Ne představitelnej krap.

reagovat
MH
MH
20. dubna 2015, 18:53
0

Česká modla Škoda Octavia I TDI 81kW ... asi jsem měl smůlu a vše co se mohlo pokazit se pokazilo. Stane se. Ale krom výkonu to auto nemá jedinou kladnou věc. Na jízdu po rovině při 90km/h dobré, ale přijde zatáčka nebo dálnice a je to život... Ale tak jede to přece za 4,5l na 100 a čep stojí 5 korun, tak je čecháček spokojenej :D .. Já už si Škodovku nikdy nekoupím.

reagovat
Ji
Jirka
20. dubna 2015, 18:55
0

Je pravda že jsem moc špatnejch aut neřídil, ale pokud vyřadim užitkový vozy (pak by vedla Felicia Pickup) a auta co už byly stavem zralý do šrotu (to by vyhrálo Audi 80 1.8CC, nebo Renault 19), tak se o prvenství dělí Felicie 1.3 a Octavie II TDI 77kW. Většinu kilometrů najezdim víceválcovýma benzínama (převážně 4.2 V8 a Busso 3.0), takže se asi dá pochopit kulturní šok kterej zažívám vždycky, když mam řídit něco se slabym naftovym turbomotorem - prostě s tim neumim. Nechápu jak někdo může spokojeně jezdit s něčim, co má tak malý spektrum použitelnejch otáček - nejdřív je tam taková turbodíra, že můžu plyn zarazit do podlahy a vůbec nic se neděje, pak foukne turbo, celý se to na vteřinu splaší (a na mokru protočí kola) a pak to zase chcípne. Felicie mě naopak fascinovala tim, že se po otočení volantem nic nestalo, pak se to celý mohutně naklonilo a pak to teprve začalo měnit směr. Vyzkoušeno u více kusů. Vim že jsem rozmazlenej a že existujou i horší auta, ale tahle dvojka byl vrchol toho co jsem kdy řídil:)

reagovat
Vojta Nekvapil
20. dubna 2015, 19:02
0

Mužu jmenovat současnou produkci Škodovky?

reagovat
Ho
Honza Koráb
20. dubna 2015, 19:20
0

Bezkonkurenčně nejhorší zážitek mám z řízení Škody 1203. Kdysi jsem si ji půjčil za účelem odstěhování nějakých krámů a když jsem ji vrátil, musel jsem se ožrat jak dobytek, na oslavu toho, že jsem to přežil... I když jsem jel strachy krokem, v každé zatáčce jsem se modlil, aby se TO nepřevrátilo. Brzdy to mělo snad z mopedu a o rozjezdech na křižovatkách, díky dýchavičnému motoru a "generátoru náhodných rychlostních stupňů", který to má místo převodovky, je škoda mluvit. Určitě je spousta příšerných aut, ve kterých jsem nikdy neseděl, ale nevěřím, že by něco, srovnatelné dobou výroby, mohlo být horší.

reagovat
Vojtěch Kubiš
20. dubna 2015, 19:53
0

U mě stále suverénně vede Aixam City, v hlubinách autíčkáře o něm dokonce existuje článek : http://www.autickar.cz/clanek/aixam-city-teenage-dream/ :)

reagovat
Le
Lex
20. dubna 2015, 19:58
0

Za mě jednoznaně škoda fabia junior. Je to hnusný, nejede to, nemá to posilovač (v kombinaci s kastlí projektovanou na posilovač fakt pecka - to i ta filcka bez posilovače byla větší výhra), do koktejlu přidejte trochu nepohodlných sedaček a vobíhačku se švihadlama a máte z toho drink s názvem "Špatnej den na silnici". Jen tak pro okořenění přidám staré Kia picanto - auto, které má pouze jízdní nevlastnosti a jezdí za pouhých 8-9 na sto, což je u krabice na mejdlo celkem dobrej výkon :).

reagovat
PepaSFI
20. dubna 2015, 20:11
1

já jsem vpodstatě nenáročný, kašlu na výbavu a komfort, výkon taky není nejdůležitější, spousta zábavy je i s malorážkama. Navíc mám to štěstí že nemusím jezdit dlouhé trasy takže mám trochu jiné měřítko. Špatné auto je pro mě auto které je mi nepříjemné, které neposlouchá, chová se divně, nedává smysl.
Takže z těch historických jednoznačně Škoda 105 starší úzká s maticovým řízením. O šílených jízdních vlastnostech tohohle křápu už jsem někde tady psal. Jo jistě, je to lidovka které by se měly nějaké ty chyby odpustit ale ona je to vlastně jen trochu jinak zaplechovaná Š 1000 MB se všema chybama co si člověk dovede představit. Žádný pokrok (no dobře, trošku lepší brzdy, ale jen trošku) a to se neodpouští.


Š 1203, k tomu snad netřeba nic dodávat, kdo nezažil nepochopí. Podobná hrůza je Multicar ale dejme tomu že to je pracovní stroj a ne auto.

Z moderních nemám moc rád Octavie, snad pro to modlářství kolem nich a motory TDI mě znervózňujou i když jedu jako spolujezdec a rozčilujou když vidím ty saze. Mám teorii že to rachtání má vliv na mozek, jak jinak si vysvětlit že si mladí kluci místo blbin kupujou páprdovský Pasaty a Octavie TDI.

reagovat
da
dasedas
20. dubna 2015, 21:16
0

HAHA, ten poslední odstavec mě fakt baví :-) palce nahoru :-)

Ja
Jarouš
20. dubna 2015, 20:12
0

Za mě jednoznačně VW Passat B6 2.0 TDI PD. Nechápu, jak si TU VĚC mohl někdo koupit dobrovolně.

reagovat
mq
mq
21. dubna 2015, 01:29
0

Tak to jsi ještě asi v moc autech nejel. A nebo lžeš.

Můžeš to nějak zdůvodnit?

Ro
Ronoath
20. dubna 2015, 20:14
0

Opel Agila. Vysoké, neskutečně rozhoupané vozidlo, kde jsem si připadal jak na horské dráze. Přitom byl v dobrém technickém stavu. Poprvé jsem od řízení auta utekl po pěti kilometrech.

reagovat
bu
bucek
20. dubna 2015, 20:26
0

Ridil jsem Pragu v3s, BVP, ruzny skodovky a rusky hruzy. Jenze od toho clovek nic moc neceka,takze nejhorsi je Chevrolet tacuma, Byl jsem s tim nebetycnym krapem nucen absolvovat cestu z hradce do prahy a zpet. Hrozny rizeni, podvozek,sedacky no proste uplne vsecko. V rychlosti nad 100kmh to silene plavalo po silnici a to byl originalnim servisem udrzovany kus. Po hodine jsem mel zada v hajzlu a zdrevenele nohy jako kdyz se zactu na zachode:-). A to se nezminuju o tom silenym hnusnym vzezreni jak zvenci tak zevnitr. Jo a taky Fiat Doblo 1,3jtd je slusna tragedie.

