načítám data...

Audi A1: Tohle není jen drahé Polo!

Když jsem poprvé uviděl jasně modré Audi na bílých kolech, okamžitě se mi vybavilo klasické Sport Quattro. Čtyřkolku a pětiválec ale vystřídaly displeje a moderní technologie. Bude tohle fungovat?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na testovací Audi A1 jsem se docela těšil. Na rozdíl od velkých manažerských limuzín značky jsem se v ní totiž jako mladý floutek v kraťasech a tričku necítil nepatřičně. Veselý hatchback mi za týden testování přirostl k srdci více, než jsem byl na začátku ochoten připustit a dokázal, že vyšší cenovku nese oprávněně. Ale popořadě.

Usedlost, jež je pro některé audiny typická, zde nehledejte. A1 je na první pohled hravá a designéři se na ní opravdu vyřádili (v dobrém!). Přídi dominuje šestiúhelníková maska chladiče lakovaná do lesklé černi a to včetně loga. Nad ní je umístěn ještě tenký nasávací otvor, jež krásně odkazuje na Audi Sport Quattro a vypadá opravdu dobře. Ostudu nedělají ani full led světla s pěknou grafikou. 

Testovaný vůz je nalakován do výrazné modři, střecha, sloupky maska a veškerá označení jsou vyvedena v leskle černé a aby těch barev nebylo málo, jsou tu bílé lesklé sportovní ráfky. Tohle auto vypadá zkrátka cool. A docela sportovně. Na zádi umístěný nápis 30 TFSI navíc snadno mate kolemjdoucí a dává plané naděje, že by pod kapotou mohl být vměstnaný nějaký přeplňovaný třílitr.

Jenže realita je…třetinová. Srdcem vozu je litrový tříválec s turbem o výkonu 85 kW spřažený se sedmistupňovým DSG. To se samozřejmě může zdát jako poměrně malý motor, na druhou stranu se ale bavíme o voze, který váží jen 1135 kg. Tříváleček s ním tedy dokáže celkem svižně zahýbat, sekundují mu ostré a nevadnoucí brzdy, snad jen to DSG bych zde, ač jsem jinak velkým příznivcem automatických převodovek, hned vyměnil za manuál. Ne snad, že by bylo špatné, ve sportovním režimu řadí celkem svižně a nechá motor vytáčet, ale zvláště v zatáčkách při delší sérii brždění a rozjezdů se mu stává, že se v tom tak nějak zamotá a potřebuje chvíli přepočítávat kvalty. Nicméně to se dá řešit pádly pod volantem, takže nejde o nijak zásadní problém. 

Asi nejdůležitějším dílkem do skládačky, která dělá z A1 překvapivě zábavné okreskové náčiní, je adaptivní podvozek s nastavitelnou tuhostí tlumičů. Je sice pravda, že bych si v nabídce dokázal představit ještě jedno trochu měkčí nastavení na líné poskakování po pražských kočičích hlavách, ale ani v “normálu” z vás Audi duši nevyklepe. A sportovní režim funguje fakt skvěle. Není přemotivovaně tvrdý, jako u některých konkurentů, takže ho nerozhodí ani asfaltová roleta, spíše jen redukuje náklony. Pro úplnost ještě dodám, že si lze u Audi nastavit i zvuk motoru a tuhost posilovače. obojí ale nemá nikterak zásadní vliv. Zvuk přidá jemné pobublávání ve vyšších otáčkách a volant ve “sportu” snad malinko ztuhne, ale upřímně řečeno jsem si nijak zásadního rozdílu nevšiml.

Nicméně – díky nízké hmotnosti, točivému tříválci a skvělému podvozku je Audi překvapivě zábavný malý hatchback. Upřímně nepíšu “hot hatch” – to je teritorium těžších a mnohem výkonnějších aut. Spíše mám trochu pocit, že Audi A1 loví ve vodách VW Up! GTi. A to je moc dobře. Zábavu za volantem modrého hatchbacku si totiž užijete i v relativně legálních rychlostech. Akorát pozor na nastavení motoru – v normálním (a tím více ekonomickém) režimu je odezva na plyn poměrně vlažná, potenciál auta se projeví až ve “sportu”. A pokud by vám přeci jen tříváleček nestačil, je k dispozici i dvousetkoňový čtyřválcový dvoulitr (ten z Pola GTI).

V interiéru je na některých prvcích znát, že se nacházíme ve voze prémiové značky. Dominují tu dva veliké displeje, jeden v místě přístrojové desky, druhý o kousek vedle vpravo natočený směrem k řidiči. Ačkoli jsem v této oblasti docela pes, nemohu zde Audi mnoho vytknout. Zobrazení je přehledné, displeje mají skvělý obraz a ovládání je velmi intuitivní. Snad jen možnosti zobrazení palubních přístrojů by mohly být širší. Neříkám, že by to ocenila většina kupujících,  naopak, málokdo by si této možnosti vůbec všiml, ale třeba Peugeot ve svém i-Cockpitu dokazuje, že co se týče digitálních přístrojovek, je prostor pro hrátky se zobrazením mnohem širší, než jen obligátní velké budíky, nebo malé budíky s mapou uprostřed.

Palubní deska je ostře řezaná, dominují tu hrany, obloučky byste tu hledali marně. V testované verzi je vnitřek vozu laděn do konzervativních odstínů šedé a černé barvy, Audi A1 ale lze zakoupit i s pestrobarevnými panely palubní desky. Dle mého názoru se takový styl hodí k hravému vnějšku více, černošedá je trochu nudná. O ozvláštnění se stará alespoň károvaný vzor pohodlných sedaček.

Bohužel ne vše, co pasážéry “Á jedničky” obklopuje, ze sebe vyzařuje potřebnou dávku luxusu. Největším zklamáním jsou jednoznačně výplně dveří. Ty jsou vyvedeny v tvrdém černém plastu, který má tendenci se škrábat. Zvláště v kontrastu se skvěle provedenou palubní deskou působí umělohmotné dveře trochu jako z jiného (a mnohem levnějšího) auta. Velká škoda. Pocitu prémiovosti nepomáhalo ani startování klasickým klíčkem, to je ale jen věcí konfigurace testovacího vozu. Do Audi A1 si samozřejmě bezklíčový vstup a startování tlačítkem připlatit lze.

A tím se dostáváme ke slonovi v místnosti a tím je cena auta. Základní cena vozu je stanovena na nemalých 673.900,- Kč. Pokud se vám ale zalíbil kousek z testu, je třeba připlatit dalších zhruba 450 tisíc. Celková cena modrého autíčka je totiž 1.024.700,- Kč. Ano, za malé Audi zaplatíte přes milion a to zde zdaleka nejsou všechny myslitelné příplatky. Věřím, že leckdo z vás už přemýšlí, jaká všechna auta byste si za stejnou cenu mohli koupit. Není jich málo a některé z nich se možná jeví jako mnohem lepší volba, ať už jde o sportovní schopnosti, výbavu, nebo užitnou hodnotu.

Cena přes milion v třídě malých vozů může působit nepatřičně, ale jen dokud vnímáme A1 jako konkurenta ostatních malých hatchbacků. Přístup Audi je ale jiný a přiznám se, že je mi poměrně sympatický. V Ingolstadtu totiž prostě postavili luxusní malé auto. Doby, kdy prestiž vozů stoupala přímo úměrně s jejich délkou jsou již pryč a tohl cool Audi je toho důkazem. Tohle není autíčko pro mladou rodinu, nebo začínajícího řidiče, jedná se spíše o stylovku pro někoho, kdo zkrátka nepotřebuje pětimetrovou limuzínu, ale nerad slevuje z nároků na komfort a výbavu. Nebojím se říci, že hranaté malé Audi se vydává na lov do vod, které dosud ovládalo malé kulaté Mini. Povede se mu uspět? To asi ukáže až čas.

 

Verdikt

I přes některé drobné přešlapy v interiéru si podle mého názoru Audi A1 svojí ambiciózní cenovku zaslouží. Vypadá skvěle, vtipně se odkazuje na rallyovou historii značky a nabízí spoustu výbavy, jež dosud náležela jen dražším autům. Pokud se poohlížíte po malém voze a máte v hledáčku třeba Seat Ibiza, nebo domácí Škodu Fabia, Audi vás pravděpodobně neuchvátí. Pokud ale zvažujete nákup Mini, ale příčí se vám všudypřítomné kruhy a obliny (jako třeba Jeníkovi), pak zbystřete – Audi A1 by vás mohlo zaujmout.

Technické údaje

Motor: přeplňovaný zážehový tříválec 999 ccm
Výkon: 85 kW, 116 koní
Točivý moment: 200 Nm / 2000-3500 ot/min
Převodovka: sedmistupňová automatická DSG S-tronic
Maximální rychlost: 203 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,5 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 4,6 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 7,2 l/100 km
Cena testovaného vozu: 1.024.700,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomino
13. června 2019, 09:00
5

Moc hezky napsaný test. Nicméně než jsem to dočetl do konce, tak už v průběhu testu jsem začal přemýšlet, co bych si vybral jiného. A ono to tam ke konci fakt je zmíněno :-) Takže jsem si četl článek, mezitím zůstal u koncernu a konfiguroval si Leon Cupra. Za podobnou cenu, dostanu praktičtější auto, co se týče velikosti a nesrovnatelné z pohledu dynamiky a jízdních vlastností. A řešil bych, že to není prémiovka jako Audi? Já teda určitě ne.

reagovat
ma
martinw
13. června 2019, 09:15
2

přesně - říkal jsem si co machrujou na Mini a bylo tam...

Tomino
13. června 2019, 09:53
1

Právě to Mini mi asi připadá jako jediný konkurent té A1. Přijde mi to jako produkt typu, Audi si řeklo "postavíme hranaté auto jako protipól oblinám a vezmeme BMW část prodejního koláče u malé stylovky".

Každý má jiný vkus a nikomu neberu, že se mu A1 bude třeba líbit více. Jen u mě ta audina od pohledu nevyvolává žádná emoce, kdežto když vidím miníka na cestě, tak se vždy rád podívám a prostě se mi líbí.

Nikdy jsem neměl možnost Mini řídit, ale moc rád bych se tím projel, nejlépe něčím jako JCW :-)

Jakub Pospíšil
13. června 2019, 09:55
0

Je zajímavý i ten vývoj jednotlivých aut. Zatímco Mini je v každé generaci více a více "normální" auto a méně petrolheadský úlet (viz stesky na téma "poslední generace eska nemá kompresor"), Audi A1 se zase postupně přiostřuje.
-
Komentář upraven 13. 6. 2019, 09:56:09

beastar
13. června 2019, 12:46
1

No JCW doporučuji. Hlavně zkusit dálnici a pořádně hrbolatou okresku. To je mňamka. Myslim teda r53. Jinak někde na dobrým povrchu je to super o tom žádná. A1 sem neřídil. S1 jo. A byla to hrozná nuda. Pro holky do města fajn. Dceři bych to třeba koupil. Asi tak.

Skipper
13. června 2019, 12:52
0

Aktuální JCW jsem měl na pár dnů v kabrioletu jako náhradní auto ze servisu. A musím říct, že jsem byl vysmátý od ucha k uchu. Ve sportovním režimu střílení do výfuku, řízení jako každé mini, ale akcelerace fenomenální do toho podvozek dle mého soudu vcelku použitelný. Jasný, je to tvrdé, ale zase čekal jsem to mnohem horší.

beastar
13. června 2019, 13:03
0

To je tím, že horší už to právě bylo. Myslim že i Džon Kopa by z toho měl mozoule na řiťáku.

Ju
Justdoit
14. června 2019, 14:00
0

No měl jsem možnost projet novou f56 a mám r53 oboje Ska a nevím teda :D v novým jsem se nudil a přišlo mi to jako Golf GTI. Přiznávám že starý Mini není úplně náčiní na každej den ale jako víkendovka jsem se do něj zamiloval

Ha
Habakukk
13. června 2019, 09:45
0

85kW za mega to jako fakt?

reagovat
David Střítežský
13. června 2019, 11:54
4

"dvakrát takovej výkon za poloviční cenu"
V uvozovkách proto, že to tak není úplně doslova, ale pořád by to mělo větší POWAAA a pořád by dost zbylo na ... k̶u̶r̶v̶y̶,̶ ̶c̶h̶l̶a̶s̶t̶ ̶a̶ ̶c̶h̶l̶e̶b̶í̶č̶k̶y dovolenou, bazén, golf ?

GanGreen
13. června 2019, 12:28
2

Přesně, když kapesní raketu, tak bych taky čuměl po pětikilu... Mega za A1 je prostě jenom blbej fór :D kecy o prémii prosím vynechte :)

beastar
13. června 2019, 12:47
4

No jo no chlapci. Když Audi není pro chudý:D Jako je to drahý ale jak jinak se dneska může Bmw/Merc/Audi odlišovat, když kvalitou už to nejde.

GanGreen
13. června 2019, 12:54
1

Nice shot bro :)))

beastar
13. června 2019, 13:02
0

ThX mén, háj fájv mejt.

krab
13. června 2019, 13:12
0

Abarth - víte co, to je sice hezký, ale to je úplně něco jinýho. Sice jsem přímo Abartha neřídil, ale měl jsem půjčenou F500 v takový luxusnější edici a to auto je prostě vážně nic moc udělaný. To je jinej svět proti Mini, Audi A1, Polu, nakonec i oproti obyčejný Fiestě. Je to spíš hračka a musíš tomu prominout dost nedostatků. Taky proto to FCA nemůže prodávat dráž...

V A1 jsem nejel ( abych tady nešířil bludy) , ale pokud to tam trochu Kuba připodobnil k Mini, tak ty jsem půjčené měl víckrát, ty nové. A líbí se mi, ale musíme počítat s tím, že jsou to stylovky ne určený k nějakýmu trefování apexů na Stelvio passu v kterých je hluk a horko. Jsou až moc kultivovaný malý autíčka, který prostě koupíš jako druhý/třetí auto v rodině, kde se zas tak extrémně neřeší kolik to stálo, resp. se řeší co za ty peníze jako image dostaneš. A Audi A1 věřím, to má marketingově strefené (můj názor).

David Střítežský
13. června 2019, 13:46
0

dost nedostatků ? MAMMA MIA ! takle se ale přece italsky (stylovy) auta nekupujou ! tam jde o srdce, duši a podobný pindy. Apexy tím trefovat nikdo nehodlá, ale když už na to přijde, tak tím Abarthem se mezi tím ostatním plebsem prokoušeš vpřed celkem snadno. Zatímco v Audině tě bude trápit každá Fábka, pizzařská C1, nebo dodávka PPL.

Nevím, asi jsem starej, i když nejsem starej a proste bych si vybral motor před konektivitou, asistentama a těma ostatníma moderníma sprostýma slovama.

Proč má beastar Itala a ne A6 ? Má prostě srdce na pravým místě !

krab
13. června 2019, 13:56
0

No ježišmarjá! Já se nesnažím obhajovat A1 či cokoli jinýho "sterilně kvalitního", spíš jsem jen podotknul, že právě Abarth je fakt jinej. V jednom jsem i tuhle seděl, v Imofě mají asi dva na showroomu. Ano, koupíš to srdcem. Jinak bys to prostě za ty prachy vážně koupit nemohl :)

A ono je Ital a Ital ... Některý auta z týhle země jsou vážně povedený, Ghibli mezi ně patří, Giulia mezi ně patří atd.. Ale pak jsou auta ze země špaget, který se jim moc nepovedly a to pak musíš bejt čistě zarytej fanoušek a ty chyby nevidět, aby sis to nějak obhájil.

beastar
13. června 2019, 14:05
0

skretik: Ono na tom co píšeš samozřejmě něco je. Ona i ta cilovka je trochu jiná. A ti zákazníci trochu jinak uvažuji. Abarth je víc hračka, A1 je víc auto. Ale je to nebe a dudy. Jinak ono Ghibli ve finále není lepší auto jak ta A6.

Jenže přesně pro Ghibli si nepůjde člověk co má v hlavě primárně Audi. A abych nekecal ten Ital má přece jen toho stylu víc. I když není tak technicky trendy, hůř zpracovaný a jasně ty utubeři co haní Maserati v těch videích. Ano i to je pravda. Jenže s tim se to prostě kupuje. To je součást.

Proto sem zmiňoval někde tady, že to vlastně není konkurence. A stejně tak si i myslim, že jak Maserati brojilo k útoku právě na 5er, A6 a tak. To jsou jenom takový hesla. Musí jim být jasný, že z tohohle klasického tria vytlačí leda tak hovno:)) Vyrábí alternativu pro pár lidí toť vše. Abarth je na tom podobně.

A tím samozřejmě nehájim Audi!

Daniel Borský
13. června 2019, 14:22
6

Za mega, anebo taky zadara :)

Ju
Junior
13. června 2019, 14:54
0

slyšel jsem kdysi o ředitelj české pobočky nadnárodní korporace, co donesl na účtárnu fakturu na svůj nový služebák, S63 W221. Měl na to nárok, to bylo cajk. Akorát se pak ukázalo, že on jaksi neměl S63, ale S500, za to jeho podstatně mladší partnerka jezdit v nějakým SUV, taky od merglu :)
ještěže audi tyhlety veksláky nepodporuje. Ta nabídka se mi nedaří vygooglit, moh bys mi jí poslat? dík.

ToMyx
13. června 2019, 15:52
0

Junior:
možná už to máš ve zprávě, ale mrkni...
https://porsche-smichov.cz/akce-a-novinky/2019/5/audi-a6-audi-a1-za-22-222-bez-dph-m-sicn/
-
Komentář upraven 13. 6. 2019, 15:52:29

Ju
Junior
13. června 2019, 17:46
0

nemám, děkuju :-)

Ju
Junior
14. června 2019, 13:22
0

jo tak A6 na 10k ročně, no to si dělaj piču :D

beastar
14. června 2019, 13:26
1

Jo jo těch 10.000 to je mega lol:D To bych měl tak asi na 2 měsíce a možná kousek. Potom bych se na to chodil za 3 pětky dívat. Jo vlastně ne jezdil bych asi tou jedničkou #zdarma!

GanGreen
14. června 2019, 13:37
0

:))))

ToMyx
14. června 2019, 14:11
0

Jen, aby to nebylo 10tkm za obě :-D

beastar
14. června 2019, 14:20
0

Tak to bych jim snad ještě poslal bonboniéru a kytku za TOP nabídku roku:D Vzhledem k tomu co je možný pořídit na operák za nějakých 26,000 kronen. Spíš fakt mamlas ten co si takovou hovadinu vezme.

ToMyx
14. června 2019, 14:26
0

Nezapomínej, že žijeme v ČR. Slovo "ZDARMA" má magickou moc i když matematika a selský rozum říká něco jiného :-)

beastar
14. června 2019, 14:33
1

Tak to máš recht. A to teda ještě k tomu jak je to tam bez dph mohli využít "SLEVA" to je taky magický slovíčko. Zase na druhou stranu těma odkazama a tak jsme se zasloužily o krásnou reklamu zdarma. Takže to kluci v PORSCHE PRAGA udělali na jedničku... (přímo na á-jedničku)

Ju
Junior
14. června 2019, 14:37
0

beastar: mimochodem, že se zeptám. kam bych měl jít, když bych si chtěl nafasovat "předváděčku" na operák? Něco jako máš ty to ghibli. Dá se o tom s někým individuálně jednat, umí to nějaká instituce? před rokem se rozdávali rok starý A7 na naftu, ale to byla přímo nabídka tuším importu. díííííík.

beastar
14. června 2019, 15:12
0

Tak umí to jak operákové firmy typu premiumlease, carismo, rl a další. Tak přímo dealerství. Samozřejmě je to individuální a na žádost. Maserati umí udělat i přímo Scuderia. Škodu každej.

beastar
14. června 2019, 15:58
0

Junior: Když mi třeba řekneš co přesně by sis představoval. Nájezd, auto a tak dále mohl bych být přesnější.

krab
13. června 2019, 10:59
7

Kdybych chtěl bejt na Audi zlej, tak řeknu, že když by si ho vzal do parády James May (v "unpimp my ride") odebere ty fancy záležitosti, vyleze z videa obyčejná Fabia 1.0 85kw, kterou můžeš mít za 5000 měsíčně ...

Na druhej pohled tu A1 chápu. Líbí se mi, ale má to jednu velkou vadu, vlastně dvě : Proč neexistuje 3dv varianta? Proč nevymysleli jak to udělat i s pohonem všech kol jako RS1? (možná tohle ještě přijde)

Pohledem do konfigurátoru už to není tak tragický jak to vypadá u toho testovanýho. Základ v S-line s motorem 2.0 TSI 200k s DSG vyjde na 792.000kč , s pár pakety a hezčími koly by mě vycházela na 893000 kč, to je stejně jako Mini Cooper S a má to i podobný technický parametry, možná paradoxně je to ještě trošku lehčí.

Takže reálně s nějakou nabídkou od dealera za to auto dáš stejně jako za Cooper S a o cca. čtvrt míč víc než za Fiestu ST. Já bych si koupil Fiestu, když už bych lovil tady v těch vodách, ale chápu, že si za ty kroužky trochu připlatíš. Mě by to docela imponovalo, být to 3dvéřový... A je tam hezký výběr barviček, už to není jen unylá paleta od bílé k černé přes 10 šedých...

reagovat
beastar
13. června 2019, 12:51
2

Takhle jako ty to reálně promyslí asi 90% lidí, co si pro to půjde. Část lidí tady nepochopila, že když koukáš k Audi fakt nechceš Polo Gti pro plebs, nebo potůněnej malej uřvanej Fiat. A jinak jo ta testovačka je nesmysl za ty peníze. Zase je to o tom jak si schopen to koupit a Audi jde udělat pořád snadno.

riderhenry
13. června 2019, 23:41
2

Ano, Audi sází na to, že lidi prostě nepůjdou k "podřadným" značkám. Ale když pak člověk vidí některé ty plasty... Dřív alespoň platilo, že sice měl člověk v Audi techniku svého podřízeného v Passatu, ale alespoň ten interiér byl kvalitní... U BMW si zase člověk řekl, že mu ta jednička hrabe zadníma kolečkama (i když cca 50% majitelů stejně nasazovala řetězy na předek...). Áčko bylo zajímavě stavěné a jasná volba pro movité důchodce :D Ale dnes už cítím spíš jen tu předraženost a sázku na marketing a značku. Nějak mi tam ten skutečný smysl trochu uniká, protože už je to fakt víc předražené Polo, než tomu bylo dřív. Třeba první A2 - naprosto nepochopené auto, ale přitom úplně jinde, než první Fábie (hodně jinde...), a poměrně dost revoluční - prostě se dalo vyloženě ukázat prstem, co na tom autě stojí víc peněz. Ale v čem tahle A1 konkrétně vyniká? Nemůžete postavit auto s koncernovou technikou, dát tomu trochu hezčí karoserii a hrát si na to, že by si to měl někdo koupit místo legendárního Mini, které nemá už od samého (novodobého) počátku žádnou logiku, což je jeho zbraň. To ale od chorobně ledově konzervativního Audi fakt nechceš... Za mě fail. A věřím, že spousta "ženušek", co s tou A1 budou žít, by daleko víc ocenily funky pětistovku, i přes veškeré její faktické nedostatky a neuvěřitelnou zastaralost. A manžel by mohl koupit milence taky jednu a ještě by zbylo...

beastar
14. června 2019, 11:55
3

riderhenry: Hale asi takhle. V lecčem z toho souhlasim. A ano kvalita prémie se zhoršila, originalita taky. Ostatní stáhli markantně náskok. Ale psát o nekvalitních plastech a tak dále je špatně. Kdy si naposled seděl v nový Audi? Ve srovnání třeba s Kiou Optima, Fordem Mondeo či Opelem Insignia což nejsou úplně levný auta je to furt o parník jinde. Uznávám že ty menší modely nejsou žádná sláva nejen u Audi. Necelý milion za nákupní tašku je dost.

Ovšem ne pro lidi kteří tyhle auta kupují. V první řadě jde o značku. A teď to neber jako povyšování. Ale nevim kde a mezi kým to žijete někteří. Protože 500 je zastaralej, malej fiátek a defakto auto pro chudý. Na západě je to 3 auto do rodinny místo Smarta jen do města. A proboha je to Fiat! Auta co mají renomé asi jako Dacia, nebo Lada. To je jako tvrdit tvl proč si nekoupil Primky, ale Hubloty.

Češi národ ktetej je hned jak je příležitost olepenej logama aby bylo vidět, že ten cash tam je. A tady najednou pche Audi. Nežeru to nikomu tady a ani v reálným světě;) V momentě kdy na to ty prachy máte hned pro to letíte. Ze stejného důvodu každej druhej živnostník má ojetou trojku. Co by bejval mohl mít kdyby jezdil třeba Astrou. Takhle to nefunguje.

A tím netvrdím nic jen to, že Petr to analyzoval prvně nahoře dobře. Je to kombinace značka, snesitelný vzhled, možnost si to vybavit vším a vybrat hezkou barvu. To v téhle třídě stačí. A furt v battle of brands je Audi jinde, než Mini. Výš. Nemusí se to lidem líbit, ale je to tak.

riderhenry
14. června 2019, 15:21
0

Jasně, nejsme v rozporu v zásadě asi v ničem. Nekvalitní plasty jsem myslel v A1. U ostatních Audi si to dovolit netvrdím. A třeba BMW 5er mi přijde materiálově super, tam tu "degradaci" taky nevidím. Tím fiatem jsem neargumentoval v tom smyslu, že to je snad prémiovější značka nebo že je v něčem lepší, ale že ty maminy, co v tom pak ve finále jezdí, by možná toho "fiátka" raději, protože jim víc ladí s kabelkou, než tu "předraženou" A1. To byla moje pointa. Ale jasně, Fiat 500 v akci 1+1 zdarma k SQ8 nedostaneš :D

Jimi
13. června 2019, 12:12
0

Je to drahé Polo..., a když si odpustíme hraní s barvičkami, kroužky a supr cool hrany, tak prakticky stejné Polo GTI je na tom asi o 200t lépe...

reagovat
Zajda
13. června 2019, 17:17
0

Přechozí A1 vypadalo jako malé ale dospělé auto, jakože opravdu dostáváte plnou kvalitu, ale v menším balení.
Tohle mi celé přijde na pohled takové ošizené, některé detaily jsou opravdu nepatřičné - výplně dvěří ala Dacia jdou zkousnout v Polu, ale v téhle třídě by se nad nima zájemci mohli pozastavit.
Plastové neprůduchy obzvlášť v zadu vypadají extra lacině, označení 30 pro litr trapas, 40litrová nádrž bude otravná i s 3 válcem, natož s 2.0 TSI.

reagovat
Mo
Mooney
14. června 2019, 07:37
0

Jaj. Když jsem viděl tu fotku, tak si říkám co to je za novýho focuse a ono Audi. :D

reagovat
LuckyK.
14. června 2019, 12:40
0

Když jsem viděl úvodní fotku a nadpis, tak jsem si říkal : pěkný malý audi....to auto se mi na první pohled opravdu líbí, ale ta cena....to zní jako špatnej vtip, jsem si skoro jistej tim, že to na našich silnicích jen tak neuvidíme

reagovat
beastar
14. června 2019, 12:48
0

Jdi si nakonfigurovat svou. Od výsledné ceny odečti deset procent a spočti si splátku na třeba 4 roky. Ono to tak hrozný není jak to vypadá tady. To je jako s ostatními auty. Ano ta cena toho testovaného je vysoká. Jinak bestseller to u nás asi nebude ale od toho to taky není. U nás i to Polo je drahý;)

LuckyK.
14. června 2019, 12:57
0

Já jsem trochu škarohlíd a beru to asi moc selskym rozumem :D ta cenovka testovačky je fakt děsivá...když si ji člověk nakonfiguruje, tak je to přívětivější, to jo, ale pořád je to dost. Polo Gti je taky drahý, ale já jako odpůrce koncernu můžu říct, že mě vcelku nadchlo když jsem ho měl pujčený na projížďku, až jsem tomu nechtěl uvěřit, jak mě bavilo...:D nojo ale pak se člověk projede uplně jinou třídou (Civic Type-R) který stojí cca stejně a je to vším o vesmír jinde...krom kvality interieru, která je mě osobně naprosto fuk :)

beastar
14. června 2019, 13:23
2

Jo jasně to máš pravdu. A jo Polo je dobrý. Je nudný ale dobrý. Však co víc chtít od VW. To nejsou stroje ma emoce. A to není ani Audi. Až na pár výjimek. Ono je těžký se do toho vcitit, ale pokud tě zaujme Civic. Nejsi cílovka pro Audi. Tam jde člověk co moc neřeší točivej motor, hravost a tak. Tam jde o ty plasty, velkej displej, konektivitu, značku, jakoby bezpečí.... Ucelenej obrázek Audi kterej Honda neumí nabídnout. Líp to vysvětlit neumím. Na čem se shodnem. Jo je to drahý. Optikou běžných aut až moc. V konfigu se dostaneš na 8 kil. Jenže tohle nebude main family car. Spíš pro dcerunky, maminky, milenky. A tudíž pro lido kteří své hlavní auto vybírají někde v kategorii 1mio plus. A víc. Potom ti tohle přijde za supr cenu.

LuckyK.
14. června 2019, 14:02
1

Jojo to jsem se tak nějak snažil naznačit, já jsem prostě cílovka úplně pro jiný stroje a pak mám takový zkreslený názory trochu :D U mě když auto skvěle jezdí co se týče podvozku a má solidní točivej motor, tak je to skvělý, pak ať má výplně dveří klidně ze sololitu :D :D (to samozřejmě nadsazuju, oceňuju i některá pohodlná auta) Já prostě tedka koukám jen tak ze zajímavosti na nový lexus is a on stojí stejně jak ta testovačka A1.....ano, samozřejmě, je to uplně jiný auto, ale ten ostrej kontrast tam...A ISko bych si pořídil třeba hned, u toho mě ani nenapadne pyskovat, že je to drahý :)

beastar
14. června 2019, 14:29
2

Pochopitelně. Napsal si to dobře. Vyjádřilo to bez zbytečných emocí to proč prostě pro část lidí Audi zajímavý nebude. A asi takhle když to víme my. V Audi potažmo VW to určitě vědí taky. Proto je tady taková cenovka na A1 a proto taky to vychází i v tom konfigurátoru takhle pěkně. On ten pomyslný zákazník prostě bude řešit to co kluci v Audi mají vykoumaný, že to ta jejich cílovka řeší. A samozřejmě prostě jsou lidi který AUDI mají za svatý grál a na trio MB/BMW/AUDI by přísahali krvý. Těm je taky potom cena jedno max si počkají na nějakou nabídku akční. Jako příklad z historie bych uvedl AUDI TT (první generace) ta hysterie kolem a ty ceny! Přitom to auto nemělo nic. Nemělo supr motory, nemělo podvozek, prostor, komfort. Jen design a to správné logo! Někdy to prostě stačí. Zcela nepřekvapivě.

A ano, Lexus IS je plnohodnotné auto a IS300h v základu jde koupit za mio. V plný za 1.5. Dokonce bych řekl, že v jistých ohledech je to dál i co se týká asistentů a tak. Jenže tady jsme prostě v Evropě a Lexus je nakonec značka kterou velká množina lidí ani nezná. Mimochodem třeba moje máma do nedávna neznala Alfu. Prostě nevěděla že něco takovýho je:D A v čem jezdí... Asi v osmým BMW po sobě. Proč? Protože na něj má a nakonec neřeší co nabízí Lexus, Honda, Renault, Kia to jsou pro ní exotický značky. Takhle nějak to bude nakonec i s touhle malou audinou.

ToMyx
14. června 2019, 15:15
0

Tak pod tuhle sondu se klidně podepíšu. Pěkně shrnuto.

beastar
14. června 2019, 15:52
0

Tomyx: Jenom aby bylo jasno. Já tady nechci obhajovat Audi jako značku ani tu ohromnou cenovku. Spíš právě jenom nabízím ten pohled protistrany přestože rozumím a znám lidi jako tady LuckyK. Ono je dobrý si to občas uvědomit. Přestože uznávám, že já občas třeba u příkrýho hodnocení aut od Hyundai taky pozapomenu, že ten zákazník háčka přemejšlí jinak, než li já.

ToMyx
14. června 2019, 16:03
0

Všechno to beru a souhlasím. Chtěl jsem jen vyzdvihnout, že jste oba trefili tu typologii zákazníka. Sám nemám problém, když je někdo konzerva a pokud k tomu má i budget, může si dovolit být loajální konzerva ;-)
Automobilky si tyhle věci moc dobře uvědomují, až alchymisticky sestavují modelové řady a ceníky napříč celým koncernem a mně se líbí, když se to nebojíte říct nahlas a brát to bez emocí jako fakt.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem