načítám data...

BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

BMW postavilo takové normální menší osobní auto. V nabídce BMW se ale těší pozici outsidera. Je to fér?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: BMW 218d GranCoupé: Normální auto, nevšední BMW

V dobách mého dětství byl automobilový svět tak nějak jednodušší. Citroëny byly hydraulické, Volva hranatá, Škodovky pomalé, Mercedesy luxusní a BMW, ta byla sportovní. Všichni to věděli, nikdo by tehdy nezkoušel u Prosche koupit rodinný kombík, nebo se shánět po zvýšeném Jaguaru se čtyřkolkou. Identita značek byla jasně vymezená a mnoho výrobců mělo poměrně úzkou a konkrétní specializaci na tu kterou kategorii automobilů.

Jenže zákonitost trhu jsou neúprosné a tak si obchodní ředitelé brzy spočítali, že pokud automobilka vyrábí pouze luxusní limuzíny, zbytečně jí uniká široká masa zájemců o praktický hatchback a podobně. Začal tedy trend rozšiřování nabídky a upravování portfolia modelů tak, aby oslovilo co nejvíce zájemců. U některých značek se tak stalo prakticky bez povšimnutí, jiným za to jejich fanoušci často spílají. Jednou ze značek, která si za takový postup vyslechla mnoho jedovatých slov, je bezpochyby BMW. Pravidlo, že každý “bavorák” je zadokolka se sportovními geny už nějaký pátek neplatí, i tak ale každý další předohnaný model rozvíří diskuzní vlny a zažehne onu zdá se nekonečnou polemiku na téma “je tohle ještě BMW?”

A tak se skrze obšírný úvod konečně dostávám k dnes testovanému autu. Je to, jak jste jistě pochopili, předokolka, navíc má pod kapotou naftový čtyřválec a aby toho nebylo málo, dostala kontroverzní karoserii GranCoupé. Ještě že to není ještě navíc crossover, to už by někteří pravděpodobně ostřili vidle a zapalovali pochodně. Já mám ale jiný nápad. Pojďme se na chvíli oprostit od faktu, že jsou na voze znáčky s modrobílou vrtulí a zkusme k němu přistupovat nezatížení jeho dlouhým rodokmenem. Představme si krásný idylický svět, kde BMW nemusí být sportovní.

Mé rezervovanosti vůči vozům, které se snaží být sportovní za každou cenu jste si už možná všimli v jiných testech. Není to tak, že bych se nesvezl rád svižně, že by se mi snad nelíbilo na okruzích a hezkých hladkých okreskách, ale bohužel nepatřím k těm šťastlivcům, jejichž každodenní cesty kopírují ukázkové erzety. Většinu času strávím v městském provozu, případně na dálnici. Ano, mohl bych si to teoreticky “udělat hezké” a místo čtyřproudovky zvolit souběžné silnice nižších tříd, ale takový petrolhead, abych se kvůli zážitku z cesty z práce vracel denně domů o hodinu později, to tedy věru nejsem.

Právě v nudném každodenním shonu tak dokážu ocenit automobil, který sice nemá příliš sportovních ambicí, ale cestu maximálně zpříjemní a spíše než hračkou je jakýmsi dobře fungujícím nástrojem. A přesně tak na mě působila 218d. Jako efektivní německý nástroj. Nebýt typického designu a hravějšího interiéru, věřil bych bez znáčků, že je to Audi. Chladné, precizní, efektivní. 

Nekoná se tu žádné pošetilé pohazování zádí v zatáčkách, žádné vytáčení benzínových víceválců. Tady stačí velmi dobře odladěný podvozek, který je v tandemu s pokročilým ESP přísně neutrální a to i v poměrně telecích rychlostech, a kultivovaný čtyřválcový dieselový dvoulitr s rozumným výkonem 110 kW a nízkou spotřebou. Pozérům, kteří mají potřebu se tvářit, že i cestou po severojižní magistrále jedou v souvislém driftu a hází si jen tak mimochodem patou meziplyny to asi stačit nebude, ale jinak se mi skoro nedaří najít důvody, proč neupřednostnit v dilematu “nové BMW za milion” hezky vybavenou dvojku před osekanou trojkou.

Z hlediska pohodlí a komfortu tu totiž nic nechybí. Široká škála asistentů, inteligentní přední světla, výborně odladěný infotainment, ale třeba i pěkné ambientní osvětlení dělají z paluby téhle “dvojky” moc příjemné místo k žití. A pak tu jsou ta bezrámová okna, která prostě nemůžete nemít rádi. 

Snad jediné, co mě trochu mrzelo, byly příplatkové sportovní sedačky, které vůz dostal v rámci paketu “Model Sport Line”. Sice u nich lze elektricky nastavovat tuhost bočního vedení, ale jak už jsme si řekli dříve, tohle není žádný sporťák a tak mi tam tahle funkce přišla trochu nadbytečná. Zvlášť když vím, že základní sedačky jsou o dost měkčí a pohodlnější. Je nutné se po D1 šinout v něčem, co má vzdáleně připomínat závodní skořepinu? Zcela jistě ne…

Určitou (byť již časem pomíjející) auru kontroverze si sebou nese i karoserie GranCoupé, která tedy v tomto případě není ani příliš Gran (na zadních sedadlech se dvoumetrový člověk pohodlně neposkládá), ani Coupé. Mám ale trochu pocit, že je to opravdu jen problém názvosloví. GranCoupé je prostě jen takový dynamičtěji tvarovaný sedan doplněný o bezrámová okna. Takže vlastně velmi stylová a správná kombinace. 

Z hlediska vzhledu tak nemám téhle dvojce co vytknout. Setkal jsem se s názorem, že zadní protáhlé svítilny působí příliš málo “bavorsky”, ale osobně se mi líbí a docela vkusně doplňující svalnatý vzhled vozu. Snad jen příplatková oranžová metalíza mi nebyla příliš po chuti, přišla mi taková podivně neurčitá. Ale v konfigurátoru je naštěstí na výběr ze spousty odstínů a třeba ve žluté vypadá tahle dvojka ještě o pořádný kus lépe. 

Verdikt:

Stylovka – to je slovo, kterým testovaný automobil shrnu asi nejtrefněji. Není to sporťák, což některé tradiční příznivce BMW možná zamrzí, ale je to velmi dobré auto pro každý den, kterému nechybí pohodlí, moderní technologie, výkonově dostatečný, leč úsporný motor a výborně vyvážený podvozek. Ti, kteří hledají zábavu se zadním náhonem se o tohle auto beztak zajímat nebudou, ale pro zájemce o “nějakou prémii do milionu” jde o myslím o velmi horkého kandidáta. Ve své třídě to ale rozhodně nemá lehké – jeho konkurenty jsou třeba skvělý Mercedes CLA, nebo Audi A3 ve variantě sedan. A já mám radost, že se v téhle kategorii poslední dobou rodí samá fajn auta. Časem se totiž budu porozhlížet po nějaké hezké ojetině na dojíždění do práce…

 

Technické údaje:

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec o objemu 1994 ccm
Výkon: 110 kW (148 koní)
Převodovka: automatická osmistupňová Steptronic
Maximální rychlost: 222 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,5 s 
Pohotovostní hmotnost vozu: 1580 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce (v testu): 4,2/100 km (5,8/100km)
Základní cena: 691.000,- Kč
Cena testované varianty: 1.181.752,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
14. února 2021, 20:52
1

Jo je to skvělý stejně jako cla a a3 sedan. Za ty peníze to ze skladu dává smysl. A s verdiktem souhlasím. A za tři roky to budou dobrý ojetiny za parádní ceny. Sice to má výkonu asi jako naftový mainstream a prostor v tom není. Pro mladý chlapy, co mají max přítelkyně a juniorský pozice dost dobrý. Taky jich potkam týdně několik.

reagovat
Ju
Junior
14. února 2021, 21:39
-3

Hej já nevím s těma juniorskyma pozicema. Tohle hrozně křičí, že prostě lol ani na trojku ti nedali.
Sup v Laurinu je pořád Sup v Laurinu.

Jakub Pospíšil
14. února 2021, 21:41
6

Supa chceš když máš dvě děcka a psa. Ale co s tim když jsi sám, maximálně se ženou. Akorát to všude ční z parkovacího místa. Navíc 90% lidí ví prd, jestli to je dvojka, trojka, nebo co vůbec. Je to prostě BMW co není hatchback a to stačí.
-
Komentář upraven 14. 2. 2021, 21:43:19

lu
lumix
14. února 2021, 21:48
0

Jako pěkný, ty bezramovy okna a tak, ale mít možnost výběru jestli Supa L&K nebo tohle, tak si taky asi vyberu Supa s 2,0 tdi 147kw a 4x4 to proste pojede lépe a interiér Supa se mi líbí víc.

Jakub Pospíšil
14. února 2021, 21:52
4

Takový Sup ale už bude dražší.
Pokud bychom si hráli na služebák do mega, vzal bych ale nakonec stejně CLA shooting brake.

lu
lumix
14. února 2021, 21:55
0

Vycházel jsem z ceny testované verze. Jinak souhlas, CLA by byla určitě lepší volba.

Ju
Junior
14. února 2021, 22:47
-4

no nevim hale, pro mě jsou šecky tyhle 2er, CLA a já nevim co takový ty "auta za maturitu". Jako dospělej chlap co chce bejt branej trošku vážně bych v tom jezdil nerad.
AMG samozřejmě necháme stranou :)

Jenda_K
14. února 2021, 23:26
3

Tak nevím, dělám pro lidi, které je opravdu dobré brát vážně a ani jeden z nich si teda moc nepotrpí na to čím jezdí a to by si mohli koupit nové auto za pár milionů každý rok, nějak to nepatří mezi jejich priority.

Ju
Junior
15. února 2021, 06:57
-3

To není o penězích :)
A každému, co jeho jest. Jen říkám, že na mě tyhle "malý prémie" prostě působí hrozně špatně. Jakože tak nějak cítím žes prostě tu D3 moc moc chtěl, ale nějak to prostě nevyšlo, šéf / bába z leasingovky pro tebe neměli pochopení.

.

Mr
Mrkef
15. února 2021, 07:05
0

Je to o penězích ;) a v následujících letech těhlech GC, CLA, A3 uvidíš víc a víc, jak budou firmy šetřit a operáky zdražovat

Vr
Vrták
15. února 2021, 08:05
0

No srovnávat to zrovna s Superbem nevim...v práci jich máme několik pro vyšší management, pravda žádný LaK (spíš samé 4x4), ale pochybuju, že něco udělali s tím podprůměrným odhlučněním od kol, nebo komicky nefunkčním infotainmentem... nemluvě o špatně vymyšlených zadních brzdách, které shnijou, když to necháte měsíc stat (tohle už se opravovalo na 4 ks, co měli najeto do 20k km)... i když nejsem velký fanda BMW a žádný předohrab od nich jsem neřídil, tak věřím, že Superba to předežene ve všech měřitelných ohledech... snad kromě místa na zadních sedačkách, ale k čemu ti to je když tam nainstalovali místo sedaček kostelní lavici...

lu
lumix
15. února 2021, 08:32
0

My máme v práci taky par Superbu a jsou bez problému. Každé auto co déle stojí má problém s brzdami a hybridy měly dříve to samé a to o když jezdily. Nemyslím si ze tohle BMW bude plnohodnotné už pohled do interiéru ve mě vzbuzuje pocit osizenosti, ale ještě jsem v tehle radě neseděl. Radeji méně vybavenou 3 než lepší výbavu a 2 a stejně radeji méně vybaveny Sup než Octu. Tedy za mě. A to jsem fanda BMW a nevadí mi ani bobři ledvinky.

Ju
Junior
15. února 2021, 08:53
-5

Mrkef: Že to není o penězích myslím tak, že je úplně jedno kolik za tu 2er dáš. Pořád je to auto v mých očích auto pro holky a děti, který to dostanou od fotra, kterýmu to dealer přihodil k objednávce poslední 7er za dobrou cenu. Nic víc.
Mimochodem, teď jsem koukal. Do 900k se dá koupit slušně vybavená skladová Octa RS v naftičce. A pak sorry, není o čem. Jenom ty kola mají enormně hnusný, na poslední Ovci není snad jedinej originál liťák, ze kterýho by se mi nechtělo extrémně srát.

Ju
Junior
15. února 2021, 08:58
-4

A jinak naše Superby, 200kw L&K koupenej "jednoho Supa fplný prosím, nechci dráždit Ečkem" a 140kw L&K, koupenej jako "tak za ty prachy to tu nenechám ne", se těší výbornýmu zdraví, nezahnívají, nic v nich nebouchá a odhlučnění odpovídá tomu, že to holt není Sklassa za 4x tolik. A dokonce i brzdí.
A co tak vidím kolem sebe provoz nových BMW, tak tohle se každýmu nepoštěstí :) Chudák ten prodejce, když jsem mu povídal, že o ceně nediskutuji, ale chci náhradní auto srovnatelné kategorie při jakékoliv poruše a to zdarma a obratem, tak jenom zblednul.

Vr
Vrták
15. února 2021, 09:07
2

Ano dieselová octavie s automatickou převodovkou a vlečenou zadní nápravou je skutečně příslib úžasných jízdních zážitků... to nejsportovnější na tom autě je ten subwoofer co se snaží znít jako díra ve svodech...

Ju
Junior
15. února 2021, 09:35
2

Za to předohrab 218d s 50 koňma míň, to bude úplná silniční genocida :D

Vr
Vrták
15. února 2021, 09:48
0

Na normální ježdění bych si tipl, že tohle BMW bude výrazně lepší volba než RS ofce s nápravou ,která tě v zatáčce po potkání příčné nerovnosti naučí odříkat "otčenáš"...

beastar
15. února 2021, 10:12
3

Člověk napíše dobrý auto. A hned je pod tím XY hate na škodovky. Superb je dobrý auto a zarezle brzdy ve 20000 jsou dost divná pohádka. Podle mě chyba uživatele jestli to je firma nebo nedej bože státní instituce nedivím. Jezděte tím proboha.

Oktavka by proti tomuhle dávala smysl oboje to bude jezdit dost stejně si myslím. BMW dodá ale značek a to se počítá. A hádám že bude fakt pohodlnější. A jestli to je o penězích to určitě je vždycky. Samozřejmě že jsou to auta spíš pro mladý. Jenže ona trojka třeba e46 taky byla myšlená jako life style auto pro začínající managery a podnikatele. To že u nás takový lidi tradičně jezdí oktavky je specifikum trhu. Obecně srovnání dvojky a superba je asi hloupý když pomineme cenu. Každopádně Superb je za peníze postavený dobře a jo je v tom větší hluk. Nicméně já s tím jel nejednou přes 180 dlouhodobě a opravdu otravný to auto je tak někde 160+. A kdo tak jezdí?

Viděl jsem tak 100 kusů roky 2016 až 2020. A infotaiment byl všude ok. Včetně docela normální navi a průměrneho audia Canon. Zadní lavice je možná třeba ve srovnání s Volvem či Alfou trochu tvrdá, ale prostoru je dost a materiály včetně hadru slušné. Co se týká interiéru plasty a provedení hádám že BMW 2 bude dál jak okyna i supir. Superb má hezky navrženy interiér ale vrže co není úplně vidět je tenký šmejd. Leštěné věci se škrábou. Imitace kovů se rychle loupe. Hodně aut má problémy už ve 40000 s kvalitou vyplní dveří. Mohl bych pokračovat ale místním škoda znalcům stejně nevysvětlim že je to reálně auto za 800 velký jak o třídu vyšší a6, 5 atd... Čili super deal. Octavia na tom je podobně. Vydrž současné generace nejde ještě moc hodnotit.

Cla bude podle mě asi tvrdá konkurence a je opravdu dobrá. A3 je zvláštní ale mě se líbí. Škodovce dá přednost někdo kdo je praktický a pragmaticky.

lu
lumix
15. února 2021, 10:45
0

No RS Ovce má ovšem jinou nápravu než běžné Ovce do 110kw. Takže ten rozdíl nebude zase tak markantní. Ta naftová RS Ovce bude všude rychlejsi než BMW 218d, ano není to jen o rychlosti, ale nasere to.

Vr
Vrták
15. února 2021, 10:46
0

Ty problémy s kotoučema jsou zvláštní, ale měly to 4 na sobě nezávislý Superby do dvou let stáří a všechny v rozmezí 15-25k km, když začal covid, tak se tak na 3-4 týdny z jara uzemnily a pár měsíců na to ty kotouče úplně zrezly (viděl sem teda jen jeden exemplář), odpověď ze servisu stejná jak beastar, máte s tím jezdit.
Když Superb jede v dešti, tak bych podle hluku vůbec neřekl, že se jedná o prémii, na vině je asi odhlučnění podlahy a prahů. Na zadní lavici jsem projel 2krát a po hodině člověk už neví jak se tam usadit, nepamatuji, že by se mi někde sedělo tak nepohodlně... každopádně mi Superb pořád přijde lepší deal než ofce, ale stejně bych si zvolil radši dvojku BMW a z koncernu bych asi vybral A3...

HeavySmoker
15. února 2021, 10:58
1

Môj rekod bol predné kotúče v háji za necelých 10 tisíc Km, dokonca na BMW. Stačilo to nechať rok zaparkované na letištnom parkovisku. To nie je chyba auta :) A neviem si predstaviť kupujúceho ktorý ide z testovacej jazdy Superba vyskúšať ešte BMW 2, to je totálny úlet. Z danej triedy by som bral CLA, tento zázrak má na mňa trochu podivné proporcie. Byť to na mne, dizajn vezmem zmenšením 3ky sedan, použijem predný náhon, nazvem to BMW 2,5 series a utriem komečný neúspech, lebo v BMW asi vedia prečo to takto postavili.

Vr
Vrták
15. února 2021, 11:01
-1

To lumix: Jestli má RS verze víceprvek tak se omlouvám, pak by to auto mohlo i fungovat. Ale jak píšeš není to jen o rychlosti.
To beastar: ještě jedna poznámka, pár článků zpátky se vedla debata nad spotřebou a názor byl, že sme na autíčkáři a nemá smysl tohle hodnotit. Takže argument Superb je za ty peníze větší auto mi přijde stejně lichej...
Možná, že jsem trochu debil a mám rád své názory, ale stavět Škodovku a BMW vedle sebe mi pořád nejde (hlavně po tom co jsem zažil v servisech Škodovky, leč skoro před dekádou a všemi zkušenostmi z korporátní flotily)


XT
XTad
15. února 2021, 11:03
-3

Superb pusobi dustojneji a reprezentativneji. Zrovna vcera jsem zahledl vyjizdet z mycky jeden uplne novy L&K, priplatkova lestena kola atd. v te tmave vinove metalize, co se casto davala na dvojkovou radu (superba, ne BMW...) a v prvni chvili jsem myslel, ze to je nejaky Cadillac nebo Acura. Az potom mi doslo, ze je to superb.

Dvojku GranCoupe si clovek splete maximalne s Renaultem Fluence, jak uz nekdo psal pod minulym testem. A3 ani CLA nehodnotim, ale tenhle bavorak fakt vypada jako hracka. Coz nemusi byt problem. Nekdo to treba diteti za maturitu fakt koupi a udela mu tim vetsi radost nez superbem. A tech duvodu muze byt spousta. Ne kazdy potrebuje dustojne a reprezentativni auto. Kdyby to tak bylo, vyrabi BMW jenom sedmicku.

Honza 'Hamster' Křeček
15. února 2021, 11:16
8

2er není úplně auto pro náš trh, v tohle sme pořád východ. Tady si stále hrajem na to, že kdo chce něco znamenat, ten musí mít velký auto a motor se spoustou válců, dvojka je pro lidi, co nemaj na trojku, trojka pro ty, co jim nedali pětku a až se sedmičkou to můžeš mít všechno na háku...
Evropskej trend už tohle opouští, i malý auto už si můžeš pořídit pěkný, když chceš malý auto (protože prostě chceš malý auto, ne protože na větší nemáš), časem to přijde i k nám. A já se na to docela těšim, bo když vidim parkoviště manažerů před různejma firmama, kde sou seřazený černý Superby jeden vedle druhýho, vždycky si vzpomenu na služební Volhy vyskládaný před ředitelstvím každýho národního podniku....

XT
XTad
15. února 2021, 11:31
0

Az tady nebude kde parkovat a velky auta budou zdaneny jako na zapade, tak treba taky budeme jezdit nakupnima taskama v plny a namlouvat si, ze je to tak spravne... :D Ale zapad vs. vychod bych do toho netahal. 218d na me prave pusobi jako auto pro vychodni trhy. Treba v turecku je vetsina premiovek nizsi modelova rada se zakladnim motorem. Dulezita je znacka na kapote. A aby to byl sedan (i kdyz SUV se taky hlasi o slovo, jako vsude). Proto je treba Gruzie plna aut jako Lexus HS, ktera by si u nas (pripadne na zapade) nikdo nekoupil. Vlastne nemusime chodit daleko. U nas taky "svetsti" jezdivali v Mercedesech. Sice 190E zrezlych na prach, ale Mercedesech.

Honza 'Hamster' Křeček
15. února 2021, 11:58
6

U nás je BMW pořád něco. Třeba v Německu je trojkovej/céčkovej kombík standard, normální auto. Ano, jsou to často spíš základnější verze, protože s tím jezděj lidi, co nejsou žádný milionáři. A totéž tyhle dvojky, áčka, mini etc..
Taky je zajmavý sledovat prodejní statistiky. Už se to taky mění, ale není to tak dávno, co sme měli v porovnání s Německam naprosto enormní podíl GTI na objednávkách Golfů. U nás to byla buď nějaká social verze, aby se vešla do operáku za 4.000,-, nebo hned GTI v plný, nic mezi tím.
Ale srovnává se to, já myslim, že časem k tomu taky dojdeme, že dvojka není žádný potupný auto za maturitu. A důvod bude prostý - ani trojkou už nikoho neohromíš, takže to všem začne bejt celkem jedno...

XT
XTad
15. února 2021, 12:14
1

I v Nemecku pripadne kdekoli jinde je BMW a Mercedes premiova znacka. Diky vetsi kupni sile si ji tam muze dovolit vic lidi, tim padem jsou tam na takova auta zvykli, takze jimi nejsou tolik ohromeni a zaroven nejsou za ucelem ohromeni ostatnich tak casto porizovana. Ale samozrejme si nemecky majitel BMW 2 GC uvedomuje, ze ma lepsi auto/znacku nez soused s Meganem GC.

A to, ze je dvojka auto za maturitu nesouvisi nutne s tim, ze je to nizsi stredni trida s prednim nahonem. CLA ani octavku tak nevnimam.

bkralik
15. února 2021, 13:05
10

Proč tady furt všichni (teda hlavně Junior) razí tezi, že bavoráky kupují jenom macho nadsamci, kteří v čemkoliv co nebude mít alespoň dvanáct válců a tisíc koní budou vypadat trapně? Zapomínáte, že auta kupují i jiní lidé než jen košiloví manažeři a těm se ta dvojka může třeba prostě líbit.
Moje matka je dětská doktorka a ještě před pěti rokama jezdila jedničkovou Fabií Junior s HTPčkem v holobytu. Fabie už stárla a máma si řekla, že by si mohla koupit nějaké reprezentativnější auto. No a protože z běžné konfekce se jí nic moc nelíbilo, tak to nakonec dopadlo na jedničkové BMW 116i (F20), protože BMW v té době mělo předokolku jenom v nové X1 a ta byla dost předražená - tohle byla skladovka za pěkné peníze. A ve výsledku jednička slouží excelentně - přiměřeně reprezentuje, pěkně se s ní jezdí a není to pětimetrové auto jako trojková řada...
Takže si myslím, že i jedničky/dvojky mají místo v BMW lineupu a všechno je v pořádku...

Ju
Junior
15. února 2021, 17:52
-1

Na základě kterýho mýho příspěvku si přišel s tou teorií kterou prezentuješ v prvním odstavci? To si poslechnu.

beastar
15. února 2021, 19:07
1

Jo a moje máma XE, vinovy fplny a nedělá už nic:D Vím ot jen jako že Jaguar je tady podle některých pro aristokraty a gentleman. Taky hrozný hovno.

Ju
Junior
16. února 2021, 14:03
0

Tady už je mindraku jak na novinkách nebo ve čtyřce na nádraží.

Sa
Sato
16. února 2021, 14:32
0

A čo SUVčka, ktoré šoférujú pipiny čo ich dostali od svojho nabíjača, tými stalé pohŕdame, že ano? :)

Ju
Junior
16. února 2021, 16:52
-1

Záleží, jestli nám ten den zase dala stará sežrat, že Pišta Hufnágel tý svojí Hance SUVčko koupil a my máme akorát sbírku lahváčů.

Sa
Sato
16. února 2021, 18:32
0

Zaklad vstahu je projektovat svoj automobilovy vkus na druhu polovicku, potom sa to nemoze stat, odporuca 10 z 10 manzelskych terapeutov.
A ako majitel impozantnej zbierky lahvacov mozem len dodat, ved pockajte az zvysia zalohu za flase, potom my lenivci poriadne zarobime!
Disclaimer: Kia Sportage co stoji u susedov a sa fakt nepovazuje ako Suv pre profi partnerky, mal som na mysli vseliake tie cayeny, macany, hviezdicky a Xka (nie 15 rocne:)

beastar
16. února 2021, 23:31
0

Je Ford Ranger suv? Kdysi Gl a předtím Ml. Tak mám doma asi pipinu, co dostala káru od nabíječa. Haha bych chtěl toho vola vidět. Sbírka lahvacu chybí, ale zas mám hodně košil.

Sa
Sato
16. února 2021, 23:47
0

Tak ranger je pickup nie? To asi suvcko nebude, ale odbornik nie som. GL si zaradujem niekam skorej k suburbanu a mikrobusom obecne :)
Lahvace sa zbieraju fakt jednoducho, az by som povedal, ze tak nejako same.
Btw ranger s tym 5 valcom? Zaujimavy motor.

esmo
17. února 2021, 07:12
0

Bych řekl, že problém bude v tom, v jaké sociální bublině se Junior pohybuje. Pokud děcka v jeho okolí po škole dostávají od rodičů Mergly a BMW, tak je jasný, že to tak bude vnímat a opravdovej dospělej samec jezdí alespoň pětku nebo Éčko. Ne ale fakt, kde na tyhle nesmysly chodíš?
Kluci v Anglii mění svoje 430d za nový dvojky, protože se jim to prostě líbí a je to cool autíčko. Ne každej kdo má BMW musí být macho killer, co za každou cenu potřebuje ohromit souseda.

Ju
Junior
17. února 2021, 07:15
2

Pickup je samozřejmě nad auto pro nadlidi. Isuzu za 500 bez daně má větší Street credit než GLS63.

Ju
Junior
17. února 2021, 07:24
0

Ne hele kluci, já už vás nechám bejt. Je to totiž celkem vtipný.
Na beastovu hlášku ve smyslu "Hele pro juniory v korpu dobrý" napsat odpověď"hele mi to přijde celkem dětský auto, jako mladej manažer bych radši šel do Supa" a dozvědět se, že škodovka je mrdka, že RS ovce má napicu nápravu (ikdyž nemá), že vole máma doktorka to má, takže je to dobrý, že v Německu má trojku každej (wtf?) a zakončí to esmo, kterej mi detailne popíše, v jaký skupině se pohybuju a co jak vnímám, protože je asi nasranej že se v mým popisu potenciálních zákazníků poznal :)
Dobry hele. 218d über auto a sen každého. I těch, co by si klidně mohli koupit 760i, ale oni chtějí něco víc kůl.

esmo
17. února 2021, 07:32
1

Ne to opravdu nepoznal, moc výkonu v předu, moc motoru napříč, málo válce ;)
Ale ty všechno strašně hrotíš nesmyslně do extrému, ale když ti takovej přístup v životě vyhovuje :D
Kamarádit bych se s tebou teda nemoh...

Ju
Junior
17. února 2021, 08:00
0

Ale třeba jo, já jsem totiž v osobním životě uťáplá šikanovaná lopata, hrozně hodne kluk, tak kompenzuju si to silnýma kecama na netu. :)

krab
17. února 2021, 08:48
4

Tak dyť to každej ví, že Junior v reálným životě jezdí Aixamem co dostal od fotříka za vysvědčení v devítce. Jenže i ten Aixam není voňavá funglovka, ale ještě po starší ségře, tak to má s růžovejma kolama a holt chodí takhle na web si léčit ty komplexy :-D

Ju
Junior
17. února 2021, 08:58
0

Ale mám to v čipu :))

beastar
17. února 2021, 09:05
1

Tak já to shrnu za sebe. Myslím že dvojka je v rámci segmentu a konkurence fajn auto. Promyšlené a spíš cílené na mladé lidi. To neznamená že si to nemůže koupit třeba holka na mateřský nebo starší generace. Máma má to XE a její věk je jak náš dohromady x2 to asi v jagu taky nenavrhovali.

A ano Ranger je pickup pro některé tady je to stejně suv. No a Gl tj suv jak hovado ale od nabíječa že. To byl můj point že soudit holky za volantem suv, že to mají od staryho je prasárna a rádoby drsňactví. Tím neříkám že část jich to tak nemá, má. Z další debaty vidno že část lidí tady má velký problémy že škodovkou. Těmi novými modely v kterých najeli hovno ale chytračí z domněnek a minima zkušeností. Jinak by nepsali bludy a pochopili že Superb je fakt hodně povedený auto se slevama za super cenu. Octavia v některých verzích taky (zatím teda spíš bazar 3) Nicméně konkurence pro 2er gc to asi není. Max a právě jedině ve firmě kde je možnost si vybírat s budgetem. Junior něco občas jede do extrému ale to každý tady. V hodně věcech jen provokuje právě jednodušší jednotlivce, co to často nepochopí. Často má pravdu a já vidím že ty zkušenosti tam jsou. Kdyby se kamarádi primárně tam, kde se dává BMW za maturitu. Tak nejezdil Golfem, nepůjčí si Imprezu ale už má dvě v garáži. Co je těžký pochopit na tom že mít 3 auta nebo BMW dávno neznamená že si super boss mafie:) Přesne pro normální lidi co neberou 19 ve fabrice nejsou líný a makaji je třeba 2ergc A3 sedan a podobně. Vypadá to dobře má to správné logo a trochu moderní výbavy. Kluci 25 až cca 33 potom budou šílet. Starší možná nakonec budou hledat třeba ve vodách Supa, Camry, Optimu apod. Už kvůli rodinné idylce. Nemám moc nová bmw rád tohle ovšem smysl mít bude.

Pohádky o BMW a Mercedesu jako normálním autě v Německu do toho nepatří. Normální je spíš Golf, Passat nebo Astra což u nás v novém jsou furt auta co oslní. Trojka je furt pro bohatší lidi jen jich je v tom Německu větší množství. Nebavime li se o ojetinach ano to opravdu pokrývač má trojku třeba pětiletou protože s kilem měsíčně se dá fklidu nasát. A ano i tohoto z článku se tam bude pohybovat víc.

Ju
Junior
17. února 2021, 09:39
0

Díky býste

Ju
Junior
17. února 2021, 09:40
0

Díky býste

Ju
Junior
17. února 2021, 09:40
0

Víte o tom, že když napíšete komentář dlouhej jako kráva, kterej začíná Díky býste "smajlíkovej symbol pro srdíčko", tak se Vám to celý smaže a odešle se jenom díky býste?
Nevěděli? Tak teď už to víte. A víc mouder nebude, znova to psát nehodlám.

Sa
Sato
17. února 2021, 09:59
0

Býste pozri, niekoho odsudzovať proste musíme, sterotipy sú jadro našeho vnímania spločenských vrstiev. Keď to nemajú byt vodiči malej fwd prémie čo to dostali za dobré správanie od rodičov, ani holky v suv "vo vstahu s asymetrickým príjmom", tak koho potom? :)
Brz nestačí, to je príliš marginálna skupina.

Ju
Junior
17. února 2021, 10:17
1

Tak ještě můžem myjáťáky...
Nebo pak je ještě jedna skupina, do který se tak jako dobře a rádi v čechách navážíme. Ale to by se ti asi nelíbilo :-)

beastar
17. února 2021, 10:47
1

No jo protože srdíčko mi poslat nemůžeš tj tady zakázaný. Moc sexu v tom. Tak jako pořád nám tu zbývá Alfa 156, škodovka, moc prachaty řidiči, moc chudý řidiči, Dacie, ksiltofkari, tuneri, ženský ridicky, Čína a Evropská Unie.. To jde ne. Jo a za mě ještě elektromobily a Nick MBMB zastánce Elektra a ochránce slabých a ublizenych profesurek. Tzn. Furt dobrý!

BigBen
14. února 2021, 23:28
0

Ten zadek je nějakej divnej, jinak auta dělaj dobrý....

reagovat
Sa
Sato
14. února 2021, 23:31
8

Hmm... grand coupe, to bude nieco ako sportove sako, alebo inzinier ekonomie :)

reagovat
beastar
15. února 2021, 10:14
3

Nebo rychlý Brz.

Ju
Junior
15. února 2021, 10:52
0

:D :D :D

Sa
Sato
15. února 2021, 08:12
1

Tak ma ešte napadá, poznáte bezoplachový šampón? Nechcem rýpať že sú autá na fotkách špinavé, niekdy to má isté čaro, ale niekdy by ste možno chceli mať auto aj čisté ale nie je kde.
Potrebné veci: bezoplachový šampón, 6-12ks mikrovlákonvých utierok, malý tlakový záhradný postrekovač.
Postup: mikrovláknové utierky sa umiestnia do nádoby s nariedeným šampónom a nechajú poriadne nasiaknuť. Rovnakým, príadne koncentrovanejším roztokom vody a šapónu sa postrieka časť auta ktorú sa chystáme umyť. Vyberieme jednu utierku, nežmýkame, zložíme na 4 časti a postuplne rovnými ťahmi zotierame špinu, postupne otáčame utierku vždy na novú čistú štvrtinu podla uváženia. Špinavú utierku hodíme bokom, do nejakého pripraveného sáčku. Opakujeme postup pre celé auto.
Na záver, keď to uschne tak sa doladia detialy, buď poslednou čistou uierkou alebo quick detailerom. Funguje to super, je to samozrejme trochu pracné, nie ako prísť do myčky pípnuť kreditkou. Má to stoje limity, mega zasraté auto je ideálne pred tým trochu opláchnuť na vapke. Výhoda je, že prakticky nepotrebujete žiadne vedro, stačí pár PETiek s už nariedeným šapónom a nejaký ten sáčok, alebo plastová vanička z ikei. Všetko lahko spratné.
Osobe mám skúsenosť len so šapónom Optimum No Rinse ONR, ma by byť eko a tak :) a dá sa z neho nariediť aj quick detialer. Drahšie mikrovláknové utierky sú obecne lepšie ale aj obyč z alberta fungujú uspokojivo. V prípade veľmi tvrdej vody je fajn ju reznúť destilkou alebo použiť vodu so sušičky, ale nie je to nutné.

reagovat
Jakub Pospíšil
15. února 2021, 08:34
2

Auto na fotkách je asi pět, max deset minut po myčce, bohužel jsem nechal nemoudře focení na pondělí, kdy se mělo vracet a ano, to bylo to pondělí před dvěma týdny, kdy celou noc a ráno souvisle sněžilo.
Fotky jsou to fakt naprd a tiše se za ně stydím. To auto by si zasloužilo mnohem hezčí.
-
Komentář upraven 15. 2. 2021, 08:34:48

Sa
Sato
15. února 2021, 09:35
3

Jakup: v pohode, vidno ze to auto nie je vyslovne spinave, len sa presuvalo a namrzlo...
Nie som si isty za co tie palce dole, nie som nejaky detailing expert, ak je ten postup cely nahovno tak sa rad necham poucit, jasne, ze Zondu by si tak nedovoli umyvat, ale nabezne auta je to podla mna dostatocne setrny postup. Ak je to preto, ze poskakovat okolo auta polhodinu kvoli par fotkam je "above my fucking paygrade" tak chapem, len som sa chcel ukazat moznosti.

ro
rock
15. února 2021, 10:58
0

ad zájemce o “nějakou prémii do milionu”

Jako potenciální zájemce o nějakou prémii do milionu bych odjel s s 318 nebo A4. Sice hůř, ale pořád ještě dostatečně vybavenou. Tohle mi dává smysl v cenách tak do 800 t. a navíc - už jsem na to asi starej. Působí to na mne docela mladistvě.

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
15. února 2021, 13:17
0

To fakt záleží na osobních preferencích, já se před časem snažil nakonfigurovat slušně vybavenou 320d xDrive do 1,25 mio a moc to nešlo, furt mi tam něco, co bych v autě za takový peníze chtěl mít, chybělo (řešil se služebák, takže nepotřebuju slyšet o skladovkách a že z prodejce vyrazím slevu - podmínky jsou nastavený na ceníkový ceny). Ve finále, bejt to auto pro mě, vzal bych si radši dvojku a trochu si ji vyšperkoval, bo zas tak propastný rozdíl mezi těma autama není..

Sa
Sato
15. února 2021, 13:59
0

Ak sa nič nezmení tak za rok budem riešit služobák, s cca polovičným rozpočtom (nie cenníkove ceny). Doteraz som predpokladal, že sa budem snaźiť nájsť hocikajkú strednút triednu, niečo holé bosé bez výbavy. Ehm superb ehm, Je dosť možné že do vtedy sa ceny tak posunú že to už nebude reálne, Zaujímavý je tento tvoj pohľad z druhej strany.

Ha
Habakukk
15. února 2021, 14:51
3

Já to celkem chápu když jezdím sám a mám omezený rozpočet vezmu radši nižší střední s rozumnou výbavou než střední třídu v holobytu.

Jenda_K
15. února 2021, 22:11
1

Tohle jsem řešil před patnácti lety a koupil VW Lupo 3L TDI v automatu s plnou výbavou, sice to bylo docela úsměvné když jsem se svými 110 kg a 190 cm vylezl z auta s délkou 3,5 m ale ono uvnitř vepředu nebylo malé. Příjemný benefit bylo parkování, místo jsem našel všude.

Sa
Sato
17. února 2021, 07:42
1

pickup ma potenciál street creditu prakticky neobmedzený, stačí trochu vesnického tuningu:

reagovat
Sa
Sato
17. února 2021, 07:43
0

to mala byt reakcia na Juniora 07:24, nezaradilo sa to spravne



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem

Peugeot 307 CC 2006
Peugeot 307 CC

2006 rok výroby
143 koní výkon
1 997 ccm objem

Chrysler Imperial V8 1967
Chrysler Imperial V8

1967 rok výroby
450 koní výkon
7 200 ccm objem