reagovat
Li
LiX
20. dubna 2015, 20:43
0

Souhlasím se škodou 1203, je to naprosto šílené auto už svou konstrukcí a i když se o něj člověk stará, stejně je to Troska :-D Mimochodem právě to je důvod proč ji vlastním, s tím autem se člověk opravdu nenudí a pro neznalého věci je projížďka životním zážitkem. Nechápu proč se všichni tak bojí při prujezdu zatáčkou vyšší rychlostí, vždyť se to naklání jako kdejaké francouzské auto i když pravda za doprovodu houpání jako loďka v příboji :-D
Pokud jde o moderní auta, většinou jsou to ty "víc auta za méně peněz" takže různé MPV či malý rozvor a dlouhá karoserie.To je univerzální recept na nepříjemnou jízdu.

reagovat
bu
bucek
20. dubna 2015, 20:47
0

Protoze to jezdi za 4 litry a jsou vsude nejrychlejsi voe. Protoze kdyz to vocipujou tak to leti jako blazen a pak to dopadne jako kamarad s fabkou rs tdi-pd. Vacka v hajzlu,2 vstriky v hajzlu turbo taky,jeste nejaky blbynky okolo a uz v tom lita za 30000.

reagovat
Adam Forman
20. dubna 2015, 20:49
0

Nemohu se nepřipojit k všeobecnému hejtu na Škodu. Bohužel jsem byl nucen urazit přes 400 km (Chrudim-Wykroty) ve firemní Octavii II FL 1.6 TDi. Už jen ta zkratka mě vyděsila a jízda byla... Je to jako kříženec Fordu Pumy a Deawoo Espero. Bohužel se povedlo výkon a zpracování Daewoo spasovat s pohodlností Pumy, což dává fantasticky pomalý a páteř drtící mix. Cenovka začínající na 170k jen doráží iluzi o zdravém úsudku českých motoristů. Zkrátka Škoda peněz... (Disclaimer: pisálek je zvyklý na výkony hot hatche nebo alespoň pohodlí a prostornost ameriky)

reagovat
ho
honzarov
20. dubna 2015, 21:02
0

Trabant je naprosto skvělý, lehký, dobrý odpich a ty vibrace do kastle - jak tohle někoho může nebavit. Za mě nejhorší Felicia, to je naprosto zbytečné auto. A hned potom první Fabia. A to píši s vědomím, že jsme doma měli dlouho 105-tku a Favorita a otec jezdil s 1203 v práci.

reagovat
bobo23
20. dubna 2015, 21:18
0

U mě vede již několikrát zmíněná Škoda 1203. Nezapomenutelný zážitek. Při každém pokusu o brždění to sebou škublo tu na jednu a tu nadruhou stranu, až sem málem při dojíždění na semaforu nabral vedle stojící
Porsche. A nakonec se mi povedlo ve špičce zablokovat hlavní křižovatku, když se "auto" rozhodlo prostě přestat řadit. Prostál jsem tam dva intervaly než se mi tam povedlo něco namíchat.

No a jinak sem měl vždy spíše smůlu na konkrétní kusy. Felicia, Escort (z něhož nakonec vyskákala ojnice), Uno, Vectra.

reagovat
da
dasedas
20. dubna 2015, 21:24
0

Hyundai Atos - šílenej povoz, ještě k tomu to mělo totál ucpanej vzduchovej filtr, lambdu v čudu a brzdy to asi nemělo a Aixam v dýzlu, ufff, to byla pánové jízdááá!!!!

reagovat
ri
riprex
20. dubna 2015, 21:25
0

Nejhorší auto... to bude těžký. Chtělo by se mi říct Alfa Romeo GTV-6, protože to podle všech objektivních měřítek byl neskutečněj křáp. Ale vypadala úžasně a pokud jezdila, stálo to za to. Celkově... ikdyž mnozí Italové stáli za prd, těžko bych o některém prohlásil, že měl mizerné jízdní vlastnosti, navíc je mám tak nějak rád nebo co.
Další vskutku nechutná popelnice byl Dodge Challenger SRT. Interiér je opravdu odporný, zpracování celého auta takové fórové a vruty jsou místy přímo do kastle. Člověk se do toho posadí a má pocit, že sedí v kontejneru na plasty. Jízdní vlastnosti jsou taky otřesné, člověk má pocit, že řídí stodolu a s tou vůlí v řízení je jízda po jakékoliv české okresce nesnesitelná, nehledě na hluk a vrzání, které ten křáp dělá. Nicméně pak příjde rovnej kus pěkný cesty nebo dálnice, člověk tý obrovský V8 šlápne na krk a hned je vše odpuštěno. A co teprve tunely se staženými okny a otevřeným výfukem.
Napadl by mě nějaký moderní Peugeot... 307, 308, 207, 206, 1007... všechny byly podobně odporné, takže je nemožné určit, který z nich byl nejhorší.
Hledat něco hrozného v Japonsku nebude snadné. Prius napadne každého, ale když se na něj budu dívat tak, jako se dívám na sporák, mikrovlnku nebo ledničku, tak špatný není. Opravdu odporné bylo Mitsubishi i-Miev, navíc je drahé, má mizerný dojezd a vypadá vskutku nechutně. Možná trochu překvapivě si taky vzpomenu na osmou generaci CTR. Příjde mi, že se z něj vytratila ta radost, kterou v sobě měla sedmička. I ten motor K20 mě tak nějak moc nebere... točit se dá, ale nejede to pořád stejně, reakce na plyn jsou podivně letargické, po vyšlápnutí spojky automaticky vyletí otáčky nahoru, než jednotce dojde, že jsem pustil plyn a ve výsledku to auto jako celek nefunguje. Na běžné ježdění je moc ukodrcané a celkem dost žere. Na okreskách se s ním bojím si to užívat, protože výhled z něj je dobrý ve srovnání s ponorkou a potřebuju dalekohled na to, abych zjistil, jestli mi fungují stěrače a na okruhu je celkem pomalý. Navíc ergonomie interiéru je tragická. Zvykne se na to, ale ze začátku to je neskutečně otravné. Nicméně... rozhodně to není špatné auto, ani nejhorší co jsem kdy řídil, takže pryč z Japonska k nám do čech.
Škodovky jsem řídil z těch novějších i starších snad všechny. Stará Octavia Super už je veterán, tak jí necháme spát, jízda byl svým způsobem zážitek stejně jako embéčko nebo razdvatrojka je to taková nostalgie a zároveň respekt, před tehdejšími řidiči. Jezdit v 70s a 80s se záchrankou muselo vyžadovat notnou dávku odvahy, umu a sebezapření. Pak tu máme Favorit a Felicii. Favorita jsem měl celkem rád, nejezdilo se s ním oproti řadě 742 špatně a byl i praktický. Nevím jak to udělali, ale každá Felda, se kterou jsem kdy jel, byla horší než jakýkoliv Favorit. Motory se vstřikováním trága, 1.6 líná a těžká o dieselu nemluvě. Za ty prachy v té době se divím, že se to prodávalo. Jedničková Octávka TDI byla sice o dost lepší, ale byl to taky brak, kde se o jízdních vlastnostech mluvit nedalo. Dvojka lepší, ale furt hrůza. Trojka je konečně celkem i dobrá a vyloženě mě ničím nesere. Jedničková Fábka byla na svoji dobu celkem robustní auto. Nicméně s HTPčkem, pokud přišla nějaká závada to bylo celkem peklo. Spolehlivost tristní, problémy i s palubní elektronikou a svazkem pod torpédem, navíc máma s tímhle zázrakem za osm let vlastnictví a 120tkm udělala průměrnou spotřebu 11.4L/100km a k takovému výsledku nezbývá, než pogratulovat.

Takže co si z toho mám vybrat? No... po těžkém rozhodování to bude Škoda Roomster 1.6 MPI. To auto nemá žádnou výbavu, hrozivé jízdní vlastnosti, kdy se člověk bojí, aby se to nepřevrhlo a na rovinkách ať podřazuje jak podřazuje, stejně to nejede a na 1.6 je to neskutečně líný. Jízda po dálnici s tímhle krámem je taky zábava. Předjíždění náklaďáku chce celkem dost odvahy a co teprve, když se mě rozhodl předjíždět MB Sprinter. Navíc design téhle věci (jestli se tomu design vůbec dá říkat) je vskutku strašlivý. Vypadá to, jako by někdo slepil dohromady tu hnusnou dvojkovou Fábii a Papamobil. Jednoznačně, po zvážení věku, ceny a všech dalších faktů... křáp ze všech největší.

reagovat
mq
mq
20. dubna 2015, 23:55
0

Proč ti Felicie 1.6 přijde líná? Vždyť to má zrychlení 12 sekund, to přece není žádná hrůza. Podle mě má Felicia 1.6 mnohem lepší odezvu na plyn a "živost" než spousta nových přeplňovaných malých motorů, navíc je krouťák (135 Nm) velmi nízko, už ve 3500 otáčkách má ten motor 50 kw (a váží to tunu). Pokud jsou na tom 14" kola a stabilizátory, tak ani jízdní vlastnosti nejsou špatné.

Je
Jenda
20. dubna 2015, 21:34
0

Deaewoo Lublin: bez instrukcí, bez papírů, beze strachu :D to byl fakt požitek...

reagovat
Mi
MiB
22. dubna 2015, 06:38
0

Konečnĕ si na Lublina někdo vzpomněl :-) Kdo tim nejel, neuvěří, že se v roce 2000 ještĕ dĕlala auta, která byla zastaralá už v 80.letech(napadá mě ještě Lada Niva a 2105). No ale zpĕt k Lublinu-motor 2.4d s cca 40KW na auto vážící prázdné přes 2tuny-takže to do kopce jede max 50km/h,na dlouhé rovince to udělá 80,ale motor řve tak,že človek radši ubere na 65.Řízení horší než ve staré Avii, brzdy bubny všude, takže bez brzdění motorem ani ránu. Interiér snad vyhrabali ze Škody 100,jen je ještě hůř zpracovaný,vše odpadává a palubky praskají. Jet s tím z Rakovníka do HK byl pro mě asi nejotřesnější zážitek. Nicméně máme tuhle hrůzu(říkáme jí Modrá princezna) stále doma. Je to schopné odvézt z lesa 8 cbm a tunu dřeva,diky ramu a AT pneu to naložené projede vše a nezasekava se to o pařezy a větve...

Sh
Shackall
20. dubna 2015, 21:41
0

a) Mercury Monterey r.v. 1968 - Big Block + bubnové brzdy na všech kolech + absence posilovače brzd + tuhá náprava na listech + nulová pasivní bezpečnost
b) Vysokozdvižný vozík ZTS ND 09-31 - váha cca 4 tuny (s paletou i 7), chcete-li zabrzdit, najeďte prosím do protisvahu a až stroj dosáhne rychlosti cca 5 km/h, použijte brzdový pedál. Není-li protisvah v blízkém okolí k dispozici, hodně štěstí... Tenhle konkrétní kus měl ještě fíčuru, že se ruční brzda odblokovávala mlácením kladivem do táhla.
c) Multikára - jak už tu bylo zmíněno, ta věc má namísto převodovky náhodný generátor rychlostních stupňů.
d) Praga V3S - jako není to špatné auto, zvláště v terénu, nicméně řízení té věci je stav, kdy člověk sedí na rozzuřeném býkovi, otevírá a zavíra ropovod zatuhlým kohoutem, šlape zelí a obrovskou silou, avšak s citem, manipuluje s vodovodní trubkou. Bonus - v létě horko, v zimě zima.
e) Avia A31 - odečtu kulisu řazení, tj. její absenci, neb šlo o závadu konkrétního kusu. Jinak na tom autě je špatně snad všechno a například výměna spojkového lanka patří ke koloritu - zkušený Aviatik VŽDY vozí náhradní...

Z běžných věcí Škoda Felicia první model s BMM (rovná maska se štěrbinou) - extrémně poruchový krám, navíc líný jako to příslovečné prase.

reagovat
Michal88
20. dubna 2015, 22:01
0

Za mě, když nepočítám různý peklostroje jako Desta s dvouválcem Zetor a ještě nesynchronizovanou převodovkou, tak to byla Multikráva ze starších vozidel a z novějších Fiat Doblo mk. I... Šíleně přeposilovaný řízení, brzdy tak přepísknutý, že i po tisících kilometrů jsem měl problém je správně dávkovat (pedál šel stylem, že do půlky zdvihu nic a po půlce zdvihu, pokud jej člověk máčknul normálním stylem zvyklým ze škodovek, které naopak moc nebrzdí, tak se zakousnul do volantu), jak je to vysoký, houpá se to jak blázen a od lisťáků vzadu jdou šílený rázy do kastle (ale rána není)... Pohodlí fakýrskýho křesla a i v menších rychlostech má člověk pocit, jako by řidič měl sebevražedné sklony... Motorově až tak špatný není (1,3 MJet), i když mě u takhle malýho motůrku deptá strašně malý rozsah otáček spolu s relativně dlouhou převodovkou (na 4 při zrychlování to už nejede a na 5 to ještě nejede, zvlášť u naloženýho auta)...

reagovat
Ma
Martin
20. dubna 2015, 22:16
0

z těch novějších : Škoda Roomster - jakákoli verze, ale nejhorší je praktik - žádná odolnost vůži bočnímu větru, randál, furt v servise, mizerná viditelnost kamkoli jinam, než před sebe, nedostačující světlomety,........
z těch neobvyklých : KRAZ - sice to projelo úplně všechno, žralo to okolo 160 L/ 100km, ale jelo si to kamkoli jinam, než jsem já chtěl - fakt je, že jsem za 2 roky vojny nezažil, že by se na té potvoře něco pos.... :-D
z těch běžných: Škoda Superb 1.9, 2,8 - děsnej pekáč, tvrdej a na tu dýlku úzkej, strašná spotřeba u 6V, ale i u 1,4 - nechápu, jak někoho mohlo napadnout nacpat motorek od stěračů do auta, o kterém tvrdí, že je to limuzína - životnost motoru cca 70 000 km, elektrika asi v šesti kusech fungujících nezávisle na sobě
kapitola sama o sobě : Octavia - tady už bylo asi vše řešeno
jinak jsem měl asi kliku a se vším víceméně dojížděl, vyjímkou by snad mohla být Škoda 1100 MBX de Luxe - první dva měsíce po koupi jsem dojížděl na laně - ale auto předtím 10 let stálo v garáži bez pohybu, potom už šlapalo jako hodinky , a pokud vím dalšího majitele v poho přežilo :-D

reagovat
martin_100
20. dubna 2015, 23:18
0

Nejhoší byla a je Avie D75 ty auta když byly funglovky tak už tak stály za prd. Ergonomie kabiny tragická zpracování bídný a hlavně ta mechanika. Řazení tuhý že po šichtě bolí pravá ruka jak po prohoněnym víkendu. Vůle ve volantu už od nový káry. Všude něco drnčí chrastí nebo vrže. Imrvére to nejde nastartovat páč prostě imobilizér nerozpozná přívěsek na klíčích! Ano i v roce 2010 (dochovalo se až do konce výroby) se najde auto co má imobilizér řešenej čipem na klíčích a nikoli v klíčku. Zámky dveří každou chvíli vysypaný. Převodovky každou chvíli neřadí. No auta jedna báseň. Krach byl nevyhnutelnej s tutim zbožim.

reagovat
mq
mq
20. dubna 2015, 23:44
0

Škoda 105 LPG. Ale dost možná to bylo i tím, že nefungovaly brzdy (jen ruční), bylo to rezavé, byly podhuštěné pneu a vůle na volantu asi 90 °. Dost špatné auto. :-D

Ale určitě jsou i horší auta, akorát jsem je neřídil. Např. Š 1203 má dost špatnou pověst, nebo Oltcit.

reagovat
Daniel Borský
21. dubna 2015, 00:16
0

Velmi tezka volba. Olcit byl desnej krap, jak poznamenal nekdo nade mnou, opravdu to jezdi jeste hur nez vypada a to je co rict. Jako dalsi me napada Mercedes tridy M prvni generace - nikdy by me nenapadlo na jakej kus srotu se da nalepit znak premiove automobilky a jeste za to chtit takovy prachy. A z tech novejsi pro mne bylo nejvetsi zklamani Citroen DS5 Hybrid - tvrdy jako kamen, rychle se s tim jezdit taky neda, netopi to a stalo to 1mio.
Ale suverenne prvni pricku nejhorsiho povozu, ktery jsem mel tu cest ridit, neochvejne drzi Lada 2112. Tenhle kus zeleza (kdovi z ceho to je vyrobeny) ani nemuzu nazvat autem, nebot bych tim vsechny ostatni auta urazil. Odpudivy vzhled, podporeny jeste odpornejsim interierem (blici pytliky by mely byt soucasti povinne vybavy). Jizdni vlastnosti jsou priblizne na urovni ozraleho cyklisty, a ani motor to nevylepsi, spis naopak. Absolutne nechapu kdo mohl za tenhle vytvor dat nejake penize, ja bych tenhle fujtajbl neprijal ani darem.

reagovat
Leli
21. dubna 2015, 10:02
0

co povazujes u ML W163 za spatny a nepovedeny? Jel jsi nejakym v dobrym stavu?

Daniel Borský
21. dubna 2015, 18:04
0

za spatnou a nepovedenou povazuju predevsim tu fascinujici kombinaci schopnosti - ovladatelnost zaoceanskeho parniku, naklony karoserie, napadne pripominajici piratskou barkou uprostred boure a zaroven nesmyslne tvrdej podvozek, diky kterymu se komfort rovnal nule. Vubec nechapu jak takovou kombinaci vubec dokazal nekdo vyrobit. :) a to pomijim drobnosti typu otresneho dilenskeho zpracovani. No a vzhledem k tomu, ze to tehdy bylo novy auto, tak myslim ze stav vozu se dal povazovat za dobry. :)

Leli
22. dubna 2015, 09:46
0

No, mam neco najeto na ML 400 CDI W163 s AMG paketem a na velkejch kolech (amg 18 285/50), facelift se slusnou vybavou, ovladatelnost i pri 200 dobra, naklony se moc nekonaji, treba superb outdoor se naklani vyrazne vic, ML je sice tvrdsi, ale porad zadny extrem, spis je to tvrdy oproti ocekavani, kde cekas pohodlny auto a ono je spis tuhy... Jel jsem kratce i s 320 benzinem na malejch kolech (16 nebo 17) a bylo to pohodlnejsi do ty miry, ze bych rekl ze srovnatelne s ostatnimi ne-suv vozy. S tou 400 to i pekne jede, kdyz za to vezmes. :-) 400 je motor, na co kazdej kvaziodbornik peje hejt, kterej prameni z toho, ze jedinej diesel se kterym mel zkusenost bylo piano nebo 124ka, kde ani pomalu olej menit nemusel. 400 cdi je holt slozitejsi strojovna, 2 turba, 4 katy, osm valcu co umi vytahat rozvodovej retez, ve svy dobe to byl nejsilnejsi diesel v osobnim aute. Nejaky servisni naklady tam jsou, ale nic extremniho to ve vysledku neni, spis bych rekl ze v norme kategorie je to v pohode, na 3,0 TDI audi taky delas rozvody. Na to ze to taha dve a pul tuny s permanentni ctyrkolkou, jede to a zere to kolem 10 litru...

dilensky zpracovani interieru i po letech neni rozhodne horsi nez byl standard v devadesatych letech, ze kdy toto auto pochazi. I dnesnim standardum by to imho vyhovelo v pohode, ovladaci prvky jsou tam kde je cekas, dela to to co cekas ze to bude delat, vetsina dlouhodobejch mercedesaru taky rika, ze je to dobrej model a pokud mas rad starsi mercedesy, ze se v nem citis prirozene a jako doma. Tomu musim dat zapravdu.

treba aktualni generace W166 je proti tomu evoluce, ale ne dramaticka, je to moc dobry auto, ale silnejsi motor by mu slusel - ono ta 350 jede v cislech lip jak 400, ale vic to radi, citis jak to auto ten agregat vyuziva vic efektivne, u 400 cdi jenom citis silu a jak se to hejbe. Po pravde se 163 se da zit v podstate stejne dobre jako s W166, je to spis takovy maly krucek pro cloveka, nez velky skok pro lidstvo. :-)

..
..
21. dubna 2015, 00:29
0

Rozdělím to na dvě části: auto, které mě nejvíc zklamalo je překvapivě Focus II 1,6tdci kombi-po přečtení mnoha nadšených testů oslavujících vynikající jízdní vlastnosti a řidičskost jsem byl naprosto znechucený, jak neurčité a gumové řízení a brzdy to auto má, přes veškerou snahu se mi nepodařilo najít za volantem dobrou pozici a po 20km mě ze sedačky bolely záda další 14 dní. Jako bonus se to v zatáčce v poměrně nízké rychlosti naprosto neočekávaně a bez varování utrhlo všema kolama současně a sklouzlo půl metru do strany, takže jsem se málem po**al leknutím. Víckrát už jsem žádným Focusem nejel, ale dodnes si kladu otázku, kde byla chyba-byl to špatný kousek, zanedbaná technika (nezdálo se mi) nebo mi to auto prostě nesedlo.....nevím
Celkově nejhorší byl asi Favorit 136-jeden z prvních vyrobených, drtivých 46kW. Nejtragičtější bylo řízení-šlo neuvěřitelně ztuha, vůle jak kráva a šíleně pomalý převod-spolu s poměrně horizontálně umístěným volantem a dlouhatánskou šaltpákou to vytvářelo pocit, že člověk řídí autobus, zrychlení tomuhle vjemu taky odpovídalo a jízdní vlastnosti byly ve srovnání s Fordem Escortem rv. 92 jak z jiné planety.

reagovat
Ji
Jirka
21. dubna 2015, 02:09
0

Ještě jsem úplně zapomněl na Mégane II. S 1.9dCi jsem najel pár set km a svezl jsem se i s 1.6 16v. Obě auta byly skoro nový a u obou už na palubce svítilo něco, co svítit nemělo, v dCi bylo po pár desítkách tkm všechno rozvrzaný, neustále se řešily problémy s přiblblou kartou místo klíče, sedačky byly pohodlný asi jako v městskym autobusu a řízení bylo pro mě vysloveně frustrující, místama jsem měl chuť to zahodit někam do kopřiv, prohlásit to za slepou vývojovou větev lidstva a zavolat si taxík. Řízení úplně gumový bez náznaku citu, motor (dCi) asi využíval větší část výkonu na roztřesení karoserie než na jízdu a dotknout se plynovýho pedálu s milimetrovym sešlápnutim znamenalo, že pak člověk mohl klidně vystoupit, udělat si kafe a někdy při mytí hrnku se motor z ničeho nic vytočil do omezovače. Podvozek dá se říct ani netušim jakej při svižnější jízdě byl, nikdy mě nenapadlo to zkoušet - při jízdě za všech okolností převládala myšlenka "proboha ať už je to za mnou". Z pohledu cena/výkon je to s Octávií v závěsu největší klump jakej jsem kdy řídil, dá se říct že jsem si nikdy k žádnýmu jinýmu autu nevytvořil ani zdaleka tak silnej odpor. Zážitek to byl natolik frustrující, že když jsem se dozvěděl jak mam na tom krámu vyměnit žárovku v potkávačce, tak už moje hodnocení ani nemělo kam dál padnout (doporučenej postup je auto vyheverovat, sundat přední kolo a strčit ruku po loket naslepo do díry v podběhu - radši bych osobně našel toho francouze co to vymyslel a jel mu celý auto nacpat do ánusu, než abych to dělal). Někdy bych se chtěl svézt v RS, protože podle toho jak o tom všichni básněj to musí bejt nějaký úplně jiný auto, který má s Meganem společnou jen karoserii a znáček.

reagovat
Ji
Jirka
21. dubna 2015, 02:53
0

Jen aby mě někdo nechytil za slovo - podvozek byl při běžný jízdě strašnej taky, jednak byl na francouze nezvykle tvrdej a zároveň uskákanej, navíc to celý v zatáčkách působilo dojmem, že zadní náprava se tak nějak jenom táhne za autem a rozhodně nehodlá vyvíjet žádnou aktivitu, snad kromě dráždění pobouchávajících a povrzávajících plastů v kufru (když už teda byly občas slyšet přes lomoz z palubky a celýho "lego" interiéru, kterej se tvářil že mu v rozpadu vlastně už nic nebrání a dá tomu volnej průchod hned po polední siestě). A vlastně by mě ani nenapadlo, že u něčeho takovýho okomentuju design karoserie až jako poslední - kombík ještě docela ušel, ale pro nastupování do hatchbacku měla bejt v základní výbavě škraboška, nebo možná radši integrální přilba aby člověka nikdo nepoznal, protože to auto mohlo z fleku hrát hlavního záporáka v Hory mají oči. Vlastně vůbec netušim, kterej génius měl v tu dobu na výběr mezi Méganem a třeba soudobym Civicem 7G a řekl si, že ten renó je fakt bomba auto. Z mýho pohledu je to na skartování občanky... kdybych byl Mengele... no asi už je nejvyšší čas přestat psát.

Adam Forman
05. června 2015, 06:34
0

Jo, Megane 2 je zvěrstvo. K vyměňování žárovky jsem se bohužel také nachomýtl. Ještě že to bylo před barákem v relativním klidu, i tak mě zápěstí bolelo ještě pár dní. Měnit žárovku vnoci a dešti na krajnici by byla sebevražda.
Odezva ovládacích prvků nejvíce ze všeho připomíná, jako by volant kolům musel všechno vysvětlit. Otočíte volant a ten řekné kolům: do lefá, sil fu plé" a ono to tak nějak odbočí. Je to vlastně jedno z těch aut, u kterých člověk nikdy neví, kam přesně po otočení volantem pojede. Do bájného francouzského pohodlí to má bpohužel taky dost daleko.
Na druhou stranu je kombi dost praktické, benzín to moc nežere a díky celkové nekomplikovanosti zážehových motorů je radost to udržovat v chodu. Hrozné auto pro někoho, kdo auta umí porovnat. Skvělé auto pro manželku nebo pro tchýni.

Lu
Lukáš K
18. června 2015, 09:55
0

Je pravda, že děda měl Scénica 2007 - řízení bez jakékoli odezvy, motor 1,9 dCi víc v servise než na silnici a pro výměnu nějaký žárovky bylo v návodě napsáno: "zajeďte do nejbližšího servisu Renault." V návodě pro servis jako krok 1 bylo napsáno: "Demontujte přední nárazník..."

Su
Subaru4ever
21. dubna 2015, 09:09
0

Můj "favorit" je křišťálově čistě jasný: Škoda Yeti 1,8TSI 4x4 6°MT. Prkený, uskákaný a věčně sebou šijicí podvozek. Sedačky se záporným bočním vedením. Řadící páka někde metr hluboko na podlaze a hrozně vzadu, ruční brzda to samé ale ještě mnohem horší. Řazení zcela gumové bez kulisy a bez odporu. Převodovka tak 2x kratší, než by bylo ideální - na šestku lze jet i méně než šedesátkou!? Co vím i od jiných lidí, také jezdí jenom 2, 4, 6, protože ty zbytečné stupně jsou zbytečné. Motor má síly na rozdávání už od 1500 otáček, ale po překročení 2000 už se neděje VŮBEC nic nového. Řízení je jediné, co mi vždy spraví náladu: vždy mě spolehlivě rozesměje, jakou nevydařenou parodii na cit a odpor se "inženýrům" podařilo vytvořit. Krom toho už má auto najeto 35.000 km a vypadá to na již třetí výměnu celé spojky. Ještě mě vždy rozesměje a rozpláče technické provedení celého motorového prostoru a podvozku. Tam na každým detailem, umístěním, rozvržení a tvarem přemýšlel kolenem nějaký učeň, nikoli inženýr. Je to totální slepenec a nepodarek. O nějakých terénních ambicích mám jasnou představu - od pohledu na podvozek je jasné, že už 20 cm vysoká tráva by z něj nejspíš vytrhala většinu hadiček a kabelů, co tam všude tak visí a trčí. A bonus nakonec: nejnižší bod podvozku je na odiv kamenům vytrčená olejová vana :-D. ... Spolu s cenovkou někde nad 600.000 Kč a průměrnou reálnou spotřebou 12 l/100 je to auto jako fík.... totálně shnilý fík. ... Nejhorší je, že třeba Octavii II povařuji za super povedené auto. A pak nechápu, jak mohli ti samí lidé vyprodukovat tenhle Yetiojidní paskvil?

reagovat
kubas
21. dubna 2015, 09:37
0

Renault Megane 1,9dt, r.v. 1999 tuším. Na tom autě se dají pochválit jen sedačky, zbytek bych nejradši zapálil.

reagovat
Pe
Petsu
21. dubna 2015, 10:33
0

Od roku 2005 mě prošlo rukama cca 70 ruzných vozítek, většinou ze současné produkce. A myslím, že žádné z nich bych asi nemohl označit za vysloveně špatné svou konstrukcí nebo záměrem. Dneska se už opravdu špatná auta nedělají...Pokud mě něco štvalo tak jen části a nevzpomínám si že bych mohl označit nějaké auto za vyložený omyl. Tedy pokud po Daewo Matiz nebudu chtít práci jak od BMW 118d. Takze mám dva kandidáty Avia 30 bez turba a Fiat Panorama (https://farm9.staticflickr.com/8063/8245171476_2689e850a1_b.jpg). První byl šílený vehilkostroj který mě ukázal že být první neznamená být nejrychlejší a spolu s tragickou spolehlivostí vůbec nedokázal plnit ulohu nákladáku ke konci dvacátého století. Panorama... když si odmyslím že me za jízdy upadlo kolo, výfuk a tyč řazení tak mne dodnes jímá hrůza nad asi deseticentimetrovou deformační zónou, hlavicí řadicí páky, která se při jízdě náhodně blemcala v kruhu o poloměru 30 centimetrů a pravdepodobne maticovým řízením s traktoristickou vůli. S 1203 jsem nikdy nejel, ale i tak bych ji rad nominoval - uz jen za navrh brzdové soustavy který me vzdy v negativním slova smyslu fascinoval - to auto proste nemohlo nikdy pri brzdení jet rovne...

reagovat
KS
KS
21. dubna 2015, 10:47
0

Renault Scénic 1,9 dCi. Řazení úplná loterie, rozjezdy jak když má auto jen 10 koní a podvozek nebezpečnější než u Corvairu ;-) .

reagovat
Ne
Nedy
21. dubna 2015, 11:58
0

No já mám co se aut týče asi trochu masochistické sklony, protože já si i ty ne moc dobrá celkem užíval jako nevšední zážitek... Nicméně asi nejhorší, co jsem řídil byla Felicie s motorem 1,9 D s rozhozenou geometrii (následkem projetí nějaké díry táhla strašlivě vpravo). Odvážel jsem tohle auto v rámci práce ze Záhřebu (kolegyni jsme tam dovezli služební Octavii). Navíc to auto moc nestartovalo a mělo přirozenou charakteristiku traktoru. Děs běs!

reagovat
C7
C70C
21. dubna 2015, 14:44
0

s hrůzou jsem zjistil, že nejhorší auto jsem asi ještě neřídil :-D a to mám za sebou pilotování dlouhé Avie, které nejenže v tu dobu nefungoval starter a tak tankovat šlo jen z kanystru a dojezd byl přesně jeden kanistr nafty, ale cestou pro materiál ve vzdálenosti jednoho kanystru cesty mi odešel vzduch z kompresoru brzd. S cca 2700kg krásně klouzavého sololitu na korbě, skrz Prahu v dopravní špičce. A i tak jsem to auto měl svým způsobem rád. Ale možná podělné na dvě poloviny rozhnilá 105 s polofunkční elektroinstalací v zimní noci v Krušných horách se nejvíc přiblížila pocitu, kdy bych z toho auta nejradši utekl.. jinak se dá překousnout všechno. Největší zklamání pro mně asi byla první jízda ve Ferrari California, ale to byl názor trochu o držku, protože auto za tehdy asi 4,5mil. přeci nemůže být špatné (asi tak jako Pelíškovské okurky od doktora Rhona z Bubenče nemohou být kyselé). A pak jsou auta kterým člověk odpustí všechno v momentě, kdy se otevřou klapky ve výfuku a z distingovaného gentlemansky mírného V12 je uřvaný zmetek, co vytáhne babičku v tramvaji z místa za flígr protože si chce sednout.. (ano DB9, o tobě mluvím.. ), ale nechat se vítat při každém přesunu hláškou na palubním počítači "hrozí přetočení motoru", přemlouvat střechu aby se opravdu složila, nebo vysvětlit sedačkám, že odsunout se a zaseknout v nejzazší pozici jakmile poklesne napětí v baterce je opravdu špatný nápad.. i tak to to auto dotáhlo do mojí top ten, kterou bych bez váhání pořídil.. jen pro ten zvuk.. čili, ať to byla Panda v itálii, Aston po Praze, Avie bez brzd.. každý kus měl něco do sebe.. (až na Californii, tu zdvořile odmítám.. )

reagovat
GanGreen
21. dubna 2015, 14:58
0

Ford Fiesta Mk3 1.6 16v Zetec 65kw. Malej lehkej fordík s motorem kterej se dával napoř. i do mondea... O mrtvých jen dobře, ale tohle byla tragédie na kolech, když pominu že se v něm vyměnily 3 motory, protože se prostě každej rozhodnul umřít a každej pulrok se měnilo spojkový lanko... tak to byla jinak neřiditelná záležitost, na suchu to ještě jakš tak šlo, ale když trošku zapršelo, nebo na podzim popadalo trošku listí, nebo po zimě zbytky štěrku, tak se vást to auto snažilo zabít v každý trošku ostřeji projetý zatáčce. Termín nedotáčivost absolutně nevystihuje to, co auto v zátáčkách předvádělo. Kort na mokru, bylo schopný ze zatáčky letět takřka rovně bez jakýkoliv snahy o zatočení.... Neřikám že na tom byly kdovíjaký pneu, stadtartně doma všechno jezdíme na barumkách, nikdy nebyl s žádnym autem takovej problem, jako právě s fiestou... Ale abych jen nehanil, mělo parádní "sportovní sedačky, na svuj věk hodbě slušnou výbavu "Ghia" a ten motor když byl zrovna naživu, si s tim hrál jak dítě s hračkou, nebyl to žádnej rychlík (ve 130 mi přišlo že je na dálnicu na konci sil, jak kdyby tam byla krátká škříň) ale jinak se s tim jezdilo jak s naftou, do města ideální povoz, stadndartě se tam dalo v klidu řadit ve 2500 to si občas nemužu dovolit ani s aktuální C5 2.0 HDI...

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
21. dubna 2015, 19:46
0

Jednoznačně Daewoo Matiz, maličký vůz, se kterým se kvůli nepřehledné karoserii mizerně parkuje, je tak úzký, že naprosto neodpovídá rozměrům lidského těla a tak vratký, že se převrací snad i při jízdě rovně. To byl opravdu ošklivý zážitek.

reagovat
an
andrej
21. dubna 2015, 20:38
0

volvo v40,strasna nuda

reagovat
Be
Beaumont
21. dubna 2015, 21:34
0

Když nepočítám nebohou Škoud 105 na LPG v autoškole, která byla těsně PO smrti a ani na dvojku na plný plyn nevyjela mírné stoupání, tak nejhorší trojka:

3. Kia Optima Hybrid: to snad nikdo ani nemohl myslet vážně, do jinak normálního lehce podprůměrného auta nacpat tak totálně nesladěný pohon, který nejenže nejede, je hlučný a těžký, ale ke všemu ještě dost žere.

2. Fabia 1. gerace 1.4 TDI (tříválec). Auto samo o sobě OK až na tradičně mizerné tvrdé škodovácké sedačky, ale ten motor je suverénně nejhorší, s čím jsem zatím jel. Dobře, dynamika a spotřeba se držely někde v tehdejším průměru třídy, ale ty neustálé šílené vibrace celého auta, řadící páky, pedálů atd. a do toho ten šlený rachot, co to vydává... Fiatský 1.3 Multijet se proti tomu choval jako dvanáctiválec.

1. (nejhorší) Mercedes třídy A 1. generace 170 CDI automat. Pomalé, hlučné, tvrdé, nesedí to (a ještě to brzdí hysterické ESP) , příšerný vniřek, zoufalý design. Celkově děs.

Zvláštní cena za nejhorší zabití jinak slušného auta: Subaru Legacy (minulé generace) 2.0 benzín se čtyřstupňovým automatem: auto hezké a v podstatě dobré, ale ten automat to zabil dokonale. Jen čtyři kvalty, blbě odstupňované a ještě dost nelogické chování. Řidič chce zrychlit - přišlápne trochu plyn a nic - auto nezrychluje. Přišlápne ještě trošku - a auto zběsile podřadí, otáčky vyletí na 6000, motor řve jak Solbergova Impreza a palubní počítač nestíhá psát spotřebu. Takže se jede po dálnici nějakých 140 na trojku skoro u omezovače otáček - jako u idiotů... A pak to zase zařadí zpět na 4 a auto je totálně letargické... Jediná šance je řadit sám pomocí voliče v dráze +/-.

Naopak Trabant mě bavil.

reagovat
Tomb
21. dubna 2015, 22:49
0

Asi jsem malo rozmazlenej..
Jezdil jsem jak ve skode 100, 105, 1203 kde kdyz clovek chtel jet rovne tak porad rovnal auto volantem o pul otacky.. ale byla to zabava a kazdej vylet bylo vlastne dobrodruzstvi ktere v dnesni dobe jen tak nezaziju..
Multicara, strasnej masakr co nebrzdi neradi a do toho ma clovek pocit ze muze z auta vypadnout obrovskym celnim sklem.. ale i jak u stary Liazky, kdyz clovek tu obludu zkroti a pak radi plynule uziva si meziplyn aby mu to tam padalo.. tak je to vlastne uzasnej pocit. Obvzlast kdyz za to sedne nekdo jinej a neumi se ani rozjet (ci u multicary pouzit plyn takze se pri rozjezdu rozkace tak mocne, az se prasti hlavou o kabinu).. cokoliv moderniho nemuze bejt preciz nejak strasny.. hlavne kdyz se vas to pri normalnim pouziti nechysta zabit :)

reagovat
Th
The Cannonball Run
21. dubna 2015, 23:29
0

Ano Trabant je zábavnej , právě proto jak je jednoduchej. Přední sedačka jako pařezy z lesa, celkové odpružení vozu žádné... pokud nejedete ve čtyřech, pak to trochu změkne. Motor, brzdy dostačujicí, řizení docela přesne. Přátelé POZOR!!! z Trabantem nejezděte delší úseky po silnicích dálničního typu. Ono ve vyšších rychlostech má motor hroznej monotoní neměnicí se zvuk. Tudíž tlumicí prášky proti bolesti hlavy naprostou nutností.
Opravdu nejhorší jizdní vlastnosti, za mne.... staré škodovky s maticovým řizením . Naprosto šilené vule ve všech vozech co jsem měl. V rychlostech nad 90km téměř neřiditelné, ve finále stačí na kraji silnice potkat ciklilstu ,který popijí svůj iontový nápoj.... a ten když si uprdne, tak vás to smete ze silnice, a to jako vážně.

reagovat
PepaSFI
22. dubna 2015, 19:11
0

máš nedostatky ve vzdělání, v návodu k Trabantu je přímo doporučeno že při delší jízdě stálou rychlostí se to má občas trochu poškádlit, ubrat přidat, měnit otáčky. Prý kvůli mazání, aby se v tom motoru trochu měnila zátěž. Takže problém monotonního zvuku odpadá. Popravdě řečeno, ona taková delší cesta starším Tranzitem je taky zážitek. Z toho drnčení by člověk dostal atomovej záchvat a plyn má jen dvě polohy. ON a OFF. Liší se jen trochu jiným randálem.

He
Hermez
22. dubna 2015, 00:47
0

Chrysler PT Cruiser. Diesel + manuál!
Líný, houpavý, nebrzdící, interiér z bakelitu, řazení jak vařečkou v kovovým guláši atd. atd.

reagovat
kv
kvakosh nocni
22. dubna 2015, 07:57
0

Š100L. Satan na kolech. Doufám ze to z nebe nečte můj děda který mi ji daroval....

reagovat
vo
vojtacz
22. dubna 2015, 09:51
0

Ford Escape 2,5l automat. Americká Kuga s šestihrnkem v benzínu by mohla být svižnám, kdyby si neřadila jak chtělo. Automat se vždycky rozhodl, že bude na rovině při konstantvní rychlosti točit cca 6 tisíc, protože proč ne? Prodleva při použití +/- cca 5 vteřin, takže se to při znalosti trasy dalo používat skoro jako makro ve Wordu. Spotřeba 12l naprosto úchylná, protože 3,6 Dodge Caravan jsem jezdil za 8. Jak, to nevím. A to nepočítám skvělou elektrickou sedačku, která se mi zablokovala ve výchozí poloze a já jel 150 mil do půjčovny, v pozici "klíč v koleni, kolena po bradou", protože jsem nechtěl platit roadside asistance.
Daewoo Kalos sedan. Tak předně je to ošklivé. Vlastnosti podvozku asi nejlépe připomínají loď na moři, přičemž motor který má mít cca 61 kW jich nechal polovina ve fabrice a zbytek se poztrácel po cestě k prodejci. Řízení gumové, brzdy nejspíš zapomněli namontovat a nejděsivnější je to v kombinaci se sedačkami, které prostě nemají boční vedení a připomínají nepohodlný gauč. Jakákoliv zatáčka znamená ubrat plyn, připravit se na náklon, snažit se nevypadnout ze sedačky a po projetí prosit auto, aby zase jelo trochu rychleji..

reagovat
Li
Libor
22. dubna 2015, 19:17
0

Nejhorší povoz v kterém jsem kdy jel a ještě bohužel (nebo spíš bohudík) minimálně ještě jednou pojedu a to na akci destruction derby, kde ji už zanechám je Škoda Felicia 1.3 MPI LPG. Tehdy jsem ji zakoupil z čiré zoufalosti jako rádoby úsporné vozidlo na popojížďky městem a do práce. Jelikož mám rád auta, kterým jsou blízká slova jako např. dostatečně silný motor, dobré jízdní vlastnosti, přesné řízení nebo účinné brzdy, tak samozřejmě ikdyž jsem to věděl s Felicií jsem se těmto vlastnostem obloukem vyhl. Měl jsem tehdy zkrátka takový zkrat a po vystřízlivění a nafackování si jsem si slíbil, že už podobnou hovadinu nikdy neudělám.:-)

reagovat
Xa
Xander_Cage
22. dubna 2015, 20:22
0

Nejhorší auto se kterým jsem zatím jel byla Škoda Roomster.
Bylo to sice služební, neměli jsme momentálně transita což je taky kvalitní turecký výrobek - všechno skřípe a vrže pokud to nepřehluším rádiem, jinak na řízení a tak jakž takž, ale zpátky k Roomsteru, nevím co měl za motor, ale ten proste nejel na žádnou rychlost, 0-100 asi za 20 sekund, žádný cit v řízení prostě mrtvo a škodavácké brzy kdy na milimetru na pedálu je všechno a pak nic. Navíc odporný interiér který navíc měl vybrakované rádio takže dojem o to horší, hnusné plasty, špatné sedačky, špatný výhled do stran. Zlatý turecký transit.

reagovat
Ma
Mara
27. dubna 2015, 15:35
0

Za mě jednoznačně Daewoo Matiz. Od něj člověk sice nečeká skoro nic (nebo možná pro jistotu vlastně vůbec nic), ale i tak ho to nemile překvapí. Uzoučký a vysoký, čili kombinace, kvůli který by z jízdních vlastností měl radost akorát kamikaze. Nepohodlný a celkově kreténský sedačky, ze kterých člověka popár kilometrech bolí záda. Humusácká palubní deska z materiálu, který asi vznikl při zpracování odpadků. Nepříjemný gumový řízení.Řřazení horší než u čtvrtstoletí starýho transitu s milionem na hodinách.Kkufr, do kterýho se nevejde nic, co člověk zrovna potřebuje převézt. Motor, kterej sice hodně a nepříjemně řve a ryčí, ale zase nejede. A k tomu celkově prasácký dílenský zpracování - na karosérii na několika místech vemi viditelně poteklej lak (ne po nehodě, skutečně tak přišel z výroby!), rachotící snad úplně všechno, co rachotit může, a tak dále. K tomu díky nulovým deformačním zónám a kastli z lepenky neexistující pasivní bezpečnost. Prostě něco, co nemělo nikdy existovat.

reagovat
pe
petr
23. května 2015, 15:08
0

Není to tak jednoduchá otázka jak se jeví.
Budu psát jen o vozech s kterými jsem najel 1k+. A hned mě napadlo firemní Daewoo Racer ... jenže ... s tím autem, kromě toho, že to byl neuvěřitelný držák, byla neskutečná prdel a spíše než řidičák by se k tomu autu hodil kormidelnický kurz a zátočiny člověk spíše musel předvídat než projíždět, jen člověk nesměl moc spěchat.
Stejný případ Mercedes 508d (van), jestli Daewoo bylo jako motorový člun, tohle byl spíš remorkér, ale auto který člověk nemohl nemít rád.
Podobný případ byl kamarádův 3.5l Mercedes 350 SE. I z pohledu doby kdy jsem ho šoféroval, tak 15-16 let zpět, to byl téměř veterán a jízdní vlasnosti podstatně horší než u tehdejších aut, ale jinej svět a zážitek.
Nejhorší tak pro mě nakonec zůstávají škůdky Forman, Ocavia a Audi 6, nuda, nuda, nuda ...

reagovat
Ma
Martin
23. května 2015, 19:44
0

No to jsem si pomohl ! sebrali mi fábku a dostal jsem Roomster Praktik 1,2 TSi - že já to sem psal :-(
na druhou stranu - další minus: palubní pc evidentně nastaveno k jinému motoru, šipka doporučující přeřazení na vyšší stupeň svítí už od 1800 1/min - motor se dusí na trojku, tak ho čtyřkou dorazíme :-D
51 kW při 5600 1/min - to je asi 40 kW při běžných otáčkách, takže zpola naloženému autu klidně utečete!
Fungl nové auto- nemá vertikální seřizování sedačky řidiče, chybí teploměr chladící kapaliny - nějak si nemohu zvyknout, že modrá kontrolka zhasne po cca 1 km a dál už se nic neví

reagovat
no
nonika
05. června 2015, 13:15
0

Ano, kia picanto...krap krapu! Nenapadlo by me, ze muze jakakoli automobilka neco takoveho pustit na cestu pod svym jmenem...to je strasny...a pak smart...ridila jsem toho fakt hodne jestli nekomu neco rika firma Modry Andel, tak vite...tisce aut...ale to pikanto nwma konkurenci....

reagovat
Lu
Lukáš K
18. června 2015, 09:40
0

Jel jsem ve 4 Hyundaiích, a bylo to to absolutně nejhorší. Konkrétně H1 (dobře užitkový nechám stranou), Accent 2007 - hrozný sedačky, naprosto šílenej motor 1,4 bez nějaký chuti ukázat výkon (i těch 72,5 kW musí bejt přeci trochu cítit). Dále i30 2009 - 1,4 - motor stejně špatnej jako u Accentu sedačky ještě horší a i30 2013 nějaká nafta, automat a plná výbava včetně sedaček v kůži - motor si absolutně nerozumí s převodovkou, ta je nastavená asi na principu náhodnýho výběru převodových stupňů, protože celou cestu asi 100 km to nedělalo nic jinýho, než měnilo převodovej stupeň, nemluvim o sedačkách, který byly opět hrůza.
Možná se divíte, že jsem fajnovka, ale od auta očekávám, že do něj sednu a ujedu 100 km bez problému, ale tady mě prostě bolely stehna a kolena kvůli krátkejm sedákům a záda kvůli prapodivnýmu tvarování opěrek zad. Přesednutí do mojí Octavia 1 pak bylo jako balzám na moje bolavý záda (1,6 75kW na CNG - proto výkonový srovnání s tou 1,4, která by měla mít podobnej výkon, ale pocitově mi to přišlo jako motor do vysavače). Ne, O1 není moje modla, nejlepší auto, co jsem řídil na klikatý silnici je starej Nissan Almera GTi 1996. To je moje modla.

reagovat
93
9373620
09. července 2016, 22:35
0

Tak tady jsem se nasmal jako uz dlouho ne. Ja jsem si uz zadek take vezl slusnou davkou pekacu a nemalo z nich byly vskutku kraxny. Facko bylo otres, volant se musel rvat neskutecnou silou, plasty v interieru smrdely rakovinou, pasy rezaly do krku a nejednou se stavelo na zvraceni. Pak zigul. Byla to nejaka 1.6 takova vetsi zrychlena backora. Pruziny v tlumicich, pruziny v sedackach, nahoru a dolu furt se clovek houpal. No hlavne ze v radici pace mel anglicaka. Pak prvni felda, ktera z 50 na 100 zrychlovala pul hodiny a predjeti kamionu na dalnici budilo extremni agresi ve zpetnem zrcatku. Nebo Lada Niva ktera mela jizdni vlastnosti zebrinaku a spolehlivost fukusimy. Tot asi nejvetsi kraxny, ktere znam. Naopak se zatracovanym htp fabia 1 47kw zatim jen to nejlepsi, takova holka do nepohody a i celkem svisti. Clio 2005 ctyrvalec 1,2 jsem taky mel rad, bavilo mne ho roztocit k peti tisicum, to byl pak zralok docela. Silnejsi a lepsi kary pravda moc neznam a ani nevyhledavam, radsi se projedu na masine.

Bl
Blonkloud
09. ledna 2017, 23:15
0

Jednim smahem MALUCH,plechova krabice bez calouneni,sedi se na rourach potazenych konskou zini,za zady hrkota podivny(no jaKo HTP od Skodovky) ,brzdy na pekare a nikde zadne misto-proti tomu je Trabant vladni limuzina!Pak neco podobneho je Matiz 900ccm take tri valec-stejny prostor,vykon a problemy.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Renault Clio na dojetí 2001
Renault Clio na dojetí

2001 rok výroby
48 koní výkon
1 461 ccm objem

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem